eitaa logo
🌹 رساله تمام مراجع🌹
5.8هزار دنبال‌کننده
31.5هزار عکس
10.7هزار ویدیو
119 فایل
#تــــــــــــــــوجه👇👇👇 📚 کتاب هایی که قبل ازمرگ باید بخوانیم...👇✅ https://eitaa.com/joinchat/2373517458Cb099503ae7 مدیر @Hossein_Hajivand تبلیغات👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2953183246Ce6d64e22a6
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از پزشک ایرانی
5.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
عیدتون‌مبارک‌ بشینید خونه دیگه 😁 اَح ح 😁 ہ‌آباد ❢ ❥ •●❥JOiN👇🏼 ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ Jõıň ⇄☞ @LatifehAbad ←•→
س 851. آيا هبه و هديه عيد (عيدى) خمس دارد؟ ج. هبه و هديه خمس ندارد، هرچند احوط اين است که اگر از مخارج سال زياد بيايد، خمس آن پرداخت شود. س 852. آيا به جايزه هايى که توسط بانک ها و صندوق هاى قرض الحسنه به افراد پرداخت مى شود، خمس تعلّق مى گيرد يا خير؟ ج. خمس در جايزه ها و هديه ها واجب نيست. س 853. آيا مبالغى که بنياد شهيد به خانواده هاى شهدا مى پردازد، به مازاد از مخارج سال آن، خمس تعلّق مى گيرد؟ ج. چيزى که بنياد شهيد به خانواده هاى عزيز شهدا هديه مى کند، خمس ندارد. س 854. آيا نفقه اى که شخصى از طرف پدر يا برادر يا يکى از اقوام دريافت مى کند، هديه محسوب مى شود يا خير؟ در صورتى که نفقه دهنده خمس اموال خود را نپردازد، آيا بر نفقه گيرنده پرداخت خمس آن چه که از او مى گيرد، واجب است؟ ج. تحقق عنوان هبه و هديه تابع قصدِ دهنده است ودر فرض سؤال بر نفقه گيرنده پرداخت خمس آن واجب نيست. س 855. به دخترم يک واحد مسکونى به عنوان جهيزيه عروسيش داده ام، آيا اين واحد مسکونى خمس دارد؟ ج. اگر هبه واحد مسکونى که به دخترتان بخشيده ايد، عرفاً مطابق شأن شما محسوب شود، و در بين سال خمسى بخشيده باشيد، دادن خمس آن واجب نيست. س 856. آيا جايز است که انسان مالى را قبل از گذشت يک سال بر آن، به همسرش هديه دهد، با آن که مى داند وى آن مال را براى خريد خانه در آينده و يا مخارج ضرورى، ذخيره خواهد کرد؟ ج. اين کار جايز است و مالى که به همسرتان بخشيده ايد، اگر به مقدارى باشد که عرفاً مناسب شأن شما و افراد مانند شماست و بخشش صورى و به قصد فرار از خمس هم نباشد، خمس ندارد. س 857. زن و شوهرى براى اين که خمس به اموال آن ها تعلّق نگيرد، قبل از رسيدن سال خمسى شان، اقدام به هديه کردن سود سالانه خود به يکديگر مى کنند، اميدواريم حکم خمس آن ها را بيان فرماييد. ج. با اين گونه بخشش که صورى و براى فرار از خمس است، خمسِ واجب از آنان ساقط نمى شود. س 858. شخصى براى رفتن به حج استحبابى مبلغى را به حساب سازمان حج واريز کرده، ولى قبل از تشرف به زيارت خانه خدا، فوت نموده است، اين مبلغ چه حکمى دارد؟ آيا مصرف کردن آن در نيابت از حج ميت واجب است؟ آيا خمس به آن تعلّق مى گيرد؟ ج. فيش حج که در قبال مبلغى که به حساب سازمان حج واريز کرده، دريافت نموده، به قيمت فعلى اش از ترکه ميت محسوب مى شود، و ميت اگر حج برذمّه ندارد و وصيت به حج هم نکرده، صرف آن در حج نيابى براى ميت واجب نيست، و خمس آن اگر پرداخت نشده باشد، در فرض سؤال واجب است پرداخت شود. س 859. باغ پدرى از طريق بخشش يا ارث به پسرش منتقل شده است، آن باغ هنگام هديه يا انتقال به او بابت ارث، قيمت زيادى نداشت، ولى در حال حاضر قيمت آن هنگام فروش با قيمت قبلى آن تفاوت زيادى کرده است، آيا به آن مقدار زيادى که بر اثر افزايش قيمت حاصل شده، خمس تعلّق مى گيرد؟ ج. ارث و هبه و پول فروش آن ها خمس ندارد، هرچند قيمت آن ها افزايش يافته باشد، مگر اين که نگهدارى آن به قصد تجارت و زياد شدن قيمت باشد؛ كه در اين صورت، پس از فروش بنابر احتياط واجب بايد خمس ارزش افزوده آن پرداخت شود. س 860. اداره بيمه مبلغى را بابت هزينه درمان به من بدهکار است و مقرر شده که در همين روزها به من پرداخت شود، آيا به اين مبلغ خمس تعلّق مى گيرد؟ ج. اگر از درآمد هزینه کرده اید و بعد بیمه آن را برمی گرداند خمس دارد. س 861. آيا به پولى که از حقوق ماهيانه ام براى خريد لوازم ازدواج در آينده، پس انداز مى کنم، خمس تعلّق مى گيرد؟ ج. اگر عين پولى را که بابت حقوق ماهيانه مى گيريد، پس انداز مى کنيد، بايد سر سال خمس آن پرداخت شود، مگر آن که بخواهيد تا چند روز آينده صرف خريد لوازم ضرورى ازدواج نماييد. س 862. در کتاب «تحريرالوسيله» آمده است که مهريه زن خمس ندارد و فرقى بين مهريه مدت دار و بدون مدت گذاشته نشده است، اميدواريم آن را توضيح فرماييد. ج. در عدم وجوب خمس مهريه فرقى بين مهريه مدت دار و بدون مدت و بين پول نقد و کالا وجود ندارد. س 863. دولت در ايام عيد به کارمندان خود اجناسى را به عنوان عيدى داده که مقدارى از آن تا سر سال باقى مانده است. با توجه به اين که عيدى کارمندان خمس ندارد، ولى چون ما در برابر اين اجناس مقدارى پول پرداخت کرده ايم، لذا آن چه به ما داده مى شود هديه به معناى دقيق آن نيست، بلکه با قيمت کمترى در برابر عوض داده شده است، آيا خمس آن مقدار از کالا که در برابر آن پول پرداخت شده، بايد داده شود؟ يا اين که بايد قيمت واقعى آن در بازار آزاد محاسبه و خمس آن پرداخت شود؟ و يا چون عيدى است، هيچ گونه خمسى ندارد؟ ج. در فرض مذکور نظر به اين که قسمتى از اجناس در واقع از سوى دولت مجانى به کارمند داده مى شود و در برابر قسمتى پول دريافت مى کنند، فلذا از کالاى باقى مانده به نسبت مقدارى که پول در برابر آن پرداخت نموده
💬سوال: اگر شخصی به گروهی سلام کند و بگوید: «السلام علیکم جمیعاً»، و یکی از آنان مشغول نماز باشد، آیا بر او هم جواب سلام واجب است، حتی اگر دیگران جواب سلام را داده باشند⁉️⁉️ ✅پاسخ: 📝آیت الله خامنه ای: اگر کس دیگرى جواب آن را بدهد، نماز گزار اقدام به جواب گفتن نکند. 📝آیات عظام گلپایگانی، اراکی، صافی: باید همان طور که او سلام کرده جواب دهد مثلًا اگر گفته «سلام ٌ. علیکم» در جواب بگوید «سلام ٌ. علیکُم»، ولی در جواب «علیکم السّلام» (آیت الله اراکی: بنا بر احتیاط واجب) باید بگوید «سلام ٌ. علیکم». 📝آیت الله سیستانی: باید جواب دهد، ولی جواب باید مثل سلام باشد یعنی نباید بر اصل سلام اضافه داشته باشد مثلًا نباید در جواب بگوید «سلام ٌ. علیکم و رحمه اللّه و برکاته» بلکه بنا بر احتیاط لازم نباید لفظ «علیکم» یا «علیک» را بر لفظ سلام در جواب مقدّم بدارد اگر آن کسی که سلام کرده این چنین نکرده باشد؛ بلکه احتیاط مستحب ّ. آن است که جواب کاملًا همان طور که او سلام کرده، باشد مثلًا اگر گفته «سلام ٌ. علیکم» در جواب بگوید «سلام ٌ. علیکم» و اگر گفته «السّلام علیکم» بگوید «السّلام علیکم» و اگر گفته «سلام ٌ. علیک» بگوید «سلام ٌ. علیک»، ولی در جواب «علیکم السّلام» می‌تواند «علیکم السّلام» یا «السّلام علیکم» یا «سلام علیکم» بگوید. 📝آیت الله مکارم شیرازی: جواب او واجب است، امّا جواب باید مانند سلام باشد مثلًا اگر گفت: «السّلام علیک» در جواب بگوید «السّلام علیک» و اگر بگوید «سلام علیکم» در جواب بگوید «سلام ٌ. علیکم» حتّی اگر بگوید «سلام» در جواب باید بگوید «سلام». 📝آیت الله بهجت: باید مثل سلام او جواب بدهد؛ بنا بر این اگر گفت: «سلام ٌ. علیکم»، جواب بگوید: «سلام ٌ. علیکم» و اگر گفت: «السّلام علیک»، باید در جواب بگوید: «السّلام علیک». مسأله ۱۱۳۸ انسان باید جواب سلام را چه در نماز یا در غیر نماز فوراً بگوید و اگرعمداً یا از روی فراموشی جواب سلام را به قدری طول دهد، که اگر جواب بگوید جواب آن سلام حساب نشود، چنانچه در نماز باشد نباید جواب بدهد و اگر در نماز نباشد، جواب دادن واجب نیست. 📝آیت الله مکارم شیرازی : مسأله در غیر نماز هم جواب سلام واجب، امّا سلام کردن مستحب ّ. است و باید جواب را طوری بگوید که جواب سلام محسوب شود، یعنی اگر زیاد فاصله بیندازد که جواب محسوب نشود کار حرامی کرده و جواب دادن واجب نیست. 🆔👇👇 @resule10📚
💬سوال: آیا جواب دادن سلام در هنگام اقامه نماز واجب است یا خیر⁉️⁉️ ✅پاسخ: 📝آیت الله خامنه ای: اگر کس دیگرى جواب آن را بدهد، نماز گزار اقدام به جواب گفتن نکند. 📝آیات عظام : گلپایگانی، اراکی، صافی: باید همان طور که او سلام کرده جواب دهد مثلًا اگر گفته «سلام ٌ. علیکم» در جواب بگوید «سلام ٌ. علیکُم»، ولی در جواب «علیکم السّلام» (آیت الله اراکی: بنا بر احتیاط واجب) باید بگوید «سلام ٌ. علیکم». 📝آیت الله سیستانی: باید جواب دهد، ولی جواب باید مثل سلام باشد یعنی نباید بر اصل سلام اضافه داشته باشد مثلًا نباید در جواب بگوید «سلام ٌ. علیکم و رحمه اللّه و برکاته» بلکه بنا بر احتیاط لازم نباید لفظ «علیکم» یا «علیک» را بر لفظ سلام در جواب مقدّم بدارد اگر آن کسی که سلام کرده این چنین نکرده باشد؛ بلکه احتیاط مستحب ّ. آن است که جواب کاملًا همان طور که او سلام کرده، باشد مثلًا اگر گفته «سلام ٌ. علیکم» در جواب بگوید «سلام ٌ. علیکم» و اگر گفته «السّلام علیکم» بگوید «السّلام علیکم» و اگر گفته «سلام ٌ. علیک» بگوید «سلام ٌ. علیک»، ولی در جواب «علیکم السّلام» می‌تواند «علیکم السّلام» یا «السّلام علیکم» یا «سلام علیکم» بگوید. 📝آیت الله مکارم : جواب او واجب است، امّا جواب باید مانند سلام باشد مثلًا اگر گفت: «السّلام علیک» در جواب بگوید «السّلام علیک» و اگر بگوید «سلام علیکم» در جواب بگوید «سلام ٌ. علیکم» حتّی اگر بگوید «سلام» در جواب باید بگوید «سلام». 📝آیت الله بهجت: باید مثل سلام او جواب بدهد؛ بنا بر این اگر گفت: «سلام ٌ. علیکم»، جواب بگوید: «سلام ٌ. علیکم» و اگر گفت: «السّلام علیک»، باید در جواب بگوید: «السّلام علیک». 🆔👇👇 @resule10📚
هیچ چیزی را بی جواب نگذار ❤️ جواب سلام را باسلام بده☘ جواب تشکر را با تواضع جواب کینه را با گذشت جواب بی مهری را با محبت☘ جواب دروغ را با راستی جواب دشمنی را با دوستی جواب خشم را به صبوری جواب سرد را به گرمی☘ جواب نامردی را با مردانگی جواب پشت کار را با تشویق جواب بی ادب را با سکوت جواب نگاه مهربان را با لبخند☘ جواب لبخند را با خنده جواب دل مرده را با امید جواب منتظر را با نوید جواب گناه را با بخشش هیچ وقت هیچ چیز و هیچ کس را بی جواب نگذار، مطمئن باش هر جوابی بدهی☘ یک روزی، یک جوری، یک جایی به تو باز گردد☘ _______ 📿↶【 】↷👇 🍃❣_________📿________❣🍃 http://eitaa.com/joinchat/2851143699C1fbb21ec49
🌺 و باطل شدن 🍃🌸 سوال: اگر در اثناء نماز در جواب کسی که سلام می دهد بگوییم: و رحمه الله و برکاته، در صورتی که (‌و رحمه الله و برکاته) عمدی باشد، مبطل نماز است؟ ✅ پاسخ: 👇👇 🍃 امام خامنه ی: بنابر احتیاط واجب باطل است. [1] 🍃 آیت الله مکارم: نمازگزار نبايد در حال نماز به ديگرى سلام كند، ولى اگر ديگرى به او سلام كند جواب او واجب است، امّا جواب بايد مانند سلام باشد، مثلًا اگر گفت: «السلام علیک» در جواب بگويد «السلام علیک» و اگر بگويد «سلام علیکم» در جواب بگويد «سلام علیکم»، حتّى اگر بگويد «سلام» در جواب بايد بگويد «سلام». بنابراین در فرض سوال احتیاط این است که نماز را اعاده کند. [3] 🍃 آیت الله شبیری زنجانی: خلاف احتیاط استحبابی است البته اگر سلام‌کننده «علیکم» و مانند آن را بر سلام مقدّم داشت، باید با صیغه‌های سلامی که در قرآن وارد شده است مانند «سَلامٌ عَلَيْکَ» یا «سَلامٌ عَلَيْکُمْ» به قصد این که از قرآن است جواب بگوید و اگر به این قصد نگفته اید و مساله را نمی دانستید باید نماز را اعاده کنید.. البته در هر صورت اضافه رحمه الله و برکاته اگر به قصد دعا باشد مانعی ندارد. [4] 🍃 آیت الله وحید: در حال نماز ، انسان نبايد به ديگرى سلام كند و اگر ديگرى به او سلام كند، بايد همان طور كه او سلام كرده جواب دهد، مثلا اگر گفته (سَلامٌ عَلَيْكُمْ) در جواب بگويد: (سَلامٌ عَلَيْكُمْ) ، مگر در جواب (عَلَيْكُمْ السَلامْ) كه بنابر احتياط واجب بايد بگويد (سَلامٌ عَلَيْكُمْ).و اگر عمداً غیر از آنچه گفته شد بگوید چنانچه مسأله را میدانسته یا در یادگیریِ آن کوتاهی کرده نمازش باطل است. [5] 🍃 آیت الله فاضل: اگر کسی در حال نماز به انسان سلام کند بايد طورى جواب دهد كه سلام باشد مثلاً بگويد: «اَلسّلامُ عَلَيْكُم» يا «سَلام عَلَيْكم»و نبايد «عَلَيْكُمُ السَّلامُ» بگويد. و هم چنین به احتیاط واجب از گفتن و رحمه الله و برکاته خودداری شود و اگر کسی بداند که نباید ورحمه الله را بگوید و عمدا بگوید به احتیاط واجب نماز باطل می شود. [6] 🍃🌷↶【 】↷🌷🍃 ❣ 💠 @Resule10 ❣ ┈••✾•🌻 🌿🌺🌿 🌻•✾••┈
هیچ چیزی را بی جواب نگذار ❤️ جواب سلام را باسلام بده☘ جواب تشکر را با تواضع جواب کینه را با گذشت جواب بی مهری را با محبت☘ جواب دروغ را با راستی جواب دشمنی را با دوستی جواب خشم را به صبوری جواب سرد را به گرمی☘ جواب نامردی را با مردانگی جواب پشت کار را با تشویق جواب بی ادب را با سکوت جواب نگاه مهربان را با لبخند☘ جواب لبخند را با خنده جواب دل مرده را با امید جواب منتظر را با نوید جواب گناه را با بخشش هیچ وقت هیچ چیز و هیچ کس را بی جواب نگذار، مطمئن باش هر جوابی بدهی☘ یک روزی، یک جوری، یک جایی به تو باز گردد☘ _______ 📿↶【 】↷👇 🍃❣_________📿________❣🍃 http://eitaa.com/joinchat/2851143699C1fbb21ec49
‼️پاسخ سلام پایان منبر 🔷س 3479: در پایان سخنرانی‌ها خطیب یا سخنران می‌گوید: «والسلام علیکم ورحمة الله وبرکاته» آیا جواب این سلام همچون سلام تحیت واجب است یا خیر؟ ✅ج: اگر خطیب یا سخنران در پایان صحبت به عنوان سلام بر حاضرین «السلام علیکم ورحمة الله» گفته باشد، جواب واجب است ولی جواب یک نفر از بقیه کفایت می‌کند. لکن در غالب موارد، چنین جمله‌ای دعا به حاضرین است نه سلام به آنان. ❥┅┄→•☆↓ ↓☆•←┄┅❥ •••❥❥•←• ☆﷽☆ Jõıň☞‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌❢✧❁ @Resule10 ❁✧❢
🔔 هر ڪار نیڪی صدقه است 🌸•☜حضرت رسول صلی الله علیه و آله فرمودند: بر هر مسلمانی است ڪه هر روز صدقه بدهد؛ ✍🏻عرض شد:ڪسی ڪه مال ندارد چڪارڪند ؟ 🌸•☜حضرت فرمودند : 🔺برداشتن چیزهای آسیب رسان ▫️از سـر راه صدقه است. ▫️نشان دادن راه به کسی صدقه است ▫️عیادت بیمــار صدقه است . ▫️امر به معروف صدقه است . ▫️نهی از منکر صدقـه است . 🔻 جـواب سـلام دادن صدقه است . 📚 بحارالانوار ، ج ۷۵ ، ص ۵۰ ┄┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄┄ ❀͜͡❦͜͡℘ِِ @Resule10 ℘❦✰͜͡℘ِِ ─┅═❂═‌‌‌‌༻‌❀͜͡❦༺‌‌‌═❂═┅─
هدایت شده از عطر ناب خدا 🕊
💙🍃🦋 🍃🍁 🦋 ❇️⇇ دعاے زیر رو میتونید براے دفع چشم زخم بخونید ڪه اثر قوے داره و بعد از خوندن به خود بدمید ◆⇜بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ بِسْمِ اللَّهِ الْعَظیمِ عَبَسَ عابِسٍ وَ شَهابَ قابسٍ حَجَرَ یابِسٍ رَدَدْتُ عَیْنَالعایِنِ عَلَیْهِ مِنْ رَأسِهِ اِلى قَدَمَیْهِ اَخَذَ عَیْناهُ قابِضٌ بِکِلاهُ وَ عَلى جارِهِ وَاَقارِبِهِ جِلْدُهُ دَقیقٌ وَ دَمُهُ رَقیقٌ وَ بابُ الْمَکْرُوهِ تَلیقُ فَارْجِعِ الْبَصَرَ هَلْ تَرى مِنْ فُطُورٍ ثمَّ ارْجِعِ الْبَصَرَ کَرَّتَیْنِ یَنْقَلِبْ اِلَیْکَ الْبَصَرُ خاسِئاً وَ هُوَ حَسیرٌ ◆⇜به نام خدا ڪه رحمتش بسیار و مهربانى اش همیشگى است، به نام خداےبزرگ، بر ترش رویى ترش رو، و آتش فروزان، و سنگ سخت، برگرداندم چشم چشم زن را، از سر تا به پایش، بگیرد دو چشم او را گیرنده اے با همه نگاهش، و بر همسایه و خویشانش، پوستش نازڪ، خونش رقیق، در ناخوشایند سزاوار او، پس بازگردان چشم را، آیا شڪافى مى بینى؟ سپس چشم او دوباره بازگردان چشم به سوے تو باز مى گردد خسته و ناتوان ❇️⇇ هر صبح یا شب ڪمی اسپند و  پوست سیر و ڪمی هم نمڪ تهیه ڪنید و آنها را بسوزانید و دود آن به خود و خانواده برخورد ڪند ڪه براے دفع چشم نظر اثر قوے داره و بعد از دود یه بار ایه الڪرسی بخوانید. ❥┅┄→•☆↓ ↓☆•←┄┅❥ •••❥❥•←• ☆﷽☆ Jõıň☞‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌❢✧❁ @Resule10 ❁✧❢
هدایت شده از عطر ناب خدا 🕊
💙🍃🦋 🍃🍁 🦋 ✅ عارف میرزا اسماعیل دولابی(ره): ✍️ از بلاها فرار نکن سفارشی مال خودتــــــــه گاهی خـــدا یک کاری را مخصوص شما آفریــــــده است. 🔷🔹یڪ بچـــــّه ی ناجوری به تو داده اســـــت، یک← زن ناجـــــور داده است،یک پدری داده است که خیلی خوش اخلاق نیست،یک چیز ناجور به تو داده است؛ با تو کار دارد. یا بر عڪسش،یک چیز جور به تو داده است،باز با تو کار دارد. یک معصومی را در خانه ات گذاشته است. اگر حقّ او را ادا ڪنی کارَت بالا می گیرد. 🔷🔹خلاصه اش در امتحان ها چیزهای ارزشمند خوابیده است.حواست را جمع ڪن تا ان شاءالله از عهده امتحان مافوق خودت برآیی.اینکه زیردست خودت را کمک می کنی خوب است،امّا فرمان بالادست هایتان را بردن است که سخت است. ان شاءالله آن ها را فرمان ببرید و از زیرکار در نروید، ضرر نمی کنید. 📚طوبای محبّت/کتاب ششم ❥┅┄→•☆↓ ↓☆•←┄┅❥ •••❥❥•←• ☆﷽☆ Jõıň☞‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌❢✧❁ @Resule10 ❁✧❢
1⃣👈اعمال (شب مبعث) 1⃣✍ *"غسل کردن در این شب مستحب است"* 2⃣ *"خواندن دوازده رکعت نماز که خیلی ثواب دارد"* روایت شده از حضرت امام جواد علیه السلام كه فرمود در رجب شبى است كه بهتر از هر چیزی است که آفتاب بر آن می‌تابد و آن شب بیست و هفتم رجب است كه در صبح آن پیغمبر خدا صَلَّى الله علیه و آله به رسالت مبعوث گردید. و هر کس از شیعیان ما در آن شب عملی را انجام دهد، اجر شصت سال عبادت را می‌برد. خدمت آن حضرت عرض شد كه عمل در آن شب چیست؟ فرمود: بعد از نماز عشاء، و تا قبل از نیمه شب دوازده ركعت نماز بخوان (یعنی شیش تا دو رکعتی) در هر رکعت بعد از حمد هر سوره ای که دلت خواست بخوان(مانند سوره توحید) پس از اتمام این 12رکعت نماز، سوره حمد را هفت مرتبه و سوره ناس و فلق هر کدام هفت مرتبه، سوره توحید و كافِرُونَ را هر كدام هفت مرتبه و سوره قدر و آیة الكرسى هر كدام را هفت مرتبه بخوان و بعد از اتمام این سوره‌ها، این دعا خوانده شود *اَلْحَمْدُ لِلّهِ الَّذى لَمْ یَتَّخِذْ وَلَداً وَ لَمْ یَكُنْ لَهُ شَریكٌ فى الْمُلْكِ وَ لَمْ یَكُنْ لَهُ وَلِىُّ مِنَ الذُّلِّ وَ كَبِّرْهُ تَكْبیراً اَللّهُمَّ اِنّى اَسئَلُكَ بِمَعاقِدِ عِزِّكَ عَلَى اَرْكانِ عَرْشِكَ وَ مُنْتَهَى الرَّحْمَةِ مِنْ كِتابِكَ وَ بِاسْمِكَ الاْعْظَمِ الاْعْظَمِ الاْعْظَمِ وَ ذِكْرِكَ الاْعْلىَ الاْعْلىَ الاْعْلى وَ بِكَلِماتِكَ التّامّاتِ اَنْ تُصَلِّىَ عَلى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ اَنْ تَفْعَلَ بى ما اَنْتَ اَهْلُهُ* پس از خواندن این دعا عرض حاجت به درگاه احدیت داشته باش که ان شاء الله دعایت مستجاب خواهد شد" ✅ *"وقت خواندن این نماز از بعد از خواندن نماز عشاء است تا قبل از نیمه شب" 3⃣✍ *"زیارت حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام كه افضل اعمال در این شب است(زیارت امین الله را هم بخوانیم کافیست) ✅ *"از خداوند متعال می خواهیم توفیق خواندن نماز امشب را به همه ما عنایت فرماید ان شاء الله" ✅ *در مورد خواندن نماز امشب و همه نمارهای مستحبی چند نکته جهت یادآوری خدمتتان عرض می کنم ژش 1⃣👈 *در تمام نماز ها(چه واجب چه مستحب) لازم نيست نيت را به زبان آوریم همين اندازه كه در ذهن خود بنا داریم فلان نماز مستحبی را بخوانیم کافیست البته اگر نیت را به زبان هم بیاوریم اشکالی ندارد(مثلا بگوید دو رکعت نماز شب بیست و هفتم ماه رجب می خوانم قربه الی الله) 2⃣👈 *تمام نمازهای مستحبی اذان و اقامه ندارند و اصولا نباید برای هیچ کدام از نماز های مستحبی اذان و اقامه گفت(جایز نیست) 3⃣👈 *تمام نمازهای مستحبی را می توان به صورت نشسته هم بخوانیم، حتی می توان یک رکعت را ایستاده و رکعت دیگر را نشسته خواند ولی کسی که بتواند ایستاده بخواند ثوابش بیشتر است 4⃣👈 در بلند یا آهسته خواندن حمد و سوره و سایر اذکار نمازهای مستحبی مخیر هستیم یعنی هم میتوانیم بلند بخوانیم هم آهسته، ولی خانم ها اگر صدایشان را نامحرم میشنود احتیاطا آهسته بخوانند ❥┅┄→•☆↓ ↓☆•←┄┅❥ •••❥❥•←• ☆﷽☆ Jõıň☞‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌❢✧❁ @Resule10 ❁✧❢