#شهیدبهروزمرادی در اولین روزهای دی ماه ۱۳۳۵ در خرمشهر و در خانوادهای مذهبی متولد شد.
تحصیلاتش را در خرمشهر آغاز کرد و در مدرسه بازرگانی با سردار شهید محمد جهانآرا همکلاس بود. در جوانی به عنوان معلم، مشغول به کار شد.
بهروز به همراه سایر بچههای خرمشهر در جریان پیروزی انقلاب و بعد از آن در برابر قائلهی ضدانقلاب وارد کارزار جنگ شد و با شروع جنگ تحمیلی به جبههی جنگ شتافت.
آنچنان که از میان خاطرات خرمشهر و همرزمانش بر میآید، بهروز را میتوان جزء نفراتی دانست که تا آخرین لحظات در برابر سقوط خرمشهر جانانه مقاومت کردند.
تانکهای دشمن از دست بهروز در امان نبودند و به همین خاطر، لقب شکارچی تانک را به او دادند.
بهروز معلم و حتی یک هنرمند بود، که آثار متعددی از خود به جا گذاشت، تابلوی معروف «به خرمشهر خوش آمدید جمعیت ۳۶میلیون» یکی از اثرات تاریخی این شهید عزیز است.
سرانجام، این قهرمان اسلام، در ۴ خرداد ۱۳۶۷ در منطقهی شلمچه به شهادت رسید و به یاران شهیدش پیوست.
📷 عکس فوق: رزمندگان خرمشهری در محضر آیتاللهالعظمی امام خامنهای، که در میان آنها شهید بهروز مرادی نیز دیده میشود.
🎥فیلم فوق، آخرین سخنرانی شهید بهروز مرادی، ساعاتی قبل از شهادت.
به طرز عجیبی انگار این سخنرانی برای همین روزهاست.
#شهیدبهروزمرادی
#سالروزشهادت
#چهارمخرداد
🕊 شادی روح پاکش حمد و سوره و صلواتی قرائت کنیم.
eitaa.com/revaayatgar
صرف نظر از این که #لایحه_حجاب لایحه مناسبی است یا نه، قرار دادن مجازات مالی صرف برای بی حجابی، یعنی حراج عفاف جامعه. یعنی اگر پول داری میتوانی بی حجاب باشی!
در کنار ویلا و ماشین و جواهرات و مهمانیهای آنچنانی، #بی_حجابی را هم به لیست آرزوها و حسرتهای طبقات متوسط و فقیر نیفزایید.
#حجاب
شهید سیدعلی حسینیمیغان، شهیدی که از قعر جهنم منافقین ضدخلق، به عرش اعلای شهادت رسید.
eitaa.com/revaayatgar
روایتگـــــــر
شهید سیدعلی حسینیمیغان، شهیدی که از قعر جهنم منافقین ضدخلق، به عرش اعلای شهادت رسید. eitaa.com/r
شهید سیدعلی حسینیمیغان، شهیدی که از قعر جهنم منافقین ضدخلق، به عرش اعلای شهادت رسید.
گفتوگو با «محمدتقی نادری» خواهرزاده و همرزم شهید.
✅بخش اول
من ۲ سال از سیدعلی کوچکتر بودم و با هم در دبیرستانی که امروز «امام خمینی» نام دارد، تحصیل میکردیم. این دبیرستان محل حضور نخبههای شاهرود و البته بستر مناسبی برای یارگیری سازمان مجاهدین خلق بود.
سازمان با تبلیغات فوقالعادهی خودش و با سوءاستفاده از روحیهی انقلابی نوجوانان، سعی در جذب دانشآموزان داشتند؛ به همین خاطر سیدعلی در سال سوم دبیرستان به این گروهک پیوست.
او با پشتکار بسیار بالا برنامههای سازمان را دنبال میکرد
در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۵۹، خانوادهی سیدعلی، بهخصوص برادرش «سیدرضا»، طرفدار «حسن حبیبی»، کاندیدای حزب جمهوری اسلامی بودند؛ ولی سیدعلی که طرفدار پروپاقرص «بنیصدر» بود، بیکار ننشست و با چند نفر از دوستان و همفکرانش در میغان و شاهرود به فعالیت علیه حزب جمهوری اسلامی و حتی امام خمینی پرداخت.
بالأخره صبر خانواده لبریز شد، او را از خانه بیرون کردند و کتابها و وسایلش را جلوی در ریختند. سیدعلی هم که به شدت تعصب سازمان را داشت، قید پدر، مادر و خانوادهاش را زد، در شاهرود خانهای اجاره کرد و همانجا مشغول فعالیت شد. او چنان پایبند عقایدش بود که گاهی در میانهی بحث، دست به زدوخورد میزد و چه بسا ممکن بود در جریان دفاع از سازمان، دستش به خون آلوده شود.
پس از مدتی، سیدعلی مسئول مالی سازمان در گرگان و شاهرود شد. درست یک هفته پیش از خروج نظامی منافقان علیه نظام، در گرگان دستگیر شد.
من همیشه گفتم، نان حلال و دسترنج پدرش که از ابتدا به خمس و زکات مقید بودند، مانع سقوط سیدعلی شد.
همبندش تعریف میکرد که سیدعلی شبها را با چشمانی اشکبار به صبح میرساند؛ آنچنان که سفیدی چشمانش سرخ میشد و از خدا طلب عفو و بخشش میکرد. خیلی جرأت میخواست که یک منافق بیاید وسط جمع، غرورش را زیر پا بگذارد، از همقطارهایش برائت بجوید و خود را گمراه اعلام کند؛ ولی سید نه تنها جدا شدن از منافقان را اعلام کرد؛ بلکه به تدریس توابین و بحث با آنها پرداخت.
سیدعلی در زندان گرگان بهعنوان منافق زندانی شد. حاج «سیدعباس»، پدر سیدعلی هنوز از موضع خود عقب ننشسته بود و داشتن پسری به نام سیدعلی را انکار میکرد. میگفت: «من نان حلال ندادهام که بچهام منافق دربیاید.»
خودش به ملاقات سیدعلی نمیرفت و ملاقات بقیه را هم ممنوع کرده بود. فقط گاهی اوقات مادربزرگم به همراه مادر و خالههایم دور از چشم حاج سیدعباس به دیدن سیدعلی میرفتند.
پس از اتفاقات سال ۱۳۶۰ و آغاز ترورهای گروهک منافقین، وقتی سیدعلی دید که ایدئولوژیاش دارد آدم بیگناه میکشد، بچه مدرسهای میکشد، بچهی شیرخوار را در بمبگذاریها از بین میبرد، یخ تعصبش آب شد و منطقی به قضایا نگاه کرد.
به تدبیر آیتالله «محمدی گیلانی» و شهید «لاجوردی» برای زندانیهای منافق کلاسهای عقاید و کلام برگزار و کتابهای فلسفی توزیع میشد. سیدعلی کتابهای شهید بهشتی، شهید مطهری، آیتالله سبحانی و... را در زندان خوانده بود و همینها باعث شده بودند که کمکم از مرام و ایدئولوژی التقاطی گروهک دست بردارد.
سیدعلی در زندان و از طریق نامه با حاجآقا «بسطامی»(داییرضا) ارتباط برقرار کرد و از درس اخلاق ایشان بهره برد. این ارتباط در بازگشت سیدعلی نقش بسیار مهمی داشت.
پس از ۲ سال از زندان گرگان به زندان شاهرود و سپس سمنان منتقل شد. برایش حکم اعدام بریده بودند که به خاطر توبهاش به حبس ابد تقلیل یافت. بعد از گذشت کمتر از ۴ سال، با حکم عفو هیأتعفو حضرت امام، در پاییز سال ۱۳۶۳ از زندان آزاد شد.
آزاد شدن سیدعلی برای رفع سوءتفاهمها در روستا و شهر کافی نبود. خیلیها هنوز میانهی خوبی با سیدعلی نداشتند؛ طوریکه وقتی به پایگاه بسیج میغان میآمد، خیلیها اعتراض میکردند یا اینکه تحویلش نمیگرفتند. سید هیچوقت به این رفتار اعتراض نمیکرد؛ حتی وقتی عدهای بهش توهین میکردند، سکوت میکرد، سرش را پایین میانداخت و تحمل میکرد.
سید دیگر آدم قبلی نبود؛ نماز شبش ترک نمیشد، به پدرش کمک میکرد و بیشتر وقتش را به مطالعه و عبادت میگذراند. یک دفترچهی یادداشت تهیه کرده بود و فهرست کتابهای مورد نیازش را در آن نوشته بود. پول زیادی برای خرید کتاب خرج میکرد و بیشتر کتابهای شهید مطهری را میخرید و مطالعه میکرد.
ادامه دارد ...
eitaa.com/revaayatgar
روایتگـــــــر
شهید سیدعلی حسینیمیغان، شهیدی که از قعر جهنم منافقین ضدخلق، به عرش اعلای شهادت رسید. گفتوگو با «
شهید سیدعلی حسینیمیغان، شهیدی که از قعر جهنم منافقین ضدخلق، به عرش اعلای شهادت رسید.
گفتوگو با «محمدتقی نادری» خواهرزاده و همرزم شهید.
✅بخش دوم(پایانی)
پس از شهادت برادرانش «سیدحسین» و «سیدرضا» که به فاصلهی ۲ روز از یکدیگر در عملیات «بدر» به شهادت رسیدند، دیگر آرام و قرار نداشت و بالأخره پس از مدتی به جبهه اعزام شد.
سپاه با رفتن سیدعلی به جبهه مخالف بود، نه به دلیل سابقهاش در گروهک منافقین؛ بلکه به خاطر شهادت برادرانش.
با این وجود، سید ۲ بار از طریق بسیج به جبهه اعزام شد. بار آخر من هم همراهش بودم. رفتیم جزیرهی مجنون. سید همیشه جلوی در چادر میخوابید. بچهها که میخوابیدند، میرفت در قبری که برای خودش کنده بود و شب را به استغاثه میگذراند. یک روز بیدار شدیم و دیدیم پوتینهایمان واکس خوردهاند. همه میدانستند کار سید است. خیلی هم به مناجات شعبانیه مقید بود.
پس از مدتی اعلام کردند که گردان کربلا باید به غرب منتقل شود. دلیل این جابهجایی را نمیدانستیم، تا اینکه ۲ روز پس از استقرار، فرمانده گردان، «استادحسینی» برنامهی حرکت عراق را به سمت مهران شرح داد و گفت که مأموریت گردان ما توقف این حرکت است.
در پاتک مهران در ۲ ستون با فاصلهی هزار متر از هم در حرکت بودیم. من پشت سر «رضا شاهحسینی» میرفتم و پشت سرم هم دکتر «علی نادران» بود. ناگهان دیدم که تیر مستقیمی به سر رضا خورد و سرش رفت.
عراق یک چهارلول ضدهوایی روی کانال تنظیم کرده بودند و مدام شلیک میکرد. تیر به نخاع «احمد نظری» خورده بود و کنار کانال تکیه داده بود.
«رضایی»، فرمانده سپاه شاهرود هم دو پایش قطع شده بود و کنار کانال نشسته بود. مرا که دید، گفت: «من برنمیگردم عقب. برایم نارنجک بگذار و برو.»
چیزی نگذشته بود که یک خمپاره در نزدیکیام به زمین خورد و ترکش به گلویم خورد. خون زیادی ازم میرفت. آتش دشمن سنگین بود و گروهان اول قلعوقمع شده بود.
کمکم نورافکن تانکهای عراقی از پشت خاکریز معلوم شدند. استادحسینی دستور عقبنشینی داد. گروهان دومی که هزار متر آنطرفتر، پشت خاکریز مستقر شده بودند، برای عقبنشینی ما آتش پوشش آماده کردند. همه عقب نشستند. امیدی به زنده ماندن نداشتم. «محمد عابدینی» آمد و گفت: «برگردیم عقب.» هرچه اصرار کردم که ولم کند، کوتاه نیامد. بالاخره زیر بغلم را گرفت و مرا هم عقب کشید.
سیدعلی را دیدم که آرپیجی به دست از کانال بالا آمد، ولی چون زخمی بودم، چیز دیگری ندیدم. آتش تیربار عراقی مانع تحرک گردان شده بود. شنیدم که سید برای خاموش کردن چهارلول به خط دشمن زده بود. سنگر ضدهوایی را منفجر کرده و همان جا به شهادت رسیده بود.
پیکر سیدعلی، چندصدمتر جلوتر از بقیهی شهدا پیدا شد؛ درست توی خاکریز عراقیها.
چند هفته بعد که مهران را از عراق پس گرفتیم، پیکرش را آوردند. انگار سوخته بود، حالا یا در اثر آفتاب یا اینکه عراقیها رویش آهک ریخته بودند. پدربزرگم حاج سیدعباس با پای برهنه برای تشییع جنازهی سیدعلی آمد. مدام زیر لب میگفت: «علی جان! خوشآمدی بابا.»
و بدون اینکه شیون و زاری کند، همراه مادربزرگم بدن سیدعلی را درون قبر گذاشتند. مادربزرگم کف قبر را با دستانش تمیز کرد.
سیدعلی پس از شهادت سیدحسین، سیدرضا و برادرم «محمدرضا»، چهارمین شهید خانواده بود.
سیدعلی سال قبل در کنکور دانشگاه رتبهی خوبی آورده بود. مهر سال ۱۳۶۵ عکسش را جزو نفرات برتر کنکور در روزنامهی «اطلاعات» چاپ کردند. سیدعلی پس از زندان، ادامهی تحصیل داده و دیپلمش را گرفته بود، ولی کسی نمیدانست که کنکور شرکت کرده و قبول شده است.
در همان روزها چند مقاله دربارهی سید در روزنامهها چاپ شد؛ از «میقات میغان تا میعاد مهران» و خاطرات دوست همبندیش که به روزنامهی اطلاعات فرستاده بودوزیر علوم وقت هم تقدیرنامهای برایش فرستاد.
روحش شاد و یادش گرامی.
📚منبع : ماهنامه امتداد
نام شهید: سیدعلی حسینیمیغان.
فرزند: سید عباس.
متولد: ۱۳۴۰/۰۳/۰۱ در میغان(از توابع شهرستان شاهرود).
تحصیلات: دیپلم.
وضعیت تأهل: مجرد.
یگان اعزامی: گردان کربلا از تیپ ۲۱ سپاه شاهرود.
مدت حضور در جبهه: ۱۳ ماه و ۲۷ روز.
مسئولیت: رزمنده.
نوع عضویت: بسیجی.
شغل: کشاورز.
تاریخ شهادت: ۱۳۶۵/۰۲/۲۹.
محل شهادت: مهران.
نام عملیات: مقابله با تک دشمن.
محل دفن: میغان
نحوهی شهادت: اصابت گلوله و سوختگی.
🕊شادی روح پاک شهیدان، بالأخص شهیدان حسینیمیغان، حمد و سوره و صلواتی قرائت کنیم.
eitaa.com/revaayatgar
هدایت شده از دادشهر | حمزه شکریان
♨️ میدانید درد کجاست؟
👈 پریروز در خدمت نخبگان فرهنگی شهر مشهد در نقد لایحه عفاف و حجاب برای توضیح «چگونگی انطباق این لایحه با سند 2030» بودم.
💢 جمعیتی حدود ۱۰۰ نفر در جلسه حاضر بودند و همگی دغدغهمند در حوزه عفاف و حجاب!
🔹 وقتی دستور رهبری را متذکر شدم که؛ «باید در مقابل برنامه دشمن، برنامه داشت» و برنامه دشمن چیست؟ فقط یک نفر پاسخ داد که سند 2030!
🔸 وقتی از این جمع نخبگانی پرسیدم که چند نفر از شما که دستور رهبری را شنیدهاید، برنامه دشمن یعنی سند 2030 را فقط روخوانی کردهاید؟ فقط ۲ نفر دست بلند کردند!
🔹 وقتی پرسیدم که چند نفر اسناد اجرایی ذیل سند 2030 را تحلیل و آسیبشناسی کردهاید؟ هیچ کس دست بلند نکرد!
👈 درد همین جاست!
همه دغدغه حجاب دارند، ولی دستور رهبری کماکان روی زمین است!
🔹 چگونه میتوان ادعای دشمنشناسی کرد، ولی نقشه و برنامه دشمن را نشناخت؟
🔸 مطالبهگر، نقطهزن است و کسی که میخواهد نقطهزنی کند، باید عالمانه اقدام کند و کسی که میخواهد عالمانه اقدام کند، باید اهل پژوهش باشد و کسی که اهل پژوهش است، باید از زندگی خود هزینه کند برای رسیدن به هدف!
🔹 هر گونه مطالبهگری در حوزه عفاف و حجاب هم نیازمند پژوهش و هزینه کردن است و بدون آن، برنامهسازی در مقابل برنامه دشمن، قطعاً غیرممکن است.
💢 ایراد کار از خود ماست که دولت چنین جسارتی پیدا میکند و لایحهای تقدیم مجلس میکند که صددرصد منطبق بر سند 2030 است!
@dadshahr_iranian
روایتگـــــــر
♨️ میدانید درد کجاست؟ 👈 پریروز در خدمت نخبگان فرهنگی شهر مشهد در نقد لایحه عفاف و حجاب برای توضیح
لایحهی عفاف و حجاب منطبق با سند ننگین ۲۰۳۰ تدوین شده.
📚کتاب «حماسهی تپهی برهانی»
✅کتابی منحصر به فرد در حوزهی کتب جنگ و دفاع مقدس.
❤️روایتی از عطش و تشنگی عاشورایی رزمندگان اصفهانی، در عملیات والفجر۲، در تابستان ۱۳۶۲.
eitaa.com/revaayatgar
روایتگـــــــر
📚کتاب «حماسهی تپهی برهانی» ✅کتابی منحصر به فرد در حوزهی کتب جنگ و دفاع مقدس. ❤️روایتی از عطش و
📚کتاب حماسهی تپهی برهانی
❤️روایت انسانهایی که به زلالی آب و استقامت کوه بودند.
❤️روایتی از عطش و تشنگی عاشورایی رزمندگان اصفهانی، در عملیات والفجر۲، در تابستان ۱۳۶۲.
این کتاب ابتدا توسط معاونت انتشارات مرکز فرهنگی سپاه در دهه ۷۰ منتشر شد و بعدها توسط ناشران دیگر از جمله انتشارات شهیدکاظمی تجدید چاپ شد. این کتاب سرگذشت مهمی از نگارش تا انتشار را به خود دیده است.
ابتدا تپهی برهانی در قالب یک خاطره در سال ۱۳۶۵، در نخستین مسابقهی بزرگ فرهنگی هنری جبهه و جنگ، که توسط قرارگاه خاتم الانبیا برگزار شد، رتبه اول را در بخش خاطره نویسی به خود اختصاص داد و نویسندهی خاطره، از دست رئیس جمهور وقت، حضرت آیتاللهالعظمی امام سیدعلیخامنهای جایزه خود را دریافت کرد. کتاب «حماسه تپه برهانی» در سوم خرداد سال ۱۳۷۳ نیز در نخستین دورهی انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس، رتبه اول را به خود اختصاص داد و تندیس زرین برترین کتاب دفاع مقدس را از دست رئیس جمهور وقت دریافت کرد، همچنین در سال ۱۳۷۹، در جشنواره «ادب پایداری» که کلیه آثار ادبی در طول ۲۰ سال، از آغاز دفاع مقدس تا سال ۱۳۷۹، با حضور نخبگان ادبی کشور مورد ارزیابی قرار گرفت. در این ارزیابی نیز گوی سبقت از صدها کتابی که در طول بیست سال نگارش شده بود را ربود و به عنوان «برترین کتاب خاطره در سطح الف جشنواره ادب پایداری» معرفی شد و نویسنده این اثر جاودانه، دیپلم افتخار و تندیس زرین برترین نویسنده کتاب خاطره، در بیست سال ادبیات داستانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را دریافت کرد.
مخاطب در این اثر با خاطرات منحصر به فرد از حماسه عظیم تپهی برهانی با روایت رزمندهی جانباز «سیدحمیدرضا طالقانی» آشنا میشود.
این حماسه در عملیات «والفجر ۲» در تابستان سال ۱۳۶۲ اتفاق افتاده، که تپهی برهانی، بریدهای از آن حماسهی عظیم است.
«حماسهی تپهی برهانی» در عین حالی که یک «سند تاریخی منحصر به فرد» به شمار میرود، سندی است که اگر نبود، قطعهای از تاریخ دفاعمقدس مغفول و مجهول میماند، چرا که هیچ نوشتهی دیگری درباره این بریده از عملیات «والفجر۲» وجود ندارد.
🕊شادی ارواح پاک و آسمانی شهدای عملیات والفجر۲ و حماسه سازان تپهی شهیدبرهانی، حمد و سوره و صلواتی قرائت کنیم.
eitaa.com/revaayatgar