eitaa logo
🌹🌹ریحانة الرسول🌹🌹 25/10
163 دنبال‌کننده
9.3هزار عکس
2.4هزار ویدیو
56 فایل
محفلی دوستانه برای ساختن زندگی عارفانه، عاشقانه و عاقلانه...
مشاهده در ایتا
دانلود
┄┅─✵💝✵─┅┄ خدایا، کمک کن دیرتر برنجم، زودتر ببخشم، کمتر قضاوت کنم و بیشتر فرصت دهم ... سلاااام الهی به امیدتو صبحتون بخیر💖
‌‌‌‌‌‌‌┄✦۞✦‌‌✺‌﷽‌‌‌✺✦۞✦┄ ✨امام صادق علیه‌السلام فرمودند: به خداوند امیدوار باش، امیدی که تو را بر انجام معصیتش جرات نبخشد و از خداوند بیم داشته باش بیمی که تو را از رحمتش ناامید نگرداند.✨
📖 ؟ ✅ در گرو دوری از شرک سوره انعام/۸۲ الَّذينَ آمَنُوا وَ لَمْ يَلْبِسُوا إيمانَهُمْ بِظُلْمٍ أُولئِکَ لَهُمُ الْأَمْنُ وَ هُمْ مُهْتَدُونَ كسانى كه ايمان آورده ‏اند و ايمانشان را به شرك نيالوده ‏اند،امنيت مال آنها است، و آنها هدايت يافتگانند.
📖 ؟ آنان که خدا را یافته اند، "چیز"ی نمی خواهند. آنان که "چیز"ی می خواهند، هنوز خدا را نیافته اند. زیرا آنکه خدا را دارد، اصل را دارد و آنکه اصل را دارد تمام هستی مسخّر اوست. پس به چیزش احتیاج نیست. چنین کسانی برتری شان بخاطر داشتن چیزهای بسیار نیست. برتری شان به برکت وجود خود خداوند است. و این است معنای "اَنتُم الاَعلَونَ وَ اللهُ مَعَکُم" (شما برترین هستید زیرا خدا با شماست!) پس آنگاه که نزد خدای رحمن اند، در سکوتی اعجاب انگیز بسر می برند، و هیچ سخنی به درخواست نمی گویند مگر آنگاه که خداوند خود اذن شان دهد "لا یَتَکَلَّمُونَ اِلّا مَن اَذِنَ لَهُ الرَّحمنُ"، که در این صورت نیز باز سخن شان خدایی است و جز به حق نمی گویند. بر گرفته از مجموعه نکات قرآنی مسعود ریاعی
📖؟ 💢 دنيا طلبان و اخرت خواهان، هركدام بهره خود را مي برند.. 💠🔆 اللَّهُ لَطِيفٌ بِعِبادِهِ يَرْزُقُ مَنْ يَشاءُ وَ هُوَ الْقَوِيُّ الْعَزِيزُ «19/شورے» 🌱خداوند نسبت به بندگانش با مهر و لطف رفتار مى‌كند، هر كه را بخواهد (و صلاح بداند) روزى مى‌دهد و اوست تواناى غالب. 💠🔆 مَنْ كانَ يُرِيدُ حَرْثَ الْآخِرَةِ نَزِدْ لَهُ فِي حَرْثِهِ وَ مَنْ كانَ يُرِيدُ حَرْثَ الدُّنْيا نُؤْتِهِ مِنْها وَ ما لَهُ فِي الْآخِرَةِ مِنْ نَصِيبٍ «20/شورے» 🌱آن كه كشت آخرت بخواهد براى او در كشتش مى‌افزاييم و آن كه كشت دنيا بخواهد از آن به او مى‌دهيم و در آخرت هيچ نصيبى ندارد. 💬نکته ها ✨🌹در معناى لطف، نرمى و دقّت نهفته است. خداوند لطيف است يعنى به دقايق امور احاطه‌ دارد و هر كارى را، به سهولت و آسانى انجام مى‌دهد. ✨🌹اراده آخرت نشانه‌ى: وسعت ديد، دل كندن از دنيا، ايمان به وعده‌هاى الهى، رنگ بقا دادن به فانى‌ها و در يك جمله نشانه عقل و انتخاب احسن است. ✨🌹در آيه 20، انسان به كشاورز، عمل او به كشت، نيّت او به بذر و دنيا و آخرت، به مزرعه و محل برداشت تشبيه شده است. آخرت از دنيا مهم‌تر است زيرا:👇 ✅براى آخرت‌خواهان توسعه و رشد است. «نَزِدْ لَهُ فِي حَرْثِهِ» ✅ آخرت‌خواهان از دنيا بهره كمى مى‌برند ولى دنياخواهان هيچ بهره‌اى از آخرت ندارند. «ما لَهُ فِي الْآخِرَةِ مِنْ نَصِيبٍ» ✅ آخرت‌خواهان به همه اهداف خود مى‌رسند. «نَزِدْ لَهُ فِي حَرْثِهِ» ولى دنياخواهان تنها به گوشه‌اى از اهداف خود مى‌رسند. «نُؤْتِهِ مِنْها» 📚تفسیر نور
سید ابن طاووس در کتاب «مُهَجُ»، از ابن عباس روایت کرده: نزد امیر مؤمنان نشسته بودم، شخصى رنگ پریده آمد و گفت: اى امیر مؤمنان، من همیشه بیمارم و دردهاى بسیارى دارم، به من دعایى بیاموز که با آن، بر بیماری‌هایم یارى جویم. حضرت  فرمود: به تو دعایى مى‏ آموزم که جبرئیل وقتى حسن و حسین بیمار بودند به پیامبر صلّى اللّه علیه و آله آموخت و آن دعا این است: اِلهى کُلَّما اَنْعَمْتَ عَلَىَّ نِعْمَةً قَلَّ لَکَ عِنْدَها شُکْرى وَ کُلَّمَا ابْتَلَیْتَنى بِبَلِیَّةٍ قَلَّ لَکَ عِنْدَها صَبْرى اى معبود من، هر زمان به من نعمت دادى سپاسگزارى‌ام براى تو در کنار آن نعمت اندک بود و هر زمان مبتلاى به بلایم کردی، صبرم براى تو نزد آن اندک بود. فیا مَنْ قَلَّ شُکْرى عِنْدَ نِعَمِهِ فَلَمْ یَحْرِمْنى وَ یا مَنْ قَلَّ صَبْرى عِنْدَ بَلاَّئِهِ فَلَمْ یَخْذُلنى اى که شکرم کنار نعمت‌هایش کم بود، اما از نعمت محرومم نکرد، و اى که صبرم نزد بلایش اندک بود، اما مرا وا نگذاشت، وَ یا مَنْ رَانى عَلَى الْمَعاصى فَلَمْ یَفْضَحْنى وَ یا مَنْ رَانى عَلَى الْخَطایا فَلَمْ یُعاقِبْنى عَلَیْها و اى که مرا بر گناهان دید، اما رسوایم نکرد و اى که مرا بر خطاها دید، اما بر آنها عذابم نکرد. صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَاغْفِرْ لى ذَنْبى وَ اشْفِنى مِنْ مَرَضى اِنَّکَ عَلى کُلِّ شَیْئٍ قَدیرٌ بر محمّد و خاندان محمّد درود فرست، و گناهم را بیامرز، و از بیمارى‌‏ام شفا بده، به درستى که تو بر هرچیز توانایى. ( مهج الدعوات و منهج العبادات، ص8)
💌 خداوند پیامبرِ خود را بر‌انگیزاند تا محلِّ ظهورِ زبانِ شود و تفکّر همان احساسِ حضور می‌باشد که انسان در وجودِ گسترده و گشودهٔ خود می‌یابد. این همان پیدا شدنِ نسبتِ انسان با وجود است. پیدا شدنِ نسبت با وجودِ خود و وجودِ دیگر موجودات و دیگر انسانها. 💌 در این راستا است که عالَم انسان گسترده میشود. آری زبانِ عالَم‌ساز است و بدبخت انسانی که عالَم ندارد تا در پیامِ وجود سکنی گزیند و در تاریخِ خود که آیینهٔ ظهورِ ارادهٔ خاصّ الهی است حاضر شود! 📁 بیانات استاد اصغر طاهرزاده
☘ یکی از اعجازهای این است که، جایگاه هرکسی در قرآن معلوم است. هر کسی در بطن قرآن جایگاهی دارد. این جایگاه نسبی است. زمانی که بشر به حدّ ثابت خود برسد، قرآن جایگاه ثابتش را به او نشان میدهد و زمانی که هنوز به آن جایگاه ثابت نرسیده و در رفت و آمد است، جایگاه او نیز در بطن قرآن حرکت میکند. ☘ یک اندوخته الهی است، یک دماسنج است که دائم میتواند از رطب و یابس عالم گزارش بدهد، امّا فهم این گزارش سخت است! قلبی بیدار و حیات‌یافته میخواهد که از این انطباق خبر بگیرد؛ یعنی از قرآن بفهمد که هر کسی چه جایگاهی دارد و انسانها بلکه همه موجودات در کجایِ قرآن هستند. این باب برای ما مسدود است! ولی نباید قرآن را کوچک بپنداریم. اطّلاع بر این علم "تشخیص جایگاه هر کس در قرآن" نیازمند مقدّماتی است. ☘ کلید این علم کجاست؟ علمی که آقا امیرالمؤمنین علیه السلام فرمودند: میتواند ناطق باشد. قرآن ناطق است؛ امّا استنطاق او "به نطق آوردن او و به ‌سخن کشیدن او" کارِ هر کسی نیست! اگر کسی بخواهد استنطاق کند در مورد جایگاه من در قرآن که در کجا هستم یا هر امر دیگری را خواست از قرآن استفاده کند، نیازمند به کلید است. ☘ کریم در باب امور کلی و علوم مختلف و همچنین در موارد جزئی و شخصی، در هر دو وارد شده است. ممکن است انسان از نظر ایمانی، صبح یک مسیر را و عصر یک مسیر دیگری را برود. انسان در هر قضیه‌ای ممکن است ـ چه در مسائل کوچک، چه در مسائل بزرگ ـ مسیرهای متفاوتی را طی ‌کند. ☘ طبیعتاً جایگاه انسان در بطن متفاوت ‌میشود که یا باید خودِ انسان دانا باشد تا بتواند جایگاه خود را از بطن قرآن پیدا کند که حالا با صبح چه فرقی کرده است، یا شخص دیگری که بینا است باید قضیه را به او منتقل کند. ممکن است سؤال شود که هر کس از جهت ایمان، در کجایِ قرآن قرار دارد؟ فرض ‌کنید کسی بداند و جایگاه انسان را در قرآن به او بگویند که فلان جای قرآن قرار دارد؛ اما انسان در یک موضوع ختم نمیشود! ☘ انسان در ارتباط با هر یک از اطرافیان یک جایگاهی در دارد؛ مثلاً در ارتباط با مادر خود یک جایگاه دارد، در ارتباط با برادرِ خود یک جایگاه دارد و همچنین است در ارتباط با افرادِ دیگر؛ یعنی انسان میماند و موضوعاتِ متعدّد و شاخه‌هایِ گوناگون ارتباطی ‌او که همه ی اینها باید در قرآن پیدا شود. هر انسانی از حیث معنوی و ایمانی در هر فصلی در یک جایگاهی قرار گرفته است که قرآن آن جایگاهها را بیان میکند. حجّت الاسلام و المسلمین
💌 راه تشخیص آدم شریف
‼️به شوخی به یکی از دوستانم گفتم: من ۲۲ ساعت متوالی خوابیده ام! گفت: ⁉️ همین سخن را به دوست دیگرم گفتم: گفت: ⁉️ 👌🔺و این گونه خدای هرکس را شناختم! 🌷 ✨✨✨✨✨✨✨✨ 🌷❣🌷❣🌷❣🌷
《🌸🕊🌼》 🔻این روزها این دعا رو زیاد بخونیم؛ بخصوص در قنوتها و سجده هامون .