eitaa logo
نسیم فقاهت و توحید
640 دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
2.1هزار ویدیو
99 فایل
•┈┈✾🍀﷽🍀✾┈┈• این کانال شامل ؛ 📚 جلسات سخنرانی و تدریس #رضا_خانجانی و همچنین؛ 📤 نشر بیانات متفکران و شخصیتهای طراز اول #انقلاب_اسلامی ارتباط با مدیر @samenolhojajjj
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سیدمرتضی آوینی: رودرویی مستقیم انقلاب اسلامی و آمریکا حتمی است...چه بسا که صیرورت انقلاب خیلی زودتر از آنچه ما انتظار داریم به مراحل انتهایی تمامیت خویش نزدیک شود. @khanjanidroos
Mahmood Karimi - Bebar Ey Baroon (128)(1).mp3
5.07M
🏴ببار ای بارون ببار..😭 #حاج_محمود_کریمی @khanjanidroos
با کنایه؛ مصرعی می گویم و رد می شوم! فاطمیه... دفن در شب... قسمتِ سردار ما!💔 @khanjanidroos
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم وعَدَ اللَّهُ الَّذِینَ ءَامَنُواْ مِنکمْ وَعَمِلُواْ الصلِحتِ لَیستَخْلِفَنَّهُمْ فِی الْأَرْضِ کمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِینَ مِن قَبْلِهِمْ وَلَیمَکنَنَّ لَهُمْ دِینَهُمُ الَّذِی ارْتَضَی لَهُمْ وَلَیبَدِّلَنَّهُم مِّن بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْناً یعْبُدُونَنِی لَایشْرِکونَ بِی شَیئاً وَمَن کفَرَ بَعْدَ ذلِک فَأُوْلئِک هُمُ الْفسِقُونَ خدا به کسانی از شما که ایمان آورده و [کارهای ] شایسته انجام داده اند، وعده داده است که قطعاً آنان را در زمین جانشین خواهد کرد، همان گونه که کسانی را که پیش از آنان بودند، جانشین کرد؛ و مسلماً دینشان را که برای آنان پسندیده است، به نفعشان مستقر خواهد کرد، و البته بعد از ترسشان (وضعیت) آنان را به آرامش مبدّل می کند، در حالی که مرا می پرستند [و] هیچ چیز را شریک من نخواهند ساخت. و کسانی که بعد از آن کفر ورزند، پس فقط آنان نافرمانبردارند. 💠 نکته ها و اشاره ها 💠 1.خدا در این آیه به مؤمنان شایسته کردار، چهار وعده داده است: الف) آنان صاحب حکومت جهانی می شوند؛ ب) دین حق در همه جا امکانات نشر می یابد؛ ج) نگرانی های آنان به آرامش و امنیت تبدیل می شود؛ د) در نهایت توحید خالص و خداپرستی تحقق می یابد. 2.در این آیه بیان شده که گروهی از مردم قبل از مسلمانان بر زمین حکومت و خلافت کردند.» مقصود از این گروه، یا افرادی هم چون آدم، داود و سلیمان و بنی اسرائیل هستند که قرآن به خلافت و حکومت آنان اشاره کرده است و یا گروهی از اقوام مؤمن و صالح که بر زمین یا بخشی از آن حکومت کردند. البته مانعی ندارد که حکومت همه ی این افراد و گروه ها مقصود آیه باشد. 3.مقصود از «ارض» در این آیه یا کل جهان و حکومت جهانی است و یا بخشی از زمین؛ البته با توجه به این که حکومت های پیشینیان که در این آیه به آنها اشاره شد، شامل بخشی از زمین می شد، مانعی ندارد که مقصود از «ارض» بخشی از زمین باشد. 4.وعده ی الهی در مورد حکومت و خلافت که در این آیه داده شده است، مخصوص چه کسانی است؟ برخی از مفسران آن را مخصوص صحابه ی پیامبر صلی الله علیه و آله می دانند که در عصر رسول خدا به حکومت بخشی از زمین دست یافتند. برخی آن را اشاره به همه ی مسلمانانی می دانند که مؤمن و شایسته کردارند و به حکومت الهی دست می یابند. و برخی دیگر از مفسران این آیه را اشاره به حکومت جهانی امام مهدی علیه السلام می دانند. البته مانعی ندارد که این آیه اشاره به همه ی این موارد باشد و هر کدام مصداقی از آیه باشند و مصداق کامل آن در زمان حضرت مهدی (عج) تحقق یابد که جهانی سازی مثبت انجام می گیرد. 💠 آموزه ها و پیام ها 💠 1.به آینده امیدوار باشید که آینده ی بشریت روشن و نویدبخش است. 2.سرانجام خلافت و حکومت از آنِ مؤمنان شایسته کردار است. 3.در نهایت دین اسلام بر جهان حاکم می شود و جهانی سازی مثبت تحقق می یابد. 4.در آینده، آرامش و امنیت در انتظار مؤمنان است. 5.نتیجه ی حکومت مؤمنان صالح، پیاده شدن توحید در جامعه است. 6.حتی در حکومت عدل الهی، افراد منحرفی پیدا می شوند. ☀️سوره نور، آیه 55☀️ @khanjanidroos
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
گاهـی ... فاصله و یه خمپاره است ؛ یه سیم خاردارِ به اسمِ ! از این ها که ، ... 🌷🌷🌷🌷🌷🌷 @khanjanidroos
🌿 راه را به خدا نشان نده! دعا عمل كسى است كه از امكانات خويش بهره ‏مند شده و آن امكانات را به كار انداخته است و توانايى‏ هايش را مصرف كرده است و از رب خويش طالب است. او خواستار است كه رب كمكش كند. 👈كسانى كه هنوز امكانات خودشان را در دست دارند و مصرف نكرده ‏اند. اگر به خدا بگويند اين كار را بكن در واقع اين‏ها مستهزءاند. مثلا غذا در دست من باشد به خدا، يا به‏ ديگرى بگويم تو اين كار را بكن، در اينجا من مستهزءام. غذا در دست من است، ولى نمى‏ دهم و به ديگرى مى‏ گويم، به خدا مى‏ گويم: «خدايا! اين گرسنه را سير كن». اگر واقعا معتقدى كه اين كار بايد بشود چرا خودت قدمى بر نمى‏ دارى و از امكان خودت استفاده نمى‏ كنى. ✅نكته اول: دعا دو خاصيّت دارد: 1- تو را به اندازه ‏اى كه مضطرّ و متوجه مى‏ شوى، به خواسته‏ هايت مى‏رساند و به تو مى‏دهند. 2- دعا مى ‏كنى به خاطر اين كه عبوديّت و وابستگى و تعلّقت را اثبات كرده باشى و برايت مهم نيست كه مى ‏دهند يا نه، برآورده مى ‏كنند يا خير. و حتّى منتظر اجابت هم نيستى كه حقيقت عبادت و بندگى دعاست‏... 👈👈نكته ‏ى مهم‏تر اينكه او قبل از استحقاق و سؤال بخشيده؛ «يا مُبْتَدِأً بِالنِّعَمِ قَبْلَ اسْتِحْقاقِها» و در جاى ديگر فرموده: «انْتَ الَّذى تُفيِضُ سَيْبَكَ عَلى‏ مَنْ لايَسْئَلُكَ». قبل از اينكه بدانم چشم و زبان و دست و پا مى‏ خواهم به من عنايت فرموده... حال بعد از اينكه مى‏ فهمم و مى‏ خواهم و اصرار مى ‏ورزم نمى‏ بخشد؟ در حالى كه بخشش‏ها از او كم نمى‏ كند؛ «كَيْفَ يَنْقُصُ مُلْكٌ انَا قَيِّمُهُ». ⚠️نكته‏ ى ديگر اينكه توقّع را بايد كنار گذاشت و صبورى كرد، اين نيست كه هر وقت خواستى بدهند، وقتى از او مى‏ خواهى به اين معناست كه از ضعف خودت و از عجزت به غناء و عنايت و لطف و رحمت او نزديك شده‏ اى. پس ديگر تو حاكم نيستى. او ربّ است و حكيم. در روايت آمده دعاى موسى در حق فرعون كه از خداوند خواست او را غرق كند، مستجاب شد و به موسى گفته شد: «قَدْ اجيبَتْ دَعْوَتُكُما». در حالى كه پس از چهل سال از استجابت دعا فرعون غرق شد. نكته‏ ى آخر اين كه، تو كه به ضعف و عجزت واقف شده‏اى و به او روى آورده‏ اى، 👈👈راه را به او نشان مده. به او واگذار كن و تفويض نما. در داستان يوسف آمده كه مى ‏گويد: «رَبِّ السِّجْنُ احَبُّ الَىَّ مِمَّا يَدْعُونَنى الَيْهِ» و ... «فَاسْتَجابَ لَهُ رَبُّهُ». زندان براى من بهتر است و خداوند هم اجابت كرد. بعد كه زندانى شده و گرفتار شده به جوانى كه همراه او در زندان بوده و نجات پيدا كرده و به خدمت شاه درآمده مى‏ گويد: «اذْكُرْنِى عِنْدَ رَبِّكَ» از من نزد پادشاه ياد كن و به خاطر همين چندين سال ديگر در زندان ماند؛ «فَلَبِثَ فِى السِّجْنِ بِضْعِ سِنينَ». اگر نجات مى‏ خواهى بگو خدايا نجاتم بده. چرا مى‏ گويى زندان برايم بهتر است و بعد متوسّل و متوجّه ديگرى مى ‏شوى؟! كه موسى گفت: «رَبِّ نَجِّنِى مِنَ الْقَوْمِ الظَّالِمينَ» و گفت:«رَبِّ انِّى لِما انْزَلْتَ الَىَّ مِنْ خَيْرٍ فَقيرٌ». @khanjanidroos
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌷🌷🌷 نظر به وجه الله سردار عزیز و شهید ما به خوبی می دانست که مقام شهادت بالاترین مقام عرفانی است که در آن عارف سالک به وجه الهی نظر می کند. جمله‌ "شهید نظر می‌کند به وجه‌ الله" که امام خمینی (ره) متذکر آن گردیدند، بخشی از یک حدیث مفصل می‌باشد که امام سجاد علیه السلام، از پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله نقل نموده‌اند. در این حدیث ایشان هفت خصلت ویژه برای شهید بر می‌شمرند که یکی از آنها، "نظر به وجه الله" می‌باشد. « لِلشَّهیدِ سَبْعُ خِصالٍ مِنَ اللَّه ...، وَ السّابِعَةُ انْ ینْظُرَ فِی وَجْهِ اللَّهِ وَ إِنَّها لَراحَةٌ لِکلِّ نَبِی وَ شَهیدٍ » ؛« پیامبر اعظم صلوات الله علیه و آله فرمودند: خداوند، هفت خصلت به شهید عطا فرموده: [... تا این که فرمود] و هفتم آن که: شهید به وجه خدا می‌نگرد و همانا آن، برای هر نبی و شهیدی، راحتی [از هر گونه ابتلایی ] است». عالَم هستی و هر چه در آن وجود دارد، همه آیات الله، اسم الله (نشانه‌های خالق علیم، حکیم، قادر، جمیل، رحمان، رحیم ...) می‌باشند، چرا که هر چه هست، تجلی اسمای اوست. "شهید"، با توجه به این نکته و با معرفت، ایمان، عمل صالح، اخلاص، مالک ندیدن خود، مالک دیدن خدا، هدف گرفتن قرب او، شریک نگرفتن در اهداف و بالتبع بندگی، سعی در اطاعت، تلاش برای قرب، و حضور به موقع در میدان با تمام قوا و هر چه که دارد [جان و مال]، حجاب‌های ضخیم ظلمانی را پشت سر گذاشته است، پس وقتی حجابی نبود، "نظر می‌کند به وجه الله". جوهره شهادت، عشق الهی است و شهید، عاشق خدا؛ اما شگرد عشق این است که تا آنجا پیش رود که دیگر از عشق و عاشق اثری باقی نماند و تنها معشوق بماند و این، همان نیل به مقام فناست که آخرین منزل سلوک الی ‌الله می‌باشد. در مباحث عرفانی، فنا ارتباط مستقیمی با تجلی الهی دارد. تجلی خدا بر قلب سالک، فنای بنده را به دنبال می‌آورد... شهید، سالکی است که با تقدیم جان خود، این حجاب را می‌زداید و به مقام کمال انسانی و فنای فی الله می‌رسد و بی‌هیچ حجاب به وجه الله نظر می‌کند و در این نظاره است که شهید با انبیا مقارنت می‌یابد. @khanjanidroos