eitaa logo
انجمن علوم اجتماعی دانشگاه رضوی
343 دنبال‌کننده
470 عکس
26 ویدیو
19 فایل
انجمن علوم اجتماعی دانشگاه علوم اسلامی رضوی ..... صفحه اینستاگرام: https://instagram.com/razaviac_sociology کانال تلگرام: https://t.me/razaviac_sociology سعید طالبی دبیر انجمن @Saeid_Talebi133 عرفان‌لزگی مدیرمسئول نشریه: @erfan_lezgi
مشاهده در ایتا
دانلود
آیت الله میرباقری-تحلیل تمدنی بیانیه گام دوم-چهاردهمین همایش کشوری ستاد فرهنگی فجر انقلاب اسلامی(0).mp3
35.21M
🔷 تحلیل تمدنی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تحولات اساسی غرب مدرن : ▫️بینش و تفکر ▫️علم و فناوری ▫️ساختارهای اجتماعی ▫️کارکرد های بین‌المللی که نتیجه ی نهایی آن عرفی شدن زندگی بشر تبدیل ایدئولوژی به علم و دانش و اجتماعی کردن دانش ها که صنایع نرم و سخت برآیند آن است ▫️الگوی جدید تولید و توزیع و مصرف ▫️سازمان ملل نظم جدید جهان برای اداره ی جهان جدید از محصولات آن: سند 2030 ▫️نحوه اداره های جدید: دولت ملت های مدرن ▫️ علوم‌انسانی مدرن پایگاه مشروعیت جهانی مدرنیته ▫️ایدئولوژی های مدرن به مثابه ی دیانت جدید ▫️حکومتِ جهانی، محورِ محو یا گسترش انقلاب اسلامی خواهد بود ▫️نظریه فقه انقلاب و نظام انقلابی که کار نشده ▫️مقیاس درگیری تمدنی در همه ی عرصه های حیات و جامعه ی جهانی ست ▫️در طول انقلاب اسلامی از دل جوشش انقلاب اسلامی نسلی سر کار آمدند که به لحاظ مهارت ها درک سیاسی و... برای فتح سنگرهای فعلی میتواند حرکت کند و باید برای انقلاب قیام کنند و نسلی تربیت شدند که انقلاب را به دولت سازی اسلامی پیش ببرند ▫️اگر صرفاً گرفتن مناصب مدیریتی باشد استحاله در ساختار دولت مدرن می‌شود ▫️خلأ فعلی ما دولت سازی اسلامی است. 🔰 کانون غرب شناسی و اندیشه اسلامی @KanooneQarbshenasiAndisheIslami
@mehrostad_ir 980818.mp3
3.3M
آیت الله جوادی آملی: کسی که نمی‎داند دکارت و هايدگر چه گفته، کانت چه گفته، این چگونه می‎تواند شاگرد امام زمان (عج) باشد؟ @mehrostad_ir @Kanooneqarbshenasiandisheislami 🔹کانون غرب شناسی و اندیشه اسلامی
🗓بمناسبت‌سالروزمهم‌وپرعبرت 🏳فروپاشی نظام مارکسیستی 🏳اتحادجماهیرسوسیال‌شوروی 🏳به دنبال استعفای گورباچف 🏳و انحلال حزب کمونیستی 🏳و امربسیارموکدومکرر رهبری 🏳برمطالعه دقیق‌این حادثه بزرگ 📲۲۰پست‌ویژه‌درکانال‌جهادتبیینی ⚠️توجه؛ 🏳مطالب فوق حاصل یک هفته مطالعه حقیر درباره شوروی از نگاه رهبری است نکته آنکه رهبری از آغاز زعامت تاکنون ۴۴۵بار پیرامون شوروی، کمونیست، مارکسیست، سوسیالیست، صحبت کرده‌اند. @Jahade_tabeini @razavi_anjoman
🗓سالروز فروپاشی شوروی 💠رهبرانقلاب ‼️راه تأثیرگذاری و جذّاب شدن تشکّلهای دانشگاهی، اقناع فکری است؛ این، فرع بر این است که خودتان درست کار کرده باشید. خودتان درست کار کنید؛ وقتی یک حقیقتی جزو فکر شما و ذهن شما شد، میتوانید، مخاطبتان را اقناع کنید؛ اگر چنانچه ما بخواهیم با تشر و تُشور و تهدید و ضرب و زور، یک چیزی را به ذهن طرف تحمیل بکنیم، ممکن هم هست تحت تأثیر هیجانات، لحظه‌ای قبول کند امّا ماندگار نیست. من شنیده‌ام در دانشگاه ما یک جریانهایی باز دارند حرف مارکسیسم را دوباره زنده میکنند، منتها این، دمیدن در کوره‌ی خاموش است بنابراین آن، دیگر برنمیگردد. لکن حالا شنیده‌ام دنبال این هستند که قطعاً پول آمریکایی‌ها دنبالش است؛ برای اینکه بالاخره خود این شقّه شقّه کردن دانشجوها برای آنها یک نعمت بزرگی است! ۹۴/۴/۲۰ ⚠️توجه؛ 🏴سلسله نشست تفکر مارکسیستی فیلسوف ایتالیایی آنتونیو گرامشی در دانشگاه تهران! ۹۴/۱/۲۹ ↙️صوت جلسات http://sociologyut.ir/519/ @Jahade_tabeini @razavi_anjoman
  جوکر (انگلیسی: Joker)، یک فیلم سینمایی آمریکایی، محصول سال ۲۰۱۹ و در ژانر تریلر روان‌شناختی به نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی تاد فلیپس است. فیلم‌نامه این فیلم توسط خود فیلیپس با همراهی اسکات سیلور برپایه شخصیت ابرشرور جوکر از دی‌سی کامیکس نوشته شده‌است. 👇👇👇👇👇
انجمن علوم اجتماعی دانشگاه رضوی
  جوکر (انگلیسی: Joker)، یک فیلم سینمایی آمریکایی، محصول سال ۲۰۱۹ و در ژانر تریلر روان‌شناختی به نوی
🎞 شبیخون سینمایی با جوکر جوکر این ضدقهرمان سینمای آمریکا و دشمن ابرقهرمانی به نام بتمن، این‌بار در قامت قهرمانی ظاهر می‌شود که اگر برای مخاطب محبوب نباشد، محترم هست. روایت داستان، حول محور دلقکی است که روح و روان‌ش زیرپای جامعه‌ی خشک و خشن له شده و طی سلسله اتفاقاتی همه چیزش را از دست می‌دهد. شغل، درآمد، مشاوره، داروهای اعصاب، هویت و شرافت خانوادگی، مادر و حتی مجری و برنامه محبوب تلویریونی، از دست رفته‌های اوست؛ و در عوض یافتن خویش و هدف‌ش، ستانده‌ی او از تمام چالش‌هاست. حرکات موزون جوکر بعد از توفیق در انتقام، دلالتی است بر رقص رهایی و آرامش بعد از چالش. شهری که یک بیمار را به دلیل مشکلات مالی از مشاوره رایگان کلینیک روانی محروم می‌کند، در نهایت و بعد شهرآشوب مجبور می‌شود این‌بار او را به عنوان مجرم در بازداشتگاه مورد واکاوی شخصیت قرار دهد؛ و این شاید بزرگترین وجه دراماتیک است. فیلم، خلاف تحلیل‌های ساده انگارانه، به هیچ‌وجه علیه سرمایه‌داری و حتی سرمایه‌داران نیست و از آن حیث به گرد پای «عصر جدید» چاپلین نمی‌رسد. آنچه در اینجا بد است، جامعه و افراد آن است. نهایت چالش جوکر با آنچه «سرمایه‌داری» خوانده می‌شود شلیک به سه مردی است که در مترو یک زن و شخصیت جوکر را مورد آزار قرار می‌دهند و بعدا در فیلم بیان می‌شود که پولدار نیز بوده‌اند و حتی اثری از ثروتمند بودن آن‌ها در تیپ و سوار مترو شدن‌شان نیست. اما فارغ از ابعاد فرهنگی و جامعه شناختی، این فیلم کارکرد سیاسی امنیتی مهم و هدفمندی نیز دارد. جوکر همانند «۳۰۰» و «۲۰۱۲» که در بزنگاه‌های برخورد تمدنی بر پرده ظاهر شدند، درست در بحبوحه براندازی و جنگ‌های ترکیبی منطقه رونمایی می‌شود و عجیب آنکه در آشوب آبان‌ماه پیامک‌های انبوهِ دعوت به تماشای فیلم همراه با لینک دانلود، برای مردم ما ارسال می‌گردد! کارکرد جوکر برای هر جامعه متفاوت است. برای جامعه آمریکایی تخلیه حس انتقام‌جویی است و برای جوامع جهان سومی تحریک حس انتقام. برای جوامع توسعه یافته با شاخص‌های رفاهی بالا، جوکر کبریت بی‌خطر است. خصوصا که قهرمان داستان در ادامه مجری بی‌گناه، محبوب و فرهیخته‌ای را می‌کشد که نوع آن افراد و برنامه‌ها در عالم واقع برای مخاطب غربی بسیار محبوب و پرمخاطب هستند. از این رو در ادامه، حس همذات پنداری با جوکر در مخاطب غربی تا حد زیادی رنگ می‌بازد اما برای مخاطب شرقی به دلیل پیوست‌های متفاوت فرامتنی همچنان پابرجاست. فارغ از آنچه بیان شد و به فرض عدم تفاوت در نگرش جوامع غربی و شرقی به فیلم، از آنجایی که درحال حاضر ونزوئلا، چین، عراق، لبنان، بولیوی و ایران درگیر مدل مشابهی از آشوب هستند، نتیجه این شبیخون سینمایی، شتاب دهی به بحران است. همچنان‌که وقتی بیماری تب دارد، دادن گرمای بیرونی به او منجر به تشنج و مرگ می‌شود اما همان حرارت برای فرد عادی در حالت عادی، گرما یا نهایتا گرمازدگی درپی دارد. الگوی جوکر ممکن است همچون داعش و بسیاری مخلوقات دیگر غرب، به صورت کلی یا جزئی، دیر یا زود به خودشان کمانه کند، اما فعلا ساخته شده است تا علیه شرق استفاده شود؛ خصوصا که به طور ویژه‌ای، انگشت شمار نقاب‌های دلقکی که در عراق و لبنان استفاده شد، توسط ماشین تبلیغاتی غرب رسانه‌ای گشته تا تکمیلی باشد بر پروسه الگوبرداری و تکثیر آن. سلیمانی کارشناسی ارشد دانشگاه علوم اسلامی رضوی @razavi_anjoman
💠 نقش عنصر سیاسی در ایجاد مالکیت بر زمین از نظر شهید صدر ◀️ بیست و نهمین جلسه درس خارج فقه مکاتب و نظام‌ها، ۹ آذرماه با ارائه آیت‌الله هادوی تهرانی برگزار شد. متن زیر گزیده‌ای از این جلسه می‌باشد: 🔸شهید صدر در مورد وضعیت زمین از نظر اسلامی می‌فرماید که فرض کنید یک جمعیت مسلمانی به یک سرزمین بکر و دست‌نخورده‌ای بروند که هیچ موجودی قبلاً آنجا نبوده و بخواهند آنجا را بر اساس معیارهای اسلامی سامان بدهند. اگر افراد این اراضی را احیا کردند، برای‌شان یک حق اولویتی ایجاد می‌شود، ولی مالک نمی‌شوند. بنابراین هرچند به واسطه احیای زمین، مالکیت ایجاد نمی‌شود اما یک حق اختصاصی ایجاد می‌شود که فرد به واسطه آن می‌تواند در زمین تصرف کند و دیگران برای تصرف در زمین باید از او اذن بگیرند. 🔹بحث دیگر ایشان با عنوان عنصر سیاسی در مالکیت زمین می‌باشد. وقتی مسلمانان به سرزمینی می‌روند که در اختیار غیر مسلمانان است از دو حال خارج نیست؛ یکی اینکه مسلمانان آن سرزمین را فتح می‌کنند و آن را به زمین‌های اسلامی ملحق می‌کنند دوم اینکه مردم آن سرزمین با رغبت خودشان مسلمان می‌شوند و این سرزمین به سرزمین‌های اسلامی ملحق می‌شود. شهید صدر تصریح دارد جاهایی که به واسطه فتح مسلمانان در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد، چون مسلمانان برای به دست آوردن آن زحمت کشیدند لذا یک سهمی از آن زمین برای مسلمانان قرار داده می‌شود و اسلام این حق را به مقاتلین اختصاص نداده است، بلکه آن را حق همه مسلمانان دانسته و این فتح را عمل همه مسلمانان حساب کرده است. وی در توضیح چرایی این امر گفت: علت این امر این است که گرچه این افراد رفته‌اند و این کار را انجام دادند ولی این افراد به پشتوانه امت اسلامی رفتند و این کار را انجام دادند. 🔻متن کامل: https://iqna.ir/fa/news/3860601 🔸 کانال انجمن جامعه‌شناسی دانشگاه علوم اسلامی رضوی @razavi_anjoman
معرفی کتاب 📖 انقلاب #کوبا
انجمن علوم اجتماعی دانشگاه رضوی
معرفی کتاب 📖 انقلاب #کوبا
🏳درپی قیام کاسترو و چه‌گوارا 🏴علیه حکومت مستبد باتیستا 💠رهبرانقلاب ‼️متاسفانه روشنفکری در ایران با روشنفکری غربی متفاوت است، در ایران روشنفکری در ضدیت با دین و مردم است، در برهه‌ای از دوران استعمار، روشنفکران غربی، با مردم مناطق استعمارزده غرب همصدا شدند مثلاً اگر کشور اسپانیا، کوبا را استعمار کرده بود و شکر آنجا را که ثروت کوبا بود را در اختیار گرفته بود، «ژان پل‌سارتر» فرانسوی از مردم کوبا و از «فیدل کاسترو» و از «چه‌گوارا»، علیه دولت استعماری فرانسه دفاع میکرد و کتاب «جنگ شکر درکوبا» را مینوشت، روشنفکر غربی در برهه‌ای از زمان، با دولت و با نظام حاکم بر خودش، به نفع ملتهای ضعیف مبارزه میکرد! ۷۷/۲/۲۲