eitaa logo
حجت الاسلام رضا کریمی
331 دنبال‌کننده
118 عکس
35 ویدیو
1 فایل
کانال رسمی حجت الاسلام رضا کریمی
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از هیأت زوارالزهراء(س)
بسم الله الرحمن الرحیم ✅ ید الله مع الجماعه 🔸خدای تبارک و تعالی، مسیر حرکت به سمت کمال، و تقرب خودش را مسیری فردی و تنهایی قرار نداد، بلکه همواره تاکید داشته که اگر پیوند بین قلوب مومنان استوار و محکم گردد، دست حمایتی حضرت حق پشتیبان آنان خواهد بود. 🔸آنچه ظهور حضرت حجت ارواحنا فداه را به تعویق می اندازد، افتراق و دوری مومنان و تشکلهای مومن از یکدیگر است و تنها ضامن تعجیل در امر فرج، اتحاد بین ایشان است که همواره مورد تاکید امامین انقلاب نیز بوده است. 🔸در اتفاقی فوق العاده مبارک ، مساجد و هیاتها و پایگاه های بسیج محله شهید پرور و انقلابی نازی آباد، دست اتحاد به یکدیگر داده و امام حسین (ع) را که نماد بندگی اجتماعی شیعیان است، به صورت جمعی در میدان بازار دوم نازی آباد برقرار می کنند. 🔸اتفاقی که اگر به لطف خدا استمرار پیدا کند، سرآغاز تحولات بزرگ فرهنگی و اجتماعی در تمام جنوب شهر خواهد بود. 🔸 دشمن دین و انقلاب اسلامی نیز نظر به همین نکته، مدت‌ها جهت افتراق این مجموعه ها از یکدیگر تلاش کرده بود، اما به لطف خدا امروز شاهد یکدلی و اتحاد این مساجد ،هیاتها، و پایگاه های بسیج نازی آباد هستیم. 🔸بدین‌وسیله از تمام عاشقان ولایت، انقلاب اسلامی و حضرت حجت ارواحنا فداه دعوت می کنم تا با شرکت در دعای عرفه، نه تنها از فیض دعا بهره مند شوند بلکه بر شکوه و عزت این اتحاد بیافزایند که همانا «یدالله مع الجماعة» می باشد. 🔸بنده نیز به عنوان کوچکترین عضو در این اتحاد بزرگ دست بوس تمامی ائمه جماعت و هیئات امنای محترم و مسئولان و خادمان مساجد، هیئات و پایگاه هایی هستم که این چنین استوار قدم به این عرصه گذاشتند. ان شاء الله خدای متعال بهترین مصالحش را برما ارزانی کند که این جمع خالص ترین اعمالش را برای خدا فرستادند. 📝 حجت الاسلام رضا کریمی مسئول هیات زوار الزهرا سلام الله علیها 💠 @setade_mardomi 💠 @ZovvaralZahra
بسم الله الرحمن الرحیم ✅ الحمد و الثناء لله تبارک و تعالی 🔹روز عرفه سال ۹۸، برای اهالی نازی آباد، تجلی گاه شکوه و عزت و اتحاد و برای دشمنان دین و انقلاب روز حسرت و آه بود. روزی که خدای تبارک و تعالی رحمت خود را از دل اتحاد به تک تک یاران جبهه حق چشاند. 🔹بحمدلله مجلس باشکوه و با عظمت با جمعیتی بالغ بر سه هزار نفر در میدان نازی آباد جهت نیایش و مناجات به درگاه الهی برگزار شد و این حاصل یکدلی مساجد، هیئات، و پایگاه های بسیج و خدام محترم حرم آستان قدس رضوی بود. 🔹صمیمانه و از ته دل قدردانی خود را از ائمه جماعت، مسئولین محترم بسیج حوزه شهید صنیع خانی، مسئولین هیئات و شهرداری محترم منطقه علی الخصوص جناب آقای ملازاده و همکارانشان در ناحیه ۲، پلیس محترم راهور، پلیس محترم نیروی انتظامی، زحمت کشان اورژانس و کادر خدوم آتش نشانی، اعلام می دارم. 🔹و در آخر از سروران معظم حجت الاسلام باقربیک، حاج حسین هوشیار و حاج محمد امینی بابت قرائت فوق العاده زیبای و دلنشین دعا سپاسگزارم. 🔹ان شا الله، این اتحاد و همدلی آغازگر تشکیل جبهه منسجم امت حزب الله بوده و منطقه و شهر را برای تشریف فرمائی امام عصر ارواحنا فداه آماده کنیم الحمد لله رب العالمین عید قربان سال ۱۳۹۸ 🔰 @rezakarimi_ir
بسم الله الرحمن الرحیم ✅ انشا الله بزودی ، مباحث تدریسی حجت الاسلام کریمی در دروس حوزوی و مباحث فرهنگ و تربیت در کانال زیر بصورت تخصصی بارگذاری می شود .جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک بفرمایید http://eitaa.com/joinchat/120258583C8130938f29
غدیر یک_2.mp3
12.74M
🎧 #بشنوید #کلیپ_صوتی ✳️ با فضیلت روز غدیر آشناهستی؟ ✳️ بعد از گوش کردن این کلیپ حتما قدر این‌روز رو بیشتر می دونید 🔰 #حجت_الاسلام_کریمی #حتما_گوش_بدید 💠 هیأت زوارالزهرا سلام الله علیها 🔰 @rezakarimi_ir 🔰 @zovvaralzahra
حقیقت غدیر.mp3
7.53M
🎧 #بشنوید #کلیپ_صوتی ✳️ حقیقت غدیر یعنی حاکمیت ولی خدا ✳️ فرهنگ غدیر فرهنگ محبت نیست ، فرهنگ نصرت ولی خدا و حاکمیت امام است ✳️ غدیر یعنی پیاده شدن دین در صحنه اجتماعی 🔰 #حجت_الاسلام_کریمی #پیشنهاد_ویژه_دانلود 💠 هیأت زوارالزهرا سلام الله علیها 🔰 @rezakarimi_ir 🔰 @zovvaralzahra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 #ببینید 💯 #ویژه ♦️ویژگی های هیات تمدن ساز ✅ اولین ویژگی هیات تمدن ساز ،ایجاد دغدغه و نصرت ولی خدا در جامعه است 🔰 #وظایف_هیئات ، به مناسبت نزدیکی به ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین ع #حجت_الاسلام_کریمی @rezakarimi_ir @heiattamadonsaz
✅ صوتهای تدریس باب شریف ، مخصوص محصلین علوم عقلی ، در کانال دروس حجت الاسلام بارگذاری شد . جهت استفاده از محتوای این دروس به کانال زیر مراجعه بفرمایید @howzeh_rezakarimi_ir http://eitaa.com/joinchat/120258583C8130938f29
بایدها و نبایدهای معنوی در کارهای تربیتی و فرهنگی.mp3
22.66M
🎧 #بشنوید #کلیپ_صوتی #حتما_بشنوید ✳️ بایدها و نبایدهای اخلاقی و معنوی در امور تربیتی و فرهنگی ✳️اشتباه ما در رویکرد برنامه ریزی های فرهنگی و تربیتی مانع اثر بخشی است .... ✳️آیا کارهای تربیتی و فرهنگی خودشان می توانند هدایت بخش باشند ؟ یا حیث ارتباطی آن با خدا ؟ 🔰 #حجت_الاسلام_کریمی در جلسه با مربیان هیات زوار الزهرا س 🔴( #حتما همه #مربی_ها_و_فعالین_فرهنگی گوش بدهند )🔴 🔰 #هیات_تمدن_ساز 💠 هیأت زوارالزهرا سلام الله علیها 🔰 @rezakarimi_ir 🏴 @zovvaralzahra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊 💯 🎵 سلسله جلسات 🔶 مبحث آداب حضور در هیأت | قسمت 1️⃣ 🔰 اولین و ادب حضور در هیات ، باور این است که در هیات به امام معصوم می رسیم 🔰 دومین ادب ، باطنی و ظاهری 🔰 سومین ادب ، بودن جهت شرکت در هیات 🎤 حجت الاسلام رضا نشر به مناسبت نزدیکی به ایام سوگواری ابا عبد الله الحسین (ع) 💠 @rezakarimi_ir 💠 @heiattamadonsaz 💠 @zovvaralzahra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊 #کلیپ_صوتی 💯 #پیشنهاد_ویژه 🎵 سلسله جلسات #هیأت_مطلوب 🔶 مبحث آداب حضور در هیأت | قسمت 2⃣ 🔰 چرا با اینکه روضه قابلیت پاک کردن همه گناهان ما را دارد ، ما احساس صفای باطنی نداریم؟ 🔰 نگاه ما به روضه، صرفا یک عشق بازی معنوی است نه محل #دیدار_امام و #بیعت_با_امام 🔰 اگر باور کنیم روضه دیدار با امام است ، هر وقت دلمان بخواهد وارد مجلس نمی شویم ، هر جور دلمان خواست با روضه برخورد نمی کنیم 🔰 کسی که باور دارد روضه یعنی محضر امام رسیدن ، در روز دیدار اهل #مراقبه می شود ✅ طهارت ، مراقبه ، استغفار دائمی ، سر وقت حاضر شدن و مودب ورود کردن به محفل روضه حاصل تغییر نگاه به روضه است ... 🎤 حجت الاسلام رضا #کریمی نشر به مناسبت نزدیکی به ایام سوگواری ابا عبد الله الحسین (ع) 💠 @rezakarimi_ir 💠 @heiattamadonsaz 💠 @zovvaralzahra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊 #کلیپ_صوتی 💯 #پیشنهاد_ویژه 🎵 سلسله جلسات #هیأت_مطلوب 🔶 مبحث آداب حضور در هیأت | قسمت 3⃣ 🔰 اگر باورمون شد که در روضه به محضر امام می رسیم ، بدون توجه وارد مجلس نباید بشویم و رفت و آمد نابجا در محضر امام نباید داشته باشیم 🔰 محفل روضه همه جایش توجه به امام است ادب بعدی این است که در روضه #تمام_توجهت به امام باشد و ارتباط قلبی با امام ، نه توجه به شخص مداح و سخنران و ... 🔰 #اذن_دخول در روضه توجه قلبی به امام است ، لذا اهل ادب هنگام ورود به محل روضه با #غفلت وارد نمی شوند 🎤 حجت الاسلام رضا #کریمی نشر به مناسبت نزدیکی به ایام سوگواری ابا عبد الله الحسین (ع) 💠 @rezakarimi_ir 💠 @heiattamadonsaz 💠 @zovvaralzahra
هدایت شده از هیأت زوارالزهراء(س)
⚫️ مراسم عزاداری دهه اول محرم الحرام ۱۴۴۱ 🔸 حجت الاسلام رضا کریمی 🔹 حاج ابوذر بیوکافی 🔹 حاج وحید گلستانی 🕕 از شنبه ۹ شهریورماه به مدت ۱۱ شب، ساعت ۲۰:۳۰ 🔺 همراه با حسینیه کودک 🏴 هیات زوارالزهرا سلام الله علیها ▪️ @ZovvaralZahra
هدایت شده از هیأت زوارالزهراء(س)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚫️ مراسم عزاداری دهه اول محرم الحرام ۱۴۴۱ 🔸 حجت الاسلام رضا کریمی 🔹 حاج ابوذر بیوکافی 🔹 حاج وحید گلستانی 🕕 از شنبه ۹ شهریورماه به مدت ۱۱ شب، ساعت ۲۰:۳۰ 🔺 همراه با حسینیه کودک 🏴 هیات زوارالزهرا سلام الله علیها ▪️ @ZovvaralZahra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊 💯 🎵 سلسله جلسات 🔶 مبحث آداب حضور در هیأت | قسمت 4️⃣ 🔰 عالم صاحب خدای حکیم است و هر اتفاقی در عالم از جانب خدا برای ما یک پیغام ویژه دارد 🔰 با نگاه توحیدی ، اگر هیات محفلی است که به محضر امام می رسیم ، سخنرانی هیات برای تک تک افراد پیغام ویژه خودشان را دارد 🔰 با این نگاه ، جایگاه سخنران و سخنرانی در هیات ، جایگاه دریافت پیام خدا از زبان منبر است 🎤 حجت الاسلام رضا نشر به مناسبت نزدیکی به ایام سوگواری ابا عبد الله الحسین (ع) 💠 @rezakarimi_ir 💠 @heiattamadonsaz 💠 @zovvaralzahra
هدایت شده از هیات تمدن ساز
گریه_سیاسی_بخش_دو.mp3
9.11M
✅ گریه بیداری و جامعه سازی 🔷 چه نوع گریه ای بر ابی عبدالله موجب بخشش گناهان می شود؟ ‼️ گریه هایش سیاسی است. و گریه ها باید موجب و شود. 👌پیشنهاد ویژه 🏴 باز نشر به مناسبت نزدیکی به ایام سوگواری ابا عبدالله حسین ع @rezakarimi_ir @heiattamadonsaz
هدایت شده از هیات تمدن ساز
گریه سیاسی.mp3
8.25M
✅ گریه یا 🔷 جنس گریه ما برای ابی عبدالله ع ،چه جور گریه ای است؟ ‼️ مستمعینش را اهل گریه نصرت وار تربیت می کند 🏴 @rezakarimi_ir @heiattamadonsaz @zovvaralzahra
هدایت شده از هیأت زوارالزهراء(س)
☑️سلسله جلسات 🏴 محرم ۹۸ 🔻شب اول 🎙 حجت الاسلام رضا کریمی ⚫️یکی از بهترین زمان ها برای سلوک و تقرب به خدای متعال ماه محرم است. ▪️در عالم دو نوع حزن داریم: ۱- غم و اندوه دنیا که به شدت نهی شده است. ۲-حزنی که انسان برای معنویات دارد که این حزن نوع دوم افسردگی نمی آورد بلکه نشاط معنوی را به همراه دارد و پیامبران اولوالعظم نیز مفتخر به آنند. این حزن رشد دهنده و باعث تقرب به خداست. ❓اما چرا حزن محرم از نوع دوم است؟ گاهی خدای متعال درجه ای از بهشت را برای بنده اش در نظر میگیرد ولی اعمال آن شخص در حد آن جایگاه نیست پس دچار بلا می شود تا با ریختن گناهانش لایق آن جایگاه شود. گاهی نیز می شود فردی با متحمل شدن بلایی یک قوم را نجات دهد. همانند امام حسین (ع). ✅امام حسین (ع) خون قلبشان را در راه خدا بخشیدند تا عباد الله از جهالت در بیایند. به طور کلی ارتباط با غم و اندوه ابی عبدالله آثار ویژه ای دارد که باعث رفع موانع سلوکی می شد. این اثرات به دلیل اهمیت قیام امام حسین (ع) است. بزرگان و عالمان درباره ی هدف امام حسین (ع) از قیام چند نظر متفاوت دارند مانند اینکه هدف حضرت تنها حکومت یا شهادت بود اما حضرت آقا تحلیل قوی تری نسبت به بقیه ارائه داده اند. هدف امام حسین (ع) از این قیام انجام تکلیف و عمل به وظیفه بود ، هدف عبد خدا شدن بود. یعنی امام چیزی جز خدا نمیبیند و هرآنچه خدا میخواهد انجام میدهد و اینکه نتیجه شهادت است یا حکومت برایشان فرقی ندارد و آناده هردو بودند. ♦️نکته دوم قیام حسین بن علی (ع) در این است که دین اسلام دینی است که اگر بخواهد اجرا شود باید حکومت کند. اگر مردم یک جامعه اهل گناه بودند اما حاکم اسلامی جامعه را قبول کردند ضربه ی سختی به آنها وارد نخواهد شد؛ اما اگر حاکم یک جامعه فاسق بود و ساختار فاسد شد و مردم رضایت به این حکومت دادند تمام جامعه عذاب خواهند شد ولو اگر تمام مردمش اهل نیکی باشند. لذا وظیفه امام ایجاد انقلاب در انقلاب عظیم پیامبر ص بود واحبی که تنها از حسین بن علی (ع) برآمد. ✳️ از خصوصیات مهم دیگر قیام امام حسین (ع) ایجاد بیداری عمومی در جامعه بود.و این قیام جوری مدیریت شد که هرکس اندک فطرتی در درونش زنده باشد قیام آقا را تایید میکند. دیگر مشخصه این قیام نیز این بود که قوائد این قیام تا ظهور امام زمان (عج) بر عالم حاکم است چرا که تقابل عریان حق و باطل بود . از وصایای امام حسین (ع) به امام سجاد (ع): ولله خون من از جوش و خروش نمی افتد تا خدا مهدی (عج)را بیاورد ❇️این باعث می شود بتوانیم قواعد زندگی افرادی که عاشق حسین بن علی ع بودند اما سبک زندگیشان قاتل حسین (ع) شد را بررسی کنیم. 🏴 هیات زوارالزهرا سلام الله علیها 💠 @rezakarimi_ir 💠 @ZovvaralZahra
☑️سلسله جلسات 🏴محرم ۹۸ 🔻شب دوم 🎙 حجت الاسلام رضا کریمی ⚫️ در جلسه قبل چهار ویژگی منحصر به فرد و اصلی از قیام امام حسین (ع ) بیان شد که عبارت بودند از: ۱. برخاسته از روح عبودیت ۲. احیاگر تمام زحمات جبهه حق در طول تاریخ ۳. مبتنی بر فطرت است در نتیجه جاودانه خواهد بود. ۴. ملاک و قاعده برای تمام تاریخ و مبارزان جبهه حق و باطل 🔹در زمان آن حضرت مردم به سه دسته تقسیم می شدند: ۱. یاران ۲.دشمنان ۳. ساکتین اکثر کسانی که در مقابل حسین بن علی (ع ) ایستادند و یا یاریش نکردند به او داشتند و او بودند اما "امام" شدند. معیار در یاری فقط عاشق بودن نیست بلکه و امام است. 🔸رویه ی رفتاری امام حسین (ع) زمانیکه تحت لوای امام حسن (ع) بودنداطاعت محض از امام خویش بود و از ایشان هیچ گونه بروز و ظهوری و تعینی در برابر امام دیده نمی شد. گویا سرباز در برابر فرمانده بودند که این ویژگی در یاران کربلا نیز قابل مشاهده است. 🔹افرادی که امام را یاری نکردند از این نکته کلیدی برخوردار نبودند.اطاعت محض یعنی پا جای پای ولی گذاشتن و افرادی که جلوتر از امام حرکت میکنند معنای قیام و امامت را نفهمیده اند. ❇️قیام امام حسین (ع) آخرین فصل از قیام امام حسن (ع) است و فهم قیام ابا عبدالله (ع) را از صلح امام حسن (ع) باید دنبال کرد چر اکه حسین بن علی (ع) آخرین سرباز قیام پنهان امام حسن (ع( بود و به حق به ایشان فرمود: ✅امام حسن (ع) وقتی دیدند به علت دنیاطلبی، مردم قیام ظاهری دیگر کار ساز نیست تغییر تاکتیک دادند و صلح تبدیل به یک مبارزه ی جدید و مبارزه ی ظاهری تبدیل به مبارزه ی باطنی شد. لذا ایشان دوکار اصلی را با صلح خود انجام دادندکه عبارت است از: ۱. شبکه سازی و تشکیلات سازی شیعیان ۲.تبدیل مبارزه ی آشکار به پنهانی به وصیت امام علی ع تا شیعه فرصت بازسازی و قیام ظاهری پیدا کند. 🔰پس از شهادت امام حسن (ع) رفته رفته رویکرد مبارزاتی امام حسین (ع) تیز تر شد و رگه هایی از قیام ایشان از یک یا دو سال قبل از به درک واصل شدن معاویه نمایان شده بود به نحوی که اگر معاویه از دنیا نمی رفت این قیام در زمان او انجام می گرفت . پس از به درک واصل شدن معاویه امام (ع)قیام باطنی را تبدیل به قیام ظاهری میکنند.در آن زمان به دلیل تغییر حاکم جامعه، اتمام صلح نامه ، شخصیت فاسق یرید،به ثمر نشستن تلاشهای 20 ساله امام (ع)فضا را برای قیام آماده می دیدند. ❓اما چرا امام از مدینه خارج شد؟ نقشه ترور حضرت در مدینه و مکه ریخته شده بود و این امر در نامه ابن عباس به یزید لعنت الله علیه کاملا مشهود است اما مقصد ار ابتدا کربلا نبود و این امر بعد از نامه نگاری امام (ع) با بصره و کوفه و یمن و مدینه و مکه انجام گرفت و این کوفیان بودند که اعلام آمادگی کردند. ℹ️حضرت در قیام یک نیاز اصلی داشت و آن بود که برای آن اقدامات موثری انجام دادند اما یک مانع اصلی داشتند آن هم اینکه شده بودند که آقا در خطبه ای در منا دو سال قبل از به درک واصل شدن معاویه به شدت به آنها و دنیا پرستیشان انتقاد میکنند. کسانی بودند که چشم تمام مردم در احقاق حق و قیام به آنها بود ولی اصلی ترین جریانی که در برابر امام(ع) ایستادند همان بودند. 🛑در جریان قیام ابا عبدالله الحسین (ع) ۵ دسته و جریان به ثمر نشستن ظاهری انقلاب حضرت شدند و سبک زندگی و تصمیماتشان باعث به مسلخ رفتن حسین بن علی (ع) شد عبارتند از : ۱.منافقان و خواص طالب دنیای حرام ۲.خواص بی تفاوت و اهل مسامحه ۳.خواص طالب دنیای حلال ۴.خواص و یاران قاعد امام ۵.فرهنگ دنیا طلبی و سبک زندگی دنیا زده مردم 🏴 هیات زوارالزهرا سلام الله علیها 💠 @rezakarimi_ir 💠 @ZovvaralZahra
☑️سلسله جلسات 🏴محرم ۹۸ 🔻شب سوم 🎙 حجت الاسلام رضا کریمی ⚫️در جلسه ی گذشته با بررسی قیام امام حسن (ع) به این نتیجه رسیدیم که قیام حضرت آخرین فصل از قیام امام حسن (ع) بود. اصلی ترین نیاز برای قیام و اصلی ترین برای بیداری عمومی میل شدید به بود. لذا عرض شد برای شناسایی کسانی که حضرت را به مسلخ کربلا کشاندند باید ۵ دسته را جریان شناسی کنیم که جریان اول جریان و است که این گروه اصلی ترین گروهی بودند که امام را به مسلخ کربلا کشاندند و اصلی ترین برنامه ی جبهه باطل برای به مسلخ کشاندن اهل بیت به خصوص ۵ تن آل عبا همین جریان شبکه ای نفاق بود. 🔘منافقین و جریان نفاق به دو دسته تقسیم میشوند: ۱. جریان اول انسان های که جریان نفاقشان در قالب حزب و سیستم تعریف می شد و حول یک هدف مشترک حزب تشکیل میدادند. ۲. آدم هایی که به حزب و جریانهای سیاسی متصل نبودند اما انسانهای مریض دلی بودند که به راحتی در اختیار دنیای باطل قرار میگرفتند . 🔹بسیاری از تحلیلگران قائلند که جریان نفاق از مدینه و پس از تشکیل شکل گرفت و اصلی ترین علت و ریشه ی نفاق را می دانند چرا که اسلام در مدینه به شکوه و رسیده بود ؛ درحالیکه ریشه های جریان سیستمی نفاق در جامعه اسلامی را میتوان در ۲۰۰ سال قبل از اسلام دنبال کرد. 🔸علامه طباطبایی میفرمایند:شکل گیری جریان نفاق لزوما از روی ترس نیست بلکه نفاق می تواند بر اساس شکل بگیرد. این طمع ممکن است ایثارهایی در زمینه مالی و جانی و... هم در پی داشته باشداما هدف از آن آماده سازی جامعه برای به دست گرفتن قدرت است. شواهد متعددی وجود دارد که در صدر اسلام در مکه عده ای بنا به طمع قدرت وارد اسلام شده اند .جالب این است که پس از پیامبر(ص) جریان نفاق در جامعه دیده نمی شود و آن به این علت است که این جریان به قدرت خواهد رسید. ⬛️ در زمان صدر اسلام 4 حزب شاخص نفاق وجود دارد: ۱.حزب سلطه گر و قدرت طلب که بلا استثنا دنبال خلافت و قدرت بودند؛ که امکان به قدرت رسیدنشان قبل از اسلام در قریش صفر بود. اصلی ترین مانع جریان حزب سلطه گر احادیث پیامبر(ص) در مورد خلافت می باشد . پس برای رفع این مانع اصلی ترین تاکتیک از بین بردن حجیت قول پیامبر (ص) در جامعه است که این تاکتیک در جامعه امروز توسط جریان قدرت طلب هم در مقابل امام و رهبری دیده میشود. ♦️ تاکتیک دوم تثبیت این شعار در جامعه است که نبوت و خلافت در بنی هاشم باهم جمع نمی شوند و کم کم شعار و معنویت از حکومت را در بستر جامعه فراهم کردند. ۲.جریان نفاق در جامعه ، نفاق اهل کتاب بود که اینها در خیلی از موادر خود را بی تفاوت نست به اسلام نشان می دادند و گویا اصلا با اسلام مشکلی ندارند در صورتی که سنگین ترین برنامه های جبهه باطل توسط اینها برنامه ریزی می شد. 🔵یهودیت اطلاع کامل و دقیق از وجود پیامبرص داشتند و لذا ازدویست سال قبل یهودیان با این عنوان که پیامبر آخر الزمان از یهود است و در منطقه ای نزدیک عیر و احد ظهور می کند به آنجا کوچ کردند و در ، ، تیماء و احد و اطراف مکه مستقر شدند هر چند خواص آنها مطلع بودند که پیامبر ص از قومآنها نیست لذا اقداماتی را برای از،بین بردن ایشان از قبیل ترور نسلی پیامبرص، به شهادت رساندن ایشان و درنهایت پروژه نفوذ در جامعه داشتند که این نفوذ اصلی ترین کار کرد جریان نفاق اهل کتاب است. 🔺برای این نفوذ حکام جامعه باید به سمتی بروند که فقط ظاهر حکومت اسلامی باشد پس بهترین جریان، جریان قدرت طلب هاست لذا ارتباطات خود را با جریان قدرت طلب حفظ کردند تا دوران گذار از اسلام به از بین برود و در نهایت همین جریان قدرت طلب را توسط بنی امیه از بین بردند. 🔻پروژه ی دوم جریان نفاق اهل کتاب ورود علمایی مانند و به جریان قدرت است که پشتوانه ی فکری جریان نفوذ رو دنبال کنند. ❗️به عنوان حلقه ی مشاوره وارد جریان نفوذ می شدند تا عقایدی رو به وجود بیاورند که مردم جامعه با آن تفکر هدایت شوند و این امر در دوران منع حدیث بشدت در راستای طهارت جریان نفاق و محو فضائل اهل بیت ع کارساز بود هرچند مبارزات ائمه هدی (ع) مانع اصلی آنها بود. که در جامعه ی امروزی مصداق آن را می توان در پروژه های دنبال کرد حال آنکه سالیان سال است مرجع رسمی تشخیص این امر جامعه محترم مدرسین است ولی سالها است ک جریان غرب در خارج و داخل دنبال ایجاد مرجعیت عده ای برای نفوذ هستند. 🏴 هیات زوارالزهرا سلام الله علیها 💠 @rezakarimi_ir 💠 @ZovvaralZahra
📌 خواص دنیا پرست مهم ترین مانع قیام امام (ع) سلسله جلسات 🔹هیأت زوارالزهرا سلام الله علیها 🔻محرم 98 / شب سوم 💠 @rezakarimi_ir 💠 @ZovvaralZahra
📌 قیام حسین (ع) فصل آخر قیام امام حسن‌ (ع) سلسله جلسات 🔹هیأت زوارالزهرا سلام الله علیها 🔻محرم 98 / شب سوم 💠 @rezakarimi_ir 💠 @ZovvaralZahra
☑️سلسله جلسات 🏴محرم ۹۸ 🔻شب چهارم 🎙 حجت الاسلام رضا کریمی ⚫️در جلسه قبل به بررسی اولین دسته از جریاناتی که مقابل امام ایستادند پرداختیم که جریان نفاق و بودند. بررسی جریان نفاق سلطه طلب در جلسه قبل به اتمام رسید و نشان داده شد این جریان به خاطر که داشتند بازیچه ای برای جریان نفاق اهل کتاب شدند تابرای به قدرت رسیدن واسطه شوند. 🔺دسته دوم از، منافقین اهل کتاب بخصوص بودند که غالبا ایمان واقعی به اسلام نیاوردند. این جریان نفاق جبهه باطل و شاه کلید فهم شبکه ای جریانات نفاق می باشد. 🔹دو برنامه عمده در دستور کار این جریان قرار داده شده بود : ۱. استفاده از جریان قدرت طلب برای گذار از دوران پیامبر (ص) به بنی امیه، که درنهایت نقشه ترور قتل ۳ خلیفه اول را نیز به عهده داشتند. ۲. تاکتیک جریان نفوذ در بین مسئولین حکومتی جامعه و ایجاد یک نقشه فرهنگی - سیاسی- اقتصادی که بتوانند باطل بر علیه جریان حق را انجام بدهند. 🔸کار اصلی در جریان نفوذ فرهنگی راه اندازی در بود که برای جعل حدیث بیشتر از علمایی که تفکر یهودی داشتند استفاده می شد و سعی می شد با این جعل احادیث، تفکر یهودی را بر جامعه حاکم کنند. 🔹از دیگر کارهای یهودیان و و یاران امام بود، قصه گویی به عنوان یک ابزار تبلیغاتی و رواج و ورود عقاید دینی که توجیه کننده اعمال حکام بود از اقدامات فرهنگی این جریان است و در نهایت ورود ساختارمند فساد اخلاقی در بین مسئولان و ابراز علنی آن در جامعه برای شکستن قبح آن از جمله برنامه های فرهنگی این جریان است که متاسفانه نمونه هایی از این برنامه ها در جامعه امروز نیز با وضوح انجام می گیرد. ✅جریان نفاق یهود یک برنامه ریزی دقیق برای در سازمانهای سیاسی و فرهنگی حکومتی داشت و پشتیبانی برای نفوذ را افرادی بر عهده گرفتند که هر کدام در آینده اسلام نقش بسزایی داشتند از ورود کعب الاحبار، ولید بن خالد، طلحه بن عبیدالله، معاویه، عبدالرحمن بن عوف و افراد خطرناک دیگر. ❇️در جامعه ی اسلامی به طور واضح گفته نمی شود دین را کنار بگذارید بلکه از دریچه نفوذ وارد میشوند. در نهایت با یک برنامه اقتصادی از به وسیله حزب سلطه تا آخرین حلقه برای نظام طبقاتی و فشار بر عموم جامعه را انجام دادند. 💠سومین جریان نفاق، بودند که مخالفت علنی میکردند، این افراد، منافقان مدینه بودند به سرکردگی عبیدالله ابن ابی که قبل از اسلام برای پادشاهی او در مدینه اقداماتی از جانب قومش شده بود. این جریان ارتباط موثری با ابوسفیان و حزب بنی امیه و داشتند. مثال امروزی این بوق چی ها جریانهای سیاسی اند که در روزنامه های زنجیره ای خود مخالفت علنی از ولایت فقیه تا تصمیمات مختلف نظام اسلامی را بر عهده دارند اینها از حمایت یهودیان برخوردار بودند و عملا از آنها نیز حمایت می کردند. ✴️چهارمین حزب بنی امیه بودند که را می خواستند. اسلام به اندازه ی بنی امیه ساختار مستحکم و پیچیده به خود ندیده بود. نکته مهم این است که بنی امیه هیچ گونه نسبت فامیلی با بنی هاشم ندارند و امیه اصالتا یک غلام رومی بوده که طهارت در نسلهای آینده اش وجود ندارد. اگر یهود می توانست بنی امیه را به قدرت برساند کار اسلام تمام بود چرا که نگاه بنی امیه بنا بر صریح حرفهای معاویه بن ابوسفیان بود. 🔰ارتباط ساختارمند این حزب (بنی امیه) با قوم یهود و حزب سلطه و حزب منافقان مدینه با شواهد مسلم تاریخی نمایان است. یهودیان و بنی امیه برای حفظ و حراست از همدیگر، موضع واحدی نسبت به نابودی اسلام داشتند و این نقطه عطف شبکه ای بودن این جریان است. ‼️ یهود دارای دو بازو اجرایی بود: حزب سلطه گر بازوی چپ و بنی امیه بازوی دست راست این جریانات بودند که چند اقدام مهم انجام دادند از جمله: ۱.عزل ولی شرعی از حکومت۲. از بین بردن احادیث پیامبر و ورود جعلیات، خرافات و.... ۳. تغییر ساختارهای اقتصادی و شروع اختلاف طبقاتی،۴. نژادپرستی و قبیله پرستی ۵. غالب حکومت پس از عثمان به دست بنی امیه افتاد. زمان بنی امیه حکومت به حکومت پادشاهی تبدیل شد. اصلی ترین کار جریان نفاق پس از ۵۰ سال تغییر شبکه ی مردم‌،نظام فرهنگی مردم و دنیا پرستی شدید بین اینها بوده است. 💠 @rezakarimi_ir 💠 @ZovvaralZahra
📌 بوقچی های تبلیغاتی سلسله جلسات 🔹هیأت زوارالزهرا سلام الله علیها 🔻محرم 98 / شب چهارم 💠 @rezakarimi_ir 💠 @ZovvaralZahra
☑️سلسله جلسات 🏴محرم ۹۸ 🔻شب چهارم 🎙 حجت الاسلام رضا کریمی ⚫️در جلسه قبل به بررسی اولین دسته از جریاناتی که مقابل امام ایستادند پرداختیم که جریان نفاق و بودند. بررسی جریان نفاق سلطه طلب در جلسه قبل به اتمام رسید و نشان داده شد این جریان به خاطر که داشتند بازیچه ای برای جریان نفاق اهل کتاب شدند تابرای به قدرت رسیدن واسطه شوند. 🔺دسته دوم از، منافقین اهل کتاب بخصوص بودند که غالبا ایمان واقعی به اسلام نیاوردند. این جریان نفاق جبهه باطل و شاه کلید فهم شبکه ای جریانات نفاق می باشد. 🔹دو برنامه عمده در دستور کار این جریان قرار داده شده بود : ۱. استفاده از جریان قدرت طلب برای گذار از دوران پیامبر (ص) به بنی امیه، که درنهایت نقشه ترور قتل ۳ خلیفه اول را نیز به عهده داشتند. ۲. تاکتیک جریان نفوذ در بین مسئولین حکومتی جامعه و ایجاد یک نقشه فرهنگی - سیاسی- اقتصادی که بتوانند باطل بر علیه جریان حق را انجام بدهند. 🔸کار اصلی در جریان نفوذ فرهنگی راه اندازی در بود که برای جعل حدیث بیشتر از علمایی که تفکر یهودی داشتند استفاده می شد و سعی می شد با این جعل احادیث، تفکر یهودی را بر جامعه حاکم کنند. 🔹از دیگر کارهای یهودیان و و یاران امام بود، قصه گویی به عنوان یک ابزار تبلیغاتی و رواج و ورود عقاید دینی که توجیه کننده اعمال حکام بود از اقدامات فرهنگی این جریان است و در نهایت ورود ساختارمند فساد اخلاقی در بین مسئولان و ابراز علنی آن در جامعه برای شکستن قبح آن از جمله برنامه های فرهنگی این جریان است که متاسفانه نمونه هایی از این برنامه ها در جامعه امروز نیز با وضوح انجام می گیرد. ✅جریان نفاق یهود یک برنامه ریزی دقیق برای در سازمانهای سیاسی و فرهنگی حکومتی داشت و پشتیبانی برای نفوذ را افرادی بر عهده گرفتند که هر کدام در آینده اسلام نقش بسزایی داشتند از ورود کعب الاحبار، ولید بن خالد، طلحه بن عبیدالله، معاویه، عبدالرحمن بن عوف و افراد خطرناک دیگر. ❇️در جامعه ی اسلامی به طور واضح گفته نمی شود دین را کنار بگذارید بلکه از دریچه نفوذ وارد میشوند. در نهایت با یک برنامه اقتصادی از به وسیله حزب سلطه تا آخرین حلقه برای نظام طبقاتی و فشار بر عموم جامعه را انجام دادند. 💠سومین جریان نفاق، بودند که مخالفت علنی میکردند، این افراد، منافقان مدینه بودند به سرکردگی عبیدالله ابن ابی که قبل از اسلام برای پادشاهی او در مدینه اقداماتی از جانب قومش شده بود. این جریان ارتباط موثری با ابوسفیان و حزب بنی امیه و داشتند. مثال امروزی این بوق چی ها جریانهای سیاسی اند که در روزنامه های زنجیره ای خود مخالفت علنی از ولایت فقیه تا تصمیمات مختلف نظام اسلامی را بر عهده دارند اینها از حمایت یهودیان برخوردار بودند و عملا از آنها نیز حمایت می کردند. ✴️چهارمین حزب بنی امیه بودند که را می خواستند. اسلام به اندازه ی بنی امیه ساختار مستحکم و پیچیده به خود ندیده بود. نکته مهم این است که بنی امیه هیچ گونه نسبت فامیلی با بنی هاشم ندارند و امیه اصالتا یک غلام رومی بوده که طهارت در نسلهای آینده اش وجود ندارد. اگر یهود می توانست بنی امیه را به قدرت برساند کار اسلام تمام بود چرا که نگاه بنی امیه بنا بر صریح حرفهای معاویه بن ابوسفیان بود. 🔰ارتباط ساختارمند این حزب (بنی امیه) با قوم یهود و حزب سلطه و حزب منافقان مدینه با شواهد مسلم تاریخی نمایان است. یهودیان و بنی امیه برای حفظ و حراست از همدیگر، موضع واحدی نسبت به نابودی اسلام داشتند و این نقطه عطف شبکه ای بودن این جریان است. ‼️ یهود دارای دو بازو اجرایی بود: حزب سلطه گر بازوی چپ و بنی امیه بازوی دست راست این جریانات بودند که چند اقدام مهم انجام دادند از جمله: ۱.عزل ولی شرعی از حکومت۲. از بین بردن احادیث پیامبر و ورود جعلیات، خرافات و.... ۳. تغییر ساختارهای اقتصادی و شروع اختلاف طبقاتی،۴. نژادپرستی و قبیله پرستی ۵. غالب حکومت پس از عثمان به دست بنی امیه افتاد. زمان بنی امیه حکومت به حکومت پادشاکهی تبدیل شد. اصلی ترین کار جریان نفاق پس از ۵۰ سال تغییر شبکه ی مردم‌،نظام فرهنگی مردم و دنیا پرستی شدید بین اینها بوده است. 💠 @rezakarimi_ir 💠 @ZovvaralZahra
☑️سلسله جلسات 🏴محرم ۹۸ 🔻شب پنجم 🎙 حجت الاسلام رضا کریمی ⚫️در جلسات گذشته جریانی را به عنوان اولین و خطرناکترین دسته که جلوی امام حسین ع ایستادند بررسی کردیم. رد این احزاب به وضوح در چهار لعنی که در زیارت عاشورا آمده است دیده می شود که به نظر می رسد ترتیب لعن ها وسلام ها در زیارت عاشورا تمام از روی حکمت است. اولین لعن، لَعَنَ اللَّهُ اُمَّةً اَسَّسَتْ اَساسَ الظُّلْمِ وَ الْجَوْرِ عَلَیْکُمْ اَهْلَ الْبَیْتِ در مورد حزب نفاق است. دومین لعن، لَعَنَ اللَّهُ اُمَّةً دَفَعَتْکُمْ عَنْ مَقامِکُمْ و َاَزالَتْکُمْ عَنْ مَراتِبِکُمُ الَّتی رَتَّبَکُمُ اللَّهُ فیها را میتوانیم بر حزب منافقان و حزب امیه تطبیق دهیم. سومین لعن، و َلَعَنَ اللَّهُ اُمَّةً قَتَلَتْکُمْ را به امتی که به قتل ظاهری ایستادند و آخرین لعن را، ولَعَنَ اللَّهُ الْمُمَهِّدینَ لَهُمْ بِالتَّمْکینِ مِنْ قِتالِکُمْ را به جریانی که بستر را برای قتل امام حسین (ع) آماده کردند میتوان تطبیق داد. 🔷مهم ترین اثر جریان شبکه ای نفاق، مادی گرا و دنیا پرست کردن جامعه بود. تمام اساس مقابله جریان حق و باطل بر سر مادیت و معنویت است. اگر سبک زندگی مردم جامعه بر مبنای دنیا و مادیات بنا شود و از ذکر و دعا و معنویت و خارج شد باعث به رفتن امام میشود. جامعه ای که مردمانش دنیا گرا باشند در آن مکان امام (ع) به وقوع نمی پیوندد، چون جان حضرت به خطر می افتد. 🔺دلیل اینکه با وجود تعداد زیاد قشر مذهبی و هیئتی آقا ظهور نمی کنند شاید دنیا پرستانه بودن آنهاست. به نظر می رسد ما باید خطبه منای امام را در مواجهه با خواص یک بار برای خودمان بخوانیم که آیا تا به حال برای احیای امر امام (ع) یک سیلی خورده ایم ؟ آیا وقتی دیدیم حق امام در جامعه خورده شد فریاد زدیم؟ یا ساعتها برای احقاق فردی خود و خانوادمان وقت گذاشتیم؟ ♦️اگر کسی هیئت برود و نکند هیئت رفتنش به هیچ دردی نمی خورد. در جامعه ای که مردم به سمت دنیا پرستی می روند یک وجود دارد برای تغییر جامعه و از بین بردن دنیا پرستی و آن هم اینکه جامعه دارای باشند تا مردم را به مبارزه و دعوت کند نه اینکه آنها را وارد کنند. دنیا پرستی اجازه حرکت به انسان ها نمی دهد. حضرت آقا می فرمایند: انقلاب اسلامی با ارزش های پیامبر (ص)ظهور کرد. اما اگر روحیه در مردم پیدا شود کمتر از ۵۰ سال کار انقلاب تمام میشود و روح انقلاب در جامعه گوشه نشین و فرزند انقلاب منزوی میشود. 🔸مبنا در برابر جریان کفر استقامت است. لذا به نظر باید تاریخ را دانست زیرا از بعد عاشورا شروع تغییرات اجتماعی و فردی به سمت حق و اضمحلال باطل است . 🔹اما غیر از نفاق جریانی افراد دنیاپرست و طالب دنیای حرام دیگری هم بودند که صفات آنها می تواند برای زندگی ما فوق العاده مهم باشد که چطور سبک زندگی آنها امام را به مسلخ کربلا برد با آنکه بعض از آن ها حسین بن علی (ع) را دوست داشتند. جالب است که بلااستثنا تمام افرادی که در مقابل آقا بودند یا ترس از دست دادن دنیا را داشتند یا حب قدرت طلبی که هر دو اینها باعث ایجاد نفاق در قلب می شود. ادامه 👇👇👇