eitaa logo
حامیم | رضاافشار
1.7هزار دنبال‌کننده
528 عکس
301 ویدیو
34 فایل
آدرس اینستاگرام: @r.afshar.ir ارتباط با بنده: @Afshar_ir کارویژه بنده، مربی‌گری و هدایت تشکلهای کنش‌گر اجتماعی‌ جهت اصلاح جامعه است. ان شاء الله در... 🔺آموزش و پرورش 🔺محیط زیست 🔺مسکن 🔺مطالبه‌گری 🔺تعاونی‌ها 🔺خصوصی‌سازی 🔺تشکیلات‌ 🔺جهادسازندگی
مشاهده در ایتا
دانلود
10.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ با آقازاده‌ها چه کنیم؟! ▶️، ، و در معامله، سه ویژگی است که نزدیکان و یک والی در معرض آنهایند. این را (ع) می‌گوید و نسبت به آنها اعلام خطر می‌کند! این هشدارش هم نه به معاویه یا یک والی خلاف‌کار، که به است! 💬«ريشه ستمكاری‌شان را با بريدن اسباب آن بخشكان، و به هيچ كدام از اطرافيان و خويشاوندانت زمين واگذار مكن، و به گونه‌اى با آنان رفتار كن كه قراردادى به سودشان منعقد نگردد كه به مردم زيان رساند... در آن صورت سودش براى آنان، و عيب و ننگش در دنيا و آخرت براى تو خواهد ماند.» 🔹وقتی امیرالمومنین، اینچنین مالک اشتر را از مصائب نزدیکانش بیم می‌دهد؛ تکلیف بقیه روشن است! 🔸اما متاسفانه هر چند وقت یک بار خبر و شایعه‌ای می‌پیچد که فلان سردار و داماد فلان مسئول و ، به مناصبی رسیدند یا صاحب ملک آنچنانی و چند هکتاری و... شدند! 🔹خیلی از اینها شاید غیرقانونی هم نباشد! همین صورت قانونی، باعث شده تا برخی به قصد صیانت از ، به توجیه این رفتارها روی بیاورند! غافل از اینکه همین رفتارهای مثلاً قانونی‌ ولی آلوده به رانت و تبعیض است که همچون موریانه به جان افتاده‌ است! 🔺حجت الاسلام ، فرازی از نامه۵۳ نهج البلاغه را برایمان می‌خواند و می‌گوید تکلیفمان این است که باید این کلام مولا فرهنگ عمومی و قانون شود، نه اینکه بیاییم عده‌ای را بسیج کنیم برای توجیه و ماستمالی رفتار آقایان و آقازاده‌ها! کاری از رفقای مستضعفین tv ____________________ 📚@reza_afshar
📊کدام کشور رتبه‌دار مصرف داروهای ضدافسردگی است؟ نتیجه دوری از خدا، معنویت و لذت گرایی از بین رفتن اخلاق و فروپاشی نظام خانواده و نظام اجتماعی است که نتیجه قهری آن انسانِ تنهاست! انسانی که برای جبران تنهایی و درمانگیش تا میتوانند جسم و روانش را با داروهای ضدافسردگی مسموم میکنند ✍🏼 ______________ 📚@reza_afshar
💠 نگرش مردم نسبت به تبعیض در جامعه چیست؟ 🔸 بر اساس آخرین نظرسنجی مرکز تحلیل اجتماعی «متا» در اسفندماه ۱۴۰۱، نگرش مردم ایران نسبت به مساله تبعیض در جامعه با سه سوال میزان احقاق حق فردی از طرق قانونی، قائل شدن تفاوت میان مسئولین و مردم عادی توسط نهادهای قانونی و نگرش نسبت به اصلی ترین عوامل استخدام سنجیده شده است. 🔹 براساس این نظرسنجی از نگاه افکار عمومی برخی از سازوکارهای موجود درون نظام اجرایی، قضایی و قانون گذاری نیازمند ترمیم است. همچنین در صورت وجود خطای ادراکی نسبت به واقعیت موجود در بخشی از گروه های اجتماعی، تصحیح این ادراک باید مدنظر دستگاه های اجرایی و قضایی کشور باشد. 🔰 این پیمایش در اسفندماه ۱۴۰۱ و با حجم نمونه ۳۰۰۰ نفر و به روش تلفنی و ملی برگزار شده است. (ع) ➖➖➖➖➖ ✅ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع) 🌐 Rushd.ir 🆔 @rushdisu
«وبینار» تفریح بانوان و نشاط اجتماعی؛ آسیب ها و فرصت ها مهمان برنامه: آقای دکتر ابوالفضل اقبالی دکتری جامعه شناسی فرهنگی و پژوهشگر مطالعات جنسیت و خانواده سرکارخانم دکتر فریده باقری دکتری جامعه شناسی و فعال اجتماعی مجری برنامه: سرکار خانم سمیه همت پور خبرنگار و فعال رسانه‌ای زمان : سه شنبه ۱۴۰۲/۴/۱۳ ساعت ۱۶ لغایت ۱۸ آدرس وبینار: بستر نرم افزار "قرار" https://room.gharar.ir/4ac86411-bfd7-46b1-a130-a91fbe5c7edb ⭕️ قبل از ورود نرم افزار قرار را نصب نمایید.
غدیر و ظرفیت جهانی سازی گفتمان علی(ع).m4a
40.78M
📌دوره از قدر تا غدیر جلسه دهم؛ غدیر و ظرفیتِ جهانی سازی گفتمان علی(ع) 👈🏼ایده غدیر چیست و چه حرف نویی برای دنیا دارد؟🤔 متاسفانه بر خلاف آنچه رهبری مطالبه داشته‌اند غدیر نه تنها عامل وحدت میان مسلمانان نیست بلکه با مدلی که آن را بیان میداریم پذیرشی میان مسلمین و به طریق اولی سایر ادیان و جامعه جهانی نداشته و بنابراین با این فرمان گو اینکه در میان شیعیان محصور و منزویش کرده‌ایم پس چه باید کرد تا نه تنها غدیر در میان شیعیان منزوی نشود بلکه عامل وحدت جامعه اسلامی باشد و بعد از آن غدیر روزی باشد که ملتهای سایر ادیان و حتی ملل لائیک غدیر را بزرگ بدارد؟ چه کنیم تا برای دختر و پسر مسیحی، یهودی، اروپایی، آمریکایی، برزیلی، آسیای شرقی، مرکزی، آفریقایی غدیر جذاب باشد و کشش داشته باشد؟ غدیر چه حرف نویی برای جوانان و جهانیان دنیا دارد؟ چه موانع درونیی بر سر راه جهانی سازی غدیر داریم؟ 🎙حجت الاسلام ٩ تیر ١۴٠٢ ١١ ذی الحجه ١۴۴۴ ___________________ 📚@reza_afshar
📌بزرگترین مانع جهانی سازی گفتمان غدیر کیست؟ بزرگترین مانع جهانی سازی گفتمان غدیر خودِ ما هستیم که چراغانی غدیر را گرفته‌ایم اما ایده غدیر را که عیدِ سیاست‌ورزی علوی، حکمرانی مردمی، نفی اشرافیت مذهبی و اداری و زیست ساده مسئولین است، عیدِ عدالت در لایه درآمدها و امکانات و فرصتها و مهم‌تر از همه عدالت در تخصیص عادلانه منابع تولید ثروت جهت بی‌طبقه‌سازی اجتماع است.... گو اینکه کنار گذاشته‌ایم! آیا غمی سنگین‌تر از آن که طالبان متحجر واپسگرا ما را به عدالت علی یادآوری کند که ای کسانی که ادعای دنباله‌روی نظام امیرالمومنین را دارید آیا شباهتی میان روندی که پیش گرفته‌اید و آنچه علی کرد میبینید؟! نگرانم که نکند ما که از اسلام گرایی حجتیه‌ایِ سکولار، که نیمه شعبان را بدون امتدادات اجتماعیش بزرگ میدارد منزجریم، با غدیر همان کنیم که میخواستند با نیمه شعبان و انتظار کنند و روح الله خمینی بر دهانشان زد!! نمیگویم جشن نگیریم!! میگویم از محتوای نظام سازانه و شعارهای فطریش، غدیر را خالی نکنیم! بزرگداشت علی تنها به میلاد گرفتن برای او و بزرگداشت روز امامتش نیست. بلکه آنگاه واقعا غدیر را بزرگ داشته‌ایم که رسم و ایده غدیر را بزرگ داشته، فریادش بزنیم!! جشن غدیر میتواند با اعلام تحقق ٢۵ درصد مردمی سازی‌(تعاونی سازی) اقتصاد باشد یا اعلام خانه‌دار شدن همه مردم و رها‌سازی مسکن از کالایی سازی سرمایه‌داری همراه باشد یا فی‌المثل اعلام ریشه‌کنی مطلق فقر باشد یا نهایی شدن یک نظام حقوق و دستمزد برای همه باشد یا رساندن امکانات برابر آموزشی در همه نقاط کشور حتی دور افتاده‌ترین نقاط باشد و..... ✍🏻 ١۶ ذی الحجه ١۴۴۴ _________________ 📚@reza_afshar
43.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌱 🎬 📌 مستر پرزیدنت 📜 نیم نگاهی به زندگی بی نظیر یکی از بزرگترین شخصیت های جهان 💠 مستر پرزیدنتی که در دوره حکومتش، معنی انسانیت و عدالت را زنده کرد و حق پابرهنگان جامعه را از سرمایه داران فاسد گرفت. ✨️ مردی از جنس عدالت، مردی از جنس انسانیت... 💡کسی که قطعا همه او را می‌شناسیم اما شاید با زیست او بیگانه باشیم... 🤔 حدس شما درمورد این شخصیت بزرگ تاریخی چیست؟ 🔸️لینک تماشای کلیپ در آپارات با کیفیت اصلی: https://aparat.com/v/2HlVY 👈🏼کاری ارزشمند از دختران دهه هشتادی دانشگاه فرهنگیان استان فارس خدا قوت ______________ 📚@reza_afshar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اهدای ۷۰ هزار قطعه زمینِ قانون جوانی جمعیت‌ تا پایان سال 🔹وزیر راه و شهرسازی: در ۳ ماه اخیر بیش‌از ۱۵ هزار و ۵۰۰ قطعه زمین به خانواده‌های بالای ۳ فرزند اهدا شده. ۷۰ هزار قطعه زمین قانون جوانی جمعیت‌ تا پایان سال اعطا می‌شود. 🔹آماده‌سازیِ هرکدام از این قطعات برای دولت حدود ۲۰۰ میلیون تومان هزینه می‌برد. از واجدان شرایط این طرح وجهی دریافت نشده. @Farsna
40.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 برای عدالت اجتماعی، فرصت برابر در منابع، قدم اول است 🎙 حجت‌الاسلام محسن قنبریان 🔹 ما در تحقق عدالت عقب هستیم. 🔹 یکی از راه‌های تحقق عدالت‌اجتماعی، دخیل کردن خیل میلیونی مردم در چرخه تولید است. 🔹 منبر هیأت برای تعریض و کنایه نیست بلکه باید صدای مردم برای مطالبه‌گری باشد. در جمع برخی مدیران هیات مذهبی کشور ________________ 📚@reza_afshar
امر به معروف و نهی از منکر تخصصی ✍محسن ریسمان سنج در گذشته جامعه انسانی سادگی و بساطت داشت و این همه نهاد و دستگاه تخصصی ذیل عنوان دولت و دیگر نهادها وجود نداشت. دنیای مدرن و دولت مدرن پیچیدگی های برای جامعه به ارمغان آورده که برای فهم درست مسائل اجتماعی باید به این پیچیدگی ها توجه کرد. امر به معروف و نهی از منکر به عنوان سامانه خداوند متعال برای پیشگیری، اصلاح و پیشرفت جامعه انسانی، در دوران سادگی و بساطت جامعه، ساده و عمومی و فردی بود یعنی نه نیاز به تخصص خاصی داشت، نه نیاز به مجوز خاصی و نه نیاز به تشکل و گروه. در جامعه ای که همه چیز ساده و بسیط بود فریضه هم همینگونه بود. اما در دوران مدرن به نسبت به پیچیدگی هایی که دولت و جامعه پیدا کرده است امر به معروف و نهی از منکر هم می بایست پیچیدگی پیدا کند و نمی شود مسائل پیچیده جامعه امروز رو با امر به معروف و نهی از منکر ساده و سطحی حل کرد. پیشگیری و اصلاح و پیشرفت جامعه ابعاد و التزامات دیگری پیدا کرده است. اینجاست که ما در زمانه ای که زندگی می کنیم همزمان به دو نوع امر به معروف و نهی از منکر نیاز پیدا می کنیم: ۱. امر به معروف و نهی از منکر عمومی_مردمی: در این نوع از امر به معروف و نهی از منکر در جامعه که به قرآنی برمی گردد هم آمر به معروف و ناهی از منکر و هم مخاطب فردی از آحاد مردم هستند که حق و تکلیف دارند نسبت به یکدیگر احساس مسئولیت کنند و از رواج گناه و خطا جلوگیری کنند. این دو فریضه وظیفه همه آحاد مردم مسلمان اند و مورد اتفاق همه مذاهب اسلامی. لذا برای انجام آنها نیازی به مجوز وجود ندارد، نیازی به گروه و تشکل نیست و همه وظیفه دارند در تمام طول روز و در تمام طول زندگی در شرایطی که با یک ناهنجاری روبه رو می شوند یا هنجاری را در حال ترک می بینند به اجرای این واجب الهی مقید باشند. (البته شرایط و ضوابطی دارد که در رساله ها مورد بحث قرار گرفته است و البته هنوز هم جای بحث و گفتگو دارد) و ستاد امر به معروف و نهی از منکر هم از سازماندهی و کار ستادی در این زمینه نهی شده و وظیفه دارد کاری کند که همه مردم این دو واجب را واجب بدانند. ۲. امر به معروف و نهی از منکر تخصصی: در جامعه امروز ریشه بسیاری از امورات زندگی انسان ها به دولت ها و سیاستهایشان برمی گردد شخصی ترین مسائل جامعه دیروز مانند ازدواج و فرزندآوری امروز موضوع دو قانون مهم در کشور هستند که در حال اجرا می باشند. در این نوع از امر به معروف و نهی از منکر برای اصلاح گری جامعه باید به مصاف مسائلی رفت که جنسشان تخصصی هست و مخاطب آن هم سیاست‌گزاران و مسئولان جامعه هستند. اگر چه اصل امر به معروف و نهی از منکر به عنوان واجب کفایی وظیفه فرد فرد مسلمانان است اما در امر به معروف و نهی از منکر تخصصی مانند مسائل مرتبط با بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، مسکن سازی، بانکداری، اقتصاد و... اولا همه نمی توانند معروف و منکر در آن عرصه را تشخیص دهند و در صورت تشخیص هم راهبری اصلاح گری در آن عرصه کار ساده و همگانی نیست. اینجاست که ضرورت پیدا می شود در مقابل نهادهای حقوقی (دستگاههای حاکمیتی) مجری، نهادهای حقوقی ناظر و اصلاح گر (تشکل) و مردمی تشکیل شود و بصورت تخصصی با رویکرد حل مسئله برای اصلاح و پیشرفت کشور تلاش کند. امر به معروف و نهی از منکر در دیگر یک فعل در یک لحظه گذرا نیست ک تذکر لسانی به صورت بگو و برو نیست بلکه یک فرآیند زمان دار مشتمل بر شناخت نظام مسائل عرصه، اولویت بندی مسئله ها، پیدا کردن راه حل و مطالبه گری اصلاح است . انجام این واجب الهی توسط نخبگان هر عرصه از ضروری ترین و واجب ترین نیازهای امروز ماست. ✍🏻محسن ریسمان سنج ______________ 📚@reza_afshar