eitaa logo
🌹 رساله تمام مراجع🌹
5.8هزار دنبال‌کننده
31.4هزار عکس
10.6هزار ویدیو
119 فایل
#تــــــــــــــــوجه👇👇👇 📚 کتاب هایی که قبل ازمرگ باید بخوانیم...👇✅ https://eitaa.com/joinchat/2373517458Cb099503ae7 مدیر @Hossein_Hajivand تبلیغات👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2953183246Ce6d64e22a6
مشاهده در ایتا
دانلود
💬سوال: برای پاک شدن کف پا وته کفش باید چه مقدار راه رفت تا پاک شوند⁉️⁉️ 💠پاسخ کلی مراجع تقلید: برای (۱) پاک شدن کف پا و ته کفش، بهتر است پانزده قدم یا بیشتر (۲) راه بروند، اگر چه به کمتر از پانزده قدم (۳) یا مالیدن پا به زمین نجاست (۴) برطرف شود. ✅ پاسخ اختصاصی هرمرجع وادامه پاسخ کلی بالا (۱) 📝آیت الله بهجت: بعد از برطرف شدن عین نجاست، بنا بر اظهر تماس کف پا و ته کفش با زمین کافی است، اگر چه راه رفتن و مالیدن صدق ننماید ولی برای.. (۲) 📝آیات عظام خوئی، تبریزی، سیستانی: پانزده ذراع دست یا بیشتر.. 📝آیت الله نوری: پانزده ذراع (که تقریباً ده گام می‌شود) یا بیشتر.. (۳) 📝آیات عظام خوئی، تبریزی، سیستانی، نوری: پانزده ذراع.. (۴) 📝آیت الله بهجت:عین نجاست.. 📝آیت الله زنجانی: برای پاک شدن کف پا و ته کفش، بهتر است پانزده ذراع دست یا مانند آن راه بروند، (ذراع دست حدود نیم متر است)، اگر چه به کمتر از این مقدار هم پاک شود. 📝آیت الله مکارم: برای پاک شدن ِ کف پا و ته کفش، اگر مختصری راه برود یا پا را بر زمین کشد کافی است، ولی بهتر است لا اقل ّ پانزده ذراع (تقریباً هفت متر و نیم) راه برود. 🆔👇👇 @resule10📚
وقتی قراره کلی عیدی بگیری ☺️😌 راسی پیشاپیش عیدتونم مبااارک فقط عیدی مدیر یادتون نره😅 @hajtohid👈 پی وی جهت پرداخت عیدی
💬سوال: عده طلاق چه مقدار است⁉️⁉️ ✅پاسخ: 📝همه مراجع: اگر عادت ماهيانه مى بيند، بعد از آنكه در پاكى طلاقش داد، بايد به مقدارى صبر كند كه دو بار حيض ببيند و پاك شود. هنگامى كه حيض سوم را ديد، عده او تمام است. اگر عادت نمى بيند، ولى در سن زنانى است كه عادت مى بينند، بايد بعد از طلاق سه ماه عده نگه دارد. 💠تبصره ۱. عده طلاق، در صورتى است كه فاصله بين دو حيض او كمتر از سه ماه باشد. 💠تبصره ۲. آيه اللّه  مكارم در مورد زنانى كه عادت مى شوند، احتياط واجب كرده اند. 🆔👇👇 @resule10📚
💬سوال: اگر کسی در خواندن حمد و سوره بیشتر از معمول صدایش را بلند کند نمازش باطل است یا نه⁉️⁉️ ✅پاسخ: اگر کسی در خواندن حمد و سوره بیشتر از معمول صدایش را بلند کند، مثل آن که آنها را با فریاد بخواند، نمازش باطل است (۱). (۱) 📝آیت الله بهجت:بنا بر احتیاط. 📝آیت الله زنجانی: اگر کسی در خواندن حمد و سوره صدایش را به قدری بلند کند که به آن فریاد گفته شود؛ نه قرائت، نمازش باطل است. 📝آیت الله مکارم: هر گاه کسی در قرائت و ذکر نماز صدای خود را بیش از حدّ معمول بلند کند و با فریاد بخواند، نمازش باطل است. 🆔👇👇 @resule10📚
💬سوال: تخیّل شهوت بدون خروج منی چه حکمی دارد⁉️⁉️ ✅پاسخ: 📝آیت الله خامنه ای: تحریک شهوت از طریق مذکور جایز نیست. 📝آیت الله مکارم: فکر گناه تا زمانی که منتهی به انجام گناه نشود، گناه محسوب نمی شود، ولی بی شک آثار نامطلوبی بر روح انسان می گذارد. 📝آیت الله شبیری زنجانی: حرام نیست اما اگر با تحریک کردن عضو باشد احتیاط در ترک است. 📝آیت الله وحید: بنابر احتیاطِ واجب، حرام است. 📝 آیت الله فاضل: صرف تخیّل شهوت تا زمانی که عملا منجر به حرام و گناه نشود، گناه حساب نمی شود. لیکن تخیّل شهوانی، دل را سیاه می کند و زمینه گناه را فراهم می کند و بهتر است از تخیل شهوانی بدون قصد خروج منی نیز خودداری شود. 🆔👇👇 @resule10📚
📺 #سمساری_در_ایتا ✅خرید فروش بدون واسطه📎 #مبل_میز_کابینت_کمد_بوفه #فرش_روفرشی_پتو_تشک #یخچال_لباسشویی_سماور #کیف_کفش_لباس_موبایل 📌ثبت آگهی به صورت کاملا #رایگان اجناس باورنکردنی از سرتاسر ایران با قیمت استثنائی مبل ۱۰۰ هزار تومان😳 http://eitaa.com/joinchat/2934636556Cfe0af17494 ⬆️ #بدو_بدو 🏃تا بهترین هارو نبردن 😎☝️
💬سوال: زنی هنگام سجده، سر خود را روی مهر گذاشته، متوجه میشود که پیشانی وی به‌طور کامل با مهر تماس ندارد، زیرا چادر یا روسری وی مانع از تماس کامل پیشانی با مهر است، لذا سرش را از روی آن بلند کرده و بعد از رفع مانع دوباره روی مهر گذاشته است، نماز او چه حکمی دارد؟ اگر عمل وی سجده مستقلی محسوب شود، نمازهایی که خوانده است، چه حکمی دارد⁉️⁉️ ✅پاسخ : 📝آیت الله خامنه ای: واجب است بدون اين که سر خود را از زمين بلند کند، پيشانى‌اش را حرکت دهد تا روى مهر قرار بگيرد. اگر بلند کردن پيشانى از زمين براى سجده روى مهر بر اثر جهل يا فراموشى بوده و اين عمل را فقط در يکى از دو سجده يک رکعت انجام مىداده، نمازش صحيح است و اعاده واجب نيست. ولى اگر اين کار با علم و عمد بوده و يا در هر دو سجده يک رکعت آن را انجام داده، نمازش باطل و اعاده آن واجب است.  اگر در هنگام سجده، چادر روى صورت بيفتد و پيشانى با واسطه چادر روي مهر قرار بگيرد، چه حكمى دارد⁉️⁉️ بايد آهسته بطورى كه سر بلند نشود چادر را از زير پيشانى بكشيد تا پيشانى بر مهر قرار گيرد. 📝آيت الله مكارم شيرازي: در گذشته به هنگام سجده چادر بین پیشانی ما و مهر حایل شده بوده ولی (از روی جهل) آن را نکشیده ایم بلکه سر را بلند کرده و دوباره گذاشته ایم. آیا باید قضا کنیم⁉️⁉️ چنانچه تنها در یک سجده در نماز بوده و در یادگیری مسیله کوتاهی نکرده باشید نمازهای گذشته صحیح است و قضا ندارد. 📝آيت الله شبيري زنجاني:   اگر در موقع گذاشتن پيشانى روى مهر قسمتى از موى سر يا چادر، مانع چسبيدن پيشانى روى مهر گردد، چه بايد كرد⁉️⁉️ اگر به اندازه‌ى قدر واجب از سجده روى مهر باشد، مانعى ندارد و اگر نباشد بدون آن كه سر را بلند كند، آن مو يا چادر را از روى پيشانى بكشد. 📝آیت الله سیستانی: پرسش: اگر موی سر بین پیشانی و مهر قرار بگیرد (مثلا نیمی از مهر را بپوشاند) آیا سجده درست است⁉️⁉️ اشکال ندارد. 🆔👇👇 @resule10📚
💬سوال: مقصود از موانع تحقق ارث، اموری است که وجود هر یک از آن‌ها، به‌رغم وجود شرایط وراثت، مانع از تحقق ارث می‌شود. برای اینکه بتوان وارثی را به این علت از ارث محروم کرد، باید وجود یکی از این عوامل به اثبات برسد. در صورت شک در وجود مانع، کسی که اسباب و شرایط وراثت در او جمع باشد، متوفی ارث خواهد برده شده است عبارتند از: ✅پاسخ: 1⃣-کفر: کافر از مسلمان ارث نمی‌برد، امّا مسلمان از کافر ارث می‌برد. 2⃣-قتل: کشتن عمدی کسی به ناحق - نه برای قصاص، دفاع یا حدّ و مانند آن - موجب محرومیّت قاتل از ارث است. به قول مشهور، در قتل خطایی، قاتل تنها از دیه پرداختی محروم است.در این که قتل شبه عمد مانند قتل خطایی است یا حکم قتل عمد را دارد، اختلاف است. قول نخست به ظاهر کلمات بیشتر فقها نسبت داده شده است. 3⃣-برده بودن: برده بودن مورّث یا وارث مانع ارث است، مگر آن که وارث، منحصر به برده باشد. در این صورت، برده - هر چند به طور قهری - از ترکه خریداری و آزاد می‌گردد و باقی مانده ترکه به او داده می‌شود. در این که برده در هر طبقه‌ای از طبقات سه گانه که باشد در صورت انحصار وارث به او، آزاد شود یا آن که این حکم اختصاص به پدر و مادر یا آنان به اضافه فرزندان میّت دارد، اختلاف است. 4⃣-لعان: اگر مردی با همسرش برای نفی فرزند از خود، ملاعنه (--» لعان) کند، زن و شوهر از یکدیگر و نیز مرد از فرزند مورد لعان و بالعکس، ارث نمی‌برند. لعان در لغت به معنی لعنت کردن است و در اصطلاح عبارت است از اظهار لعن و نفرت بین زوجین با صیغه‌ی مخصوص، با این منشا که شوهر به همسر خود نسبت زنا بدهد و یا فرزندی را که شرعاً ملحق به اوست، انکار کند. 5⃣-زنا: نه زنا زاده از پدر و مادر خود ارث می‌برد و نه پدر و مادر و نزدیکان آنان از وی. 🆔👇👇 @resule10📚
💬سوال: مقصود از موانع تحقق ارث، اموری است که وجود هر یک از آن‌ها، به‌رغم وجود شرایط وراثت، مانع از تحقق ارث می‌شود. برای اینکه بتوان وارثی را به این علت از ارث محروم کرد، باید وجود یکی از این عوامل به اثبات برسد. در صورت شک در وجود مانع، کسی که اسباب و شرایط وراثت در او جمع باشد، متوفی ارث خواهد برده شده است عبارتند از: ✅پاسخ: 1⃣-کفر: کافر از مسلمان ارث نمی‌برد، امّا مسلمان از کافر ارث می‌برد. 2⃣-قتل: کشتن عمدی کسی به ناحق - نه برای قصاص، دفاع یا حدّ و مانند آن - موجب محرومیّت قاتل از ارث است. به قول مشهور، در قتل خطایی، قاتل تنها از دیه پرداختی محروم است.در این که قتل شبه عمد مانند قتل خطایی است یا حکم قتل عمد را دارد، اختلاف است. قول نخست به ظاهر کلمات بیشتر فقها نسبت داده شده است. 3⃣-برده بودن: برده بودن مورّث یا وارث مانع ارث است، مگر آن که وارث، منحصر به برده باشد. در این صورت، برده - هر چند به طور قهری - از ترکه خریداری و آزاد می‌گردد و باقی مانده ترکه به او داده می‌شود. در این که برده در هر طبقه‌ای از طبقات سه گانه که باشد در صورت انحصار وارث به او، آزاد شود یا آن که این حکم اختصاص به پدر و مادر یا آنان به اضافه فرزندان میّت دارد، اختلاف است. 4⃣-لعان: اگر مردی با همسرش برای نفی فرزند از خود، ملاعنه (--» لعان) کند، زن و شوهر از یکدیگر و نیز مرد از فرزند مورد لعان و بالعکس، ارث نمی‌برند. لعان در لغت به معنی لعنت کردن است و در اصطلاح عبارت است از اظهار لعن و نفرت بین زوجین با صیغه‌ی مخصوص، با این منشا که شوهر به همسر خود نسبت زنا بدهد و یا فرزندی را که شرعاً ملحق به اوست، انکار کند. 5⃣-زنا: نه زنا زاده از پدر و مادر خود ارث می‌برد و نه پدر و مادر و نزدیکان آنان از وی. 🆔👇👇 @resule10📚
💬سوال: من به تازگی کفشی خریده‌ام که فروشنده ادعا می کند چرم ایتالیاست . البته کفش ایتالیایی است ولی مشکل من این است که، آیا به صرف حرف فروشنده و مارک کفش، می توان اعتماد کرد⁉️ اگر بله، حکم طهارت من چیست⁉️⁉️ در حالی که تمام روز آن را می پوشم و تهیه کفش دیگر هم از لحاظ مالی برایم مقدور نیست ✅پاسخ: 📝آیات عظام:خامنه ای،سیستانی،مکارم ،صافی گلپایگانی: اگر شک در این باشد که آن، چرم طبیعى است یا مصنوعى، محکوم به طهارت است، و اگر بعد از احراز طبیعى بودن چرم آن، شک در این باشد که آیا از حیوانى است که شرعاً تذکیه شده یا خیر، نجس نیست و تحقیق لازم نیست و اگر یقین دارید که ذبح شرعى نشده، محکوم به نجاست است.ضمن اینکه پول داشتن یا نداشتن، حکم شرعی را تغییر نمی دهد. 📝آیت الله مکارم:(اشیای چرمی خواه از ذبح اسلامی باشد یا ذبح غیر اسلامی باشد پاک وخرید وفروش آن جایز است ولی گوشت واجزا ی خوردنی باید حتما ذبح اسلامی باشد) 📝آیات عظام بهجت ،وحید: چرمی که از کشورهای غیر اسلامی، وارد می‌شود را صرفا در صورتی پاک می‌دانند که فرد بداند، حیوانی که چرم از آن تهیه شده است ذبح شرعی شده و الا خرید و فروش آن را جایز نیست. 🆔👇👇 @resule10📚
💬سوال: خانمی که شوهرش به لحاظ فیزیکی (آلت تناسلی) مشکل داشته و عقیم است؛ آیا در صورت طلاق برای ازدواج بعدی باید عده نگه دارد⁉️⁉️ ✅ پاسخ: 📝آیت الله خامنه ای: اگر دخول به مقدار ختنه گاه ـ هر چند در فرض سؤال ـ صورت گيرد، نگه داشتن عده لازم است. 📝آیت الله مکارم: در صورتی که شوهر حاضر به طلاق وی نباشد باید هزینه یا مال دیگری به شوهر ببخشد و او را به طلاق راضی کرده و طلاق خلع بگیرد و در هر صورت عده بعد از طلاق لازم است و باید رعایت کند. 📝آیت الله شبیری: در فرض وقوع طلاق اگر نزدیکی واقع شده باشد باید زن عده نگه دارد. 📝آیت الله وحید: اگر دخول به اندازه ی ختنه گاه یا بیشتر باشد عده بعد از طلاق واجب است. 📝 آیت الله فاضل: زن مستحق مهریه است و می‌تواند مهریه را به اجراء بگذارد و اگر خانم طلاق بگیرد در صورتی که بعد از ازدواج دخول صورت گرفته باشد، باید خانم سه حیض بعد از طلاق عده بگیرد و تا زمانی که عده اش تمام نشده است نمی تواند با مرد دیگری ازدواج کند. 🆔👇👇 @resule10📚