eitaa logo
محسن ریسمان سنج
623 دنبال‌کننده
230 عکس
235 ویدیو
7 فایل
خوشحال میشم نظرتون رو بگید امری هم بود در حد توان در خدمتم @MRismansanj
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻آقای دکتر خاندوزی بنظرم بعد از یک سال نیم وقت خوبی است برای مرور این بخش از گفتگو ما در برنامه ۱۴۰۰؛ شما گفتید مساله ۲۵٪ مردمی شدن اقتصاد برای دهک های پایین که باید در پایان برنامه پنجم توسعه( سال۹۳) انجام میشد هیچ ساز و کاری برای انجام آن چیده نشده و دولت۱۴۰۰ بهترین وقت برای تحقق این امر است. 🔻بسم الله حالا یک سال و نیم است شما سکاندار وزارت اقتصاد هستید گزارش بدهید چقدر توانستید به این معنی اقتصاد را مردمی کنید؟ در بحث این روزها مطرح است بحث فقط فساد نیست که با سامانه شفافیت حل شود در این ساز و کار فروش اموال چقدر برای مردم دهک پایین امکان ورود فراهم کردید؟ جز سرمایه دارها و خصولتی ها آیا اساسا کسی میتواند با این رقم ها در این رقابت شرکت کند؟ آیا راه حل فقط فروش اموال راکد است؟ 🔻اینکه ارز ترجیحی حذف شود و زندگی مردم گران تر شود، خودرو و کالا و... بورسی شود دسترسی مردم سخت تر شود، حالا هم مولد سازی شود و اموال دولت به دست یک اقلیت سرمایه دار و شرکتها برسد و تبعیض بازتولید شود این با کجای آن می سازد؟ eitaa.com/joinchat/3252879362C12bea3a2ca
⭕️ ریشه‌ی فقر، بی‌عدالتی است! ✍ حجت‌الاسلام 🔹درود خدا بر ‎ علیه السلام که فرمود: همانا خدا، تمامى مال‌ها را تقسيم كرده و حق هر مستحق را از خاصه و عامه و فقير و مسكين و اصناف ديگر مردم را، به آنها داده است. سپس فرمود: اگر در ميان مردم حكمفرما باشد، همه، بى نياز شوند. و باز فرمود: عدالت، از عسل شيرين‌تر است و عدالت را پيشه نكند، جز كسى كه عدالت را خوب بداند. (اصول كافى،ج ۲،ص ۴۹۵) 🔺بنابراین نیازمندی و عده‌ای طبیعی نیست؛ ریشه نیازمندی بی‌عدالتی است؛ اگر عدالت باشد، عموم مردم بی‌نیاز می‌شوند. 🔹 در روایتی دیگر از امام کاظم(علیه‌السلام) آمده که در تفسیر «فیحیي به الأرض بعد موتها»(روم: ۲۴) فرمودند: ‏لیس یُحییها بِالقَطْرِ و لکنْ یَبعَثُ اللهُ رِجَالًا فَیُحْیُونَ العَدلَ فَتُحیَا الْأرضُ لِإِحْیَاءِ العدلِ و لَإِقَامَهًْ الْحَدِّ لِلَّه. (الکافی،ج۷،ص۱۷۴) 🔸 احیای زمین دو مرحله دارد: نخست بعثت الهی مردمانی برای احیای عدل و سپس احیای زمین به خاطر احیای عدل و اقامه حد. 🔺 بیش و پیش از ، باید در پی و در اندیشه ‎ باشیم! 🆔 @rismansanj
امروز در پیگیری مسئله ای به این مطلب روبرو شدم که قانون برای ریشه کنی فساد در این کشور اگر چه لازم است اما کافی نیست... یادم هست در دوره ای که جمع های دانشجویی حقوق زن را بر اساس کتاب نظام حقوق زن در اسلام شهید مطهری تدریس می کردم در فصل مربوط به قانون اسلام درباره ازدواج موقت و تعدد زوجات ضمن دفاع از حکم اسلام در مقابل انتقاد و نقل سواستفاده افراد هوسران از این احکام شرعی پاسخ می دادیم که قانون برای مصلحت عامه وضع می شود و از هر قانونی ممکن است که سواستفاده بشود... آن روزها و در طول همه این سالها بسیار با این پدیده روبرو شده ام که قانون ابزار دست مفسدین می گردد و لازم است برای این مسئله به صورت جدی اندیشید. در این زمینه سعی می کنم مطالبی رو بنویسم... شما هم با ارسال نظر کمک کنید برای مبارزه با فسادها و ضعف و ترک فعل ها قدمی بر داریم @rismansanj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠💠💠 🔰 معرفی کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 🇮🇷 حجت الاسلام والمسلمین ریسمان سنج معاون مطالبه گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان خوزستان طرح ولایت ویژه بسیج فرهنگیان سپاه مسجدسلیمان ۲ اسفندماه ۱۴۰۱ ------------------------------------------------------ نشانی کانال بسیج فرهنگیان مسجدسلیمان در پلتفرم ایرانی ایتا⬇️ https://eitaa.com/joinchat/2572025919C5b15466d5c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠💠💠 🔰 نظام فکری چیست ؟ 🇮🇷 حجت الاسلام والمسلمین ریسمان سنج معاون مطالبه گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان خوزستان طرح ولایت ویژه بسیج فرهنگیان سپاه مسجدسلیمان ۲ اسفندماه ۱۴۰۱ ------------------------------------------------------ نشانی کانال بسیج فرهنگیان مسجدسلیمان در پلتفرم ایرانی ایتا⬇️ https://eitaa.com/joinchat/2572025919C5b15466d5c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اردوهای راهیان نور ضروری است چرا که احیاکننده فرهنگ شهادت، مقاومت و به شکل کلی احیاگر گفتمان انقلاب اسلامی می تواند باشد. ♦️ روایتگری در اردوی دانشجویی یادمان هویزه @rismansanj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 | علاج؛ رشد اقتصادی 🔻 رهبر انقلاب، در دیدار اخیر: آنچه به نظر من میرسد، امروز مهم‌ترین کارهای ما کارهای اقتصادی است. چند روز پیش در همین حسینیّه عدّه‌ای از تولیدکنندگان و کارآفرینان موفّق کشور جمع بودند، من به آنها [هم] گفتم؛ گفتم این کشور باید رشد اقتصادی پیدا کند، بدون رشد اقتصادی کار پیش نمیرود. 🔹 خب رشد اقتصادی اگر بخواهد پیدا بشود، تولید اگر بخواهد افزایش پیدا کند، باید ثبات اقتصادی باشد، تورّم باید مهار بشود. 🔺 امروز یکی از کارهای اساسی‌ای که مسئولین کشور، قوّه‌ی مجریه، قوّه‌ی مقنّنه، دستگاه‌های پیگیری و دستگاه‌های اجرائی به عهده دارند ــ مسئولین مستقیم، مسئولین غیر مستقیم ــ این است که [مشکلات را] علاج کنند. علاج‌پذیر است؛ این‌جور نیست که علاج نداشته باشد؛ راه دارد، باید راهش را پیدا کنند. علاج کنند تورّم را؛ این ثبات اقتصادی، ثبات قیمتها، کشور را پیش میبرد؛ پس نگاه باید این نگاه باشد. 💻 Farsi.Khamenei.ir
در نظام جمهوری اسلامی، همه مسؤولند؛ اما میان سطح مسؤولیتها تفاوت هست. این مسؤولیت، بالاترین است و قاعدتاً در نظام جمهوری اسلامی، اگر کسی که مسؤولیتی بردوش گرفته، اخلاص و قصد قربت و نیت برای خدا نداشته باشد، تحقیقاً مغبون شده است. اگر اخلاص و عمل للَّه و تلاشِ منهای انگیزه‌های غیر الهی بود، هر مسؤولیتی گوارا، هر کار سنگینی تحمل کردنی، و هر باری برداشتنی است. بالاخره این کار، یا به نتایج مطلوب خواهد رسید، یا نه. علی اىّ حال، وقتی که با نیت صحیح همراه بود، انسان مأجور است و هرچه بار سنگینتر، اجر هم بیشتر خواهد بود. اما اگر در تحمل مسؤولیتها، اغراض و دواعی و انگیزه‌های دیگر دخالت بکند، کار بسیار مشکل خواهد شد؛ چون در نظام اسلامی - که بحمداللَّه ما از آن برخوردار هستیم - طبق معمولِ همه جای عالم، در مقابل مسؤولیتها، ما به ازای دنیوی نیست. مقام معظم رهبری @rismansanj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 | جای ما کجاست؟ 🔺 اگر بعد از راهیان نور نفهمیم که برای مقابله با جنگ نرم دشمن، باید جهاد تبیین کرد، اگر متوجه نقش خود در دوران جدید عالم نشویم، ما هم در عاشورا و کربلای خودمان نیستیم! 👤 محمدصادق شهبازی؛ پژوهشگر حوزه انقلا‌ب‌اسلامی ❌ دیدن این کلیپ برای مسئولین کاروان‌های راهیان نور واجب است! 🔗 دریافت ویدئو با کیفیت بالاتر: https://b2n.ir/z70102 🔆 @rismansanj
51.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 برش اول از برنامه ۱سفند۱۴۰۱ حجت الاسلام 🛫 برخی می خواهند ما را به کابل و برخی دیگر به پاریس ببرند!ثابتی: بعضی می گویند حرف جمهوری اسلامی درباره زن وسط بازی و عملا بازی در زمین مدرنیته است!... • قنبریان: از قرآن تا کتابهای روایی تا فتاوا تا تبلیغ و منابر، دچار شیب هستیم... جمع بندی علامه طباطبایی از آیات، فراخوان به حضور اجتماعی است!...(و این مغایر شأن والای مادری و تربیت هم نیست) روایاتی که هیچ مردی او را نبیند، منشأ فتوا نشده اما بیشتر روی منابر خوانده شده؛ با سیره خود حضرت هم نمی سازد!... بر اساس حکم جاهلی و امضاء اولیِ اسلام، باید زن فاحشه در خانه نگه داشته می شد(۱۵نساء)؛ اگر حکم برای همه عفیفه ها همین بوده، این چه عقوبتی است؟! تازه با نسخ آیه، زن فاحشه بعد از مجازات، آزاد در جامعه بگردد؛ اما عفیفه کماکان در خانه بماند؟!! • ثابتی: مگر در زمان پهلوی زنان در عرصه های سیاسی و حکمرانی نبودند؟! وزیر هم بودند!... • قنبریان: در جاهلیت هم زنِ فرهیخته بود اما غلبه یا تبرج بود یا زنده به گوری... ریشه برخی راه حلهای عرصه حجاب در همان جریان تحجر است که واقعیت اجتماعی او را مجبور به پذیرش حضور اجتماعی زن کرده اما کماکان استانداردِ ارزشها-مردم را لحاظ نمی کند... این حرف نوی انقلاب، حرف نوی بعثت بود که در ۱۲ممتحنه شاهدیم!... 🎧برای قضاوت بهتر، صوت کامل برنامه را بشنوید ☑️ @m_ghanbarian
50.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 برش دوم از برنامه ۱اسفند۱۴۰۱ حجت الاسلام 🔄 حرکت پاندولی: هروقت جامعه اسلامی به سمت نقش های کالایی و فمنیستی زن رفت، به سمت خانه نشینی و تحجر و طالبانی برمیگردد و بالعکس! • برای جریان تحجر، چیزهایی در عقبه حوزوی هم هست!... البته فقیهان و محدثان محققی آنرا رد می کنند!... • قبل از مدرنیته هم در گذشته تمدنی حضور اجتماعی زن به ابتذال کشید؛ و این هم عامل برخی نگرانی هاست! (: معنای درست و واضح از روایت: "المرأة ریحانة لیست بقهرمانة" را ببینید!) • گزارش صحنه: از خط تحجری درون مجلس خبرگان قانون اساسی/ تا تحمیل نقش های تمدن رقیب؛ جابجایی نقش ها از مداخله در مقدرات اساسی به بلاگری! • آلترناتیو امام برای نقش های مبتذل اجتماعی، بجای راه حل متحجران(خانه نشین کردن)؛ مداخله دادن در امور اساسی مملکت بود! ⬅️ امر سیاسی از مدرسه و دانشگاه برود؛ ناهنجاری های اخلاقی جایش می نشیند! • خوانش تجربه تاریخی تحقق مردمسالار حجاب در اوایل انقلاب... • این تجربه و" استانداردِ ارزشها_ مردم" ریشه در سیره نبوی دارد... پیامبر(ص) هم با مشکل بی حجابی و تبرج مواجهه بود و ارزش حجاب را بشکل مردم سالار حل کرد... • حجاب با دروغ و غیبت قابل مقایسه نیست؛ با ولایت که قابل مقایسه است... • هرچه از روش مردمسالار در تحقق ارزشها کاسته شود، قوه قهریه وسعت می یابد!... دو دهه پیش می گفتیم تذکر لسانی اثر دارد؟! حالا می پرسیم اصلا ممکن است؟! فقط "دادستان ورود کن!" مانده است! 🎧برای قضاوت بهتر، صوت کامل برنامه را بشنوید ☑️ @m_ghanbarian
28.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 برش سوم از برنامه ۱اسفند۱۴۰۱ حجت الاسلام 👮‍♀ اصلا کشف حجاب سلاح براندازی و استحاله؛ این سلاح دست سرباز میدان ژاله باشد یا بعثی شلمچه، مواجهه با او فرق می کند!ثابتی: می گویند الان پشتوانه اجتماعی سال۶۰ را ندارید؛ پس چرا اصرار به الزام حجاب دارید؟! • قنبریان: تحقق احکام اجتماعی اسلام، پشتوانه نظریه اجتماعی کلان را می خواهد: ولاء عرضی طرفینی عمومی مردم... • این ولاء عمومی دولب است: هم باید مردم مأوا و پناه بگیرند(۷۲ انفال) و هم مثل یک دستگاه دیالیز عیوب خود را تصحیح کنند(۷۱توبه)... • الان این ولاء آسیب دیده! امام سرباز میدان ژاله را هم با همین ولاء عمومی جزء ملت کرد!... • اگر دو دهه فقط به حجاب امر شد؛ جامعه به دو طبقه امر کننده(محجبه و متشرعه) و طبقه امرشونده(بی حجابها) تقسیم می شود! این گسل کار دست جامعه می دهد!... "به تو چی؟" از اینطرف برداشته شود تا از آنطرف هم برداشته شود... • برخی ادبیات، این شکاف را بیشتر می کند! بعد از جمله رهبر انقلاب درباره شل حجابها، برخی نوشتند اما بی حجابها بی دین و ضد انقلاب اند! جای فحش عوض شد! در حالیکه رهبری همانها را هم بیش از فریب خورده نگفته! • وقتی رهبر حکیم بگوید: حکم خدا نباید زمین بماند! اگر به شورای امنیت ملی و قضایی بگوید یک معنا دارد؛ اگر به دستگاه های تبلیغی بگوید معنای دیگری دارد... ⬅️ راه حل اساسی همان ولاء عمومی ملت است که مثل دستگاه دیالیز عمل می کند. دستگاه قهریه اقلی است... 🎧برای قضاوت بهتر، صوت کامل برنامه را بشنوید ☑️ @m_ghanbarian
28.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 برش چهارم از برنامه ۱اسفند۱۴۰۱ حجت الاسلام 🧕 به تعبیر شهید مطهری؛ راه حل نه پند است و نه بند؛ تدبیر اجتماعی است! • دولبه ولاء اجتماعی باید باهم سِت شود: هم پناه و نصرت هم نهی از منکر! • حضرت امیر فرمود در حمل کردن مردم بر احکام الهی باید استیفاء حقوق و همه مدارا باشد ⬅️ هر راه حلی که مثل مطوعین سعودی۱ شود، از راه نوی انقلاب اسلامی نرفته است! • در خطبه۸۷ می فرماید معذرور دارید کسی را که حجتی علیه او ندارید؛ و او منم!... با عدالتم لباس عافیت بر تنتان کردم و معروف را با قول و فعلم برایتان گستراندم! ⬅️ اینها آن ولاء اجتماعی را محقق و کارا می کند. روسای قوای ما می توانند الان چنین بگویند؟! درشتی گفتار و سستی رفتار در خطابه ها خلاف این است... • اگر زن بی حجابی فعال کارگری را حمایت کرد، پیگرد نداشته باشد همانطور که مرد باغیرتی که بی حجابی را نهی از منکر می کند! در نظر مخالفم نیستیم اما در عمل چنین توازنی حفظ نشده! • فقط هیکل زن منکر است؟! یک مدرسه کاخ منکر نیست؟! می شود زنگ آنرا زد و نهی از منکر کرد؟! • این ولایت اجتماعی شامل زن هم هست و مختص عادل ها هم نیست! این از جذابیت های اسلام است که خانم بی حجاب بداند از حریم اسلام طرد نشده -حتی اگر او بخواهد خود را طرد کند- او بداند میتواند مرجع تقلید را نهی از منکر کند! • پیشنهاد راه حل های تفاهم اجتماعی..‌./ یک نمونه موفق... ...................... ۱. https://eitaa.com/m_ghanbarian/3419 🎧برای قضاوت بهتر، صوت کامل برنامه را بشنوید ☑️ @m_ghanbarian
دعوای ظاهر و حقیقت ظهور اخباری گری جامعه تازه شیعه شده ایران در دوره صفویه را از حقیقت تشیع دور و به سمت ظواهر و مناسک برد. قرآن که کتاب زندگی و راهنمای عمل فردی و جمعی است به کتاب تلاوت تبدیل شد و روضه امام حسین(ع) که می بایست روح حماسه و اعتراض و قیام لله را در جامعه ایجاد نماید به جایی بر اشک ریختن صرف و اظهار محبت صرف تبدیل شد... اخباری گری صد و بیست سال بر جامعه حاکم بود و پس از صد و بیست سال هم که در ظاهر کنار گذاشته شد به تعبیر معلم شهید انقلاب مطهری روح اخباری گری در جامعه ما زنده است. اخباری گری اعتقاد و تشکیلات و فرهنگی داشت که با پایان دوران اخباری گری تشکیلاتش نابود، نامش فراموش و اعتقادش پنهان شد اما فرهنگش در خانه به خانه مردم جاری ماند... با ظهور امام بزرگوار ما و شروع قیام و انقلاب، شاگردان امام به باز طرح اسلام با تاکید بر حقیقت دین پرداختند و نتیجه آن ایجاد فرهنگ عمومی انقلاب، ایثار و احساس مسئولیت شد و تبع آن انسان های شکل گرفته در فرهنگ باز تعریف شده اسلام، کار انقلاب و جنگ را جلو بردند. بعد از پایان دفاع مقدس با شهادت اکثر یاران حلقه اولی امام و جوانان انقلابی و اراده برخی افراد در مسئولیت مهم کشور به تغییر فرهنگ جامعه و اعلام پایان دوران جنگ و شروع دوران رفاه و سازندگی موجب گردید که کم کم و قدم به قدم احساس مسئولیت عمومی و قیام لله در جامعه کمرنگ شد و عمل دینی به عمل ظواهر و مناسک تبدیل شد. و امروز در دوران گام دوم انقلاب اسلامی بزرگترین مصاف در راه تقویت مذهب و پیشبرد ارمانهای انقلاب، این جنگ ظاهر و حقیقت است. جریان ظاهرگرایی که امروز در کرسی های مهم مسئولیت ها نشسته اند عمل دینی را تحت عنوان کار فرهنگی، صرفا برگزاری مناسک و ظواهر می دانند. از دستگاه امام حسین صرفاً برگزاری مجلس روضه، از فرهنگ جهاد و شهادت فقط برگزاری یادواره های پر خرج و از تبلیغ دین فقط تبلیغ مناسک را دنبال می کنند و به عدالت که اصل و اساس دین است بی اعتنایند. نتیجه قدرت یافتن بیشتر ظاهرگرایان دور شدن بیشتر از حقیقت دین و بی نصیب بودن از برکات دین است. @rismansanj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ چقدر جای این افراد در میزگردها و بحث‌های صداوسیما خالی است! محمدصادق : 🔹چه مطالبات کارشناسانه‌ای از مدیر جمهوری اسلامی ایران دارد. 🔸به جایی رسیدیم که یک روستایی و عشایری از مسئولان دیگر آب، برق و نیازهای اولیه نمی‌خواهد، مطالبه سهم بیست‌وپنج درصدی از تولیدات دارد. 🔹امروز جمهوری اسلامی باید به روستاها و مناطق محروم دسترسی به ابزاررسانه را برساند. 🔸آقای جبلی! مسیر تحول توجه به همین قشر مستضعف است و تلاش برای خارج کردن از مارپیچ سکوت با ابزار رسانه ملی. 🔹اگر صداوسیما بتواند بی‌عدالتی رسانه‌ای در کشور و ظلم رسانه‌ای به چنین کسانی رامرتفع کند، این آدم‌های با انگیزه و توانمند، توان گرفتن حق خودشان را از سایر ساختارها می‌یابند. 🔸به‌عبارتی توجه به ، مقدمه تحقق در سایر زمینه‌هاست. 🔺عدالت رسانه‌ای مقدمه قیام مردم به قسط است این بنده خدا چقدر نسبت رسانه و توسعه درون‌زا را خوب می‌فهمد. 🆔 @enghelabemardom 🎬 @Mostazafin_Tv
🔆 امام مستضعفین(عج) • انقلاب مردم ایران عجیب بود؛ در دوره مبارزه، سالی جشن نیمه شعبان (ریسه و شربت) را تحریم کرد!۱ و بعد از پیروزی، نیمه شعبان را کرد! • به مرور "مستضعفین" از ادبیات انقلابی ها هم رفت و "قشر آسیب پذیر" نام گرفت؛ جشن ها هم نوعاً به ریسه و شربت و صرفاً عشق و عاطفه برگشت! • بدخواهانی هم پیدا شدند که همین نام و یاد را نشانه گرفتند؛ پس همین جُنگ شادی هم غنیمت شد و منتقد هم از آن سقف آرمانی کوتاه آمد! • برخی سالها برای سخنرانی درهمین جشن ها، اعلام میکردم هرکس با خودش یک عکس از انواع استضعاف و صنوف مستضعف بیاورد. از کودکان یمن و غزه تا محرومیت در بشاگرد و جیرفت و مدرسه ایذه و... می آمد! • جامع همه: "آمریکا" (و اسرائیل و ایادی اش) و "اسلام آمریکایی" (اسلام مترفین و مرفهین بی درد و اسلام تئوریزه کننده فاصله طبقاتی و...) بود؛ که باید علیه اش حرف زده می شد؛ همان که امام خمینی و انقلاب اسلامی نشانه گرفته بود. گرچه فقط سخنرانی چاره نبود...! * دیدم حاج آقا عزیز امسال برای جشن نیمه شعبان در منطقه محروم کمک جمع آوری می کند؛ خواستم تشکر و یاری کنم: https://eitaa.com/panahian_ir/6572 ..................... ۱. https://b2n.ir/a60279 محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
❤ روایت گری دهلاویه روایت انسان ۱ یکی از یادمان های راهیان نور که جمع عظیمی از مشتاقان مکتب جهاد و شهادت از آن بازدید می کنند دهلاویه است... دهلاویه معراجگاه روح بزرگ شهید مصطفی چمران... انسان های دفاع مقدس برای ما گیر افتادگان در این دنیای خاکی همه شان عجیب و غریب اند و گزافه نیست اگر چمران را عجیب ترین انسان دفاع مقدس بدانیم. داستان چمران از جایی شروع می شود که همه آرزوهای ما به انتها رسیده است.... با ممتاز ترین نمرات علمی با بورسیه حکومت پهلوی به آمریکا می رود در دانشگاه تگزاس ارشد برق و در دانشگاه برکلی دکترای الکترونیک و فیزیک پلاسما می گیرد. آمریکا از ترس اینکه جذب شوروی شود به او پیشنهاد کار در بهترین مراکز تحقیقاتی را می دهد و چمران آنجا مشغول کار می شود. در دانشگاه با دختری آمریکایی و تازه مسلمان شده آشنا و با او ازدواج می کند و به گواه اطرافیان زندگی عاشقانه ای داشته اند، محصول این ازدواج ۴ فرزند است که مصطفی بسیار به آنها عشق می ورزد... این جا انتهای آرزوهای خیلی از ماست... با این حال در نوشته های چمران در آمریکا اثری از خوشحالی و لذت نیست... روح بزرگ چمران در آمریکا غمگین و پژمرده است... @rismansanj
اوایل بهار 1960 نزدیک به یک سال می گذرد که در آتشی سوزان می سوزم. کم تر شبی به یاد دارم که بدون آب دیده به خواب رفته باشم و آه های آتشین قلب و روح مرا خاکستر نکرده باشد! خدایا نمی دانم تا کی باید بسوزم؟تا چند رنج ببرم؟در همه حال، همه جا و همیشه تو شاهد بوده ای. عشقی پاک داشتم و آن را به پرستش ذات مقدس تو ارتباط می دادم، ولی عاقبتش به آتشی سوزان مبدل شد که وجودم را خاکستر کرد. احساس می کنم تا ابد خواهم سوخت. شمعی سوزان خواهم بود که از سوزش، من شاید بشریت لذت خواهد برد! خدایا، از تو صبر می خواهم و به سوی تو می آیم. خدایا تو کمکم کن. امروز 19 رمضان یعنی روزی است که پیشوای عالیقدر بشریت در خون خودش غوطه می خورد. روزی است که مرا به یاد آن فداکاری ها، عظمت ها و بزرگواری های او می اندازد. از او خالصانه طلب همت می کنم، عاشقانه اشک، یعنی عصاره حیات خود را تقدیمش می نمایم. به کوهساران پناه می برم تا در... تنهایی، از پس هزارها فرسنگ و قرن ها سال با او رازونیاز کنم و عقده های دل خویش را بگشایم. خدایا نمی دانم هدفم از زندگی چیست؟عالم و ما فیها مرا راضی نمی کند. مردم را می بینم که به هر سو می دوند، کار می کنند، زحمت می کشند تا به نقطه ای برسند که به آن چشم دوخته اند. ولی ای خدای بزرگ از چیزهایی که دیگران به دنبال آن می روند بیزارم. اگرچه بیش از دیگران می دوم و کار می کنم، اگرچه استراحت شب و نشاط روز را فدای فعالیت و کار کرده و می کنم ولی نتیجه آن مرا خشنود نمی کند. فقط به عنوان وظیفه قدم به پیش می گذارم و در کشمکش حیات شرکت می کنم و در این راه، انتظار نتیجه ای ندارم! خستگی برای من بی معنی شده است، بی خوابی عادی و معمول شده، در زیر بار غم و اندوه گویی کوهی استوار شده ام، رنج و عذاب، دیگر برایم ناراحت کننده نیست. هر کجا که برسد می خوابم، هر وقت که اقتضا کند می خیزم، هرچه پیش می آید می خورم، چه ساعت های دراز که بر سر تپه های اطراف «برکلی» بر خاک خفته ام و چه نیمه های شب که مانند ولگردان تا دمیدن صبح بر روی تپه ها و جاده های متروک قدم زده ام. چه روزهای درازی را با گرسنگی به سر آورده ام. درویشم، ولگردم، در وادی انسانیت سرگردانم و شاید از انسانیت خارج شده ام، چون احساس و آرزویی مانند دیگران ندارم. ای خدای بزرگ، برای من چه مانده است؟ نام خود را بر سرچه باید بگذارم؟آیا پوست و استخوان من«مشخّص نام و شخصیّت من خواهد بود؟ آیا ایده ها، آرزوها و تصورات من شخصیّت خواهند داشت؟چه چیز است که «من»را تشکیل داده است؟چه چیز است که دیگران مرا به نام آن می شناسند؟... در وجود خود می نگرم، در اطراف جست وجو می کنم تا نقطه ای برای وجود خود مشخص کنم که لااقل برای خود من قابل درک باشد. در این میان جز قلب سوزان نمی یابم که شعله های آتش از آن زبانه می کشد و گاهی وجودم را روشن می کند و گاه در زیر خاکستر آن مدفون می شوم. آری از وجود خود جز قلبی سوزان اثری نمی بینم. همه چیز را با آن می سنجم. دنیا را از دریچه آن می بینم. رنگ ها عوض می شوند، موجودات جلوه دیگری به خود می گیرند. کتاب "خدا بود و دیگر هیچ نبود" دست نوشته های شهید مصطفی چمران @rismansanj
و من دیوانه این تصویر هستم: مصطفی، دانشجوی دکترای فیزیک پلاسما، آمریکا، برکلی چه ساعت های دراز که بر سر تپه های اطراف "برکلی" بر خاک خفته ام و چه نیمه های شب که مانند ولگردان تا دمیدن صبح بر روی تپه ها و جاده های متروک قدم زده ام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 آیت‌الله سبحانی: خانه‌های ویلایی بسازید/حفظ اسلامیت نظام با این انبوه‌سازی‌ها نمی‌شود 🔸 در جمهوری اسلامی باید مشکل اعطای زمین به مردم[از طریق قاعده‌ی فقهی احیا موات] حل بشود. جلوگیری از احیای موات توسط دولت قابل قبول نیست. 🔸 امکان تربیت دینی در آپارتمان وجود ندارد. از نظر اخلاقی ساخت آپارتمان صحیح نیست امکان ارتباطات همسایگان را فراهم نمی‌کند. بچه‌ها در این محیط محبوس شده‌اند. 🔸 دولت باید برای مردم خانه‌های ویلایی ۲۰۰ - ۳٠٠ متری بسازد. 🔸 حفظ اسلامیت نظام با این انبوه‌سازی‌ها نمی‌شود. پ.ن: منظور از قاعده فقهی احیاء موات این است که هر کسی زمین مرده ای را آباد کند، مالک آن می شود البته برای این کار باید قصد و نیت تملک را داشته باشد و کارهایی که بر روی زمین انجام می دهد غرض عقلائی داشته باشد و همچنین شرایط احیاء و حریم های چاه و چشمه و معادن را رعایت کند. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ صدایی که شنیده شد! 🔹پس از اتفاقات و برخوردهایی که در ماجرای مطالبه‌گری در عسلویه رخ داد، حالا مجری از شنیده شدن صدای این کارگران توسط مسئولین و تحقق یکی از مطالبات کارگران، خبر می‌دهد. 🔸اجرای بدون تبعیض طرح اقماری دو به دو (۲ هفته کار ۲ هفته استراحت) برای تمامی کارکنان پیمان‌کاری، بیش از ۴ هزار کارگر مشمول این طرح و خانواده‌هایشان را خوشحال ‌می‌کند. 🔹اتفاق اخیر به ما نشان می‌دهد مسیر اصلاح، هموار و بدون مانع نیست؛ ولی و ، موتورهای پیشرانی هستند تا بتوان این موانع را هم از سر راه برداشت. 🔸موانع و چالش‌هایی که هر چه سخت‌تر شوند، ضرورت حضور هم بیشتر می‌شود تا با تقویت امید و اتحاد، پیمودن مسیر سهل‌تر و هموارتر شود؛ 🔹همانطور که این بار هم برخی از رسانه‌ها و گروه‌های در رساندن صدای کارگران نقش به سزایی داشتند. البته از وجود موثر گوش‌های شنوا در بخش‌هایی از دولت هم نمی‌توان گذشت. 🔺پ.ن: این را هم باید در نظر داشت که هنوز برخی از مطالبات قانونی کارگران محقق نشده است. امیدواریم تا رفع کامل ، مسئولین و حلقه‌های میانی، کارگران را تنها نگذارند. 🎬@Mostazafin_Tv
هدایت شده از مستضعفین تی‌وی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️در طریق عشق‌بازان مشکل آسان کجا... 🔹 جملات هشدارآمیز آقا سید روح‌الله را می‌خواند درباره‌ی سستی پس از . 🔸او از نگرانی امام نسبت به سستی بعد از پیروزی و نشست بعد از فتح می‌گوید.آنجا که امام می‌گفت: «وقتی که همه داریم با هم حرکت می‌کنیم که سد را بشکنیم خسته نمی‌شویم،سستی پیدا نمی‌شود.در این راه هرچه جلو می‌رویم قوی‌تر می‌شویم. اما وقتی که رسیدیم به یک جایی که سد را شکستیم و اعتقادمان این شد که الحمدلله پیروز شده‌ایم،آن وقت است که فرش زمین می‌شویم و سستی پیدا می‌کنیم و آرمان‌هایمان را فراموش می‌کنیم. در وقت پیروزی بعد از انقلاب که باید برگردیم سراغ اینکه وضعشان چطور است؟ اداره‌ای‌ها وضعشان چطور است؟ کوچه و بازار را باید چه کرد؟ را باید چه کرد؟بی‌حال و بی‌خیال می‌شویم!» 🔹و انگار این همه‌ی دغدغه‌ی او بود.مسعود دیانی با سوره‌اش،ما را به سیر در اعماق دین و تاریخ می‌بُرد، سختی راه رفته را نشان‌مان می‌داد و آرمان‌ها را به یادمان می‌آورد،تا بلکه بی‌حال و بی‌خیال ننشینیم. 🔺ان‌شاالله در بهشت رضوان، همنشین آقا سیدروح‌الله و مهمان اباعبدالله باشی. همین. 🎬@Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 انقلاب اسلامی، جدال دو اسلام بود! 🔸با نوای مرحوم حجت الاسلام و المسلمین مسعود دیانی (رحمة الله علیه): 🔺 اسلام امویان هم مسجد پر رونق داشت، هم قاری قرآن شب‌زنده‌دار، هم عالم دینی مسلط به فقه و حدیث و هم مجاهد پر فتوح کشورگشا 🔺 در نگاه انحراف در این بود که مسجد و قرآن و فقه و جهاد به خدمت سرمایه و سلطنت درآمده بود؛ نه و 🔺 حفظ اسلام ناب از انحرافات اموی اما آسان نیست. توجیهات اموی، پلیدی و شومی خود را در میان مصلحت و خیرخواهی و دنیادیدگی و عقلانیت پنهان می‌کنند: "مقامات کشورهای خارجی باید شکوه اسلام را ببینند! هم‌نشینی با افق دید آدم را محدود می‌کند! و مهم البته تعلق نداشتن به دنیاست! جان متاعی است که هر بی‌سر و پایی دارد مهم مال و سرمایه است که قلیلی از افراد جامعه دارند! سیره‌ی بزرگان ما نیز البته چنین بوده است!!! 🔺 امام این‌ها را هم دیده بود که می‌گفت: شما باید نشان دهید که چگونه مردم، علیه ظلم و بیداد، تحجر و واپسگرایی قیام‌‎ ‌‏کردند و فکر اسلام ناب محمدی را جایگزین تفکر اسلام سلطنتی، اسلام ، اسلام تحجر،‌‎ ‌‏اسلام التقاط و در یک کلمه کردند.‏ 🔸 ▪️إِنّا لِلّهِ وَ إِنّا إِلَيْهِ راجِعُون▪️ 🙏در این شب جمعه، بدرقه‌ی رحلت روح بلند مرحوم (که سحر امروز پنجشنبه ١٨ اسفند ١۴٠١ رحلت نمودند)، توشه‌اش در سفر بسوی میهمانی‌ ملکوتیان، لبریزشده از عشق امام حسین و امام زمان (علیهما السلام) هدیه کنیم🌷 🔸 @Salehy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍂 پای اختیار ما را اجبار و اکراه به این راه نکشانده است که دشواری ها راه بر ما ببندد @defae_moghadas 🍂
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ نهی از منکر عملی به سبک شهردار آمریکایی! 🔹 در کتاب ده گفتار، نسبت به یک «غفلت عظیم» و «اشتباه بزرگ» در تذکر می‌دهد: «از زبان خودمان و گوش مردم بیش از اندازه انتظار داریم و می‌خواهیم با زبان و گوش همه کارها را انجام دهیم. در حالی که بیشتر اوقات باید از عمل خودمان و چشم آنها استفاده کنیم.» 🔸 شهید مطهری در انتقاد از فهم ناقص مراحل امر به معروف و نهی از منکر هم می‌گوید: در مرحله به جای بیان‌های روشن کننده و منطقی، صرفاً پندهای تحکم آمیز می‌فهمیم؛ و از مرحله عملی به جای اینکه تدبیرهای عملی بفهمیم فکر می‌کنیم چاره ای جز اعمال زور نیست.» 🔹 در یکی از شهرهای آمریکا قماربازی بین زنان رایج شد. شهردار آن شهر به زن‌ها مهارت و اشتغال داد، قمار از بین رفت. شهید مطهری این کار را می‌گوید ! 🔺استاد مطهری معتقد به در هم تنیدگی آرمان‌ها در شریعت بود، یعنی برای حل مشکلی مثل هم باید همه‌ی آرمان‌ها را مطالبه کرد! 🎙حجت‌الاسلام با خوانش بخشی از کتاب ده گفتار شهید مطهری، معرفت دقیق‌تری از این فریضه دینی را به ما نشان دهد. 🆔 @ali_samimi71 🎬 @Mostazafin_TV