عاشق شده است دانه به دانه هزار بار
دل خون و سینه چاک و برافروخته انار
فریاد بی صداست ترکهای پیکرش
از بس که خورده خونِ دل از دست روزگار
پاشیده رنگ سرخ به پیراهنِ خزان
بسته حنا به پینهی دستان شاخسار
در سرزمین گرم، انار آتشین شود
یاقوت را میآورد آتشفشان به بار
با دست خود به حوصله پنهان نموده است
یک دانه از بهشت در او آفریدگار
آن میوهای که ساخته تسبیحی از خودش
شُکر از لبش نریخته، فی اللیل و النهار
آن میوهای که فاطمه آن را طلب نمود
چون باب میل اوست شد این میوه تاجدار
آن بانویی که نام خودش شعر مطلق است
در وصفش استعاره نیاید به هیچ کار
نامی که داده است به زن قیمتی دگر
نامی که داده است به مردان هم اعتبار
آن نام را میآورم، امّا نه بیوضو
دل را به آب میزنم، امّا نه بی گدار
جبر آن زمان که پشت در خانهاش نشست
برخاست آن قیامت عظمی به اختیار
رفت آنچنان که از نفس افتاد جبرئیل
گویی پیمبر است به معراج رهسپار
شد عرصه گاه تنگ، ولی ماند پشت در
چون ماندن علی به اُحد ماند، استوار
برگشت زخم خورده، ولی فاتح نبرد
چون بازگشت حمزه از آشوب کارزار
در خون خضاب شد تن یارانِ بعد از او
آنها که نام "فاطمه" را میزنند جار
من از کدام یک بنویسم که بودهاند
حجّاجها به ورطهی تاریخ بیشمار
آنها که با غرور نوشتند ساختیم
دریاچههای احمری از خونِ این تبار
از کربلا به واقعهی فَخ رسیدهایم
از عمق ناگوارترینها به ناگوار
محمود غزنوی به عداوت مگر نساخت
از استخوان فاطمیان چوبههای دار
بوسهل زوزنی به شرارت هنوز هم
محکوم میکند حسنک را به سنگسار
در لمعة الدمشقیه جاریست همچنان
خون شهید اوّل و ثانی چون آبشار
عثمانیان به مذهب ما بس که تاختند
در سبزهزار چالدران سرخ شد غبار
امّا هنوز هم به تأسّیِ فاطمه
نام علیست روی لبِ شیعه آشکار
بیت از هلالی جُغتایی نشسته است
از آن شهید شیعه به ذهنم به یادگار
"جان خواهم از خدا نه یکی، بلکه صد هزار
تا صد هزار بار بمیرم برای یار"
فرق است، فرق فاحشی از حرف تا عمل
راه است، راه بیحدی از شعر تا شعار
ما را چنان مباد که آیندگان ما
ما را رقم زنند مسلمان بیبخار
اینک مدافعان حرم شعله پرورند
تا در بیاورند از آن دودمان دمار
با تیغ آب دیدهای از نوع اعتقاد
با اعتقاد محکمی از جنس ذوالفقار
زهراست مادر من و من بیقرار او
آن نام را میآورم آری به افتخار
آن بانویی که وقت تشرّف به رستخیز
پیغمبران پیاده میآیند و او سوار
فریاد میزنند که سر خم کنید، هان
تا از صراط بگذرد آیات سجدهدار
هرجا نگاه میکنم آنجا مزار اوست
پنهان و آشکار چنان ذات کردگار
اینها که گفتهایم یکی بود از هزار
امّا هنوز شیعه مصمّم، امیدوار
شاعر: سید حمید رضا برقعی
🌐مرکز روانشناسی طب اسلامی
✅ @ravandaroo100
روانشناسی مزاج دم
۱۴۰۳/۹/۲۰
۹) خصلت دیگر دمویها این است که حسن نیت دارند و در واقع خوشبین هستند.
🧑💼 خوش بینی عامل نشاط و تحرک در زندگی است که در روانشناسی اسلامی برای آن ارزش زیادی بیان شده است. روانشناسان معتقدند خوش بینی که نتیجه آن امید است نشانهای از سلامت روانی ،پختگی و نیرومندی به حساب میآید.
۱۴۰۳/۹/۲۷
👩💼 مفهوم و ارزش خوش بینی: خوش بین کسی است که از واقعیتها و رفتارهای دیگران تفسیر بدبینانه ندارد و افکار منفی و خیال بافی را از خود دور میسازد .در واقع کسی است که بدیها را میبیند ولی با این وجود خوش بین عمل میکند. چنین فردی از زندگی رضایت دارد و به آینده امیدوار است.
🧑💼 تاثیر خوش بینی و مثبت نگری در زندگی فردی موضوعی است که روانشناسان به آن توجه نمودهاند تا جایی که گروهی از آنها روانشناسی مثبت گرا را تاسیس کردهاند. پیشوایان دینی هم بر آن تاکید کردهاند و در روایات از آن به حسن ظن و خوشگمانی یاد شده است.
👩💼 وقتی خداوند خوبی قومی را بخواهد آنها را به زندگی خوشبین میکند.
🧑💼 خوش بینی یک مهارت است و حد و حدود دارد.
✍️هانیه انصاری
استاد؛#ابوالفضل_رحمانی_نسب
🌐مرکز روانشناسی طب اسلامی
✅️@ravandaroo100
روانشناسی مزاج سودا
۱۴۰۳/۹/۲۷
۷) کودک سوداوی ایدههای ابتکاری برای تزیین اتاقش دارد چون ذهن فعال و هوشمندی دارد. البته کارهای ابتکاری آنها با استانداردهای خودشان هماهنگ است و ممکن است از نظر اطرافیان قابل فهم نباشد.
۸) کودکان سوداوی طرز کار بسیاری از لوازم برقی مثل آبمیوه گیری و جاروبرقی را به خوبی بلدند چون کنجکاو هستند و ذهن پرسشگری دارند. این باعث میشود که طرز کار وسایل را یاد بگیرند .
👩💼 این ویژگی میتواند در کودک ایجاد علاقه و استعداد کند و در آینده به شغلهای فنی و مهندسی علاقه نشان دهد.👌
۹) کودکان سوداوی حساس و زودرنج هستند. حساسیت و زودرنجی یعنی از حالت اعتدال خارج شدن همراه با ضعف .
حساسیت و زودرنجی در شخصیت سوداوی به دلیل عدم تطابق اتفاقات با نظم ذهنی آنهاست. حساسیت و زودرنجی در شخصیت صفراوی با عصبانیت و پرخاشگری بروز میکند و این باعث رنجاندن دیگران میشود.🤷♀️ حساسیت و زودرنجی در شخصیت بلغمی به دلیل عدم اعتماد به نفس است🙋♀️
👩💼 اصلاح تغذیه و صحبت کردن با این کودکان در حد و اندازه خودشان میتواند مفید باشد.
۱۰) کودکان سوداوی نیاز دارند که تواناییهایشان مورد تقدیر قرار گیرد. به صورت کلی کودکان به دلیل وابستگی به پدر و مادر دوست دارند از سوی آنها دیده شوند. و یکی از روشهای دیده شدن تقدیر کردن از تواناییهای آنهاست.
✍️هانیه انصاری
استاد:#ابوالفضل_رحمانی_نسب
🌐مرکز روانشناسی طب اسلامی
✅️@ravandaroo100
فروش قارچ سیلوسایبین یا قرص ماشروم در دیجی کالا
قارچ مجیک ماشروم چیست؟ قارچ سیلوسایبین که به آن قارچ جادویی یا قارچ ماشروم نیز میگویند، قارچ های توهم زایی هستند که حاوی ماده شیمیایی سیلوسایبین میباشند. این قارچ دارای قدرت بالای روانگردانی و توهم زایی است.
این قارچ ها در جریان انحرافی #سایکدلیک مورد استفاده قرار می گیرد.
این قرص که فرآورده این قارچ است، با عنوان داروی #ضد_افسردگی و ... در سطح کلان توزیع میشود.
#روانشناسی_اسلامی
#روانشناسی_مزاج
#طب_اسلامی
🌐 مرکز روانشناسی طب اسلامی
✅ @ravandaroo100
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣 فکر نکنم از این سادهتر هم بشه سواد رسانه رو آموزش داد!
#سواد_رسانه
🌐 مرکز روانشناسی طب اسلامی
✅ @ravandaroo100
🔻ناپلئون هیل مردی ناموفق
💢«ناپلئون هیل» را با کتابی به نام «بیندیشید و ثروتمند شوید» میشناسند. جالب است بدانیم، وی موفقیت خاص و چشمگیری نداشته که بخواهد این تجربه را به دیگران منتقل کند. موفقیت هیل از طریق نوشتن همین نوع کتابها بوده است. اگر هیل میخواست صادقانه کتاب بنویسد باید روشهای ورشکست شدن و عدم موفقیت خود را مینوشت.
💢 پولهایی که از قِبل فروش این نوع کتابها برای این مروجان موفقیت به دست میآید، آنان را ثروتمند و موفق میکند؛ ولی خوانندگان نمیتوانند ثروت و موفقیتی به دست بیاورند.
🌐 جهت مطالعهی بیشتر، کلیک کنید:
https://www.adyannet.com/fa/news/44638
📎 #قدرت_ذهن
📎 #قانون_جذب
📎 #ناپلئون_هیل
🌐 مرکز روانشناسی طب اسلامی
✅ @ravandaroo100
.
🌷حدیثی که سبب شد آیتالله شیخ جعفر سبحانی تبریزی (حفظه الله) از جوانی، دست به قلم شوند!
قالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ : اَلْمُؤْمِنُ إِذَا مَاتَ وَ تَرَكَ وَرَقَةً وَاحِدَةً عَلَيْهَا عِلْمٌ ، تَكُونُ تِلْكَ اَلْوَرَقَةُ يَوْمَ اَلْقِيَامَةِ سِتْراً فِيمَا بَيْنَهُ وَ بَيْنَ اَلنَّارِ ، وَ أَعْطَاهُ اَللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى بِكُلِّ حَرْفٍ مَكْتُوبٍ عَلَيْهَا مَدِينَةً أَوْسَعَ مِنَ اَلدُّنْيَا سَبْعَ مَرَّاتٍ.
ترجمه: اگر مؤمن از دنیا برود و یک ورقه از خودش باقی بگذارد که بر آن #علمی نوشته شده باشد، روز قیامت این ورقه بین او و آتش حائل میشود، و نه تنها مانع از آتش است، بلکه خداوند تبارک و تعالی در عوض هر حرفی که بر آن ورقه نوشته است، شهری وسیعتر از دنیا به اندازه هفت برابر به او اعطا میفرماید!
📗 الأمالی، جزء ۱ ، صفحه ۳۷
بنده در دوران جوانی این حدیث را مشاهده کردم و سبب شد که قلم به دست گرفته و آثاری را از خود به جای بگذارم.
📚 برگرفته از سخنان آیتالله سبحانی در درس خارج اصول. نقل از افق حوزه، چهارشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۴
#تحقیق
#پژوهش
🌐مرکز روانشناسی طب اسلامی
✅ @ravandaroo100