eitaa logo
نسیم فقاهت و توحید
650 دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
2.1هزار ویدیو
99 فایل
•┈┈✾🍀﷽🍀✾┈┈• این کانال شامل ؛ 📚 جلسات سخنرانی و تدریس #رضا_خانجانی و همچنین؛ 📤 نشر بیانات متفکران و شخصیتهای طراز اول #انقلاب_اسلامی ارتباط با مدیر @samenolhojajjj
مشاهده در ایتا
دانلود
✅کسی که نماز نخواند چه عذابی دارد؟ ✅توجه بفرمایید که ما نمی توانیم عذاب را برای شخص بیان کنیم. حداکثر می توان گفت چنین عملی، این عذاب را در پی دارد. اما اینکه شخصی که در نظر شماست، مشمول این عذاب باشد یا نه، واقعا در صلاحیت تشخیص هیچکس جز خداوند متعال نیست. چون اعمال انسان علاوه بر اینکه شامل ظاهر می شوند، از یک باطن و حقیقتی هم برخوردار هستند که فقط پروردگار عالم است که می تواند نسبت به آن آگاه باشد.بنابراین اینها که گفته می شود فقط عذاب هایی ست که برای نوع تارک الصلاه بیان شده. آنهم کسی که نماز را عالما و عامدا ترک کرده باشد. یعنی با قصد و نیتِ نافرمانی و دشمنی با خدا، عمدا نماز را ترک کند. چنین کسی اگر با همين حال از دنيا برود، هيچ عملي از او پذيرفته نيست و خسران ابدي شامل حال او مي‌گردد و با كفار محشور مي‌شود. در حقيقت هركس نماز را عالما و عامدا ترك كند آشكارا كفر ورزيده است و كسي كه نماز نمي‌گذارد بهره اي از دين ندارد. اما كسي كه كاهل نماز است، به ميزاني كه در نماز سستي مي‌كند، عقوبت سختي شامل حال او مي‌گردد. دين اسلام اصول و ضرورياتي دارد كه بر هر فرد مسلمان واجب است كه به آنها متعهد باشد. نماز، روزه و خمس از واجبات است؛ يعني اگر انسان در هريك از اينها كوتاهي كرده، و تا آخر عمر اصلاح عمل نكند و با اين حال از دنيا برود، بطور قطع مؤاخذه خواهد شد. «ذكر چند نكته درباره‌ي تارك الصلواة»: - در قرآن يكي از عوامل جهنّمى شدن را ترك نماز ذكر كرده است. يكي از سؤال‌هايي كه بهشتيان از جهنميان مي‌پرسند، در خصوص علت جهنمي شدن آنها مي‌باشد كه آنها ريشه و علت اصلي چنين عقوبتي را ترك نماز مطرح مي‌نمايند؛ «في جَنَّاتٍ يَتَساءَلُونَ، عَنِ الْمُجْرِمينَ، ما سَلَكَكُمْ في سَقَرَ، قالُوا لَمْ نَكُ مِنَ الْمُصَلِّينَ، (سوره المدثر، آيه‌ي 40 به بعد) آنها در باغهاى بهشتند، و سؤال مىكنند... از مجرمان: چه چيز شما را به دوزخ وارد ساخت؟! مىگويند: ما از نمازگزاران نبوديم». - تارك الصلاه با قارون و فرعون و هامان محشور شده و با منافقين روانه جهنم مي‌شود. رسول خدا (صل الله علي وآله) فرمودند : لَا تُضَيِّعُوا صَلَاتَكُمْ فَإِنَّ مَنْ ضَيَّعَ صَلَاتَهُ حَشَرَهُ اللَّهُ مَعَ قَارُونَ وَ فِرْعَوْنَ وَ هَامَانَ لَعَنَهُمُ اللَّهُ وَ أَخْزَاهُمْ- وَ كَانَ حَقّاً عَلَى اللَّهِ أَنْ يُدْخِلَهُ النَّارَ مَعَ الْمُنَافِقِينَ فَالْوَيْلُ لِمَنْ لَمْ يُحَافِظْ عَلَى صَلَاتِهِ؛ نمازتان را ضايع نكنيد؛ بدرستيكه هر كس كه نمازش را ضايع كند خداوند او را با قارون و فرعون و هامان (كه لعنت و ننگ الهي بر آنها باد) محشور نمايد و واجب است بر خداوند كه داخل كند او را با منافقين پس واي بر كسيكه بر نمازش محافظت ننمايد. (جامع الأخبار، ص: 74) - اولين چيزي كه در قيامت بر آن محاسبه مي‌شود نماز است. پيامبر خدا (صلي الله عليه و اله) فرمود: بهترين واجبات پس از شناخت (خدا) نماز است. نماز نخستين چيزى است كه بنده را براى آن مورد حساب قرار مىدهند، اگر پذيرفته شد ساير اعمال نيز پذيرفته مىشود و اگر پذيرفته نشد بقيّه اعمال نيز پذيرفته نمىشود. (الكافي ج3) - نقش نماز در دين همچون ستون خيمه است. رسول خدا (صلّى اللَّه عليه و آله) فرمود: نقش نماز، چون نقش ستون خيمه است، چون ستون استوار ماند، طنابها و ميخها و پوشش پايدار مىماند و اگر ستون بشكند نه طنابى و نه ميخى و نه پوششى باقى می ماند. - ترك نماز موجب باطل شدن اعمال نيك انسان مي‌گردد. رسول خدا (صلي الله علي وآله) فرمودند : مَنْ تَرَكَ صَلَاتَهُ حَتَّى تَفُوتَهُ مِنْ غَيْرِ عُذْرٍ فَقَدْ حَبِطَ عَمَلُهُ كسي كه بدون دليل نمازش را رها كند تا اينكه قضا شود بدرستي كه اعمالش را باطل كرده است. (جامع الأخبار، ص: 73) باز هم لازم به ذکر می دانم که به هیچ وجه نسبت به شخص خاصی نباید ذهنیت بد در خودتان ایجاد کنید، چون اولا از درون و نیت آنها اطلاع ندارید و ثانیا چه بسا به دلیل خوبی ها وظرفیت های دیگری که در وجودش دارد، خداوند امکان عاقبت به خیر شدن و توبه را قبل از مرگ برایش فراهم آورد. 🍃 🌺🍃 @Khanjanidroos 🌿🌺🍃🌺🍃
حضور قلب در موقع نماز و قرآن یعنی چی؟ چطور باید موقع نماز حضور قلب داشته باشم؟ ✅ مقصود از حضور قلب در نماز این است که قلب را خالى گرداند از غیر چیزى که بآن تکلم می نماید یعنى دلش و فکرش مشغول به نماز باشد و حواسش متوجه بکلمات باشد و هر گاه دید فکرش جاى دیگر سیر می کند توجه به نماز کند. ( تفسیر مخزن العرفان ج1ص103) از آیات و روایات استفاده می شود که نماز کامل و حقیقی نمازی است که با حضور قلب و خلوص نیت و همراه با یقین باشد. اما این بدان معنا نیست که اگر احیانا نماز با این ویژگی ها نبود، باطل است ، بلکه می توان مراتب متعددی برای نماز و نمازگزار تصور کرد. مسلماٌ هر چه درجه و مرتبة کمال معنوی بالاتر باشد، نماز بهتر و از درجه ای بالا برخوردار خواهد بود. برای ایجاد تمرکز نمازگزار خوبست به طور اجمالی بداند که با خداوند سخن می گوید و حمد و ثنای او می کند، اگر چه به معنای الفاظ توجه نمی کند. در مرحله بعدی به به معانی کلمات و اذکار نیز توجه داشته باشد و بداند که چه می گوید و در مرتبه سوم تلاش کند که اسرار عبادت و حقیقت اذکار و تسبیح و تحمید را بفهمد. عارف بزرگ میرزا جواد آقا ملکی تبریزی می گوید: حضور قلب سببش همت آدمی است، زیرا قلب تابع همت بوده و اگر همت نماز باشد، قلبت هم نزد نماز حاضر خواهد بود. هر اندازه که همت انسان بیش تر باشد، قلبش هم بیش تر نزد نماز خواهد بود و هر اندازه که همت انسان بیش تر باشد، غفلتش از غیر نماز بیش تر خواهد بود. (اسرارالصلاه، میرزا جوادآقای ملکی تبریزی) کسانى که نماز را سرسرى مى گیرند و نسبت به آن بى توجه هستند و به اهمیت نماز توجهى ندارند، حضور قلب نخواهند داشت. بر عکس کسانى که به نماز اهمیت مى دهند و براى آن سرمایه گذارى مى کنند و آن را ستون دین مى دانند و وقت و فرصت بیشترى را صرف نماز مى کنند، حضور قلب بیشترى خواهند داشت. هرمقدار معرفت انسان به حق تعالی بیشتر باشد، احساس او نیز بیش تر خواهد بود و در برابر پروردگار خاضع و خاشع خواهد بود و خداوند را ناظر و حاضر خواهد دید. کسی که می خواهد در نماز حضور قلب داشته باشد، لازم است به مقدمات نماز توجه داشته باشد و وضو را به صورت کامل انجام دهد و قبل از نماز لحظاتی را با خدا خلوت کند. امام صادق (ع) می فرماید: "هنگامی که به قصد نماز به جانب قبله ایستادی ، دنیا و آن چه در آن است و مردم و احوال آن ها را فراموش کن. قلبت را از هر شاغلی که تو را از یاد خدا باز می دارد، فارغ ساز و با چشم باطن، عظمت و جلال خدا را مشاهده کن. به یاد آور توقف خودت را در برابر خدا، در روزی که هر انسانی اعمالی پیش فرستاده اش را آشکار می سازد " . (بحارالانوار، ج 84، ص230) از دیگر اسباب حضور قلب، رعایت احکام و آداب نماز است، مانند نگاه کردن به محل سجده در حال قیام، نگاه کردن بین دو پا در حال رکوع، نگاه کردن به دامن در حال تشهد و سلام و چسباندن دست ها به بدن در حال قیام و غیره. @Khanjanidroos
✅بعضي ميگويندانجام مناسك ظاهريه مثل خواندن نماز و يا رعايت حجاب .... مربوط به عوام است و خواص از اجراي آن مستثني هستند آنها معتقدند : اعمال ظاهري براي رسيدن به باطن است و چون ما به باطن و به يقين رسبده ايم ديگر لازم نيست اعمال ظاهري را انجام دهيم .در صورتيكه اين فكر صد در صد غلط است . حتما بايد در ظاهر ما بندگي ديده شود . در حجاب و در نماز و در پرداخت ديون و .... بايد رعايت شئونات و آداب و دستورات شريعت اجرا شود. گروه ديگر ميگويند : هيچ سرّي در عالم نيست و هيچ مقام معنوي و معرفتي نداريم و هرچه ميگويند تخيل محض است . امام ميفرمايند : هر دو گروه در خلاف شريعت عمل ميكنند و در جاده شريعت نيستند . جدا كردن ظاهر از بندگي، نهايت جهل است . و تكذيب مقامات معنوي و عرفاني هم جهل است و محدود كردن شريعت به ظاهر ، جاهلانه است زيرا بسياري از مقامات معنوي توسط مراجع عظيم الشان تاييد شده است . بنابراين هر دو طايفه از مسبر حقيقت دور و مهجورند. اهل معرفت بايد مراعات ظاهر و باطن را باهم داشته باشند . كسي كه مسير را درست مي رود ، حق را هم بدرستي ادا ميكند. ما بايد پليدي انكار صورت شريعت و خباثت انكار باطن شريعت را از بين ببريم كه اين دو(پليدي و خباثت) كار شيطان است . @Khanjanidroos
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔺ادعاهای احمدالحسن البصری (مدعی وصایت و نیابت خاصه امام زمان و مدعی یمانی گری) چکیده: در هر عصر و منطقه ای مدعیان دروغینی پیدا می شوند که در صدد هستند تا با ادعاهای واهی و سوءاستفاده از عقیده «مهدویّت» و احساسات دینی مردم، به امیال نفسانی خود دست یابند. احمد الحسن البصری از جمله کسانی است که تا کنون بیشترین ادعاهای مربوط به مهدویت را به نام خود رقم زده است که در این مقاله بدان اشاره می شود و در مقالات دیگر برخی از آنها بررسی می‌گردد. نکته قابل توجه اینکه احمد بصری برای هیچکدام از ادعاهای خود ادله عقلی و نقلی معتبری ذکر نکرده و حتی برخی از این اوصاف، مختص رسول گرامی اسلام(ص)، حضرت امیرالمومنین(ع)، امام مهدی(عج) و یا حتی در خصوص جبرائیل(ع) صادر شده‌اند. علاوه بر آن، هر آنچه از سنگ و چوب و باغ و حتی گوسفندانی که در انجیل تقدیس شده را جلوه‌ای از خود دانسته است! متن تفصيلي مقاله: https://makarem.ir/main.aspx?lid=0&typeinfo=1&catid=30748&pageindex=0&mid=411489 @Khanjanidroos
پسرم مدتیه به نمازش بی اهمیت شده هرچی باهاش صحبت میکنم گوش نمیکنه چکار کنم دغدغه و نگراني و ناراحتي شما در مورد سستي و كوتاهي در امر نماز بيانگر احساس تعهد و وجود روح تدين در شما است و اين امري مثبت و مطلوب و قابل تقدير است. بايد ريشه يابي كنيد و ببينيد چه عاملي باعث شده نسبت به نماز سستي كنند و بعد در صدد جبران بر آييد. عوامل مختلفي باعث مي شود كه يك جوان نسبت به عبادت خدا بي توجه شود. نماز رابطه انسان با خداوند است و انسان بدون خداوند احساس تنهايي مي كند و هيچ قدرت و آرامشي در زندگي ندارد. یکی از مهمترین دلائل سستی در نماز، عدم معرفت نسبت به خالق يكتا و حقيقت نماز باعث مي شود توجّه به نماز در ما كمتر شود. مهمترين مشكل ما با نماز اينست كه خود را نيازمند به نماز خواندن، نمي دانيم بلكه تنها به چشم يك تكليف به آن نگاه مي كنيم ؛ تكليف هم همانطور كه از لفظ آن معلوم است يعني كاري كه با مشقت و سختي انجام پذيرد. همه ي اينها به اين خاطر است كه نسبت به خالق خويش، معرفت صحيحي نداشته و از اسرار نماز آگاه نيستيم. اگر پي به عظمت خداي يكتا ببريم و بدانيم كه او معشوق هستي است و نماز عشق بازي با اين معشوق است و او با همه عظمت خود به ما اجازه داده كه به ديدارش برويم، آيا در انجام آن كوتاهي خواهيم كرد؟ عدم آگاهي از آثار نماز از دیگر دلائل کاهلی در آن است. - نماز موجب پوشش گناهان است «و در دو طرف روز(اول و آخر آن) و نخستين ساعات شب نماز را برپا دار، زيرا خوبيها بديها را از ميان مىبرد. اين براى پندگيرندگان، پندى است» ( هود : 114) - نماز آرامش دلهاست «آنها كسانى هستند كه ايمان آوردهاند، و دل هايشان به ياد خدا مطمئن(و آرام) است؛ آگاه باشيد، تنها با ياد خدا دل ها آرامش مىيابد!» ( الرعد : 28) آرامش از نعمتهاي عظيم الهي است. حتما در زندگي تجربه كرده ايد؛ انسان وقتي آرامش ندارد از هيچ چيزي لذت نمي برد. همواره روحي مشوش دارد. انسان زماني مي تواند، فرد موفقي در عرصه هاي مختلف باشد، كه داراي روح و رواني آرام باشد و اين حاصل نمي شود مگر در اثر ارتباط با خالق مقتدر. - از زشتيها به دور مي شويم «إِنَّ الصَّلاةَ تَنْهى عَنِ الْفَحْشاءِ وَ الْمُنْكَرِ؛ آنچه را از كتاب(آسمانى) به تو وحى شده تلاوت كن، و نماز را برپا دار، كه نماز(انسان را) از زشتيها و گناه بازمىدارد» (العنكبوت : 45) - نماز بهترين كمك كار انسان در برابر مشكلات است. «يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا اسْتَعينُوا بِالصَّبْرِ وَ الصَّلاةِ إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرينَ؛ اى افرادى كه ايمان آوردهايد! از صبر(و استقامت) و نماز، كمك بگيريد! (زيرا) خداوند با صابران است» (البقرة : 153) دلیل دیگر این مسئله، گرايش به سمت دنيا درست در مقابل گرايش به سمت خدا است. به هر مقدار كه انسان به سمت دنيا مي رود از خدا دور مي گردد و برعكس. بنابراين بايد توجه كرد كه حب افسار گسيخته به دنيا و علاقه ي قلبي به تمايلات نفساني، ريشه ي همه ي خطاها و گناهان است و در اثر اين محبت است كه انواع گناهان از انسان سر خواهد زد و حتي در نماز هم، تمام توجه كسي كه محب دنيا است، به سمت دنيا و منابع آن خواهد بود و در نتيجه لذتي از نماز نمي برد و كم كم كاهل نماز شده و چه بسا نماز را ترك كند و به خسران ابدي گرفتار شود. به ایشان بفرمائید که ايمان تنها عامل نجات انسان و نماز مهمترين علامت صدق ايمان است. بعد از گفتن شهادت، اولين و مهمترين حركت عملي نجات بخش مومن، نماز است. كسي كه نماز نمي خواند، ايمانش تنها در حد ادعا است و دليلي برايش نمي تواند اقامه كند. نماز دليل اثبات ادعاي ايمان است. نماز ركن دين و عامل اصلي نجات انسان از هلاكت و دنيا است، نقش نماز در دنيا و آخرت بسيار تعيين كننده و سرنوشت ساز خواهد بود. @Khanjanidroos
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♨️آسیب‌های فرقه ای ▪️«فرقه ها برخی از بهترین اذهان جامعه را از آموزش و افکار مثبت، منحرف می‌کنند. بسیاری افراد به فرقه ها کشانده شدند؛ جایی که تمام سال‌های عمرشان را فقط برای قدرت و منافع صرف نموده اند. آنها بهترین سال های زندگی‌شان را از دست داده اند و در صورت جدایی، ممکن است نتوانند توانایی‌ها و استعدادهای قبلی‌شان را به کار گیرند.» 💢«به علت تعهد کاملی که از اعضا خواسته میشود...فرقه ها آسیب بسیار جدی به روش دموکراتیک زندگی ما می‌زنند. آنها عمداً جلوی اهداف تحصیلی و شغلی را میگیرند، خانواده‌ها را از هم می‌گسلند، روابط شخصی را به درگیری می‌کشانند و پیروان را به اعطای پس‌انداز، متعلقات و سایر دارایی‌های خود وادار می‌نمایند. در بسیاری از موارد، عواقب عضویت در ، خردکننده، دراز مدت و گاه غیرقابل جبران است.» @Khanjanidroos
✔️✔️عنکبوت های دنیادار دکان دار 🔸مدعیان فرق انحرافی و عرفان های بدلی از آنجا که خود را دارای مبنای علمی و ریشه دار معرفی می نمایند، ادعای کثرت گرایی دارند ( که البته در مطالب گذشته به بی منطق بودن این کثرت گرایی اشاره داشته ایم) و چنانچه در لفاظی های اساتید این گروه ها مشهود است بسیار خود را به این مقوله پایبند می دانند که همه اهل حق هستند و انسان مختار است به هر طریقی حرکت نماید وهر روشی را انتخاب کند. 🔸 اما زمانی که بحث عمل به متد و روش ها به میان می آید تمام این لفاظی به فراموشی سپرده می شود و فقط مرام و مسلک خود را حق می دانند و راه خوشبختی را در مسلک خود محدود می دانند! 🔸این دروغگویان عالم صرفا برای جذب افراد، ظاهرا گرایش به دیگر مسلک ها و ادیان و شبه معنویت ها را برای پیروان خود خرده نمی گیرند اما بعد از چندی جنبه انحصارگرایانه و آپارتایدی متد و مسلک خود را برای افراد گرایش یافته نمایان می کنند. 🔸این روش در اکثر عرفان های بدلیِ ساخته و پرداخته غرب کاملا مشهود است و فرقه های هندویی و صوفیانه نیز از آن مستثنی نیستند... 🔸پ.ن: "مواظب باشید دردام عنکبوت های دنیادار،دکان دارنیفتید. این روزها دکان دارهایی به اسم معنویت ادعا می کنند امام(عج) را دیده اند که هیچ واقعیت ندارد. حواستان باشد که اسیرآنها نشوید." مقام معظم رهبری در دیدار با اساتید و دانشجویان بسیجی @Khanjanidroos
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سه چهار سالي هست درسم تمام شده اما متاسفانه به خاطر يکنواختي وشرايط زندگيم نسبت به زندگي دلسرد شدم حتي انگيزه ودلگرمي ندارم دنبال کار يا کلاسي يا ....برم چند پيشنهاد واسه اين که از اين موقعيت نجات پيداکنم ميخوام واينکه بنده تصميم ميگيرم اما عملي نميشه ؟توروخدا نگين باشماره ....زنگ بزن چندتا راهکاروراهنمايي ساده ميخوام به خدا خسته شدم ....???? هجوم و فشار سختى , بى محبتى ها, بى اعتنایى و احساس تنهایى , گاهى ممکن است هر انسانى را دچار غم و اندوه نماید و او را در جاده هاى بى علامت و بدون تابلو راهنماى زندگى سرگردان و متحیر سازد ـمخصوصاً جوان و نوجوانى که هنوز کوچه , پس کوچه هاى زندگى پر پیچ و خم امروزى را طى نکرده و با فراز ونشیب هاى آن آشنا نیست ولى انسان اندیشه ورز و جوانى مثل شما که اراده کرده است راه درست زندگى کردن رابشناسد و مى خواهد بداند پیوسته خود را درکوچه پس کوچه هاى شهر نازیبا گم و اسیر نمى کند, بلکه باتفکر و اندیشه ی خویش و مشورت با افراد آگاه و دل سوز, دروازهء اصلى و خروجى شهر غم و غصه را جست و جو مى کند ومى یابد و از آن خارج مى شود و در فضاى مصفا و فرح زاى طبیعت چون پرنده اى بلند پرواز, اوج مى گیرد. پس بیا, مشکل خودت را ریشه یابى کن . با برنامه اى جهت دار و حقیقت یاب , جلو برو و عواملى که ممکن است مزرعهء زیباى زندگى جوانى شما را به آتش کشیده باشد و گل هاى سبز و سرخ و سفید آن را به زردى وپزمردگى مبدّل ساخته , شناسایى کن . خیال نکن نمى توانى . خودت را دست کم نگیر. خودت را باور کن و اعتماد به نفس داشته باش . * نکات ذیل را با دقت بخوانید و عملیاتی سازید. الف) آینده نگر باشید و براى چند سال آینده برنامهریزى کنید. ب ) با افراد شاد، خوشبین و امیدوار مجالست داشته باشید و از روحیه آنان الهام بگیرید.(مهم) ج ) به شدت از منفى گرایى بر حذر باشید و افکار منفى را از خود دور کنید. د ) با هستههاى مشاوره در این زمینه ارتباط داشته باشید. ه ) از اساتید دلسوز و متعهد کمک بگیرید. و ) منزوى نباشید و با افراد با تجربه و متعهد ارتباط صمیمانه برقرار کنید. ز ) کتابهایى را که در زمینه شادکامى، رمز موفقیت، راز موفقیت مردان بزرگ و... نوشته شده، با دقت بخوانید و به دستورات آنها عمل کنید. ح ) ورزش کنید؛ زیرا ورزش در شادى روح و سلامت جسم مؤثر است. ط ) در محیطهاى شاد و سالم، به استراحت و تفریح بپردازید. ى ) از افراد منفی گرا بر حذر باشید. ک ) از بحثهاى رنجآور با این و آن اجتناب کنید. ل ) به خود اجازه ندهید مادیات و دنیای زودگذر شما را ناراحت کند. شمارا خدا برای مادیات نیافریده، خود را به خدا بسپارید و ایمانتان را به او قوی کنید. م ) توجه داشته باشید که مشکلات و رنجها، همیشگى نیست و روزگار در تحوّل و تغییر است و چه بسا حوادث پیشبینى نشدهاى نیز در حل مشکلات به یارى انسان بشتابد. ن ) سفرهاى شاد و سیر و سیاحتهاى علمى براى شما لازم و مؤثر است. س ) خاطرات تلخ را به دست فراموشى بسپارید و از بازگو کردن آن براى دیگران، پرهیز کنید. ع ) اگر ذوق هنرى دارید، به کارهاى هنرى از قبیل کاریکاتور، گرافیک، نقاشى، خط، نویسندگى و... بپردازید. ضمنا نیایش و دعا مؤثر و نافذ است. بنابراین از دعاها و مناجاتهاى دلنشین غافل نباشید. در این راستا نیایشهایى هم چون: مناجات خمسةعشر، کمیل و نیز صحیفه سجادیه بویژه دعاى بیستم (مکارم الاخلاق) را همواره بخوانید و باور داشته باشید که نیایش و دعا سرنوشتساز است، با خدا انس بیشترى داشته باشید و با او درد دل کنید. پیشنهاد مىشود که در اوقات فراغت، به تفصیل نعمتها و الطاف الهى از قبیل اصل وجود، سلامتى، توفیق تحصیل و... همچنین بلایایى را که خدا از شما دور کرده است، یادآور شوید و ضمن سپاسگزارى از او، قلب خویش را مالامال از محبت و عشق الهى کنید. قرآن کلام خداست. از تلاوت و تدبّر در آیههاى آن هر چند اندک، دریغ نکنید. این جهت علاوه بر ارزشهاى گوناگون دیگر، شما را با خدا مأنوستر مىسازد. آنچه مهم است ایجاد فضایى لطیف و دوست داشتنى در خانه، محل کار، تحصیل و اجتماع است که اگر با تنظیم یکسرى اهداف بزرگ و متعالى عجین گردد، مشکلات و محدودیتها نه تنها غیر قابل تحمل نیست؛ بلکه گاهى این مشکلات شیرین نیز مىگردد. به امید روزى که فعّال , با نشاط, پرتلاش و داراى قلبى شادو لبى خندان باشید و در برابر مشکلات و بى مهرى ها صبور و بردبار هم چون کوه قائم و استوار باشید. 🌺@Khanjanidroos ☘🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📛بیماران عارف یا عارفان بیمار⁉️‼️ در دهه های اخیر، پیوند عرفان و درمان از موضوعات مورد توجه بوده است، زیرا یکی از راه های پیشگیری و درمان بیماری های بیشمار امروزی، توجه به معنویت و عرفان است. در تأثیر معنویت بر درمان انسان، بحث هایی مطرح شده که می توان امکان تأثیر بر ذهن و روان یا جسم را تأیید کرد. بیشتر بیماری ها ریشه در روان دارد و عارفان سعی کردند مشکلات روحی و روانی دیگران را با عرفان پاسخ گفته و بیماری های تنی را روان تنی نمایند. برخی از نویسندگان غربی نیز سعی دارند از عرفان برای درمان بیماری ها بهره ببرند. برخی دیگر با پیروی از یک اصل عرفانی که ناظر به تقدم شعور بر ماده است. ماده را نمود شعور دانسته و ادعا دارند اشکال گوناگون ماده چیزی نیست مگر نمود قابل مشاهد این شعور و اولویت با شعور است و می توان با تئوری شعور به اصلاح ماده پرداخت. اما این تئوری هنوز به اثبات نرسیده است. در فرادرمانی که زیر مجموعه کیهانی است ادعا می شود از روش اتصال به شعور کیهانی برای درمان بیماری استفاده می شود و این درمان شعوری را مقدمه عرفان معرفی می کنند، چون موجب تحول فکری و بینشی بیمار و تحولات درونی و رسیدن به روشن بینی می شود. در این روش که ادعای درمان همه بیماری ها را دارد با آموزش اتصال به شبکه شعور کیهانی سیر درمان و تحول جسمی و روحی آغاز می شود. اما با توجه به نتایج قابل مشاهده در بیماران می توان به بررسی این روش مدعی عرفان درمانی پرداخت، نکات زیر در این روش قابل توجه است: 1. آنچه موجب گرایش اکثر افراد به این شبه عرفان می شود، درمان بیماری است نه گرایشات معنوی. اکثر کسانی که در کلاس های حلقه حضور پیدا می کنند به امید درمان بیماری هایی هستند که از راههای دیگر به نتیجه نرسیده و یا نیاز به صرف وقت و هزینه داشته است و به امید درمان سریع و آسان که ادعای مسترها برای جذب افراد است، وارد این جریان شده اند. 2. روش فرادرمانی و اتصال حلقه، فرایندی کاملا ناشناخته و مبهم است که توسط هیچ منبع علمی و موثقی تایید و حتی مورد آزمایش علمی قرار نگرفته و مشخص نیست در این روش برای درمان بیمار از چه فرایندی استفاده می شود. تشابه این روش درمانی با انرژی درمانی (اتصال دور و نزدیک) گمان یکسان بودن فرادرمانی با انرژی درمانی را تقویت می کند، انرژی درمانگران قرن هاست که این شعور مندی را انرژی مطرح کردند و می گویند انرژی از راه دور با نیت ذهنی درمانگر کنترل شده به شخص بیمار می رسد و می تواند عضو بیمار را شناسایی و فرایند درمان را پیش ببرد که البته اثبات علمی نشده و مورد تأیید نیست. اما طاهری مدعی است فرادرمانی انرژی درمانی نیست و روشی کاملاً متفاوت از آن است که با ارتباط با شعور کیهانی عمل می کند که این ایده ای غیر علمی است و هنوز بررسی علمی در این مورد صورت نگرفته و فرایند آن نشناخته و عوارض و آسیب های وارده غیر قابل کنترل و درمان است. 3. عوارض فرادرمانی غیر قابل پیش بینی و حتی کنترل است. مسترها با اجرای این روش روی فرد، نه می دانند چه تأثیری خواهد گذاشت و نه عوارض را می توانند کنترل و یا درمان کنند بنابراین آسیب های وارده در این روش را برون ریزی می نامند تا هر اتفاقی برای بیمار با این ادعا قابل توجیه باشد. 4. در فرادرمانی ادعا می شود، تمام بیماری ها در اثر رسوخ جن و روح سرگردان در بدن فرد است و باید با فرادرمانی این موجودات از بدن فرد خارج شود، همین ادعا موجب ایجاد مشکلات روحی و روانی، توهمات دیداری و شنیداری و ترس های شدید در بیمار می شود که خود آسیب های جدی و غیر قابل درمان در پی دارد. از طرفی دیگر مسترها با باور توانایی و قدرت ماورایی، به خود اجازه می دهند این روش را بر روی افراد در هر قشر و هر سن، با اجازه و بدون اجازه از راه دور و نزدیک اجرا کنند که موجب آسیب های فراوانی می شود. 5. با بررسی افراد آسیب دیده از این روش، می توان دریافت، این روش، درمانی در پی نداشته و فقط منجر به حذف علائم بیماری و تسکین موقت درد می شود که در اکثر موارد بیماری بعد از مدتی با شدت بیشتر برگشته و موجب آسیب های غیر قابل درمان شده است. زیرا بیماری با حذف علایم مخفی به پیشرفت ادامه داده است. افرادی هم که ادعای درمان شدن دارند هنوز در کمون بیماری هستند و مشخص نیست بیماری در چه زمانی و با چه شدت و آسیبی باز می گردد. 6. برخی بیماران روحی و روانی که ادعای درمان با فرادرمانی را داشته اند، در اثر تلقین پذیری (که یکی از روش های به کار رفته در فرادرمانی است) بهبود نسبی یافته اند. تلقین درمانی روشی است که در روانپزشکی برای درمان بیماران روحی و روانی استفاده می شود و در مواردی نتیجه بخش است و ارتباطی با فرادرمانی ندارد. 7. با توجه به عدم اطمینان و تأثیر مثبت این روش بر بیماران متأسفانه ادعای درمان شگردی است که در این فرقه برای جذب افراد استفاده می شود و اخیراً با راه اندازی سایت ه
ا و گروه هایی در فضای مجازی ادعاهای فرادرمانی مبنی بر درمان همه انواع بیماری ها ارائه می شود که برای اثبات آن سند و مدرکی ارائه نمی شود و فقط صرفاً گزارشی از افراد مجهول الهویه و فرضی است و هدف از آن جذب مخاطب برای کلاس های این فرقه است. 8. در فرادرمانی که ادعا می شود با اتصال به شبکه شعور کیهانی قادر به درمان همه انواع بیماری هاست مشاهده می شود بیماران در کنار فرادرمانی از روش های دیگر پزشکی و یا طب سنتی استفاده کرده و داروها و روش های درمانی مربوطه تجویز شده توسط پزشکان را به کار می برند ولی متاسفانه نتایج بهبودی را به حساب فرادرمانی و اتصالات ناشناخته آن می گذارند و مسترها از این موضوع به نفع حلقه استفاده می کنند. اگر فرادرمانی قادر به درمان بیماری است باید هیچ روش پزشکی در کنار آن استفاده نشود و به تنهایی قادر به بهبودی بیمار باشد و اگر ادعای طب مکمل بودن را دارد که کنار روش های دیگر پزشکی به کار می رود، نباید نتایج بهبودی را قبضه کرده، به فرادرمانی نسبت داده و ادعای درمان کرد. جالب اینجاست که طاهری به مسترها(فرادرمانگران) توصیه می کند از بیمار نخواهید دارو را قطع کند و به اختیار خودش بگذارید. 9. در عرفان حلقه ادعا می شود درمان بیماری مقدمه ای برای سیر و سلوک است و منجر به شناخت خدا و طی سیر کمال می شود. طاهری می گوید اولین قدم در عرفان کیهانی درمان است و بعد از این مرحله، باید افراد با قدم های بعدی سلوک، در عرفان حلقه هم آشنا شوند. اما در حلقه هیچگاه قدم ها و مراحل بعدی سلوک گفته نمی شود چون قدم بعدی اصلاً وجود ندارد و همه چیز در عرفان حلقه در درمان خلاصه می شود و آنچه از مباحث نظری هم که در اثبات شعور کیهانی گفته می شود برای اثبات کارکرد عملی آن یعنی همان درمان است. متاسفانه در عرفان نظری حلقه آموزه ها موجب تغییر باورهای اعتقادی فرد شده و دین، شریعت و مناسک عبادی کاملاً دستخوش تفسیر و تأویل و تغییر مفاهیم شده و همان اعتقاد قبلی فرد هم از او گرفته شده و آموزه های غلط و غیر الهی منجر به گمراهی و باور غلط از خدا، دین، شریعت، مناسک و .. می گردد که در بسیاری از موارد فرایند شستشوی مغزی بکار گرفته شده غیر قابل جبران است و تغییر مثبت و نگرش عرفانی در افراد دیده نشده و انحرافات عقیدتی کاملاً مشهود و قابل اثبات است. در یک جمله می توان گفت: عرفان حلقه بیمارانی که قرار بود عارف کند به عارفانی بیمار و در توهم عرفان تبدیل می کند. @Khanjanidroos
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ آثار نگاه نکردن به نامحرم رو میشه ذکر کنید و چکار کنیم که این نیروی درون رو قوی کنیم که قدرت داشته باشیم و اصلا نگاه به نامحرم نیفته و علت فشار چی هست که آدم احساس میکنه باید نگاه کند؟ ✅پاسخ: چشم، دریچه دل و اندیشه انسان است، اگر چگونه نگریستن را یاد بگیریم و چگونه دیدن را تجربه کنیم، چشم، چشمه امید و ایمان می شود و نگاه ما، عبادت و سبب رشد و تکامل خواهد شد، و اگر آن را رها کنیم تا به هر چه هوی و هوس دستور داده نگاه کند، زیانهای متعددی متوجه انسان خواهد شد، و به گناهان ناخواسته ای دچار خواهد شد، مگر فاصله نگاه تا گناه چه قدر است؟ اگر عقل و خرد انسان در اختیار چشم قرار گیرد، پیامدهای روانی و غیر روانی فراوانی در پی خواهد داشت که ممکن است انسان را به تباهی بکشاند. حضرت علی(ع) فرمود: چشم جاسوس و مأمور دل و نامه رسان عقل است». پیامدهای نگاه را در چند بخش مورد بررسی قرار می دهیم. الف: پیامد روانی 1ـ نوعی بیماری یا عادت مذموم گام اول در روابط نامشروع نگاه آلوده است و گام گذاران در این وادی، چه بسا گرفتار عادت مذموم دائمی خواهند شد. روان شناسان، چشم چرانی را نوعی بیماری روانی می شمارند. بینایی، یکی از مهم ترین اعضا برای تحریکات جنسی است. اگر فرد تنها از نظربازی برای ارضای کشش جنسی استفاده کند، دچار نوعی انحراف شده است معمولاً شخص نَظَر باز با مشاهده و نگاه ارضا نمی شود و به همین جهت گاه مبتلا به استمناء و خود ارضائی می شود. این گونه افراد کنج کاوی شدیدی نسبت به دیدن اندام برهنه جنس مخالف دارند و این امر گاهی باعث می شود ساعت ها پشت پنجره یا روی بالکن ها یا کنار کوچه و خیابان به نظاره گری بپردازند تا شاید به کام دل برسند. منابع دینی نیز قرنها قبل از روانشناسان، چشم چرانی را نوعی انحراف و بیماری دانسته است رسول خدا(ص) فرمود: هر عضوی از بنی آدم بهره ای از زنا دارد، و زنای چشم نگاه کردن (به بدن نامحرم) است.» 2ـ چشم چرانی آرامش روحی و روانی انسان را نابود ساخته و فرد را دچار اضطراب و تشویش می نماید. با توجّه به قدرت و دامنه نفوذ عاطفی زن و مرد بر یک دیگر و نقش حساس آن دو در تأمین نیازهای طبیعی و غریزی، جلوه گری زنان و دختران و جاذبه های جنسی موجب جلب پسران و مردان شده اگر نتواند از نگاه خود داری کند. شدیداً انحراف اذهان و آشفتگی فکر و دل آن ها را در پی دارد.نگاه هم برای مردان مشکل ساز است و هم برای دختران و زنان، چرا که برخی زنان و دختران نیز تلاش می کنند که زمینه جذب و توجه و نگاه کردن دیگران را به خود جلب کنند. 3ـ بیمار شدن عقل علی(ع) ؛ کسی که با شهوت همراه است جان و عقلش مریض و بیمار است. وقتی عقل بیمار شد تصمیم گیریها و رفتارهای انسان نیز بیمارگونه خواهد بود. 4ـ تنوع طلبی انسانی که پیش از ازدواج چشم چرانی را تجربه کرده هنگام ازدواج اولاً به همسر خویش به دید شک و تردید می نگرد که نکند او هم چون خودش چشم حرام به سوی نامحرمان داشته باشد، ثانیاً خود هر روز به دنبال دیدن مناظر جدید از صحنه های حرام است و تنوع طلبی و دیدن صحنه های حرام روان او را بیمار می سازد و چه بسا زندگی موجود را به سردی کشانده گرفتار دام های فساد خواهد ساخت. ویل دورانت می گوید: «فساد پس از ازدواج بیشتر محصول عادت های پیش از ازدواج است.» نگاههای حرام و چشم چرانی علاوه بر پیامدهای روحی و روانی، زیانها و اثرات سوء خانوادگی و اجتماعی نیز دارد که به اهم آنها اشاره می شود: 1ـ بدنامی طرفین چه بسیاری دوستی ها و ارتباط های نامشروع که از نگاه و یک چشمک زدن آغاز شده ولی نگاه های هوس آلود و تداوم آن و تسلّط طبیعی شهوت آن را به ناکجا آباد کشانیده، سبب بدبختی و بدنامی طرفین گردیده و حتی افشا شدن برخی از این روابط بعد از ازدواج، کانون گرم خانوادگی را متلاشی نموده، سبب بروز مشکلات خانوادگی و اجتماعی شده است. @khanjanidroos 2-مقایسه های هوس آلود در جامعه ای که نگاه به نامحرم رائج شود به دنبال آن جلوه گری ها و فرهنگ برهنگی و بدحجابی حاکم می شود، و در پی آن زن و مرد به هر سوی و هر کس که بخواهند نگاه می کنند. اینجاست که همواره در زندگی حالت مقایسه بوجود می آید مقایسه میان آنچه دارند و آنچه ندارند. و این مقایسه ها هوس را دامن می زند و خانواده را در معرض نابودی قرار می دهد. زنی که سال ها در کنار شوهر و در مشکلات با او زندگی کرده، پیداست اندک اندک بهار چهره اش، شکفتگی خود را از دست می دهد و روی در خزان می گذارد و در چنین حالی است که سخت محتاج مهربانی و وفاداری همسر خویش است، امّا ناگهان زن جوان تری از راه می رسد و در کوچه و بازار و اداره و مدرسه با پوشش نامناسب خود و نگاههای حرام به همدیگر، فرصت مقایسه ای را پیش می آورد که مقدمه می شود برای ویرانی اساس خانواده. 3ـ نگرانی دائمی جوانانی که از طریق نگاه های هوس آلود بهم رسیده و ازدواج و پیوند زندگیشان بر اساس این بنیان سست بن
ا شده است همیشه طرفین، خصوصاً زنان این نگرانی را دارند که نکند همسرش دوباره صید نگاه دیگری شود و زندگی او از هم بپاشد، و همین نگرانی همیشگی در عدم آرامش روحی و روانی او کافی است که زندگی او را به تلخ کامی بکشاند. 4ـ از هم پاشیدگی خانواده اگر سری به هفته نامه ها و مجلّات خانوادگی بزنیم، صفحات راز و پزشک مشاور، مملو از غم نامه هایی است که دخترها و پسرها از دوستی ها و ازدواج های ناکام خود نوشته اند، بسیاری از ایشان وقتی شور و اشتیاق اوّلیه شان فرو نشست و با واقعیّت های زندگی، بیش تر آشنا شدند، با یک دیگر احساس نوعی بیگانگی و غرابت نموده، با عدم تفاهم در زندگی مشترک مواجه می شوند. 5 ـ زایش گناه نقطه آغاز بسیاری از گناهان نگاه است، وقتی نگاه رفت، به دنبال آن دل می رود، دل رفت به دنبال آن دین می رود، بسیارند کسانی که گرفتار دام زنا و یا خودکشی و یا دیگر کشی شده اند ولی آغاز آن با یک نگاه بوده است. از روایات میشود فهمید که حتی نگاه به لباس زن انسان را وادار می کند که به خود او نگاه و نگاه به نامحرم کم کم انسان را به کار خلاف عفّت می کشاند وهلّم جرّا. لذا بهترین راه برای دوری از شهوات حرام، چشم پوشی از نگاه حرام است. برای كنترل نگاه از گناه راهكارهایی وجود دارد كه مهمترین آن ها عبارتند از: 1- خداباوری: اعتقاد به خدا و یقین داشتن به این كه انسان در محضر خدا است . خدا ناظر بر تمام احوال و درون آدمی است، به انسان كمك میكند نگاه خود را كنترل نماید. امام صادق (ع) میفرماید: «فروبستن چشم از گناه میسّر نیست مگر این كه انسان عظمت و جلال پروردگار را در قلبش مشاهده كرده باشد». 2- توجه به آثار فروبستن چشم: اگر انسان بداند كنترل نگاه چه آثار و بركاتی دارد، قطعاً بر ادامه آن تشویق خواهد شد. آثار و فوائدی كه بر چشم پوشی مترتب است، عبارتند از: الف) راحتی دل: كسی كه چشمش را فرو بندد، دلش را آرام كرده است. با چشم چرانی انسان احساس آرامش نمیكند، زیرا احساسات و غرایز شهوانی تمام ناشدنی و سیریناپذیر است . نفس اماره انسان را به بدی و زشتی هر چه بیش تر وادار میكند. ب) كشف حقایق: رسول اكرم (ص)؛ «چشم تان را فرو بندد تا عجائبی را ببینید». ج) شیرینی عبادت را حس كردن: 3- توجه به عواقب چشم چرانی: كسی كه بداند چشم چرانی چه پیامدهای ناگواری دارد، قطعاً به ضرر خود اقدام نخواهد كرد و نگاهش را كنترل خواهد كرد. رسول اكرم (ص) میفرماید: «كسی كه چشمش را از حرام پر كند، خداوند روز قیامت چشمش را از آتش پر خواهد كرد، مگر آن كه توبه كند و برگردد». 4- طرد افكار شیطانی: برای كنترل نگاه، باید اندیشه را از نفوذ افكار شیطانی دور نگه داشت، زیرا گام نخست در انحراف، فكر كردن در باره آن است. @khanjanidroos 5-پرهیز از عوامل تحریک زا تخیلات تحریك كننده، رفت و آمد در جاهایی كه نامحرم است، گفت و گو با نامحرم، دیدن فیلمها و عكسهای مبتذل، زمینه را برای چشم چرانی فراهم میكند. 6- دقت در دوست‌یابی: بررسیها نشان میدهد كه نوجوانان، اوّلین قدمهای انحراف و تباهی را به كمك دوستان ناباب برداشته، سپس در سراشیبی سقوط قرار گرفتهاند. آلودگی و انحراف، به سرعت از طریق دوستان نااهل به افراد پاك و سالم سرایت میكند و چشم چرانی از این قاعده مستثنا نیست. 7- ازدواج: 8- تقویت اراده: چشم چرانی اگر به صورت عادت در آمده باشد، همچون خصایص طبیعی و ذاتی، دامنه دار و پر نفوذ میگردد و به منزله طبیعت دوم در میآید. در این حال رهایی از این عادت ناپسند، نیاز به تصمیم و عزمی راسخ دارد. آن چه در شروع كار مهمّ است، خواستن و انگیزه داشتن است. @khanjanidroos
من یکی از دوستام فرادرمانی میرفت و هنوزم میره که من چندماه پیش باهاش قطع ارتباط کردم....میگفت مثلا همینجوری نشسته بودم میدیدم بافت بلوزم داره از هم جدا میشه غیرارگانیکا اذیتم میکردن که از این راه برگردم یا نصفه شب دیدم یه پیرزن که همون غیر ارگانیکم بود از بدنم خارج شد صداشم شنیدم...به نظرتون این ادعاهاش درست بوده؟ @Khanjanidroos
‍ 💢 فسادهای اخلاقی در جلسات عرفان های نوظهور😱 💠 برنامه مدون وزارت اطلاعات برای شناسایی و برخورد با جریانات انحرافی ✍ سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: ✍ انواع فساد های اخلاقی و اقتصادی در جلسات این گونه گروه‌ها رخ می دهد به گونه ای که خانواده های متعددی از طریق این حلقه و گروه های نو ظهور کارشان به نابودی کشیده شده است. 👈 لازم است که خانواده ها به موضوعات و جلساتی که به صورت روزمره و خارج از حیطه کاری برگزار می شود و عناوین مختلفی چون عرفان و مناسک مذهبی دارند توجه کنند 👉 @Khanjanidroos
⚜تحلیلِ فرار مؤسس و مربیان عرفان حلقه از مناظره⚜ ✍ پاره‌ای از عوامل که در ادامه به آنان خواهیم پرداخت، باعث شده است تا رئیس و مربیان فرقه‌ی حلقه از مناظره با منتقدین گریزان باشند تا مبادا مردم به هویت واقعی این فرقه و اتباعش آگاه شوند.👇👇👇👇 1⃣💠- ضعف مبانی و آگاهی به باطل بودن باورهای خود 🔴محمد علی طاهری یک فرد عوام اما پر مدعا و بی اطلاع از مبانی دینی و عرفانی است، وی بارها به این مسئله اعتراف کرده است. از طرفی چیزی که حق نباشد، هیچگاه قابل دفاع نیست. آنان برای بر ملا نشدن باطل بودنِ مرام و مَسلکشان چاره‌ای جز پنهان کاری ندارند. یعنی نمی‌خواهند به جامعه‌ی پزشکی و عالمان دینی پاسخگو باشند، چرا که پاسخگویی آنان و مناظره‌ی با منتقدین مساوی با آشکار شدن انحرافات آنان است. 2⃣💠- سوء استفاده‌های مادی 🔴بر کسی پوشیده نیست که فرقه‌ی حلقه به صورت هِرمی درآمد زآیی داشته است. افراد زیادی که تا قبل از ورود به این فرقه درآمد مطلوبی نداشته‌اند، امروزه صاحب پول خوبی از بابت تدریس انحرافاتِ طاهری از مردم شده‌اند. 3⃣💠- کسب موقعیت اجتماعی 🔴همچنین بسیاری از این مسترها، امروزه وقتی استاد خطاب می‌شوند و ده‌ها نفر هر هفته و بلکه روزانه به سخنان آنان گوش می‌دهند و از آنان مشاوره می‌گیرند، دچار این پندار شده‌اند که واقعاً استاد عرفان و معارف دینی هستند. 4⃣💠- مخالفت با حاکمیت 🔴بخشی از حلقه‌ای‌ها نه به طاهری معتقدند و نه آموزه‌های او را می‌شناسند. تنها از سر مخالفت با حاکمیت، عرفان حلقه را به عنوان مکتبی برای مقابله با نظام و بیان اعتراضات خود قرار داده‌اند. 5⃣💠- سوء استفاده از زنان 🔴از آنجایی که کلاس‌های فرقه‌ی حلقه مختلط است و بخش اعظمِ شاگردان این کلاس‌ها خانم‌هایی هستند که آنچنان به حجاب پایبند نبوده و همچنین در این فرقه لمس نامحرم و در کنار او بودن تحت عناوین و شروطی مثل وحدت، آشتی و صلح با همه و تن واحده بودن توجیه می‌شود، مکان مناسبی را برای افراد هوس ران و بی اخلاق، برای سوء استفاده‌ی از زنان فراهم کرده است. 🌱🌱🌱🌱🌱 مطلبی دیگه هم که لازمه اضافه بشه بحث درمان که نه شناخت کافی دارند و نه اینکه دیدگاه علمی و پزشکی با مستند و مدارک دارند ونه در جایگاه طب مکمل قرار گرفته چرا که یه نمونه کسی که دارو مصرف میکند طب مکمل هماهنگ با روش پزشک جلو میرود حتی در ریکی مخالفت دارو نداریم و برعکس عرفان لازمه اینکه دارو قطع بشه فقط اتصال . در روش درمان شخص لازمه اصول پرهیزگاری و تقوا و پاکسازی از آلاینده های منفی مثل غرور ، خودخواهی و.... انجام دهد که با جریان انرژی که ساطع میشود به مشکل برخورد نشود چرا که یه شخص بیمار امکان انتقال بیماری به شخص سالم رو دارد ولی در عرفان با تمام خصلتهای منفی که دارند و بمونه اتصال اهریمنی چه آسیب های جدی به روح ،روان و جسم وارد میشود @Khanjanidroos
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا