🔸 مضحکهای به نام آزادی بیان
🔹فیس بوک در اقدامی خلاف ادعاهای پوشالی آزادی بیان، #سیاستهای سختگیرانهای را برای #سانسور حقایق تاریخی اعمال خواهد کرد.
🔹اینکه #فیس_بوک و یا هر شرکت آمریکایی دیگری برای حفاظت از افسانه کشتار #یهودیان دست به چنین اقداماتی بزند و آن را فریاد کند، بهخودی خود چیز عجیبی نیست؛ اما ظاهرا مارک زاکربرگ، دوست صمیمی نتانیاهو این بار به این حد قانع نشده است و از این هم فراتر رفته است.
🔹فارغ از تمام تناقضات موجود در ادعاهای پوشالی کشورهای غربی درباره آزادی بیان، آنچه بیش از همه سبب میشود که مخاطب دچار حسی مشمئزکننده شود.
#یاددشت
🌐 rasanews.ir/002nI2
🆔 @rasanewsagency
7.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 روایتی از شب ناآرام مفسدین فراری اقتصادی
🔹شب گذشته «علیرضا حیدرآبادیپور» مدیرعامل اسبق بانک سرمایه با تلاش پلیس اینترپل جمهوری اسلامی به کشور مسترد گردید.
🆔 @rasanewsagency
#پیام_شما
🔹سلام علیکم
ببخشید یه درخواستی داشتم لطفا به مسئولین مربوطه ارجاع بدید
برای همسران طلاب کلاس های هنری اعم از چرم دوزی؛تریکوبافی؛گل سازی؛عروسک سازی؛بافندگی ..... بگذاریدکه در این اوضاع کرونایی حداقل یک هنری یاد بگیریم و لااقل کمک خرج خانواده هایمان باشیم...
ممنونم از اینکه پیامهای مارا در کانال خوبتون میگذارید
🆔 @rasanewsagency
🔸 مسیر شکلگیری «بحران هویت حوزوی»، تاریخچه و علل بروز آن
📝 پدیده حجتالاسلام دکترها!
🔻 در مورد تاریخچه و چگونگی پدیدآمدن و فراگیری عنوان «حجتالاسلام دکتر» که موجب پیامدها و تبعات گوناگون حوزوی و اجتماعی شده است، میتوان به سه محور اساسی اشاره کرد:
1️⃣ نسل اول جویندگان علوم انسانی
🔹در اواخر دهه شصت و با فروکشکردن آتش جنگ تحمیلی، توجه جدی حاکمیت اسلامی به تحکیم پایههای علمی و عملی مناصب حکومتی روحانیت، رفته رفته بیشتر شد. لذا از آنجا که نیاز به نیروهای مدیر و مدبر و متخصص در رشتههای گوناگون داشتیم، عزم دانشآموختگان حوزوی برای تکمیل تحصیلات و فراگیری رشتههای مختلف علوم انسانی جزم شد.
در این شرایط، طبعا بسیاری از نخبگان که استعداد و علاقه مطالعات تخصصی و اجتهادی علاوه بر فقه و اصول داشتند، به سمت دانشگاهها یا مراکز پیرامونی حوزه علمیه سرازیر شدند. رجالی که حجتالاسلام دکترهای امروزین جمهوری اسلامی و حوزه علمیه هستند، محصول همان دغدغهها و تلاشهای تحصیلی و پژوهشی آن ایاماند.
2️⃣ تشکیل و تحکیم مراکز پیرامونی حوزه علمیه
🔹در کنار دانشگاههایی که طلاب را پذیرش میکردند، به تدریج مراکز پیرامونی حوزه علمیه نظیر مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، دانشگاه باقرالعلوم وابسته به دفتر تبلیغات و دانشگاه مفید، شکل گرفتند که نمونههای بارز مراکز پیرامونی حوزه علمیه بودند و با هدف تعقیب علوم انسانی و پرورش روحانیت با تخصصهای مختلف علوم انسانی دایر شدند. رفته رفته بخش قابل توجهی از طلاب مشتاق تحصیل در علوم انسانی به سمت این مراکز پیرامونی حوزه سرازیر شدند.
3️⃣ ضعف ساختار مدرکی حوزه علمیه
🔹اواخر دهه شصت و اوایل دهه هفتاد که تازه بذر مسأله تحصیلات علوم انسانی و مطالعات غیر فقهی و اصولی شکل گرفته بود، به این فکر نشده بود که طی دهههای آتی با سیل خروجی این دانشگاهها و مواجههی آنها با جامعه روبرو هستیم و هویت علمی این افراد، نه تنها برای خودشان بلکه برای حوزه و روحانیت نیز تعیینکننده است.
حجتالاسلامهایی که برای اینکه نشان دهند علاوه بر فقه و اصول، مطالعاتی تخصصی داشتهاند و شرایط ابراز نظر در ساحات مختلف علوم انسانی، یا گزینش و استخدام در هیأتهای علمی، مراکز و نهادهای مختلف را دارند، مجبورند خود را «حجتالاسلام دکتر» معرفی کنند. چرا؟!! چونکه حوزه علمیه نه تنها برای این طیف، تعریف مدرک مستقل نکرده بود بلکه برای دانشآموختگان فقه و اصول هم به عناوین «معادل دانشگاهی» تن داده بود!!
مراکز پیرامونی حوزه علمیه هم از آنرو که حوزه علمیه در این زمینه تعیین تکلیفی نکرده بود، مدارک خود را با مدارج دانشگاهی منطبق کردند؛ هرچند شاید اگر بجای انطباق با مدارج دانشگاهی، به حوزه علمیه فشار میآوردند که برای تعیین مدارج اصیل حوزوی فکری کنند، شرایط امروز متفاوت میشد.
🔹 علی رغم اینکه با تیزبینی و درایت امام خامنهای از همان ابتدای دهه هفتاد، در خصوص مدارک حوزوی و لزوم اصالت آنها، تذکرات و هشدارهای لازم داده شده بود؛ اما آن ایام شاید از سوی مسؤولین و بزرگان حوزوی اهمیت این موضوع و بحرانی که طی دهههای آتی بروز خواهد کرد، پیشبینی و ادراک نشد.
امروز هم اگر نهادهای مسؤول حوزوی همچنان بخواهند نسبت به این مسأله بیاعتنا باشند و چارهاندیشی نکنند، روز به روز بر عمق ابعاد مختلف این بحران افزوده خواهد شد؛ از جمله فرار نخبگان و مغزهای جوان به سمت دانشگاهها، تأثیرات اجتماعی سنجش روحانیت با مدارج دانشگاهی و....
امید است این مهم پس از قریب به سه دهه معطلی و بلا تکلیفی، هرچه زودتر تعیین تکلیف شود.
🔹 قطعا طلاب جوان حوزه و همچنین فضلای حوزوی راهکارهای مناسبی برای خروج از این بحران مدرکی و هویتی میتوانند ارائه کنند.
منبع : مناهج
🌐@Manahejj
🆔 @rasanewsagency
🔸تحوّل حوزه و حلقۀ مفقودۀ آن
🔹 مهرماه سالگرد سفر پر برکت رهبر معظم انقلاب به شهر مقدّس قم در سال 1389 است. سفری که ده سال پیش انجام شد و ایشان در خلال دیدارهای متعدد با اقشار مختلف حوزوی مباحث بسیار خاص و نابی مطرح کردند. مباحثی که عمدتا به مسائل درون حوزوی، مطالباتی بنیادین از حوزه و تبیین مفاهیمی انحرافی و خطرناک پرداخته شد.
🔹در سلسله یادداشت ها و مطالبی با عنوان #پس_از_ده_سال به بازخوانی و پیگیری این مطالبات خواهد پرداخت.
🔹چرا طلاب پس از ورود به مراکز تخصصی باز هم باید در درس های عمومی حوزه علمیه شرکت کنند؟ آیا چنین کاری با تخصصی کردن رشته ها تناقض ندارد؟
♨️مطالب کاملتر در لینک زیر:
🌐 rasanews.ir/002nHc
🆔 @rasanewsagency
🔸توافقات ترامپ باید به زبالهدان تاریخ برود
خالد #قدومی نماینده جنبش حماس:
🔹جنبش #فتح نسبت به شراکت با حماس جدیت دارد و باید گفت برنامه توافق محدود به #حماس نیست.
🔹ما همواره گفتوگو، در همه سطح ها را داریم و همه فلسطینی ها حساسیت موضوع را درک می کند. درست است که حماس در انتخابات 2006 پیروز شد اما حماس برنامه مقاومت و پروژه آزاد سازی #فلسطین از بحر تا نهر را دارد و ازاله رژیم #صهیونیستی جزو برنامه های آن است و برنامه ویژه برای رویا رویی با این رژیم غاصب در دستور کار قرار دارد.
🔹طرح ابتکار #صلح_عربی مرده متولد شد آن تعداد که به عادی سازی روابط رو آوردند در واقع توافقات خود را نقض کردند و هیچ انگیزه ای برای صحبت از آن نیست.
🌐 rasanews.ir/002nHY
🆔 @rasanewsagency
🔸کسانی که به خارج نگاه دارند، اقتصاد را هم به «ترس» مبتلا میکنند
حجّتالاسلام #حاج_ابوالقاسم عضو مجلس خبرگان رهبری:
🔹درباره صفت #ترس اینطور گفته شده که نقطه افراط، «تهور» و «بیباکی» است و نقطه تفریط، «ترس» است و نقطه #اعتدال، صفت «شجاعت» عنوان شده است.
🔹بخشی از #مشکلات_اقتصادی ما ناشی از همین نگاه وابستگی به غرب و جستوجوی کلید #مشکلات در تعامل با دشمنان است.
🆔 @rasanewsagency