eitaa logo
انجمن علوم اجتماعی دانشگاه رضوی
342 دنبال‌کننده
470 عکس
26 ویدیو
19 فایل
انجمن علوم اجتماعی دانشگاه علوم اسلامی رضوی ..... صفحه اینستاگرام: https://instagram.com/razaviac_sociology کانال تلگرام: https://t.me/razaviac_sociology سعید طالبی دبیر انجمن @Saeid_Talebi133 عرفان‌لزگی مدیرمسئول نشریه: @erfan_lezgi
مشاهده در ایتا
دانلود
نشست علمی #تفکر_اجتماعی_در_تمدن_اسلامی.mp3
49.71M
صوت نشست علمی دکتر یحیی بوذری دکتر محمد سلطانیه مورخه 13 آذر 1398
10.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✳️سوالات دانشجویان در رابطه با علمیه قم!!! (قسمت1از2) ❇️از فلسفه ارسطو تا ملاصدرا، از شهریه تا خدمت سربازی طلبه‌ها! ✅رابرت گلیو پاسخ میدهد! ✳️ پروفسور رابرت گلیو (Robert Gleave) دارای مدرک دکتری مطالعات عربی از دانشگاه اکستر 🔹وی محقق اسلامی و فقه شیعه 12 امامی است که مهمان بسیاری از نشست‌های تخصصی دینی در ایران است!!! 🔸*مشاهده این سخنرانی برای همه فعالان حوزه دین و فرهنگ توصیه می‌شود.* @razavi_anjoman
هدایت شده از KHAMENEI.IR
❔تا کی باید مصرف‌کننده‌ی علم دیگران باشیم؟ ⚠️چرا تا گفته می‌شود که به علوم انسانی اسلامی فکر کنیم، بعضی می‌گویند آقا مگر این علم است؟ 🔻رهبر انقلاب در دیدار جمعی از اساتید و نخبگان دانشگاه‌ها: 🔹️باید رویکرد «مصرف‌کنندگی علم» در کشور را به رویکرد «تولید علم» تبدیل کنیم. تا کی باید مصرف‌کننده‌ی علم دیگران باشیم؟ 🔹️ما ننگمان نمی‌آید پیش کسی که دارای علم است،‌ شاگردی کنیم؛ اما شاگردی یک حرف است و تقلید یک حرف دیگر. 🔹️چرا تا گفته می‌شود که به علوم انسانی اسلامی فکر کنیم، بعضی می‌گویند آقا مگر این علم است؟ 🔹️علوم تجربی که نتایجش قابل تجربه در آزمایشگاه است این‌همه غلط بودن یافته‌هایش روز‌به‌روز دارد اثبات می‌شود. 🔹️آن‌وقت از علوم انسانی چه توقعی دارید؟ در علوم اقتصاد، فلسفه، مدیریت و علوم گوناگون انسانی چقدر حرف‌های متضاد و متعارض وجود دارد. 🔹️علم، آن چیزی است که شما به آن دست پیدا کنید و از ذهنتان تراوش کند. 🔺️بله، ما مانند یک کالا که از دیگری می‌گیریم، از علم دیگران استفاده می‌کنیم اما این نمی‌تواند دائمی باشد. گاهی علم دیگران درست منتقل نمی‌شود، گاهی آن بخش خوبش را نمی‌دهند، گاهی علمِ نو و به‌روزشده را نمی‌دهند که این اتفاق بارها در دوره‌ی طاغوت افتاده است. بنابراین باید تولید علم کنیم. ۹۷/۳/۲۰ @khamenei_ir
کرسی ترویجی «جریان شناسی روانشناسی اسلامی در عصر حاضر با تاکید بر رویکرد تأسیس اشتراکی» با ارائه حجت الاسلام دکتر حمید رفیعی هنر برگزار می شود.
11.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
صحبت های قابل تامل برای کشوری شدن آخونداچکارمیکنن به کمک نیروهای انقلابی و آتش به اختیاران فضای مجازی نیازمندیم.... •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• @razavi_anjoman
🔻آیت الله العظمی جوادی آملی در دیدار اعضای موسسه موضوع شناسی احکام فقهی: ◽️قبل از انقلاب در جامعه حتی حوزه های علمیه مهجور بود، اما پس از انقلاب اسلامی و زنده شدن حوزه ها، تفسیر، کلام، حدیث و سایر علوم در حوزه‌ها رونق گرفت. ◽️آنچه اصل است است و سایر علوم ابزار فهم این دو است، امروز مشکلات زیادی وجود دارد که راه حل آنها باید از قرآن و عترت استخراج شود، در حقیقت آنچه محل ابتلای عملی مسئولین است باید محل ابتلای علمی ما باشد. @razavi_anjoman
نشست علمی به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه، با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر وحدتی شبیری، دکتر موسی نجفی و حجت الاسلام والمسلمین دکتر علی جلائیان چهارشنبه 27 آذر سالن اجتماعات ساختمان شماره یک دانشگاه علوم اسلامی رضوی
📡دکتر تقی آزاد ارمکی: دولت و کل نظام عواقب این کار را می دانست 🔻🔺 جلسه از سلسله نشست های راهبردی فهم جامعه ایرانی با عنوان «شورش حاشیه بر متن؛ خوانش جامعه شناختی وقایع اخیر کشور (۲)» با سخنرانی تقی آزادارمکی استاد جامعه شناسی دانشگاه تهران و اردشیر انتظاری مدیر گروه جامعه شناسی دانشگاه علامه طباطبایی در موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران برگزار شد. 🔹چرا روحانی این حرف را می زند که من از افزایش قیمت بنزین ؟ من در جلسه ای که برای تعیین تکلیف بنزین برگزار شد، گفتم که ۴ چیز ایران را به آتش می کشد که یکی از آنها را بنزین عنوان کردم. 🔹حاشیه نشین ها خود را آتش زدند چرا که دیده نشده بودند. این ناشی از چیزی به نام است. حاشیه نشین ها خود را آتش زدند تا دیده شوند. 🔹جریان ۸۸ یک جریان عمومی با منطق خاص و مسئله واحد و شعار واحد است و لذا نظام سیاسی دیر با آن برخورد کرد. جریان ۹۶ بیشتر در شهرها رخ می دهد و یک نگاه باز و اصلاح گرایانه دارد و از جریان های راست و چپ عبور می کند. اما بنیان شکل گیری اتفاقات ۹۸ بر تحقیر اجتماعی و است. 🔰
✅ مسجود فرشته‌ها 🔻آیت الله شهید سید محمدباقر صدر: خداوند متعال، افتخار جانشينى خود بر روى زمين را به انسان داد و به اين وسيله او را بر تمامى موجودات جهان ممتاز كرد. بر اثر اين خلافت، انسان شايستگى آن‌را يافت تا مسجود ملائكه شده، همه نيروهاى پيدا و پنهان جهان از او اطاعت كنند. خلافتى كه خداوند در آیات از آن سخن مى‏گويد، به شخص آدم (عليه السلام) اختصاص ندارد، بلكه مراد از خلافت، خلافت جنس آدمى است؛ زيرا آن‌كه درزمين فساد و خونريزى مى‏كند -مطابق نگرانى‏هاى ملائكه- خودِ آدم (عليه السلام) نبوده، بلكه آدميت و انسانيت در امتداد تاريخى آن بوده است. بنابراين خلافت بر روى زمين به انسانيت اعطا شده است. ازاين‌رو قرآن كريم جامعه بشرى را در مراحل مختلف، مورد خطاب قرار داده، به آن‌ها يادآور مى‏شود كه خداوند آن‌ها را خليفه روى زمين قرار داده است و آدم، به‌عنوان اولين انسانى كه اين خلافت را دريافت كرد و به اين افتخار ربانى نايل شد و اولين نماينده‌ی خلافت است و به همين خاطر ملائكه به او سجده كردند و نيروهاى زمين، تسليم او شدند. 🔸اسلام، راهبر زندگى؛ مكتب اسلام؛ رسالت ما، ص۱۴۹. 🆔 @razavi_anjoman
➕/🔻استاد پارسانیا در مصاحبه‌ با مجلۀ علوم انسانی اسلامی صدرا؛ ابتدا به بحث طبقه بندی علوم از منظر اندیشمندان مسلمان می پردازد. سپس راه کارهایِ تجویزی دانشمندان مسلمان برای حل مشکلات اجتماعی زمانه خود را توضیح می دهد. در ادامه با بیان موقعیت ویژه جامعه‌شناسی به بررسی نسبت این رشته _با تعابیر کلاسیک، مدرن و پست مدرن آن_ با فقه می پردازد. 🔻وی معتقد است با نگاه علم مدرن، اساساً فقه، علم محسوب نمی‌شود اما همواره فقه به‌مثابه علم اجتماعی تجویزی جهان اسلام بوده است. این گفتگو، در سه جلسۀ انجام شده است و نتیجه آن پیش روی شماست. 🔰دریافت مقاله: http://afaghehekmat.ir/course/feqh_marefat_moslemin/ ⭐️⭐️⭐️ @razavi_anjoman