eitaa logo
قاسم روانبخش
10.5هزار دنبال‌کننده
4هزار عکس
2.9هزار ویدیو
241 فایل
👈 کانال رسمی حجت‌الاسلام دکتر قاسم روانبخش ✅نماینده مردم شریف شهرستان قم ،کهک ،جعفرآباد در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ✅ عضو هیأت علمی موسسه امام خمینی(ره) قم پل ارتباطی @montazerzohuorrr صفحه ما در ویراستی https://virasty.com/QRavanbakhsh
مشاهده در ایتا
دانلود
سخنرانی درباره راهبرد فرهنگی دشمن.mp3
42.61M
⭕️ راهبرد فرهنگی دشمن در برخورد با انقلاب اسلامی 👆👆 🔸اندلس با کدام راهبرد سقوط کرد؟! http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴اینجا تهران نیست که ورود پلیس به دانشگاه ممنوع باشد اینجا آمریکاست و پلیس در کلاس درس در حال دستگیری یک دانشجو ی دختر در دانشگاه است! 🔹خشونت پلیس و بی تفاوتی سایر دانشجویان هم دیدنی است! 🔸بی تفاوتی رسانه ها و افکار عمومی آمریکایی ها هم قابل تامل است. 🔹براستی اگر چنین اتفاقی در یک دانشگاه دورافتاده ایران می افتاد چه اتفاقی می‌افتاد!؟ http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f #
🔻 ساعتی پیش آیت الله سلیمانی نماینده سابق ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان توسط عناصر ناشناس در بابلسر به شهادت رسید . ✍رحمت خدا بر این عالمی که عمری در سیستان و بلوچستان تلاش کرد و در نهایت در دوران پیری به دست تروریست های کوردل به شهادت رسید http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
23.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴آثار گناھ یك خانم بی حجاب را ملاحظه بفرمایید 👆👆 🔸مسئله ی حجاب یک مسئله ی شخصی نیست... ✍بریده ای از مستند شنود.... http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
5.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢به ظاهر انقلابی‌ها - بخش اول در زمانه‌ای که با اقبال مردم به اندیشه انقلابی، حضور در اکثر مسئولیت‌ها نیازمند داشتن بنیان‌های فکر اسلامی و انقلابی است؛ برخی با یا به باورمندی به اندیشه انقلابی همچنان در می‌آورند. جریانی که با چرخش در بنیان‌های فکری به سوی لیبرالیسم، امروز تنها بودن دارد و همه چیز را از منظر می‌بیند و چون نمی‌تواند بگوید دچار ضعف در ایستادگی بر مبانی انقلاب شده است، تلاش می‌کند تا نیروهای انقلاب را با برچسب زدن به تندروی متهم کند. جریان طی سال‌های گذشته به مرور دچار استحاله و با جریان دهه ۶۰ به دلیل اشتراک در رویکرد تساهل و تسامح همراستا شده و امروز عملاً مصادیق دامنه تجدیدنظرهایش به قلمرو ارزش‌های اساسی انقلاب نیز رسیده و جز پوسته شعاری، چیزی از هویتش باقی نمانده است جریان به ظاهر انقلابی به دلیل خطای تحلیل از باورمندی عموم به انقلاب، با کوچکترین مناقشه‌ای در هر موضوعی چون احساس می‌کند با ایستادگی بر در انتخابات پیش‌رو شکست می‌خورد، هسته انقلابی‌گری را وانهاده و پوسته انقلابی را حفظ کرده است. این جریان چون می‌خواهد ضمن حفظ جایگاه فعلی در ساخت قدرت همچنان بالا برود، در عین چرخش فکری، همچنان ظاهر انقلابی را نگه می‌دارد و تلاش می‌کند با تئوریزه کردن و ارجاع به مصلحت، از ارزش‌های انقلاب اسلامی را تحت لوای واژه‌هایی چون مطرح کند.(خضریان) http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
5.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢به ظاهر انقلابی‌ها - بخش دوم به ظاهر انقلابی‌های امروز، همراستا با سوپر انقلابی‌های دیروز که شاخصه مشترکشان تحمیل ارزش‌های لیبرالیسم به جامعه دین‌دار ایرانی به دلیل بی‌ایدئولوژی بودن است، عملاً ارزش‌های اسلامی و انقلابی را با توجیه عدم امکان‌پذیری کنار زده و با تیغ واقعیت، از آنها تصویری خیالی می‌سازد. جریان به ظاهر انقلابی همچون سوپر انقلابی‌های دیروز که در جریان استحاله شدن تلاش کرد از امام خمینی(ره) تصویری لیبرال به نمایش بگذارد، تلاش دارد تا رهبر انقلاب را به نفع خویش، مصادره به مطلوب کند و تفکرات روشن و انقلابی ایشان را با برداشت‌های گزینش شده، تحریف کند. یکی دیگر از اشتراکات به ظاهر انقلابی‌ها با سوپر انقلابی‌های دیروز در ایجاد وجاهت اجتماعی، انتشار تصاویر و خاطرات با امام(ره)، رهبری و شهدا برای عدم پاسخ به انحرافات فکری است. کسانی که به دلیل عدم تشابه در ویژگی‌ها، مواضع و اقداماتشان با ایشان، راهی جز برای دکان زدن ندارند. ✅ @alikhezrian http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
7.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ اظهارات جالب تحلیلگر عرب زبان شبکه صهیونیستی درباره افول آمریکا و اسرائیل و قدرت گرفتن ایران!! 🔶 دکتر «حسن مرهج» تحلیلگر سیاسی شبکه صهیونیستی "i24": 🔺"ایران از جمله کشورهای بنیانگذار قطب دوم جهان در کنار چین و روسیه است؛ اخیرا غرب، شرق و کشورهای عربی متوجه اشتباه خود شده و قراردادهایی که با ایران و سوریه منعقد شده در این زمینه است!" http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
❇️ در مسابقات هفتگی «جدول رمز دار» شرکت کن و جایزه نقدی ببر!😍 ❇️ 1️⃣ اگه دانش آموز متوسطه اول هستین، 2️⃣ یا تو خانواده یا فامیل تون دانش آموز متوسطه اول دارین، تو کانال جدول رمز دار به نشانی: https://eitaa.com/joinchat/1344143738Cc5ab03efc1 عضو بشید. هر هفته یک مسابقه جدول رمز دار داریم، با کلی جایزه!😊
17.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
جدایی بحرین از ایران به روایت «سر دنیس رایت» سفیر بریتانیا در ایران 🔹چندان فشاری از بیرون نبود بلکه شاه خودش به فکر بود که با خوش رقصی ،‌بحرین را تقدیم کند و این کار با وساطت سفیر انگلیس انجام شد! 🔶هویدا هم درباره جدایی بحرین گفته بود که بحرین دختری بود که به سن بلوغ رسیده بود شوهرش دادیم! 🔶شاه ایران اولین کسی بود که استقلال بحرین را به رسمیت شناخت و تبریک گفت! ✍️به یاد شهیدانی باشیم که تا آخرین قطره خونشان جنگیدند و یک وجب خاک این کشور را به دشمن تقدیم نکردند. متاسفانه بر اثر غفلت ما، عده ای در صدد بزک کردن چنین رژیم کثیفی هستند!!! http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
🔰نقد روش‌شناسانۀ تحلیل آیت‌الله علیدوست درباره اجرای حکم حجاب : 🔺قواعد مصلحت‌اندیشی در بازسازی اجتماعی 🔻۱. آیت‌الله علیدوست در مصاحبه با تارنمای جماران، مطالبی را دربارۀ مداخلۀ حاکمیّت در ماجرای کشف حجاب مطرح کرده‌اند که به نظر این قلم، دربردارندۀ این مضامین هست: ▫️الف. لازمۀ «حجاب قانونی»، «اجبار به حجاب» است. ▫️ب. نتیجۀ اجبار به حجاب نیز در شرایط کنونی، ایجاد «لجاجت» بلکه «بی‌اعتقادی» در جامعه است. ▫️ج. این وضع، نقض غرض شارع است. ▫️د. چون عمل حاکمیّت در این ‌باره، مصداق نهی‌ازمنکرِ مفسده‌انگیز است، این تکلیف از حاکمیّت ساقط می‌‌شود. ▫️هـ . پس در موقعیّت کنونی، اقتضای «مصلحت فقهی» این است که تحقّق حجاب در جامعه به‌صورت «اجباری» نباشد، بلکه از «سازوکارهای فرهنگی» استفاده شود. 🔻۲. از ایشان که نظریه‌پرداز و مؤلّف «فقه مصلحت» هستند، انتظار می‌رفت که بسیار فراتر از معادله‌های گفته‌شده و تکراری، استدلال کنند و متغیّرها و عنصرهای بیشتر و دیگری را وارد سنجش فقیهانۀ خویش سازند تا محاسبۀ مصلحت‌اندیشانه‌شان، «بخشی» و «بُرشی» نباشد. مصلحت‌بینی ایشان تنها بر «یک متغیّر» تکیه دارد و آن «تولید لجاجت در مکشفه‌ها» است، حال‌آن‌که مصلحت از سنجش مبتنی بر «برآیند همۀ متغیّرها» به دست می‌آید. تنها آن‌هنگام می‌توان سخن ایشان را پذیرفت که تمام یا بیشتر متغیّرهای حاضر در این عرصۀ اجتماعی و حاکمیّتی، گرد آورده شوند و «منافع» و «مضار» مترتّب بر آنها، در کنار یکدیگر دیده شوند. حتّی در فقه فردی، «معادله‌سازی‌های تک‌متغیّره»، موجب «ساده‌سازی نابجا» می‌شوند و ازاین‌رو، رهزن طریق صواب در فهم و تدبیر هستند؛ چه رسد به فقه اجتماعی که در هر لایه از آن، ده‌ها متغیّر حاضر هستند و هر یک به گونه‌ای در صورت‌بندی مسأله، مدخلیّت دارند. این وضع آنچنان غلیظ و برجسته است که باید گفت مسأله‌های اجتماعی، نقطۀ اوج «پیچیدگی» در جهان انسانی هستند و پیچیدگی‌شان نیز برخاسته از «تراکمِ» متغیّرها و همچنین «مناسبات تودرتو»ی آنها نسبت به یکدیگر است. این جهان را جز با منطق «تحلیل شبکه‌ای» نمی‌توان فهم کرد و سیاست اجتماعی نیز مدّت‌هاست از عهد آغازین ربط‌های علّیِ خطّی و تک‌بُعدی عبور کرده است. یکی از دلایل پدید آمدن اختلاف‌ها و پراکندگی‌های فراوان در مسأله‌های اجتماعی نیز همین امر است که احصای همۀ متغیّرها و یافتن مناسبات و تعاملات آنها، دشوار است و داوری‌ها و آراء، برآمده از «فهم‌های موردی» و «بینش‌های تکّه‌ای» هستند. 🔻۳. از این گذشته، همۀ متغیّرها نیز «وزن» و «اعتبار» یکسان ندارند و چه‌بسا یک متغیّر آنچنان مهم و تعیین‌کننده باشد که متغیّرهای دیگر را به حاشیه براند. این امر نیز در تحلیل ایشان به چشم نمی‌خورد؛ گویا فقط پای یک متغیّر در میان است و باید بر اساس همان نظر داد و حکمرانی کرد. در محاسبه‌های مصلحت‌اندیشانۀ اجتماعی، هم متغیّرهای متعدّدی حضور دارند و هم این متغیّرها، وزانت و منزلت یکسانی ندارند. چه‌بسا اگر پای متغیّرهای دیگری به این تحلیل باز شود و «ضریب واقعی» به آنها داده شود، ایجاد لجاجت در مکشفه‌ها آنچنان اهمّیّت نیابد و صدرنشین نباشد. «روند فزایندۀ کشف حجاب به کشف نقاط دیگر بدن»، «احتمال گذار زنان از مرحلۀ ضعف حجاب به مرحلۀ کشف حجاب»، «پیدایی چرخۀ ساخت‌شکنی در عرصه‌های دیگر»، «سست‌شدن انگیزۀ بدنۀ انقلابیِ مردم»، «وقوع نزاع‌ در لایۀ مردمی»، «رقیق‌شدن اقتدار نظام در روایت‌ها» و ... از جملۀ متغیّرهای بنیادین و سرنوشت‌ساز در معادله‌سازی‌های معطوف به کشف مصلحت اجتماعی هستند. 🔻۴. از سوی دیگر، ایشان میان الزام قانونی به حجاب و ایجاد لجاجت در فرد، «ربط علّیِ قطعی» برقرار کرده است؛ حال‌آن‌که این سخن، اثبات‌نشده و در حد یک «فرضیه» است. هیچ‌گونه پیمایشی، این نظر را تأیید نمی‌کند و این گفته، بیش از یک گمان قیاسی و حدس پیشینی، اعتبار ندارد. ایشان امر «محتمل» را «مفروض» انگاشته‌اند و بر اساس آن، قضاوت کرده‌اند، درحالی‌که این احتمال، فقط «یکی از مسیرهای ممکن» است. فارغ از این نقص روشی، هرگز نمی‌توان حکم کرد که میان الزام قانونی به حجاب و لجوج‌شدن فرد، «تلازم ذاتی» برقرار است و خواه‌ناخواه، همه یا بیشتر از افراد چنین خواهند شد، بلکه شاید تنها «برخی» مبتلا به کینه و لجاجت شوند و «بقیه» یا موضع خنثی داشته باشند و یا حتّی به‌تدریج، متنبّه شوند و پس از مدّتی در اثر غلبۀ فضای اجتماعی، همراه گردند. تمام این فرضیه‌ها در متن این واقعیّت، ممکن و محتمل هستند و هیچ‌گونه مسیر منحصربه‌فردی و مطلقی وجود ندارد. جهان اجتماعی، جهان «تنوّع‌ها» و «تکثّرها» است، نه جهان «یکنواختی‌ها» و «همگونی‌ها». ازاین‌رو، باید برای فهم و تدبیر آن، «منطق پیوستاری» را به کار گرفت و طیف‌ها و طبقه‌ها را دید و مراتب و درجات را ملاک قرار داد. ✍️مهدی جمشیدی http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
🔴 انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از نگاه کاریکاتوریست یک مجله سوئیسی ✍️کار این ابرقدرت به کجا کشیده شده که در انتخابات ریاست جمهوری یک آدم به درد بخوری ندارند که کشورشان را اداره کند، باز هم می روند سراغ همین دو تا آدمی که یک از آن ها با ارواح دست می دهد و دیگری معروف به نفهمی و نادانی است!! 🔶آیا باز هم تردید دارید که امریکا در حال افول است؟! http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f