1⃣فاطمه س در برابر ظالم قیام کرد.
2⃣هزینه بسیار سنگین شهادت خود و محسن ع را متحمل شد.
3⃣ظالم رسوای تاریخ شد.
4⃣قیام به اهدافش رسید.
5⃣امیرالمومنین ع ضمن حمایت، دست به سلاح نبرد.
➖✖️➖✖️➖✖️➖
👆👇👆👇👆👇
1⃣محور مقاومت در برابر اسرائیل قیام کرد.
2⃣هزینه بسیار سنگین شهادت کودکان و زنان را متحمل شد.
3⃣اسرائیل رسوای تاریخ شد.
4⃣قیام به اهدافش رسید.
5⃣جمهوری اسلامی ایران ضمن حمایت، دست به سلاح نبرد.
#قیام_فاطمه
❇️ تاکید مقام معظم رهبری به استفاده از علم قاضی در یک مورد و سعی در پرهیز حین سایر موارد 👇
🔶 یک مطلب دیگر هم عرض کنم و آن این است که، در دستگاه قضایی جمهوری اسلامی، باید برای ضعفا یک نگاه مؤکد و یک عطف نظر ویژه وجود داشته باشد.
🔹تردیدی نیست که در مقابل ترازوی عدل، همه یکسانند؛ اما ضعفا غالباً - یا در بسیاری از اوقات - دستشان به ترازودار عدالت نمیرسد و زبان گویا ندارند. خیلی فاصله است بین آن متخلف قانوندان که پیچ و خمهای قانون را میشناسد؛ میفهمد از کجا وارد شود، کجا تندروی کند، کجا کند روی کند، کجا لبخند بزند، کجا اخم کند، با هر کسی چگونه رفتار کند، کجا را امضا کند و کجا را امضا کند که گیر نیفتد؛ با آن انسان ضعیفی که این پیچ و خمها را بلد نیست. فرق است بین آن کس که توانایی دارد وکیل زبردستی را به استخدام درآورد تا برایش همهی جادهها را صاف کند، و کسی که چنین توانایی را ندارد. اینها یکسان نیستند.
🔹بله؛ آنجا که بنای ترازو کردن سخن حق و سخن باطل است، همه یکسانند. اگر دزد بر دیوار خانهی کسی نردبان بگذارد، شما نگاه نمیکنید که این خانه، خانهی کیست. خانهی هر که باشد، دزد را تعقیب خواهید کرد. در این شکی نیست. اما بالضروره، تفاوت است در رعایتی که مسؤول و مرجع قضا باید نسبت به انسان ضعیف بکند:
کوزهی بیدسته چو بینی، به دو دستش بردار
مرد بیبرگ و نوا را، سبک از جای مگیر
لذا باید توجه کرد. غالب عناصر مؤمن و حزباللهی و کسانی که در میدانهای دفاع از جمهوری اسلامی در خطوط مقدم قرار گرفتند، جزو دستهی دومند. چقدر از جوانان خوب و مؤمن و حزباللهی که در حادثهای دچار شدهاند و حتی گاهی بعضی از مسؤولین جریان قضا هم اعتراف میکنند و میگویند «ما میدانیم که این بیتقصیر است، لکن دست و بالمان بسته است! روال قانونی! آن طرف زرنگ بوده و طوری حرکت کرده که نمیشود به نفع این مظلوم کاری انجام داد.»
🔴جای استفادهی از علم، اینجاست.
🟣بنده طرفدار استفاده از علم قاضی نیستم. نه اینکه از جهات اعتبار شرعی، شبههای بخواهم بکنم و بحث علمی مطرح سازم؛ نه. ادعا کردهاند که این جزو مختصات امامیه و اعتبار علم است. کسی هم در این شبهه نمیکند. بحث علمی نمیخواهیم بکنیم. اما سلیقهی من این است که قاضی در قضا، هرچه ممکن است کمتر از حجت علم خود استفاده کند و برای تشخیص عدل، نگاه کند به همین بینه و ایمان و طرق شرعیه. از علم کمتر استفاده کنیم؛ چون خیلی اوقات، انسان در علم اشتباه میکند. گاهی انسان یک ظن و جهل مطلق را خیال میکند، که قابل برگشت هم نیست. مواردی را پیش بنده میآورند؛ چیزهایی را که قابل علم پیدا کردن نیست. میبینم قاضی به استناد علم، حکم کرده است. خیلی از حدود جرایمی که حتی مجازات اعدام دارد، انسان نگاه میکند میبیند قاضی علم پیدا کرده است! چطور ممکن است سر این قضیه بهطور معمول، انسان علم پیدا کند؟! اما قاضی علم پیدا کرده است و کار او هم معتبر است. برای خودش حجت است و برای دیگران حجت است. لکن غالباً بایستی کوشش کنیم که از علم قاضی، در قضایای مختلف، کمتر استفاده کنیم.
🔻 اما آنجایی که انسان میبیند ظواهر امر طوری ترتیب داده شده است که به محکومیت ضعیف می انجامد؛ اینجا، جای استفاده از علم قاضی است.
✅دستگاه قضایی باید صبغهی حمایت از مظلوم داشته باشد؛ ...... این ضعیف است که باید رعایت مضاعف نسبت به او انجام گیرد. کسی که نشان داده است برای خدا حاضر است جانفشانی کند و حال در یک واقعهی قضایی گیر افتاده است و نمی تواند درست حقانیت خودش را بیان کند - چه برسد به اثبات آن - باید به او کمک کرد؛ به او باید نگاه مضاعف کرد؛ به او بایستی رسید، تا اگر حق است معلوم شود و اگر هم حق نیست که هیچ. اگر مبطل است و محق نیست، طبق قانون و عدل باید با او رفتار کرد؛ اما باید مواظب باشیم که حق گم نشود و عدل پایمال و فراموش نگردد. این، جزو افتخارات نظام جمهوری اسلامی خواهد بود. مبادا در گوشه و کناری، قضیه به عکس شود!
📚 ۲۳ دی ۱۳۷۱ دیدار با قضات و مسئولین دستگاه عدلیه
#عدلیه
❤️🌺🍃
امام باقر عليه السلام :
🍃🌺❤️
🔵 بار خدايا! ملتمسانه از تو مى خواهيم دولت با شكوهى را برپا دارى كه به وسيله آن اسلام و مسلمانان را عزّت بخشى و نفاق و منافقان را به ذلّت كشانى و در آن، ما را از دعوتگران به سوى طاعتت و پيش آهنگان راهت قرار دهى و به واسطه آن، كرامت دنيا و آخرت را نصيبمان فرمايى.
🟢 [ الكافي : 3 / 424 / 6 عن محمّد بن مسلم ]
🌸🌸🌸🌸🌸🌸
حضرت جواد الائمه عليه السلام فرمود:
🪴🪴🪴🪴🪴
🌟 خـداوند به يكى از پيامبران وحـى كرد: امّا زُهد تو، آسايشى را به دنبال دارد كه به زودى به تو خواهد رسيد، امّا جدايى از ديگران و پيوستنت به من، تو را عزيز خواهد كرد،
⚠️ [اينها براى خودت بود]
👈 امّا آيا براى من با دشمنم دشمنى كردى؟ و با دوستم رفاقت كردى؟
🌹🌹🌹🌹🌹
📚 [تحف العقول، ص 726]
5.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌹🪴🌿💐
مولای ما نمونه دیگر نداشته است ...
🕋 میلاد امیرالمومنین علیه السلام مبارک ❣
➖➕➖➕➖➕
🎵 از سروده ی آقای برقعی لذت ببرید. 🔸
🏴🏴🏴🏴
حضرت باب الحوائج امام كاظم عليه السلام فرمود:
🍂🍂🍂🍂
⚫️ وقتى برادر مؤمنى نياز خود را به مؤمنى عرضه مى كند؛ اين عرضه نعمتى است از خداوند كه بسوى او فرستاده شده است. پس اگر مؤمن، نياز او را بر طرف نمايد؛ اين كار، او را به #ولايت ما مى رساند.
🔴 قالَ الْكاظِمُ عليه السلام: مَنْ اَتاهُ اَخُوهُ الْمُؤْمِنُ فِى حاجَةٍ فَاِنَّما هِىَ رَحْمَةٌ مِنَ اللّهِ ساقَهَا اللّهُ فَاِنْ فَعَلَ ذلِكَ فَقَدْ وَصَلَهُ بِوِلايَتِنا
[ بحارالأنوار، جلد 74، ص 313 .]
«سعدیا دیگر بنیآدم برادر نیستند
جملگی اعضای یک اندام و پیکر نیستند
عضوهای بیشماری را به درد آورده چرخ
عضوهای دیگر اما یار و یاور نیستند
کودک چشمآبیِ غرب و سیهچشمِ عرب
در نگاه غربیان با هم برابر نیستند
شاید اطفالی که اکنون در فلسطین زندهاند
تا رسد شعرم به این مصراع، دیگر نیستند
از نگاه غربیان انگار در مشرقزمین
مادران داغِکودکدیده، مادر نیستند
نزد آنانی که میگریند در سوگ سگان
صحنههای قتل انسان گریهآور نیستند
کاش بیبیسی سؤال از «باربیسازان» کند:
این عروسکها که می سوزند، دختر نیستند؟
ای نتانیاهو! اگر مردی تو با مردان بجنگ
گرچه اسرائیلیان از دَم، مذکر نیستند
بیمروّت! کودکند اینها نه مردان حماس
خانهاند اینها که شد ویرانه، سنگر نیستند
کودکان هرچند بسیارند در ویرانهها
ساقههای تُرد ریحانند، لشکر نیستند
خادمانِ کعبه سرگرماند در کابارهها؟
یا که اهل جنگ، جز با رقصخنجر نیستند؟
بار دیگر خو گرفت این قوم با دخترکشی؟
یا که غیرت داده از کف یا دلاور نیستند؟
پشتهها از کشتهها پیداست، دنیا کور نیست؟
آسمان از ناله پر شد، گوشها کر نیستند؟
تا به کِی کودککشی در غزّه؟ آیا غربیان
در هراس از انتقام اهلخاور نیستند؟!»
✍ شاعر: #افشین_علاء
🔸رأی دادن در زمان سختی، اجر بیشتری دارد🔸
شرکت در انتخابات در وقتی که #مشکلاتی در جامعه هست، ارزشش بیشتر است. هر چه مشکل بیشتر باشد، بیعت کردن با نظام و حضور در صحنه، اجر بیشتری دارد. خداوند در قرآن می فرماید آن هایی که با تو «فی ساعه العسره» (در زمان #عسرت و سختی) همراهی کردند اجرشان بیشتر است. [سوره توبه آیه 117]
من عرض می کنم: این رأی دادن های شما، اصولاً جزء رأی دادن در «ساعت عسرت» است. بیعت در «ساعت عسرت» است. اثر این رأی دادن، برای همیشه در زندگی شما باقی می ماند و [اگر انجام نشود]، #محرومیت آن برای همیشه #وجدانتان را آزرده می کند. کسانی بودند که در صحنه های پیش از انقلاب شرکت نکردند؛ بعد از اینکه انقلاب پیروز شد آن ها همیشه خودشان را ملامت می کردند و یک آتشی همیشه دل آن ها را می سوزاند: «نارُ اللهِ الْمُوقَدَةُ * الَّتي تَطَّلِعُ عَلَى الْأَفْئِدَةِ»: آتش سوزان الهی که بر دل ها می تابد.
🔹مرحوم آیت الله حائری شیرازی🔹
@haerishirazi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️ حال کاندیدای تراز در شب شمارش آرا
🎥 خاطره مرحوم آیت الله فاضل ، نماینده دوره اول مجلس شورای اسلامی #بابل
⭕️ در شب رای گیری دور اول مجلس شورای اسلامی بابل، در خانه حاج اکبر ثاقب [مهمان] بودیم.
‼️ او میان آنهمه جمعیت [خطاب به من] به زبان آورد [که] امشب حاج آقا [فاضل] خوابش نمیبره!
◀️ خب شب سرنوشت سازی است دیگر. داشتند در فرمانداری رای ها را می شمردند.
🟢 [همان شب] خودش یا کسی دیگر آمد درب خانه و من را از خواب بیدار کرد و گفت : رای آوردی!
او [از استرس] بیدار بود و من خواب! 😉
✅ وجدانا و حقیقتا اگر رای نمی آوردم، [ اهمیتی نداشت خب] نمی آوردم. مگر چه می شد؟؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📚 علامه طباطبایی در تفسیر آیه ۸ سوره ضحی:
🟢 " وَ وَجَدَكَ عٰائِلاً فَأَغْنىٰ " كلمه" عائل "به معناى تهى دستى است كه از مال دنيا چيزى ندارد، و رسول خدا (ص) همين طور بود، و خداى تعالى او را بعد از ازدواج با #خديجه دختر خويلد (عليها السلام) بى نياز كرد، و خديجه تمامى اموالش را با همه كثرتى كه داشت به آن جناب بخشيد.
🏴🏴🏴🏴
⚫️ سالروز وفات حضرت ام المومنین ، خدیجه کبری ، سلام الله علیها تسلیت باد.