🏴داغ بی تسلی
#سید_مرتضی_آوینی
داغ های همه تاریخ را ما به یکباره دیدیم،چرا که ما امت آخرالزمانیم، و خمینی، این ماه بنی هاشم، میراث دار همه صاحبان عهد بود در شب یلدای تاریخ. در عصر ادبار عقل و فلک زدگی بشر،در زمانه غربت حق، در عصری که دیگر هیچ پیامبری مبعوث نمی شد و هیچ منذری نمی آمد خمینی میراث دار همه انبیا و اسباط ایشان بود و داغ او بر دل ما ، داغ همه اعصار ، داغی بی تسلی.
ما را این گمان نبود هرگز که بی او بمانیم. آخر او آیتی بود که«ثقلین» را در وجود خود معنا می کرد، همه «ماتَرَک رسول الله» را، و ما می دانستیم که زمین و زمان می گردند تا انسان هایی چون او، هر هزار سال یکی، پای به دنیای گذارند. آخر آدم هایی چون او، قطب سنگ آسیاب افلاکند،مصداق حدیث «لو لاک» اند و غایت الغایات وجود……و حق است اگر با رفتن زمین از رفتن باز ماند آسمان نیز ،خورشید سرد شود و ماه بشکافد و دریا ها طغیان کنند و باران خون از آسمان ببارد و مومنین از شدت ماتم دق مرگ شوند، و اگر نبود آن حجت غایب، تو بدان، بی تردید که همان میشد .
ما را این گمان نبود که بعد از او بمانیم، اما او رفت و زمین ماند و ما نیز بر زمین، در این پهنه بی منتهایی که عقل راه به جایی نمی برد. دریاها و زمین و آسمان و ماه و خورشید بر جای ماندند تا #مقصود خمینی«ره» محقق شود، آن سان که بعد از رحلت آخرین فرستاده خدا نیز دور فلک بر جای ماند تا حقیقت وجود او را در جهان تحقق بخشد. آخر انسان هایی چون او که یک فرد نیستند ،یک امت اند و یک تاریخ.
...داغ های همه تاریخ را ما به یکباره دیده ایم. یک بار دیگر این رسول اکرم است که در دنیا رفته است، یک بار دیگر این علی است که به شهادت رسیده است، یک بار دیگر این فاطمه است وحسن است وحسین است که ما را داغدار کرده اند، یک بار دیگر این مهدی است که در حجاب غیبت رفته است.
دست ما اگر به نخل بلند وجود او نمی رسد، دست خمینی که می رسید. او آمد تا معنای «انتظار» را به این امت بیا موزد، در آینه وجود خود که اسوه مصادیق منتظران بود، و اکنون دیگر دور افلاک را مرادی نیست جز آنکه منتظر مهدی باشد.
امام «ره» به ما آموخت که «انتظار در مبارزه است» و این #بزرگترین_پیام_او_بود ، و پس از او، اگر باز هم امیدی ما را زنده میدارد همین است که برای ظهور آخرین حجت حق #مبارزه کنیم. امام «ره» ما را آموخت که « عرفان را با مبارزه جمع کنیم»و خود بهترین شاهد بود که بر این مدعا که عرفان عین مبارزه است، و از این پس دیگر چه داعیه ای می ماند برای آنان که عرفان را به مثابه امری کاملآ شخصی بهانه واماندگی خویش می گر فتند؟ او کتاب و سنت را در وجود خویش تفسیر کرد و مجهولات شریعت و طریقت را با مفتاح مبارک حیات خویش گشود و ما می دانستیم که جهاد اصغر شرط لازم جهاد اکبر است و اولیای مقرب خدا در تمام طول تاریخ همواره بر همین شیوه زیسته اند.
دیگر چه داعیه ای می ماند برای آنان که حکم بر ظاهر اشعار عرفانی می راندند و با چشمی ظاهربین چهره افیونی خویش را در آینه صیافی وجود عرفا می دیدند و حتی این اواخر ،دیگر افعال و اقوال منصور حلاج را هم با عقل کج اندیش ماتریالیسم دیالکتیک معنا می کردند و حافظ را شرابخواره و زنبازه ای از سلک خویش می گرفتند؟
آیا ندیدند او را که از این سوی پنجه ارباب جور انداخته بود و از آن سوی «سجاده به می رنگین» داشته بود و «دلق مرتع را گرو جامی شراب مرد افکن» نهاده بود؟ آیا ندیدند که در «خلوت ان کار دیگر کردن» و «صراحی پنهان کشیدن » یعنی چه؟ مگر این مردترین مردان میدان مبارزه و زاهدترین زُهاد زمانه نبود که دم از خال لب چشم بیمار و می و میخانه بتکده و رند می آلود خرقه پیر خراباتی میزد ؟
امام رفت و زمین ماند و ما نیز بر زمین ماندیم.با داغ جراحتی سخت بر دل و #باری سنگین بر دوش . امام رفت تا بار تکلیف ما برگرده عقل واختیارمان بار شود و همان سان که سنت لا یتغیر خلقت بوده است، چرخه بلیات ما را نیز به میدان کشد و آزموده شویم و این آیت ربانی درست درآید که " لنبلونکم حتی نعلم المجاهدین منکم و الصابرین".
اکنون ،این ماییم و امانت او . دست بیعت از آستین اخلاص برآریم و در کف فرزند و برادرش و #تلمیذ_مدرسه اش بگذاریم که اگر بعد از رحلت رسول الله ظهر حکومت اسلام به غروب خونین شهادت حسین بن علی و «شب بی قمر غیبت » انجامید ، این بار امام فرصت یافت تا وثیقه حکومت را به معتمدین خویش بسپارد و این خود نشانه ای است بر این بار بشارت که خداوند اراده کرده است تا حزب الله و مستضعفین را به امامت و وراثت زمین برساند.
🔶پابرهنگان؛ پنجره ای رو به اسلامِ مستضعفان
@paberahnegan
20.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ نهی از منکر در انحصار حزباللهیها نیست!
◀️در اسلامِ #امام_خمینی، امر به معروف و نهی از منکر در انحصار انقلابیها و حزباللهیها نیست! وظیفهی همه است! حتی نسبت به امامشان!
🔻امر به معروف و نهی از منکر در #اسلام_خمینی را بیواسطه از زبان خودش بشناسید:
🔹الآن مکلّفیم ما، مسئولیم همهمان، همهمان مسئولیم، نه مسئول برای کار خودمان؛ مسئول کارهای دیگران هم هستیم؛ «کُلُّکم راعٍ وَ کُلُّکُمْ مَسئولٌ عَن رَعِیَّتِه».
🔸همه باید نسبت به هم رعایت بکنند. مسئولیت من هم گردن شماست؛ [مسئولیت] شما هم گردن من است!
🔹اگر من پایم را کج گذاشتم، شما مسئولید اگر نگویید چرا پایت را کج گذاشتی؟ باید هجوم کنید، نهی کنید که چرا؟
🔸اگر خدای نخواسته یک معمّم در یک جا پایش را کج گذاشت، همه روحانیون باید به او هجوم کنند که چرا بر خلاف موازین [قدم برداشتی]؟ سایر مردم هم باید [نهی] بکنند.
🔺نهی از منکر اختصاص به روحانی ندارد؛ مال همه است. #امت باید نهی از منکر بکند؛ امر به معروف بکند.
📚 صحیفهی امام خمینی؛ ج۸، ص۴۸۷
#ولاء_طرفینی
#امر_به_معروف_و_نهی_از_منکر
🎬 @Mostazafin_TV
8.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ پژوهشگر ارشد مرکز مطالعات ایرانِ دانشگاه تل آویو:
📍از نگاه من، هدف از این رونمایی، ارسال پیام به همگان است
اول اینکه اگر کسی خودش را با خیال جنگ با ایران مشغول کرده است باید بداند که این جنگ برای هر کسی بسیار پر هزینه خواهد بود
دوم به آمریکا در مورد توافق...
ایرانیها باهوش هستند و چقدر خوب با کارتهای خود بازی میکنند!
آنوقت عدهای همینقدر هم نمیفهمیدند که هر موشک و دستاوردی که رونمایی میشود سیاست خارجه و قدرت گفتمانسازی و حتی اقتصاد ما را بدلیل وحشت از از تقابل با ایران بالا میبرد
✍ پیام بسیج مدرسه معصومیه قم در خصوص تعیین تکلیف طرح شفافیت قوای سه گانه
🔺خطاب به مجمع تشخیص مصلحت نظام
بسم الله الرحمن الرحیم
امیرالمومنین عليه السلام فرمودند: «اَلا وَ اِنَّ لَکُم عِندِی اَن لَا اَحتَجِبَنَّ دُونَکُم سِرّاً اِلّا فی حَرب»/ حقّ شما بر من این است که هیچ رازی را از شما پنهان ندارم، مگر در مسائل جنگ.
اعضاء محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام
با سلام و احترام
نظر به بررسی طرح «شفافیت قوای سه گانه، دستگاه های اجرایی و سایر نهادها» در مجمع تشخیص و مطالبات مقام معظم رهبری نسبت به بسترسازی برای نقش آفرینی مردم در تصویب، اجرا و نظارت امور و دغدغه ملت فهیم و شهیدپرور ایران اسلامی نسبت به شفافیت آراء نمایندگان، مناسب است نکاتی به مجمع محترم متذکر گردد:
1⃣ یک نقطه اختلافی در طرح مذکور، اصرار مجلس بر شفافیت مجمع و هیئت عالی نظارت در مواردی است که نیاز به تعیین مصلحت دارد. وفق قانون اساسی، تعیین آیین نامه مجمع و هیئت مرتبط با آن در اختیار مجمع است. انتظار می رود حال که شفافیت و مردمی سازی، دغدغه نظام حکمرانی شده است، مجمع نیز در این زمینه حداکثر همراهی را نموده و در آیین نامه داخلی خود شفافیت آراء را لحاظ نماید.
2⃣ همچنان که مستحضرید، شفافیت آراء نمایندگان در سال های اخیر از دغدغه های مردم و نخبگان انقلابی بوده است. شفافیت مجلس جایگاهی اساسی در شفافیت نظام حکمرانی دارد. در این راستا آنچه که موجب نگرانی شده است، تبصره ذیل ماده سوم طرح است. به موجب این تبصره، مصوبات مجلس در امور صنفی و منطقه ای، غیر شفاف خواهد بود. از آنجا که عموم مصوبات مجلس، صنفی یا منطقه ای است این نگرانی وجود دارد که با این تبصره، عملا شفافیت آراء نمایندگان به حاشیه برود. از طرفی اگر دغدغه نمایندگان حفظ استقلال کارشناسی بوده، اختصاص این تبصره به صرف مجلس، تبعیض در قانون گذاری است. این شائبه وجود دارد که نمایندگان با این تبصره در واقع از شفافیت آراء شانه خالی کرده اند. همچنان که مرکز پژوهش های مجلس در گزارش خود بیان نموده، با وجود امکان غیر شفاف شدن آراء نمایندگان در امور امنیتی و مصالح ملی، نیازی به این تبصره نیست و پذیرش آن منجر به تخصیص اکثر در رابطه با شفافیت مجلس خواهدشد. لذا انتظار می رود هیئت عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست های کلی نظام، بر ایراد قبلی خود بر این تبصره اصرار نموده و مجمع تشخیص آن را حذف نماید.
3⃣ با توجه به نگرانی های اجرایی دولت نسبت به تکالیف مطرح شده در این طرح، پیشنهاد می گردد تسهیل در زمان بندی اجرایی برای موارد مرتبط با دولت لحاظ گردد.
✅ در پایان امید است که اتقان در تصویب و اجرای این طرح، نقشی مؤثر در ارتقای مردمی سازی نظام حکمرانی جمهوری اسلامی ایران در گام دوم انقلاب اسلامی داشته باشد.
و من الله التوفیق
📍بسیج مدرسه علمیه معصومیه قم
خرداد ماه ۱۴۰۲
_________________
📚@reza_afshar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺به مردم اجازه دهید خودرو بسازند تا انحصار شکسته گردد!!
انحصار همیشه باعث میشود که عده بتوانند قدرت چانهزنی و تسلط به قیمتها داشته باشند و در نهایت هر طور بخواند با مردم رفتار کنند
▫️آیا راه حل درست برای مشکل خودرو آزاد سازی انحصار ساخت خودرو توسط چند شرکت بزرگ نیست؟!
▫️آیا نمیتوانیم به مردم عادی نیز اجازه ساخت خودرو دهیم؟!
▫️آیا در چنین حالتی نمیتوانیم انتظار داشته باشیم که استعدادهای حقیقی مردمی برای تولید خودرو شکوفا شده رفاه حاصله در سفره مردم احساس گردد؟!
🔸فیلم مربوط به ساخت اتوبوس در روستایی در پاکستان
✍🏻 #رضا_افشار
_________________
📚@reza_afshar
6.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
استوری ویژه شهادت مدافع امنیت شهید محمد قنبری
🔺*ماموریت تاریخی اشک*
چه وقت میتوانی بر حسین اشک بریزی؟
تا وقتی مفهوم عدالت و ضد عدالت را نفهمی نمیتوانی بر حسین اشک بریزی! تا بیطرف باشی در جبهه عدل و ظلم، اشک تو بر حسین باعث نجاتت نمیشود. نه نمیشود! چرا که اشک بر روضههای حسین یعنی تو داری هل من ناصر حسین را میشنوی، یعنی خطاب اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید را داری میشنوی، یعنی پاره پاره شدن حسین را داری نظاره میکنی و #تنها و تنها بر او اشک میریزی و باز نظاره میکنی! این آن لحظه خطرناک است!
در این لحظه تو دیگر نمیتوانی بیطرف باشی. نمیتوانی منفعل باشی. علی(ع) تو را خطاب میکند من لم یکن معنا کان علینا که اگر با ما نیستی بر مایی. یا با حسینی یا علیه حسین.
و با حسین بودن یعنی #سکوت_نکردن در برابر همه آنچه حسین را به قیام واداشت، یعنی مبارزه با #اشرافیت_مذهبی، ناعدالتی، در بند کردن آزادی، بستن دهان منتقدین، تبعیض و دست درازی به اموال عمومی و ترس خواص از هزینه دادن.
اشکی که اینها را ندارد #اشک_عاطفی است و غریزی. لکن اشک بر حسین نه اشک عاطفی بلکه #اشک_سیاسی و اشک ایدئولوژیک است #گریه_افشاگری_و_اعتراض است.
ماموریت تاریخی این اشک افشای ظلم و ظالم است. سلاح تبلیغی پرقدرتیست که علاوه بر اینکه احساساتی از جنس غم و عشق و غرور و غضب و ایثار را برمیانگیزاند تو را به تفکر وامیدارد که من کجای این تقابل ایستادهام؟
شیعه از اشک، #رسانهای_مردمی ساخت تا به جنگ بوقهای دولتی و رسانههای حکومتی زمان برود و آنقدر گسترشش داد تا سیل اشکها بنیامیه و امثالش را سرنگون ساخت. و این ماموریت همچنان باقیست...
لذا اشک بر حسین یک مکتب است که اگر وارد آن شدی باید الزاماتش را نیز بپذیری و آن وقت است که این اشک تو را به کربلای زمانت و پس از آن جنة الماوا میکشاند.
پ. ن. اگر هنوز فکر میکنی با اشک بر حسین به تنهایی میتونی بری بهشت باید پشت سر عمر سعد صف بگیری تا در رو بروت بازکنن چون اون جزو اولین گریه کنندگان بود.
✍🏻 #رضا_افشار
_____________
📚@reza_afshar
جواد(ع) ، مجاهدِ بخشنده🌱
بررسی سیره مبارزاتی حضرت جواد
و بیان نسبت عدل ورزیدن و جود داشتن در زیست مبارزاتی انسانِ انقلاب اسلامی
نگاهی به تقابل خیریه در نظام سرمایهداری و نظام اسلامی و جایگاه جود و عمل خیر در جنگ فقر و غنی
🔹سخنران: استاد رضا افشار
🔹 همراه با:
💫تلاوت سوره یس
💫زیارت خاصه امام جواد (ع)
🔹قرار ما:
📅 یکشنبه ٢٨ام خردادماه ١۴٠٢
همزمان با سالروز شهادت امام جواد علیهالسلام🖤
⏰ ساعت ٢١:٠٠ الی ٢٢:٣٠
🌐 https://gharar.ir/r/de0d51d8
#ملجأ
#هیئت_تشکیلاتی
#قرارگاه_معلمان_حسینی
✅🔴✅عروسی کدام زهرا با کدام علی؟
تصور کنیم #شب_عروسی ماست و #سائلی با ما برخورد می کند و از ما چیزی می خواهد چگونه با او مواجه می شویم؟؟
فکر می کنم در بهترین حالت شاید در حد چند هزار تومان به او بدهیم و تمام ...در بهترین حالت...
اما دختری حدودا ۱۰ ساله در مواجه با چنین صحنه ای،حماسه ای خلق می کند که پیغمبر حاضر است فدایش شود؛ #فداها_ابوها.
...زهرا میان کوچه،در میان پرده حائل زنان هاشمی، #لباس_عروسیش را از تن بیرون آورده و به سائل هدیه می دهد...
زیاد شنیده ایم که پوشیدن لباس عروسی برای یک دختر یکی از با ارزش ترین لذات مادی است اما زهرا از این لذت هم به سادگی می گذرد.چرا ؟
چون زهرا در این عالم دنبال چیزی گرانبهاست که لباس عروسی پیش آن هیچ است؛خواسته زهرا هدف تمام انبیا است
یک کلمه؛عدالت.
زهرا را تاب تحمل فقر هم نوع نیست او با سن کم، این درک را دارد که هیچگاه نباید خود را در #شبکه_اشراف_بی_درد تعریف کند اگر یک لباس عروسی بخواهد او را از فقرا جدا کند از آن هم می گذرد. زهرا مثل پدر و همسرش،خود را متعلق به جبهه #پابرهنگان و #مستضعفین می داند و نباید از آنها فاصله بگیرد.
زهرا فقط یک زنِ #خیریه_بازِ_منفعل نیست که دنبال این باشد که از روی ترحم به این فقیر و آن فقیر کمک کند بلکه به وقتش با #علل_فقر و شبکه های کثیف اشرافیت هم به خوبی مبارزه می کند فریادهای عدالتخواهی و کلمات آتشینش در مسجد هنوز هم گوش ستمگران را بدرد می آورد.
زهرا مبارزی عدالتخواه است که مرامش اقتضا می کند که دائما بدنبال #مطالبه_عدالت باشد چه 10 ساله باشد و میان کوچه سوال سائلی را اجابت کند و چه 18 ساله و به جرم همین عدالتخواهیش میان همان کوچه سیلی ظالمی را به جان بخرد...
و اوست کفو علی که اگر علی نبود کفوی نداشت...علی؛ عدالتخواهی که در راه زندگی مشترک زره دفاع از جان را می فروشد اما شمشیر جهاد را نه! این شمشیر باید بماند و راه عدالت را از لوث وجود اهل زر و زور و تزویر پاک کند.
این عروس و داماد در سراسر عمر به ما فهماندند که عدالت #هزینه می خواهد؛
خواه لباس عروسی...
خواه پهلوی شکسته...
خواه فرق شکافته...
عروس و داماد انقلابی آرمانخواه
✍🏻#محمد_زارع
۱شهریور۱۳۹۶
_________________
📚@reza_afshar
10.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ با آقازادهها چه کنیم؟!
▶️#ویژه_خواری، #گردنکشی، و #بی_انصافی در معامله، سه ویژگی است که نزدیکان و #خواص یک والی در معرض آنهایند. این را #امام_علی(ع) میگوید و نسبت به آنها اعلام خطر میکند! این هشدارش هم نه به معاویه یا یک والی خلافکار، که به #مالک_اشتر است!
💬«ريشه ستمكاریشان را با بريدن اسباب آن بخشكان، و به هيچ كدام از اطرافيان و خويشاوندانت زمين واگذار مكن، و به گونهاى با آنان رفتار كن كه قراردادى به سودشان منعقد نگردد كه به مردم زيان رساند... در آن صورت سودش براى آنان، و عيب و ننگش در دنيا و آخرت براى تو خواهد ماند.»
🔹وقتی امیرالمومنین، اینچنین مالک اشتر را از مصائب نزدیکانش بیم میدهد؛ تکلیف بقیه روشن است!
🔸اما متاسفانه هر چند وقت یک بار خبر و شایعهای میپیچد که #آقازاده فلان سردار و داماد فلان مسئول و #عروس_فلان_حاج_آقا، به مناصبی رسیدند یا صاحب ملک آنچنانی و #زمین چند هکتاری و... شدند!
🔹خیلی از اینها شاید غیرقانونی هم نباشد! همین صورت قانونی، باعث شده تا برخی به قصد صیانت از #چهرهی_انقلاب، به توجیه این رفتارها روی بیاورند! غافل از اینکه همین رفتارهای مثلاً قانونی ولی آلوده به رانت و تبعیض است که همچون موریانه به جان #سیرت_انقلاب_اسلامی افتاده است!
🔺حجت الاسلام #محسن_قنبریان، فرازی از نامه۵۳ نهج البلاغه را برایمان میخواند و میگوید تکلیفمان این است که باید این کلام مولا فرهنگ عمومی و قانون شود، نه اینکه بیاییم عدهای را بسیج کنیم برای توجیه و ماستمالی رفتار آقایان و آقازادهها!
کاری از رفقای مستضعفین tv
____________________
📚@reza_afshar