بسم الله الرحمن الرحیم
سلام علیکم
نخست اینکه باید عرض کنم روایات مربوط به علائم موسوم به علائم حتمیه ظهور، حجمشان بسیار زیاد است و نمیشود حکم ضعف سند و اعواج در محتوا را برای کل این جامعهی عظیم حدیثی حمل کرد و کل آن را بدون اعتنا گذاشت و قطعاً حضرات معصومین صلوات الله علیهم اجمعین که حکیمترین حکیمان بودهاند به عنوان هشدار و عاملی برای هدایت در فتنههای آخرالزمان و پیش از ظهور، آنها را بیان داشتهاند و در جایگاه خودشان نیز قابل استفاده و قابل اعتنا هستند.
دوم اینکه، در میان علائم موسوم به علائم حتمیه ظهور، (که بنابر روایتی، در آن علائم حتمی هم امکان بداء است) مسئلهی صیحهی آسمانی ماه مبارک رمضان از همه مهمتر است!
چرا که اولاً جعلناپذیر و اعجازگونه است و مانند سایر علائم قابلیت ساخت جعلی ندارد، قابل شبیهسازی توسط قوای انسانی نیست!
صیحه را هر کس چه دور و چه نزدیک یکسان میشنود و به زبان خودش! در ثانی در حکم اتمام حجت و آمادهباش نهایی است.
سوم اینکه در عین اینکه توجه معقول و خالی از افراط و تفریط و با لحاظ دقت علمی به علائم حتمیه ظهور، در جای خود بسیار مهم و مورد تأکید حضرات معصومین علیهم السلام و مطابق سیرهی علمای بزرگ اسلام بوده و هست، از این علائم مهمتر، مسئله وظایف منتظران است! (بماند که یادگیری صحیح خود علائم نیز جزئی از معرفت امام و وظایف منتظران است)
اینکه آیا ما به دیگر وظایف خود در قبال حضرت حجت عمل میکنیم؟
آیا با تلاش برای تزکیه و پاک شدن از معاصی زمینه میشویم تا ملک وجودمان در اختیار حضرت حجت قرار بگیرد و حضرت اراده و اهدافشان را از مجرای ما جاری نمایند؟
اینکه اصلاً چرا اضطراری به ولی خدا حس نمیکنیم، به قول یک بنده خدا امام زمان نعوذا بالله در حکم چلو کباب هستند، اگر باشند خیلی خوب هست ولی اگر نباشند در حکم اکسیژن نیستند، به هر حال مشغول زندگی خود هستیم و کم و کسری خاصی هم حس نمیکنیم، چرا حال و هوای دعای ندبه در ما نیست، آیا بر ما سخت است که دیگران را میبینیم ولی ایشان را نه و از این حال بیقراریم و اشکمان روان؟
آیا میدانیم چرا رهبر معظّم انقلاب حفظه الله فرمودند که بروید روشنگری کنید برای مردم دنیا و حق و باطل را بشناسانید، نسبت این تبیین حق و باطل و اتمام حجت و رفع استضعفا فکری برای مردم دنیا و تقدّم و تأخر ظهور را میدانیم؟
آیا میدانیم که در قبال فتنههای بسیار سنگین تمحیص و تلخیص در درون جامعهی شیعه که ناگزیر هستیم عقلا و نقلا از این فتنهها پیش از ظهور باید چه کنیم و آیا اگر دانستیم برای حفظ ایمانمان و کاهش تلفات خود و متعلقانمان و جامعهی خود وظایف خود را در قبال این فتنه انجام میدهیم؟
آیا میدانیم...
یا به قول عزیزی به مصداقیابی و تطبیقجویی منتظر هستیم إنشاءالله شیعیان مریخ به یاری حضرت بشتابند...
بنده که از ناحیه خود اقل این را میدانم که بسیار شرمندهام...
غرض اینکه بله توجه به علائم ظهور در جای خود بسیار هم لازم و ضروری است
لکن هم باید در کلیت آن دقت شود
هم در جزئیات آن
هم از آن مهمتر، بایستههای اعتقادی مسئله انتظار و مهدویت و دیگر وظایف انتظار مهدویت (جز وظیفهی آگاهی از علائم ظهور حضرت) را نیز در یابیم...
و البته بر طبق انبوه آیات و روایات، و مبانی عقلی و نقلی، مطلقاً اینگونه نیست که زمان ظهور حضرت هیچ ارتباطی با افعال اختیاری انسانها و خاصه شیعیان نداشته باشد!!!! بلکه افعال اختیاری انسانها و خاصه شیعیان در تأخیر و تقدّم زمان ظهور نقشآفرین هستند که البته محل بحثش بدیهی است که اینجا نیست.
و السلام علیکم و رحمت الله و برکاته
@readandthink
بسم الله الرحمن الرحیم
کوتاه سخنی در باب گمانهزنیهای اخیر در باب سفیانی و احادیث مربوط به آن و حوادث اخیر
سلام علیکم
نخست اینکه باید عرض کنم روایات مربوط به علائم موسوم به علائم حتمیه ظهور، حجمشان بسیار زیاد است و نمیشود حکم ضعف سند و اعواج در محتوا را برای کل این جامعهی عظیم حدیثی حمل کرد و کل آن را بدون اعتنا گذاشت و قطعاً حضرات معصومین صلوات الله علیهم اجمعین که حکیمترین حکیمان بودهاند به عنوان هشدار و عاملی برای هدایت در فتنههای آخرالزمان و پیش از ظهور، آنها را بیان داشتهاند و در جایگاه خودشان نیز قابل استفاده و قابل اعتنا هستند.
دوم اینکه، در میان علائم موسوم به علائم حتمیه ظهور، (که بنابر روایتی، در آن علائم حتمی هم امکان بداء است) مسئلهی صیحهی آسمانی ماه مبارک رمضان از همه مهمتر است!
چرا که اولاً جعلناپذیر و اعجازگونه است و مانند سایر علائم قابلیت ساخت جعلی ندارد، قابل شبیهسازی توسط قوای انسانی نیست!
صیحه را هر کس چه دور و چه نزدیک یکسان میشنود و به زبان خودش! در ثانی در حکم اتمام حجت و آمادهباش نهایی است.
سوم اینکه در عین اینکه توجه معقول و خالی از افراط و تفریط و با لحاظ دقت علمی به علائم حتمیه ظهور، در جای خود بسیار مهم و مورد تأکید حضرات معصومین علیهم السلام و مطابق سیرهی علمای بزرگ اسلام بوده و هست، از این علائم مهمتر، مسئله وظایف منتظران است! (بماند که یادگیری صحیح خود علائم نیز جزئی از معرفت امام و وظایف منتظران است)
اینکه آیا ما به دیگر وظایف خود در قبال حضرت حجت عمل میکنیم؟
آیا با تلاش برای تزکیه و پاک شدن از معاصی زمینه میشویم تا ملک وجودمان در اختیار حضرت حجت قرار بگیرد و حضرت اراده و اهدافشان را از مجرای ما جاری نمایند؟
اینکه اصلاً چرا اضطراری به ولی خدا حس نمیکنیم، به قول یک بنده خدا امام زمان نعوذا بالله در حکم چلو کباب هستند، اگر باشند خیلی خوب هست ولی اگر نباشند در حکم اکسیژن نیستند، به هر حال مشغول زندگی خود هستیم و کم و کسری خاصی هم حس نمیکنیم، چرا حال و هوای دعای ندبه در ما نیست، آیا بر ما سخت است که دیگران را میبینیم ولی ایشان را نه و از این حال بیقراریم و اشکمان روان؟
آیا میدانیم چرا رهبر معظّم انقلاب حفظه الله فرمودند که بروید روشنگری کنید برای مردم دنیا و حق و باطل را بشناسانید، نسبت این تبیین حق و باطل و اتمام حجت و رفع استضعفا فکری برای مردم دنیا و تقدّم و تأخر ظهور را میدانیم؟
آیا میدانیم که در قبال فتنههای بسیار سنگین تمحیص و تلخیص در درون جامعهی شیعه که ناگزیر هستیم عقلا و نقلا از این فتنهها پیش از ظهور باید چه کنیم و آیا اگر دانستیم برای حفظ ایمانمان و کاهش تلفات خود و متعلقانمان و جامعهی خود وظایف خود را در قبال این فتنه انجام میدهیم؟
آیا میدانیم...
یا به قول عزیزی به مصداقیابی و تطبیقجویی منتظر هستیم إنشاءالله شیعیان مریخ به یاری حضرت بشتابند...
بنده که از ناحیه خود اقل این را میدانم که بسیار شرمندهام...
غرض اینکه بله توجه به علائم ظهور در جای خود بسیار هم لازم و ضروری است
لکن هم باید در کلیت آن دقت شود
هم در جزئیات آن
هم از آن مهمتر، بایستههای اعتقادی مسئله انتظار و مهدویت و دیگر وظایف انتظار مهدویت (جز وظیفهی آگاهی از علائم ظهور حضرت) را نیز در یابیم...
و البته بر طبق انبوه آیات و روایات، و مبانی عقلی و نقلی، مطلقاً اینگونه نیست که زمان ظهور حضرت هیچ ارتباطی با افعال اختیاری انسانها و خاصه شیعیان نداشته باشد!!!! بلکه افعال اختیاری انسانها و خاصه شیعیان در تأخیر و تقدّم زمان ظهور نقشآفرین هستند که البته محل بحثش بدیهی است که اینجا نیست.
و السلام علیکم و رحمت الله و برکاته
@readandthink
6.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سخن از زبان ما میگوید
البته گوشی اپل و خودروهای لوکس و وام ازدواج و فرزند آوری و... رو یادش رفت...
@readandthink
هدایت شده از کانال رسمی حضرت آیت الله سید حسین یعقوبی قائنی-ره
49.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
°
💠 فرمایشات عالم ربانی
حضرت آیت الله یعقوبی قائنی
رضوان الله تعالی علیه
🔘 « قدمی برای خدا »
⬅️ داستانی منقول از طلبه ای
که هنگام سربازی در زمان رضاخان
تحت هیچ شرائطی نمازش را ترک نکرد
[تکلیف] نماز
هیچ وقت ساقط نمیشود
در هر حالی باید خوانده شود
⬅️ « حقیقت همیشه حاکم است »
خدا همه جا خدایی خودش را میکند
یک بندهای که حاضر شد
یک زحمتی را متحمل بشود
[ و در اون محدودیت های
سختِ سربازی نمازش را بخواند ]
خداوند نمی گذرد
[ و او را مورد عنایت خود قرار میدهد ]
قلوب دست خداست
[آن سرباز]
یک قدم برای خدا برداشت
اما راست میگفت
چه کسی برای خدا قدم برداشت پشیمان شد؟
کسانی که بد را پسندیدهاند
ندانم ز نیکی چه بد دیدهاند
چه کسی دنبال صلحا رفت و پشیمان شد؟
چه کسی کارهایش را اصلاح کرد و پشیمان شد؟
#فرمایشات_تصویری ۲۷
💠 @sadeghin_ir
پاسخ به شبههی وجود درب در مدینه در عصر نبوی.pdf
274.1K
⭕ پاسخ متقن غیر قابل خدشه به این پرسش که آیا در عصر نبوی خانههای مدینه درب داشتهاند؟
برخی جاهلین یا مغرضین مدعی هستند که در عصر نبوی در مدینه اصلاً دربی نبوده، بعد مبتنی بر این فرض موهوم، مدعی میشوند که مطالب مربوط به هتک حرمت حضرت صدیقه و مسائل یورش به خانهی ایشان و سوزاندن درب خانه و... نیز ساختگی است.
یکبار و برای همیشه تکلیف این جاهلان یا مغرضان مریض القلب را با استناد به منابع متقن و غیرقابل خدشه روشن میکنیم.
سند اول از قرآن کریم:
خداوند در آیهی 61 از سورهی نور میفرماید:
«...و لا علی أنفسکم أن تأکلوا من بیوتکم أو بیوت... أو ما ملکتم مفاتحه...
...و بر شما نيز ايرادى نيست كه از خانههاى خودتان غذا بخوريد؛... یا خانههایی که کلیدهایش در اختیار شماست...»
بدیهی است که پرده و حصیر نیازمند کلید نیست و کلید زمانی مفهوم دارد که پای درب در میان باشد!
یعنی نه تنها در مدینه در عصر نبوی خانهها درب داشتهاند، بلکه دربهایی وجود داشته که کلید هم داشتهاند.
در فایل پیوست 7 حدیث از معتبرترین منابع نزد اهل سنت
و 4 حدیث از منابع معتبر شیعه
به عنوان قطره از دریای مستندات تقدیم شده است که همگی به وجود درب در مدینه در عصر نبوی تصریح دارند.
ضمن اینکه در میانشان احادیث ابن قتیبیه دینوری عالم بزرگ اهل سنت و مسعودی مورخ بزرگ شافعی مذهب که تصریح کردهاند که خلیفه دوم و یارانش برای اخذ بیعت اجباری از امیرالمؤمنین پشت درب خانهی حضرت فاطمه سلام الله علیها آمدند نیز ذکر شده است...
@readandthink
سالن سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی!!
جالبتر از اونها که روی سن هستند
آخوندایی هستن که جلوشون نشستن
گویا با ورژنی جدید از اسلام مواجه هستیم که با همه چی قابل جمع است و میشه خیلی کارا کرد و دیندار هم بود.
وقتی صدا و سیما ملودیهای مشابه موسقی حرام رو میگذاره و دختران ممیز با حرکاتی شبیه به حرکات موزن اشعار مثلا انقلابی و مثلا مذهبی را میخوانند باید هم منتظر از این دستهگلها بهتر رو داشت.
حضرت امام جعفر صادق علیه السلام:
سیاتی علیکم زمان لا ینجو...(كافي: ج۲، ص۱۱۷)
به زودى زمانى بر شما بيايد كه در آن، از میان دينداران تنها كسى نجات يابد كه از نظر مردم ابله باشد و خود او هم خود را در برابر اين جمله كه به بگویند او ابله و بى عقل به شكيبايى وا دارد.
استفتا و امری از رهبر معظّم انقلاب مرتبط با این فضاحت و هتک حرمت:
👈👈👈 اجرای موسیقی حلال یا پخش آن از صدا و سیما در روزهای سوگواری چه حکمی دارد؟
جواب: اگر عرفاً از این عمل، هتک فهمیده شود، مسلّماً حرام است؛ مثلاً اگر شب عاشورا آهنگی پخش شود که در فرهنگ عمومی مردم، هتک حرمت تلقّی شود، این موسیقی حرام است. امّا اگر هتک حرمت تلقّی نشود، فی نفسه امر محرّمی نیست. اگر چه بهتر است تا جاییکه امکان دارد، این چیزها را از ساحت مراسم دینی دور کنند. (مکاسب محرمه، ج۳۲۳، ص۵)
رهبر انقلاب حفظه الله مستقیم سر اینکه آقای محمود کریمی داخل هیئت دمامزنی کرد تذکر دادند و به نقل خود آقای کریمی فرمودن:
«آقای کریمی دیگه سنج و دمام نزن»
من هم به حضرت آقا عرض کردم چشم!
@readandthink
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑🎥 امشب؛ اشکهای رهبری هنگام نوحه حضرت زهرا(س) به یاد کودکان مظلوم
مادر خوبیهای عالم، مادر بچههای ایران، مادر کودکان غزه، مادر بچههای لبنان؛ یا فاطمةالزهرا سلاماللهعلیها...
➖➖➖➖➖➖➖➖
@Qomonline
#قمآنلاین، کانون اخبار مهم
هدایت شده از سید اردستانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دو،سه دقیقه غیرت انقلابی توسط یکی از نمایندگان مجلس
اگه روزی کل مجلس به این باور انقلابی برسد انقلاب دیگری رُخ خواهد داد
ـــــــــــــــــــــــ
🚨پایگاه خبری #پاسدار_نیوز 💠
Eitta: @passdar
Tell: https://t.me/passdarr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آقا شما به چه دلخوشیای اینجا درس میخونی؟
ول کن برو! دلار فلان قدر! تورم چند ساله
@Afsaran_ir
انتظار میرود زنان و مردان که از کلیسای سنت پیتر، کلیسای سیستین یا موزههای واتیکان در شهر واتیکان بازدید میکنند، لباس مناسب بپوشند. لباسهای کوتاه یا بدون آستین و دامن کوتاه مجاز نیستند.
کد لباس برای مخاطبان پاپ تا حدودی رسمیتر است. زنان نمیتوانند در دیدار با پاپ لباسی بپوشند که شانه و زانو را نپوشاند.
محدودیتهای پوشاک بسیار سختگیرانه است و گارد سوئیس (گارد محافظان واتیکان) از سوی پاپ این اختیار را دارند که دسترسی به افرادی را که قوانین لباس را رعایت نمیکنند محدود کند.
پروتکل لباس برای مخاطبان خصوصی و رسمی با پاپ میگوید که:
خانمها باید یک لباس مشکی بدون یقه بپوشند و سر خود را با یک چادر بپوشانند. بدون کیف دستی بزرگ یا جواهرات زرق و برق دار.
Women (and men) visiting St. Peter's Basilica, the Sistine Chapel or the Vatican Museums in Vatican City are expected to wear appropriate attire. Low cut or sleeveless clothing, shorts, miniskirts are not allowed.
Dress code for Papal audiences is somewhat more formal. Women cannot wear clothing that does not cover the shoulders and the knees.
The restrictions on clothing are very strict and the Swiss Guards have the authority of the Pope to restrict access to anyone who is not following the dress code.
Protocol for private and official audiences with the Pope says that ladies should wear a black dress, without a neckline, and cover their heads with a veil, also black; no large handbags or flashy jewellery.
https://en.wikipedia.org/wiki/Women_in_Vatican_City
پ.ن: خواستم برای متن بالا تیتری بزنم، یا در پینوشت نکاتی اضافه کنم، لکن پشیمان شدم، همین بدون شرح بهتر است...
@readandthink
هدایت شده از عبالوحید د
▫️رعایت انصاف در روزهای تلخ، سختترین کارهاست
🔻احتمالاً هفته پیشرو، یا اصلاً شاید دو سه روز آتی، جزو یکی از تلخترین روزها برای مقاومت در دو سه دهه اخیر باشد...
🔻و طبیعی است در این تلخی، تلخ کامی و تلخ قلمیها زیاد شود و فریادها بیشتر...
🔻اتفاق کم و سادهای نیست، مخصوصاً که همه ما، ماهها شهر به شهر و قدم به قدم تحولات سوریه را با داستان فداکاریهایش دنبال کردهایم... و وای به دل آنانی که خون دادند...
🔻و حالا گروههای مسلح(اصطلاحی که صداوسیما از جمعه به کار میبرد که بیچاره تنها مجری تصمیمات نهادهای دیگر است با اینکه هنوز عراقچی در سفر عراق میگوید گروههای تروریستی!) در یکی از کمخونینترین تحولات منطقهای تا دمشق پیش بروند و توقع داشته باشیم در نوشتنها از سوی فعالان منطقهای مقاومت انصاف را رعایت کنند؛ سخت است... حقیقتاً سخت است و خشم فراوان
🔻راحتترین کار انتقاد و هجمه و خط تخریب بردن به نیروهای نظامی ما، دولت و اشخاص و... است؛ و البته قطعاً رفتار ما در سوریه در ده سال گذشته پر از فراز و نشیب و بالا و پایینهاست و نقدهای جدی... اما مواظب باشیم انتقادها پیوستی بر هدف اصلی همه این تحولات یعنی «آسیب به اقتدار نظامی و امنیتی جمهوری اسلامی» و «محور مقاومت» منجر نشود.
▫️نقد از سر نگرانی نسبت به تضعیف مقاومت، نباید خودش در پازل تضعیفگر ظاهر شود.
برگردیم به بحث:
🔻مقاومت مقولهای کاملاً «اجتماعی» است و کنش جمهوری اسلامی و راهبرد کلان نگاه امام، آقا و رهبری حمایتی و توانمندسازی بوده است نه دستهای نیابتی!
🔻اگر در یمن ما ورودی میکنیم، چون میدانیم جامعهای هست که خواهان خواسته خود است و آن خواسته حق است.
🔻اگر ما ده سال پیش در سوریه ورود کردیم و بشار اسد را قانع کردیم سوریه را ترک نکن، چون باور داشتیم با جامعهای از سوریه میتوان ایستاد و ورق را برگرداند
و همچنین لبنان و...
🔻مقاومت، تمدن و توحش غرب را در غرب آسیا بیچاره کرده است، چون برآمده از اجتماع است...
و همین هم میتواند نقطه بسته شدن دستهای مقاومت بشود...
🔻به چه دلیلی اکنون ارتش و جامعه سوریه، مانند قبل در مقابل گروهها درگیر نمیشود و چه کسانی از تهران تا دمشق مقصرند، بحث دیگری است و مفصل و پر از مؤلفههایی چون فروپاشی اقتصادی، تحریمهای قیصر آمریکا، کنش ارتش بعث و عدم اصلاحات سیاسی و...
🔻اما وقتی بخشی از جامعه سوری متشکل از مردم، ارتش و بدنه حاکمیت به هر دلیلی تصمیمی غیر از ده سال قبل داشته باشد دیگر کنش مقاومت هم نمیتواند مثل گذشته باشد... ولو اینکه دیروز نیرو ارسال کنی، امروز مجبوری تا دمشق و زینبیه تخلیه کنی...
🔗 از کانال محسن فایضی، پژوهشگر مسائل منطقه
@FarhikhteganOnline