12.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
معرفی سایت ثبت نام برای ازدواج وابسته به موسسه امام رضایی ها وحاج حسین یکتا
لطفا منتشر کنید تا دست به دست در سطح جامعه بچرخه وهمه مجردهای عزیز ثبت نام کنند تا خانواده های امام زمانی بیشتری تشکیل بشه ونسل مولا علی ع هرروز بیشتر وبابرکت تر بشن به مدد مولا ✅
لطفا داخل گروهها تون نشر بدید 👆
شما هم درثوابش شریک خواهیدشد
7.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شعر طنزی که امام خامنهای را حسابی خنداند😂
😂 @Joke_Time 😂
12.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
معرفی سایت ثبت نام برای ازدواج وابسته به موسسه امام رضایی ها وحاج حسین یکتا
لطفا منتشر کنید تا دست به دست در سطح جامعه بچرخه وهمه مجردهای عزیز ثبت نام کنند تا خانواده های امام زمانی بیشتری تشکیل بشه ونسل مولا علی ع هرروز بیشتر وبابرکت تر بشن به مدد مولا ✅
لطفا داخل گروهها تون نشر بدید 👆
شما هم درثوابش شریک خواهیدشد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴اندکی تأمل
▪️تذکر جدی امام رضا(ع) به یکی از شیعیان بابت پوشش دختر۸ساله
❌ و وای بر والدینی که غافلند..
👈پدر و مادر عزیزی که عاشق امام رضا(ع)هستید و از سراسر ایران مشهد زیارت آقا می روید، این ویدیو را یادتون باشه...
🌎نهضت جهانی مقاومت🌍
http://eitaa.com/joinchat/1357578243Cf32533097a
🆕آخرین اخبارمنطقه،جهان،جبهه مقاومت
اصفهان سومین استان برتر کشور در رتبههای تک رقمی کنکور با کسب ۴ رتبه
🔹اسامی نفرات برتر کنکور سراسری سال ۱۴۰۲ توسط سازمان ملی سنجش منتشر شد و بر این اساس، ۴ دانشآموز از استان اصفهان موفق به کسب رتبه زیر ۱۰ کنکور سراسری شدند.
🔹نسترن گلآقائی از شهر اصفهان موفق به کسب رتبهٔ ۱۰ رشتهٔ انسانی، حمیدرضا خانی بردزجانی از شهر اصفهان موفق به کسب رتبهٔ ۳ و آتوسا سالمی آرانی از شهر کاشان موفق به کسب رتبهٔ ۴ رشتهٔ زبانهای خارجی شدند؛ همچنین ساغر سجادیه از شهر اصفهان موفق به کسب رتبهٔ ۳ رشتهٔ هنر شد.
🔹استان اصفهان در کنکور سراسری سال گذشته نیز موفق به کسب ۴ رتبهٔ زیر ۱۰ شده بود.
🔹به این ترتیب استان اصفهان موفق شد در بین استانهای کشور پس از تهران و خراسان رضوی در رتبهٔ سوم تعداد نفرات برتر کنکور سراسری قرار گیرد.
💠 کانالهای آموزش و پرورش استان اصفهان:
📍| ایتا | 📍| شاد | 📍| روبیکا | 📍| بله |
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 روستایی عجیب در فرانسه که تمام ساکنانش مسلمان شیعه شدهاند، آنان معتقد و منتظر ظهور امام زمان (عج) هستند!
❌پ.ن:هر وقت از امر به معروف خسته شدی و حس کردی توانت کم شده
به این فیلم نگاه کن
ببین چطور در قلب اروپای دور از خدا گروهی راه خدا را پیدا کردند!
اون نفر اول که با غربت تمام این گروه کوچک را که هنوز هم غریب هستند بوجود آورد
چقدر باید امیدوار باشد
چقدر ناملایمات از مسیر پیش رو خسته اش کرده ولی ناامید نشده و ادامه داده تا این جمع شکل گرفته
نکند امام زمان به اینها سر بزنند و از بینشان یار انتخاب کنند
ولی ما در کشور شیعه و کنار امام رضا (ع) از نظر لطف مهدی فاطمه محروم باشیم😔
لحظاتی عمییییق به راهمان فکر کنیم
🆔️ @aamerin_ir
@asateed
مهجوریتزدایی از قرآن در گرو نوآوریها و اکتشافات جدید علمی است
گروه فعالیتهای قرآنی ــ یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: رفع مهجوریت از قرآن نیازمند همفکری و همکاری نخبگان و پژوهشگران حوزوی و دانشگاهی است.
حجتالاسلام رسول مظاهری، در گفتوگو با ایکنا از اصفهان ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: حفظ قرآن یک سرمایه است و انس با قرآن به خصوص در ایام نوجوانی و جوانی سبب زایشهای جدید علمی شده و مفاهیم قرآن در ذهن افراد شکل گرفته و ماندگار میشود، در نتیجه افراد به صورت خودکار درباره هر موضوعی به آیات قرآن استمداد میکنند. در واقع رشد سطح علمی و تواناییهای یک حافظ قرآن در کنار احساس پیشرفت در زندگی، به او این باور را میدهد که حافظ قرآن و نهجالبلاغه بودن گامی بلند به سمت خوشبختی معنوی و اخلاقی است.
وی افزود: یکی از راههای رفع مهجوریت از قرآن در سطح جامعه این است که جایگاه ویژهای به خصوص در نظام آموزش و پرورش برای حافظان قرآن قائل شویم، به این صورت که هر نوجوان دختر و پسری که حافظ کل یا تعدادی از جزءهای قرآن شود، آموزش و پرورش امتیازاتی برای آنها در نظر گیرد؛ البته مصوبههای قانونی برای امتیازدهی ویژه به حافظان قرآن وجود دارد، مانند اعطای مدرک رسمی سازمان سنجش به حافظان قرآن در هر رده سنی که معادل کارشناسی علوم قرآنی است و شخص حافظ قرآن حتی با وجود سن زیر ۱۸سال با استفاده از آن میتواند در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری پذیرفته شود.
عضو هیئت علمی گروه حقوق دانشگاه اصفهان بیان کرد: طرح مدرسهالقرآن ایده خوبی است که در جریان آن، دانشآموزان در بهترین سنین یادگیری بدون فاصله گرفتن از تحصیل با قرآن مانوس میشوند. کیفیت یادگیری در مقطع راهنمایی همانند نقش روی سنگ و بهترین موقعیت برای رشد و توسعه علمی است، لذا در این برهه زمانی با اهدای جوایز به قرآنآموزان و گسترش جلسات تفسیر در کنار توجه خانوادهها میتوان شاهد رشد فعالیتهای قرآنی در جامعه بود.
وی با اشاره به راهکارهای رفع مهجوریت از قرآن گفت: برای گسترش معارف قرآنی در سطح جامعه تنها پرداختن به ردههای سنی نوجوانان و جوانان کفایت نمیکند، بلکه باید از طریق همفکری با اساتید حوزه و دانشگاه و ائمه جماعات تدابیری را برای ترویج فرهنگ قرآنی اتخاذ کرد، برای مثال حفظ قرآن حتی یک جزء آن برای اساتید دانشگاه همتراز با تعداد مقالات علمی–پژوهشی آنان و بعضا تألیف کتاب و سابقه تدریس، معیاری برای ترفیع مرتبه شغلی و علمی آنان در نظر گرفته شود.
استاد مؤسسه آموزش عالی مجتهده امین(ره) ادامه داد: یکی دیگر از راهکارهای رفع مهجوریت از قرآن، تألیف مقالاتی در زمینه تفسیر آیات و ترجمه قرآن به زبانهای زنده دنیا به جای موضوعات تکراری به منظور امتیازدهی و ترفیع مرتبه علمی اساتید حوزه و دانشگاه است؛ همچنین ترجمه آثار اندیشمندانی نظیر مرتضی مطهری و سایر قرآنپژوهان مسلمان و انتشار آن در سطح جهانی میتواند موثر باشد.
هزینه کردن برای فعالیتهای قرآنی، زمینه توسعه فرهنگی جامعه است
وی با بیان اینکه هزینه کردن برای فعالیتهای قرآنی نوعی سرمایهگذاری در جهت توسعه فرهنگی جامعه است، گفت: حفظ بودجه فعالیتهای قرآنی از یک طرف و تلاش خانوادههای قرآن آموزان و هزینه کردن آنان در این مسیر زیر نظر اساتید مجرب از طرف دیگر باعث پیشرفت علوم قرآنی در کشور میشود. ما معتقدیم آنچه بر پیامبر اکرم(ص) نازل شده، عامل رشد و پیشرفت و تنها راه نجات و صراط مستقیم است، ولی متاسفانه بعضا نگاههای ناروایی از سوی دولت و مسئولین به مسائل قرآنی وجود دارد.
حجتالاسلام مظاهری با مقایسه حجم کمی و کیفی آثار مربوط به تفسیر قرآن در قبل و بعد از انقلاب اسلامی بیان کرد: بعد از انقلاب در زمینه تفسیر قرآن، فعالیتهای بسیار خوبی انجام شده است و کتب تفسیری متعددی زیر نظر مراجعی چون آیتالله جوادی آملی و آیتالله مکارم شیرازی منتشر شد.
وی با اشاره به لزوم پیشرفت علوم قرآنی در میان تحصیلکردگان و دانشگاهیان گفت: تلاش مراکز علمی- پژوهشی و مدیریت حوزههای علمیه در گسترش کمی و کیفی مجلات و نشریاتی نظیر «افق حوزه» باعث ایجاد انگیزه در میان جامعه علمی کشور و جذب نخبگان و استعدادهای برجسته به سمت مسائل قرآنی میشود. از طرف دیگر، تولیدات علمی پژوهشگران حوزه و دانشگاه مطابق با نوآوریها و اکتشافات جدید علمی در زمینههای مختلف، منبع اطلاعاتی پرباری برای فعالان قرآنی به منظور مهجوریتزدایی از قرآن در سطح جامعه است.
انتهای پیام
ب
⁉️ رحلت یا شهادت پیامبر اکرم(ص) ؟
🟢 بکاربردن کلمه رحلت برای حضرت پیامبر باعث شده اکثر مردم مرگ ایشان رو طبیعی تلقی کنن.
یکی از ابعاد مظلومیت حضرت که تا به امروز ادامه داره، مقام شهادته که اسناد موجود در منابع مورد قبول شیعه و سنی جای هیچ شک و تردیدی در حقانیتش باقی نمیذارن. با این حال متأسفانه بهکاربردن مستمر کلمه رحلت برای ایشان باعث شده اکثر مردم مرگ ایشان رو طبیعی تلقی کنن و از شنیدن عنوان شهادت تعجب کنن.
شهادت پیامبر (ص) در قرآن
خداوند متعال در قرآن کریم امکان شهادت رو برای پیامبرش بیان کرده تا مبادا کسی فکر کنه که به شهید شدن پیامبر محاله؛ «وَمَا مُحَمَّدٌ إِلاَّ رَسُولٌ قَدْ خَلَتْ مِن قَبْلِهِ الرُّسُلُ أَفَإِن مَّاتَ أَوْ قُتِلَ انقَلَبْتُمْ عَلَى أَعْقَابِکُمْ؛ (سوره آلعمران آیه ۱۴۴)
محمد (صلّی الله علیه و آله) فقط فرستاده خداست و پیش از او، فرستادگان دیگری نیز بودند، آیا اگر او بمیرد و یا کشته شود، شما به عقب برمیگردید؟ (و اسلام را رها کرده به دوران جاهلیّت و کفر بازگشت خواهید کرد؟)»
شهادت پیامبر (ص) در منایع شیعه
در منابع شیعه هم تلویحاً و هم به صراحت به شهادت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله اشاره شده:
در کفایه الاثر و اثبات الهداه آمده: امام مجتبی پس از شهادت امیرالمومنین علیهما السلام در ضمن خطبهای غرّا فرمودند: «پیامبر اکرم (ص) به من خبر داده که امامت در اختیار دوازده امام از اهل بیت اوست که برگزیدهاند، هیچ کدام از ما نیست مگر اینکه یا مسموم میشود و یا مقتول»
با توجه به این روایت، پیامبر با صراحت مرگ معمولی را از خود و اهل بیتش نفی کردهاند.
همچنین امام مجتبی علیهالسلام در جای دیگه به اهل بیت خودشان فرمودن: «من با سمّ کشته میشوم همان طور که رسول خدا (صلی الله علیه و آله) با سمّ به شهادت رسید.»
🔹 اشاره شیخ مفید و شیخ طوسی به شهادت پیامبر (ص)
شیخ مفید عالم کم نظیر شیعه میفرماید: «ایشان در ۲۸ صفر سال دهم هجری در سن ۶۳ سالگی در مدینه منوّره، مسموم و به شهادت رسید.»
شیخ طوسی بزرگ اندیشمند شیعه هم نوشتن: «رسول خدا دو شب باقیمانده از ماه صفر در سال دهم هجری، مسموم درگذشت.»
🔹نظر علامه حلی و علامه مجلسی
علامه حلی، دانشمند نامی شیعه هم شهادت رسول خدا رو به وسیله سم ذکر میکنن.
علامه مجلسی میفرماید: «شهادت پیامبر (صلی الله علیه و آله) در سال یازدهم هجری بوده است.»
🟡 شهادت پیامبر (ص) در منابع اهل سنت؛ شعبی و ابن مسعود
در المستدرک الوسائل هم آمده که حاکم نیشابوری سنی هم در کتاب خود از «شعبی» نقل کرده که گفته: به خدا قسم رسول خدا با سم کشته شده است. همچنین ابن مسعود که از بزرگان اهل تسنن است، کشته شدن پیامبر رو تأیید کرده.
🔹اشاره به شهادت پیامبر (ص) در صحیح بخاری
در کتاب «المجدی فی الانساب» ابن سعد هم روایتی نقل میکنه که پیامبر در سن شصت و سه سالگی مسموم شد و درگذشت. همچنین از معتبرترین کتاب اهل تسنن هم به دست میاد که پیامبر در لحظات آخر عمر شریفش، دردی مستمر داشت و در «صحیح بخاری» آمده که پیامبر (ص) میفرمود: حال وقت آن است که رگ قلبم از آن سمّ قطع شود.
🔹 یک نقل این است که ایشان در جنگ خیبر توسط یک زن یهودی مسموم شدند و در اثرات همان سم به شهادت رسیدند
کانال حاج اکبر پاکزاد
https://eitaa.com/HajAkbarPakzad
13.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❤️ ویژه ۲۸صفر
📹 نماهنگ | حکومت ده ساله پیغمبر(ص)؛ الگوی نظام اسلامی
☝ بیانات حضرت آیتالله خامنهای به مناسبت سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) در دهه شصت
💻 Farsi.Khamenei.ir