eitaa logo
رسانهٔ قرآنی و انقلابی
366 دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
841 ویدیو
23 فایل
ارتباط با ادمین: @Yaaheidar 📝طلبهٔ سطح خارج 📝 🎓 دکتری علوم قرآن و حدیث 🎓 🎓«P.H.D at ISU & MA at ATU»🎓 📖مربی تخصّصی حفظ قرآن کریم 📖 👌🏻 روایات، همراه با آدرس‌های کاملا دقیق، شخصا تتبّع شده است. 🌎لینک کانال: https://eitaa.com/theghlain
مشاهده در ایتا
دانلود
🔅🔆🔅🔆🔅🔆🔅🔆🔅🔆🔅 با سلام و عرض احترام از آنجایی دوستان زیادی پرسیدند دعای هر شب ختم سوره ی واقعه را باید پس از هربار قرائت سوره ی واقعه بخوانند یا خیر ، امشب از آیت الله جاودان حفظه الله سوال کردم ، ایشان فرمودند : این دعاء هر شب فقط یکبار ، و بعد از اتمام تمام واقعه ها خوانده میشود . ملتمس دعای عاقبت بخیری یا علی علیه السلام 🔅🔆🔅🔆🔅🔆🔅🔆🔅🔆🔅 https://t.me/joinchat/AAAAAD9xN0zZMvLlDpQP9g
https://t.me/joinchat/AAAAAD9xN0zZMvLlDpQP9g
📝 یادداشت های یک طلبه تفاوت قصد رَجاء و قصد ورود 👌 بسیار کاربردی 👌 🌹به کانال ثقلین بپیوندید : ┄┅┅═ ☘ 🌷 ☘ ═┅┅┄ 🔸 تلگرام: https://t.me/Axtheghlain 🔸 ایتا: https://eitaa.com/theghlain 🔸 سروش: https://sapp.ir/theghlain ┄┅┅═ ☘ 🌷 ☘ ═┅┅┄
﷽﷽﷽﷽﷽﷽﷽﷽ 💠تفاوت قصد رجاء و قصد ورود💠 اللَّهُمَّ وَ أَنْطِقْنِي بِالْهُدَى، وَ أَلْهِمْنِي التَّقْوَى، وَ وَفِّقْنِي لِلَّتِي هِيَ أَزْكَى، وَ اسْتَعْمِلْنِي بِمَا هُوَ أَرْضَى. سلام علیکم 🌐 حتما تا حالا شنیدید که گفته میشه برخی اعمال رو به قصد "رَجاء" انجام بدید ، و به قصد "ورود" انجام ندید ! و ممکن هست برای خیلی هاتون سوال پیش اومده باشه که "قصد رَجاء" و "قصد ورود" یعنی چی ! چون خیلی ها این سوال رو داشتند ، و از طرفی هم موضوع بسیار مبتلاءٌ بهی هست ، تصمیم گرفتم تو این یادداشت ، به صورت خلاصه و اجمالی ، به این موضوع بپردازم ، درخواست میکنم با دقت ، و چندین بار مطالعه بفرمایید (و اگر سوالی بود از بنده بپرسید) 💠 قصد ورود : وقتی یک عمل ، دلیل شرعی کاملا معتبر دارد ، و مرجع تقلید به صراحت فتوا به استحباب آن کار داده است ، ما یقین داریم که اون کار وارد شده ، و اون رو به نیت قطعی انجام میدهیم . 👈 مثلا امام معصوم علیه السلام فرموده است در قرائت نماز ، بعد از حمد ، مستحب است بگوییم "الحمدُلِلهِ ربِّ العالَمین" یعنی در منابع شرعی (قرآن و روایات و...) "وارد" شده است که در این در این قسمت از نماز ، این ذکر خاص را بگوییم 💠 قصد رَجاء : اما در برخی موارد ، دلیل معتبر شرعی وجود ندارد ، و یقین نداریم که در منابع شرعی وارد شده باشد ، بلکه احتمال میدیم این کار وارد شده باشد 👈در این موارد ، گفته اند که میتوانید اون کار رو به نیت رَجاء انجام دهید یعنی یقین نداریم ، اما احتمال میدهیم که اینکار باعث نزدیک شدن به خدا میشود و به امید مرتب بودن ثواب انجام میدهیم ، و قصد بدعت گذاشتن نداریم (یعنی به این عقیده انجام نمیدهیم که اینکار ، توسط معصومین ، وارد شده است) 🌀 در بعضی موارد دیگه هم که برخی اعمال رو در زمان خودش نمیتونیم انجام بدیم ، یا به اون نحوی که وارد شده نمیتونیم ، اینجا هم باید به قصد رجا (=امید به ثواب) انجام بدیم ، نه به قصد ورود (=قصد اینکه وارد شده اینگونه انجام بدهیم) 🔸مثال : زیارت عاشورا با صد لعن و صد سلام وارد شده است ؛ اما ممکن هست شخصی نتونه این رو به جا بیاره ، اینجا به نیت رجاء ، با یک لعن و یک سلام انجام میدهد . ⁉️حالا اینجا به قصد رجاء یعنی چی (خیلی دقت کنید) : 👈یعنی به این قصد نمیخوانم که در شرع ، وارد شده است که در زیارت عاشورا فقط یک لعن و یک سلام بدهیم ؛ بلکه به این نیت میخوانم که ان شاءالله موجب تقرّب به خدا شده و مشمول ثواب باشد . 🔸مثال دیگه : نماز دهه ی اول ذی الحجه رو باید هر شب بین نماز مغرب و عشاء خواند ، و قطعا مستحب هست و میتوان به نیت قطعی خواند. حال اگر یک شب فراموش شد یا موقعیت خواندن بین مغرب و عشاء نبود ، چه کنیم ؟ 👈اینجا هر وقت تونستیم ، به نیت رَجا ، اون یک دونه رو قضا میکنیم 👈یعنی معتقد نیستیم که وارد شده یکی از ده نماز رو بین مغرب و عشا نخوانیم و بعدا قضا کنیم ! و قصد بدعت گذاشتن نداریم ، بلکه به امید اینکه خدا قبول کنه و ثواب ببریم ، میخوانیم 💠پی نوشت : 👈اینکه گفته میشود در نماز ، اذکاری که میخواهیم بگوییم را به نیت ذکر مطلق بگوییم ، شبیه همین هست 💠ذکر مطلق : ذکر خدا (تکبیر، تسبیح، صلوات و...) در تمام حالات و لحظات، مطلوب هست ، هر ذکری رو به هر عددی که دوست داریم ، چه داخل نماز باشه چه خارج از نماز حین رانندگی ، خوابیدن ، ورزش کردن و... 👈برای واضح تر شدن به مثال زیر توجه ویژه کنید : اگر بعد از حمد و قبل از شروع کردن توحید ، یازده مرتبه صلوات بفرستیم درست است ؟ (به جای یازده ، هر عددی که دوست دارید بگذارید فرقی نداره) 👈بستگی داره به چه نیتی بگیم اگر به نیت ذکر مطلق بگیم ، اشکال نداره ذکر مطلق همانطوری که تعریف کردیم ، یعنی اینکه گفتن هر ذکری ، در هر حالی ، مستحب هست (مگر مواردی که نهی شده) ، و در این قسمت از نماز (یا هر جای دیگه ی نماز) هم به این نیت بگیم اشکالی نداره ⚠️اما اگر به قصد ورود بگیم ، اشکال داره ، یعنی به این قصد بگیم که در منابع شرعی وارد شده بین حمد و سوره ، یازده مرتبه صلوات بفرستید ! این میشه بدعت و اشکال داره 👈 حالا که این رو دانستیم ، توصیه میشه تکبیرهای نماز (بعد از رکوع ، بین دو سجده و...) رو به نیت ذکر مطلق بگیم ، چون اگر بخواهیم به نیت ورود بگیم ، باید وقتی بدن کاملا ساکن هست بگیم ، اما اگر به نیت ذکر مطلق گفتیم (یعنی اینکه گفتن الله اکبر همیشه در همه حال مستحب هست و حال میخواهیم اینجا هم بگوییم) ، اگر در حین حرکت هم باشد اشکالی ندارد امیدوارو مورد استفاده بوده باشه سوالات و شبهات خودتون رو خودتون رو به آیدی ادمین بفرستید ملتمس دعای عاقبت بخیری یا علی علیه السلام ┄┅┅═ ☘ 🌷 ☘ ═┅┅┄ 🔸 تلگرام: https://t.me/Axtheghlain 🔸 ایتا: https://eitaa.com/theghlain 🔸 سروش: https://sapp.ir/theghlain ┄┅┅═ ☘ 🌷 ☘ ═┅┅┄
💠 نافرمانی از دستورات الهی ، عامل نزول بلاء 🔅اَعوذُ بِاللهِ مِن الشیطانِ الرَّجیم🔅 🔆 وَإِذْ قُلْنَا ادْخُلُوا هَٰذِهِ الْقَرْيَةَ فَكُلُوا مِنْهَا حَيْثُ شِئْتُمْ رَغَدًا وَادْخُلُوا الْبَابَ سُجَّدًا وَقُولُوا حِطَّةٌ نَغْفِرْ لَكُمْ خَطَايَاكُمْ وَسَنَزِيدُ الْمُحْسِنِينَ 🔆 فَبَدَّلَ الَّذِينَ ظَلَمُوا قَوْلًا غَيْرَ الَّذِي قِيلَ لَهُمْ فَأَنْزَلْنَا عَلَى الَّذِينَ ظَلَمُوا رِجْزًا مِنَ السَّمَآءِ بِمَا كَانُوا يَفْسُقُونَ ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ 🔸 و (به خاطر بیاورید) زمانی را كه گفتیم: «در این شهر [= بیت المقدس‌] وارد شوید! و از نعمتهای فراوان آن، هر چه می‌خواهید بخورید! و از در (معبد بیت المقدس) با خضوع و خشوع وارد گردید! و بگویید: «خداوندا! گناهان ما را بریز!» تا خطاهای شما را ببخشیم؛ و به نیكوكاران پاداش بیشتری خواهیم داد.» 🔸 اما افراد ستمگر، این سخن را كه به آنها گفته شده بود، تغییر دادند؛ (و به جای آن، جمله استهزاآمیزی گفتند؛) لذا بر ستمگران، در برابر این نافرمانی، عذابی از آسمان فرستادیم. ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ 📒 منبع : 🔹آیات ۵۸ و ۵۹ ، سوره‌ی مبارکه‌ی بقره 🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺‌🌺🌺 هر روز با آیات منتخب ، روایات‌ مستند و مواعظ بزرگان همراه ما باشید . به کانال 🌺ثقلین🌺 بپیوندید
💧💧💧💧💧💧 🌺السلام علیک یا ابا عبدالله🌺 هر شب جمعه که دلتنگ زیارت میشوم  میروم در گوشه ای غرق عبادت میشوم    یا سلامی میدهم از بام خانه بر حرم چون کبوتر راهیه صحن و سرایت میشوم  با دوبال حسرتم پر میكشم تا شهر عشق تا که مهمان تو و گنبد طلایت میشوم   من کبوتر نیستم هستم کلاغی رو سیاه گر بخواهی ام, غلام رو سیاهت میشوم   مثل جون و مثل عابس, مثل مسلم, مثل حر گر دهی رخصت مرا, من هم فدایت میشوم   گر برات کربلایم را به دستانم دهی جان زهرا تا قیامت وامدارت میشوم   چون قسم دادم تو را بر نام زهرا ، مادرت مطمئناً شامل لطف و عطایت میشوم ميلاد الياسوند 💧💧💧💧💧💧💧💧💧💧
6.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ویدئو کلیپ 😱 تکان دهنده‌ 😱 😰 عاقبت گناه جنسی 😰 خواهشا تا انتها ، کامل ببینید . به 🌺ثقلین🌺 بپیوندید
📝 یادداشت های یک طلبه 👌بسیار مهم 💠خروج امام حسین علیه السلام از مکه به سوی کربلا 👈اهمیت بصیرت 👇👇👇👇👇 https://t.me/AAAAAD9xN0zZMvLlDpQP9g
﷽﷽﷽﷽﷽﷽﷽﷽ 📝 📝 💠 خروج امام حسین علیه السلام از مکه 🏻اللَّهُمَّ أَنْطِقْنِي بِالْهُدَى، وَ أَلْهِمْنِي التَّقْوَى، وَ وَفِّقْنِي لِلَّتِي هِيَ أَزْكَى، وَ اسْتَعْمِلْنِي بِمَا هُوَ أَرْضَى🏻 🌹سلام علیکم حتما همه تون تصاویر باد شدید مکه ، و قرار گرفتن پرده ی کعبه در معرض کنده شدن رو دیدید.. 🔸ناگهان پرده برانداخته ای ، یعنی چه ! 🔸مست از خانه بُرون تاخته ای ، یعنی چه ! با دیدن این تصاویر ، ناخودآگاه یاد خطبه ی قمر بنی هاشم علیه السلام که در همین ایام ، و قبل خروج از مکه به سمت کربلا ، بر فراز کعبه خواندند ، افتادم آنجایی که فرمود : 🔷"ای ناسپاسان گناهكار آیا راه بیت الله را بر امام نیكوكاران می بندید؟ چه كسی سزاوارتر به این بیت است از دیگر موجودات ؟ و چه كسی نزدیكترین به این خانه است ؟ و اگر حكمت های خداوند بلند مرتبه نبود و اسرار بالا و امتحانات موجودات نبود، همانا کعبه به سوی ایشان [ = امام حسین علیه السلام] پرواز می كرد؛ و قبل از اینكه مردم (برای تبرک) حجرالاسود را لمس كنند، حجرالاسود دستان امام را (برای تبرک) لمس می كند و اگر خواست مولای من ، خواست خداوند رحمن نبود هر آینه بر سر شما مانند بازِ شكاری كه بر گنجشكان فرود می آید نازل می شدم... "🔷 و امروز گویی کعبه ، به بدرقه ی حسین بن علی علیه السلام شتافته است... 👈🏻اینکه امام صادق علیه السلام در مورد قمر منیر بنی هاشم فرمود عمو جانِ ما نافذُ البصیره بود ، یعنی همین 👈🏻قبل از همه ، متوجه توطئه ها علیه امام خود شد ، و خود را سپر بلای حجت زمان خود کرد . همچنین یاد روایتی افتادم که امام صادق علیه السلام فرمود " و نَحنُ کَعبَةُ اللهِ و نَحنُ قِبلَةُ اللهِ..." ما اهل بیت ، کعبه و قبله هستم 👈🏻یعنی همانطور که واجب است دور کعبه طواف کنیم ، باید دور امام معصوم گشت و چه متحیر کننده هست... که حسین بن علی علیه السلام ، قرآن ناطق ، کعبه ی حقیقی ، مظلومانه از احرام خارج شده ، و در اوج غربت ، راهی کربلاء میشود از سوی طواف کنندگانِ کعبه ، طعنه میخورد... و به دست مدعیان اسلام، قطعه قطعه میشود... و مسلمانان ، با غسلِ شهادت و نیت قربت الی الله ، بر پیکر حجت خدا اسب میدوانند، و بعد از ذبح او ، به نوافل میپردازند !!! 👈🏻و دردناک تر از همه اینکه... تاریخ تکرار خواهد شد و هر از چندگاهی ، حق ، در گودالِ جهالت ، به دست مدعیان دیانت ، ذبح خواهد شد. ⬅️ اما کربلا هنوز تمام نشده ⬅️کربلا یک واقعه در سال 61 ه ق نبود ⬅️بلکه کربلا ، شروع یک جریان بود ، جریانی که تا ظهور حجت بن الحسن عجل الله فرجه ادامه خواهد داشت طی هزار و اندی سال که از این جریان گذشته ، همواره یزید ها و شمر ها و عمر سعدها آمده و رفته اند 👈🏻عده ای از قطار این جریان پیاده شده اند 👈🏻عده ای مانند توابین ، در لحظه ی واقعه ساکت نشسته اند 👈🏻عده ای دیر رسیده اند 👈🏻عده ای فتوای ذبح حق را صادر کرده اند 👈🏻و البته عده ای هم مثل حججی ها و تمام شهدا ، فراتر از زمان و مکان ، خود رو به یاران عاشورایی رسانده اند ⚠️ مبادا در تشخیص دوست از دشمن ، مومن از منافق ، خودی از ناخودی ، سهل انگاری کنیم و دچار اشتباه شویم ، که ناخواسته ، در سپاه عمر بن سعد ها ، نقش ایفاء کنیم ، و قربت الی الله ، بواسطه ی گفتار ، نوشتار ، پُست ، تبلیغ ، رای و... به پیکره ی حق ، شمشیر بزنیم ، که کلُ یومِ عاشورا و کُلُّ ارضٍ کربلاء 👈🏻مبادا حجت زمان ما ، به تنهایی و در غربت به کربلا ، به جنگ با کفرِ مطلق رفته باشه و ما غافل باشیم... 👌🏻و به فرموده امیرالمومنین علیه السلام : لَا يَحْمِلُ هَذَا الْعَلَمَ إِلَّا أَهْلُ الْبَصَرِ وَ الصَّبْر... پرچم حق را حمل نخواهند کرد ، مگر اهل بصیرت و صبر همانطور که قمر بنی هاشم ، با بصیرت بی بدیل خود ، ملازم امام زمان خود شد... 🙌🏻ان شاءالله بعدها در مورد بزرگترین خطر فتنه ، مطالب بسیار مهمی خواهم نوشت ملتمس دعای عاقبت بخیری یا علی علیه السلام 🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺 هر روز با آیات منتخب ، روایات مستند و مواعظ بزرگان همراه ما باشید . به کانال 🌺ثقلین🌺 بپیوندید 🔸تلگرام : https://t.me/joinchat/AAAAAD9xN0zZMvLlDpQP9g 🔸ایتا : https://eitaa.com/theghlain 🔸سروش : https://sapp.ir/theghlain ﷺﷺﷺﷺﷺﷺﷺﷺﷺﷺﷺﷺﷺ
🔆حدَّثَنَا الْحُسَيْنُ بْنُ إِبْرَاهِيمَ بْنِ نَاتَانَةَ رِضْوَانُ اللَّهِ عَلَيْهِ قَالَ حَدَّثَنَا عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ إِبْرَاهِيمَ بْنِ هَاشِمٍ قَالَ: رَأَيْتُ عَبْدَ اللَّهِ بْنَ جُنْدَبٍ فِي الْمَوْقِفِ فَلَمْ أَرَ مَوْقِفاً كَانَ أَحْسَنَ مِنْ مَوْقِفِهِ مَا زَالَ مَادّاً يَدَيْهِ إِلَى السَّمَاءِ وَ دُمُوعُهُ تَسِيلُ عَلَى خَدَّيْهِ حَتَّى تَبْلُغَ الْأَرْضَ فَلَمَّا صَدَرَ النَّاسُ قُلْتُ لَهُ يَا أَبَا مُحَمَّدٍ مَا رَأَيْتُ مَوْقِفاً قَطُّ أَحْسَنَ مِنْ مَوْقِفِكَ قَالَ وَ اللَّهِ مَا دَعَوْتُ إِلَّا لِإِخْوَانِي وَ ذَلِكَ أَنَّ أَبَا الْحَسَنِ مُوسَى ع- أَخْبَرَنِي أَنَّ مَنْ دَعَا لِأَخِيهِ بِظَهْرِ الْغَيْبِ نُودِيَ مِنَ الْعَرْشِ وَ لَكَ مِائَةُ أَلْفِ ضِعْفٍ فَكَرِهْتُ أَنْ أَدَعَ مِائَةَ أَلْفٍ مَضْمُونَةً لِوَاحِدَةٍ لَا أَدْرِي تُسْتَجَابُ أَمْ لَا. 👈🏻ترجمه در پست بعدی ان شاءالله _________________ 📒منابع : 🔹الأمالي( للصدوق)، النص، ص: 455 🔹الكافي (ط - الإسلامية)، ج2، ص: 508 🔹همان - ج4، ص: 465 🔹وسائل الشيعة، ج13، ص: 544 🔹بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج48، ص: 171 🔹الوافي، ج9، ص: 1527 🔹و.... 🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺 هر روز با آیات منتخب ، روایات مستند و مواعظ بزرگان همراه ما باشید . به کانال 🌺ثقلین🌺 بپیوندید 🔸تلگرام : https://t.me/joinchat/AAAAAD9xN0zZMvLlDpQP9g 🔸ایتا : https://eitaa.com/theghlain 🔸سروش : https://sapp.ir/theghlain
🔸عبد الله بن جندب را در موقف عرفات ديدم و حالی بهتر از حالِ او نديدم، پيوسته دو دستش به سوى آسمان بلند بود و اشكش بر گونه ‏اش روان ، تا این حد که بر زمین میچکید ، هنگامیکه مردم پراکنده شدند ، به او گفتم: اى أبا محمد! من وقوفى بهتر از وقوف تو نديدم. گفت: به خدا سوگند ، من جز براى برادران دينى خود دعائى نكردم، چرا كه امام كاظم به من خبر داد: «یقیناً هر كه برای برادر خود، پنهانی دعا كند، از عرش به او ندا رسد كه: برای توست صد هزار برابر آن دعا» پس من دوست نداشتم كه صد هزار دعایی که اجابتش ضمانت شده را براى يك دعا از دست بدهم كه آنهم نمى‏ دانم اجابت مى‏ شود يا نه ؟ 👈🏻متن دقیق عربی ، در پست قبلی کانال ثقلین _________________ 📒منابع : 🔹الأمالي( للصدوق)، النص، ص: 455 🔹الكافي (ط - الإسلامية)، ج‏2، ص: 508 🔹همان - ج‏4، ص: 465 🔹وسائل الشيعة، ج‏13، ص: 544 🔹بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج‏48، ص: 171 🔹الوافي، ج‏9، ص: 1527 🔹و.... 🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺 هر روز با آیات منتخب ، روایات مستند و مواعظ بزرگان همراه ما باشید . به کانال 🌺ثقلین🌺 بپیوندید : 🔸تلگرام : https://t.me/joinchat/AAAAAD9xN0zZMvLlDpQP9g 🔸ایتا : https://eitaa.com/theghlain 🔸سروش : https://sapp.ir/theghlain
تسبیحات عشر که در مفاتیح نقل شده شب عرفه هزاربار بخوانند 👇 💠سُبْحَانَ الَّذِی فِی السَّمَاءِ عَرْشُهُ 💠سُبْحَانَ الَّذِی فِی الْأَرْضِ حُکْمُهُ 💠سُبْحَانَ الَّذِی فِی الْقُبُورِ قَضَاؤُهُ 💠سُبْحَانَ الَّذِی فِی الْبَحْرِ سَبِیلُهُ 💠سُبْحَانَ الَّذِی فِی النَّارِ سُلْطَانُهُ 💠سُبْحَانَ الَّذِی فِی الْجَنَّةِ رَحْمَتُهُ 💠سُبْحَانَ الَّذِی فِی الْقِیَامَةِ عَدْلُهُ 💠سُبْحَانَ الَّذِی رَفَعَ السَّمَاءَ 💠سُبْحَانَ الَّذِی بَسَطَ الْأَرْضَ 💠سُبْحَانَ الَّذِی لا مَلْجَأَ وَ لا مَنْجَى مِنْهُ اِلّا إِلَیْهِ. 🔹پی نوشت : هر چندبار دوست داشتید و حال داشتید بخوانید حتی اگر شده یک بار رَجاءاً به نیابت از هزاربار ... (برای اطلاع از چگونگی نیت رَجا ، با کلیک روی هشتگ ، به یادداشت ها مراجعه نمایید)