eitaa logo
حامیم | رضاافشار
1.7هزار دنبال‌کننده
537 عکس
302 ویدیو
34 فایل
آدرس اینستاگرام: @r.afshar.ir ارتباط با بنده: @Afshar_ir کارویژه بنده، مربی‌گری و هدایت تشکلهای کنش‌گر اجتماعی‌ جهت اصلاح جامعه است. ان شاء الله در... 🔺آموزش و پرورش 🔺محیط زیست 🔺مسکن 🔺مطالبه‌گری 🔺تعاونی‌ها 🔺خصوصی‌سازی 🔺تشکیلات‌ 🔺جهادسازندگی
مشاهده در ایتا
دانلود
♨️ | برنامه زنده از مسیر بهشتی راهپیمایی اربعین 🔴 راهپیمایی مقدس اربعین؛ «نه» جهانی مستضعفین علیه مستکبرین 🔺اربعین گوشه‌ای از «تمدن مهدوی» و استیضاح «تمدن غرب» 🔻با حضور: 🔹 حجت‌الاسلام رضا افشار ▫️پژوهشگر انقلاب اسلامی 🔹 حجت‌الاسلام علی‌اکبر براتی ▫️فعال فرهنگی در حوزه بین‌الملل و جهان اسلام ♦️مشاهده نسخه کامل برنامه @sorayatv
قاعده‌ای کلی در مورد اعتقادات مذهبی که رهبری عزیز در سال 1351 در هیئت انصار الحسین مطرح می‌کند! همه مجموعه‌های فرهنگی مذهبی باید به این نکته توجه داشته باشند و دین را کارربردی برای مردم مطرح کنند البته نه به سبک بعضی (بیشتر در پیش و مقارن با انقلاب) که برای نشان دادن کاربردی بودن دین آن را ترجمه لیبرالی بعنوان تنها مکتب نجات بخش انسان قرن بیستم، میکردند! نه، کاربردی بودن طرح دین بمعنای انفعال در مقابل لیبرالیسم نیست بلکه بمعنای پاسخ بدون ترس به مهم‌ترین مسائل اجتماع است. نه ترس از لیبرال‌ها و نه ترس از متحجرین و مقدس‌نماها ✍🏻 _______________ 📚@reza_afshar
🔺اربعین "نه" جهانی مستضعفین (بازنشر) شیعه دینداری را با "نه" آغاز می‌کند. یعنی وقتی می‌خواهی در وادی توحید قدم بگذاری ابتدا می‌گویی "نه"؛ همان نه‌ای که محمد را مقابل ابولهب‌ها و ابوسفیان‌ها قرار داد. نه، در مقابل آداب و رسوم جاهلی؛ نه، در مقابل زنده به گور کردن دختران؛ نه، در مقابل نگاه جنسیتی به زن و نه، در مقابل نژادپرستی. و باز نه علی به دیوان‌سالاری، ویژه‌خواری، اصالت سود، رانت و انحصارات و دست‌درازی به بیت‌المال. نه، به لابی‌گری اهل قدرت در شورای شش‌نفره؛ نه، به حزب‌گرایی در جمل؛ نه، به تحجر و تقدس مآبی در نهروان و نه، به اشرافیت در صفین. عاشورا هم با همین نه ایجاد شد؛ نه، به ارتجاع ارزشهای نبوی و علوی؛ نه، به بازگشتن از آرمانهای انقلاب مصطفوی و نه، به سلطه دوباره اشرافیت به نام دین. بنابراین نه گفتن سرآغاز دینداری‌ست. یعنی ابتدا باید بر علیه شرایط تحمیلی اهالی قدرت و ثروت قیام کنی؛ دین «ان تقوموا لله مثنا و فرادا.» و در این میان رساترین نه را حسین و کربلائیان فریاد زدند و به بهترین شکل از هنر و حماسه و احساسات و خون در خلق تصویری روشن از چگونگی این نه گفتن استفاده کردند تا شیعه آخرالزمان حیران و سرگردان "چه باید کرد"، نماند. البته این نه به اینجا ختم نمی‌شود. برای ماندگار شدن حماسه عاشورا یک نه همیشگی دیگری باید باشد. نه زینب، این بزرگترین خبرنگار تاریخ، به سلطه رسانه‌ای جور. و نه¬ای که شیعه تا ابد با اشک و سوگواری و زیارت حسین باید زنده نگاهش دارد. برای این نه شیعه ابزار بدیع دیگری را نیز در اختیار دارد. کنگره اربعین، بزرگترین اجتماع انسانی، بدون توجه به رنگ و نژاد، لهجه و گویش و زبان، ملیت و جغرافیا، و حتی مذهب و دین؛ تنها یک چیز، یک تقابل، ندایی برای یک صف‌کشی، صف مستضعفان عالم در مقابل مستکبرین، فقرا در مقابل اغنیاء، کوخ در مقابل کاخ، شرافت در مقابل اشرافیت، و تسلیم نشدن در مقابل ناعدالتی و بی‌تفاوتی. لذا اگر این گردهمایی و این زیارت چنین تقابل و لشکرکشی‌ای ایجاد می¬کند، بدیهی‌ست که استکبار نگذارد شکل بگیرد؛ بر آن آب ببندد؛ تخریب کند؛ زائران را به شهادت برساند و هر چه می‌تواند برای محو کردن آن تلاش کند. بنابراین از آنجا که همه دین بسته به این نه دارد و حسین رساترین نه اسلام است، حفظ جان و امنیت طریق در سفر حج شرط استطاعت است اما در طریق حسین ملاک نیست. وقتی خون‌ها ریخته شده در این طریق، محو نام حسین ناممکن گشته است. لذا دست به دامان تحریف می¬شوند و چه تحریفی بزرگتر از گرفتن این نه و مخدوش کردن این جهت‌گیری؟ تحریفی که روح دین و مناسکش را گرفته، کارکرد اجتماعیش را از بین می‌برد. و حتی در مواردی به ابزاری در دست سرمایه‌داران تبدیل می‌کند؛ تقلبی از جنس اسلام اموی که با سلاح روایت به جنگ اسلام می‌آمد و می‌آید. نمی‌گوید به زیارت حسین نرو، بلکه ظاهر کلام امام باقر را می‌گیرد که «لو یعلم الناس ما فی زیارة قبر الحسین من الفضل لماتوا شوقا» اگر مردم می‌دانستند که زیارت حسین چه ثوابی دارد، از شوق می‌مردند؛ این را می‌گوید اما باطن کلام امام را سرپوش می‌گذارد. درست می‌گوید اما نمی‌گوید به چه شرط! چه تعهداتی را زیارت حسین برگردن تو می‌گذارد و تو باید به چه چیزهایی نه بگویی تا بهشتی شوی! نمی‌گوید دین حسین دین عقیده و جهاد است. تو را راضی می‌کند که با زیارتی تکلیفت را در قبال حسین انجام داده‌ای. این هوشمندانه‌ترین جنگ علیه خط حسین است. آری، آنگاه که عصر خلفاء است و حسین و قیام علیه جور سلاطین به هم آمیخته است، زیارت اعلام همبستگی و خیز علیه خلفاست و خطر جانی دارد، هر قدم پر از ترس و اضطراب و دلهره و تقابل رفاه‌زدگی و دنیاگرایی و قیام لله است؛ هر قدم خود مبارزه است و عمل به تعهدات؛ خود مقصود موقتی-ست؛ خود هزینه‌ایست که باید برای آن نه پرداخت کنی. اما زمانی که زیارت ظاهری و پیاده‌روی اربعین سکه رایج است و هزاران نفر برای خدمت به تو دست به سینه آماده هستند، آیین پیاده‌روی را که بجا آوردی هزینه‌ات را جای دیگری باید پرداخت کنی. از این اربعین تا آن اربعین میدان رزم توست برای نه گفتن به آنچه حسین نمی¬پسندد. «کل یوم عاشورا» یعنی اگر مقلد حسینی، برای همه روزهای خدا یک نه بدهکاری به آنچه خدا نمی‌خواهد. نه‌ای که باید پای آن بایستی و خود را خرج آن کنی. آنکه در بند حسین است، از این نه خلاصی ندارد. تا شدم حلقه به گوش در میخانه عشق، هردم آید غمی از نو به مبارکبادم ... ✍🏼 اربعین ١۴٠٠ _________________ 📚@reza_afshar
⭕️اشک بر قیام یا اشک برای قیام؟! 🔹اسفند ۱۳۵۲، در زمانه‌ی ظلم و ظلمت پهلوی، استاد سید علی برای جان بخشی به و انقلابیون، به آنها نشانی حسینی را می‌دهد و از بر او می‌گوید؛ اما نه اشکی که سرد کننده و آرام کننده داغ دل باشد، که از اشک داغ کننده و می‌گوید. اشکی که آتش را در جان‌ها شعله‌ور کند. 🎬 @Mostazafin_TV
🔺*ماموریت تاریخی اشک* چه وقت میتوانی بر حسین اشک بریزی؟ تا وقتی مفهوم عدالت و ضد عدالت را نفهمی نمی‌توانی بر حسین اشک بریزی! تا بی‌طرف باشی در جبهه عدل و ظلم، اشک تو بر حسین باعث نجاتت نمیشود. نه نمیشود! چرا که اشک بر روضه‌های حسین یعنی تو داری هل من ناصر حسین را می‌شنوی، یعنی خطاب اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید را داری می‌شنوی، یعنی پاره پاره شدن حسین را داری نظاره میکنی و و تنها بر او اشک می‌ریزی و باز نظاره میکنی! این آن لحظه خطرناک است! در این لحظه تو دیگر نمی‌توانی بی‌طرف باشی. نمی‌توانی منفعل باشی. علی(ع) تو را خطاب میکند من لم یکن معنا کان علینا که اگر با ما نیستی بر مایی. یا با حسینی یا علیه حسین. و با حسین بودن یعنی در برابر همه آنچه حسین را به قیام واداشت، یعنی مبارزه با ، ناعدالتی، در بند کردن آزادی، بستن دهان منتقدین، تبعیض و دست درازی به اموال عمومی و ترس خواص از هزینه دادن. اشکی که اینها را ندارد است و غریزی. لکن اشک بر حسین نه اشک عاطفی بلکه و اشک ایدئولوژیک است است. ماموریت تاریخی این اشک افشای ظلم و ظالم است. سلاح تبلیغی پرقدرتیست که علاوه بر اینکه احساساتی از جنس غم و عشق و غرور و غضب و ایثار را برمی‌انگیزاند تو را به تفکر وامی‌دارد که من کجای این تقابل ایستاده‌ام؟ شیعه از اشک، ساخت تا به جنگ بوق‌های دولتی و رسانه‌های حکومتی زمان برود و آنقدر گسترشش داد تا سیل اشکها بنی‌امیه و امثالش را سرنگون ساخت. و این ماموریت همچنان باقیست... لذا اشک بر حسین یک مکتب است که اگر وارد آن شدی باید الزاماتش را نیز بپذیری و آن وقت است که این اشک تو را به کربلای زمانت و پس از آن جنة الماوا می‌کشاند. پ. ن. اگر هنوز فکر میکنی با اشک بر حسین به تنهایی میتونی بری بهشت باید پشت سر عمر سعد صف بگیری تا در رو بروت بازکنن چون اون جزو اولین گریه کنندگان بود. ✍🏻 _____________ 📚@reza_afshar
9.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
. 🎥 گریه موکب داران عراقی موقع جمع کردن مواکب... کجای دنیا چنین میزبانانی را می‌بینید؟ اساسا معنا و نگاه به زندگی را عوض می‌کند این صحنه‌ها... صحنه‌هایی که کل تمدن غرب را به استیضاح می‌کشاند و تراز جدیدی از انسانیت را به تصویر می‌کشد نظام سرمایه‌داری با اصالت سودش را بر هم زده، عشق را می‌نمایاند و چه کسی چنین چیزی را در دنیای امروز می‌تواند باور کند؟ مکتب حسین تنها راه نجات بشریت است ✍🏼 ______________ 📚@reza_afshar
همرزمان جلسه ۵.m4a
39.95M
📌جلسه پنجم هم‌رزمان حسین
همرزمان جلسه ۶.m4a
34.35M
📌جلسه ششم هم‌رزمان حسین