گزارش تصویری از مراسم سخنرانی در هیئت فرهنگی و تربیتی بیت الشهداء / این مراسم سخنرانی به مدت شش شب در شهر گناباد برگزار شد.
فایل صوتی این مراسم در کانال ایتا و تلگرام قرار داده شده است.
🔺صفحات مجازی حمید رسایی🔻
eitaa.com/rasaee
T.me/www_rasaee_ir
instagram.com/rasaee.ir
twitter.com/hamidrasaee
هدایت شده از هفته نامه ۹ دی
🔰سمت حسین
🔹درباره برنامه پر مخاطب «حسینیه معلی»، پدیده تلویزیون در محرم امسال
🔸محرم امسال یک برنامه تلویزیونی بیننده های زیادی را پای تلویزیون نشاند؛ حسینیه معلی با تهیه کنندگی سیدبشیر حسینی برنامه ای بود که به نظر می رسد توانست در جلب نظر بیننده ها و منتقدان موفق باشد. برنامه ای که ساختار فرم آن بر پایه تلنت شو شکل گرفته بود اما تا حد قابل قبولی توانسته بود این فرم را به خدمت محتوای ارزشمند خود درآورد و نتیجه، یک سبک نو و ابتکاری در برنامه سازی مدهبی مردمی بود. نه شبیه عصر جدید بود و نه حتی شبیه «وجیها بالحسین» عراقیها.
🔸یکی از مهمترین ویژگیهای برجسته این برنامه، حفظ اصول محتوایی امر روضه و مداحی برای امام حسین در قالب و فرم نمایش و اجرا بود. اساسا محور یک برنامه تلنت شو، دیده شدن و شو و نمایش خلاقیت و هنر فردی است؛ اما حسینیه معلی تا حد بسیار خوبی توانست در عین به نمایش درآوردن هنر و خلاقیت و استعداد افراد و تواناییهای کارشناسان خود، به محل نمایش «خود» و محور شدن افراد تبدیل نشود؛ بلکه محور این برنامه نمایش «حسین» و «عاشورا» و محور قرارداشتن مفاهیم عاشورایی و حسینی بود؛ یعنی دقیقا همان چیزی که فلسفه عزاداری و هیاهو و دستهروی حسینی در خیابان و کوچه و حسینیه و هیأت است.
🔸از نشانه های اخلاص سازندگان و توجه عامدانه آنها به دیده نشدن خودشان، علاوه بر ارتباط قلبیای که مخاطب از همان قسمت اول برنامه با آن برقرار کرد می توان به عدم درج نام و نشان عوامل و سازندگان برنامه اشاره کرد.
🔸رقابتی نبودن برنامه از دیگر عوامل موفقیت برنامه در رسیدن به اهداف محتوایی خود بود. انتخاب درست کارشناسان مداحی هم از دیگر عوامل موفقیت حسینیه معلی بود. مداحانی که توانستند بین حضور در یک برنامه تلویزیونی به عنوان کارشناس و نشستن در یک مجلس روضه و همچنین قرار گرفتن در موقعیتهای معمول جلسات خصوصی روضه خوانی خودشان که به تبادل و تعامل و چرخش شعر و نوحه و گریز و روضه می گذرد، به خوبی جمع کنند.
🔸تنوع سبک و مدل مداحی، روضه خوانی و مرثیه سرایی شرکت کنندگان و توجه به آیینهای عزاداری اقوام مختلف ایرانی و حتی دیگر کشورها، از نقاط برجسته حسینیه معلی بود. مادحین و روضه خوانان نوجوان، جوان، میان سال و مسنی که به خوبی نشان دادند ایران و امت شیعه، چه استعدادها و ظرفیتهای کم نظیری در عرصه ذاکری اهل بیت دارد. حضور نوجوانان و جوانان حافظ و قاری قرآن، جانباز دفاع مقدس، خانواده تعزیه خوان، جوان پرده خوان و نقال، سنتی خوان، ابتهال خوان، مداح نابینا، مداح اهل سنت، مادحین عرب، ترک، لر، کرد، جنوبی، شمالی، مشهدی، اصفهانی، خوزستانی، یزدی، تهرانی، افغانستانی، پاکستانی، تایلندی و ... از جذابیتهای این برنامه بود.
🔸اظهارات فنی و تخصصی چهار کارشناس برنامه در عین توجهات دلی و قلبی آنها به خواندن شرکت کنندگان شاید کمی کمرنگ بود اما ادب این چهار مداح شناخته شده نسبت به هم و نسبت به شرکت کننده ها از درسهای این برنامه بود. مثلا وقتی کارشناس برنامه قصد داشت نقدی را نسبت به شرکت کننده ای مطرح کند با توجه به رقابتی نبودن برنامه، تلاش می کرد به طور غیر مستقیم و در لفافه و در عین حال دقیق و فنی و با رعایت ادب در کلام نقدش را مطرح کند تا احتمالا فقط خود شرکت کننده متوجه نقد و ایراد خود شود.
🔸مجری برنامه هم از بهترین انتخابها برای این کار بود. سلطانی نشان داد هم اهل روضه و هیات است، هم کارش را بلد است و هم اهل نمایش و ادا درآوردن نیست.
🔸تعدد روضه خوانها و زمان یک ساعته برنامه طبیعتا برای مخاطبی که پای تلویزیون نشسته و در فضای هیات قرار ندارد، می توانست کسل کننده باشد، اما عوامل برنامه باز هم در این بخش توانستند تا حد خوبی بر این مساله فائق آیند تا جذابیت برنامه کم نشود و مخاطب تا پایان، همراه و همدل حسینیه معلی باشد.
🔸حسینیه معلی نشان داد می شود محتوای ثقیل صددرصد مذهبی و آئینی را در یک فرم جذاب و حرفه ای و در عین حال مخاطبپسند و محبوب ارائه داد؛ بعد از حسینیه معلی، برنامه سازان و مدیران سیما دیگر نمی توانند دوگانه جذابیت-محتوا یا مخاطب- محتوا را بهانه کم کاری و نساختن برنامه های جذاب انقلابی دینی قرار دهند.
🔸تحقق کارکردهای چهارگانه تصریحی رهبر انقلاب برای صدا و سیما در حکم رئیس جدید، یعنی آوردگاه، قرارگاه، آسایشگاه و قرارگاه حتما شدنی و امکانپذیر است. صدا و سیمایی که در عین آسایشگاه بودن و جذابیت برای مردم، اندیشگاه فکر و اندیشه ناب انقلابی اسلامی باشد و قرارگاهی برای تبیین مفاهیم عمیق دینی و دفاع از انقلاب اسلامی.
🔸حسینیه معلی، گام نخست و نمونه ای از حرکت در این مسیر است. حسینیه معلی نشان داد صدا و سیما می تواند در عین اینکه مخاطب را پای تلویزیون بکشاند، حسینیه هم باشد، و اندیشه و محتوای متعالی و معلی را هم ارائه دهد.
@noheday
هدایت شده از نوشتههای مهدی جمشیدی
🔻چرا "موضعگیری" نمیکنیم؟!
🖋 مهدی جمشیدی
۱. ما "شأن علمی" داریم و مداخله در امور "عینی" و "انقلابی"، مخالف وجاهت و منزلت علمی ماست. ما باید فقط به "مبادی بعیده" و "انتزاعیاتِ بریده از واقعیّات" بپردازیم. این مسائل، "سیاسی" هستند و راه "سیاست" از "علم" جداست. اهل علم و پژوهش و معرفت نباید "سیاستزده" و "سیاسیکار" شود. ما سرگرم مباحثِ "مجرّد" و "انتزاعیِ" خویش هستیم و از "معقولاتِ بیخاصیّت"، لذّت میبریم. اینکه برای "جامعه" و "حاکمیّت" چه رخ خواهد داد و "نظم اجتماعی" و "هندسۀ سیاسی" به کدام سو خواهد رفت، کمترین ارزشی ندارد. وظیفۀ ما، اندیشهورزی در حوزۀ "مبادی" است و بس.
۲. "انقلاب" و "نظام" هم جزو سیاست هستند و ما نباید "وابسته به نظام" قلمداد شویم. ما مفتخریم که "مستقل" هستیم. سیاست، مبتنی بر "حقّ" و "باطل" نیست و فقط در چهارچوب "قدرت"، تعریف میشود. پس تفاوتی میان این و آن نیست. اسلامِ ما، "اسلامِ منهای انقلاب" است؛ "اسلامِ بیتفاوتها"، "اسلامِ حاشیهنشین"، "اسلامِ غیرسیاسی"، "اسلامِ قابلجمع با همه" ...
۳. انقلاب و نظام که هیچ، حتّی خودِ "اسلام" نیز از "شیوخ اسلام"، مهمتر نیست. باید نسبت به شیوخ اسلام، حسّاس و متعصّب بود و نه اسلام. بگذارید "ضروریّات دین" را انکار کنند و "بنیانهای باور دینی" را متزلزل سازند؛ آنچه که مهم است، بقای ماست. ما اسلام را برای خویش میخواهیم، نه خویش را برای اسلام. ما مقوّمِ دین هستیم نه خودِ دین.
۴. ما همیشه در میانۀ دو صندلی مینشینیم و با "مرزبندیِ ایدئولوژیک"، بیگانهایم. ما یاد گرفتهایم که چنان "مبهم" و "دوپهلو" سخن بگوییم و بنویسم که به هیچ اعتباری، کسی نتواند گریبان ما را بستاند. مگر فرح پهلوی، "انجمن فلسفه" بر پا نکرد و "فیلسوفانِ سنّتگرا" را فرانخواند و در کنار آنها ننشت؟! مگر سکولارها با فقهای سنّتی و لندنی و ... معارضه دارند؟! فردا نیز که این نظام برچیده شود، حتّی اگر نظام بعدی، "سکولار" باشد، ما منزلت خویش را خواهیم داشت. وجود ما، گرهخوره به هیچ نظامِ سیاسیای نیست. ما همچون ریگِ تهِ جوی هستیم که میمانیم. بگذار انقلابیها در زدوخوردها و نزاعها، هلاک شوند؛ ما فقط نظارهگریم.
۵. ما "دینداران هزینهگریز" و مؤمنان عافیّتطلب" هستیم که همواره از معرکه گریختهایم و "درسوبحث" را بر "مجاهدت" ترجیح دادهایم. ما اهل "علم" و "فضل" و "تعمّق" و "اعتدال" هستیم، نه همچون انقلابیها، "فحاش" و "هتّاک" و "نامعقول" و "خشونتگرا". ما "صراحت" و "شجاعت" و "غیرت" و "حسّاسیّت" را بهعنوان "خشونت" و "فحاشی" و "تندی" و "بیادبی" ترجمه میکنیم تا سکوت و وادادگی خویش را توجیه کنیم. آری، انقلابیها، "تهیمغز" و "جزماندیش" و "نامتعادل" هستند، و ما "عقل کلّ" و "مرکز عالَم" و "دوراندیش".
۶. ما برای حسینبنعلی، "اشک" میریزیم و "مجلس" بر پا میکنیم، امّا "عملِ حسین" را تکرار نمیکنیم. ما در "صحنۀ عمل"، چونان هزارها مسلمانی هستیم که کربلا را به "نظاره" نشستند و نه در این سو بودند و نه در آن سو. امّا امروز، برای آنچه که رخ داده و تاریخی که سپری شده و هزینهای ندارد، گریان و نالان هستیم، بیآنکه اشک و آهمان، اندکی به "عمل" پیوند بخورد و "هزینهزا" و "خطرآفرین" باشد.
۷. آری، ما "حوزویان و دانشگاهیانِ سکولار" هستیم؛ "خواصِ بیاثر"، "نخبگانِ منفعل"، "عالمان بیعمل"، "دیندارانِ انباشته از مفاهیم و معارف و تهی از جسارت و اقدام"، "حاشیهنشینانِ موجّه و معتبر امّا بیتحرّک"، "محافظهکارانِ مصلحتاندیش و خودخواه" ... .
ما منطق عاشورا را در دهم محرّم سال شصتویک هجری، محبوس کردهایم تا بتوانیم رندانه و دنیاطلبانه، از "معرکه مبارزه" به "مرداب زندگی" بگریزیم.
زهی خیال باطل! خطّ سرخِ حسینبنعلی کجا و ما عافیّتطلبانِ چرتکهانداز کجا؟!
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
رسانه روباه پیر را بیشتر بشناسید
🔹 گزارش سیاوش اردلان از خشکسالی در اروپا:
- تبخیر آب و باران کم موجب خشکسالی شده
- رودخانهها تبدیل به محل رفت و آمد (و تفریح) شده
- تغییرات اقلیمی برای همه است
- گازهای گلخانهای در جهان، مشکل اروپا
- چین مقصر اصلی گرمای اروپا
🔹 گزارش سیاوش اردلان از خشکسالی در ایران:
- ایران تشنه است، آینده ای داغ برای ایرانیان
- ایران خشک شده، همیشه خشک بوده!
- ایران، یک ورشکسته آبی
- ناکارآمدی حکومت در حوزه آب
- سرقت حقآبه (و تحریک کشاورزان)
🔺صفحات مجازی حمید رسایی🔻
eitaa.com/rasaee
T.me/www_rasaee_ir
instagram.com/rasaee.ir
twitter.com/hamidrasaee
هدایت شده از هیئت مدافعان ولایت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽باید،مدیران ناکارآمد از بلندگوی هیئت بترسند...
✍سخنرانی حجت الاسلام #حمید_رسایی در مراسم دهه اول محرم ۱۴۰۱ شمسی #هیئت_مدافعان_ولایت
پ ن: از مخاطبین گرامی بابت ضعیف بودن صوت سخنرانی،پوزش می طلبیم.
#مطالبه_گری
➖➖➖➖
🚩 #هیئت_مدافعان_ولایت
🔸جوانان عاشورایی شهرگلستان
👇🏻👇🏻👇🏻
@MV1396
هدایت شده از هفته نامه ۹ دی
💠 ۴٩٠ امین شماره هفته نامه ۹دی منتشر شد
👈شنبه روی دكههای مطبوعات
🔻 دولت روحانی بدهکارترین و ولخرجترین دولت ایران
🔹 گزارش صندوق بینالمللی پول
🔻 یکسال در میان مردم
🔹 روحانی در یکسال آخر از دفترش خارج نشد؛ رئیسی در یکسال به همه استانهای کشور سفر کرد
🔸 تنبیه به موقع یک سلبریتی
🔸 گشت ارشاد مدیران وارد فولاد مبارکه شود
♨️ فروش نسخه pdf هفته نامه ۹ دی ♨️
با توجه به درخواست مکرر برخی علاقمندان داخلی و بویژه عزیزان خارج از کشور، از سال ۹۸ فروش نسخه دیجیتال ۹دی آغاز شد. برای خرید نسخه PDF روی لینک زیر بزنید:
jaaar.com/kiosk/archives/9day
هفته نامه ۹ دی 👇
@noheday
مدیر مسئول 👇
@rasaee
...
.
♻️ توصیههای باور نکردنی
حمام نروید؛
هیزم بخرید؛
سرگین جمعآوری کنید؛
لامپها را سرشب خاموش کنید
و اخیرا در انگلیس گفتهاند: غذای کپکزده را دور نریزید، زیرا قابل خوردن است!
بله اینها مواردی است که در پی وخامت اوضاع و مشکلات پیش آمده در اروپا پس از جنگ روسیه و اوکراین، به مردم توصیه میشود.
حال تصور کنید که اگر یکی از مسئولین کشور یا یکی از امامان جمعه گفت بود به جای مرغ، تخم مرغ بخورید، چه اتفاقی در رسانههای خارجی معاند و صفحات مجازی دنبالههای داخلی آنها میافتاد!
ما در جمهوری اسلامی ایران و در سایه نظام سیاسی به خاطر استقلال و پافشاری بر اصول اعتقادی برگرفته از قرآن و معارف اهلبیت، چهل و سه سال است که تحت شدیدترین تحریمها قرار گرفتهایم و زیر سایه جنگهای مختلف و انواع تهدیدات و شرارتهای همین جماعت زندگی کردهایم، نه تنها به کپکخوری نیفتادهایم که در بسیاری امور پیشرفت هم کردهایم.
اینها اگر چهل و سه سال تحریم بودند، اصلا وجود داشتند؟! مراقب وسوسه دنبالههای داخلی این شیاطین باشیم.
🔺صفحات مجازی حمید رسایی🔻
eitaa.com/rasaee
T.me/www_rasaee_ir
instagram.com/rasaee.ir
twitter.com/hamidrasaee
نفسهای حقشان، دستگیر لحظات سخت زندگی دنیایی ما بود. رحمت الهی بر آن ارادتمند و محب واقعی رسول خدا و اهل بیت عصمت و طهارت علیهمالسلام
🔺صفحات مجازی حمید رسایی🔻
eitaa.com/rasaee
T.me/www_rasaee_ir
instagram.com/rasaee.ir
twitter.com/hamidrasaee
هدایت شده از کانال خبری رجانیوز
🔹آیت الله محمدعلی ناصری مجتهد، استاد اخلاق، عاشق و شیفته امام زمان(عج)، که حوزه علمیه حضرت ولی عصر علیه السلام و تعدادی از مراکز، دینی - فرهنگی تحت اشراف ایشان بود، سالیان متمادی در مسجد کمرزرین اصفهان به اشاعه محبت آقا بقیه الله الاعظم(عج) مشغول بودند.
🔹شیخ محمد تحصیلات خود را ابتدا در دولت آباد آغاز کرد و سپس در حوزه علمیه اصفهان ادامه داد. در چهارده سالگی با مهاجرت پدرش به نجف اشرف راهی نجف شد. بعد از سه سال، پس از برگشت پدر به ایران، او همچنان به ادامه تحصیل در نجف پرداخت و وارد مدرسه صدر نجف شد. پدر پیش از جدائی از فرزند، او را نخست به مرحوم آیتالله شيخ محمّد حسین دهاقانی كه در شمار اعلام و اوتاد آن شهر مقدّس بود، سپرد.
🔹آیت الله ناصری علاوه بر تلاشهای علمی و دینی و هدایت و راهنمایی مردم طلاب و اهل علم در کارهای خیر نیز مشارک جدی دارد از جمله این اقدامات می توان به تلاشهای ایشان برای ایجاد مراکز بهداشتی و درمانی اشاره کرد.
🔹حضرت آیت الله ناصری طی چند ماه گذشته، به دلیل بیماری در بیمارستان امین اصفهان بستری بود، بامداد امروز جمعه ۴ شهریورماه به دیدار حق شتافت.
✅ @Rajanews
هدایت شده از کتابفروشی حافظه تاریخی ایرانی
پانزدهمین اثر معرفی شده در برنامه #حافظه_تاریخی_ایرانی
#روحانی_مجاهد
۴۷۴ صفحه
جلد نرم
قیمت پشت جلد این اثر ۱۴۰ هزار تومان و هزینه ارسال آن به سراسر کشور «رایگان» است.
در این ویژه نامه برای اولین بار متن برخی سخنرانی ها و مواضع مرحوم روح الله حسینیان درباره سعید امامی و قتلهای زنجیره ای منتشر شده.
انتشار برخی اسناد تاریخی دیگر و نامه های تفصیلی مرحوم حسینیان خطاب به آیت الله منتظری بخش مهم دیگر این ویژه نامه است.
همچنین این کتاب حاوی مصاحبه های مهم دیگری با چهره های مختلف سیاسی است که خاطرات و روایتهای خود درباره مرحوم حسینیان و مقاطع تاریخی مختلف بعد از انقلاب را بیان کرده اند.
مطالعه این گفتگوها اطلاعات ریز و درشت فراوانی را درباره مقاطع تاریخی مختلف بعد از انقلاب به خواننده منتقل میکند.
جهت تهیه این اثر به این آیدی پیام دهید 👇
@Ketab_hafezeh_tarikhi
هدایت شده از هفته نامه ۹ دی
💠 ۴۹۲ امین شماره هفته نامه ۹دی منتشر شد
👈شنبه روی دكههای مطبوعات
🔻مشکل آب خوزستان بدون برجام حل شد
🔹 افتتاح طرح بزرگ آبرسانی غدیر برای تامین آب شرب چهارمیلیون و هفتصدهزار شهروند خوزستانی در سال اول دولت
🔻 درس فتنه عراق برای پادوهای اسرائیل در ایران
🔹 مقتدیصدر بعد از یک روز عذرخواهی و عقبنشینی کرد/ سران فتنه ۸۸ هنوز بابت دروغ تقلب اظهار ندامت نکردهاند
🔸 قاره سیاه اروپا
🔸 روایتهای یک زن آزارگر!
♨️ فروش نسخه pdf هفته نامه ۹ دی ♨️
با توجه به درخواست مکرر برخی علاقمندان داخلی و بویژه عزیزان خارج از کشور، از سال ۹۸ فروش نسخه دیجیتال ۹دی آغاز شد. برای خرید نسخه PDF روی لینک زیر بزنید:
jaaar.com/kiosk/archives/9day
هفته نامه ۹ دی 👇
@noheday
مدیر مسئول 👇
@rasaee
...
.
🔹 رسایی در مراسم دومین سالگرد درگذشت مرحوم روحالله حسینیان
♻️ مواضع حسینیان گرد نبود
در این برنامه حجتالاسلام حمید رسایی با اشاره به ویژگیهای مرحوم حسینیان گفت: دو سال است که تاریخ انقلاب یکی از باوفاترین و صادقترین یارانش را از دست داده است.
وی ادامه داد: حدود ۱۵ سالی که توفیق پیدا کردم در مجلس کنار ایشان باشم و در تمام این سالهای بعد از انقلاب و در فتنههای مختلف، ویژگی برجسته آقای حسینیان، در نگاه من، صراحت و ثبات قدم در دفاع از انقلاب و ولایت بود.
رسایی ادامه داد: پیغمبر(ص) میفرماید اگر میخواهید کسی را بشناسید ببینید دوستان او چه کسانی هستند. یکی از راه های شناخت روح الله حسینیان این است که ببینیم دوستان و دشمنان ایشان چه کسی بودند؟
نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با اشاره به ویژگیهای مرحوم حسینیان گفت: حسینیان هیچ اشتهایی به قدرت نداشت. در دولت آقای احمدینژاد وزارت اطلاعات را نپذیرفت. حتی برای نمایندگی مجلس هیچ دست و پایی نزد.
وی تصریح کرد: وقتی به یقین میرسید که تکلیفش چیست، آن کار را تحت هر شرایطی انجام می داد. استقامت در راه حق و صراحت در بیان حق و مردانه ایستادن پای اصول، آن هم در دورهای که نامردی سکه رایج سیاسیون شده بود، در او بارز بود. برخیها خیلی راحت رنگ عوض میکنند یا محافظهکار میشوند، یا مواضع گرد میگیرند تا به کسی برنخورد. اما حسینیان اینگونه نبود.
مدیر مسئول ۹دی گفت: آنجایی که لازم بود در بزنگاههای مختلف موضع صریح و شجاعانه خودش را اتخاذ میکرد. به همین خاطر رهبر انقلاب درباره ایشان به مواضع بحق انقلابی او اشاره کردند. حسینیان آدم صریحی بود و لکنت نداشت چون به فکر منفعت شخصی نبود. صراحت و عدم لکنت نتیجه یک باور دینی و انقلابی است.
رسایی با اشاره به فعالیتهای قضایی حسینیان در دهه 60 و دهه 70 گفت: مرحوم حسینیان میگفت من اگر آبرویی پیش خدا داشته باشم، بواسطه احکامی است که صادر کردهام. در روزگاری که برخی گذشته خودشان را پنهان یا انکار میکنند، او هیچ وقت از گذشته خود پشیمان نبود بلکه به آن افتخار میکرد.
این مراسم با حضور حج اسلام علی رازینی، مصطفی پورمحمدی، شیخ قدرت الله علیخانی، سید علیرضا صدر شیرازی، حمید رسایی، موسی قربانی، و آقایان محمدمهدی اسماعیلی، مهدی رمضانی، مرتضی میردار، مسعود دهنمکی، جواد علی اکبریان، رضا تقی پور، حاج بهرام نوروزی، مجید متقی فر، محمدرضا هراتی، اکبر اشرفی، محمدجواد حشمتی، محمدحسن روزی طلب، صادق محصولی، دوستدارانو خانوادهاش در سالن کتابخانه ملی برگزار شد. علاوه بر رسایی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، آقایان حشمتی (از مسئولان قضایی) و مسعود دهنمکی سخران مراسم بودند. در پایان مراسم، حاضران به پرچم حرم حضرت زینب که به رسم یادبود به خانواده آن مرحوم هدیه شده بود، متبرک شدند.
🔺صفحات مجازی حمید رسایی🔻
eitaa.com/rasaee
T.me/www_rasaee_ir
instagram.com/rasaee.ir
twitter.com/hamidrasaee