eitaa logo
راستی گستری
270 دنبال‌کننده
294 عکس
42 ویدیو
4 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🌼🍃🌼🍃🌼🍃🌼🍃🌼 💢تاریخ بشر، جنگ ها، نسل کشی ها و جنایات بسیاری را به خود دیده است؛ اما تنها یک حادثه تاریخی است که به عنوان منطقه ممنوع محسوب می گردد و به هیچ محققی اجازه پژوهش در مستندات، اظهار نظر و بیان حقایق تاریخی پیرامون آن داده نمی شود و با تمام توان با آن بر خورد می شود؛ آن هم از سوی کشورهایی که خود را مهد و سمبل آزادی می دانند. این قضیه، مربوط به کشته های جنگ جهانی دوم است؛ البته نه مربوط به همه چهل میلیون کشته شده این جنگ؛ بلکه تنها مربوط به کشته ها و مرده های یهودی است! ❎واقعیت این است که افسانه ، با فلسفه وجودی دولت اسرائیل و منافع حیاتی صهیونیسم بین الملل و دولت های غربی، ارتباطی ناگسستنی دارد و از این رو، منطقه ممنوع غرب محسوب می گردد. ؟ (Holocaust)، به معنای «سوزاندن با آتش است که به طور کامل از میان برود» و واژه ای است یونانی که از دو واژه Holosبه معنی همه و Kaustus1 به معنی سوزاندن و نابود کردن ترکیب شده است و در لغت، به معنای «همه سوزی» است.2 ♻️برخی از زبان شناسان، این واژه را برگرفته از جنایت یهودیان در یمن باستان می دانند3 که به تدریج و در گذر ایام، مفهوم عام تری یافته، به سوزاندن زنده زنده انسان ها اطلاق شده است و در اصطلاح، به نظریه ای اطلاق می شود که ادعا دارد شش میلیون یهودی در طول جنگ جهانی دوم، بر اثر اعمالی از قبیل اعدام در اتاق های گاز و سوزانده شدن در کوره های آدم سوزی اردوگاه های کار اجباری نازی ها، کشته شده اند.4 ❇️بر اساس قانونی که پیش نویس آن در اوایل دهه 80 قرن نوزدهم، توسط تعدادی از اعضای آژانس بین المللی صهیونیسم، تحت سرپرستی «رنه ساموئل سپرات»، خاخام معروف فرانسه تهیه و در ژوئیه سال 1990م. در فرانسه به تصویب رسید، هرگونه تردید درباره «هولوکاست»، اعم از تردید درباره کشتار - مورد ادعای - یهودیان در جنگ جهانی دوم، وجود اتاق های گاز و حتی کمترین تردید در رقم 6 میلیونی یهودیان کشته شده، جرم تلقی می شود و هرکس در فرانسه از این قانون تخلف کرده، در سه موضوع یاد شده تردید کند، به یک ماه تا یک سال زندان و پرداخت 2 هزار تا 300 هزار فرانک جریمه محکوم می شود. ✳️بعدها با فشار آمریکا، انگلیس، فرانسه و آژانس صهیونیستی، این قانون در اکثر کشورهای اروپایی نیز به تصویب رسید؛ به طوری که امروزه هرگونه تردید درباره هولوکاستِ مورد ادعا و ابعاد و اجزای آن، در اروپا جرم تلقی می شود!5 جرج بوش، قانون «آنتی سیمیتیزم» را برای به اصطلاح کنترل این پدیده در جهان امضا کرد. هدف از قانون یهودستیزی دولت بوش، این است که تمام انتقادها علیه رژیم اسرائیل را به سکوت کشانده و ددمنشی ها و های این رژیم را از بین ببرد.6 🔆سرانجام با تلاش رژیم صهیونیستی، این افسانه، جنبه ای جهانی به خود گرفت و مجمع عمومی سازمان ملل، با تصویب قطع نامه ای، روز 27 ژانویه7 را به عنوان روز یادبود ، نام گذاری کرد.8 💢انگیزه های طرح در بررسی انگیزه های طرح افسانه ، با دو عامل عمده مواجه ایم که از این قضیه به صورت های مختلف بهره مند شده اند؛ یکی صهیونیسم که ذی نفع عمده است و دیگری خود دولت های غربی. 🔅الف) انگیزه های صهیونیسم از دیدگاه محققانی که درباره چگونگی و انگیزه های طرح افسانه هولوکاست به تحقیق پرداخته اند، چند دلیل عمده در این زمینه وجود دارد که عبارتند از: 1⃣ انگیزه های سیاسی از دیدگاه صهیونیست ها، برپایی دولت اسرائیل، نتیجه منطقی ظلم بر یهودیان در است. ❎ تعجب آور این است که آنها می خواهند به واسطه وقوع «آشویتس»9 و کوره های آدم سوزی خیالی، خود را مستحق برپایی یک دولت بنمایانند؛ آن هم در گوشه دیگری از جهان و با غصب سرزمین ملتی که هیچ گونه ربطی به جنایات واقعی یا ساخته و پرداخته آنان ندارد. چنان که «آبراهام هشل» می گوید: «دولت اسرائیل، پاسخ خدا به آشویتس است»10 و « موشه زیمرمن»، رئیس گروه مطالعات آلمانی در دانشگاه عبری اورشلیم تأکید می کند که « [هولوکاست]، توجیه اصلی تأسیس دولت اسرائیل است».11 👈ادامه دارد... 👉https://hawzah.net پی نوشت ها: 1. در بعضی از متون به جای واژه Kaustos، از واژه Kaieinاستفاده شده است. 2. محمد احمدی، پژوهه صهیونیست (مجموعه مقالات)، مرکز مطالعات فلسطین. (مقاله واقعیت یهودستیزی، ص 214). 3. این واقعه قبل از بعثت پیامبر اسلام صلی الله علیه وآله در یمن اتفاق افتاده است و در سوره مبارکه بروج به آن اشاره شده است. در این واقعه هولناک، جمع انبوهی از مردان، زنان و کودکان، در حالی که غل و زنجیر بر دست و پا و گردن آنها زده اند، تنها به خاطر ایمان به خداوند و پیروی از حضرت مسیح، زنده زنده به درون آتش انداخته و سوزانده شدند.
4. پروفسور روبر فوریسون، اتاق های گاز در جنگ جهانی دوم، واقعیت یا افسانه؟ ترجمه دکتر سید ابوالفرید ضیاءالدینی، مؤسسه فرهنگی - پژوهشی ضیا. 5. حسین شریعتمداری، هولوکاست افسانه نیست، روزنامه کیهان، 22 آذر 1384. 6. عبدالله محمد سیندی، استاد دانشگاه نیویورک، هولوکاست افسانه ای خاص صهیونیسم است، خبرگزاری مهر، 6/11/1384. 7. این روز، روز آزادسازی اردوگاه اسرای جنگی آشویتس در لهستان، توسط ارتش سرخ روسیه در جنگ جهانی دوم است. 8. ر.ک: هولوکاست؛ دروغ تاریخی 27 ژانویه. 9. نام یکی از کوره های آدم سوزی؛ سایر این کوره های خیالی عبارتند از: داخائو، تربلینکا، بیر کن 10. روژه گارودی، محاکمه صهیونیسم اسرائیل؛ ترجمه جعفر یاره، احمد نخستین، مجید خلیل زاده، ص 150-149. 11. همان، ص 150 🌼🍃🌼🍃🌼🍃🌼🍃🌼 🆔 @rasti1
✨﷽✨ #فتوحدیث ذکر روز یکشنبه: 🌹یا ذالجلال و الکرام🌹 @rasti1
💠✨💠✨💠✨💠✨💠 ⏪تفسیرنور ✨﷽✨ آیه—۳۸ ☘امْ یَقُولُونَ افْتَراهُ قُلْ فَأْتُوا بِسُورَهٍ مِثْلِهِ وَ ادْعُوا مَنِ اسْتَطَعْتُمْ مِنْ دُونِ اللّهِ إِنْ کُنْتُمْ صادِقِینَ☘ ✨بلکه می گویند:قرآن را بافته(و به به خدا نسبت داده)است.بگو:اگر می گویید(که قرآن،سخن بشر است،نه کلام خدا)،پس سوره ای همانند آن بیاورید و هر که را غیر از خدا می توانید به یاری بخوانید؟🌼🍃 💠نکته ها💠 ✨ قرآن چندین بار بر معجزه بودن کلام الهی و عجز جنّ و انس از آوردن مثل آن و به آوردن نظیر قرآن،یا حتّی آیه ای همانند آن،تحدّی ومبارزه طلبیده است،از جمله در آیه 13 سوره ی هود.از طرفی با اینکه در طول قرنها،میلیون ها مخالف برای تضعیف قرآن وشکست اسلام،فعالیّت های بسیاری داشته و دارند،لیکن این ندای مبارزه خواهانه ی قرآن،تاکنون بی پاسخ مانده و تا قیامت بی جواب خواهد ماند.🌼🍃 🌺امتیازاتِ قرآن👇👇 ✨ چون سخن از تحدّی قرآن است،به گوشه ای از امتیازات این معجزه ی جاودان الهی اشاره می شود:🌼🍃 1.🍂گنجاندن معارفی بلند در کلماتی کوتاه:مثلاً در مورد زن و مرد تعبیر می کند، «هُنَّ لِباسٌ لَکُمْ وَ أَنْتُمْ لِباسٌ لَهُنَّ»[65]زنان لباس شما و شما لباس آنها هستید.برای بیان سستی قدرت های غیر الهی،آنها را به خانه ی عنکبوت تشبیه می کند.[66] و یا اینکه از آفریدن یک پشه آنان را ناتوان می داند. «لَنْ یَخْلُقُوا ذُباباً»[67]🌼 2.🍂شیرینی کلام و نفوذ:هزار بار هم خوانده شود کهنه نمی شود،بلکه هر بار نکته ای به دست می آید.🌼 3.🍂آهنگ و موسیقی کلام:طنین و آهنگ کلمات آن،مخصوص است و اگر آیه ای از قرآن در میان سخنان هر عرب زبان،یا در میانِ روایات باشد،مشخّص است.🌼 4.🍂جامعیّت قرآن:از برهان تا مثل،از دنیا تا آخرت و نیز مسائل خانوادگی، حقوقی، سیاسی، نظامی،اخلاقی،تاریخی و...را دربردارد.🌼 5.🍂واقعگرایی:محتوای آن مبتنی بر حدس و گمان نیست.حتی داستان هایش مستند و واقعی است.🌼 6.🍂همه گیر و جهانی:مردم در هر سطح و هر کجا باشند،از آن بهره می برند و قرآن به صورت کتاب تخصّصی نیست.🌼 7.🍂ابدی:هر چه از عمر بشر و علوم می گذرد،اسرار بیشتری از قرآن کشف می شود.🌼 8.🍂رشد فزاینده:با داشتن بیشترین دشمن و ضربات فراوان،بیشترین رشد را در طول عمر خود داشته است.🌼 9.🍂معجزه ای در دست:این معجزه در دست همه است و از نوع سخن و کلمه است که در اختیار همه است.🌼 10.🍂هم معجزه و هم کتاب دستور و قانون است.🌼 11.🍂از فردی درس نخوانده و در منطقه ای محروم از سواد است.🌼 12🍂.چیزی به آن افزوده یا از آن کاسته نشده است و مصون از تحریف است.🌼 💠 @rasti1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⁉️ چه تفاوتی با دارد؟ 🌹تبلیغ اسلامی: ۱-با ۲-از روی صمیمیت ۳-بارعایت امانت ۴-بامسئولیت پذیری است ⛔️نقطه مقابل آن تبلیغ غربی است که برپایه و شکل میگیرد 💠 @rasti1
راستی گستری
💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜💠 ⭕️ #مدعیان_دروغین 💢« #باب» و جریان شناسی انحرافی « #بابیّت» 🌼🍃ابواب ائمّة علیهم السلام
💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜💠 ⭕️ 💢« » و جریان شناسی انحرافی « » ✨«ابواب» امام مهدی علیه السلام 💠علاوه بر نوّاب اربعه که هر یک پس از دیگری، باب حضرت حجّت علیه السلام بودند، کسانی دیگر نیز به «باب» معروف هستند؛ او در عصر خود، از ثقات و برجستگان شیعه به شمار می رفت و به دست سفرای اربعه توقیعات به نام آن ها از طرف حضرت مهدی(عج) صادر گشته است. 💢برخی از بزرگان شیعه که در کتاب های تراجم و مناقب از آن ها به «باب» تعبیر شده است، عبارتند از: 1⃣ ابوالحسین، محمدبن جعفر اسدی کوفی رازی، باب حضرت حجت(عج) در «ری»؛ اردبیلی (صاحب جامع الرواة) می گوید: «کان احد الأبواب».(20) حضرت حجت(عج) در قم؛ وی به خدمت حضرت حجت(عج) رسید و باب امام در قم بود.(21) 2⃣ ابراهیم بن محمد همدانی، باب امام مهدی(عج) که چهل بار حج انجام داده است.(22) 3⃣ابواسحاق ابراهیم بن مهزیار اهوازی، باب امام علیه السلام . کشی درباره او می گوید: «و کان وکیل الناحیة و کان الأمر یدور علیه».(23) 4⃣احمدبن حمزة بن الیسع قمی، باب امام حجت(عج).(24) حجت(عج).(25) بامامة الحسن بن علی فیهم».(26) 5⃣ابومحمد الوجنائی، باب امام حجت(عج). 6⃣محمدبن ابراهیم بن مهزیار؛ اردبیلی می گوید: وی نیز مانند پدرش، ابراهیم بن مهزیار، از ابواب امام و وکیل آن حضرت بود.(27) 7⃣عمر اهوازی از ابواب حضرت حجت(عج). 8⃣ ابوجعفر، عبدالله أبو غانم قزوینی که به نام وی از حضرت حجت(عج) توقیع صادر گردید. وی باب امام علیه السلام در قزوین بود.(28) ✳️یادآوری 1ـ چنان که سید محسن عاملی امین گفته است: ظاهرا نواب اربعه که به باب امام نیز معروف هستند دارای نیابت عامه بودند و دیگر سفرا و ابواب امام، دارای سفارت و وکالات در امور خاصّه بودند.(29) عموما، «سفراء» و «وکلاء» می خوانده اند و از نمایندگان امام کاظم علیه السلام به «قوّام» تعبیر می کرده اند. در مقابل از کسانی چون نمیری و شلمغانی، به عنوان مدّعیان «بابیّت» نام می برده اند. البتّه اصل وجود واسطه میان امام و شیعیان، چه در زمینه بیان احکام و معارف دینی و چه در امورمالی، هیچ گاه انکار نشده است.(30) 👈ادامه دارد... 👉https://hawzah.net پی نوشت ها: 21. رجال کشی، ص 508 ـ 509؛ جامع الرواة: 1/33. 22. رجال کشی، ص 446؛ و نیز ر.ک: رجال ابن داود، ص 19؛ جامع الرواة: 1/35. 23. ر.ک: اعیان الشیعه: 2/48؛ رجال ابن داود، ص 27؛ جامع الرواة: 1/49. 24. جامع الرواة: 1/307؛ فهرست شیخ طوسی، ص 131. 25. جامع الرواة: 2/153؛ رجال ابن داود، ص 24. 26. جامع الرواة: 2/44. 27. ضیافة الاخوان، ص 66؛ الغیبة، شیخ طوسی، ص 172. 28. ر.ک: اعیان الشیعه: 2/48. 29. ر.ک: دانش نامه جهان اسلام، همان: 1/12. 30. رجال کشی، شماره 997 ـ 999، 1048 💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜💠 🆔 @rasti1
🔶استاد علی صفایی حائری: 💕براى همسرت غير مستقيم، امنيت و اعتماد را فراهم كن. ❣از محبت و عشق خودت پيش كسانى حرف بزن كه براى او حرف مى‌زنند. از خوبى‌هاى او اين گونه ياد كن. 💕 و همينطور غير مستقيم و با لطافت گله گزارى كن و اميدوار باش كه سامان بگيرد و سر به راه بگذارد. ❣برخوردهاى مستقيم ديرتر مورد اعتماد قرار مى‌گيرند و در تو ترديد مى‌آورند. 📚 روابط متکامل زن و مرد، صفحه 23 🆔 @rasti1
✨﷽✨ #فتوحدیث ذکر روز دوشنبه: 🍃🌸یا قاضی الحاجات🌸🍃 🆔 @rasti1
💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜💠 ⏪تفسیرنور ✨﷽✨ آیه—۸۴ ☘قُلْ آمَنّا بِاللّهِ وَ ما أُنْزِلَ عَلَیْنا وَ ما أُنْزِلَ عَلی إِبْراهِیمَ وَ إِسْماعِیلَ وَ إِسْحاقَ وَ یَعْقُوبَ وَ الْأَسْباطِ وَ ما أُوتِیَ مُوسی وَ عِیسی وَ النَّبِیُّونَ مِنْ رَبِّهِمْ لا نُفَرِّقُ بَیْنَ أَحَدٍ مِنْهُمْ وَ نَحْنُ لَهُ مُسْلِمُونَ☘ 🌼بگو:به خدا و آنچه بر ما نازل شده و آنچه بر ابراهیم و اسماعیل و اسحاق و یعقوب و اسباط(پیامبران از نسل یعقوب)نازل گردیده وآنچه به موسی و عیسی و پیامبران دیگر،از طرف پروردگارشان داده شده(به همه ی آنها)ایمان آورده ایم و میان هیچ یک از آنها فرقی نمی گذاریم وما تنها تسلیم(فرمان)او هستیم.🌼 💠نکته ها💠 ✨ این آیه،به غیر از یکی دو کلمه،کاملاً شبیه آیه ی 136 سوره ی بقره است.🌼 ✨ شکل کار اصل نیست،بلکه اصل،آن هدف غایی و نهایی کار است.در هر زمانی ممکن است شکل کار  و دعوت انبیا فرق کند،مثلاً حضرت موسی به سراغ فرعون برود و یا حضرت سلیمان،فرمانروایی مانند بلقیس را دعوت کند،ولی هدف نهایی یکی است.درست مانند حرکت های گوناگون امامان معصوم علیهم السلام.🌼 ✨ اگر از انبیای گذشته برای معرّفی و یاری پیامبر آینده پیمان گرفته شده،پیامبر آینده نیز مأمور است به نمایندگی از تمامی پیروانش،ایمان خود را نسبت به پیامبران گذشته اعلام نماید.🌼 💠پیام ها💠 1-✅ایمان خود را اظهار کنید. «قُلْ آمَنّا»🌼🍃 2-✅ایمان به انبیا،در کنار ایمان به خداوند است. «آمَنّا بِاللّهِ وَ ما أُنْزِلَ... وَ النَّبِیُّونَ»🌼🍃 3-✅خدمات پیشینیان را نادیده نگیریم. «وَ ما أُنْزِلَ عَلی إِبْراهِیمَ... وَ ما أُوتِیَ مُوسی»🌼🍃 4-✅آمدن انبیا،جلوه ای از ربوبیّت الهی است. «وَ النَّبِیُّونَ مِنْ رَبِّهِمْ»🌼🍃 5-✅دین وهدایت الهی،همواره همراه بشر بوده است.انبیا همچون معلّمان یک مدرسه اند که به طور زنجیره ای مأمور ارشاد مردم بوده اند. «إِبْراهِیمَ وَ إِسْماعِیلَ وَ...»🌼🍃 6-✅تمام انبیا،دارای هدف واحد هستند. «لا نُفَرِّقُ بَیْنَ أَحَدٍ مِنْهُمْ»🌼🍃 7-✅برتری بعضی از انبیا بر برخی دیگر؛ «فَضَّلْنا بَعْضَ النَّبِیِّینَ عَلی بَعْضٍ»[41]هرگز مانع ایمان ما به همه ی آنها نیست. «لا نُفَرِّقُ بَیْنَ أَحَدٍ مِنْهُمْ»🌼🍃 8-✅پیامبر اسلام،با اظهار ایمان خود به سایر انبیا،پیروان مکتب های توحیدی را به وحدت دعوت می کند. «لا نُفَرِّقُ بَیْنَ أَحَدٍ مِنْهُمْ»🌼🍃 9-✅پیامبر اسلام،تسلیم مطلق حقّ است. «نَحْنُ لَهُ مُسْلِمُونَ»🌼🍃 10-✅کسی که میان انبیا فرق بگذارد،در حقیقت تسلیم خدا نیست. «لا نُفَرِّقُ... نَحْنُ لَهُ مُسْلِمُونَ»🌼🍃 11-✅مؤمنان،هماهنگ با تمام موجودات،تسلیم خدا هستند. «لَهُ أَسْلَمَ مَنْ فِی السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ... وَ نَحْنُ لَهُ مُسْلِمُو🌼🍃 💠 @rasti1
💞💛💞💛💞💛💞💛💞 🌹وقتی که خطبه عقد میخونن چند بار عاقد میخواد از عروس «بله» بگیره، ❣میگن:عروس رفته گل بچینه چرا باید از همون آغاز زندگی و پیمان زناشویی گفته بشه؟ حالا هرچند مصلحتی و بر روی رسوم! 💚چرا این گفتن رو، رسم و رسوم کنیم و به نسل های آینده منتقل کنیم؟ ❣عـــــروس و دومـــــاد که سر سفره عقد قرآن به دست نشستن 💚تو یکی از مکان هایی که خطبه عقد جاری میشد… عاقد وقتی که می خواست از عروس «بله» بگیره… ❣گفتن: عروس خانم داره سوره نور میخونه واقعا هم سوره نور رو داشتن عروس و دوماد میخوندن 💚 چرا این روش رو الگو و نمونه قرار نمیدیم؟ ❣چه مانعی داره که موقع عقد به عروس خانم و آقا دوماد بگن قرآن بخونن که اگه عاقد خواست «بله» بگیره بگن عروس خانم مشغول خواندن قرآن هست؟ 💚زمانی که خدا باهاش صحبت میکنه و بهش سفارش میکنه. 🌼سوره کوثر = سوره حضرت زهرا(س) 🌷سوره یاسین = قلب قرآن 🌼آیه الکرسی = سید آیات قرآن 🌷سوره الرحمن = عروس قرآن 💐یا بگن عروس داره برای سلامتی امام زمان(عج) صلوات میفرسته تا همه صلوات بفرستند و فضامتبرک بشه به نام خاتم الانبیاء محمد مصطفی(ص) 💞💛💞💛💞💛💞💛💞 🆔 @rasti1
راستی گستری
💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜💠 ⭕️ #مدعیان_دروغین 💢« #باب» و جریان شناسی انحرافی « #بابیّت» ✨«ابواب» امام مهدی علیه الس
💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜💠 ⭕️ 💢« » و جریان شناسی انحرافی « » ✅چنان که اشارت رفت، در عصر حضور کسانی خود را به باب ائمّه علیهم السلام معرّفی کرده و بدین سبب به تکذیب و نفرین ایشان گرفتار شده اند. 💢در این بخش از نوشتار، به شناسایی برخی از این افراد در عصر حضور و غیبت می پردازیم تا ضمن اطّلاع رسانی تاریخی، هشداری باشد برای شناختن و دوری جستن از یا وکالت و نیابت خاصّه در این عصر ـ که از راه های گوناگون مانند: اینترنت به فعّالیّت و انحراف مردم می پردازند ـ و در نتیجه بستن راه های نفوذ و ترویج باطل. ♨️برخی از بابیّت در عصر حضور عبارتند از: 1ـ علی بن حسکه 2ـ قاسم یقطینی 3ـ محمدبن فراست 4ـ ابن بابا؛ کشّی در کتاب رجال(31) از این چهارتن به عنوان افرادی نام می برد که ضمن نشر اندیشه های انحرافی، مدّعی بابیّت امام عسکری و امام رضا علیهماالسلام بوده اند، ولی ائمّه علیهم السلام آنان را به شدّت رد کرده و شیعیان را از تماس با ایشان برحذر داشته اند. ⚜برخی از « » در عصر غیبت ♻️در میان شیعیان، گروهی از همان آغاز غیبت به و ، ادّعای  و سفارت نمودند که برخی از آن ها عبارتند از: 1⃣ابومحمد شریعی؛ وی که از اصحاب امام یازدهم علیه السلام بود، نخستین شخصی است که « » را به مدّعی گردید و این مقام را به خود نسبت داد.(32) 2⃣ ابوجعفر، محمدبن علی شلمغانی معروف به ابن ابی العزاقر از مدّعیان بابیّت.(35) 3⃣ابودلف مجنون، محمدبن مظفر الکاتب ازدی، صاحب کتاب «اخبارالشعراء» از مدّعیان بابیت.(38) 4⃣عبدالله بن میمون القداح در سال 251 ه .ق مدّعی نیابت خاصه گردید. 5⃣یحیی بن زکرویه (ذکرویه) در سال 281 ه .ق مدّعی نیابت خاصه و باب امام گردید. 6⃣حمدبن سعد شاعر کوفی متوفّای سال 540 ه .ق مدّعی باب امام گردید. 7⃣احمدبن حسین رازی متوفای سال 670 ه .ق مدّعی باب امام گردید. 8⃣سید شرف الدین ابراهیم متوفّای سال 663 ه .ق؛ مدّعی نیابت خاصه و باب امام گردید. سپس مدّعی امامت شد، از شیراز به خراسان رفته، مدّتی در خراسان بود و هنگام برگشتن به شیراز داعیه خود را آشکار کرد.(39) 9⃣حسین بن علی اصفهانی کاتب متوفّای 853 ه .ق صاحب کتاب «ادب المرء». 0⃣1⃣علی بن محمد سجستانی بغدادی متوفّای سال 860 ه .ق صاحب کتاب «ایقاظ». 1⃣1⃣ احمد نوربخش، رئیس و مؤسّس فرقه نوربخشیه (795 ـ 896 ه .ق)؛ در سال 826 ه .ق مدّعی نیابت و باب امام گردید و سپس مهدویت خود را اعلام نمود. 2⃣1⃣ سیّد محمد هندی متوفّای سال 987 ه .ق؛ وی که ادیب و شاعر بود، در مشهد می زیست و مدّعی بابیّت گردید. 3⃣1⃣ محمدبن فلاح مشعشع رئیس مشعشعین خوزستان که دعوی نیابت خاصه و بابیت نمود. سپس مدّعی مهدویت شد و در سال 841 ه .ق دعوت خود را آشکار نمود. وی سال ها در خوزستان حکومت نمود تا آن که در سال 870 ه .ق وفات یافت.(40) دولت وی منقرض گشت.(41) وی از طایفه مانلو است و در زیِّ درویشان و قلندران به سیاحت پرداخت. سپس به مقام ریاست و رهبری رسید.(42) 4⃣1⃣سیّد علی مشهدی بزّاز که در زمان سلطنت سلطان سلیمان صفوی می زیسته مدّعی بابیّت گردید. 5⃣1⃣ محمّد فاسی مغربی متوفّای 1095 ه .ق صاحب کتاب سبیل الاولیاء مدّعی بابیّت گردید. 23ـ میرزا محمد هروی؛ مدّتی در هندوستان بود و تألیف هایی دارد که نظم کلمات قصار حضرت امیرمؤمنان علیه السلام از آن جمله است. وی در زمان فتحعلی شاه قاجار پس از آن که مدّعی بابیت گردید، به قتل رسید. 6⃣1⃣ محمدبن عبداللّه حسان المهدی، پس از تحصیل در علوم دینی به حج رفت و از مکّه به صومال بازگشت و از مدّعیان اصلاح بود و در سال 1899 میلادی خود را باب و سپس مهدی موعود اعلان نمود. وی مؤسّس فرقه صالحیه است. 7⃣1⃣محمد احمدبن عبدالله سودانی (1843 ـ 1885 م) از خاندان سادات حسینی، پس از تکمیل علوم دینی به حج رفت و در بازگشت از مکّه مکرّمه خود را باب امام سپس مهدی موعود اعلام نمود و تمام قبایل کردخان و دارخور و بحرالغزال و سودان شرقی با وی بیعت کردند او به جنگ با انگلیسی ها که سودان را تصرّف کرده بودند پرداخت و خرطوم پایتخت سودان را فتح نمود و درام درمان وفات یافت.(43) ✳️این موضوع سوء استفاده کرده و به ادّعاهایی را مطرح کردند ولی مورد قبول دیگران قرار نگرفته اند. 👉👉https://hawzah.net 💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜💠 🆔 @rasti1