🛑✨تواتر حدیث نگاه کردن
به چهره مولا علی علیه سلام عبادت است
🔴محمد بن جعفر كتانى
در كتاب نظم المتناثر مىنويسد:
🔰🔸(ومنها) حديث النظر إلى على عبادة ورد من رواية أحد عشر صحابيا بعدة طرق قال السيوطي في التعقبات وتلك عدة التواترددددد
🔸حدیث نگاه کردن به چهره مولا علی علیه سلام عبادت است از يازده نفر از اصحاب با طرق مختلف نقل شده است و سیوطی گفته است اين تعداد، از ديدگاه عدهاى متواتر محسوب مىشود
📚 نظم المتناثر من الحديث المتواتر، ج1، ص243، تحقيق: شرف حجازي، ناشر: دار الكتب السلفية - مصر
روافض الحیدری
@ravafez_alhaydarih
پاسخ به شبهه داستان #لعن_علنی محقق کرکی و بی توجهی به شیعیان تحت فشار.
👇
🛑 ایا محقق کرکی علنی لعن کرده ؟؟
و ایا داستان او با شیعیان مکه صحیح است؟؟
پاسخ👇
بسم رب الحیدر
اما در پاسخ به این متنی که در بین بعضی ها می چرخد که محقق کرکی لعن علنی کرده و به وضعیت شیعیان در مکه بی توجهی کرده 👇
1⃣ اولا این داستان در منبعش وجود ندارد و دیده نشده
و اینکه📚 کتاب قصص العلما شما 20 فصل و 117 صفحه هست
در ارجاعات کتاب هم کلا از محقق کرکی 3 داستان نقل شده #به_ارجاع که هیچ کدام مربوط به بحث #تبری نیست
2⃣ این داستان در 📚کتاب اولی العلما ذکر شده توسط احمد بن جعفر از سادات قرن 10 و 11 که 1- بدون راوی هست 2- بدون ارجاع
3⃣ این داستان توسط هیچ یک از #شاگردان و #تلامذه مرحوم کرکی نقل نشده و حتی بدان اشاره نشده است
4⃣ این داستان توسط بعضی از تلامذه واسطه و محققین رد شده 👇
1. ایت الله اکرمی شاگرد مرحوم صباغی از شاگرد علامه فقعانی از شاگردان محقق کرکی در حاشیه به رسائل الامامیه می نویسد:
🔰 دیده ام داستانی در اولی العلما که مرحوم استاد اعظم کرکی بدون رعایت حال شیعیان مکه دست به تبری زده و تقیه را موضعی و انفرادی معرفی کرده
لیکن که این 👈کلام و فعل اصلا صادره از مرحوم کرکی نیست👉 و ما نه از اساتید و نه از استادمان صباغی بزرگ که شاگرد مرحوم است نشنیده ایم و می دانیم با 👈سیره ایشان سازگار نیست👉 لذا #دروغی است که اهل افراط به ایشان نسبت داده اند.
📚التقریر الحاکیه علی رسائل الامامیه ج2 . ص 153
2. حضرت ایت الله میلانی :
🔰 و گفته شد در باب تقیه انچه وارد است از معصومین و سیر کبار و علما شیعه امامیه نیز بر همین سیره بوده.
لکن داستانی که از مرحوم کرکی نقل شده👈 اصلا #مستند نیست و ما جایی# معتبر نه دیده ایم نه شنیده ایم👉 و بر فرض محال که باشد👈خلاف# سیره اهلبیت👉 است و هیچ جوازی نیست.
📚 الاصول العامه لمسائل الامامیه ج1 . ص112 . ط نورالکلام . پاورقی.
3. ایت الله عبدونی به نقل از مرحوم ایت الله خوئی :
🔰 .... ایشان در ادامه گفتند که سیره و اصل بر تقییه هست و منکر آن دین ندارد و مخرب است لکن ان داستانی که از مرحوم کرکی نقل کردند👈 صحیح نیست و نزد بزرگان ثابت نشده و اصلا معتبر نیست👉 و به 👈یقین چنین چیزی از ایشان صادر نشده👉
📚احوال الصالحین ج1 . ص201
✅⬅️این از چند قول بزرگان که چنین داستانی را به مرحوم کرکی ثابت نمی دانند و رد کرده اند.
5⃣ این داستان با مکتوبات محقق کرکی در تضاد است
او در جامع المقاصد می گوید:
🔰 و از فعل جعفربن محمد علیه السلام بر می آید که 👈در همه احوال رعایت حال شیعه را کرد 👉به خصوص در بیان عقیده و اعتقاد و هرانکه رعایت نکند خلاف معصوم عمل کرده...... ما نیز بر همین هستیم.
📚جامع المقاصد . ج1 . ص 231 . ط دارالاسلامی . 1401 . 4153.
او در اینجا لزوم به رعایت حال شیعه می کند
بعد ممکن است خودش رعایت جان و ناموس شیعه را نکند؟؟!!!
6⃣ بر فرض محال که چنین فعلی از او صادر شده باشد باید دانست
❇️ کرکی نه معصوم استنه حجت الهی که همه کار هایش درست باشد و هیچ کدام از کارهایش بر ما حجت نیست
❇️ غیر از اهلبیت فعل و کلام هیچ کسی معیار و میزان عمل ما نیست و ما غیر از اهلبیت الگو و دستور پذیری نداریم
❇️ این عمل محقق با عقل و انصاف به هیچ وجه قابل جمع نیست و چه طور شیعه ای می تواند بیخیال جان و ناموسو مال شیعه دیگری بشود
❇️ این عمل محقق در برض صدور با دستورات اهلبیت متضاد است 👇
🔰 امام صادق خطاب به اسلم فرمودند:
⭕️ای اسلم مراقب باش کاری نکنی که برادر دینی تو ا#ذیت شود یا جان و مال او به خطر بیفتد و مراقب باش کسی به سبب تو (سبب اعمال و رفتار) کسی برادر دینی تو را اذیت نکند.
📚 مشکات الانوار . ط النو الثقلین . 1389 . 41526 . ج3 .ص183
خلاصه تقیه یعنی ◀️ موجب خطر جانی و مالی و ناموسی برای شیعیان نشوی
وسلام
روافض الحیدری
اللهم العن الجبت و الطاغوت
اللهم عجل لولیک الفرج
🛑نقل شیخ مفید :
أوّلُ أئمّة المؤمنين ، ووُلاةِ المسلمين ، وخلفاء الله تعالى في الدين ، بعد رسول الله الصادق الأمين محمّد بن عبدالله خاتم النبيّين ، ـ صلواتُ الله عليه وآله الطاهرين ـ أخوه وابنُ عمّه ، ووزيرُه على أمره ، وصهْرُه على ابنته فاطمة البتول سيّدة نساء العالمين ، أميرُالمؤمنين عليّ بن أبي طالب بن عبد المطّلب بن هاشم بن عبد مَناف سيّد الوصيّين ـ عَليه أفضل الصلاة والتسليم ـ.
كُنيتُه : أبو الحسن ، 👈👈وُلِد بمكّة في البيت الحرام 👉👉يومَ الجمعة الثالث عشر من رجب سنة ثلاثين من عام الفيل ،👈👈 ولم يُولد قبله ولا بعده مولودٌ في بيت الله تعالى 👉👉سواه إكراماً من الله تعالى له بذلك وإجلالاً لمحلّه في التعظيم
📚 نام کتاب : الإرشاد نویسنده : الشيخ المفيد جلد : 1 صفحه : 5
🆔 https://lib.eshia.ir/27035/1/5
و لقد ولد في بيت الله الحرام و لم يولد فيه أحد غيره قط.
📚 نام کتاب : الخرائج و الجرائح نویسنده : الراوندي، قطب الدين جلد : 2 صفحه : 888
🆔 https://lib.eshia.ir/15052/2/888
فيما نذكره من تسمية مولانا علي عليه السلام بأمير المؤمنين سماه سيد المرسلين، برجال الجمهور. رأيت ذلك ورويته من كتاب👈👈 (مولد مولانا علي عليه السلام بالبيت) 👉👉
📚 نام کتاب : اليقين نویسنده : السيد بن طاووس جلد : 1 صفحه : 191
🆔 https://lib.eshia.ir/16017/1/191
له عليه السلام كنيتان : احداهما : «أبو الحسن».
👈👈ولد بمكة في بيت الله الحرام👉👉 سنة ثلاثين من عام الفيل يوم الجمعة الثالث عشر من رجب ،👈 ولم يولد قبله ولا بعده مولود في بيت الله تعالى👉 سواه ، منا من الله سبحانه وتعالى عليه بذلك واجلاء لمحله في التعظيم.
📚 نام کتاب : عمدة عيون صحاح الأخبار في مناقب إمام الأبرار نویسنده : الحافظ ابن البطريق جلد : 1 صفحه : 24
🆔 https://lib.eshia.ir/10417/1/24
ولد أمير المؤمنين ع يوم الجمعة الثالث عشر من شهر رجب بعد عام الفيل بثلاثين سنة 👈👈في الكعبة و لم يولد أحد سواه فيها لا قبله و لا بعده[1]👉👉
📚 نام کتاب : كشف اليقين في فضائل أمير المؤمنين(ع) نویسنده : العلامة الحلي جلد : 1 صفحه : 17
🆔 https://lib.eshia.ir/10417/1/24
فاجتمع أهل البيت أنه في الزاوية الأيمن من ناحية البيت فالولد الطاهر من النسل الطاهر #ولد في الموضع الطاهر فأين توجد هذه الكرامة لغيره فأشرف البقاع الحرم و أشرف الحرم المسجد و أشرف 👈👈بقاع المسجد الكعبة و لم يولد فيه مولود سواه👉👉 فالمولود فيه يكون في غاية الشرف فليس المولود في سيد الأيام يوم الجمعة في الشهر الحرام في البيت الحرام سوى أمير المؤمنين ع.
📚 نام کتاب : مناقب آل أبي طالب - ط علامه نویسنده : ابن شهرآشوب جلد : 2 صفحه : 175
🆔 https://lib.eshia.ir/12566/2/175
✨کلام حاکم نیشابوری
🔆قَالَ الْحَاكِمُ: «وَهَمُّ مُصْعَبٍ فِي الْحَرْفِ الْأَخِيرِ، فَقَدْ تَوَاتَرَتِ الْأَخْبَارِ أَنَّ فَاطِمَةَ بِنْتَ أَسَدٍ 👈وَلَدَتْ أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ عَلِيَّ بْنَ أَبِي طَالِبٍ كَرَّمَ اللَّهُ وَجْهَهُ فِي جَوْفِ الْكَعْبَةِ»👉
🔅به تواتر رسیده است که فاطمه بنت اسد، امیر مؤمنان ـ کرّم اللّه وجهه ـ را 👈در خانه کعبه به دنیا آورد.👉
📖المستدرك على الصحيحين ج۴ ص۱۹۹ المؤلف: أبو عبد الله الحاكم محمد بن عبد الله بن محمد بن حمدويه بن نُعيم بن الحكم الضبي الطهماني النيسابوري المعروف بابن البيع (المتوفى: ۴۰۵هـ)،
✨بیان سبط بن الجوزی
🔆وروی أن فاطمة بنت أسد کانت تطوف بالبیت وهی حامل بعلی (علیه السلام) فضربها الطلق👈 ففتح لها باب الکعبة فدخلت فوضتعه فیها .👉
🔅روایت شده است که فاطمه بنت أسد ، در حالی که باردار بود ، خانه خدا را طواف میکرد ، درد زایمان او را فراگرفت ، 👈در خانه کعبه به روی او باز شد ، پس داخل خانه کعبه شد و فرزندش را به دنیا آورد .👉
📖سبط بن الجوزی الحنفی ، شمس الدین أبوالمظفر یوسف بن فرغلی بن عبد الله البغدادی ، تذکرة الخواص ، ص ۳۰
اعتراف خود عمر بن صهاک :
2018 - حَدَّثَنَا إِبْرَاهِيمُ بْنُ أَبِي يُوسُفَ، قَالَ: ثنا يَحْيَى بْنُ سُلَيْمٍ، عَنْ إِسْمَاعِيلَ بْنِ أُمَيَّةَ، قَالَ: سَمِعْتُ عَطَاءَ بْنَ أَبِي رَبَاحٍ، رَضِيَ اللهُ عَنْهُ يَقُولُ: سَمِعْتُ عُبَيْدَ بْنَ عُمَيْرٍ، يَقُولُ: " §سَمِعْتُ عُمَرَ بْنَ الْخَطَّابِ، رَضِيَ اللهُ عَنْهُ يَقْنُتُ هَا هُنَا فِي الْفَجْرِ بِمَكَّةَ " وَأَوَّلُ مَنْ شَرِبَ مِنْ مَاءِ زَمْزَمَ مُسْلِمًا: أَبُو ذَرٍّ الْغِفَارِيُّ رَضِيَ اللهُ عَنْهُ وَأَوَّلُ بِئْرٍ كَانَتْ بِمَكَّةَ: زَمْزَمُ وَأَوَّلُ مَنْ أَجْرَى عَيْنًا بِمَكَّةَ: مُعَاوِيَةُ رَضِيَ اللهُ عَنْهُ وَأَوَّلُ مَنْ عَمِلَ الْجِصَّ وَالْآجُرَّ بِمَكَّةَ وَبَنَى بِهِ: مُعَاوِيَةُ رَضِيَ اللهُ عَنْهُ وَأَوَّلُ مَنْ وُلِدَ فِي الْكَعْبَةِ: حَكِيمُ بْنُ حِزَامٍ رَضِيَ اللهُ عَنْهُ وَأَوَّلُ مَنْ أَحْرَقَ الْكَعْبَةَ: الْحُصَيْنُ بْنُ نُمَيْرٍ، فِي زَمَنِ ابْنِ الزُّبَيْرِ رَضِيَ اللهُ عَنْهُمَا 👈👈وَأَوَّلُ مَنْ وُلِدَ فِي الْكَعْبَةِ مِنْ بَنِي هَاشِمٍ مِنَ الْمُهَاجِرِينَ: #عَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ رَضِيَ اللهُ عَنْه👉👉ُ وَأَوَّلُ مَنْ سَنَّ الرَّكْعَتَيْنِ عِنْدَ الْقَتْلِ: خُبَيْبُ بْنُ عَدِيٍّ رَضِيَ اللهُ عَنْهُ
----------------
🆔https://al-maktaba.org/book/22579/2229#p1