eitaa logo
بخوان و بیاندیش
176 دنبال‌کننده
635 عکس
718 ویدیو
5 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از نماز شب
9.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حساب و کتاب عجیب امام حسین 🎙عارف بالله آیت الله قائنی حتی اگر با ریا برای امام حسین کاری کنید، آن عمل نوشته می شود. 🔸️برای دیگران ارسال کنید... ✨️کانال معرفتی و اخلاقی https://eitaa.com/joinchat/2684223698Cd1fbca249e
هدایت شده از KHAMENEI.IR
4_5978848196930047607 (2).mp3
20.1M
🎧 صوت کامل بیانات صبح امروز رهبر انقلاب در دیدار فرماندهان سپاه پاسداران. ۱۴۰۲/۰۵/۲۶ 💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
12.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌷 ویژه ساعت شهادت شهید سلیمانی و یاران در فرودگاه بغداد 📹 نماهنگ | رهبر انقلاب: در دنیا با حاج قاسم خیلی رفیق بودیم؛ ان‌شاءالله خدا کاری کند که در قیامت هم خیلی رفیق باشیم... 💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از ثقلین و دیگر هیچ...
✳ دو حدیث نبویِ بسیار تأمّل‌برانگیز در باب نقش بی‌جایگزین دعا: 💠 رسول خدا حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله: ✅ يَدْخُلُ الْجَنَّةَ رَجُلانِ كانا يَعْمَلانِ عَمَلاً واحِدا، فَيَرى اَحَدُهُما صاحِبَهُ فَوْقَهُ، فَيَقولُ: يا رَبِّ، بِما اَعْطَيْتَهُ وَ كانَ عَمَلُنا واحِدا؟ فَيَقولُ اللّه‌ُ تَبارَكَ وَ تَعالى: سَاَلَنى وَ لَمْ تَسْاَلْنى. ⬅ دو نفر كه هر دو يكسان عمل كرده‌اند، وارد بهشت مى‌شوند، امّا يكى از آن دو ديگرى را برتر از خود مى‌بيند. پس مى‌گويد: پروردگارا ! چرا او را برترى دادى، در حالى كه عمل هر دوى ما يكسان بوده است؟ خداوند تبارك و تعالى مى‌فرمايد: او از من درخواست مى‌كرد و تو درخواست نمى‌كردى. 📚 عدّة الداعى (ابن فهد حلی): ص۳۶ 💠 و در کلام دیگری می‌فرمایند: ✅ إِنَّ لِلَّهِ عِبَاداً يَعْمَلُونَ فَيُعْطِيهِمْ وَ آخَرِينَ يَسْأَلُونَهُ صَادِقِينَ فَيُعْطِيهِمْ - ثُمَّ يَجْمَعُهُمْ فِي اَلْجَنَّةِ فَيَقُولُ اَلَّذِينَ عَمِلُوا رَبَّنَا عَمِلْنَا فَأَعْطَيْتَنَا فِيمَا أَعْطَيْتَ هَؤُلاَءِ فَيَقُولُ هَؤُلاَءِ عِبَادِي أَعْطَيْتُكُمْ أُجُورَكُمْ وَ لَمْ أَلِتْكُمْ مِنْ أَعْمٰالِكُمْ شَيْئاً وَ سَأَلَنِي هَؤُلاَءِ فَأَعْطَيْتُهُمْ وَ [أَغْنَيْتُهُمْ] وَ هُوَ فَضْلِي. ⬅ به راستی که خداوند متعال به يك سرى از بندگانش در مقابل اعمالشان جزا عطا می‌نماید و به گروه ديگر در برابر درخواست صادقانه‌شان [و نه عملشان]، سپس هر دو گروه را در بهشت جمع مى‌كند، گروه اول مى‌گويند: پروردگارا! ما اهل عمل بوديم، به ما عطا كردى، اما اين‌ها را به چه سبب‌ [در مرتبه ما قرار دادی]؟ خداوند مى‌فرمايد: اينان بندگان من هستند، من اجر و پاداش شما را دادم و از آن چيزى كم نكردم، اما اينان از من [صادقانه] درخواست كردند و من هم از فضل [و رحمت فوق‌العاده‌‌ی] خود به آنان عطا کردم. 📚 عدة الداعی (ابن فهد حلّی): ص۴۲ @justhadis110
هدایت شده از سفینه
5.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 ⬅️قسمتی از فرمایشات حضرت آیت الله سید حسین یعقوبی قائنی( رحمةالله علیه) عنوان :« ضرورت اظهار دوستی » ⬅️ قال رسول الله - صلى الله عليه وسلم : ✅ «إِذَا أَحَبَّ الرَّجُلُ أَخَاهُ، فَلْيُخْبِرْهُ أَنَّهُ يُحِبُّهُ» 🔶.. باید با خدا از راه دوستی جلو بروید... ✅ خیلی جالب و مهم/ حتما ببینید و منتشر نمایید. 🕰۰۰/59" 🎥( کلیپ شماره ۴۱۰) ✅@safine_s
هدایت شده از ثقلین و دیگر هیچ...
✳️ چه می‌شود گفت در برابر این سخن، جز اینکه: فقط حیدر امیرالمؤمنین است... 💠 نسخه‌ای که امیرالمؤمنین علیه‌السلام برای درمان گناهان به عمار یاسر تعلیم فرمودند: ✅ عن عمّار بنِ یاسرٍ: بَینا أنا أمشِی بأرضِ الکوفهِ إذ رأیتُ أمیرَ المؤمنینَ علیّاً علیه السلام جالِساً و عِندَهُ جَماعَهٌ مِنَ الناسِ و هُو یَصِفُ لِکُلِّ إنسانٍ ما یَصلَحُ لَهُ، فقلتُ: یا أمیرَ المؤمنینَ، أ یُوجَدُ عندَکَ‏ دواءُ الذُّنوبِ؟! فقالَ: نَعَم، اجلِسْ، فَجَثَوتُ على رُکْبَتَیّ حتّى تَفَرَّقَ عَنهُ الناسُ ثُمّ أقبَلَ عَلَیَّ فقالَ: خُذْ دواءً أقولُ لکَ. قالَ: قلتُ: قُلْ یا أمیرَ المؤمنینَ، قالَ: علَیکَ بِوَرَقِ الفَقرِ، و عُروقِ الصَّبرِ، و هَلِیلَجِ الکِتمانِ، و بَلیلجِ الرِّضا، و غارِیقونِ الفکرِ، و سُقْمُونِیا الأحزانِ، و اشرَبْهُ بماءِ الأجفانِ، و أغلِهِ فی طِنْجِیرِ القَلَقِ، و دَعهُ تحتَ نِیرانِ الفَرَقِ، ثُمّ صَفِّهِ بمُنخُلِ الأرَقِ، و اشرَبْهُ عَلَى الحَرَقِ، فذاکَ دَواکَ و شِفاکَ یا عَلیلُ. ⬅️ عمار بن یاسر: در شهر کوفه قدم مى‌‏زدم که دیدم امیر المؤمنین على علیه‌السلام نشسته و عدّه‌‏اى از مردم گردش را گرفته‌‏اند و آن حضرت براى اصلاح هر فردى به فراخور حالش نسخه‌‏اى تجویز مى‌‏کند. من عرض کردم: اى امیر المؤمنین! آیا براى گناهان هم‏ دارویى دارید؟! فرمود: آرى، بنشین. من دو زانو نشستم، تا مردم پراکنده شدند؛ پس حضرت رو به من کرد و فرمود: دارویى را که برایت مى‏‌گویم فراهم کن. عرض کردم: یا امیرالمؤمنین بفرمایید. فرمود: برگ فقر، ریشه‌ی صبر، هلیله کتمان، بلیله رضا، غاریقون اندیشه و سقمونیاى اندوه را با آب پلک‌ها [ى چشم خود] مخلوط کن و در دیگ نگرانى و بى‏‌قرارى بجوشان و زیر آتش ترس قرارش ده؛ سپس آن را از صافى بی‌خوابى بگذران و در حالى که [از آتش عشق و فراق‏] مى‏‌سوزى، بنوش. این است دارو و درمان تو، اى دردمند! 📚 مستدرك الوسائل (میرزا حسین نوری): ج۱۲، ص۱۷۱ @justhadis110
خسارت‌های بزرگ و سخنان بر زمین مانده 🔷 دو قطعه از بیانات رهبر معظّم انقلاب حفظه الله را ابتدا تقدیم می‌کنم: 🔹 قطعه نخست: كشور ما یكی از نادرترین كشورها در زمینه‌های عمران و آبادانی است. ما اگر دو برابر امروز هم جمعیت داشته باشیم، باز هم می‌توانیم بدون كمترین نیازی به كشورهای دیگر، خود را به بهترین وجه اداره كنیم. این ظرفیت خوب، هم در خاك بابركت ما، و هم در استعدادهای انسانی ممتاز كشور، و هم در دستورات و روش و قانون اساسی، و هم در مسؤولان ما وجود دارد. 🔹 اما قطعه دوم: جمعیت كشور، هفتاد و پنج میلیون. البته بنده همین جا عرض بكنم؛ من معتقدم كه كشور ما با امكاناتی كه داریم، می‌تواند صد و پنجاه میلیون نفر جمعیت داشته باشد. من معتقد به كثرت جمعیتم. هر اقدام و تدبیری كه می‌خواهد برای متوقف كردن رشد جمعیت انجام بگیرد، بعد از صد و پنجاه میلیون انجام بگیرد! حال فکر می‌کنید این دو سخن را ایشان چه زمانی بیان کرده‌اند؟! صحبت نخست برای ۱۸ تیر ۱۳۶۸ است! یعنی تنها حدود یک ماه بعد از رحلت بنیان‌گذار کبیر انقلاب، نگاه بصیر و نافذ ایشان، دقیق به چیزی اشاره کردند که اندکی بعد، محل عملیات دشمنان خارجی و جریاناتی در داخل است که برخی از سر جهل (البته جهل مرکّب!) و برخی شاید! از سر نفاق و خیانت خواهد شد! ایشان از همان ابتدا موضع خود را در مسئله جمعیت به صراحت بیان کردند! اما همان جریانات داخلی، با همان ویژگی‌هایی که ذکر شد، با قدرتِ تمام و با استفاده از تمام ظرفیت‌های سیاسی و فرهنگی و پزشکی و آموزشی و به اصطلاح علمی و... بر خلاف منویات و هشدار و رهنمون حکیمانه‌ی ایشان عمل کردند!! در سال ۶۸ جمعیت کشور حدود ۵۳ میلیون نفر بوده، آن زمان ایشان به صراحت گفتند با همان امکانات کشور، ایران ظرفیت جمعیتِ تا بیش از ۱۰۰ میلیون نفر را دارد! اما آقایان در عمل چه کردند؟! آن جریانی که ویژگی‌هایش برشمرده شد و اتفاقا در مسند اجرایی و فرهنگی و پزشکی و به اصطلاح علمی کشور هم حاکم بودند!! گمان می‌کنید سخن دوم برای چه زمانی است؟! برای بیش از ۱۲ سال قبل!! ۱۶ مرداد ۱۳۹۰! که خیلی‌ها همچنان وجود هرگونه بحران در مسئله جمعیت را انکار می‌کردند!! و برخی همچنان از سیاست‌های تحدید جمعیت دفاع می‌کردند تا جایی که درس مزخرف، احمقانه، به شدّت غیر علمی و پوپولیستی با ظاهر علمیِ «جمعیت و تنظیم خانواده» که مشحون بود از نظریات خزعبل امثال توماس رابرت مالتوس را به خورد دانشجویان این سرزمین می‌دادند! (از جمله به خورد ذهن نگارنده‌ی این متن نیز داده شد!) حرف‌های سکّان‌دار انقلاب را گوش نمی‌دهند و نمی‌دهیم! بعد هم می‌گوییم چرا این‌جور است! بعد هم برخی با نهایت وقاحت و حماقت، نوک پیکان نقد را به ایشان برمی‌گردانند و حال آن‌که مولی امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام هم با چشمانی اشک‌بار بر فراز منبر مسجد کوفه با آه و اندوه و خشم، خطاب به کوفیان فرمودند: ...دل من از دست شما پر خون، و سينه‌ام از خشم شما مالامال است و غم و اندوه را، جرعه‌جرعه به من نوشانديد! تدبیرهای مرا با سرپیچی و بی‌اعتنایی به سخنانم تباه كرديد، ...دريغ، آن كس كه فرمانش را اجرا نكنند، تدبیرش مؤثر واقع نمی‌شود! (...لَكِنْ لَا رَأْيَ لِمَنْ لَا يُطَاعُ.) نهج البلاغه (سید رضی): فراز از خطبه ۲۷ ⭕ و البته همین امیرالمؤمنین علیه السلام با وجود نافرمانیِ قاطبه‌ی کوفیان که بر اثرش خسارات جبران ناپذیر به کیان نظام اسلامی وارد شد، ماندند تا پایان و به این بهانه‌ی این نافرمانی‌ها، کناره نگرفتند از رهبری جامعه! @readandthink
هدایت شده از حمید رسایی ✔️
. ♻️ پویش داغ| سونوگرافی و رادیولوژی بانوان توسط خانم انجام شود در این پویش آمده است: در بیشتر مراکز و بیمارستان‌های دولتی و تامین اجتماعی برای انجام سونوگرافی و رادیولوژی بانوان، متخصص خانم وجود ندارد و با توجه به نیاز و ضرورت حفظ حریم شخصی خانم‌ها و مشکلات این عزیزان مخصوصا در زمینه بارداری و ناباروری و همچنین تشخیص سرطان باید برای رفع این معضل چاره‌اندیشی شود. 🔗https://www.farsnews.ir/my/c/217071 قبل از این با درج یکی از پیام‌های مردمی با همین موضوع در این کانال، گلایه‌های بسیار زیادی از طرف مردم برای ما ارسال شد که حکایت از اعتراض به حق آنها داشت. 👈 یادداشت‌های حمید رسایی را اینجا بخوانید
هدایت شده از رادار انقلاب
6.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♻️درس خارج ولایت فقیه امام خمینی رحمةالله علیه نجف اشرف سال ١٣۴۶ هجری شمسی 📍دقت و توجه دشمن، در کتاب بحران، نوشته حامیلتون جردن، رئیس ستاد کاخ سفید آمده است : ❇️زمانی که آیت الله خمینی در نجف درس ولایت فقیه می گفت هر روز ترجمه می شد و روی میز کارتر رئیس جمهور آمریکا قرار می گرفت، ما می خواستیم بدانیم افکار آیت الله خمینی و نحوه اداره کشور ایران در آینده چگونه خواهد بود.... @Radar_enghelabe
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸بریدن از یکی= بُریدن از همه🔸 ▫️ نگاه‎ کنید به این قسمت از دعای رجبیه: اللهُمَّ إنّی أسئَلُکَ بِالمَولُودَینِ فی رَجَب مُحَمَّد بنِ عَلی الثّانِی وَ ابنَهُ عَلی بنِ مُحَمَّد المُنتَجَب الدعَاء ... چرا نمیگوید: أسئَلُکَ «بِالمَوالیدِ» بِالرَّجَب امِیر‎المُؤمِنِین؟ چرا [با وجودیکه ولادت حضرت علی نیز در ماه رجب است اما] اسم امیرالمومنین را نمی برد؟ می خواهد بگوید این دو مولود، موقعیتی دارند که اگر فراموش بشوند خطرناک است. ⛓ چون اینها حلقه‌ی زنجیرند، جزء سلسله ی امامت‎اند، وقتی سلسله کار می کند، جمیع حلقات، جزء ضروری هستند. حذف «یک» حلقه یعنی حذف «جمیع‎». این مهم است. وقتی «سلسله بِما انّهُ سلسله» مطرح شد، حذف یک حلقه با حذف جمیع، هیچ فرقی نمی کند. مثلاً شما می خواهید با یک زنجیری آب بکشید. دلو را سر زنجیر می کنید و به انتهای چاه می فرستید؛ این چاه، صد و پنجاه متر است. این زنجیر هم هر حلقه‎اش یک سانتیمتر است. هر متر، صد حلقه است. یعنی پانزده هزار حلقه می شود. اگر از این پانزده هزار حلقه، چهارده هزار و نهصد و نود و نه حلقه آن، محکم باشد و فقط یکی از آنها پاره شود، آب بالا نمی آید. دلو هم با آن قسمت از زنجیر می رود ته چاه! ▫️ صد و‎ بیست ‎چهار‎ هزار پیغمبر، به عنوان «سلسله» مطرح هستند. وقتی بعنوان سلسله‎ مطرح هستند، حذف «یکی» با حذف «جمیع» هیچ فرقی نمی کند! به همین‎دلیل می گوید: لانُفَرِّقُ بَینَ أحَدٍ مَن رُسُلِه. ▫️ حالا کار زمانی مشکل می شود که مومنین هم مثل سلسله انبیاء می‌شوند، یعنی آنها هم جزء سلسله می شوند. لذا تفرق از یکی، تفرق از جمیع خواهد بود. ▫️ این روایت امام صادق(ع) را ببینید: مفضل می گوید در خدمت امام صادق (ع) بودم. حضرت فرمود: وقتی دو نفر از شیعیان من با هم قهر میکنند إنّی ابرَاءُ مِنهُما وَ العَنهُما: من به هر دو نفر لعن میکنم و از هر دو نفرشان بیزاری می جویم! [یعنی] ارتباطم با هر دو نفر قطع میشود! گفتم: این دو که از هم قهرند، یک نفرشان مقصّر است، یک نفر دیگر بی‌تقصیر است. شما هم مقصّر و هم بی تقصیر را با هم لعن میکنید؟! آنکه بی تقصیر است چکار کرده؟! حضرت فرمود: انتظار دارم بی تقصیر پیش مقصر برود و بگوید: یا أخِی! أنا الظّالِم حتّی یقطَع التّهاجِر! بگوید: ای برادر، من ظالم هستم تا نزاع تمام شود! باید این کار را بکند. ▫️ این انتظار امام صادق (ع) برای چیست؟ بی‌تقصیر (مظلوم) چرا نباید از مقصر (ظالم) بِبُرَد؟ چون مسئله، مسئله شخصی است. مسئله‌ی اعتقادی نیست. در مسائل اعتقادی، گاهی تبرّی خودش جزء وظایف شرعیه می‌شود. اما در مسائل شخصی، این تبرّی درست نیست. چرا؟ چون مؤمنین، یک مجموعه‌ی به هم پیوسته‎اند، یک سلسله‎اند؛ از یک نفرشان بُریدی یعنی از همه بُریدی! [به همین دلیل است که] امام صادق (ع) می فرماید: اگر از او بُریدی، از من بُریدی! ▫️شبیه نماز جماعتی است که شما به وسیله یکی از مؤمنین، متّصل به جماعت هستید. اگر از ایشان بریدی، از جماعت می بُری [و نماز جماعتت از بین می رود]. می گوید همه مؤمنین، واسطه اتّصال همدیگر [به ائمه و خداوند] هستند. ▫️«وَالْمُؤْمِنُونَ وَالْمُؤْمِنَاتُ بَعْضُهُمْ أَوْلِیاء بَعْضٍ» یعنی اگر ولایتت با یک نفر از مومنین قطع شد؛ با همه‎اش قطع شده است. @haerishirazi
⭕️ اگر تونستید کامل بخونید و نگریید... ✳️ بیچاره اون کسانی که این متن رو می‌خونن، ولی به هر دلیل نمی‌تونن برن (شاید هم خوش به حالشون با این دل سوخته‌شون) و خوش به حال کسانی‌که می‌خوانند و قصد رفتن نداشتند خیلی، اما بعد از خواندن، فهمیدن باید برن...) حتماً بخوانید هیچ می‌دانستید ماجرای مداحی‌ای که ملاباسم کربلایی برای زائران اربعین خوانده و بسیار زیاد از سیمای ملی و دیگر رسانه‌های شیعیان جهان پخش می‌شود چیست؟ یکی از مراجع بزرگ نجف در خواب دیدن که حضرت امام حسین علیه السلام این شعر را برای زوار اربعین می‌خوانند 😭 ایشان صبح که از خواب برخواستند همه شعر را به یاد داشته‌اند و بعداً توسط آقای باسم کربلایی مداحی می‌شود. ترجمه این نوحه‌‌ی سوزان را در زیر می‌خوانید، ان‌شاء‌الله زائران در بین راه معنی این نوحه را یاد کنند: 👇👇👇👇 تِزورونی اَعاهِـدکُم به زیارت من می‌آیید، با شما عهد می‌بندم تِـعِـرفـونی شَفیـعِلکُم می‌دانید که من شفيع شمایم أسامیـکُم اَسَـجِّـلْـهِه أسامیکُم اسامی‌تان را ثبت می‌کنم هَلِه بیکُم یا زِوّاری هَلِه بیکُم خوش آمدید ای زائران من خوش آمدید وَ حَـگّ چَفِّ الکَفیل و الجود وَ الرّایه قسم به دستان ابالفضل و کرامت و پرچم او أنا وْ عَبّاسْ وَیّاکُم یَا مَشّایه من و عباس با شماییم ای که با پای پیاده به سوی من می‌آیید یا مَن بِعْتو النُفوسْ و جِئتـو شَرّایه ای که جان‌هایتان را به بهای زیارت من به کف گرفته‌اید عَلَیّ واجِبْ اَوافیکُم یَا وَفّـایه بر من واجب است تا به شما وفا کنم، ای وفاداران! تواسینی شَعائرْکُم عزاداری‌هایتان به من دلداری می‌دهد تْرَوّینی مَدامِعْـکُم و اشک‌هایتان مرا سیراب می‌کند اَواسیکُم أنَـا وْ جَرْحـی أواسیکُم من و زخم‌هایی که بر تن دارم به شما دلداری می‌دهیم هَله بیکُم یا زُوّاری هَلِه بیکُم خوش آمدید ای زائران من، خوش آمدید هَلِه یَلْ ما نِسیْتْ و عَلْ وَعِدْ تِحْـضَـرْ خوش آمدید ای که وعده‌تان را فراموش نکرده و بر سر موعد حاضر می‌شوید إجِیْـتْ و لا یْـهَـمَّـکْ لا بَرِدْ لا حَرّ آمدید در حالی که نه گرما برای‌تان مهم بود و نه سرما وَ حَـگ دَمْـعِ العَـقیله و طَبرَه الأکبَر قسم به اشک زینب و فرق شکافته اکبر اَحَضْـرَکْ و ما أعوفَکْ ساعـه المَحْـشَرْ در محشر کنارتان خواهم بود و رهایتان نمی‌کنم عَلَی المَـوعِـدْ اَجی یَمکُم و لا اَبْـعَـدْ و اعوفْ عَنْـکُم در وقت دیدار پیشتان می‌آیم و دور نمی‌شوم و رهایتان نمی‌سازم مُحامیکُم وَ حَگ حِیدَرْ مُحامیکُم پشتیبانتان هستم به حقّ حیدر پشتیبانتان هستم هَله بیکُم یا زُوّاری هَلِه بیکُم آمدید ای زائرانِ من، خوش آمدید یَـا هَـلْـشایِلْ رایه وْ جایْ گاصِدنی ای آنکه پرچم به دست قصد دیدار مرا کرده‌اید تِـعْـرُف رایَتَـکْ بی مَن تُذَکِّـرْنی؟ می‌دانی که پرچمت مرا به یاد چه کسی می‌اندازد؟ بِلـکطَعو چْفوفه وْ صاحْ اِدْرِکْـنی به یاد آن دست بریده‌ای که فریاد زد: مرا دریاب صِحِتْ وَیلاه یا اخویه وْ ظَهَرْ مِحْنی و با شنیدن آن صدا، آشکارا فریاد زدم که بی‌برادر شدم و اندوهم بر من آشکار شد کِسَرْ ظَهری سَهَمْ هَجْـرَکْ تیر هجرت کمرم را شکست نِفَدْ صَبری بَعَدْ عُمـرَکْ بعد از شهادتت صبرم به پایان رسید اُوَصّیکُمْ عَلَی الرّایِه اُوَصّیکُمْ سفارش این پرچم را به شما می‌کنم هَـله بیکُم یا زُوّاری هَلِه بیکُم خوش آمدید ای زائران من، خوش آمدید یَا مَنْ گاصِدْ إلَیَّ و دَمْـعِه تِجْـریـهْ ای که با چشمان اشکبار قصد زیارت مرا کرده‌اید اَعرُفْ حاجِتَکْ مو داعی تِحْـچیـهِ حاجت‌تان را می‌دانم، نیازی به گفتن نیست وَ حَـگ نَحـْـرِ الرِّضیع اِلـحاجِه اَگضیهِ قسم به گلوی شیرخواره، حاجت‌تان را برآورده می‌کنم یَا زائرْ عاهَدِتْ کِلْ عِلّه اَشْـفیهِ زائران من، عهده کرده‌ام که هر بیماری را شفا دهم اَخو زینب فَرَحْ بیکُمْ برادر زینب به خاطرتان شاد شد هَله وْ مَرحَبْ یُنادیکُم خوش آمدید صدایتان می‌زند یُحَیّیـکُم اَبو الغیـره یْحَیّیـکُم مرد غیرتمند به شما درود می‌گوید هَله بیکُم یا زُوّاری هَلِه بیکُم خوش آمدید ای زائرانِ من، خوش آمدید زینبْ مَنْ تُشاهِدکُم تِزورونی زینب هنگامی که شما را می‌بیند که زیارتم می‌کنید، می‌گوید: تُنادیکُم لِوَنْ بِالطَّفّ تحضُرونی! کاش در جنگ حاضر می‌شدید ما اَمْـشی یِسْره وْ لا یَسلِبونی که مرا به اسیری نمی‌بردند و مرا غارت نمی‌کردند و لا بسیاطهم غَدَر یْضرِبونی با تازیانه‌های خیانت نمی‌زدند تُنادینی: أنَا الجیره وْ صَد عَنّی أبو الغیره صدایم می‌زند که من در بندم و سرور غیرتمندان از دستم رفت اَبَچّیکُم عَلی مْصابه اَبَچّیکُم شما را بر این مصیبت می‌گریانم هَله بیکُم یا زُوّاری هَلِه بیکُم خوش آمدید ای زائران من،‌خوش آمدید. @readandthink