15.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#تیزر
🔶 ثبت نام آزمون دانشگاه علوم اسلامی رضوی
🔸در مقطع کارشناسی ( ویژه برادران)
🔶مقطع کارشناسی ارشد (خواهران و برادران)
🔶مقطع دکتری(خواهران و برادران)
جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به سایت دانشگاه علوم اسلامی رضوی www.razavi.ac.ir مراجعه فرمایید.
@razaviac
#تسلیت
⚫️انا لله وانا الیه راجعون
با کمال تاسف وتاثر باخبر شدیم ، مرحوم مغفور دکتر قدرت الله علیزاده ، دانشجوی دوره اول دانشگاه علوم اسلامی رضوی دعوت حق را لبیک گفتند . با قلبی محزون ، مصیبت وارده را خدمت خانواده محترم، همکاران گرامی و عموم بازماندگان آن فقید سعید تسلیت عرض نموده و مغفرت واسعه الهی را برای آن مرحوم از خداوند متعال مسالت می نمایم. روحش شادویادش گرامی باد .
سلام علیکم بما صبرتم فنعم عقبی الدار
@razaviac
هم اکنون ارتباط زنده رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی در شبکه اجتماعی اینستاگرام
📅 شنبه ۱۷ اسفند
https://www.instagram.com/vahdati.shobeiri
🔴 آغاز پذیرش دانشجو در دانشگاه علوم اسلامی رضوی
در مقطع کارشناسی ( ویژه برادران)
مقطع کارشناسی ارشد (خواهران و برادران)
مقطع دکتری(خواهران و برادران)
جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به سایت دانشگاه علوم اسلامی رضوی www.razavi.ac.ir مراجعه فرمایید.
@razaviac
#پذیرش_دانشجو
#دانشگاه_علوم_اسلامی_رضوی
46.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎤 سخنان معاون محترم آموزش دانشگاه در ارتباط زنده شبکه اجتماعی اینستاگرام
📅 شنبه ۱۷ اسفند
🆔 @razaviac
17.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎤 سخنان ریاست محترم دانشگاه در ارتباط زنده شبکه اجتماعی اینستاگرام
📅 شنبه ۱۷ اسفند
1️⃣ بخش اول
🆔 @razaviac
49.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎤 سخنان ریاست محترم دانشگاه در ارتباط زنده شبکه اجتماعی اینستاگرام
📅 شنبه ۱۷ اسفند
2️⃣ بخش دوم
🆔 @razaviac
هدایت شده از کتابشناخت
#معرفی_اثر
#آثار_علمی_پژوهشکده_فقه_وحقوق
✅ الکل و فرآوردههای آن در فقه اسلامی
💠وحدتی شبیری، سیدحسن؛ الکل و فرآوردههای آن در فقه اسلامی؛ تهیهکننده: پژوهشکده فقه و حقوق؛ چاپ اول، قم: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، تابستان 1389، 136ص رقمی.
***
🔶گذشته از جنبه مسکریت الکل، این ماده امروزه کاربردهای فراوانی در صنایع تبدیلی، آرایشی، پزشکی و آزمایشگاهی یافته است. شناخت حکم فقهی مربوط به الکل از یکسو، نیاز به درک ماهیت الکل، انواع و کاربردهای آن دارد و از سوی دیگر، حکم یادشده، ریشه در نجاست یا طهارت خمر و سایر مشروبات الکلی دارد.
🔹الکل از موضوعاتی است که درک ماهیت آن میتواند نقش بهسزایی در حرمت یا حلیت و نجاست یا طهارت آن ایفا کند. این نکته، به اضافه پرسشهایی که مردم درباره الکل میپرسند، اهمیت آن را هم در زندگی مردم و هم در نزد فقیهان نشان میدهد. بهدلیل آنکه مسئله حرمت نوشیدن مسکر که از امور مسلّم اسلام و ادیان تکامل یافته الهی است، در مباحث کتاب به حرامبودن مشروبات الکلی و بحثهای فرعی آن اشارهای نشده، مگر در برخی موارد که گذرا نکتهای بیان شده است.
✅بر این اساس، نوشتار حاضر در پی اثبات نجاست یا طهارت الکل و مشروبات است و نویسنده به دنبال اثبات این فرضیه است که الکل بهخودی خود پاک است؛ هرچند خمر و دیگر مشروبات الکلی نجس باشد.
نویسنده برای شناخت موضوع، فقط به منابعی استناد کرده که نزد متخصصان معتبر بوده است و برای بررسی حکمی و فقهی این مسئله، علاوه بر استناد به روایات معتبر اسلامی، به گفتار فقیهان نیز ارجاع داده است تا بحثها از اعتبار بیشتری برخوردار گردند. همچنین آرای فقیهان عامه در بیشتر موضوعات از نظر دور نمانده و برای تکمیل بحث، مطالعهای تطبیقی نیز صورت پذیرفته است.
🔷پس از بررسی دیدگاههای گوناگون و دلایل مختلف، نویسنده به این نتیجه رسیده است که همه انواع شراب الکلی قطعاً حرام و مستوجب عقوبت است و بنابر نظر مشهور میان فقیهان، از نظر شرعی نیز نجس به شمار میرود، ولی الکل تا زمانی که عنوان الکل را دارد، پاک است و چیز پاک به صرف ملاقات با آن نجس نمیشود و در این زمینه میان انواع الکلهای صنعتی، تخمیری و طبی فرقی نیست.
✅عدهای از فقیهان نیز معتقدند الکل بهدستآمده از تقطیر خمر، نجس است. مقلدان این فقها، چنانچه بدانند الکل مصرفی در امور پزشکی و در صنایع از طریق تخمیر بهدستآمده، باید از آن اجتناب کنند و در غیر این صورت، اصل طهارت اقتضا میکند که الکلِ موردِ تردید پاک شمرده شود. در نوشابهها و داروها نیز چنانچه روشن باشد که در فرایند تولید آنها الکل به کار رفته و بر مایع بهدستآمده (نوشابه یا دارو) بالفعل عنوان مستکننده صادق است، هرچند با نوشیدن مقدار زیاد آن حالت مستی عارض شود، آن نوشابه یا دارو نجس است و خرید و فروش و نوشیدن یا خوردن آن حرام است.
💠خرید نسحه دیجیتال اثر از کتابخوان پژوهان
💠خرید نسخه چاپی کتاب از فروشگاه نشر پژوهشگاه
🌐https://eitaa.com/lib_isca_ac_ir/380