eitaa logo
روانشناسی یا فطرت شناسی
179 دنبال‌کننده
957 عکس
29 ویدیو
11 فایل
سایکولوژی روان‌شناسی نیست! سایکولوژی خوانده پشیمان
مشاهده در ایتا
دانلود
پایان روان‌درمانی The End of Psychotherapy Paul Verhaeghe Are we experiencing the dying throes of psychotherapy? Is Freud finished for good? These days, it is assumed that all mental problems are neurological-genetic in nature and can be combated with the use of medicine. Pills, rather than talk. We seem to be right back where we started in the sixties: more people than ever are being institutionalized, patients are increasingly prescribed more and more medication, and electroshock treatment no longer meets with protest. Psychotherapy, in other words, is ‘out’. What went wrong? Following a line of reasoning as subtle as it is logically necessary, Paul Verhaeghe shows how psychotherapy and the psychiatric profession have lost ground due to the combined effect of pseudo-scientific psychology and the corruptive influence of the pharmaceutical industry. People go to the psychiatrist with very different problems and are much less inclined to introspection and reflection, but expect to have their problems taken away without any effort on their own part: ‘because you’re worth it!’, as the ads shout. @ravanshenasi_fetrat
کتاب پایان روان‌درمانی آیا روان‌درمانی در حال احتضار است؟ آیا فروید برای همیشه به پایان رسیده است؟ این روزها، تصور می‌شود همه مشکلات روانی ذاتا عصب‌شناختی-ژنتیکی باشند و می‌توانند به وسیله داروها درمان شوند. یعنی قرص ها جای گفتار را می گیرند... پ.ن: نتیجه تک بعدی و ناقص به انسان، انحراف در شناخت انسان است. در این کتاب نگاه به انسان، به عنوان یک موجود مادی است و صرفا جسم او مورد توجه قرار می‌گیرد. @ravanshenasi_fetrat
دکتر علی اکبر سیاسی دکتر علی‌اکبر (۱۲۷۴–۱۳۶۹)، بنیانگذار و جدید ایران سیاستمدار، موسس و رئیس دانشگاه تهران از ۱۳۲۱ تا ۱۳۳۳ و چند بار وزیر حکومت پهلوی بود. وی از بنیانگذاران سایکولوژی و در واقع، از وارد کنندگان این علم منحط به ایران است. وی کلمه Psychology را به غلط، به روان‌شناسی ترجمه کرد که همچنان باعث انحراف فهم ها از معنی صحیح آن شده است. @ravanshenasi_fetrat
مستند علی اکبر سیاسی برای آشنایی بیشتر با علی اکبر سیاسی می توانید مستند او را که به تازگی (سال 97) توسط دانشگاه تهران و با تمجیدها و ستایش‌های فراوان ساخته شده است، ببینید yon.ir/TXLVf @ravanshenasi_fetrat
زیگموند (1939-1856) نگاهی به زندگی و نظرات پزشک یهودی و پدر علم روان‌کاوی: 🔺 تصور بشر از خدا را از یک پندار و توهم می‌دانست 🔺دین و دین‌دارى را در ردیف رفتارهاى نابهنجار می‌دانست 🔺از روش اعتراف‌گیری مسیحیان برای درمان بیماران استفاده کرد. 🔺انسان را حیوان غیرقابل اعتماد نامید و او را تحت تأثیر غضب و شهوت (غریزه) دانست. 🔺انسان را دارای سه بعد «اید، ایگو و سوپرایگو» می‌دانست (معرفت تثلیثی) 🔺همجنس‌بازی و خودارضائی را امری عادی و بهنجاری می‌دانست. 🔺نظراتش در زمینه سازی انقلاب جنسی نقش به سزایی داشت. 🔺عامل شیوع مصرف کوکائین در اروپا و آمریکا بود 🔺 با مرفین خودکشی کرد (آناستازی) و وصیت کرد خاکسترش در موزه نگهداری شود @ravanshenasi_fetrat
چرا #سایکولوژیست های بزرگ در زندگی خود موفق نبوده اند و اکثرا از مشکلات خانوادگی و اخلاقی رنج می بردند؟ اگر علم سایکولوژی کارآمد بود، باید دانشمندان آن رستگار می شدند #سایکولوژیست_های_بدکردار @ravanshenasi_fetrat
🔸 روابط چهارگانه انسان انسان دارای 4 نوع رابطه است که عبارتند از: 1- رابطه با خود 2- رابطه با دیگران 3- رابطه با محیط 4- رابطه با خداوند مبتنی بر روابط چهارگانه قرار دارد و آن جامع است و همه روابط انسان را مدنظر قرار می دهد. @ravanshenasi_fetrat
سایکوتراپی در ابهام در سالهای اخیر گزارش‌هایی درباره نارضایتی و بی‌طاقتی مردم از وضع در همه جا بوده است، از مدت درمانی که انگار تا ابدیت طول می‌کشد، از مخارج زیاد، از نتایج نامعلوم و از آن همه واژه‌های مبهم و اسرارآمیز. برای بسیاری از مردم دست مثل این است که یک آدم کور دی کی اتاق تاریک دنبال یک گربه سیاه بگردد که اصلا آنجا نیست. کتابها و مجلات علم سایکولوژی می‌گویند درمان روانکاوی خوب است، ولی اینکه آن درمان چه هست و چه کاری انجام می‌دهد هنوز کاملاً روشن نیست! کتاب وضعیت آخر تامس هریس، ص 1 @ravanshenasi_fetrat
نارضایتی مردم و روانپزشکان از نارضایتی و بی‌طاقتی نسبت به درمان روانپزشکی نه تنها از طرف مردم، بلکه از طرف روانپزشکان نیز ابراز شده است و من یکی از این روانپزشکانم تامس هریس، کتاب وضعیت آخر، صفحه 1 @ravanshenasi_fetrat
دروغ سایکوتراپی در حالی که سایکوتراپی موفق نبوده و هر از گاهی روش جدیدی برای به اصطلاح روان درمانی ایجاد می شود که آن هم پس از مدتی شکست می خورد، علم سایکولوژی همچنان در دانشگاه ها جایگاه خاصی دارند! @ravanshenasi_fetrat
ابهام در سایکولوژی و انکار از دانشگاهیان اگر سایکولوژی موفق نبوده و به عنوان یک علم شکست خورده و غیرمفید مطرح است، چرا برای حذف یا اصلاح آن اقدامی صورت نمی گیرد؟ @ravanshenasi_fetrat
بحران مفاهیم در سایکولوژی تاکنون یکی از دردسرهای روانکاوان همواره این بوده است که واژه‌های این علم برای تمام آنها یک معنی واحد ندارد. مثلاً واژه «من» فروید که هنوز برای هر گروه یا هر کس معنی بخصوصی دارد. فروید برای این واه تعریف گسترده‌ای داشت و به همین نحو اغلب روان‌کاوان بعد از او نیز تعریف‌هایی کردند. برای بسیاری از واژه‌های دیگر نیز همینطور است. حتی اغلب نظریه پردازان نیز با هم توافق ندارند که واژه «من» دقیقاً به چه معنی است. واژه‌هایی با معانی مبهم، نظریه های مشکل و پیچیده و اسم های دهان پرکن، معمولاً بیماران را بیشتر از آنکه کمک نماید، ناراحت می‌کند. هرمان ملویل می‌گوید «کسی که واقعاً علم دارد، لغات مشکل زیادی به کار نمی‌برد ... لغات مشکل و بزرگ مشکلات بزرگ را حل نمی‌کند» پ.ن: مفاهیم ابزار تفکر هستند. اگر مفهوم ها غلط باشند، تفکر دچار خدشه شده و باعث انحراف فکری می شود تامس هریس، وضعیت آخر، ص 3 @ravanshenasi_fetrat
وعده‌های غیرممکن سایکوتراپی طی 20 تا 30 سال اخیر، به خصوص پس از جنگ جهانی دوم، رواج درمان‌های روانی، توقعات نسبت به این رشته را بارزتر کرد، به طوری که کم‌کم احساس می‌شد از توانایی و ظرفیت ما خارج است. سیل مداوم کتاب‌ها و مجلات روان‌شناسی در سال‌های اخیر نیز توقعات مردم را شدیدتر و به همان نسبت شکاف بین احتیاجات مردم و توانایی روان‌پزشک را وسیع‌تر کرده است. تامس هریس، وضعیت آخر، ص 3 و 4 @ravanshenasi_fetrat
ناتوانی از حل مشکلات جامعه روانپزشکی [سایکولوژی] باید امروز این واقعیت را قبول کند که دیگر قادر به رویارویی با مسائل جامعه نیست. مشکلات روانی و اجتماعی مردم فقیر امروز، عدم موفقیت جوانان در مدارس، دردهای کارگرانی ناراحت که زیاده از حد کار کرده‌اند و مرض و وحشت اجتماعی مردم از تراکم جمعیت در شهرهای شلوغ و الی آخر. تامس هریس، کتاب وضعیت آخر، ص 4 @ravanshenasi_fetrat
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
انسان شناسی فروید فیلم «فروید: میل پنهان» اصالت کودکی و غرایز و شهوات دوران کودکی را از دیدگاه فروید به نمایش گذاشته است و انسان شناسی حیوانی فروید را بازگو می کند : The Secret Passion (1962) @ravanshenasi_fetrat
♦️ فروید و اصالت غرایز فروید با نگاه به گذشته افراد و کاویدن خاطرات دوران کودکی و تجریه و تحلیل آنها تلاش می کند به خودشناسی از حیث تمایلات و خواسته های دوران کودکی دست یابد. او آگاهی از این تمایلات را سایکوآنالیز (تحلیل سایک) می نامد و این شناخت را مبنای انسان شناسی قرار می دهد. وی بدون توجه به مراحل رشد کودک و حرکت او از رفتار غریزی به سمت رفتار آگاهانه و اعمال اراده، انسان شناسی ناقصی را ارائه می کند. فروید غرایز را حاکم بر انسان می داند و ملاک خود را دوره کودکی و رفتار غریزی کودک می داند و از رشد تفکر و عقلانیت در انسان و انتخاب آگاهانه او فرسنگ ها فاصله دارد. وی بر اساس رفتار افراد هوس باز و بی اراده که بر اساس نفسانیات و شهوات خود تصمیم گیری می کنند، انسان را موجودی غریزی و فاقد انتخاب آگاهانه می داند. در این دیدگاه، انسان حیوانی است که از قابلیت های متفاوتی برخورد است، ولی در مجموع در چهارچوب غرایز قرار دارد. در واقع، ملاک انسان شناسی فروید ناخودآگاه مبتنی بر غرایز و شهوات دوران کودکی هستند نه استدلال و تفکری که به تدریج در انسان رشد می کنند و با انتخاب آگاهانه او، عقلانیت را برای او رقم می زند. @ravanshenasi_fetrat
🔺 پدر تعلیم و تربیت نوین ایران دکتر محمدباقر شیرازی بنیانگذار رشته علوم تربیتی در ایران که بر اساس اعتقادش به آئین در بسط آموزش و پرورش عمومی در ایران کوشید @ravanshenasi_fetrat
🔺 پدر تعلیم و تربیت نوین ایران محمدباقر هوشیار (1336-1283) پس از تحصیل در آلمان و اخذ دکترای سایکولوژی در دانشسرای عالی تهران و دانشگاه تهران مشغول به تدریس شد. وی علاوه بر سایکولوژی، در فلسفه، آموزش و پرورش، فلسفه تاریخ و ادبیات زبان آلمانی نیز تبحر داشت. دو کتاب «روان‌شناسی عملی» و «عملیات آزمایشگاهی و هوش سنجی» او از آثار او هستند. وی کتاب های تحقیق دقیق در شخصیت انسان، اراده معطوف به قدرت نیچه و نمایش نامه اگمنت را ترجمه کرده است. @ravanshenasi_fetrat
⛔️ یونگ و مشکلات روان رنجوری و خودکشی 📌 پ.ن: چگونه ممکن است کسی که راه را نمی شناسد و خودش از حرکت بازمانده، راه درست را به دیگران نشان دهد؟ @ravanshenasi_fetrat
⛔️ نگاهی به زندگی و نظرات کارل یونگ - روان رنجوری - تفکر خودکشی - خودمحوری - روابط نامشروع - معرفت تثلیثی (انسان شناسی تثلیثی) - احضار روح - ترویج فحشا و روابط نامشروع - رابطه با صهیونیست ها - انکار نیاز به ایمان به خدا @ravanshenasi_fetrat
⛔️ زندگی نامه اریک اریکسون، سایکولوژیست دانمارکی - زنازاده بودن - نامشخص بودن پدر ( ) - روان رنجور بودن - روابط نامشروع - دارای فرزند نامشروع @ravanshenasi_fetrat
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛔️ فروید و توهم کشف حقیقت فروید با بررسی خاطرات کودکی خود و مقایسه آن با یک دختر بیمار به این نتیجه رسید که کودکان هم دارای میل جنسی هستند و تمایل آنها به والد جنس مخالف خودشان به دلیل این میل است! 📌 در مورد فرضیه فروید چند سوال مطرح است: - آیا می توان این برداشت شخصی را دانست؟ - آیا دوست داشتن والد جنس مخالف، به دلیل میل جنسی است و محبت مطرح نیست؟ - آیا انسان را یک حیوان غریزی و شهوانی دانستن، یک نظریه علمی محسوب می شود؟ - آیا روابط کودک با والدین را صرفا از نگاه جنسی مدنظر قرار دادن، یک رویکرد علمی محسوب می شود؟ آیا چنین فردی به انسانیت انسان توجه دارد؟ 🎥 فیلم فروید: میل پنهان Freud: The Secret Passion @ravanshenasi_fetrat
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 فروید و علم منحط سایکولوژی فروید با شنیدن اعترافات دیگران به گناهانشان، مدعی درمان آنها بود. در حالی که خود یک بیماری محسوب می‌شود! وی گناه و روابط نامشروع را گناه نمی‌دانست و آن را بیماری عصبی تلقی می‌کرد! 🆔 @ravanshenasi_fetrat
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 خودت را بشناس! فروید در قبرستان یهودی ها جمله را که از طرف دمون (شیطان) در معبد دلفی به سقراط الهام شد، تکرار می‌کند. وی این جمله را آغاز خرد آدمی می‌داند و تنها امید پیروزی بر قدیمی‌ترین دشمن او یعنی «بیهودگی» تلقی می کند! در پایان فیلم بر و تأکید می کند و را نادیده می گیرد. اگر برای و بندگی خداوند نباشد، نتیجه ای جز نابودی فرد و جامعه نخواهد داشت. 🆔 @ravanshenasi_fetrat
⛔️ اعتراف به گناه در سایکولوژی یکی از روش‌های به اصلاح درمانی در سایکولوژی، بیان همه خاطرات توسط بیمار به منظور تحلیل روانی (psychoanalysis) است. زیگمون فروید این روش را با الهام از کشیش های مسیحی ابداع کرد! وی متوجه شد افراد پس از بیان خاطرات ناراحت کننده خود، تا حدی آرام می شوند! این در حالی است که اعتراف به گناهان و خطاها در همه ادیان منع شده است و کسی نمی تواند به هر شکلی، عزت و ارزش خود را نز دیگران مخدوش کند. 🆔 @ravanshenasi_fetratshenasi