eitaa logo
🌹 رساله تمام مراجع🌹
5.8هزار دنبال‌کننده
31.4هزار عکس
10.6هزار ویدیو
119 فایل
#تــــــــــــــــوجه👇👇👇 📚 کتاب هایی که قبل ازمرگ باید بخوانیم...👇✅ https://eitaa.com/joinchat/2373517458Cb099503ae7 مدیر @Hossein_Hajivand تبلیغات👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2953183246Ce6d64e22a6
مشاهده در ایتا
دانلود
الهی در این روز ۲۱ رمضان حال دلتون خوب باشه خدا هر لحظه کنارتون باشه عبادتتون قبول 🍃🌸 نیایش تون زیبا و دلتون صاف ونورانی باشه شهادت حضرت علی علیه السلام تسلیت باد 🏴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚 جا گرفتن در مسجدسؤال: کسی که در صف نماز جماعت، سجاده می‌گذارد و مثلاً برای وضو گرفتن می‌رود، آیا حق او نسبت به آن مکان، تا شروع نماز است یا تا وقتی که امام جماعت به رکوع می‌رود؟جواب: 🔹 حق او تا زمان شروع نماز جماعت، باقی است. 🏷 پی‌نوشت: بخش استفتائات پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر آیت‌الله خامنه‌ای.
💠حکم خواندن یا شنیدن قسمتی از آیه سجده واجب: 🌻سبب وجوب سجده، مجموع آیه است و با قرائت یا گوش دادن قسمتی از آیه، سجده واجب نمی شود. 📚 پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
💢حکم نماز و روزه دانشجو💢  طبق نظر مقام معظم رهبری حکم نماز و روزه دانشجو اینگونه است: ✅اگر ده روز یا بیشتر در محل تحصیل می‌ماند نمازش تمام است و می‌تواند روزه هم بگیرد. ✅اگر کمتر از ده روز می‌ماند و در رفت وآمد هست در دو صورت کثیرالسفر می‌شود. اول اینکه: مدت سه ماه هر روز به جز روزهای تعطیل در سفرباشد. دوم اینکه: مدت هشت ماه هر حداقل یک روز در سفر باشد.  👈پس اگر دانشجوی بورسیه باشد و کثیرالسفر باشد،، سفر اول تمام است و می‌تواند روزه بگیرد. 👈 اگر دانشجوی بورسیه نباشد و طبق یکی از ملاک های بالا سفر کند بنابراحتیاط واجب نمازش را باید به صورت جمع (هم شکسته و هم تمام) بخواند و روزه بگیرد و قضا کند.البته چون رهبری در این مورد احتیاط واجب دارند مکلف میت واند با توجه به شرائطی که دارد به مرجع اعلم بعدی رجوع کند.
⁉️معیار در شغل بودن سفر ❇️ مسأله ۴۸۱ از رساله نماز و روزه: معیار در شغل بودن سفر، عرف است و اگر در موردی صدق عرفی عنوان حرفه و شغل نسبت به سفر مشکوک باشد، نماز قصر و روزه باطل است. 🔍 منبع : leader.ir
⁉️استمرار نیت روزه 🔶 س : اگر شخصی روزۀ واجب را نیت کند و سپس از نیت خود برگردد و بگوید روزه نمی گیرم، حکم روزه او چیست؟ ✅ ج: در روزۀ واجب معین؛ مانند روزۀ ماه رمضان، واجب است نیت از طلوع فجر تا مغرب، استمرار داشته باشد؛ بنابراین اگر بین روز از نیت روزه برگردد و قصد ادامۀ روزه نداشته باشد، روزه‌اش باطل می‌شود و قصد دوباره برای ادامۀ روزه فایده ای ندارد؛ البته تا اذان مغرب باید از مبطلات روزه خودداری کند. ولی اگر بین روز مردد شود که روزه را ادامه دهد یا نه و یا تصمیم بگیرد یکی از مبطلات روزه را انجام دهد ولی آن را انجام ندهد، بنابر احتیاط واجب باید روزه را تمام کند و بعداً قضای آن را بگیرد. 🔍 منبع : leader.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📚 دعای روز بیست و یکم ماه مبارک رمضان 🔹اَللّـٰهُمَّ اجْعَلْ لى فیهِ اِلىٰ مَرْضٰاتِکَ دَلیلاً، وَلاٰ تَجْعَلْ لِلشَّیْطٰانِ فیهِ عَلَىَّ سَبیلاً، 🔸خدایا در این ماه راهنمایى براى رسیدنم به خشنودیت قرار ده، و راهى براى تسلّط شیطان بر من قرار مده، 🔹وَاجْعَلِ الْجَنَّةَ لى مَنْزِلاً وَمَقیلاً، یٰا قٰاضِىَ حَوٰآئِـجِ الطّٰالِبینَ. 🔸و بهشت را منزل و محل بازگشتم قرار ده اى برآورنده حاجت هاى طلب کنندگان. ​​​​👇 💟🇯‌🇴‌🇮‌🇳👇 cнαɴεℓ☞ @Ajaieb_Jahan
Joze 21-Aghaie Tahdir_1395-8-18-9-44.mp3
33.02M
🔻جزء بیست و یکم قرآن کریم 🔸به روش تندخوانی (تحدیر) 🔹با صدای استاد ⌚️ ۳۴دقیقه ​​​​👇 💟🇯‌🇴‌🇮‌🇳👇 cнαɴεℓ☞ @Ajaieb_Jahan
🌴 برداشتن پول کنار گذاشته شده اگر پولی را به عنوان صدقه کنار گذاشته ایم آیا می شود آن را برداریم یا عوض کنیم؟ اگر آن پول را در صندوق خاصی مثل صندوق کمیته یا موسسات خیریه انداخته اید همین که پول را بیندازید داخلش دیگه نمی شود آن را برداشت کرد یا تعویض کرد ولی اگر قلک شخصی است یا فقط کنار گذاشته ولی هنوز داخل صندوق نگذاشته (مثلا تو داشتبورد گذاشته) اینجا برداشتن اشکال ندارد.
داشتن آدمهای خـوب ثروت🕊🖤 و دیـدن آنها لـذت است🕊🖤 یک عصر قـشنگـــــ🕊🖤 یک دل خـــوش 🕊🖤 یک لب خنـدان🕊🖤 یک تـن سـالم🕊🖤 تـقدیم شما و🕊🖤 لحظه هاتــون🕊🖤 عصرچهارشنبه 🕊🖤 بـخیر و خـوشی🕊🖤 ​​​​👇 💟🇯‌🇴‌🇮‌🇳👇 cнαɴεℓ☞ @Ajaieb_Jahan
فتوای آیات عظام (خامنه ای، سیستانی و مکارم): صرفِ چشیدن غذا برای احساس طعم آن یا به جهت جویدن غذا برای بچه، روزه را باطل نمی کند، مگر اینکه پس از چشیدن، ذرات باقی مانده ی غذا را عمداً فرو ببرد. ⚠️ توجه: اگر بدون قصد و بی اختیار غذایی را که می خواسته بچشد، وارد حلق شود، روزه اش باطل نیست و قضا هم ندارد؛ به شرطی که از اول یقین نداشته باشد که با چشیدن غذا آن را فرو خواهد داد اما اگر یقین داشته باشد و فرو دهد، هم قضا و هم کفاره بر او واجب می شود. 📚منابع: رساله نماز و روزه رهبر معظم انقلاب، مسئله ٨٣٠ و ٨٨٢، توضیح المسائل جامع آیت الله سیستانی، جلد دو، مسئله ۶۵، توضیح المسائل آیت الله مکارم، مسئله ١٣۴٢