فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اگر دلت شکست سفرهٔ دلت را پیش پیغمبر اکرم صلیالله علیهوآله باز کن
📎 #پیامبر_اسلام
📎 #اخلاقی
#اللّهمَّعَجِّلْلِوَلِیِّڪَالفَرَج ❤️
✏️✏️✏️✏️✏️✏️✏️✏️
@reyhanenabbe
https://eitaa.com/joinchat/3883860013C33be20ec18
📢 هر روز #یک_صفحه_قرآن بخوانیم
🔹 امروز؛ صفحه صد و پنجاه قرآن کریم، سوره مبارکه الأنعام
✏️ توصیه مهم حضرت آیتالله خامنهای:
هر روز حتماً قرآن بخوانید حتّی روزی نیم صفحه، روزی یک صفحه بخوانید، امّا ترک نشود. در دنیای اسلام هیچ کس نباید پیدا بشود که یک روز بر او بگذرد و آیاتی از قرآن را تلاوت نکند.
#اللّهمَّعَجِّلْلِوَلِیِّڪَالفَرَج ❤️
✏️✏️✏️✏️✏️✏️✏️✏️
@reyhanenabbe
https://eitaa.com/joinchat/3883860013C33be20ec18
Quran-page-150.mp3
2.65M
📢 هر روز #یک_صفحه_قرآن بخوانیم
🔹 صفحه صد و پنجاه قرآن کریم، سوره مبارکه الأنعام
🎙با صدای آقای شهریار پرهیزگار بشنوید.
#اللّهمَّعَجِّلْلِوَلِیِّڪَالفَرَج ❤️
✏️✏️✏️✏️✏️✏️✏️✏️
@reyhanenabbe
https://eitaa.com/joinchat/3883860013C33be20ec18
اعضای محترم کانال ریحانة النبی صلیالله علیهوآله، سلام مجدد❤️
⛅️ ان شاءالله اولین روز زمستان بر شما مبارک و پر خیر و برکت باشه💐
امیدواریم شب یلدای شیرین و پرخاطرهای در کنار خانواده سپری کرده باشید همراه با دعا برای تعجیل در فرج مولایمان امام زمان عجلاللهتعالیفرجهالشریف
و پیروزی رزمندگان جبهه مقاومت علیه دشمن صهیونیست💪
اسامی شرکت کنندگان در مسابقه کتابخوانی «بیت الاحزان» که جوابهای صحیح را ارسال کرده بودند👇👇👇
فاطمه شکرالهی🌹
زهرا ابراهیمی🌹
طیبه عظیمی🌹
خدیجه قنبری🌹
مریم شفیعی🌹
روح انگیز سورانی🌹
ان شاءالله فردا بعدازظهر در جشن میلاد حضرت فاطمهزهرا سلاماللهعلیها و روز مادر از این بزرگواران تقدیر می شود.🌺🌱
#اللّهمَّعَجِّلْلِوَلِیِّڪَالفَرَج ❤️
✏️✏️✏️✏️✏️✏️✏️✏️
@reyhanenabbe
https://eitaa.com/joinchat/3883860013C33be20ec18
هدایت شده از الهم عجل لولیک الفرج
(بِسْمِ ٱللَّٰهِ ٱلرَّحْمٰنِ ٱلرَّحِيمِ )
نکات تربیتی وخانواده حدیث کساء.جلسه چهارم
🌹نکته اول🌹
«ثم اتیت نحو الکساء»
سپس من آمدم به نزدیک کساء.
و در اینجاست که حالا خود حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) قصد ورود به کساء را مینمایند.
میتوانیم از خود سؤال کنیم که چرا حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)، این موقع را برای ورود به کساء برمیگزینند؟ علت آن را میتوان در این نکته یافت 💫که تا قبل از ورود شوهر به آن محل، شایسته نمیدیدند که خود، داخل گردند تا به ما نشان دهند که ایشان را بر خود مقدّم میدارند.
یادمان باشد که روایتکننده ی این حدیث خود حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) میباشند.
درست است که حضرت فاطمه (سلام الله علیها) آخرین نفرند از کسانی که وارد کساء میشوند اما پدر بزگوار ایشان نیز خود زودتر از همه، به فاطمه زهرا وارد شدهاند
میزبان اصلی گویا حضرت فاطمه (سلام الله علیها) است، چون اساساً ورود خود پیامبر به این منزل، به دلیل وجود فاطمه است.
🌹نکته دوم🌹
«و قلت السلام علیک یا ابتاه یا رسول الله أتأذن لی أن أکون معکم تحت الکساء»
با اینکه در زیر آن عبا به غیر از حضرت پیامبر اکرم(صلّی الله علیه و آله) دیگرانی هم حضور دارند ولی حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) اجازه خویش را از حضرت پیامبر اکرم (صلّی الله علیه و آله) میستانند. نکتهای که در اینجا نهفته است آن است که ولایت خود حضرت پیامبر (صلّی الله علیه و آله) بر هر ولایتی حتی شاید ولایت شوهر ترجیح داشته باشد .
🌹نکته سوم🌹
«قال و علیک السلام یا بنتی و یا بضعتی قد اذنت لک فدخلت تحت الکساء»
فرمود و بر تو باد سلام ای دخترم و ای پاره تنم. به تحقیق اذن دادم تو را پس داخل شدم به زیر کساء.
نکتهای که در این عبارت به چشم میخورد نحوه جوابگویی حضرت پیامبر اکرم (صلّی الله علیه و آله) است به حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) که به یک جواب سلام ساده اکتفا نمیکنند و فرزند خویش را در همین پاسخگویی ساده نیز تکریم مینمایند و برای ابراز صمیمیت و محبت از لغت یا «بنتی» یعنی ای دخترم و نیز یا «بضعتی» یعنی ای پاره ی تنم، استفاده میکنند .
🌹نکته چهارم🌹
فلما اکتملنا جمعیاً تحت الکساء أخذ أبی رسول الله بطرفی الکساء و أومی بیده الیمنی الی السماء و قال اللهم ان هولاء أهل بیتی...»
پس زمانی که جمع ما در زیر کساء کامل شد، پدرم رسول خدا، دو طرف کساءرا گرفت و اشاره کرد به دست راست خود به سوی آسمان و گفت به درستی که اینها هستند اهل بیت من.
پیامبراکرم (صلّی الله علیه و آله) با بیان کلمه «اهل بیتی» خواستهاند معین کنند که خانواده من اینها هستند. ایشان با اظهار این کلمه، هم به معرفی آنان پرداختهاند و هم اشخاص دیگری را که ممکن است کسی تصور کند از جمله خانواده پیامبر باشند، منتفی مینماید.
🌹نکته پنجم🌹
«و خاصّتی»
و به درستی که اینها از خواص من میباشند.
این واو عطف کلمه «خاصّتی» را برمیگرداند و معطوف میدارد به «هولاء» وچنین تشریح میگردد که: «ان هولاء... و خاصتی» یعنی اینها از خواص منند.
وقتی که انسان کسی یا کسانی را از خاصان خود مینامد خواسته است به آنان انحصار ببخشد و به عبارت دیگر کسی را وارد در این خلوت خاص نکند. گویا بقیه با اینان بسیار فاصله دارند یا اساساً قابل قیاس و تشابه با اینان نیستند.
🌹نکته ششم🌹
«و حامّتی»
بهتر است همچون قبل چنین تعبیر کنیم که «ان هولاء... و حامتی»: یعنی تنها اینهایند که مورد حمایت منند.
باز هم گویا خواسته باشند که بفرمایند ای مردم و ای امت من و ای آیندگان بدانید که تنها اینانند که شایستگی حمایت مرا دارند.
🌹نکته هفتم🌹
«لحمهم لحمی و دمهم دمی...»
گوشت ایشان گوشت من است و خونشان خون من است.
پیامبر اکرم (صلّی الله علیه و آله) با بیانی اینچنین که بسیار نکته ی باریکتر از مو در هر یک از کلماتشان هست آنان را چنین توصیف میکنند که آدم خیال میکند گویا میخواهند بگویند: «اینان خود منند» مبادا دیگران را با اینها اشتباه بگیرید. مبادا قدر اینان را نداشته باشید.
🌹نکته هشتم🌹
«یؤلمنی ما یؤلمهم و یحزننی ما یحزنهم»
آزار میدهد مرا هر که آزار دهد آنان را و همچنین غمگین میکند مرا هر که غمگین کند آنان را.
همه ی ما میدانیم که چه وقایعی بعد از فوت پیامبر گرامی اسلام (صلّی الله علیه و آله) پدید آمد. از جمله نادیده گرفتن حق حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) در موضوع فدک و نادیده گرفتن امامت حضرت علی (علیه السلام)، تیرباران شدن پیکر امام حسن (علیه السلام) و شهادت حضرت امام حسین (علیه السلام) و پیدایش وقایع کربلا که هر یک از موضوعات مذکور نشان میدهد که چرا پیامبر اکرم (صلّی الله علیه و آله) سفارش به حقانیت اینان کردند و چرا اصولاً حدیث کساء مطرح گردید و آنچه موضوع آن است چرا مطرح شد.
هدایت شده از الهم عجل لولیک الفرج
بخشی از مباحث استاد درمورد قداست دست راست.
(واومئ بیده الیمنی)
فضیلت دست راست درآیات قرآن:
🌹آیه ۷۱سوره اسراء🌹
يَوْمَ نَدْعُوا كُلَّ أُناسٍ بِإِمامِهِمْ فَمَنْ أُوتِيَ كِتابَهُ بِيَمِينِهِ فَأُولئِكَ يَقْرَؤُنَ كِتابَهُمْ وَ لايُظْلَمُونَ فَتِيلاً
🌹آیه۹۱سوره واقعه🌹
فَسَلامٌ لَكَ مِنْ أَصْحابِ الْيَمينِ
دست راست و چپ هر دو مخلوق و نعمت خداوند هستند و بر هر کدام از آن دو حقوقی هست که از این جهت فرقی بین آن دو نمی باشد.
امّا در عین حال می بینیم در آموزه های اسلامی برای دست، پای راست فضیلت هایی بیان شده که برای دست، پای سمت چپ نیست،چرا اسلام این قدر بر سمت راست تاکید دارد؟ اول دست راست در وضو، اول سمت راست در غسل، از سمت راست حرکت شود؛ بعد از صرف غذا پای راست بر چپ، بعد از سجده راست بر چپ و ... .
فلسفه دين چيست؟
پاسخ این پر سش مستلزم توجه به ا مور زیراست:
1. فلسفه همه احکام و جزئیات آن ها به طور تفصیلى روشن نیست و آگاهى از آن دانشى فراتر از تنگناهاى معارف عادى بشرى مى طلبد. لیکن به طور اجمال، روشن است که همه احکام الهى تابع مصالح و مفاسد واقعى در متعلق آنهاست. بنابراین در صورتى که فلسفه حکمى را بالخصوص ندانیم، بنا بر قاعده کلى فوق باید از آن پیروى کنیم؛ زیرا در آن یقین به وجود مصلحتى هست، هر چند بر ما ناشناخته باشد.
🌹🌹🌹🌹🌹
شأن نزول آیه «و اصحاب الیمین ...» از جابر جعفی از امام باقر (ع) نقل شده شده که علی (ع) فرمود: روز دوشنبه پیامبر به نبوت رسید و صبح سه شنبه من به او ایمان آوردم پیامبر نماز می گزارد و من طرف راستش نماز می گزاردم در حالی که هیچ مردی غیر از من با او نماز نمی خواند و خداوند آیه وَ أَصْحابُ الْیَمِینِ ... را نازل فرمود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تقدیم به مادرای گل کانال❤️
🌹🌹🌹👏👏👏😘😘😘
enc_1642856203908724457862.mp3
4.64M
#نواهنگ
🌸 #میلاد_حضرت_زهرای_مرضیه دخت نبی اکرم سلاماللهعلیها و روز مادر خصوصا تمام مادران این کانال مبارک🌸
🎊🎊
مهتابامشب،سرگردونه
دریا دریا گل بارونه
🎊🎊
🎤 حاج محمود کریمی
سلام دوستان عزیز❤️
شب همگی بخیرونیکی🌸
📖 سبک زندگی اسلامی با موضوع
«ادبستان حدیث کساء»
قسمت ششم
با حضور سرکار خانم اسدی
جلسه یازدهم
همراه با جشن میلاد حضرت فاطمهزهرا سلاماللهعلیها و روز مادر
و اهدای جوایز مسابقه کتابخوانی «بیت الاحزان»
🗓 فردا یکشنبه،
ساعت ٣:٣٠ تا ۵ بعدازظهر برگزار میشود.
🕌 مهدیه امیرآباد، طبقه همکف، از درب ورودی خواهران
✅ لطفا حاضرین در کانال به دیگر دوستان هم اطلاع رسانی کنید.
متشکرم 🌹☘
#اللّهمَّعَجِّلْلِوَلِیِّڪَالفَرَج ❤️
✏️✏️✏️✏️✏️✏️✏️✏️
@reyhanenabbe
https://eitaa.com/joinchat/3883860013C33be20ec18
(بِسْمِ ٱللَّٰهِ ٱلرَّحْمٰنِ ٱلرَّحِيمِ )
نکات تربیتی و خانواده حدیث کساء جلسه پنجم
🌹نکته اول🌹
«أنا حرب لمن حاربهم و سلم لمن سالمهم»؛
من طرف جنگم با کسانی که با اینان طرف جنگ باشند و در صلحم با آنان که با اینان در صلح باشند.
این گفته حضرت پیامبر اکرم صلیالله علیهوآله، در این حدیث شریف چنین میرساند که؛ مثلاً در جنگهایی که بعد از رحلت ایشان پدید آمد نظیر جنگ صفین یا جنگ جمل، اگر بر فرض پیامبر اکرم صلیالله علیهوآله زنده می بودند طرف کدامیک از دو طرف جنگ بودند یا همچنین در قضیه کربلا و بسیاری از قضایا و وقایع تلخ دیگر.
🌹نکته دوم 🌹
«و عدوّ لمن عاداهم و محبّ لمن احبّهم»؛
و دشمنم با هر که دشمن است با آنان و دوستدارم هر که را دوستدار اینان است.
درست است که شیعه بودن امتیاز بزرگی است و حقانیت در همان است، اما به نظر من حتی اگر کسی به معنای حقوقی کلمه هم شیعه نباشد، اما صرفاً از دوستداران اهل بیت علیهمالسلام باشد پیامبر او را دوست دارند و دوست داشتن پیامبر اکرم کسی را، یک موهبت بزرگ است برای او حتی اگر شیعه هم نباشد یا حتی مسلمان هم نباشد.
✔️نکته بسیار اساسی این است که دشمنان علی و فاطمه و حسن و حسین علیهمالسلام، دشمن پیامبرند و مسلّم است که هرکسی دشمن پیامبر محسوب گردد به چه شقاوت و گمراهی گرفتار است و مسلّم است که رستگار نمیشود و آشکار است که راه او بیراهه است.
رسول خدا صلیاللهعلیهوآله، دقیقاً معیار بسیار روشنی را به دست مسلمانان دادهاند که آنان به راحتی حق را از باطل بشناسند.
🌹نکته سوم🌹
«إنّهم منّی و أنا منهم»
آنان از منند و من از آنهایم.
این عبارت را شاید بتوان روشنترین و واضحترین عبارت و گفتهای دانست که نشاندهنده حقانیت و نیز نزدیک بودن همه جانبه حضرت علی و حضرت فاطمه و حضرت امام حسن و امام حسین علیهم السلام به پیامبر اکرم صلیالله علیهوآله باشد.
با اینکه میدانیم حضرت علی علیهالسلام، فرزند مستقیم پیامبر نیستند ولی در این حدیث ایشان را از خود محسوب نمودهاند. برداشتی که میتوان از این عبارت حدیث نمود مسلّم است که ابتدا حقانیت آنان است.
🌹نکته چهارم🌹
«فأجعل صلواتک و برکاتک و رحمتک و غفرانک و رضوانک علیّ و علیهم»؛
پس برقرار کن درودهای، برکات، رحمت، آمرزش و رضایت خود را بر من و بر آنان.
به نظر میرسد علت اینکه پیامبر اکرم صلیالله علیهوآله، در هنگام بیان این دعا از خداوند متعال هم برای خود و هم برای آنان تقاضا مینماید از جمله برای این است که؛ به ما پیروان خویش بفهمانند که گویا پنج تن آل عبا مثل همند و از همند و گویا یکی هستند. پس حالا که این دعا انجام میگیرد گویا برای نوری واحد انجام گرفته و این نور واحد گویا همه آنانند و آنان از هم جدائی ندارند. در اینجا پیامبر اکرم صلیالله علیهوآله، طرز دعا کردن و محتوای دعا را هم به ما آموختهاند.
🌹نکته پنجم🌹
و أذهب عنهم الرجس و طهّرهم تطهیراً»
و ببر از آنها پلیدی را و پاک گردان آنان را پاکی بزرگ.
معلوم میشود که وقتی پیامبر اکرم صلیالله علیهوآله، در حق کسی دعا کنند آن هم اینچنین عمیق، آن افراد دارای لیاقت و شایستگی عمیقی همچون عمق آن دعا هستند. مسلّم است که دعای پیامبر مستجاب است، پس معلوم و واضح است که اینان بیگناه محضند و پاکِ پاک.
🌹نکته ششم🌹
«فقال الله عز و جل یا ملائکتی و یا سکان سماواتی انی ما خلقت سماءً مبنیة و لا أرضاً مدحیة و لا شمساً مضیئة و لا فلکاً یدور و لا بحراً یجری و لا فلکاً یسری إلا فی محبة هولاء الخمسة»؛
پس خداوند عزوجل فرمود: ای فرشتگان من و ای ساکنین آسمانهای من، به راستی که من خلق نکردم آسمان بنا شده و نه زمین کشیده شده و نه خورشید درخشنده و نه فلک دور زننده و نه دریای جاری و نه کشتی سیرکننده را مگر به جهت دوستی این پنج تن.
شاید بتوان گفت این عبارت اوج حدیث است و خداوند درباره هیچ مخلوقی چنین سخن نگفته است که گویا هستی را برای گُل روی این پنج تن آفریده است.
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹اگر فاطمه زهرا سلاماللهعلیها نبود آفرينش جهان نبود * فاطمه علیهاالسلام، واسطه نبوت و امامت و تکامل خلقت در سايه تبيين رسالت است
فاطمه علیهاالسلام در جهان آفرينش و در دنيای اسلام می تواند محوری به حساب آيد که گردش بسياری از پديدهها و چرخش آنها به دور او باشد. روايات بسياری به نقل از مورخان شيعه و اهل سنت در دست است که او را مورد عنايت خداوند در امر آفرينش خواندهاند و حتی متذکر شدهاند که اگر فاطمه نبود آفرينش جهان نبود.
🌹نکته هفتم🌹
«فقال الامین جبرائیل»
سپس جبرئیل امین به خداوند متعال عرض کرد.
در عبارات بالا، ابتدا جبرئیل که از ملائک مقرب است به صفت امین بودن از او یاد میشود که خود همین معرفی جبرئیل با صفت امین بودن، از این جهت اهمیت دارد که در اینجا هم که یک صحنه نمادین و قابل توجه است، یک بار دیگر به مردمان تاریخ گوشزد شود که آنچه پیامبر اکرم صلیالله علیهوآله میفرمایند، گفتههای شخص خودشان نیست بلکه کلامی است که از خداوند به ایشان رسیده است و چون آورنده آن، نیز امین است پس آنچه پیامبر بیان میکنند، گفته خود خداوند است.
✔️(نکته بسیار مهم) اینکه؛ حضرت محمد که در چهل سالگی به پیامبری رسید، در بیست و پنج سالگی به امین بودن معروف بود و از کودکی امکان نداشت حتی دشمنانشان که از کودکی او را می شناختند سخنانش ر باور نکنند. می گفتند: اگر محمد بگوید پشت آن کوه، عده ای جنگ آور ایستاده و می خواهند به ما حمله کنند ما باور می کنیم و نمی رویم تحقیق کنیم و همه اعتراف می کردند که پیامبر صفت امین بودن را دارد. جبرئیل در آسمان و پیامبر در زمین معروف امین بودند.
43.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اگه میخوای بمونی تو خونه حیدر
دلتو بزن به دریا فقط بگو مادر...
صلی الله علیک یا فاطمة الزهرا🌺
May 11