eitaa logo
استاد شیخ علی رضایی تهرانی
1.4هزار دنبال‌کننده
439 عکس
71 ویدیو
13 فایل
نشر آثار و اندیشه های آیت الله حاج شیخ علی رضائی تهرانی این کانال توسط برخی از شاگردان استاد مدیریت میشود پاسخگو @rezaeitehrani_ir_admin 🌐 پیوند تارنما: www.rezaeitehrani.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️درس نهایه الحکمه 🔸فرع هشتم و نهم اصاله الوجود @ostad_rezaei_tehrani
نهایه جلسه 13.mp3
22.05M
❇️درس نهایه الحکمه 🔸فرع هشتم و نهم اصاله الوجود ۱۴ آبان ۱۴۰۱ @ostad_rezaei_tehrani
نهایه جلسه14.mp3
24.95M
❇️درس نهایه الحکمه 🔸فرع دهم اصاله الوجود 🔸خلاصه بحث اصاله الوجود 🔸پرسش و پاسخ ۱۴ آبان ۱۴۰۱ جلسه دوم @ostad_rezaei_tehrani
@ostad_rezaei_tehrani ❇️نشر آثار و اندیشه های استاد حاج شیخ علی رضائی تهرانی 🔸اعلام برنامه ها 🔸دروس 🔸سخنرانی ها 🔸آثار مکتوب کانال را به دوستانتان معرفی کنید این کانال توسط بعضی از شاگردان استاد مدیریت میشود @ostad_rezaei_tehrani https://eitaa.com/ostad_rezaei_tehrani
✅برنامه زنده «تا آسمان» شبکه خراسان رضوی با حضور آیت الله حاج شیخ علی رضایی تهرانی ⏱۱۰:۴۵ یکشنبه ۱۵ آبان 💬موضوع : اسماء و صفات خداوند، صفات جلالیه @ostad_rezaei_tehrani
دانش نمای فتنه گر.mp3
1.33M
🚫دانشمند نمای فتنه گر 🔸عالم نماهایی که بدون تحقیق با سخنانشان در آتش فتنه دمیدند @ostad_rezaei_tehrani
ta aseman15.8.1401_2.mp3
648.5K
🔸اگر صفات جلالیه ، صفات سلبی خداوند باشند ، چون سلب در خدا به اثبات برمیگردد آیا می شود گفت صفات جلالیه به جمال بازگشت میکنند❓ تفاوت نگاه متکلمین و عرفا در بازگشت صفت جلال به جمال @ostad_rezaei_tehrani
مرده شب بی عار روز.mp3
1.26M
🚫یکی از مبغوض ترین افراد نزد خداوند الإمامُ الباقرُ عليه السلام : قالَ موسى عليه السلام : أيُّ عِبادِكَ أبغَضُ إلَيكَ ؟ قالَ : جِيفَةٌ باللَّيل ، بَطّالٌ بالنَّهارِ . امام باقر عليه السلام : موسى عليه السلام [به خداوند متعال ]عرض كرد : كدام بنده ات نزد تو منفورتر است؟ فرمود : مردارِ شب و بي كارِ روز. @ostad_rezaei_tehrani
امروز ساعت ۱۷:۳۰ پخش مستقیم کلاس نهایه الحکمه استاد رضایی تهرانی
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️درس نهایه الحکمه 🔸فصل سوم (تشکیک وجود) 🔸خوانش طنزی فلسفی 🔸توضیح مدعا و برهان تشکیک وجود ۱۸ آبان ۱۴۰۱ ۱۴ ربیع الثانی ۱۴۴۴ @ostad_rezaei_tehrani
V001.mp3
9.71M
🔉سخنرانی استاد رضایی تهرانی در همایش نوآوریهای فلسفی و کلامی علامه طباطبایی 💠تاریخ برگزاری 27 آذر 1395 _ 1438.02.17 ♻️مجمع عالی حکمت اسلامی مشهد مقدس @ostad_rezaei_tehrani
بهترین "خمریّه" و بهترین "ساقی نامه" "خمریّه" که در فارسی ساقی نامه نام دارد ، شعری است که عارفان شاعر در وصف مِی محبّت می سرایند . استاد علامه حسینی طهرانی بهترین خمریّه را سروده ابن فارض مصری و بهترین ساقی نامه را سروده حاج ملّاهادی سبزواری می دانست. 📝کتاب سیروسلوک ص ۹۲ @ostad_rezaei_tehrani
امروز پخش مستقیم کلاس نهایه الحکمه استاد رضایی تهرانی ، بحث تشکیک وجود جلسه اول ساعت ۱۵:۴۵ جلسه دوم ۱۷:۳۰ @ostad_rezaei_tehrani
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♻️نهایه الحکمه 🔸فروع تشکیک وجود _فرع اول ، دوم و سوم ۲۱ آبان ۱۴۰۱ @ostad_rezaei_tehrani
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♻️نهایه الحکمه 🔸فروع تشکیک وجود _سایر فروع ۲۱ آبان ۱۴۰۱ @ostad_rezaei_tehrani
✅برنامه زنده «تا آسمان» شبکه خراسان رضوی با حضور آیت الله حاج شیخ علی رضایی تهرانی ⏱۱۰:۴۵ یکشنبه ۲۲ آبان 💬موضوع : اسماء و صفات خداوند، صفات جلالیه @ostad_rezaei_tehrani
آیا فلسفه دانشی بی فایده است⁉️ 🔸سوال :  فلسفه، دانش بی فائده اى است؛ زيرا اگر مقصود از فلسفه خوانى تمرين ذهنى است، اين فائده با رياضيّات بهتر به دست می آيد. و اگر منظور درك واقعيّات هستى است، اين فائده با وحى يعنى تدبّر در كتاب و سنّت بسيار بهتر حاصل می شود. و اگر مقصود دفاع عقلانى از آموزه هاى دينى است، اين فائده وظيفه علم كلام است، و نه فلسفه. 🔸پاسخ: اوّلا: فلسفه دانشى است كه جايگزين ندارد. سخن از بايد و نبايد در اخلاق مطرح است و سخن از است و نيست در علم، و سخن از هست و نيست در فلسفه. هر گاه بشر درباره بود و نبود چيزى (كون تام، ليس تامّه با تفكّر عقلانى (برهان منطقى) بينديشد، به انديشيدن فلسفى دست يازيده است . پس مقصود از فلسفه دانى، تمرين ذهنى نيست كه گفته شود: رياضى بهتر ذهن را تمرين می دهد ثانياً: راه درك واقعيّات منحصر در تدبّر در وحى نيست و حتى خود وحى بر تفكّر عقلانىِ منطقى پاى فشرده است. در سیصد آيه و هزاران روايت بر عقلگرائى بشر (و نه مسلمانان) تأكيد شده است. چقدر خداوند در قرآن كفّار را دعوت به تفكّر كرده است؟ معناى اين دعوت اين نيست كه: «اى كفّار بيائيد مسلمان شويد و سپس در قرآن و سنّت تدبّر كنيد» بلكه مقصود اين است كه با عقل خدادادى و با تفكّرى آزاد در حقائق جهان هستى ـ كه از آن جمله است وجود خداى ربّ العالمين و ضرورت وحى بينديشيد. ثالثاً: گرچه دفاع عقلانى از آموزههاى دينى وظيفه كلام و متكلّم است، ولى فيلسوفى كه با برهان صرف به حقّانيّت آموزههاى كلانِ دين مىرسد و آنها را از همين راه اثبات می كند، بهترين خدمت را به دين كرده است. او نه تنها متّهم به تفكّر كاناليزه نمی شود كه می تواند بی دينان و شكّاكان و علم زدگان را هم به ساحت دين رهنمون گردد. آرى، بسى تفاوت است بين نظرى كه می گويد: فلسفه مسلمين همان كلام است و فلسفه اسلامى بی معناست، و بين نظريهاى كه می گويد فلسفه نمی تواند دفاع عقلانى از دين داشته باشد تقریظ کتاب صراط مستقیم @ostad_rezaei_tehrani
1_2051366794.mp3
1.72M
🔸خوانش غزل "مهر خوبان" سروده ی علامه طباطبایی رحمه الله علیه توسط استاد رضایی تهرانی @ostad_rezaei_tehrani