9.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹نماهنگ| نبرد تمام نشدنی
تقابل جاهلیت مدرن با تمدن نوین اسلامی
@rasaneh_t_t
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
11.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 نماهنگ| تمدن نوین اسلامی از نگاه رهبر معظم انقلاب
@rasaneh_t_t
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
این مراسم (راهپیمایی اربعین) را هر چه میتوانید و هر چه میتوانیم، باید پُربارتر و معنویتر کنیم؛ معنا و مضمون این مراسم را باید روزبهروز بیشتر کنیم؛ اهل فکر، اهل فرهنگ، اهل اقدام فرهنگی و فکری، برای این حرکت عظیم بنشینند برنامهریزی کنند.
امروز #هدف هر مسلمان باید ایجاد #تمدّن_اسلامی_نوین باشد؛ ما امروز این را میخواهیم. ملّتهای اسلامی ظرفیّتهای عظیمی دارند که اگر از این ظرفیّتها استفاده شود، امّت اسلامی به اوج عزّت خواهد رسید؛ ما باید به این بیندیشیم، به این فکر کنیم؛ ایجاد #تمدّن_عظیم_اسلامی، هدف نهایی ما است.
🔴بیانات در دیدار جمعی از موکبداران عراقی
۹۸/۰۶/۲۷
@rasaneh_t_t
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
عزیزان! نادانستهها را جز با تجربهی خود یا گوش سپردن به تجربهی دیگران نمیتوان دانست. بسیاری از آنچه را ما دیده و آزمودهایم، نسل شما هنوز نیازموده و ندیده است. ما دیدهایم و شما خواهید دید. دهههای آینده دهههای شما است و شمایید که باید کارآزموده و پُرانگیزه از انقلاب خود حراست کنید و آن را هرچه بیشتر به #آرمان بزرگش که ایجاد #تمدّن_نوین_اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمیٰ (ارواحنافداه) است، نزدیک کنید. برای برداشتن گامهای استوار در آینده، باید گذشته را درست شناخت و از تجربهها درس گرفت؛ اگر از این راهبرد غفلت شود، دروغها به جای حقیقت خواهند نشست و آینده مورد تهدیدهای ناشناخته قرار خواهد گرفت.
🔴بیانیه «گام دوم انقلاب» خطاب به ملت ایران
۹۷/۱۱/۲۲
@rasaneh_t_t
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
امروز نوبت ما است، امروز نوبت اسلام است. امروز نوبت مسلمین است که با همّت خود، تمدّن نوین اسلامی را شالوده ریزی کنند. همچنان که اروپاییها آن روز از دانش مسلمین استفاده کردند، از تجربه مسلمین استفاده کردند، از فلسفه مسلمین استفاده کردند، ما [هم] امروز از دانش جهان استفاده می کنیم، از ابزارهای موجود جهانی استفاده می کنیم برای برپا کردن تمدّن اسلامی، منتها با روح اسلامی و با روح معنویّت. این وظیفه امروز ما است.
@rasaneh_t_t
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
🔸بدون داشتن ایمان تمدنسازی امکانپذیر نیست:
چند تا فیلسوفنمای غربی عنوان «ایدئولوژیزدایی» را مطرح کردند. میبینید گاهی در بعضی از این مقالات روشنفکری، عنوان «ایدئولوژیزدایی» مطرح میشود:
آقا جامعه را با ایدئولوژی نمیشود اداره کرد. چند تا فیلسوف یا فیلسوفنمای غربی این را گفتهاند؛ یک عدهای هم اینجا طوطیوار، بدون اینکه عمق این حرف را درک کنند، بدون اینکه ابعاد این حرف را بفهمند چیست، همان را تکرار کردند، باز هم تکرار میکنند. هیچ ملتی که داعیهی تمدنسازی دارد، بدون ایدئولوژی نمیتواند حرکت کند و تا امروز حرکت نکرده است.
هیچ ملتی بدون دارا بودن یک #فکر و یک #ایدئولوژی و یک #مکتب نمیتواند #تمدنسازی کند. همینهایی که امروز شما ملاحظه میکنید در دنیا تمدن مادی را به وجود آوردهاند، اینها با ایدئولوژی وارد شدند؛ صریح هم گفتند؛ گفتند ما کمونیستیم، گفتند ما کاپیتالیستیم، گفتند ما به اقتصاد سرمایهداری اعتقاد داریم؛ مطرح کردند، به آن اعتقاد ورزیدند، دنبالش کار کردند؛ البته زحماتی هم متحمل شدند، هزینهای هم بر دوش آنها گذاشته شد.
بدون داشتن یک مکتب، بدون داشتن یک فکر و یک ایمان، و بدون تلاش برای آن و پرداختن هزینههای آن، تمدنسازی امکان ندارد.
🔴 بیانات در دیدار جوانان استان خراسان شمالی
۹۱/۰۷/۲۳
@rasaneh_t_t
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
🔹مطلب اول در تمدنسازی ایمان است:
پس بدون #مکتب و بدون #ایدئولوژی نمیتوان یک #تمدن را به وجود آورد؛ احتیاج به #ایمان است.
این تمدن دارای علم خواهد بود، دارای صنعت هم خواهد بود، دارای پیشرفت هم خواهد بود؛ و این مکتب، هدایت کننده و اداره کنندهی همهی اینها خواهد شد.
آن که مکتب #توحید را مبنای کار خودش قرار میدهد، آن جامعهای که به دنبال توحید حرکت میکند، همهی این خیراتی را که متوقف بر #تمدنسازی است، به دست خواهد آورد؛ یک تمدن بزرگ و عمیق و ریشهدار خواهد ساخت و فکر و فرهنگِ خودش را در دنیا گسترش خواهد داد.
بنابراین، این #مطلب_اول، که احتیاج به ایمان است.
کشاندن جامعه به بیایمانی، یکی از همان توطئههائی است که دشمنان تمدنسازی اسلامی دنبال آن بودهاند و الان هم با شدت این را دارند دنبال میکنند.
🔴 بیانات در دیدار جوانان استان خراسان شمالی
۹۱/۰۷/۲۳
@rasaneh_t_t
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
🔺اسلام الگوی انسانسازی است:
جامعهی بدون آرمان، بدون مکتب، بدون ایمان، ممکن است به ثروت برسد، به قدرت برسد، اما آن وقتی هم که به ثروت و قدرت برسد، تازه میشود یک حیوان سیر و قدرتمند - و ارزش انسان گرسنه از حیوان سیر بیشتر است - اسلام این را نمیخواهد.
اسلام طرفدار انسانی است که هم برخوردار باشد، هم قدرتمند باشد، و هم شاکر و بندهی خدا باشد؛ جبههی عبودیت بر خاک بساید. انسان بودن، قدرتمند بودن و بندهی خدا و عبد خدا بودن؛ این آن چیزی است که اسلام میخواهد؛ میخواهد انسان بسازد، الگوی #انسانسازی است.
🔴 بیانات در دیدار جوانان استان خراسان شمالی
۹۱/۰۷/۲۳
@rasaneh_t_t
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
🔰ایجاد تمدنی متکی به معنویت، داعیه انقلاب اسلامی
داعيهی ما ايجـاد تمدنى اسـت متكى بـه #معنويـت، متكى به خـدا، متكـى به وحـى الهى، متكـى به تعليـم الهى،
متكى بـه هدايـت الهـى. امـروز اگر يـک چنيـن #تمدنـى را ملتهـاى اسلامى - كـه بحمـدالله بسـيارى از ملتهاى اسلامى بيـدار شـدهاند و بـه پـا خاسـتهاند - بتواننـد پايهگـذارى كنند، بشـر سـعادتمند خواهـد شـد.
داعيهی
جمهـورى اسلامى و انقلاب اسلامى اين اسـت؛ مـا دنبال يـک چنيـن تمدنـى هسـتيم. ايـن را شـما جوانهاى
عزيـز به خاطـر بسـپاريد، ايـن را شـاخص و معيـار قـرار بدهيد.
عمل خودمـان را بايـد قرآنـىكنيـم، الهى كنيـم. به گفتن نيسـت، بـه زبان نيسـت، بـه ادعا كـردن نيسـت؛ بايد در عمـل، در ايـن راه حركـت كنيـم و قـدم برداريم.
بـا قرآن كـه انـس ميگيريد، قـرآن را كـه تلاوت ميكنيد، هر جایی دسـتورى اسـت، هدايتى اسـت، نصيحتى اسـت، در درجهى اول سـعى كنيـد آن را در وجود خودتـان، در باطـن خودتـان، در دل خودتـان پايدار كنيـد و آن را بـه عمل خودتـان نزديک كنيـد. هر كـدام از ما اگـر در عمل ايـن را متعهد شـديم، جامعـه پيـش خواهد رفـت، #جامعـه_قرآنى خواهد شـد.
بحمـدالله در جامعهی مـا، در كشـور مـا، نهضت انـس بـا قـرآن، نهضت خوبى شـده اسـت. ايـن مسـئلهى حفظ قرآن كـه ما قبلا سـفارش كرديـم، بحمـدالله دارد در ميـان جوانهاى ما انتشـار پيـدا ميكنـد؛ بايد هم انتشـار پيدا كنـد؛ بايد هم با قرآن آشـنا شـويم، مأنوس شـويم. وقتـى قـرآن را حفظ كرديـد، ميتوانيـد معانى قرآن را درسـت بفهميـد؛ انسـان وقتـى معنـاى قـرآن را فهميـد، ميتوانـد در آن تدبـر كند؛ وقتـى تدبـر كـرد، ميتواند بـه معارف
عالى دسـت پيـدا كند و رشـد پيـدا كند. انسـان بـا انس بـا قـرآن، در درون رشـد پيـدا ميكند.
🔴بیانات در محفل انس با قرآن
۹۱/۰۴/۳۱
@rasaneh_t_t
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
🔰راه حل کاذب در رسیدن به تمدن
❓راه حـل كاذب چيسـت؟
راه حـل كاذب ايـن اسـت كـه يک ملت بـه تغييـر ظاهـرى دل خـوش كنـد و از حركت عميق رو برگردانـد. يک وقـت مىبينيد آدمى هسـت كه نـه معلوماتى دارد، نـه سـوادى دارد، نـه ارادهاى دارد، نه
تجربـهاى نشـان داده، نـه كارى از او برمىآيـد؛ لبـاس و آرايش و شـكل خودش را شـبيه فلان هنرپيشـه يا فلان
جـوان غربى كـرده اسـت. اين راه حـل كاذب اسـت.
آيا شـما بـا ايـن کار متمـدن شـديد و تحـول پيـدا كرديد؟!
در دوران رژيم گذشـته، شـاه دستنشـانده و خائـن مىخواسـت ايـن راه حـل كاذب را بـا عنـوان «دروازه تمدن بزرگ» بـراى اين مـردم بـه ارمغـان بيـاورد. البته سـالها روى ايـن زمينـه كار شـده بود؛ فلاكـت اخلاقـى در حد
اعلى بـود؛ ورشكسـتگی معنـوى و روحى و علمـى در اين كشـور، بىنظير بود. بـا نـام «دروازه تمدن بـزرگ» و با نـام مدرنيـزم ايرانـى مىخواسـتند بـه بقيه موجـودى معنويـت كشـور چوب حـراج بزننـد. شـاه عياش
مفلـوک در مقابل بيگانـه و مقهور پنجـه امريـكا و صهيونيسـم، و ملتى كه تحقير شـده و مـورد اهانت قـرار گرفته بود؛ ايـن مدرنيـزم ايرانى مـال همانهاسـت. اين که مدرن شـدن و بـه تمدن واقعى رسـيدن نيسـت. مظهـر آن راه
كاذب ايـن بود كـه در اينجا هـر نقطهاى كه مىشـد از آن پول سـاخت، لانهاى براى عوامـل و ايـادى كمپانيهاى
خارجـى بـود. البتـه بـه وسـيلهى شـركاى داخليشـان ايـن كار را مىكردنـد كـه شـركاى داخلـى هـم بـه همان دسـتگاههاى دربـار و رجـال سياسـى وابسـته خائـن آن روز مربوط مىشـدند. ايـن مدرنيـزم بـه درد نمىخورد؛
اين بـرای یک ملـت، بدبختـى و بيچارگى و فنا شـدن همه چيـز را به بـار مـىآورد. اگر اين انقلاب اتفاق نیفتاده
بـود، اگـر آن فريـاد رعدگونه همـه چيـز را در ايـن مملكت بـه جنب و جـوش نيـاورده بـود و دلهـا را از جـا نكنده بود، خـدا مىدانـد كـه امروز كشـور مـا در چـه وضعى بـود. شـما بـه بعضـى از كشـورهاى عقـب افتـاده - چه در آسـيا، چـه در آفريقـا - نگاه كنيـد؛ يقيـن بدانيد بـا ايـن موقعيـت ممتـاز جغرافيايـى و اقليمـى و تاريخـى ايران، وضـع مـا از آنها بدتـر بـود. انقلاب بـه داد ايـن كشـور رسـيد و ايـن ملـت را از اينكـه در قعـر دريايى فـرو رود كه دیگر نتواند از آن بیرون بیاید، نجات داد.
بنابراین چنان راه حلی، راه حل كاذب اسـت و جوان نبايـد دنبال آن باشـد.
جوانان عزيز مـن! فرزندان مـن! دنبـال تقليد نباشـيد. بر روى شـيوه و راهى كـه در آن ذهـن و اراده و ايمان شـما
قوى مىشـود و اخلاق شـما پـاک و آراسـته مىگـردد، فكـر كنيـد. آنگاه شـما عنصـرى خواهيـد بود كـه مثل یک ستون، سقف مدنیت این کشـور و تمـدن حقيقى ايـن ملـت بـر روى آن قـرار مىگيرد.
🔴بيانات در ديدار جوانان و فرهنگيان در مصّلى رشت
۸۰/۰۲/۱۲
@rasaneh_t_t
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
دو خطر عمده در مسیر رسیدن به تمدن اسلامی
⁉️عمدهترین خطر چیست؟
من در پاسخ به این سؤال یک روایت میخوانم. فرمود: «انّ اخوف ما اخاف علیکم اثنان اتّباع الهوی و طول الأمل».خطر عمده دو چیز است:
اوّل، هوسپرستی و هویپرستی است. تعجّب نکنید؛ از همهی خطرها بالاتر، همان هوای نفسی است که در دل ماست؛ «انّ اعدی عدوّک نفسک الّتی بین جنبیک»؛ از همهی دشمنها دشمنتر، همان نفس، همان «من» و همان خودی است که در وجود توست؛ آن منیّتی که همه چیز را برای خود میخواهد.
اینجا هم از زبان پیغمبر همین را میفرماید: «انّ اخوف ما اخاف علیکم اثنان اتّباع الهوی و طول الأمل فأمّا اتّباع الهوی فیصدّ عن الحق»؛ یعنی پیروی از هوای نفس، شما را از راه خدا گمراه میکند. غالب این گمراهیها به خاطر هوای نفس است. البته ما برای خودمان هزار رقم توجیه درست میکنیم، برای اینکه از راه خدا منحرف شویم و حرف و عملمان غیر از آن چیزی باشد که شرع و دین برای ما معیّن کرده است. هوای نفس خصوصیتش این است که شما را از سبیلاللَّه - که جهاد در سبیلاللَّه لازم است - گمراه میکند.
«و امّا طول الأمل فینسی الأخرة». طول امل، یعنی آرزوهای دور و دراز شخصی: تلاش کن، برای اینکه فلان طور، خانه برای خودت درست کنی؛ تلاش کن و مقدّمات را فراهم کن، برای اینکه به فلان مقام برسی؛ تلاش کن، زید و عمرو را ببین و هزار نوع مشکل را پشت سر بگذار تا اینکه فلان سرمایه را برای خودت فراهم آوری و فلان فعالیت اقتصادی را در مشت بگیری. این طولالأمل - یعنی آرزوهایی که یکی پس از دیگری میآیند و تمامنشدنیاند - جلوِ چشم انسان صف میکشند؛ برای انسان هدف درست میکنند و هدفهای حقیر در نظر انسان عمده میشود. خاصیت این هدفها «ینسی الأخرة» است؛ آخرت را از یاد انسان میبرند؛ انسان دائماً مشغول هدفهای حقیر میشود؛ برای انسان وقتی باقی نمیماند؛ دلِ انسان را میمیرانند؛ میل به دعا، میل به انابه، میل به تضرّع و میل به توجّه را برای انسان باقی نمیگذارند.
🔴بیانات در دیدار کارگزاران نظام
۷۹/۰۹/۱۲
@rasaneh_t_t
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r