eitaa logo
🌹 رساله تمام مراجع🌹
5.8هزار دنبال‌کننده
31.3هزار عکس
10.6هزار ویدیو
119 فایل
#تــــــــــــــــوجه👇👇👇 📚 کتاب هایی که قبل ازمرگ باید بخوانیم...👇✅ https://eitaa.com/joinchat/2373517458Cb099503ae7 مدیر @Hossein_Hajivand تبلیغات👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2953183246Ce6d64e22a6
مشاهده در ایتا
دانلود
❤️ببخشید تا آرامتر شوید... 💠 گاهی، برای رها شدن از زخم های زندگی باید بخشید و گذشت. 💠 میدانم که بخشیدن کسانی که از آنها زخم خورده ایم، سخت ترین کار دنیاست ولی تا زمانی که هر صبح چشمان خود را با کینه باز کنیم و آدمهای خاطرات تلخ را زنده نگه داریم و در ذهن خود هر روز محاکمه شان کنیم، رنگ آرامش را نخواهیم دید! 🌷 گاه باید چشم ها را بست و از کنار تمام بد بودنها گذشت.. 🆔 @resule10
💬سوال: منظور ازلباس شهرت چیست️ وحکم عبادات با آن چیست⁉️⁉️ ✅پاسخ: 👈پاسخ اجمالی : بنا بر احتیاط واجب باید انسان از پوشیدن لباس شهرت که پارچه یا رنگ یا دوخت آن برای کسی که می خواهد آن را به پوشد معمول نیست ، خودداری کند ولی اگر با آن لباس نماز بخواند اشکال ندارد 📝آیت الله نوری: موجب هتک و موهون بودن است.. 📝آیت الله فاضل: مقصود از لباس شهرت لباسی است که عرفاً زننده باشد و از این جهت انگشت نما باشد و مناسب زی و شأن شخص از حیث جنس یا رنگ یا نوع دوخت نباشد. 📝آیت الله بهجت: رجوع کنید به ذیل مسأله ۸۴۶. 📝آیت الله اراکی: پوشیدن لباس شهرت که پارچه یا رنگ یا دوخت آن برای کسی که می خواهد آن را به پوشد، معمول نیست، حرام است ولی اگر با آن لباس نماز بخواند، اشکال ندارد. 📝آیت الله گلپایگانی، صافی: پوشیدن لباسی که پارچه یا رنگ یا دوخت آن برای کسی که می خواهد آن را به پوشد معمول نیست و موجب توهین یا شهرت او می شود، حرام است ولی اگر با آن لباس نماز بخواند اشکال ندارد. 🆔👇👇 @resule10📚
💬سوال: اگر شخص در سر و يا ابروى خود مو ترميم كرده باشد، به گونه اى كه مانع رسيدن آب به بدن و يا صدق مسح سر گردد، تكليف چيست⁉️⁉️ ✅پاسخ: 📝آيات عظام امام خمینی، خامنه اى و نورى: اگر برداشتن آن باعث عسر و حرجى شود كه به طور معمول قابل تحمل نيست، مسح بر روى آن كفايت مى كند. 📝آيات عظام بهجت و تبريزى: بايد آن را براى وضو برطرف سازد و اگر ممكن نباشد، بايد وضوى جبيره اى بگيرد. 📝آية اللّه  سيستانى: بنا بر احتياط واجب بايد آن را برطرف سازد و اگر ممكن نباشد، بايد تيمم كند. 📝آية اللّه  صافى: بايد آن را براى وضو برطرف سازد و اگر ممكن نباشد، افزون بر وضوى جبيره اى تيمم هم بكند. 📝آيات عظام :فاضل، مكارم و وحيد: بايد آن را براى وضو برطرف سازد و اگر ممكن نباشد، وضوى جبيره اى بگيرد و بنا بر احتياط تيمم هم بكند. 🆔👇👇 @resule10📚
🔴فوررررری 😱 📹 کلیپ| 😱 اگر صدا سیما ملی جرأت داره این کلیپ رو پخش کنه 😡😡 کلیپی درمورد امام خامنه ای از اوایل انقلاب 📹 😱 کلیپی که این روزا فضای مجازی رو ترکونده 👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3126591501C76a0c40e23 به دلیل بودن زود پاک میشه سریع وارد شوید 👆👆
💬سوال: در رکعت اول و رکعت سومی که تشهد ندارد، مثل رکعت سوم نماز ظهر و عصر و عشا (۱) اگر بعد از سجده دوم بدون آن که مقداری بنشیند برای رکعت بعد برخیزد نمازش صحیح است⁉️⁉️ (۲) ولی بنا بر احتیاط واجب⁉️⁉️ (۳) باید بعد از سجده دوم قدری بی حرکت بنشیند و بعد برخیزد⁉️⁉️ ✅پاسخ: 📝آیت الله اراکی: باید بعد از سجده دوّم قدری بی حرکت بنشیند و بعد برخیزد. 📝آیات عظام :گلپایگانی، صافی، نوری:) بنا بر احتیاط واجب باید بعد از سجده دوم قدری بی حرکت بنشیند و بعد برخیزد (گلپایگانی، صافی: و این عمل را جلسه استراحت می گویند). 📝آیات عظام خوئی، زنجانی، تبریزی: احتیاط مستحب ((سیستانی:) احتیاط واجب) این است که بعد از سجده دوم قدری بی حرکت بنشیند و بعد برخیزد. 📝(۲) آیت الله بهجت:بنا بر أظهر.. (۳) بهجت:بنا بر احتیاط مستحب.. 📝آیت الله فاضل و مکارم:مسأله بعد از سجده دوم در جایی که تشهّد واجب نیست .آیت الله فاضل: مثل رکعت سوم نماز ظهر و عصر و عشا) بهتر است لحظه ای بنشیند، سپس برای رکعت بعد برخیزد (فاضل: و این عمل را جلسه استراحت می گویند). 🆔👇👇 @resule10📚
(پریود) 💬سوال: منظور از زن حائض ونشانه های خون حیض را لطفا بفرمائید⁉️⁉️ ✅پاسخ: پاسخ اجمالی: 👈حیض خونی است که غالباً در هر ماه چند روزی از رحم زنها خارج می‌شود و زن را در موقع دیدن خون حیض، حائض می گویند. 📝آیت الله مکارم: حیض که گاهی از آن تعبیر به «عادت ماهانه» می‌کنند خونی است که غالباً در هر ماه چند روزی از رحم خارج می‌شود و به هنگام انعقاد نطفه، غذای فرزند است. زن را در موقع دیدن خون حیض «حائض» می گویند و در شرع مقدس اسلام احکامی دارد که در مسائل آینده خواهد آمد. [نشانه خون حیض] خون حیض (۱) در بیشتر اوقات (۲)، غلیظ و گرم و رنگ آن سرخ مایل به سیاهی یا سرخ است (۳) و با فشار و کمی سوزش بیرون می‌آید. (۱) (مکارم:) نشانه‌هایی دارد.. 📝آیت الله زنجانی:گرم و تازه، و رنگ آن سیاه یا سرخ تیره است و با فشار و سوزش بیرون می‌آید. 📝آیات عظام :خوئی، گلپایگانی، سیستانی، تبریزی، صافی:) رنگ آن سیاه یا سرخ است.. 📝آیت الله فاضل:رنگ آن سرخ مایل به سیاهی یا سرخ تیره است.. 🆔👇👇 @resule10📚
#پویش_همگانی_حمایت_از_ایتا ✅پیشنهادات زیر را انجام دهید👏👏 1⃣ در مهمانی ها اگر قرار شد برای کسی برنامه بفرستید (مثلا با zapya یا SHAEit) حتما #ایتا (آخرین نسخه؛ تب‌بندی) رو هم بفرستید و از اینترنت نیم بهاش؛ براشون بگید. 2⃣ تو کانال های خبری، ورزشی، آشپزی، طنز، موزیک، هوادارای (مثل کانال استقلال یا پرسپولیس) عضوشون کنید. 3⃣ کسانی را که به لیست مخاطبین ایتا اضافه میکنید به گروه های خانوادگی، دوستانه و ... دعوت کنید. 4⃣این پست را برای حداقل ده نفر ارسال کنید «میتونید از فوروارد بدون نقل قول استفاده کنید» ما حمایت نکنیم پس کی حمایت کنه؟
💬سوال: زن های حائض بر چند قسمند⁉️⁉️ ✅پاسخ: زن‌های حائض بر شش قسمند: 1⃣اول: صاحب عادت وقتیه و عددیه؛ و آن زنی است که دو ماه پشت سر هم «در وقت معیّن» خون حیض ببیند و شماره روزهای حیض او هم در هر دو ماه یک اندازه باشد، مثل آن که دو ماه پشت سر هم از اول ماه تا هفتم خون ببیند. 2⃣دوم: صاحب عادت وقتیه؛ و آن زنی است که دو ماه پشت سر هم «در وقت معیّن» ، خون حیض ببیند، ولی شماره روزهای حیض او در هر دو ماه یک اندازه نباشد مثلًا دو ماه پشت سر هم از روز اول ماه خون ببیند ولی ماه اول روز هفتم و ماه دوم روز هشتم از خون پاک شود . 3⃣سوم: صاحب عادت عددیه؛ و آن زنی است که شماره روزهای حیض او در دو ماه پشت سر هم به یک اندازه باشد ولی وقت دیدن آن دو خون یکی نباشد مثل آن که ماه اول از پنجم تا دهم و ماه دوم از دوازدهم تا هفدهم خون ببیند . 4⃣چهارم:مضطربه، وآن زنی است که چند ماه خون دیده ،ولی عادت معینی پیدغ نکرده یا عادتش به هم خورده وعادت تازه ای پیدا نکرده است. 5⃣پنجم: مبتدئه؛ و آن زنی است که دفعه اول خون دیدن او است. 6⃣ششم: ناسیه؛ و آن زنی است که عادت خود را فراموش کرده است. و هر کدام اینها احکامی دارند که در مسائل آینده گفته می‌شود. 🆔👇👇 @resule10📚
💬سوال: طریقه خواندن نماز احتیاط ودر چه صورتی واجب می شود⁉️⁉️ ✅پاسخ: 📝همه مراجع علی الخصوص(آیت الله نوری،وحید،خامنه ای): کسى که نماز احتیاط بر او واجب شد، بعد از سلام نماز، باید فورى نیت نماز احتیاط کند و تکبیره الاحرام بگوید و فقط «حمد» را بخواند و به رکوع و سجده رود. پس از سجده دوم، اگر یک رکعت نماز احتیاط بر او واجب است، تشهد و سلام دهد و اگر دو رکعت بر او واجب است، رکعت دوم را مانند رکعت اول انجام دهد و پس از تشهد، سلام دهد. نماز احتیاط سوره و قنوت ندارد و باید نیت آن را به زبان نیاورد و بنابر احتیاط واجب «حمد» و حتى «بسم اللّه» آن را هم آهسته بگوید. در بین نماز اصلى و نماز احتیاط، کارى که نماز را باطل مىکند، انجام ندهد. ✍ب )-مواردی که نماز احتیاط لازم است: شک در رکعات نمازهاى 2 و 3 رکعتى باطل است؛ یعنى، اگر در نماز صبح یا مغرب شک کردید یک رکعت خوانده اید یا دو رکعت، دو رکعت یا سه رکعت و فکر کردید و شک برطرف نشد نماز باطل است و مجددا باید نماز را از اول شروع کنید. اما شک در نمازهاى چهار رکعتى صحیح است. در هر حالت (قیام، رکوع و...) شک بین 3 و 4 داشته باشید و به یک طرف ظن بیشتر نداشته باشید بنا را بر 4 گذاشته نماز را تمام کنید و یک رکعت نماز احتیاط ایستاده به جاى آورید. - اگر بعد از دو سجده در رکعت دوم، شک کند دو رکعت خوانده یا بیشتر، باید بنا بر اکثر بگذارد و نماز را ادامه دهد و بعد از نماز دو رکعت نماز احتیاط بخواند و سجده سهو انجام دهد. 🆔👇👇 @resule10📚
💬سوال: آیا جواب دادن سلام در هنگام اقامه نماز واجب است یا خیر⁉️⁉️ ✅پاسخ: 📝آیت الله خامنه ای: اگر کس دیگرى جواب آن را بدهد، نماز گزار اقدام به جواب گفتن نکند. 📝آیات عظام : گلپایگانی، اراکی، صافی: باید همان طور که او سلام کرده جواب دهد مثلًا اگر گفته «سلام ٌ. علیکم» در جواب بگوید «سلام ٌ. علیکُم»، ولی در جواب «علیکم السّلام» (آیت الله اراکی: بنا بر احتیاط واجب) باید بگوید «سلام ٌ. علیکم». 📝آیت الله سیستانی: باید جواب دهد، ولی جواب باید مثل سلام باشد یعنی نباید بر اصل سلام اضافه داشته باشد مثلًا نباید در جواب بگوید «سلام ٌ. علیکم و رحمه اللّه و برکاته» بلکه بنا بر احتیاط لازم نباید لفظ «علیکم» یا «علیک» را بر لفظ سلام در جواب مقدّم بدارد اگر آن کسی که سلام کرده این چنین نکرده باشد؛ بلکه احتیاط مستحب ّ. آن است که جواب کاملًا همان طور که او سلام کرده، باشد مثلًا اگر گفته «سلام ٌ. علیکم» در جواب بگوید «سلام ٌ. علیکم» و اگر گفته «السّلام علیکم» بگوید «السّلام علیکم» و اگر گفته «سلام ٌ. علیک» بگوید «سلام ٌ. علیک»، ولی در جواب «علیکم السّلام» می‌تواند «علیکم السّلام» یا «السّلام علیکم» یا «سلام علیکم» بگوید. 📝آیت الله مکارم : جواب او واجب است، امّا جواب باید مانند سلام باشد مثلًا اگر گفت: «السّلام علیک» در جواب بگوید «السّلام علیک» و اگر بگوید «سلام علیکم» در جواب بگوید «سلام ٌ. علیکم» حتّی اگر بگوید «سلام» در جواب باید بگوید «سلام». 📝آیت الله بهجت: باید مثل سلام او جواب بدهد؛ بنا بر این اگر گفت: «سلام ٌ. علیکم»، جواب بگوید: «سلام ٌ. علیکم» و اگر گفت: «السّلام علیک»، باید در جواب بگوید: «السّلام علیک». 🆔👇👇 @resule10📚
💬سوال: ۱- شنیدن آیاتی که سجده در اثر شنیدن آنها واجب می‏شود از نوارهای قرآن که از ضبط صوت یا صدا و سیما پخش می‏شود چه حکمی دارد⁉️⁉️ ۲- فرقی بین زنده و مستقیم و غیر مستقیم هست ⁉️⁉️ ✅پاسخ: 📝آیت الله: خامنه ای: 1) در فرض سؤال سجده واجب است. 2) فرقی نیست و به طور کلی اگر به آیه‌ی سجده ای که از رادیو یا تلویزیون یا ضبط صوت و امثال آن پخش می‌شود، گوش دهد سجده واجب است 📝آیت الله مکارم : هرگاه آیه سجده را از مثل نوار یا رادیو گوش کند احتیاط واجب آن است که سجده کند، و تفاوتی در پخش زنده و مستقیم و غیر مستقیم ندارد. 📝آیت الله سیستانی: اگر شخصِ خواب یا دیوانه یا بچه‏ای كه قرآن را تشخیص نمی‌دهد، آیه سجده‌‌دار را بخواند و فرد آن را گوش دهد، سجده واجب است؛ ولی اگر از ضبط صوت یا لوح‌های فشرده (CD یا DVD) و مانندِ آن، آیه سجده‌‌دار را گوش كند، سجده واجب نیست و در پخش رادیویی یا تلویزیونی نیز اگر صدای قرآن قبلاً ضبط شده و پخش می‌‌شود، همین حكم را دارد؛ ولی اگر شخصی در ایستگاه رادیو یا تلویزیون آیه سجده‌‌دار را بخواند و به طور مستقیم پخش شود و فرد آن را گوش دهد، سجده، واجب است. 📝آیت الله وحید: 1و2-اگر انسان از بچّه غیر ممیّز كه خوب و بد را نمى فهمد ، یا از كسى كه قصد خواندن قرآن ندارد ، یا مثلا از گرامافون یا نوار ضبط صوت آیه سجده را استماع كند ، سجده واجب نیست ، ولى اگر شخصى در ایستگاه رادیو آیه سجده را به قصد این كه از قرآن است بخواند و انسان به وسیله رادیو گوش دهد ، سجده واجب است. 📝آیت الله زنجانی: در همه موارد مذکور اگر گوش کند، باید سجده کند. 📝آیت الله فاضل : اگر پخش زنده نباشد لازم نیست سجده كنید، اما اگر به صورت مستقیم پخش شود سجده واجب می شود. 🆔👇👇 @resule10📚
💬سوال: اگر کسی نتواند خودش وضو بگیرد ،نایب بگیرد تا اورا وضو دهد باید هر دو نیت کنند یا نایب گیرنده فقط نیت کند کافیه⁉️⁉️ ✅پاسخ: 📝آیات عظام: امام خمینی،گلپایگانی،خویی،تبریزی،صافی،زنجانی،نوری،بهجت،مکارم،خامنه ای،اراکی: فقط وضو گیرنده نیت کند ونیت نایب لازم نیست. 📝آیات الله: فاضل:باید هر دو نیت کنندبنابر احتیاط واجب. 📝آیت الله: سیستانی:اگر نائب او را وضو می دهد وخودش مشارکتی ندارد احتیاط واجب هر دو نیت وضو کنند. 🆔👇👇 @resule10📚