✅همسرم بدبین است چطور باهاش رفتار کنم!؟
1 - همیشه سعی كنید در هر موضوعی با همسر خود صادق باشید
ریشه بسیاری از بدبینیها عدم صداقت در ابتدای زندگی است. زن یا مرد رازی را در زندگی دارد كه میكوشد آن را از همسرش پنهان كند كه البته در بیشتر مواقع موفق نمیشود و خود این پنهانكاری نقطه شروع بدبینیها میشود.
2 - نسبت به قول و قرار خود با همسرتان خیلی حساس باشید
این موضوع برای مردها باید بیشتر رعایت شود، چرا كه خانمها هر نوع تاخیر را در رسیدن به قرار مثبت نگاه نمیكنند و طبیعتا افكار منفی در آنها شكل میگیرد.
3 - در مراودات اجتماعی خود خیلی مراقب باشید بویژه اگر طرف شما جنس مخالف باشد
هر نوع صحبت غیركاری، تماسهای بیمورد و روابط آزاد در محیطهای كاری نتیجهای شوم در بردارد كه اگر شما هم فكری در سر نداشته باشید، همسرتان جور دیگری برداشت میكند.
4 - از غافلگیریهای احساسی كه نیازمند پروژهای پیچیده باشد، پرهیز كنید.
@khanjanidroos
:
یکی از زیباترین لحظه ها
لحظهای که میبینی یکی لبخند رو لبشه
و میدونی که دلیل اون لبخند تویی . . .
@khanjanidroos
●روبروے چشم هایم عڪسے ازصحن شماست
■دیده بستم بر همہ عالم دلم در ڪربلاست
●خواب شیرین حرم شد آرزوے هر شبم
■هر ڪجا باشم دلم اما به سوے نینواست
😭شب جمعه شب زیارتی ارباب بی کفن😭
@khanjanidroos
اصول مهم در تزکیه نفس و سیر الی الله
"غذای حلال"
یکی از مواردی نقش ایجاد زمینه برای کسب توفیقات را دارد، دوری از لقمه حرام و استفاده از غذای پاک و حلال است. زیرا انرژی که از طریق غذای حرام ایجاد میشود قابلیت استفاده در مسیر الهی را نخواهد داشت و باعث قساوت قلب گردیده و حتی فرد را به جایی خواهد رساند که حرف حق دیگر در وجودش اثری نخواهد داشت. همانطور که در واقعه کربلا حضرت اباعبدالله (ع) خطاب به لشگر کوفه فرمودند: «فَقَدْ مُلِئَتْ بُطُونُکمْ مِنَ الْحَرَامِ وَطُبِعَ عَلَی قُلُوبِکمْ؛(بحار الانوار، ج 45، ص 8) ترجمه: به تحقیق که شکمهای شما از حرام پر شده و به قلبهای شما مُهر [قساوت] زده شده است.عبادت ده جزء است که 9 جزء آن کسب حلال است. لقمه حرام زباله است و جای زباله در زباله دان؛ سعی کنید شما زباله دان نباشید.
همانگونه که انسان سعی دارد غذایش از هر نوع آلودگی ظاهری به دور باشد، به همین خاطر غذاها را در ظرفهای سرپوشیده و دور از دستهای آلوده و گرد و غبار نگهداری میکند، باید تلاش نماید غذای خود و خانوادهاش را از هر نوع آلودگی به حرام نیز حفظ نماید.
مرحوم آیت الله بهجت (ره) میفرمایند: خوردن غذای شبهه ناک و نیز غذای کسی که از حرام پرهیز ندارد، هرچند جایز است، ولی انسان را مریض و از عبادات محروم میکند و یا سبب سلب توفیق میشود.(در محضر آیت الله بهجت، ج 2، ص 246)
مرحوم ملأ حسینقلی همدانی (ره) میفرمایند: البته البته از غذای حرام فرار کن. مخور مگر حلال. غذا را کم بخور و زیاد مخور. یعنی زیاده بر حاجت بنیه مخور. نه چندان بخور که تو را سنگین کند و از عمل باز دارد، و نه چندان کم بخور که ضعف بیاورد و به سبب ضعف از عبادت مانع شود. و هر قدر بتوانی روزه بگیر به شرطی که شب، جای روز را پر نکنی. الحاصل غذا به قدر حاجت بدن، ممدوح و زیاده و کم، هر دو مذموم. (تذکره المتقین، ص 211)
آیت الله کوهستانی(ره): زهر، کشنده و مهلک انسان است، ولی غذای حرام دودمان را به هلاکت میرساند.(بر قله پارسایی)
مرحوم شیخ حسنعلی نخودکی اصفهانی (ره) نیز میفرمایند: عمده نظر در دو مطلب است: یکی غذای حلال و دوم توجه در نماز و اصلاح آن. اگر این دو درست باشد، باقی درست است. (نشان از بی نشانها، ص 126 و 127)
آثاری از قبیل عدم قبولی نماز، قساوت قلب، کاهلی و عدم رغبت به عبادت، لذت نبردن از مناجات با خدا، روی گردان بودن از سخن حق و ... از آثار وضعی غذای است.
@khanjanidroos
🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
مومنان شاغل محبوب خدايند....
قرآن پاداش كسی را كه برای تامين معاش خود و خانواده اش تلاش می كند همسنگ پاداش مجاهدان و رزمندگان راه خدا و بلكه بالاتر از اجر آنان قرار داه است.
پيامبر صلی الله علیه وآله می فرمايد: عبادت و پرستش خداوند هفتاد جزء دارد كه بالاترين و برترين جزء آن (طلب روزی حلال) است.
امام باقر ع: كسی كه در طلب روزی حلال باشد در روز قيامت در حالی خدا را ملاقات می كند كه چهره اش مانند ماه شب چهارده می درخشد. پيامبر ص بر دستان كارگری به نام سعد انصاری بوسه زد و فرمود: اين دستی است كه درآتش جهنم نمی سوزد.
پيامبر ص فرمود: ملعون من القی كله علی الناس ، كسی كه بار زندگی اش را بر دوش مردم بياندازد مورد لعن است.
طبق فرمايش امام باقر ع خداوند در جواب سوال حضرت موسی كه می پرسد مبغوض ترين بندگان در نزد تو كدامند؟ می فرمايد: جيفه باليل و بطال بالنهار : كسانی كه شب تا صبح همچون جسد مرده ای می خوابند و روز را به بيكاری و بطالت می گذراند.
امام صادق ع افرادی را كه برای حفظ آبرو و ادای دين و كمک به اقوام و بستگانشان كار نمی كنند افرادی بی فايده و بی ارزش معرفی می كند.
@khanjanidroos
🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
رابطه اخلاق و معيشت
اخلاق نيكو يکی از عوامل گشايش در رزق و روزی است و اخلاق بد يكی از عوامل تنگدستی و فقر معرفی شده است. فی سعه الاخلاق كنوز الارزاق ، گنج های رزق در اخلاق خوب نهفته است.
حسن الخلق يزيد من الرزق ، اخلاق نيكو موجب زيادت در روزی ميشود . پيامبر به ابوذر غفاری می فرمايد : يا اباذر انَّ الرَّجل لَيَحرَم رزقَه بالذنب يصيبه ،
ای اباذر به درستی كه انسان گاهی به دليل انجام گناه از روزی مقدر شده خود محروم می گردد. البته رزق معنای عام و گسترده ای دارد : شامل رزق های معنوی و اخروی ورزق های مادی ودر كل همه نعمت های الهی راشامل می شود. علت اصلی محروميت های انسان اعمال و رفتار های ناشايست خود اوست. قرآن می فرمايد: هر مصيبتی به شما رسد به سبب دستاورد خود شماست و (خدا) بسياری را نيز عفو می كند.
قرآن تقوای الهی را يكی از عوامل گشايش روزی معرفی كرده است علاوه بر علل ظاهری برای هر پديده ای علل ديگری هم هست كه برای ما محسوس نيست .
@khanjanidroos
استاد علی صفایی ره
... هرکس به قدر خود ظرفیتی دارد و به اندازه ی ظرفیت خود می تواند آب بردارد...، می تواند یک استعداد را در نظر بگیرد و گرفتاری هایش را در نظر بگیرد.
اگر این روح در ما زنده شود؛ این روح تعاون و تکافل و عهده داری و کوشش در راه حوائج و گرفتاری ها، دیگر مرگی و کمبودی نخواهیم داشت.
... اگر هر کس، یک نفر یا بیشتر از این استعدادها را در نظر می گرفت و گرفتاری های آن ها را مرتفع می کرد، کارها به خوبی اصلاح می شد و نفراتی تهیه می شدند و این نفرات تهیه شده، باز به تهیه ی دیگران می پرداختند و همین طور افراد زیاد می گردند. هنگامی که افراد عقیم نبودند، تولید زیاد می شود.
مسائل تأمین و ازدواج و مسکن، به وسیله ی «تکافل و تعاون و سعی در حوائج» به خوبی حل می گردد. این درست است که من برای خودم نمی توانم گدایی کنم، اما برای گرفتارِ دیگر که ننگی نیست، حتی دستور هم هست. اگر همین عهده داری و تکافل در میان ما بود، کار به اینجا نمی کشید.
... مادام که زیربنای انفاق و ایثار در ما نباشد، چطور می توانیم به این مراحل دست یابیم؟! مادامی که در سطح غریزه هستیم و علاقه ی ما به خودمان از همان حب بقا و حب به ذات تجاوز نمی کند، کجا می توانیم به درد دیگری برسیم؟!
اگر من رشد کرده بودم و شناخت ها و معارفی به دست آورده بودم و از خودپرستی به خداپرستی رسیده بودم و از سطح غریزه رهیده بودم و ″علاقه ی من به خودم، به خاطر خدا و دستور او بود و رسیدگی به خودم از روی وظیفه بود″، در اینجا؛ در اینجایی که محتاج تر و گرفتارتر از من وجود دارد، می توانستم ایثار کنم و یا انفاق کنم و یا لااقل برایش کوشش کنم و در حوائجش سعی کنم و از افراد دیگر بدون آنکه نامش را ببرم و آبرویش را بریزم، برایش وجوهی جمع آوری نمایم.
... اگر روح ایثار و انفاق و قناعت و یا لااقل تکافل و عهده داری و سعی در حوائج و اهتمام به امور مسلمین در ما زنده می شد، بسیاری از مسائل تأمیناتی در همین سطحِ پایین حل می شد و به کمک فلان کس هم احتیاج نمی افتاد.
@khanjanidroos
بعضی از رزقهای [معنویِ] خدای متعال، موسم خاصی دارند؛ در وقتهاي ديگر در دسترس نيستند يا اگر در دسترس باشند، بهار آنها وقت خاصی است؛
مثلاً شب جمعه، رزق توبه و استغفار و دعا در دسترس است؛ اگر گذشت، ديگر اين باب رزق تا شب جمعه بعدی بسته میشود. عبادت روز جمعه قيمت دارد؛ ولي به راحتی تدارککنندهٔ رزقهای شب جمعه نمیشود.
@khanjanidroos
روایتی است از امیرالمؤمنین علی علیه السلام به کمیل بن زیاد که فرمودند؛
ای کمیل،گناهان تو بیش از حسنات وغفلتت بیش از توجه ونعمت های خدا برتو بیش ازهمه ی اعمال توست،،،،
ای کمیل ،تو هیچگاه ازنعمت وعافیت ومرحمت حق متعال ،خالی نمی مانی؛ پس ترتیبی ده که به هرحال ازحمد وثنا وتسبیح وتقدیس وشکر وذکر حضرتش خالی نمانی!!!
ای کمیل ،مباد که ازآن گروه باشی که خداوند تعالی درباره ایشان فرمود؛
" نسوا الله فانسیهم انفسهم "
یعنی اینان خدای رافراموش کردند،ودرنتیجه خداوند چنان گرفتارشان کرد که خودشان را فراموش کنند.
وخداوند اینان رابه فسق وتباهکاری نسبت داده وفرموده؛
" و اولئک هم الفاسقون"
@khanjanidroos
💠💞💞💞💞💞💞
*«شاید در بهشت بشناسمت!»*
این جمله سرفصل یک داستان بسیار زیبا و پند آموز است که در یک برنامه ی تلوزیونی مطرح شد.
مجری یک برنامه تلوزیونی که مهمان او یک فرد ثروتمندی بود، این سوال را از او پرسید؛ بیشترین چیزی که شما را خوشبخت کرد چه بود؟
فرد ثروتمند چنین پاسخ داد:
چهار مرحله را طی کردم تا طعم حقیقی *خوشبختی* را چشیدم.
در *«مرحله ی اول»* گمان میکردم خوشبختی در جمع آوری ثروت و کالا است، اما این چنین نبود.
در *«مرحله ی دوم»* چنین به گمانم میرسید که خوشبختی در جمع آوری چیزهای کم یاب و ارزشمند می باشد، ولی تاثیرش موقت بود.
در *«مرحله ی سوم»* با خود فکر کردم که خوشبختی در به دست آوردن پروژه های بزرگ مانند خرید یک مکان تفریحی و غیره میباشد، اما باز هم آنطور که فکر میکردم نبود.
در *«مرحله چهارم»* اما یکی از دوستانم پیشنهادی به من داد، پیشنهاد این بود که برای جمعی از *کودکان معلول* صندلی های مخصوص خریده شود، و من هم بی درنگ این پیشنهاد را قبول کردم.
اما دوستم اصرار کرد با او به جمع کودکان رفته و این هدیه را خود تقدیم آنان کنم. وقتی به جمعشان رفتم و هدیه ها را به آنان تحویل دادم، خوشحالی که در صورت آن ها نهفته بود واقعا دیدن داشت! کودکان نشسته بر صندلی خود به شادی و بازی پرداخته و خنده بر لب هایشان نقش بسته بود.
اما آن چیزی که *طعم حقیقی خوشبختی* را با آن حس کردم چیز دیگری بود!
هنگامی که قصد رفتن داشتم، یکی از آن کودکان آمد و پایم را گرفت! سعی کردم پای خود را با مهربانی از دستانش جدا کنم اما او درحالی که با چشمانش به شدت به صورتم خیره شده بود این اجازه را به من نمیداد!
خود را خَم کردم و خیلی آرام از او پرسیدم: آیا قبل از رفتن درخواستی از من داری؟
این جوابش همان چیزی بود که *معنای حقیقی خوشبختی* را با آن فهمیدم...
او گفت: میخواهم چهره ات را دقیق به یاد داشته باشم تا در لحظه ی *ملاقات در بهشت*، شما را بشناسم. در آن هنگام جلوی *پروردگار جهانیان* دوباره از شما تشکر کنم
@khanjanidroos
با"طلوع خورشید
صبح درنهایت طراوت قدمی ڪشد
روزی دیگرآغازمی شود
نفس بکش ویڪ باردیگـربرای بیداری خودخداراشاکـر باش
وبامهـرومحبت قدرنعمت هارابه جاآور!
سلام
صبحتون بخیر
@khanjanidroos
🌸🍃🌼🍃🌸🍃🌼
در راه مشهد شاه عباس
تصمیم گرفت دو بزرگ را
امتحان کند!!
به شیخ بهایی که اسبش
جلو میرفت گفت:
این میرداماد چقدر بی عرضه
است اسبش دائم عقب می ماند.
شیخ بهائی گفت:
کوهی از علم و دانش برآن
اسب سوار است، حیوان کشش
اینهمه عظمت را ندارد.
ساعتی بعد عقب ماند،
به میر داماد گفت:
این شیخ بهائی رعایت نمیکند،
دائم جلو می تازد.
میرداماد گفت:
اسب او از اینکه آدم بزرگی
چون شیخ بهائی بر پشتش
سوار است سر از پا نمی شناسد
و می خواهد از شوق بال در آورد.
این است "رسم رفاقت..."
در "غیاب" یکدیگر" حافظ آبروی" هم باشیم...
🌸🍃🌼🍃🌸🍃🌼
@khanjanidroos
ماندگارترين اثر هنری انسان،
♡محـــبت اســـــــت♡
کسی که محبت دارد؛
صبور است و مهربان ..
حسود نیست و بهکسی رشک نمیبرد
مغرور نیست و هیچگاه خودستایی،
نمیکند ..
به دیگران بدی نمیکند ..
خودخواه نیست،
و باعث رنجش کسی نمیشود ..
کسی که محبت دارد؛
پرتوقع نیست ..
و از دیگران انتظار بیجا ندارد ..
عصبی و زود رنج نیست،
و از کسی کینه به دل نمیگیرد ..
هرگز از بیانصافی و بی عدالتی،
خوشحال نمیشود ..
بلکه ازپیروز شدن راستی شادمیشود.
و اگر کسی را دوست بدارد به هر
قیمتی که باشد به او وفادار میماند
همیشه سخنان او را باور میکند،
سعادت او را میخواهد و از او دفاع میکند ...
@khanjanidroos
🔴 #بازگوکردن_حال_خوشتان
💠 اگر همسرتان ابراز #محبت برایش سخت است و به راحتی اینکار را انجام نمیدهد و دوست دارید ابراز کردنش پررنگ شود بهتر است مواقع نادری که #ابراز محبت میکند یا رفتار #عاطفی نشان میدهد، شیرینی و #لذت آن را دائما برای همسرتان بازگو کنید تا غیر مستقیم متوجه شود که یک ابراز محبت کوچک چقدر میتواند #حال همسرش را دگرگون کرده و مدتها لذت ببرد.
💠 حال خوشتان را که با ابراز محبت همسرتان ایجاد شده با #پیامکهای متنوع در طول روز و هم حضوری برایش #بازگو کنید.
🍃❤️ @khanjanidroos
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آنهایی که از قافله انقلاب برگشتند.....
@khanjanidroos
🌿 انتظار درست
استاد علی صفایی ره
انتظار درست، زمينهسازى مناسب است چه موفقيت تحقق بيابد و يا شكست روى بنمايد و يا درگيرى ادامه يابد كه 👈انتظارِ به معناى آمادگى و تهيّؤ، ملازم با پيروزى و موفقيت نيست.
🌿 @khanjanidroos
🔻مقام معظم رهبری
در این چهل سال، دشمنان ما که مرکز قدرت مادّی دنیا بودند، با همهی وجود آمدند در مقابل این انقلاب و این حرکت ایستادند و ضربه زدند و همهی تلاششان را به کار گرفتند. واقعاً همهی تلاششان را و هر کاری میتوانستند کردند. [حالا] بعد از چهل سال، آنها ضعیفتر از روز اوّلند، ما قویتر از روز اوّلیم. این نشاندهندهی این است که «اِنَّـنی مَعَکُما»، خدای متعال با ما است، «اَسمَعُ وَاَرى»؛ امّا یک شرط دارد: شما با خدا باشید: اِن تَنصُرُوا اللهَ یَنصُرکُم وَ یُثَبِّت اَقدامَکُم.
🔺 این درس را امام بزرگوار به ما داد، ماها هم درست نمیفهمیدیم، ماها هم آن روز درست عمق مسئله را نمیفهمیدیم، آن بزرگوار خوب میفهمید؛ میگفت با خدا باشید، و خودش با خدا بود. ۹۷/۱۲/۰۷
🌹 #گزیده_دیدار_مداحان
@khanjanidroos
ارتباط با وجود مقدس حضرت وليعصر بايد بگونه ايي باشد كه در گوشه گوشه زندگي ما به نمايش درآيد ، رابطه ايي همراه با حركات و سكنات و اذكار و اعمال حضرت، رابطه ايي شبانه روزي ، رابطه ايي لحظه ايي.
تمام ارتباطات در زيارت ال يس برقرار شده است
٤٠ سلام ما در اين زيارت دليل بر شدت رابطه است و هيچيك از ما به رابطه مختصر و محدود راضي نيستيم .
در زيارت ال يس بعد از همه سلامها و عرضه عقايد مايليم به حقانيت حضرت شهادت دهيم ، شهادت به امامت و ولايت و نظارت حضرت.
هر سلام ما نيز شهادت به حقانيت حضرت وليعصر است .گواهي ميدهيم او وليي است كه بهترين نوع ولايت را دارد.
بنابراين يقين داشته باشيد كه ارتباطات بازگردان عجيبي دارد و ما بشدت اكرام ميشويم اما از منبع اصلي آن غافليم .
هرگز گمان نكنيد بدليل غيبت، تابش نور امام در زندگي ما كمرنگ است .
امام باقر عليه السلام فرمودند:حتما نور امام در دل مومنين از تابش نور خورشيد در روز بيشتر است
معصومين كساني هستند كه لحظه به لحظه قلب مومنين را منور مي كنند ( ولو در دوران غيبت باشد) دل مومن از وجود امام بي بهره نيست بنابراين رويش محبت در دل مومن دائمي است و دل او تاريكخانه نيست .
اگر شخص امام در حال هدايت از مومنين غايب است
اما علم و آداب امام در قلب مومن ثابت شده است و مومن به آن علم و ادب عمل مي كنند
روايت از حضرت آقا موسي بن جعفر عليه السلام
لايغيب عن قلوب المومنين ذكره ....
ذكر امام در قلوب مومنين حاضر است و غايب نيست
اگر توجه به امام در قلب من نيست ، مومن نيستم و اگر مومن هستيم بايد توجه دائم به امام داشته باشيم
دل، ستاد فرماندهي ماست و امام در مركز فرماندهي قلب حاضر است ، در غيب ما حاضر است (قلب، غيب ماست)
ما با امامي زندگي مي كنيم كه وجود دارد منتها دل ما آنقدر از نيروهاي شيطاني پر است كه جلوه گري او را احساس نمي كنيم .
حضرت موسي بن جعفر عليه السلام فرمودند:
هلاك ميشود بدست امام عصر هر شيطاني
ورود به جاده شريعت آسان و نتيجه بخش است منتها ما درست وارد نميشويم .غير از زمان ظهور كه حتما شيطان بدست امام زمان هلاك ميشود اما وقتي امام در قلب ما هم حاضر شود و توجه به امام زياد شود شيطان خودش از وجود ما كوچ ميكند
جاء الحق و زهق الباطل
پيامبر(ص)فرمودند:ابشرو بالقائم يَملَوالله عزوجل قلوب عباده غنا
وقت ظهور همه احساس غنا مي كنند چون موحد و يكه شناس هستند چنانچه در حال حاضر چون ميخواهيم موحدانه زندگي كنيم ، احساس نياز به شرق و غرب عالم نداريم
فطرت ما ايرانيها موحد است كه احساس بي نيازي به ابرقدرتهاي عالم در وجودمان مو ج ميزند ، وقتي امام زمان عليه السلام در قلب شيعيان حضور دارد آنها هم احساس بي نيازي از ديگران دارند.
ساكنين آسمان و زمين از او راضي هستند
بنابراين اگر خداي ناكرده ما از امام ناراضي هستيم ، مرده محسوب ميشويم و زير زمين و در دل خاك مدفونيم چون انسان زنده و ساكن زمين از امامش راضي است .
اميرالمومنين عليه السلام فرمودند: له اِسْمان الاسم الخفي و......
وضع يده علي رووس العباد فلايبقي مومن الا سار قلبه اشد من زبر الحديد
براي حضرت وليعصر دو اسم است اسم ظاهر، مهدي و اسم خفي، محمد است ...... وقتي پرچم او برافراشته شود دستش را روي سر بنده ها مي گذارد و هيچ مومني باقي نمي ماند مگر اينكه دلش محكم تر از قطعه هاي آهن است .
امام زمان تنها در زمان ظهور دست بر سر بندگان قرار نميدهند بلكه در زمان غيبت هم دست بر سر بعضي از متقين قرار ميدهند تا دلشان محكم شود و يقين پيدا كند و از اضطراب بدور باشد .
اگردست امام زمان بر سر ما قرار گيرد، قلب هم تحت نفوذ ايشان است و تمام وجود به يكباره آباد و از رذايل خلاص ميشود و عباد هرگز ناتوان و ضعيف نمي ماند.
ما در عهد الست گردنبند بيعت با امام را قبول كرده ايم و به گردن انداخته ايم حال اگر اين گردنبند را پاره كنيم و از بيعت خارج شويم وااااي بر ما .......
@khanjanidroos