eitaa logo
رساله امام خامنه‌ای
162هزار دنبال‌کننده
3.5هزار عکس
568 ویدیو
21 فایل
کانال تبلیغات + تعرفه تبلیغات http://eitaa.com/joinchat/1337458700Ca1f381060c فروشگاه کانال👇 https://eitaa.com/joinchat/2106523787Cbeca0efbe4 سروش https://sapp.ir/resale_ahkam این کانال رسمی نیست
مشاهده در ایتا
دانلود
که از است ✍به خط عالم ربانی سید مرتضی نوشته شده است که: برای شدن فرموده بودند: هر روز دعای زیر را بخواند، بسیار است و از است...... 👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3185836043Cac470e5a7c
‼️اعراض از وطن 🔷س 2277: اگر کسی برای زندگی در شهر دیگر، بدون نیت اعراض*، از وطنش خارج شود ولی اطمینان دارد که دیگر به آنجا برنمی گردد، در این صورت همچنان حکم وطن برای او صادق است یا خیر؟ ✅ج: اعراض محقق می شود و محل مذکور دیگر حکم وطن را برای او ندارد. 🔺مراد از اعراض از وطن، خروج از آن با تصمیم بر عدم بازگشت به آن برای سکونت است. 📕منبع: khamenei.ir 🆔 @resale_ahkam
‼️شکار با تفنگ ساچمه ایی 🔷س 2278: حکم شکار کردن با تفنگ ساچمه ایی چیست؟ ✅ج: به طور کلی جواز شکار کردن تابع قوانین و مقررات مربوطه می‌باشد و اگر منع قانونی در میان باشد جایز نمی‌باشد، و الاّ فی نفسه اشکال ندارد، و اگر شرایط شکار وجود داشته باشد حلال است؛ از جمله شرایط این است که گلوله تیز باشد به گونه‌ای‌که در بدن حیوان فرو رود، و آن را پاره کند، و اگر گلوله تیز نباشد، بلکه با فشار در بدن حیوان فرو رود، و حیوان را بکشد، یا به واسطه حرارتش بدن حیوان را بسوزاند، و در اثر سوزاندن، حیوان بمیرد، پاک و حلال بودنش اشکال دارد. 📕منبع: leader.ir 🆔 @resale_ahkam
‼️کُشتن حشرات از روی ترس 🔷س 2279: آیا کشتن حشراتی که ترس بی‌مورد از آنها داریم جایز است؟ ✅ج: اگر ترس بی‌مورد باشد، نه، جایز نیست. اگر آن حیوان آزاری به کسی نمی‌رساند و حیوان حلال‌گوشت هم که نیست که شخص بخواهد آن را شکار کند و از گوشتش استفاده کند؛ اینکه بی‌خودی یک حیوانی را بکشید این جایز نیست. اما اگر ترس، ترس به‌جا و عقلایی هست که واقعاً هراس دارد که این حیوان آزار برساند اشکال ندارد. 📕منبع: khamenei.ir 🆔 @resale_ahkam
‼️خمس سرمایه گذاری در بورس 🔷س 2280: آیا به سرمایه ای که در بورس یا در محل دیگر سرمایه گذاری شده است، در سررسید سال خمسی، خمس تعلق می گیرد و باید خمس آن پرداخت شود.؟ ✅ج: مبلغ سرمایه گذاری شده اگر از درآمد کسب باشد، مشمول خمس است. 📕منبع: leader.ir 🆔 @resale_ahkam
‼️استفاده از مال شرط بندی 🔷س 2281: اگر از شرط بندی افراد دیگر در یک جمعی، خوردنی یا مالی هر چند کم به فردی که حتی در شرط آنها حضور نداشته و قبول نداشته، برسد، حکم آن خوردنی چیست و آیا باید هزینه‌ آن را پرداخت کند تا مال حرام از شرط بندی محسوب نشود؟ ✅ج: افراد دیگر هم نمی توانند از مال حرامی که با شرط بندی به دست آمده است، استفاده کنند. 📕منبع: leader.ir 🆔 @resale_ahkam
‼️تيره شدن مُهر 🔷س 2282: وظيفه ما در مورد #مهرهايى كه سطح آنها تيره است، چيست؟ ✅ج: صِرف تيره شدن، #مانع_سجده نيست، اما اگر #چرکِ_روى_مهر، ضخامت و جِرم داشته باشد، به گونه ای که مانع رسیدن پیشانی – به مقدار لازم - به مهر گردد، سجده بر آن صحیح نیست. #احکام_نماز #احکام_سجده #شرايط_مهر_نماز 🆔 @resale_ahkam
‼️شک در صحت قرائت نماز 🔷اگر پس از آن که آیه‌یی را تمام کرد شک کند که آن را درست خوانده یا نه، باید به شک خود اعتنا نکند،و همینطور است اگر جمله‌یی از آیه را تمام کرد و پس از آن شک در درست خواندن آن کرد، ‌مثل این که پس از «اِیَّاکَ نَعْبُدُ» شک کرد که آیا آن را درست ادا کرده است یا نه. البته در همه‌ی این صورتها اگر آنچه را که در صحیح ادا کردن آن شک دارد، احتیاطاً دوباره بخواند اشکال ندارد. 📕منبع: رساله آموزشی امام خامنه‌ای 🆔 @resale_ahkam
‼️کار کردن بدون اجازه شوهر 🔷س 2283: آیا زن می تواند بدون اجازه شوهر کار کند؟ ✅ج: در هر حال، خروج زن از خانه بدون عذر شرعی باید با اجازه شوهر باشد ؛ مگر آن که در ضمن عقد، خروج از منزل شرط شده باشد. 📕منبع: leader.ir 🆔 @resale_ahkam
‼️اقتدا به کسي که حجامت کرده 🔷س 2284: آيا كسي كه حجامت كرده و به خاطر خوف ضرر هنوز محل حجامت را تطهير نكرده است، مي‌تواند بعنوان امام جماعت نماز بخواند؟ ✅ج: اشکال ندارد، هرچند مراعات احتیاط خوب است. #احکام_نماز #نماز_جماعت #نماز_خواندن_با_بدن_خونی 🆔 @resale_ahkam
‼️خواندن ترجمه قرآن 🔷س 2285: آیا خواندن #ترجمه_قرآن، مطلوب است و ثواب دارد؟ ✅ج: خواندن ترجمه قرآن و تدبّر در آن، بسیار خوب و مطلوب است، ولی #قرائت_متن_عربی قرآن، ثواب و آثار ویژه ای دارد که با تنها #خواندن_ترجمه، حاصل نمی شود. #قرائت_قرآن #ترجمه_قرآن #ثواب_قرائت_قرآن 🆔 @resale_ahkam
‼️تقلید از لهجه‌های مختلف 🔷تقلید از لهجه‌های مناطق مختلف، در صورتیکه برای تمسخر و استهزاء باشد، در حرمت آن هیچ شکی نیست؛ اگرچه غیبت نیست؛ چون این لهجه‌ی خاص، امر مستوری نیست. علاوه بر اینکه اصلا عیب نیست؛ ازاین‌رو غیبت نیست. اما اگر از روی تمسخر و استهزاء باشد، حرام است و فرقی هم نمی‌کند که لهجه‌ی عمومی منطقه‌ای را تقلید کند، یا شخص خاصی را. تنها تفاوت در این است که اگر غرض او تقلید لهجه‌ی عموم باشد، این اهانت به همه‌ی آن جمعیت می‌شود که طبعا آثار خاص خودش را دارد؛ مثلا اگر بخواهد حلالیت طلب کند، بایستی از یکایک آنها حلالیت بطلبد. اما آنجایی که یک نفر باشد، از یک نفر حلالیت می‌طلبد. ولی اگر تقلید لهجه برای تمسخر نیست، حرام نیست. 📕منبع: رساله آموزشی امام خامنه‌ای 🆔 @resale_ahkam