رابطه مباهله با سیدالشهدا در کلام امام خامنه ای
روز مباهله روزى است كه پيامبر مكرم اسلام، عزيزترين عناصر انسانى خود را به صحنه مىآورد.
نكتهى مهم در باب مباهله اين است: "و انفسنا و انفسكم” در آن هست؛ "و نساءنا و نساءكم” در آن هست؛ عزيزترين انسانها را پيغمبر اكرم انتخاب ميكند و به صحنه مىآورد براى محاجهاى كه در آن بايد تمايز بين حق و باطل و شاخص روشنگر در معرض ديد همه قرار بگيرد.
هيچ سابقه نداشته است كه در راه تبليغ دين و بيان حقيقت، پيغمبر دست عزيزان خود، فرزندان خود و دختر خود و اميرالمؤمنين را - كه برادر و جانشين خود هست - بگيرد و بياورد وسط ميدان؛
استثنائى بودن روز مباهله به اين شكل است. يعنى نشان دهندهى اين است كه بيان حقيقت، ابلاغ حقيقت، چقدر مهم است؛ مىآورد به ميدان با اين داعيه كه ميگويد بيائيم مباهله كنيم؛ هر كدام بر حق بوديم، بماند، هر كدام بر خلاف حق بوديم، ريشهكن بشود با عذاب الهى
. همين قضيه در محرّم اتفاق افتاده است به شكل عملى؛ يعنى امام حسين (عليه الصّلاة و السّلام) هم براى بيان حقيقت، روشنگرى در طول تاريخ، عزيزترين عزيزان خود را برميدارد مىآورد وسط ميدان. امام حسين (عليهالسّلام) كه ميدانست حادثه چه جور تمام خواهد شد؛ زينب را آورد، همسران خود را آورد، فرزندان خود را آورد، برادران عزيز خود را آورد. اينجا هم مسئله، مسئلهى تبليغ دين است؛ تبليغ به معناى حقيقى كلمه؛ رساندن پيام، روشن كردن فضا؛ ابعاد مسئلهى تبليغ را اين جورى ميشود فهميد كه چقدر مهم است.
در آن خطبه "من رأى سلطانا جائرا مستحلّا لحرم اللَّه ناكثا لعهداللَّه... و لميغيّر عليه بفعل و لا قول كان حقّا على اللَّه ان يدخله مدخله”؛ يعنى وقتى او دارد فضا را به اين شكل آلوده ميكند، خراب ميكند، بايد يا با فعل يا با قول آمد روشنگرى كرد. و امام حسين (عليهالسّلام) اين كار را انجام ميدهد، آن هم با اين هزينهى سنگين؛ عيالات خود، همسران خود، عزيزان خود، فرزندان اميرالمؤمنين، زينب كبرى، اينها را برميدارد مىآيد وسط ميدان.
بیانات در دیدار با جمعی از طلاب و روحانیون ( ۱۳۸۸/۰۹/۲۲)
@khanjanidroos
من نسبت به نماز اول وقت,الحمدلله تقید دارم و معمولا موقع اذان بلند میشم و به سمت وضو گرفتن و نماز خوندن میرم,گاهی فوقش نیم ساعت یا نهایتا یک ساعت بعد اذان میشه....
اما متاسفانه با حالت ذوق و شوق,به سمت نماز نمیرم,حتی کمی با اکراه میرم! وقتیم دارم نماز میخونم بااینکه دقت میکنم اگرحواسم پرت شد,سریع برش گردونم؛اما اصلا احساس زیبای باخدا حرف زدنو ندارم
فی الواقع دلم میخواد نمازم بیشتر بهم بچسبه
✅یکی از شاگردان آیت الله بهجت می گوید: «روزی به آقا عرض کردم: چه کنم در نماز حضور بیشتری داشته باشم؟ غالباً در نماز، توجه و حضور قلب ندارم؟» آقا سر را پایین انداخت، آنگاه سر را بلند کرد و فرمود: «روغن چراغ کم است!» من دانستم چه می گوید؛ یعنی معرفت کم است. ایمان قلبی و باطنی ضعیف است، وگرنه ممکن نیست با شناخت کافی، قلب حاضر نباشد.
راه اصلي رسيدن به لذت عبادت، خودسازي و ترک لذت هاي نفساني و مبارزه با خواهش هاي افراطي و کسب معرفت خداوند و عشق به او و حضور قلب است. زيرا لذت بردن از نماز مستقيما معلول حضور قلب و معرفت خداوند و عشق به او است, ولي کسي در معرفت و عبادت موفق است که با نفس خود مبارزه و جهاد اکبر داشته باشد.
بنابراين اگر از نماز لذت نمي بريم يکي به خاطر اين است که در بخش تخليه نفس و نفي موانع خوب عمل نکرده ايم و لذت و هواهاي نفساني و گناه در قلب ما مانعيت ايجاد کرده است و ديگري هم به خاطر اين است که در بخش اثباتي خودسازي در معرفت خداوند و عشق به او و حضور قلب نکوشيده ايم.
اگر كسي بخواهد از معنويت لذت ببرد، بايد از دنيا دور و از لذت هاي مادي فاصله بگيرد، وقتي ما با گرايش افراطي به دنيا و لذت هاي آن از خدا دور مي شويم، نتيجه طبيعي آن اين است كه ديگر از انس با خدا و قرب به او لذت نمي بريم.
گرايش افراطي به دنيا و لذت طلبي افراطي و در نتيجه آن گناه, بزرگترين مانع و حجاب انسان در کسب لذت هاي معنوي خواهد بود.
اوج لذت هاي معنوي بستگي به اوج عبادت و عشق انسان به خداوند دارد. عرفا و اولياي خدا چون در اوج بندگي و عبادت و رياضت نفس بودند، بيشترين لذت را از خداي متعال مي بردند، آنچنان كه حاضر نبودند حتي يك لحظه از اين حالات خود را با تمام دنيا عوض كنند.
بنابراين يکي از مهمترين و مؤثرترين عواملي که باعث ميشود لذت مناجات از انسان گرفته شود گناه است . همان گونه که انجام هر کاري مستلزم فراهم کردن مقدمات آن کار است , امور عبادي نيز همچون نماز يک سري مقدماتي دارد که اساسي ترين مقدمه , ترک معاصي در عقيده و عمل است . علامه جوادي آملي مي فرمايند : کسي که جز حلال نمي خورد و جز به حلال نمي انديشد , حتما ً از عبادت لذت مي برد . چنان که انسان گرفتار سرما خوردگي و گرفتگي بيني , از بوي خوش لذت نمي برد و ... انسان گنهکار نيز از عبادت لذت نمي برد . فطرت شفاف و شکوفا شده , از عبادت لذت مي برد .
کسي که در خارج از عبادت , محوريت همه امورش خداي رحمان باشد مسلما ً در حين انجام عبادت , بهترين حال را دارد . به هر ميزان که انسان از معاصي اجتناب کند , مسلما ً بهتر مي تواند عظمت خالق و معبود خويش را درک کرده و از هم صحبتي با او لذت ببرد . اگر انسان اهل مراقبه باشد احوال قبل و بعد از عبادت را مراقبت و مواظبت نمايد , به طور قطع از عبادت حظ و بهره خواهد برد .
اگر بخواهيم کامل شويم , چاره اي جز تهذيب روح نيست و تهذيب روح راه ندادن بيگانه به حريم دل است وقتي هر گونه , سخني را مي گوييم , به هر جايي نگاه کرده , به هر چيزي گوش فرا مي دهيم , هر غذايي را خورده و .... بدانيم که بيگانه را در دل خود جاي داده ايم (علامه جوادي آملي / تفسير موضوعي قرآن کريم / ج 10 / ص 59)
@Khanjanidroos
🔆💢🔆💢🔆💢
#دستورالعملی_برای_یافتن_همسر شایسته💍
آیت الله جاودان می فرمایند:
🍀شما سعی كنید نماز درست و اول وقت بخوانید و از گناه پرهیز جدی بكنید ، آنوقت هر روز بعد از نماز صبح دو ركعت نماز بخوانید و بلافاصله 129 بار ذكر یا لطیف بگوئید در ضمن این دعا را هم بسیار زیاد تكرار كنید و سعی كنید با توجه باشد: «اسئل الله من فضله» این ذكر خاص #ازدواج است با آن مقدمات ان شاءالله اگر زیاد و با توجه بگوئید نتیجه می دهد.
اگه به نتیجه رسیدید که ان شاء الله می رسید، ما رو هم دعا کنید.
@Khanjanidroos
بمناسبت سالروز نزول سوره هل أتی و داستان اطعام اهل بیت(ع)
❤️ شرط بهره مندی از شفاعت اهل بیت (ع)
🔸در روایتی نقل شده که موسای کلیم (ع) در دامنه کوه به دنبال گوسفندانش میرفت که یکی از گوسفندان فرار کرد. هرچه حضرت دنبال او رفتند، باز آن گوسفند میدوید. بالأخره بعد از مدتی دوندگی و خستگی، آن گوسفند را گرفتند. بعد او را نوازش کردند و فرمودند ممکن است گرگ تو را بدرد، من برای تو دنبالت میدوم، تو چرا از دست من فرار میکنی؟
نقل این است که خدای متعال پس از این ماجرا به حضرت موسی (ع) فرمود من تو را به خاطر همین صفتت به پیغمبری برگزیدم.
🔹چنین کسی امام و شفیع میشود؛ کسی که از سر محبت الهی «عَلى حُبِّهِ» در این دنیا به مسکین و یتیم و اسیر اطعام میکند، «یطْعِمُونَ الطَّعامَ عَلى حُبِّهِ مِسْكیناً وَ یتیماً وَ أَسیراً»، حاضر است در همه عوالم در محبت خدا همه سختیها را تحمل کند تا ابرار را به منزل برساند. کسی که از شکم گرسنه نمیگذرد، از قلبهای محتاج میگذرد؟ از ارواحی که محتاج رزقهای باطنی هستند و رزق معرفت، محبت و درجات بهشت میخواهند، میگذرد؟!
🔸همین داستان شفاعت اهل بیت (ع)، تبدیل میشود به سقایت اهلبیت (ع) در آخرت؛ «عَیناً یشْرَبُ بِها عِبادُ اللَّهِ». خودشان چشمه را میجوشانند و جام ابرار را پر میکنند. همین طور که هنوز چاههایی که حضرت در اطراف مدینه حفر میکردند، هست؛ وقتی این چاه میجوشید، حضرت وقف نامهاش را مینوشتند و وقف مؤمنین میکردند. در قیامت هم همین طور است؛ چشمه را میجوشانند و به ابرار میخورانند.
🔹«إِنَّما نُطْعِمُكُمْ لِوَجْهِ اللَّهِ لا نُریدُ مِنْكُمْ جَزاءً وَ لا شُكُوراً»؛ در قبال این اطعام، نه تشکر میخواهیم، نه پاداش؛ این اطعام فقط برای خداست. کسی که اینگونه اطعام میکند، شفاعتش هم به این صورت است؛ ما را در قیامت تا آخرین درجات میبرد، هیچ پاداشی هم از ما نمیخواهد.
👈 #اگر_کسی_یتیم_و_مسکین_آنها_شد، این چشمه ها میجوشد و این اطعام، دائمی است.
🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷
@khanjanidroos
#همسرانه
اگر مشکلی وجود دارد که باعث به هم ریختن آرامش شما میشود، حتما آن را با همسر خود در میان بگذارید؛
مطمئن باشید که همیشه صحبت کردن و برقراری ارتباط با او بسیار تأثیرگذار است.
#آقایان_بدانند
🌟قرآن کریم در این باره میفرماید:
«و عاشِروهنَّ بالمعروف»؛
«شما مردان با همسرانتان به طور شایسته معاشرت کنید.»
🌟رسول اکرم (صلیالله علیه و آله) فرمودند:
برادرم جبرئیل در باره حقوق زنان به من خبر داد آنقدر در باره زنان سفارش کرد که من گمان کردم که جایز نیست برای مرد که به همسرش حتّی اُفّ و سخنی لطیفتر از گل بگوید،
بعد گفت:
«ای محمّد، در مورد زنان از خداوند بزرگ بترسید، زنان آنها امانتهای الهی هستند که شما آنان را به همسری گرفتهاید و به سبب سخن و کتاب خداوند و سنّت و شریعت پیامبر، به شما حلال شدهاند،
حقوق واجبی بر عهده شما دارند،
بنابراین با آنها با مهربانی رفتار کنید و دلهایشان را خوشحال کنید تا آنها هم با شما خوب زندگی کنند، در زندگی به آنها سخن زور نگویید و اذیّت و غضبناکشان نکنید.» .
📚 بحار الانوار ج ۱۰۳ ص ۳۵۱
@khanjanidroos
خیاطیمیگفت اگر شب جیبهای لباسهارو خالی
کنید لباسها زیباتر میمونن و خیلی بیشتر
عمر میکنند خالی کردنِ ذهن همین طوره، طی روز
مجموعهایاز آزردگیها پشیمونیو اضطراب را که:
اصلا خوب نیستند را تخلیـــــــــــــــه کنید
@khanjanidroos
#نکته_طلایی
هر نکتهای درباره دیگران که ما را آزار میدهد، سرنخی است برای شناخت و فهم بهتر ما از خودمان.
👤کارل گوستاو یونگ
@khanjanidroos
➕چگونه طلاق را پیش بینی کنیم؟
➖اجازه ورود به این چهار مهاجم را ندهیم .
1️⃣ مهاجم اول :
ایرادگیری . همیشه گلایه هایی از کسی که با او زندگی می کنید دارید . اما یک دنیا تفاوت میان گلایه و ایرادگیری وجود دارد .گلایه فقط متوجه یک عمل خاص از سوی همسر شماست . ایرادگیری همه جانبه تر است و با واژه های منفی درباره شریک زندگی شما همراه است.
2️⃣ مهاجم دوم :
بی احترامی .گوشه و کنایه و منفی بافی ،نوعی بی احترامی است . ناسزا گویی، پشت چشم نازک کردن ، پوزخند، تمسخرکردن، و شوخیهای گزنده . اهانت -بدترین مهاجم که روابط را مسموم می کند.
3️⃣ مهاجم سوم:
حالت دفاعی ،تعارض را تشدید می کندو به همین سبب مرگبار است.
4️⃣ مهاجم چهارم :
کشیدن دیوار سنگی و در خود فرو رفتن .مهاجم چهارم دیرتر از سه مهاجم دیگر وارد زندگی می شوند.
بحث با خشونت آغاز میشود ،ایرادگیری و اهانت به حالت تدافعی می انجامد که آن هم به اهانت و حالت تدافعی بیشتر منجر میشود.
❄️ @khanjanidroos
✅ رفع دشمنی برادران ایمانی
#تفسیر
🔶استاد #علی_صفایی
🌷و نَزَعْنا ما في صُدُورِهِمْ مِنْ غِلٍّ إِخْواناً عَلى سُرُرٍ مُتَقابِلينَ (47 حجر)
🍀 و آنچه از دشمنى و كينه در سينه هايشان بوده بركنده ايم كه برادر وار بر تخت هايى روبروى يكديگرند.
آنها كه همه يك هدف دارند، آنها هم مى توانند با هم درگير شوند محدوديت دنيا و تزاحم منافع، دنيا طلبان را به جان يكديگر مى اندازد.
آنها كه دنيا را مى خواهند، قدرت و رياست و ثروت و لذت و زن و شهوتى را طالب هستند، حتّى اگر برادر و فرزند باشند، به جان يكديگر مى افتند و اگر بتوانند حريف را مى شكنند و اگر نتوانستند، به تقسيم منافع و همزيستى مسالمت آميز روى مى آورند.
👈محدودۀ دنيا، نزاع آفرين و طوفان زاست.
همين طور مى شود كه خدا جويان هم، با يكديگر درگير شوند و ستيز كنند و كينۀ يكديگر را در دل بگيرند، كه اين شگفتى ندارد كه دنيا، هم دنياى محدود است و هم دنياى حجاب. آن هم حجاب هايى كه مستور هستند و به چشم نمى آيند.
🍃در اين آيه نكتۀ لطيفى هست و «نَزَعنا ما فى صُدُورهم من غلٍّ اخواناً على سُرُرٍ مُتقابلينَ» خدا مى فرمايد كه در بهشت ما، كينه هاى دل هاى آنان را برمى داريم، كه اينها برادران هم بوده اند و به خاطر ما درگير شده بودند و ما كينه هاشان را صاف مى كنيم.
چون پيداست اگر كينه ها به خاطر دنيا باشد، بوى بهشت را از هزار سال راه نمى يابند. از اين كه در بهشت روبروى هم نشسته اند و كينه هاشان را خدا برداشته، معلوم مى شود كه در حجاب بوده اند و دوست خود را نمی شناخته اند.
@khanjanidroos
🔴 انجمن حجتیّه: امام زمان(ع)، ڪارساز امام خمینی و نهضتش بود.‼️
گویا انجمن حجتیه به امدادهای غیبی از جانب امام زمان(علیه السلام) برای به پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی و عنایات ایشان به حضرت امام خمینی(رحمت الله علیه) معتقد بوده است! چرا ڪه در یڪی از جزوات خود در سال ۵۹ مینویسد:
🖋« در دوران معاصر تاریخ شیعه، دقت در حوادث و وقایعی ڪه در دوران نضج انقلاب اسلامی ملت ایران یڪی پس از دیگری به وقوع پیوست و توجه به پیروزی شگفت انگیز این نهضت ڪه در رابطه با انتساب رهبر ڪبیر این انقلاب با امام عصر ارواحنا فداه به عنوان نایب عام آن حضرت در دوران غیبت ڪبری صورت گرفت، میتواند به خوبی نشان دهنده ⚡️حضور ڪارساز امام زمان علیه السلام در صحنه حیات امّت اسلامی باشد.
✅ ڪه در واقع اگر تأییدات و رهنمودهای آن حضرت در ڪار نبود، قطعاً تحقّق این همه پیروزی با آن ضایعات مختصر امڪان پذیر نمی بود و این تأییدات غیبی، بارها از زبان رهبر انقلاب اسلامی ایران خطاب به ملت ایران بیان شده است.
و چنین است ڪه امت در دوران غیبت امام، نه تنها بلاتڪلیف نمانده بلڪه زمینه تحقق این رهبری مع الواسطه فراهم شده است و آنجا ڪه مردم با شور و عشق و ایمان و تلاش به میدان آمده، ضمن شناخت موضع صحیح امام و امامت در جامعه، به راستی به ندای نایبان و نمایندگان عام امام پاسخ مثبت دهند، امڪان بهره وری نسبی از آن ڪانون نور فراهم خواهد آمد.»
📚 منبع: ڪتابچه سپیده امید، هدیه انجمن حجتیه در نیمه شعبان ۱۴۰۰ه.ق، ص۵۹
🔷 در مطلب فوق، نڪات و پرسشهای مهمّی نهفته است ڪه به آنها پرداخته خواهد شد.
@khanjanidroos
🔴 #ڪدام_را_باور_ڪنیم⁉️
علیرغم اینڪه سران انجمن حجتیه در اعتقاد و عمل، با نهضت امام خمینی و تشڪیل #حڪومت_اسلامی در عصر غیبت مخالف بودند، پس از پیروزی انقلاب چنان تغییر موضع دادند ڪه به فرموده امام راحل، گویا «انقلابی تر از انقلابیون» شدند❗️پیش از این، یڪ نمونه از مواضع پس از انقلاب انجمن تقدیم شد.
اما پیرامون عبارات مذڪور چند نڪته قابل تأمل وجود دارد:
۱- چگونه است ڪه انجمن حجتیه اعتقاد به نیابت عام امام خمینی (ره) داشت، اما رهبر این گروه به ایشان دشنام میداد⁉
۲- چگونه در متن فوق به «ڪارساز بودن و تاییدات غیبی و رهنمودهای امام زمان جهت پیروزی این انقلاب» تصریح میشود، اما نه تنها در همان زمان بلڪه هنوز هم اڪثریت اعضای انجمن، به تبعیت از شیخ محمود #حلبی ، ضد انقلاب بوده و هستند⁉️
۳- چگونه است ڪه یڪی از استدلالهای انجمن در مخالفت با انقلاب، هدر دانستن خونها بود اما در اینجا به «پیروزی فراوان با ضایعات مختصر» اعتراف میشود⁉️
⚡️جالب آن ڪه دهها مورد دیگر از اینگونه مواضع انجمن، پس از پیروزی انقلاب موجود است ڪه انشاءالله به تدریج تقدیم میشود.
✅ در آینده تفاوت #نفاق و #تقیه را توضیح خواهیم داد.
@khanjanidroos
🔴 امام خمینی: همه چیز در اختیار من است، اما خودم در اختیار خودم نیست!
💠 بدانید ڪه ما همه این جلسات را مدیون امام هستیم. خیلی امام به گردن ما حق دارند.⚡️آن وقت یڪ مشت آدمهای نفهم، میگویند امام چطوری میتواند جواب این خونها را بدهد!؟❗️ تمام این شهدایی ڪه به مقام عندیّت "عِندَ رَبِّهِم يُرزَقونَ" رسیدهاند، همه اینها مدیون هدایتهای امام هستند. حالا اینها برمیدارند قضیّه را برعڪس میڪنند! اصلاً نمیشناسند امام ڪه بوده؟ چه جایگاهی داشته؟ چه عظمتی داشته؟
عارف بزرگوار مرحوم آیت الله بهاءالدّینی در تابستان روی پشت بام میآمدند و نماز میخواندند. تعداد محدودی شاید مثلاً ده ، بیست نفر در این نماز شرڪت میڪردند. در یڪی از نمازها وقتی همه رفتند، بنده بودم و یڪ طلبهای نشسته بودیم. عرض ڪردیم ڪه آن جریان ولایت تڪوینی امام چه بوده؟ از زبان خودتان میخواهیم بشنویم. ایشان فرمودند:
✅ « من یڪ روز به امام عرض ڪردم ڪه این حرڪت شما الهی است، امّا نفوس آمادگی ندارد! امام فرمودند: "آقای بهاءالدّینی همه چیز در اختیار من است، خودم در اختیار خودم نیستم!" ما خیلی تعجب ڪردیم!! ولی بعدها فهمیدیم ڪه مطلب همین طور است ڪه امام فرمودند. همه چیز در دستشان بود.» خب این را امام همین طوری بدست نیاورده است.
خدا رحمت ڪند مرحوم آیت الله آقا سید ابوالفضل خوانساری را. آن ڪسی ڪه امام میفرماید: "گاهی هم بعضیها بودند در درس فصوص آقای شاه آبادی شرڪت میڪردند" منظورشان همین آقای خوانساری بوده. ایشان میفرمودند:
🔸«امام جوان بود. من از حجره بیرون آمدم، دیدم ایشان در آن زمستان سرد قم، آمده ڪنار حوض مدرسه فیضیه، حوض به شدت یخ زده بود، یخ قطوری بود. دیدم امام آستینش را بالا زده، و با آرنج همین طور دارد روی این یخ میڪوبد تا یخ را بشڪند و بتواند وضو بگیرد برای نماز شبش! یخ را شڪست، وضویش را گرفت، رفت یڪ گوشهای ایستاد نمازش را خواند.»
این مربوط به دوران مجردی امام است. آن پشتوانه معنوی، این آدم را در اختیار ما قرار میدهد ڪه از انوار و برڪاتش نه فقط من، نه فقط شما، نه فقط ایران، بلڪه دنیا دارد بهره میبرد. اولیای الهی دعایش میڪنند. عرشیها او را دعا میڪنند.
متن ڪامل سخنرانی:👇
http://jvan.me/1CbK
@khanjanidroos
🔴 حواستان را جمع ڪنید ...❗️⚠️❗️
💠 خرداد ماه سالروز صدور پیامی مهمّ از جانب حضرت امام #خمینی (ره) خطاب به فقهای شورای نگهبان است. اوّلین جایی ڪه ایشان به طور رسمی از لفظ "انجمن حجتیّه" استفاده ڪردند، در این پیام بود. این پیام در زمانی صادر شد ڪه بین دو نفر از جناحهای درون نظام درگیری لفظی شد. آیت الله #خزعلی (عضو فقهای شورای نگهبان ڪه به حضور در جناح راست شناخته میشد) در سخنرانی خود به محمد سلامتی(نماینده وقت مجلس و از فعّالان جناح چپ) نسبت ناروایی داده بود. ظاهر قضیه هیچ ربطی به انجمن نداشت امّا امام در پیام خود پس از نصیحت به فقهای شورای نگهبان، در پاراگراف پایانی بدون هیچ مقدمه ای اینگونه نوشتند:
«همه باید توجه ڪنیم ڪه آلت دست بازیگران سیاسی نشویم. باید سعی شود آقایان به عنوان منبری پرخاشگوی ڪه تا این مرحله حاضر است پیش رود معرفی نشوند. شما نگویید آنها به ما بد میگویند و ما با این صحبتها جواب آنها را میدهیم. آنها ڪه به شما بد میگویند، پست مقدس شورای نگهبان را ندارند. شما در مڪانی نشستهاید ڪه باید خیلی از مسائل را با سڪوت و وزانت خویش حل ڪنید. ⚡️حواستان را جمع ڪنید ڪه نڪند یڪمرتبه متوجه شوید ڪه انجمن حجتیهایها همه چیزتان را نابود ڪردهاند.‼️ من به شما آقایان علاقهمندم ولی لازم میدانم گاهی ڪه مسئلهای را میبینم تذڪر دهم.»
منبع: صحیفه امام ،ج۲۱، ص۵۷۹
http://jvan.me/1Cjl
✅ نڪته بسیار مهم این است ڪه این پیام در خرداد ۶۷ یعنی حدود پنج سال بعد از تعطیلی انجمن صادر شد و نشان دهنده آن است ڪه امام نه تنها #تعطیل شدن انجمن را باور نداشتند، بلڪه این گروه را همچنان در پشت پرده، فعّال دانسته و تا حدّ زیادی نسبت به آنان احساس خطر میڪردند.
✅ نڪته مهم دیگر آن ڪه این پیام در سطح جامعه پخش نشد و حتی در چاپ های اولیّه ی صحیفه ی امام نیز وجود نداشت. بعدها در ضمیمه ای ڪه به انتهای جلد بیست ویڪم اضافه شد، این پیام نیز به چاپ رسید.
@khanjanidroos