eitaa logo
نسیم فقاهت و توحید
642 دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
2.1هزار ویدیو
99 فایل
•┈┈✾🍀﷽🍀✾┈┈• این کانال شامل ؛ 📚 جلسات سخنرانی و تدریس #رضا_خانجانی و همچنین؛ 📤 نشر بیانات متفکران و شخصیتهای طراز اول #انقلاب_اسلامی ارتباط با مدیر @samenolhojajjj
مشاهده در ایتا
دانلود
جانبازان،یادگاران روزهای عشق وحماسه اند؛ خاطرات مجسم سالهایی که درهای آسمان بروی عاشقان بازبودوفرشتگان درآسمان زمین گرم گلچینی بودند. میلادحضرت اباالفضل(ع)وروزجانبازمبارک @khanjanidroos
🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 درباره ايمان حضرت عباس عليه السلام به بيانى از امام صادق عليه السلام برمى خوريم كه آن حضرت عموى خويش را اين گونه ستوده اند : كان العباس . . . صلب الايمان ، عباس عليه السلام پيوسته مردى سخت ايمان بود . يعنى ايمان او نرم و انعطاف پذير نبود كه هرجا به نفعش باشد با ايمان باشد و گرنه ايمان خود را بفروشد . @khanjanidroos
🌾🌺🌾🌺🌾🌺🌾🌺🌾🌺🌾🌺🌾
🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴 چون ابوالفضل عباس در اين دنيا از والاترين مراتب برخوردار بود و نيز به ظاهر دو دست و بازوى خود را در اين راه نثار كرد ، در عالم معنا هم خداوند ايشان را دو بال عنايت فرموده كه همگان به علو مرتبه ى او غبطه مى خورند . عبارت امام زين العابدين عليه السلام گوياى اين واقعيت است : او جانش را فداى برادرش كرد تا اين كه دستانش قطع شد ، پس به جاى آن خداى تعالى دو بال به او عنايت فرموده تا با فرشتگان در بهشت پرواز كند ، همان طورى كه براى جعفر بن ابى طالب قرار داد . @khanjanidroos
❤️❤️❤️❤️❤️❤️ وقتی شخصی باعث رنج تو بشود، به این خاطر است که او عمیقاً در درونِ خود رنج می‌کشد و رنج او لبریز می‌شود او به مجازات نیاز ندارد، او به کمک محتاج است، این آن پیامیست که می فرستد @khanjanidroos
زمان شما محدود است ، آن را در زندگي بقيه هدر ندهيد ... @khanjanidroos
🌴🌻🌻🌴🌻🌻🌴🌻🌻 بی‌ارزش‌ترین نوعِ افتخار، افتخار به داشتن ویژگی‌هایی است که خود انسان در داشتنشان هیچ نقشی ندارد، مثلِ چهره، قد، رنگ چشم، ملیت، ثروت خانوادگی و.. از چیزهایی که خودتان به دست آورده‌اید حرف بزنید، مثلِ انسانیت، مهربانی، گذشت، صداقت و.. آدمی را آدميت لازم است، عود را گر بو نباشد هيزم است... @khanjanidroos
ا🍀💚☘⚜💫⚜✨ ا💚⚜✨🕊 ا☘✨🕊 ا💫🕊 ا⚜ ا✨ امام سجاد(ع) : هرکس در هیچ کارى به مردم امید نبندد و همه کارهاى خود را به خداى عزوجل واگذارد، خداوند هر خواسته اى که او داشته باشد اجابت کند. کافى،ج۲، ۱۴۸، ح ۳ ✨ 💫 ⚜🕊 ☘✨🕊@khanjanidroos 💚⚜✨🕊 🍀💚☘⚜💫⚜✨
👌💕شیوه صحیح انتقاد از همسر : 💕زمان انتقاد : زمانی انتقاد کنیم که همسر ، آمادگی روحی و ذهنی لازم برای شنیدن انتقاد را داشته باشد. 💕مکان انتقاد : هیچگاه در جمع ، انتقاد ، نکنیم 💕زبان انتقاد: با رویی گشاده و گفتاری دوستانه و لحنی مهربانانه ، انتقاد کنیم 👌شکل انتقاد : تا حد ممکن انتقادها را به صورت غیرمستقیم بگوییم. 👌میزان انتقاد: انتقادات زیاد موجب می شود که همسر مان احساس کند ما فردی عیب جوییم و فقط به دنبال نقص های او می گردیم. 👌گفتن خوبی ها در کنار انتقاد : باید ، پیش و پس هر عیبی ، خوبی های همسرمان را هم به او یادآوری کنیم. 👌قالب انتقاد: گاهی می توان در قالب یک نامه یا پیامک ، انتقاد کنیم. 👌نیت انتقاد: انتقاد ، تنها و تنها باید برای اصلاح عیب همسر ، بیان شود. 👌حفظ حریم خصوصی در انتقاد : نباید انتقاد از یک فرد را به کسی دیگر به جز خود او گفت. 👌عیب جویی،ممنوع : انتقاد به معنای ذرّه بین به دست گرفتن و به دنبال عیبهای همسر گشتن ، نیست. زمینه سازی برای شنیدن و پذیرش انتقاد : الف : یکی از موضوعات جلسات گفتگو با همسرمان را ، انتقاد ، قرار دهیم. ب : پیش از انتقاد از همسر ، از خودمان انتقاد کنیم. ج : سعی کنیم خود به آنچه که از همسر مان می خواهیم ، عمل کنیم. د : سخنان مقدماتی برای ورود به انتقاد ، خیلی مهم است. @khanjanidroos
امام سجاد عليه السلام : اَللّهُمَّ ... وَ اَجْرِ لِلنّاسِ عَلى يَدِىَ الْخَيْرَ وَ لاتَمْحَقْهُ بِالْمَنِّ، وَ هَبْ لى مَعالىَ الاَْخْلاقِ وَ اعْصِمْنى مِنَ الْفَخْرِ؛ صحيفه سجّاديه، از دعاى 20. امام سجاد عليه السلام : خدايا! به دست من براى مردم خير و نيكى جارى ساز و آن را با منّت گذارى من تباه مكن و مرا اخلاق والا عطا فرما و از فخرفروشى نگاه دار. @khanjanidroos
بسم الله الرحمن الرحیم 🌹پیام 47 : سلام علیکم بشرکم الله بظهور الحجة بالصحة و العافیة ان شاءالله. وظایف منتظران در زمان غیبت(ادامه) : 🌷🌷🌷19.(ادامه) شناخت علائم ظهور حضرت( علیه السلام) : 2. خروج سفیانی : روایات متعددی دلالت دارند بر این که خروج سفیانی از علائم حتمی است از جمله: 🌴عن عيسى بن أعين، عن أبي عبد الله (عليه السلام) أنه قال: " السفياني من المحتوم، وخروجه في رجب، ومن أول خروجه إلى آخره خمسة عشر شهرا، ستة أشهر يقاتل فيها، فإذا ملك الكور الخمس ملك تسعة أشهر، ولم يزد عليها يوما » (غیبه نعمانی، صفحه 310، حدیث 1، باب 18) « آمدن سفیانی از علائم حتمی قبل از ظهور است و خروج او در ماه رجب است وخروج او از ابتدا تاانتها 15ماه طول می کشد ، شش ماه به درگیری و اختلاف می گذرد و زمانی که پنج سرزمین را تصرف کرد به مدت نه ماه نه بیشترحکومت می کند.» 🌿شیخ عباس قمی این گونه در کتاب خود می نویسد: خروج سفيانى از وادى يابس، يعنى بيابان بى آب و علف كه در مابين مكه و شام است اتفاق می افتد، او مردى است بد صورت و آبله رو و چهارشانه و ازرق شم و اسم او عثمان بن عنبسه است و از اولاد يزيد بن معاويه است و پنج شهر بزرگ را تصرف مى کند دمشق و حمص و فلسطين و اردن و قنسرين . پس از آن لشكر بسيار به اطراف مى فرستد و بسيارى از لشكر او به سمت بغداد و كوفه خواهند آمد و قتل و غارت و بى حيايى بسيار در آن مناطق مى نمايند و در كوفه و نجف اشرف قتل مردان بسيار واقع شود و بعد از آن يك قسمت از لشكر خود را به طرف شام روانه نمايد و يك قسمت از آن را به سمت مدینه و چون به مدينه رسند سه روز قتل عام نمايند و خرابى بسيار وارد آورند و بعد از آن به سمت مكه روانه شوند اما به مكه نمی رسند و اما آن حصه كه به جانب شام روند و در بين راه لشكر حضرت بر آنها پیروز شوند و تمام آنها را هلاك نمايند و غنايم آنها را تصرف کنند. و فتنه آن ملعون در اطراف بلاد بسيار عظيم شود خصوصا نسبت به دوستان و شيعيان على بن ابى طالب عليه السلام حتى آنكه منادى او ندا كند كه هر كس سر يك نفر از دوستان على بن ابى طالب عليه السلام را بياورد هزار درهم بگيرد، پس مردم به جهت مال دنيا از حال يكديگر خبر دهند و همسايه از همسايه خبر دهد كه او از دوستان على بن ابى طالب عليه السلام است. و آن قسمت از لشكر كه به جانب مكه روند چون به زمين بيداء رسند كه مابين مكه و مدينه است حق تعالى ملكى را مى فرستد در آن زمين و فرياد مى كند اى زمين اين ملاعينان را به خود فرو بر، پس جميع آن لشكر كه به سيصد هزار مى رسند با اسبان و اسلحه به زمين فرو روند مگر دو نفر كه با همديگر برادرند از طايفه جهنيه كه ملائكه صورتهاى ايشان را بر مى گردانند و به يكى مى گويند كه (بشير) است برو به مكه و بشارت ده حضرت صاحب الا مر عليه السلام را به هلاكت لشكر سفيانى و ديگرى را كه (نذير) است مى گويند برو به شام و به سفيانى خبر ده و بترسان او را، آن دو نفر به جانب مكه و شام روانه گردند. چون سفيانى اين خبر را بشنود از شام به جانب كوفه حركت كند و در آنجا خرابى بسيار وارد آورد و چون حضرت قائم عليه السلام به كوفه رسد او فرار كند و به شام برگردد پس حضرت لشكر عقب او فرستد و او را در صخره بيت المقدس به قتل رسانند و سر نحس او را بريده و روح پليدش را وارد جهنم شود. (منتهی الامال ، شیخ عباس قمی، جلد 2،فصل 7) @khanjanidroos