eitaa logo
رسانه باز/ Resanehbaz
470 دنبال‌کننده
319 عکس
121 ویدیو
1 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم این کانال با هدف آموزش و بیان اهمیت رسانه تاسیس شده است. #رسانه_قوی رسانه پیچیدگی‌ دارد و فعالیت در آن مستلزم سواد مختص خود می باشد. ارتباط با ادمین @Mo_Khandan
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰اعلام جرم دادستانی علیه برخی فعالان رسانه‌ای درباره پرونده نیکا شاکرمی قوه قضاییه: به واسطه انتشار مطالب کذب، در فضای مجازی پس از انتشار گزارش جعلی سایت انگلیسی BBC در رابطه با پرونده نیکا شاکرمی، دادستانی تهران علیه تعدادی از خبرنگارها و فعالان رسانه‌ای اعلام جرم کرد. @resanehbaz
📷 مسکو نمایشگاهی برگزار کرده که تسلیحات اهدایی غرب به اوکراین رو به نمایش گذاشته در نمایشگاه پارک پیروزی مسکو با موضوع جنگ اوکراین، انواع تجهیزات اهداییِ ناتو ازجمله تانک‌ آمریکاییِ آبرامز، خودروی زرهیِ انگلیسیِ بِرَدلی، تانک آلمانیِ لئوپارد، توپخانه‌های خودکششیِ هوویتزر، تانک فرانسویِ AMX-10RC و انواع ادوات نظامیِ اهداشده توسط کشورهای مختلفی مثل سوئد، فنلاند، جمهوری چک و . . . به اوکراین دیده می‌شود. ✍ شوروی هر چقدر در جنگ سرد رسانه ضعیفی داشت و اصلا اهمیتی به آن نمی داد، اما روسیه اهمیت کار رسانه را به خوبی می داند... هرچند مانند آمریکا رسانه های قدرتمندی ندارد. @resanehbaz
وزرای اقتصاد ایران , عربستان ، قطر و امارات دور یک میز _________ ✍تصور کن آمریکا در سیاست ایران هراسی خودش در سه کشور امارات، قطر و عربستان شکست بخوره و در همه زمینه ها اتحاد بوجود بیاد، دیگه از اسرائیل چیزی باقی نمی مونه، جهان در مسیر اسلامی شدن قدم بر می داره، وابستگی مسلمانان به غرب پایان می گیره، غرب دیگه نگاه بالا به پایین به مسلمان ها نخواهند داشت، مسلمون ها در تمام جهان از فقر نجات پیدا می کنند و ... اما افسوس @resanehbaz
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰این فیلم رو تو اینستاگرام پیدا کردم 🔸خلاصه توانایی رسانه در چند ثانیه... @resanehbaz
🔰برخی رسانه ها می گویند: خبر شهادت دختر ژاپنی شیعه حقیقت ندارد 🔸‌در روزهای گذشته در بسیاری از صفحه های مجازی خبر شهادت یک دختر شیعه ژاپنی به نام «پرنیا ماتسوشیما» در شهر توکیو منتشر شده است و باعث جریحه‌دار شدن احساسات شیعیان شد. 🔸‌شیعیان ایرانی و پاکستانی ساکن ژاپن ضمن تکذیب وجود این شخصیت، تمام اخبار منتشر شده در خصوص قتل او به دست وهابی ها و دستگیری قاتلان را تکذیب کردند. تصاویر منتشرشده منتسب به این شخصیت در واقع مربوط به صبریه انواری یک دختر افغانستانی فعال در یوتیوب بوده است. @resanehbaz
🔰 برخی رسانه ها به نقل از رسانه های ترکیه: آنکارا از امروز کلیه صادرات و واردات به و از اسرائیل را متوقف کرده است‌. @resanehbaz
♻️رسانه که فقط سیاسی نیست ورزشی هم هست 🔰دودستگی رسانه‌های استقلال برای برکناری خطیر/ حذف خبر از تلگرام و توییتر، انتشار در اینستاگرام! ✍ جالبه همشون فیلتر هستن و اصلا تو ایتا و بقیه اپلیکیشن های ایرانی فعالیت ندارن. جالب‌تر اینکه دولتی هستن 🔸باشگاه استقلال دقایقی پیش با انتشار اطلاعیه ای رسمی، سرانجام از پایان همکاری با علی خطیر و برکناری مدیرعامل آبی ها خبر داد. 🔸نکته عجیب این است که خبر مذکور حتی در صفحه توییتری رسمی باشگاه منتشر و سپس پاک شد اما این اطلاعیه هنوز روی صفحه اینستاگرامی استقلال قرار دارد. ورزش سه @resanehbaz
591.5K
🎙پیام یکی از مخاطبان عزیز کانال 🔸لطفا کانال @resanehbaz را به دوستان خود معرفی کنید ✅ @resanehbaz
رسانه باز/ Resanehbaz
🎙پیام یکی از مخاطبان عزیز کانال #رسانه_باز 🔸لطفا کانال @resanehbaz را به دوستان خود معرفی کنید ✅
✅پاسخ این مطلب رو بزودی خواهم داد. اجازه بدید کمی بررسی بیشتر انجام بدم. تا مستند پاسخ بدم این نکته رو هم بگم، خودم یکبار توسط پلیس وقتی داشتم از اعتراضات جمعی از مردم به یک بانک عکاسی می کردم بازداشت شدم😁 @resanehbaz
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 شبکه خبر ۲ صدا و سیما هک شد یا اشتباه فنی بود؟ همزمان با پخش مراسم «تشییع دو شهید گمنام دفاع مقدس» و مراسم « یادواره شهدای گردان تخریب لشگر ۳۳ المهدی» صدای شبکه بی‌بی‌سی فارسی و اخبار مربوط به اعتراضات ۱۴۰۱ روی تصویر شبکه خبر صدا و سیما پخش شد هنوز مشخص نیست که این اتفاق اشتباه انسانی بوده یا شبکه خبر دو برای دقایقی هک شده است! ________ ✍شاید نفوذی های داخل صدا و سیما همچین کاری کردن. ولی از ترس اقرار به ضعف سیستم گزینش این سازمان عریض و طویل میگیم هک... چند سال پیش صدا و سیمای کیش رو یادتونه چه اتفاقی افتاد؟ می دونید چند نفر از کارمندان صدا و سیما بعد از بازنشستگی نقاب از چهره برداشته و شمشیرکشان حمله به اعتقادات مردم می کنند؟ اینها قبل از بازنشستگی تو صدا و سیما اختیارات زیادی داشتند. این بهونه ای شد برای انتقاد وگرنه روابط عمومی ماجرا رو رد کرده 💢 روابط عمومی سازمان صدا و سیما اعلام کرد صوتی که در زمان پخش زنده برنامه بزرگداشت شهدا در فسا از شبکه خبر ۲ پخش شده مربوط به یکی از بخش‌های این بزرگداشت بوده و هیچ صوت خارجی به سیگنال دریافتی از استان فارس اضافه نشده است. این بخش با عناوین یکی از شبکه‌های فارسی‌زبان خارجی شروع شده بوده و این نوع شروع برای عده‌ای از مخاطبان این شبهه را به وجود آورده که شبکه خبر ۲ هک شده است. @resanehbaz
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♻️آیا این خبر مهمه؟ 🔰سلنا گومز فضای مجازی را ترک می کند 🔸از این جهت که سلنا گومز رفته، هیچ اهمیتی نداره، اما از جهتی که بفهمیم ته فالوور داشتن هم افسردگی رو درمان نمی کنه بلکه بیشتر افسردگی میاره، خبر رو از نظر فرهنگی مهم میکنه... حالا اینجوری خبر رو بخونید👇 کسی که بیشترین فالوور رو داره، چرا فضای مجازی رو ترک میکنه؟ @resanehbaz
عکسی از مسعود ده نمکی در پشت صحنه اخراجی های یک، که با یک کراپ ساده، با عنوان لبخند بعد از فتح کوی دانشگاه تیتر خورده👇 متن توئیت معاند شناختین؟ لبخندی زیبا بعد از فتح کوی دانشگاه در سال ۷۸ الان همین آدم شدیدا نگران دانشجویان معترض آمریکایی هست؟ بنظر شما آدم شده؟ @resanehbaz
. 🔰‍ فربهی از پول بیت المال و مخالفت با اصلاحات اقتصادی! 🔹کارتل رسانه ای "دنیای اقتصاد"، خود را مجموعه رسانه ای خصوصی جا می زند و ضمنا حامی نظام اقتصادی غرب با ساز و کار های مشخص است. ضمنا هر جا پایش بیفتد، مخالف سیاست های کلی نظام و منطبق با مواضع ضد ایرانی غرب موضع می گیرد. ♦️اخذ مالیات بازدارنده از سوداگری های کاذب برای ممانعت از دلالی های ضد تولید، به عنوان یک سیاست اصلاحگرانه، سیاست ثابت اقتصادی در بسیاری از نظام های سیاسی به ویژه در غرب شناخته می شود 🔹اما نشریه غربگرا، تصویب قانون مالیات بر عایدی سرمایه را که هدف اصلی اش مهار سوداگری های دانه درشت و مخرب است، "خراج"! وانمود کرده و می نویسد: ♦️"مالیات‌ستانی تهاجمی چه بر سر طبقه متوسط بخش خصوصی می‌آورد؟ سیاست‌های اقتصادی، دو طبقه متوسط خلق کرده؛ «طبقه متوسط خودی» و «طبقه متوسط غیرخودی».  در حالی که خودی‌ها از حمایت اقتصادی بیشتری برخوردارند، غیرخودی‌ها با فشار اقتصادی زیادی مواجه شده‌اند.  در چنین شرایطی دولت با تعریف ابزارهای مالیاتی جدید، فشار بر این طبقه را مضاعف کرده است.  مالیات بر عایدی سرمایه چه اهدافی را دنبال می‌کند؟". 🔹خودی و غیر خودی؟ جالب است بدانید که "دنیای اقتصاد" و نشریات تابعه اش دائما، از شرکت های مختلف عمومی و دولتی، آگهی های چند ده میلیارد تومانی (سالانه چند هزار میلیارد تومان) دریافت می کنند! ♦️حکایت شتر مرغ است که هم می خواست از مزایای هردوانه بودن بهره مند باشد و در عین حال، نه مثل مرغ بپرد و نه مانند شتر بار ببرد! 🔹کجای دنیا به نشریات معارض از این دست، آگهی های هنگفت می دهند تا علیه سیاست های اصلاحی عمومی شانتاژ کنند؟! ♦️فقط در شماره امروز دنیای اقتصاد، ده ها آگهی تبلیغاتی از شرکت مخابرات ایران، شرکت پالایش نفت تبریز، سازمان توسعه و نوسازی صنایع معدنی و معادن ایران، کمیته ملی المپیک، منطقه آزاد تجاری قشم، پالایشگاه اصفهان، اداره کل منابع طبیعی استان گلستان، اداره کل بنادر و کشتیرانی هرمزگان، شهرداری قم و اهواز، فولاد مبارکه اصفهان، شرکت ملی صنایع مس ایران، و... منتشر شده است. در روزهای قبل هم می توان آگهی هایی از ستاد اجرایی، شهرداری، همراه اول و... را مشاهده کرد! @resanehbaz
هدایت شده از 🇮🇷 ابوحسین / abuhossein
💢آستین بالا بزن رفیق ✍ابوحسین وقتی می بینم زیر فشار حاشیه سازی های رسانه ای، هنوز دوماه نشده، شعار امسال فراموش شده، خواستم یادآوری کرده باشم. 🔸بچه ها جهش تولید با مشارکت مردم رو، یک وقت، ما مردم فراموش نکنیم! از خودتون شروع کنید باید در تحقق این شعار به اندازه خودتون سهم داشته باشید. 🔸شاید یکی یه مرغ داره، اگر اون یه مرغ رو کرد دوتا، یعنی تو تحقق این شعار سهم داشته 🔸اگر یکی مسکن می‌سازه، امسال بیشتر از سال گذشته بسازه، تو تحقق شعار امسال سهم ایفا کرده 🔸اگر یکی کارمند هست، مشکل تولید حتی یک نفر رو بر طرف کنه، اون در تحقق شعار امسال ایفای نقش کرده 🔸اونی که سرمایه داره، اونی که علم داره، اونی که توان کار داره، هممون امسال باید در تحقق شعار امسال کوشا باشیم منتظر دولت نباشید این کار رو باید به اندازه خودمون انجام بدیم، آستین بالا بزن رفیق. آی مردم، ولی نعمت های ما، به اندازه توانتون برای تحقق شعار امسال قدم بردارید. ✅ در نشر این پیام کوشا باشید @abuhossein
نادمان سراب کهنه‌ در رنجند (دوشنبه نوشته‌های محمد تقی فهیم) مرحوم عباس کیارستمی در پاسخ اینکه چرا مهاجرت نمی‌کند، ابراز داشته بود که درخت مثمر در صورت جا‌به‌جایی بار نخواهد داد. (نقل به مضمون). این واقعیتی تاریخی و تجربه شده است که اگر هم چنین درختانی میوه بدهند، توان رقابت با محصولات تروتازه و خوشمزه‌ی آبدار را نخواهند داشت و نهایتا میوه این درختان پایین‌ترین درجه کیفی را به خود اختصاص خواهند داد. کیارستمی مطابق هوش و استعداد ابداع ژانر خاص سینمایی‌اش، دوراندیشی لازم در حفظ و حراست از سرمایه هنری خود را هم داشت. اما متاسفانه بسیاری ازاین هوش برخوردار نیستند تا انجا که طی ادوار مختلف شاهد قربانی شدن خیل هنرمندانی بوده‌ایم که فریب پدیده مهاجرت را خورده‌اند. مهاجرت هنرمندان نیز مانند بقیه اقشار جامعه به دوره‌ای خاص تعلق ندارد، اگرچه در برخی ادوار شیوع آن چشم‌گیرتر بوده است. بعضا هنرمندانی بوده‌اند که پس از سفر، خیلی زود خود را جمع و جور کرده و به خاستگاه خود بازگشته‌اند، اما غالبا به سیاق قماربازانی‌اند که پس از باخت به امید برد متعاقب، باختن را تا به ورطه نابودی افتادن، ادامه می‌دهند. قبل از انقلاب هم سینماگرانی پس از اوج گرفتن در میهن خود، راه غرب را در پیش گرفتند، مثلا مرحوم «سهراب شهید ثالث» که اینجا ارتقا یافت، ولی در آنجا به هر دری زد دیگر نتوانست موقعیت قبلی را تکرار کند و تا آخر عمر از اعتبار فیلم «طبیعت بی‌جان» خرج می‌کرد، همچنانکه «امیر نادری» طی اقامتش در امریکا هرچی ساخت دیگر به زانوی دونده هم نرسیدند. متاسفانه بعدی‌ها از تجربه شکست قبلی‌ها درس نگرفتند از جمله محسن مخملباف، بهمن قبادی و ... و در عرصه بازیگری نیز ستاره سینمای وقت، یعنی بهروز وثوقی تنها توانست در چند نقش فرعی سینمای اروپا حضور پیدا کند و مثلا کاراکتر یک تروریست را در فیلمی آلمانی ایفا کرد، بنابراین کمتر هنرپیشه‌‌ای موفقیت کشور خودمان را کسب کرد، چرا که سینما با بقیه هنرها مثلا موسیقی، عکاسی، نقاشی و ... تفاوت ماهوی دارد. ولی سراب مهاجرت همچنان کار می‌کند و پیشنهادات و وعده‌های بی‌اساس و پوشالی برخی افراد و جریانات یا اعضا ودلالان سازمان‌های سیاسی در کار فریب هنرمندان فعالند و هرازگاهی قلاب‌شان یکی از چهره‌های شاخص و موفق را به دام می‌اندازد. ازجمله موارد این اپیدمی طی دوسال گذشته «اشکان خطیبی» و «ارژنگ امیر فضلی» هستند که از جمع مهاجران متاخر، صداقت به خرج داده و درون خود را بیرون ریخته‌اند تا شاید افشاگریشان باعث و بانی هوشیاری جوانان و هنرمندان دیگری بشود. «خطیبی» پس از شکست مفتضحانه تئاتر چندماه تمرین کرده انها تحت عنوان «خانه امن» در نیویورک، اسیر افسردگی شد. او که تحت درمان است، می‌گوید «هر روز که بیدار می‌شوم با مشکلات متعددی دست به گریبانم»و ضمن مقایسه وضعیت خود در ایتالیا و ایران (که اینجا پادشاهی می‌کرده است) تلویحا به قول معروف عامیانه متوسل می‌شود که «خودم کردم که لعنت بر خودم باد». خطیبی که از میان سینمایی‌های مهاجر غالبا سطحی و مبتذل، در زمره‌ی بازیگران و مدیران فرهنگی خلاق و موفق شناخته می‌شد، حالا پس از مواجهه با واقعیت‌های حاکم بر اوضاع اجتماعی اروپا، صراحتا ابراز می‌دارد: «... نمی‌توانم جسم و ذهنم را برای کار کردن اماده کنم. باید دراین فکر باشم که شغل دیگری در کنار کارم انتخاب کنم. به‌هرحال زندگی کردن در اروپا کار راحتی نیست». اما «ارژنگ امیر فضلی» جزو اغلب انهایی است که شغل اصلی‌اش را نتوانسته پی‌بگیرد یا حتی مانند برخی شغل مرتبط مانند اموزش و مد لباس و غیره را پیشه سازد، با اشاره به تورم غالب بر کشورهای غربی منجمله کانادا، براین موضوع که «اینجا نمی‌توانم وسیله شخصی داشته باشم و ماهانه باید صد دلار هزینه ایاب و ذهاب کنم» تصریح می‌کند: «زندگی در تورنتو با دشواری‌های جدی همراه است». امیرفضلی ضمن تاکید براینکه خیابان‌های اینجا مانند ایران است، بعضی چهره شادی دارند و بعضی غمگینند، می‌افزاید: «از صبح تا حوالی شش بعد از ظهر کار می‌سازندکنم و ماهانه سه هزار دلار درامد دارم که اگر بخواهم خانه‌ای دو خوابه اجاره کنم تمام سه هزار دلار را باید برای اجاره بپردازم. یک خانه تک خوابه در مکان معمولی شهر ، دو هزار و چهارصد دلار اجاره دارد». خلاصه اینکه مطابق واقعیت‌های موجود، هنرمندان مهاجر نه تنها در حرفه خود توفیقی ندارند و غالبا مانند «فریبرز عرب‌نیا» در کار رانندگی جا‌بجایی بیماران هستند، بلکه با مشاغل دیگر نیز روزگار به سختی می‌گذرانند، لذا متولیان فرهنگی کشور در زمینه درک و مراقبت از هنرمندان، وظیفه‌ای خطیر دارند و خصوصا بر عهده رسانه‌های کشور است که دراین راستا اطلاع رسانی مستمر پیشه کنند تا شاید هنرمندان بعد از این، به‌ویژه جوانان را در برابر سراب پر زرق و برق اما غالبا کاذب جوامع فرنگی، مصون سازد @resanehbaz
♻️آیا عکاس ها در آمریکا آزادی عمل دارند؟/ عکاس ها و فیلمبردارها چگونه در بین مردم و یا نیروهای پلیس آمریکایی تولید محتوا می کنند؟ ✍: 🔰اخیرا بسیاری از دوستان، در بحث های گروهی و خصوصی، در خصوص آزادی عملکرد عکاس ها و فیلمبرداران در جریانات اعتراضی در آمریکا سخن به میان می آورند، و می گویند این میزان آزادی در ایران نیست و هرگز هم ایجاد نخواهد شد 🔸پاسخ من به آن ها اینگونه است: ببینید رسانه دو رکن اصلی دارد، اولی تولیدکننده محتوا و دومی سکوی انتشار 🔸حکومت ها می توانند برای سکوهای انتشار قانون تعیین کنند و نمی توانند برای تولید کننده محتوا، قانون مشخص کنند. حاکمیت در ایران، بسترهای انتشار محدودی در اختیار دارد، این در حالی است که بیش از ۹۵ درصد کشورهای جهان هیچ بستر انتشاری در اختیار ندارند. اتفاقا ایران جزو کشورهای قدرتمند در این حوزه محسوب می شود. اما، به نسبت کشور آمریکا که در گفتگوها با دوستانمان اشاره می شود، سکوهای انتشار محدودی در اختیار دارد. 🔸برای فهم بهتر مسئله، ip ها در اختیار آمریکایی‌ها می باشند. اگر ذره ای بهم ریختگی در ip ها ایجاد شود کل اینترنت جهان مختل ی شود. یعنی حکمرانی بر اینترنت در دستان آنها می باشد. 🔸هرچند قانون های بین المللی اعمال حاکمیت آمریکا بر اینترنت جهانی را محدود می کند، اما قوانین، تا زمانی مقابل چرخه قدرت ایستادگی می کنند که قدرت برای موجودیت خود احساس خطر نکند‌. 🔸پس خیال سیاستمداران آمریکایی تا حدودی راحت است. غیر از این موارد که برای ثانیه های آخر بقا در اختیار آمریکا است برای مدیریت جهان، آنها بسترهای انتشار قدرتمندی را هم برای خود راه اندازی کرده اند، توییتر یا همان x، اینستاگرام، فیسبوک، تلگرام، توییتر و ... همه این بسترهای انتشار قدرتمند، در اختیار آمریکا می باشند. آمریکا برای این بسترهای انتشار قانون گذاری می کند و این بسترهای انتشار برای تولید کنندگان محتوا قانون گذاری می کنند. تولید کننده یا باید قوانین را بپذیرد تا محتوایش در یک بستر انتشار منتشر شود و یا محتوای خود را در آرشیو شخصی خودش نگهداری کند. که در هر دو صورت به امنیت ملی، روانی، فرهنگی و ... مطلوب آمریکا، صدمه ای وارد نمی کند. 🔸شبکه اجتماعی تیک تاک، که تحت مالکیت آمریکایی ها نبود و مردم آمریکا، به راحتی عکس ها و فیلم های خود را در آن بستر منتشر می کردند چون با قوانین آمریکا سازگاری نداشت، خیلی راحت فیلتر شد. 🔸آمریکا با عکاس کاری ندارد می گوید هرطور که دوست داری با هر پیامی که مایل هستی عکاسی کن، اما بسترهای انتشار اجازه ندارید امنیت ملی و روانی من را به خطر بیاندازید که اگر اینکار را انجام دهید همان بلایی سرتان می آید که سر تیک تاک آمد. 🔸ماجرای سال ۲۰۰۹ آمریکا را که یادتان هست. جنبش تسخیر وال‌استریت، یوتیوب و فیس بوک ابتدا فیلم ها را منتشر کردند اما خیلی زود همه را پاک و دسترسی را به فایل ها محدود کردند‌. تا آنجا که الان فقط ویدئو و عکس های گزینشی از ماجرای جنبش تسخیر وال استریت در سال ۲۰۰۹ در توئیتر و فیس بوک یافت می شوند. 🔸در ایران اما ماجرا کمی با کج سلیقگی اجرا می شود. بستر های انتشار رها شده اند و حاکمیت دنبال تولید کننده های محتوا افتاده است. @resanehbaz