علم و دین ۲۱.mp3
13.94M
📘 علم و دین ۲۱
🏷 د) یکپارچگی
🏷 الهیات طبیعی
🏷 الهیات طبیعت
🏷 تلفیق سیستماتیک
علم و دین ۲۲.mp3
15.8M
📘 علم و دین ۲۲
🏷 فصل پنجم: مدلها و پارادایمها
🏷 الف) ساختارهای علم و دین
🏷 نظریه و دادهها در علم
علم و دین ۲۳.mp3
23.62M
📘 علم و دین ۲۳
🏷 ادامه نظریه و دادهها در علم
🏷 دیدگاه پوپر
🏷 سه دیدگاه تئوری صدق
علم و دین ۲۵.mp3
13.37M
📘 علم و دین ۲۵
🏷 ادامه نظریه و تجربه در دین
🏷 داستان و شعائر در مسیحیت
علم و دین ۲۶.mp3
34.37M
📘 علم و دین ۲۶
🏷 فصل ششم: مشابهتها و تفاوتها
🏷 ج)نتیجهگیری
🏷 استفاده چهار معیار ذیل در سنت دینی و جامعه پارادایم:
۱. توافق با دادهها
۲. انسجام
۳. گستره
۴. باروری
علم و دین ۲۷.mp3
23.13M
📘 علم و دین ۲۷
🏷 فصل هفتم: فیزیک و متافیزیک
🏷 نتیجهگیری
🏷 درسی از معرفتشناسی فیزیک جدید
🏷 تقلیلگرایی جدید
علم و دین ۲۸.mp3
36.5M
📘 علم و دین ۲۸
🏷 تقلیلگرایی و فیزیک
🏷 راههای اجتناب از تقلیلگرایی:
۱. زمانمندی و تاریخمندی
۲. تصادف و قانون
۳. تمامیت و نوخاستگی
علم و دین ۲۹.mp3
24.18M
📘 علم و دین ۲۹
🏷 فصل هشتم: اخترشناسی و آفرینش
🏷 الف) انفجار بزرگ (بیگبنگ)
🏷 واکنشهای الهیاتی
علم و دین ۲۶.mp3
34.37M
📘 علم و دین ۲۶
🏷 فصل ششم: مشابهتها و تفاوتها
🏷 ج)نتیجهگیری
🏷 استفاده چهار معیار ذیل در سنت دینی و جامعه پارادایم:
۱. توافق با دادهها
۲. انسجام
۳. گستره
۴. باروری
علم و دین ۲۳.mp3
23.62M
📘 علم و دین ۲۳
🏷 ادامه نظریه و دادهها در علم
🏷 دیدگاه پوپر
🏷 سه دیدگاه تئوری صدق
علم و دین ۲۸.mp3
36.5M
📘 علم و دین ۲۸
🏷 تقلیلگرایی و فیزیک
🏷 راههای اجتناب از تقلیلگرایی:
۱. زمانمندی و تاریخمندی
۲. تصادف و قانون
۳. تمامیت و نوخاستگی
علم و دین ۲۵.mp3
13.37M
📘 علم و دین ۲۵
🏷 ادامه نظریه و تجربه در دین
🏷 داستان و شعائر در مسیحیت
علم و دین ۲۲.mp3
15.8M
📘 علم و دین ۲۲
🏷 فصل پنجم: مدلها و پارادایمها
🏷 الف) ساختارهای علم و دین
🏷 نظریه و دادهها در علم
علم و دین ۲۹.mp3
24.18M
📘 علم و دین ۲۹
🏷 فصل هشتم: اخترشناسی و آفرینش
🏷 الف) انفجار بزرگ (بیگبنگ)
🏷 واکنشهای الهیاتی
علم و دین ۲۷.mp3
23.13M
📘 علم و دین ۲۷
🏷 فصل هفتم: فیزیک و متافیزیک
🏷 نتیجهگیری
🏷 درسی از معرفتشناسی فیزیک جدید
🏷 تقلیلگرایی جدید
علم و دین ۲۱.mp3
13.94M
📘 علم و دین ۲۱
🏷 د) یکپارچگی
🏷 الهیات طبیعی
🏷 الهیات طبیعت
🏷 تلفیق سیستماتیک
ارزش های مشترک ادیان الهی در تحریم شبیه سازی انسان.mp3
11.14M
💯🔊 #بشنوید
🔸 صوت نشست علمی ارزش های مشترک ادیان الهی در تحریم شبیه سازی انسان
💢 ششمین نشست در راستای همایش ملی«مطالعات نظری- دینی علوم زیستی و زیست فناوری»
🎙 با ارائه:
دکتر محدثه معینی فر
عضو هیئت علمی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)
سوال
در بعضی روایات آمده که اگر تمامی مردم امام علی را دوست می داشتند خداوند جهنم را خلق نمی کرد خُب قوم های قبل حضرت علی چطور می خواستن ایشان را دوست داشته باشن و آنها اعمال بدی داشتن که باید به جهنم بروند
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله فرمودند:
اِنَّ الناسَ لَو اِجْتَمعُوا عَلي حُبِّ عَلي لَما خَلَقَ اللهُ النّارَ.
اگر همه مردم بر (گِرد) محبت علي عليه السّلام جمع ميشدند، خداوند آتش (جهنم) را نميآفريد.
بحار الانوار، ج 39، ص 248
همه عالم خلقت طفیل وجود پر برکت انسان کامل است. بنابر این گرچه غایت آفرینش عالم و آدم وجود نازنین انسان کامل است، ولی به عنوان طفیل وجود او خداوند عالم و آدم را نیز فیض وجود داده است.وجود پیامبر و اهلبیت او واسطه فیض وجود و همه کمالات وجود اند.
این روایت تنها ناظر به بیعت بعد از پیامبر گرامی اسلام(ص) نیست، بلکه یا ناظر به آن است که ولایت حضرت علی(ع) در زمانهای گذشته از آدم تا خاتم وجود داشته است، چنانکه در حدیثی از امام رضا(ع) نقل شده است: «ولایت حضرت علی(ع) در تمام کتابهای پیامبران نوشته شده است و خدا هیچ پیغمبرى مبعوث نکرده مگر با عقیده به نبوّت محمد(ص) و امامت على(ع)».
بر این اساس، اقوامی؛ نظیر ثمود و عاد نیز باید ایمان به نبوّت پیامبری حضرت محمد(ص) و وصایت امام علی(ع) در آینده میداشتند چنانچه ما نیز اکنون باید ایمان به وقوع قیامت در آینده داشته باشیم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#فضائل_امیرالمومنین
📽 کتمان ناپذیر بودنِ فضائل #امیرالمؤمنین علیهالسلام
🔊 #آیت_الله_خامنه_ای
👈کدام شخصیت بزرگ هست که کسانی که به دین او اعتقاد ندارند برایش چند جلد کتاب بنویسند؟ این فقط مخصوص امیرالمومنین علیهالسلام است. فضائل امیرالمومنین علیهالسلام را هم دوستانش کتمان کردند هم دشمنانش. با این وجود فضائل امیرالمومنین علیهالسلام همۀ دنیا را پر کرده است.
💥ببینید و انتشار دهید
⛔️ مجاهدین خلق، کودتاچیان نوین
🔚 سازمان منافقین طی اطلاعیه سیاسی-نظامی شماره ۲۲ در ۲۶ فروردین ۱۳۵۸، در اوج همبستگی ملت، خطر «جنگ داخلی» را مطرح کرد. روحیه شورشگران اقتضا میکرد که جامعه را در آستانه جنگ داخلی، کشمکش و تضادهای حل نشدنی بنمایانند. غیر از این پس از افشای توطئه ناکام کودتای نوژه در ۱۹ تیر ۱۳۵۹، براساس مدارک به دست آمده مشخص گردید که سازمان مجاهدین خلق در براندازی نظام نوپای جمهوری اسلامی نیز دست دارد.
✏️ ع . ا . ع
#شماره۱۷
#استکبار_ستیزی