eitaa logo
رساله امام خامنه‌ای
165.1هزار دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
543 ویدیو
21 فایل
کانال تبلیغات + تعرفه تبلیغات http://eitaa.com/joinchat/1337458700Ca1f381060c فروشگاه کانال👇 https://eitaa.com/joinchat/2106523787Cbeca0efbe4 سروش https://sapp.ir/resale_ahkam این کانال رسمی نیست
مشاهده در ایتا
دانلود
‼️ وام قرض الحسنه مشروط 🔷 س ۸۷۴۰: بنده برای گرفتن وام (قرض)، ۵۰ میلیون تومان در بانک قرض الحسنه، سپرده گذاری کردم و شرط شده که بعد از چند ماه می‌توانم دو برابر پولم (یعنی ۱۰۰ میلیون با سود ۴ درصد) وام بگیرم و اینکه حق برداشت ۵۰ میلیون را تا پرداخت تمام اقساط وام نخواهم داشت؛ آیا این وام از نظر شرعی اشکال ندارد؟ ✅ اگر دادن مبلغی به صندوق به این عنوان باشد که آن پول برای مدتی نزد صندوق به صورت قرض بماند به این شرط که صندوق هم پس از آن مدت، وامی در اختیار شما قرار دهد یا وام، مشروط به سپرده گذاری قبلی یا مشروط به انسداد مبلغی نزد بانک باشد، ربا و حرام است، هرچند اصل وام (قرض) صحیح است. 🆔 @resale_ahkam
👈 اگه میخوای با بیشتر آشنا بشی و به ظهورش کمک کنی...! 👈 اگه میخوای رو در روزگار غیبت بدونی...! 💯حتما کانال مهدویت رو دنبال کن💯 ✅ تو کانال مهدویت میتونی داستانهای تشرف به محضر آقامون رو گوش بدی👌 ✨گلچینی از برترین مطالب مهدوی✨ 🌹 👇 https://eitaa.com/joinchat/2003894387C93aff27a93
🔰 س ۸۷۴۱. آیا چند بار استخاره برای یک کار صحیح است؟ ج. چون استخاره برای رفع حیرت است، بنا بر این بعد از برطرف شدن حیرت با استخاره اول، تکرار آن معنی ندارد مگر آن که موضوع تغییر کند. 🔰س ۸۷۴۲. گاهی مشاهده می شود نوشته هایی که متضمّن معجزات امام رضا(ع) هستند با قراردادن آن ها بین صفحه های کتاب های زیارت که در زیارتگاه ها و مساجد وجود دارند، در بین مردم توزیع می شوند و ناشر آن ها هم در زیر آن ها نوشته است که هر کس آن معجزه ها را بخواند واجب است آن ها را به تعداد خاص بنویسد و در بین مردم توزیع کند تا به حاجت خود برسد، آیا این مطلب صحیح است؟ و آیا بر کسی که آن ها را می خواند، واجب است که به درخواست ناشر عمل نماید؟ ج. از نظر شرعی دلیلی بر اعتبار این امور وجود ندارد و کسی هم که آن ها را می خواند ملزم به عمل به درخواست ناشر مبنی بر نوشتن آن ها نیست. 📕 منبع کلیک کنید 🆔 @resale_ahkam
‼️حکم شک در انجام افعال نماز ‌ 🔷 اگر پس از انجام یکی از کارهای نماز، شک کند که آن را صحیح به جا آورده یا نه، به شک خود اعتنا نکند، هر چند وارد جزء بعد نشده باشد. 📕منبع: رساله نماز و روزه، مسأله ۳۵۸ 🆔 @resale_ahkam
باعرض سلام جهت تعمیرسرویس بهداشتی و ایزوگام سرویس ،لوله کشی،انباری مسجد حضرت ابوالفضل ع که در منطقه ی محروم ایلام میباشد به کمک دستان پرخیر شما نیازمندیم از شما تقاضا داریم به هراندازه که میتوانید از کمک خود دریغ نفرمایید با یه بسم الله شروع کن لازم به ذکر هست که کارمسجد روبه اتمام هست یه همت کنید تا به امید خدا کار رو تمام کنیم اجرشما با حضرت عباس ع قمر بنی هاشم مبلغ مورد نیاز جهت تکمیل ۱۳میلیون 🔷️
 
5892107046733575
🔷️
IR210150000003101101302204
▶️ بنام گروه جهادی مسجد صاحب الزمان عج ◀️ لینک کانال گروه جهادی https://eitaa.com/masjd313
🏴 لباس مشکی در ایام فاطمیه 🔷 س ۸۷۴۳: آیا پوشیدن لباس مشکی در دهه فاطمیّه مکروه است یا خیر؟ ✅ ج: پوشیدن لباس مشکی در ایام عزاداری خاندان عصمت و طهارت (علیهم السلام) به منظور تعظیم شعائر الهی و اظهار حزن و اندوه موجب ترتّب ثواب الهی است. 📕منبع: leader.ir 🆔 @resale_ahkam
🔰س ۸۷۴۴: مبلغی پول از یکی از دوستانم به عنوان مضاربه گرفتم، به این شرط که آن مبلغ و مقداری اضافه را بعد از گذشت مدتی به او بپردازم و من هم قسمتی از آن را به یکی از دوستانم که به آن احتیاج داشت دادم و قرار شد یک سوم سود پول را او بپردازد. آیا این کار صحیح است؟ ج. گرفتن پول از کسی به این شرط که اصل پول را همراه با مقداری اضافه، بعد از مدتی به او بپردازید، عقد مضاربه نیست بلکه قرض ربوی حرام است، و امّا گرفتن آن پول به عنوان مضاربه، قرض از او محسوب نمی شود و پول نیز ملک عامل نمی گردد، بلکه بر ملکیت صاحب آن باقی می ماند و عامل فقط حق تجارت با آن را دارد و هر دو بر اساس توافقی که کرده اند در سود آن شریک هستند و عامل حق ندارد بدون اذن صاحب مال، مقداری از آن را به دیگری قرض بدهد و یا به عنوان مضاربه در اختیار او بگذارد. 📕 منبع کلیک کنید 🆔 @resale_ahkam
🔰 س ۸۷۴۵: شخصی مبلغی پول را برای تجارت با آن نزد فرد دیگری سپرده و هر ماه مبلغی را علی الحساب از او می گیرد و سر سال مبادرت به محاسبه سود و زیان می کنند، اگر صاحب پول و آن شخص با رضایت هم سود و زیان را به یکدیگر ببخشند، آیا انجام این کار توسط آنان صحیح است؟ ج. اگر آن مال را به عنوان انجام مضاربه به طور صحیح، به او داده باشد، اشکال ندارد که صاحب سرمایه هر ماه مبلغی از سود را علی الحساب از عامل بگیرد و همچنین مصالحه آن دو نسبت به آن چه که هر کدام از آنان شرعاً مستحق دریافت آن از دیگری است، اشکال ندارد، ولی اگر به عنوان قرض باشد و شرط کند که قرض گیرنده هر ماه مقداری سود به قرض دهنده بدهد، سپس در آخر سال نسبت به آن چه که هر کدام از آنان مستحق دریافت آن از دیگری است، مصالحه کنند، این همان قرض ربوی است که حرمت تکلیفی دارد و شرط در ضمن آن هم باطل است، هرچند اصل قرض صحیح می باشد و این کار به مجرّد توافق آن دو بر هبه سود و زیان به یکدیگر حلال نمی شود، بنا بر این قرض دهنده نمی تواند هیچ سودی بگیرد، همان گونه که ضامن هیچ خسارتی هم نیست. 📕 منبع کلیک کنید 🆔 @resale_ahkam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 عاشقان امام رضا(ع)یا علی بگن و به آشپزخانه حضرت که روزانه داره کلی غذای گرم برای پناهجویان لبنانی در بیروت طبخ میکنه کمک کنن. 🔹شما هم با نیت پیروزی حق در این کار خیر سهیم باشید؛ این آشپزخانه با هماهنگی مجموعه شباب‌المقاومة با حزب‌الله در بیروت در حال فعالیت می‌باشد 🔹به نیت امام رضا(ع) کمک‌های خود به مردم لبنان و امور اجتماعی مربوطه را به این شماره کارت به نام "جبهه‌جهانی شباب‌المقاومة" واریز کنید.👇👇
6037997750004344
🔸 کانال رسمی شباب المقاومة👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3545694224Ccf85b685fb
🔰 س ۸۷۴۶: کمیته امداد امام خمینی(ره) صندوق هایی را در منازل، خیابان ها و اماکن عمومی شهر و روستا برای جمع آوری صدقات و خیرات و رساندن آنان به دست فقرا و مستحقان قرار داده است. آیا جایز است علاوه بر حقوق ماهیانه و مزایایی که کارکنان کمیته امداد از آن نهاد می گیرند، درصدی از پول های آن صندوق ها به عنوان پاداش به آنان داده شود؟ و آیا جایز است مقداری از آن پول ها به افرادی داده شود که در جمع آوری آن ها نقش دارند ولی از کارمندان کمیته امداد نیستند؟ ج. پرداخت مقداری از اموال صندوق های صدقات به کارکنان و کارمندان کمیته امداد به عنوان پاداش، علاوه بر حقوق ماهیانه ای که از آن کمیته می گیرند، اشکال دارد بلکه تا رضایت صاحبان اموال به این کار احراز نشده، جایز نیست، ولی دادن مقداری از آن به کسانی که در جمع آوری موجودی صندوق ها کمک می کنند به عنوان اجرة المثل کارشان اشکال ندارد، به شرطی که برای جمع آوری و رساندن صدقات به افراد مستحق به کمک آنها نیاز باشد، و ظاهر امر نشان دهد که صاحبان اموال راضی به این کار هستند وگرنه صرف این وجوه در هر کاری غیر از مصرف برای فقرا خالی از اشکال نیست. 📕 منبع کلیک کنید 🆔 @resale_ahkam
‼️ حکم انجام مجدد اجزاء نماز ‌ 🔷 اگر در یکی از اجزای نماز پیش از وارد شدن به جزء بعدی، شک کند و آن را انجام دهد، سپس معلوم شود که آن را دوبار به جا آورده، چنانچه آن جزء از ارکان نماز نباشد، نمازش باطل نیست. 📕منبع: رساله نماز و روزه، مسأله ۳۵۹ 🆔 @resale_ahkam
‼️نماز خواندن جلوتر از قبر مطهر معصومین 🔷 س ۸۷۴۷: نماز خواندن جلوتر از قبر مطهر پیامبر اعظم یا امامان معصوم علیهم الصلاه و السلام چه حکمی دارد؟ ✅ ج: اگر داخل روضه منوره و پشت به قبر مطهر باشد جایز نیست و صحت نماز محل اشکال است ولی اگر به گونه‌ای بایستد که پشت به قبر نباشد یا خارج از روضه باشد اشکال ندارد و نماز هم صحیح است حتی اگر جلوتر از قبر مطهر باشد مثلا در طرفین آن. 📕منبع: leader.ir 🆔 @resale_ahkam
🚫اینجا از تبلیغِ دروغ خبری نیست🚫 📞چرا از🍀 احرار 🍀خرید کنیم؟؟🤔👀 ✅ برای حمایت از شما🌷 ✅ وقت و بی وقت🔥 ✅ سریع👌 ✅ دقیق🙏 ✅ تعویض 💯 ✅ارسال رایگان🛍️ 🔥اینجا کیفیتهای بالا، قیمتهای پایین داره😉 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3565289555C96138da014
‼️ خمس سرمایه و ابزار کار 🔷 س ۸۷۴۸: مقداری پول برای خرید ابزار کار پس انداز کرده ام اما اگر خمس آن را بپردازم، توانایی خرید را از دست خواهم داد؛ تکلیف چیست؟ ✅ ج: اگر پول پس انداز شده از درآمد کسب باشد در فرض سوال مشمول خمس است اما اگر قبل از سررسید سال خمسی، ابزار کار را خریداری کنید و مجموع سرمایۀ شما به اندازه ای باشد که اگر خمس آن را بپردازید، درآمد حاصل از باقی مانده سرمایه، برای مخارج زندگی کافی نباشد، سرمایۀ شما خمس ندارد. 🆔 @resale_ahkam
‼️شرط مبلغ سود ثابت در مضاربه 🔷 س ۸۷۴۹: آیا در قرارداد مضاربه پرداخت مبلغ معینی از سود به صورت ماهیانه اشکال دارد؟ ✅ ج: در قرارداد مضاربه باید درصد سهم دو طرف از سود حاصل تعیین شود، پس از تعیین آن میتوانند برای پرداخت مبلغ معین ماهیانه، شرط کنند که هر ماه مبلغ معینی علی الحساب به سرمایه گذار پرداخت شود و در پایان قرارداد بر اساس درصد تعیین شده در متن قرارداد، سهم هر یک از عامل و مالک، محاسبه یا نسبت به همان مبلغی که پرداخت شده مصالحه شود. 📕منبع: leader.ir 🆔 @resale_ahkam
‼️س 1128. ملاک تمییز موسیقی حلال از حرام چیست؟ و آیا موسیقی کلاسیک حلال است؟ بسیار مناسب است که معیار آن را بیان فرمایید. ج. هر موسیقی که به نظر عرف موسیقی لهوی مضلّ عن سبیل الله که مناسب با مجالس عیش و نوش است باشد، موسیقی حرام محسوب می شود و فرقی نمی کند که موسیقی کلاسیک باشد یا غیر کلاسیک. تشخیص موضوع هم موکول به نظر عرفی مکلّف است و اگر موسیقی این گونه نباشد بخودی خود اشکال ندارد. 📕منبع: leader.ir 🆔 @resale_ahkam
‼️س 1155. اگر معیار حرمت موسیقی، لهو بودن و مناسبت آن با مجالس لهو و گناه است، پس آوازها و سرودهایی که باعث ایجاد طرب در بعضی از مردم حتّی کودک غیر ممیّز می شوند، چه حکمی دارند؟ و آیا گوش دادن به نوارهای مبتذلی که در آن ها زنان به صورت غنا می خوانند ولی طرب آور نیستند جایز است؟ همچنین مسافرینی که سوار اتوبوس های عمومی که غالباً از این نوارها استفاده می کنند می شوند، چه تکلیفی دارند؟ ج. چنانچه موسیقی یا آوازی که با ترجیع همراه است از لحاظ کیفیت یا مضمون یا حالت خاص شخص نوازنده یا خواننده در خلال نواختن یا خواندن از نوع غنا یا موسیقی لهوی مضلّ مناسب با مجالس لهو و معصیت باشد، گوش کردن به آن حرام است حتّی برای کسی که او را تحریک نکند و اگر در اتوبوس ها و ماشین های دیگر نوار غنا یا موسیقی لهوی حرام پخش شود، مسافرین باید از گوش‌دادن به آن خودداری نموده و نهی از منکر کنند. 📕منبع: leader.ir 🆔 @resale_ahkam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 اگه با دیدن این فیلم دلت امام رضایی شد ،بسم الله؛هر چقد در توان داری به آشپزخانه حضرت که روزانه برای پناهجویان لبنانی در بیروت غذا طبخ میکنه کمک کن. 🔹شما هم با نیت پیروزی حق در این کار خیر سهیم باشید؛ این آشپزخانه با هماهنگی مجموعه شباب‌المقاومة با حزب‌الله در بیروت در حال فعالیت می‌باشد 🔹به نیت امام رضا(ع) کمک‌های خود به مردم لبنان و امور اجتماعی مربوطه را به این شماره کارت به نام "جبهه‌جهانی شباب‌المقاومة" واریز کنید.👇👇
6037997750004344
🔸 کانال رسمی شباب المقاومة👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3545694224Ccf85b685fb
‼️س 1429. آیا حضور در مجالس و محافلی که در آنها به نوارهای مبتذل غناگوش داده می شود جایز است؟ در صورتی که در غنا بودن آن شک داشته باشد، با توجه به این که نمی تواند از پخش نوار جلوگیری کند، حکم چیست؟ ج. حضور در مجلس غنا و موسیقی لهوی مضلّ عن سبیل الله و مناسب مجالس لهو و گناه در صورتی که منجر به گوش‌دادن یا تأیید آن شود جایز نیست ولی در صورت شک در موضوع، حضور در آن مجلس و گوش‌دادن به آن فی نفسه اشکال ندارد. 📕منبع: leader.ir 🆔 @resale_ahkam
🔸حکم شک در بجا آوردن اجزاء نماز ‌ ✅ اگر پس از ورود به جزء بعدی در انجام جزء قبل شک کند و به شک خود اعتنا نکند، سپس متوجه شود که آن جزء را به جا نیاورده، در صورتی که مشغول رکن بعد نشده، باید آن را به جا آورد و آنچه را اشتباهی پیش از آن خوانده، دوباره بخواند و اگر مشغول رکن بعد شده، چنانچه جزء ترک شده، رکن باشد، نمازش باطل است و اگر غیر رکن باشد، نمازش صحیح است و درصورتی که جزء ترک شده یک سجده یا تشهد باشد، باید پس از نماز، قضای سجده و بنابر احتیاط واجب، قضای تشهد را به جا آورد و سپس دو سجده سهو نیز انجام دهد. 🔺 رساله نماز و روزه، مسأله ۳۶۰ 🆔 @resale_ahkam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴آشپزخانه شهید حججی در بیروت راه اندازی شد؛ به نيت شهدای مدافع حرم در تأمین هزینه پخت غذای پناهجویان لبنانی شریک بشید 🔸طی هماهنگی شباب‌المقاومة با حزب‌الله لبنان در بیروت بعد از آشپزخانه‌های امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س)، آشپزخانه شهید حججی نیز تاسیس شد. 🔹به نیت شهدای مقاومت کمک‌های خود به مردم لبنان و امور اجتماعی مربوطه را به این شماره کارت به نام "جبهه‌جهانی شباب‌المقاومة" واریز کنید.👇
6037997750004344

🔸
کانال رسمی شباب المقاومة👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3545694224Ccf85b685fb
‼️ مسائل اختصاصی در مورد ارث و وصیت 🔺سوال: اگر متوفی مدیون باشد و وراث او به خاطر مضیقه شدید مالی به ماترک محتاج باشند آیا با این وجود ادای دین متوفی از ما‌ترک واجب است؟ پاسخ: بلی، در هر صورت باید دین متوفی را قبل از تقسیم ارث از ماترک پرداخت کنند. (استفتاء، ۲۵) 🔺سوال: آیا عمل به وصایای سلبی متوفی (که در واقع ترک فعل است) واجب است؟ مثلا وصیت کند برای من سنگ قبر نگذارید و... پاسخ: عمل به وصایای میت واجب است و تفاوتی میان وصیت ایجابی و سلبی نیست. (استفتاء، ۲۱) 🔺سوال: تعلق حبوه به اکبر اولاد ذکور به چه نحو است؟ آیا مجانی است یا آن که ارزش آن از سهم الارث او کسر می‌شود؟ پاسخ: از سهم الارث او کسر می‌گردد. (استفتاء، ۱۸) 📕منبع: leader.ir 🆔 @resale_ahkam
‼️سوال: در مجتمع های مسکونی بعضی ساکنین در بخشی از مشاعات تصرفاتی می کنند مثلا در حیاط آنجا ورزش می کنند اگر بعضی دیگر ساکنین راضی نباشند آیا این تصرفات جایز است؟ پاسخ: اگر قانونی در این زمینه باشد یا شرطی وجود داشته باشد که این تصرفات مطابق آن مجاز باشد عدم رضایت دیگران تاثیری ندارد و این تصرفات جایز است؛ ولی در غیر این صورت رضایت همه مالکین شرط است. (استفتاء، ۴۴) 📕منبع: leader.ir 🆔 @resale_ahkam
‼️سوال: آیا به عنوان پدر و مادر که نگران آینده فرزندمان هستیم حق داریم کیف یا وسایل شخصی فرزندمان را پنهان از دید او بازرسی و تفتیش کنیم؟ آیا این نظارت و کنترل اختصاص به سن خاصی دارد؟ پاسخ: اگر در راستای تربیت او باشد اشکال ندارد و تا هر سنی می‌تواند ادامه یابد. (استفتاء، ۲۱) 📕منبع: leader.ir 🆔 @resale_ahkam