eitaa logo
رسانه نخبگانی بانوان
575 دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
646 ویدیو
12 فایل
🔶️🔶️ رسانه نخبگانی بانوان 🔻 انعکاس اخبار و اندیشه‌های نخبگانی، جریان‌شناسی و وضعیت‌سنجی موضوعات زنان، جنسیت و خانواده ⛔️ کپی و انتشار مطالب از کانال رسانه نخبگانی بانوان فقط با ذکر نام این کانال مجاز است. 🔻 ارتباط با ادمین: @mvakili98 @Za1340
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸🔸 می‌توان افسوس نخورد؟! (قسمت اول) ✍ صغری عاشوری 🔻 می‌توان از نمایشی بودن مفرط همایش‌های مهم و بین‌المللی که در راستای مفاهیم بنیادین تمدنی ایران اسلامی که در این سال‌ها برگزار شده است افسوس نخورد؟! 🔻 اوج این افسوس‌ها را از روایت‌های منتشر شده از پژوهشگران و کنش‌گران حوزهٔ زن و خانواده حاضر در اجلاس خانواده و پیوندهای پایدار متحمل شدیم. اجلاسی که در راستای تبیین مفهوم خانواده و تبیین اهمیت پیگیری جنبش جهانی تعهد به خانواده می‌توانست نقطه استراتژیکی برای جمهوری اسلامی ایران باشد با رفتارهای نمایشی و سطح پایین باطل گردید! یقینا بر کسی پوشیده نیست زمانی که همایشی در سطح بین‌المللی برگزار می‌شود و دو تن از سران قوای کشوری در آن حضور می‌یابند نقطه ثقل محتوای آن همایش بیانات سران قوای حاضر در آن همایش است و سایر سخنرانی‌ها در راستای تبیین آن پیش می‌روند. جای تعجب نیست اگر سخنرانی سایر سخنرانان در این اجلاسیه چندان دیده نشد اگرچه سخنرانان از سطح علمی بالایی برخوردار بودند. 🔻 سوالی که ذهن نویسنده این سطور را بسیار به خود مشغول کرده این است که معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری دولت چهاردهم خود را دنباله‌رو جنبش تعهد به خانواده رییس جمهور شهید نامید در پیشبرد همایش مذکور چه نقشی ایفا کرده است؟! مقصود از پیشبرد آن است که دقیقا به رئیس جمهور برای ارائه نطق پیرامون مسئله خانواده با رویکرد تمدنی ایرانی اسلامی چه خوراک فکری ارائه نموده است تا پیگیری جدی این جنبش جهانی باشند؟! آیا نظام‌بندی فکری اساسی برای تحقق جنبش تعهد به خانواده را در دستور کار خود قرار داده است؟! طرحی برای پیاده‌سازی این ایده دارد؟! 🔻 چرا روی پرسش‌هایم نسبت به دولت و خاصتا معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری است؟! چون پیشانی اجلاسیه خانواده و پیوندهای پایدار با سخنان رئیس جمهور محترم بسته شده بود. در تمام اجلاس‌ها منطق برگزاری اجلاس در پیشانی آن نهفته شده است. به عبارت دیگر نخ تسبیح تمام ارائه‌های اندیشمندان در هر اجلاسی، به بیانات شخصیت محوری اجلاس گره خورده است. چشم مهمانان خارجی به بیانات شخصیت محوری، رئیس جمهور محترم بود. 🔻 رئیس‌جمهور محترم عملا ارائه‌ای پیرامون خانواده، جایگاه تاریخی خانواده در تمدن‌های بشری، هجمه‌های وارده به این نهاد و مصائب اتفاق افتاده برای دولت‌ها به سبب فروپاشی خانواده، چرایی پرچم‌داری خانواده توسط جمهوری اسلامی ایران، گروه‌های فعال زنان مدافع خانواده در سراسر جهان، گام‌های سیاسی مهم در جهت ایجاد جنبش جهانی تعهد به خانواده نداشت! 🔻 اجلاس‌هایی که در سطح بین‌المللی برگزار می‌شوند به مانند اجلاس خانواده و پیوندهای پایدار، پیام‌هایی نیز در سطح جهانی به دنیا مخابره می‌کنند. طبیعتاً گل این پیام‌های مخابره شده بیانات شخص محوری و مورد تمرکز در این اجلاس می‌باشد که رئیس جمهور محترم بوده‌اند. 🔻 چه دردناک است مخابره این پیام به دنیا که جمهوری اسلامی ایران حرفی برای خانواده ندارد جز اشک و آه! صد افسوس که تولیدات فکری و بنیادین پژوهشگران کهنه‌کار جمهوری اسلامی ایران پیرامون تحقق جنبش تعهد به خانواد دیده نشد! افسوس باید خورد که در کشور همسایه‌مان قطر، به آنچه که دارایی فرهنگی و تمدنی ایرانی و اسلامی است بیشتر توجه می‌شود به طوری که حدود سال ۲۰۱۲ همایشی جهانی پیرامون زن ایرانی عصر قاجار برگزار شده، کتاب‌هایی از پژوهش در مورد زن ایرانی عصر قاجار، خانواده ایرانی عصر قاجار، هنر ایرانی عصر قاجار تولید محتوا صورت می‌گیرد و به جهان ارائه می‌شود. 💠 |@rnb1402|
🔸🔸 می‌توان افسوس نخورد؟! (قسمت دوم) ✍ صغری عاشوری 🔻 در سال جاری همایشی در راستای اهمیت خانواده در دوحهٔ قطر برگزار شد که در دنیا مورد توجه واقع گردید. دولت چهاردهم در راستای جنبش تعهد خانواده در این اجلاس چه ارائه‌ای داد؟! چه صدایی از داشته‌های تمدنی ایران اسلامی مخابره نمود و به عنوان گفتمان جهانی خانواده ارائه نمود؟! آیا همیشه باید از داشته‌های فرهنگی، تاریخی و ایدئولوژیک خود غافل گردیم تا دیگر کشورهای دنیا و حتی کشورهای حاشیه خلیج‌فارس که در آرزوی داشته‌های فرهنگی، تمدنی ما هستند آن‌ها را روایت کنند و برای خود برندسازی نمایند؟! 🔻 با توجه به تازه کار بودن دولت چهاردهم، اما امیدواریم که معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، به طور جدی در راستای جنبش تعهد به خانواده گام‌های جدی بردارد. این جنبش یقینا یکی از مدخل‌های مهم بازخوانی تمدن اصیل فرهنگ ایرانی اسلامی ملت ما و عرضه آن به جهان است. نیاز است تا معاونت امور زنان مسئولیت جمع‌آوری این ثروت تمدنی پیرامون خانواده را با استفاده از پژوهشگران فعال در این عرصه برعهده بگیرد و در راستای طراحی ابتکارات اساسی به تحقق جنبش جهانی تعهد به خانواده جامه عمل بپوشاند. 🔻 بدون شک جنبش تعهد به خانواده نه تنها متضمن بازگشت انسان مدرن و حیران به اصل انسانیت خود می‌تواند باشد؛ بلکه موج فرهنگی همسویی با فرهنگ کشورمان را ایجاد می‌کند که در آماج حملات گسترده ضدفرهنگی استعمارگرایان متحدی ماندگار باشد. هم‌پیمانانی با عزم راسخ در جهت مقابله با ضدفرهنگ‌ها و ضد ارزش‌های اخلاقی و فطری مهاجم جهان بینی غربی برایمان پدید می‌آیند. هم‌پیمانانی که در کنارشان علیه استعمارگری، خون‌ریزی، انحطاط خانواده و جامعه انسانی و ترویج ناامنی مبارزه می‌کنیم. 🔻 آری جنبش تعهد به خانواده بسیار مهم است خصوصا در برهه زمانی حساسی که در آن به سر می‌بریم! نباید فرصت‌ها را از دست داد. 💠 |@rnb1402|
🔸🔸 مسئله حجاب با فشار و سختگیری قابل حل نیست 🔻آیت‌الله مکارم‌شیرازی در دیدار با حسین سیمایی‌صراف، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تبریک ایام میلاد حضرت فاطمۀ زهرا سلام‌الله علیها، نخبگان را سرمایه‌های اصلی هر ملتی برشمرد‌ و اظهار داشت: باید دلایل مهاجرت نخبگان شناسایی شود و از ظرفیت نخبگی که در حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها وجود دارد برای آبادانی مملکت استفاده شود. 🔻 شنیده می‌شود که در بعضی از دانشگاه‌ها مشکلات اخلاقی اتفاق افتاده که لازم است نسبت به آن، اهتمام ویژه‌ای داشت. 🔻 آیت الله مکارم شیرازی، گفت: حجاب تبدیل به یک مسئله سیاسی شده که نیاز هست ما هم با آن حساب شده برخورد کنیم. این مسئلۀ از طریق فشار و سخت‌گیری قابل حل نیست، بلکه باید از روش‌های ایجابی و مثبت استفاده کرد. 🔻 افرادی به طور مرموز وارد نظام آموزشی کشور شده و تغییراتی در محتوای کتاب‌ها داده‌اند که لازم است ضمن شناسایی این افراد، نسبت به اصلاح مطالب اقدام گردد. 💠 |@rnb1402|
🔸🔸 حوزه‌ زنان و نظریات بی‌سامان؛ به مناسبت دیدار فعالان زن و خانواده با رهبر انقلاب ✍ زهرا راد 🔻 حوزه زن و خانواده به لحاظ ایده‌پردازی، نظریه‌پردازی و تولید دانش نظری از یک‌سو و از جهت مسئله‌شناسی، الگوهای حل مسئله و رسیدن به حل مسائل در جمهوری اسلامی با مشکل جدی مواجه است. انقلاب اسلامی با پشتوانه نظری مستحکمی در دامن دانش الهیاتی با تکیه بر نگاه معرفتی و فلسفی در سطح بنیان‌های توحیدی و بر پایه فقه شیعه به عنوان دانش اداره جامعه متولد شده است. 🔻 نظریه سیاسی شیعی با پشتوانه مردمی و رهبری الهی انقلاب کرد و دولت اسلامی هم تشکیل داد. این نظریه زمانی به بروز و ظهور نهایی می‌رسد که بتواند نظریه‌های مرتبط با خود در ابعاد مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و تمدنی متعاضد به شریعت را در کنار خود داشته باشد و این نظریه‌ها در یک ربط منطقی بتواند مدیریت حیات انسان انقلابی را بر عهده بگیرند. 🔻 انسان انقلاب اسلامی اما در تولید این نظریات توفیقی نداشته است و نتوانسته حتی به ایده‌های متکثر در باب مسائل مبتلا‌به خود دست یابد. توقف در نظریات علوم انسانی وارداتی و ارجاع به فهم متفکرین غربی از مسائل انسان مدرن منقطع از شریعت، راه‌حل جدیدی پیش‌روی انسان انقلاب اسلامی برای حل مسائل وی نمی‌گذارد. 🔻 حوزه مسائل زن و خانواده نیز از این قاعده کلی مستثنا نیست و در فقدان بی‌نظری و بی‌عملی در رنج است. این مسائل به دلیل اهمیت استراتژیک در نزاع تمدنی جمهوری اسلامی با تمدن غربی و پتانسیل فراوانی که برای تعارض دارند، نیازمندی عمیقی به نظریه پردازی و تبیین الگوهای حل مسئله مبتنی بر نظریات اندیشمندان انقلاب اسلامی دارد. 🔻 در میان این بی‌نظری و بی‌عملی حوزه زنان، تنها کسی که در هیچ پژوهشکده و دانشکده زن و خانواده‌ای عضویت ندارد و با حجم فراوانی از مسائل نظری و عینی در جمهوری اسلامی مواجه است، رهبری معظم است که با سرشاری عمیقی که از معارف قرآن و اهل‌بیت(ع) دارد و خلاقیت و خوش‌فکری که خصیصه شخصیتی ایشان است، روزنه‌ای از نظریه‌پردازی و راه‌حل‌های دین‌بنیاد برای مسائل زنان می‌گشاید. طراحی «الگوی سوم» در گذشته و توجه دادن به نظریه «زوجیت» در دیدار اخیر مهم‌ترین تلاش‌های معظم‌له برای خارج کردن حوزه زنان از رکود و توقف است. 🔻 اما اهالی جبهه انقلاب چه کردند؟ اهالی جبهه انقلاب به جز موارد معدود نه تنها تولید و آورده‌ای در حوزه زن و خانواده ندارد که حتی تلاش‌هایش برای ساختن و پرداختن ایده‌های رهبر معظم ثمربخش نبوده است. 🔻 الگوی سوم با وجود این‌که موضوع پژوهش‌ها و همایش‌های فراوانی قرار گرفته تا به امروز نتوانسته مسائل استراتژیک زن انقلاب اسلامی را حل و فصل کند. چون در حد یک ایده باقی مانده و به مانیفست و منشور تبدیل نشده است. حال ‌آن‌که مسائل محوری و اساسی زن انقلاب اسلامی باید با همین نظریات حل و فصل شود. 🔻 حالا و بعد از به بازی گرفتن الگوی سوم، نوبت به سرگرم شدن جماعت به «ایده زوجیت» رسیده و بدون هیج شرح و تفصیلی و تبیین وضعیت و جایگاه این نظریه در تفکر انقلابی اسلامی و تعیین نسبتش حتی با الگوی پیش گفته، «راه در رو» خوبی برای پژوهشگران این حوزه باز کرده تا از رنج بی‌نظری به آن پناه برند و زلف همه مسائل و مباحث زنان را به آن گره بزنند. 🔻 رهبری معظم در همین سخنرانی اخیر، «زوجیت» را اولین اصل در منشور زن در اسلام خواندند و افزودند براساس آیات و روایات متعدد قرآن، زن و مرد از جنس یکدیگر و مکمل هم هستند. این معنا پیش از این با عنوان «ایده مکملیت» در پژوه‌ش‌های حوزه زنان به چشم می‌خورد. 🔻 اما نکته قابل توجه در این سخنان این معناست که زن در اسلام لازم است که یک منشور یا مانیفست داشته باشد، این منشور وقتی به اصول خود می‌رسد، اولین اصل آن زوجیت است. 🔻 حال سوال این است: 1. محتوای این منشور چیست؟ 2. مقدمات و تمهیدات آن کدام است؟ 3. وجه مسئله‌بودگی آن چیست؟ 4. سطوح مسئله‌بودگی در آن کدام است؟ 5. نسبت الگوی سوم با ایده زوجیت چیست؟ 6. اصول بعدی این منشور که زوجیت اولین آن است، کدامند؟ 7. کدام مسائل زنان با این دو ایده تحلیل می‌شوند و مسائل با کدام یک حل می‌شوند؟ 8. راه‌حل‌هایی که از این دو ایده به دست می‌آید کدام است؟ 9. این دو ایده چگونه مسائل فقهی و حقوقی زنان را به عنوان گرانیگاه منازعات تمدن اسلامی و غربی، حل و فصل می‌کند؟ 10. مهم‌ترین مسئله آن است که مسئولیت تولید این منشور با کیست؟ 11. کسی برای این سوالات پاسخی دارد؟ 🔻 آیا ایده زوجیت، زین پس بدون هیچ توضیح و توجیحی به محور همه همایش‌ها، سخنرانی‌ها، رشته‌پردازی‌های و حتی پژوهش‌های حوزه زنان تبدیل خواهد شد؟ یا منشور زن در اسلام هم متولی خواهد داشت؟/بانوی تمدن‌ساز 💠 |@rnb1402|
📙📙 جمعه‌های کتابخوانی/ بخوانیم 📚 کتاب حقوق مادری در مبانی قانون‌گذاری اسلام و کنوانسیون رفع تبعیض علیه زنان 🔻 نویسنده، معتقد است دوام حیات بشر، به تثبیت جایگاه مادری است و واقع‌نگری در حیطه مباحث مادری، از ارکان اصلی زندگی بشری است، اما متأسفانه این مهم در عصر کنونی، در گذار از زندگی سنتی به مدرن، دچار تسامح شده و زیان‌های جبران‌ناپذیری به بشر تحمیل کرده، به‌گونه‌ای که به تخریب اصلی‌ترین کانون اجتماع بشری، منجر شده است. 🔻 امروزه سازمان‌های جهانی برای سامان‌بخشی به وضعیت نقش مادری و همسری، از طریق کنوانسیون‌ها، سعی در متقاعد کردن شهروندان جوامع و دولت‌ها، به پذیرش آن می‌کنند، اما به باور نویسنده، اصلاح این سامانه با پذیرش صرف قرارداد نیست؛ زیرا نقش مادری، امری اعتباری نیست، بلکه پاسخگویی در این حیطه، باید به تناسب جاگاه این امر خطیر و بر اساس نیاز طبیعی و فطری باشد. 🔻 بر این اساس، وی در این اثر، به بررسی دقیق مبانی قانون‌گذاری اسلامی پرداخته و با کمک آیات، روایات و سیره بزرگان دین، به مصادیق ارزشمند و عالی مادری، اشاره نموده و پژوهشی تطبیقی در موضوع مذکور، بین قانون‌گذاری اسلام و کنوانسیون رفع تبعیض علیه زنان، ارائه کرده است. ✍️ نویسنده: فاطمه همدانیان 🖇 ناشر: دانشگاه تربیت مدرس 💠 |@rnb1402|
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
8.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸🔸 محبوبِ آسمانی گل نام دیگرت بود، محبوبِ آسمانی اسطوره نجابت، تمثیل بی‌نشانی آن کلبه محقر، خود طور دیگری بود موسی شنید هرچند، تحقیر لن ترانی فهمیده بودم این را، خورشید بی‌زبان گفت این فوج اختران را، شبها تو می‌فشانی در هر غروب خورشید، با یاد زخم‌هایت پهلوی آسمان هم، می‌گردد ارغوانی همسایه باش با من، خورشید نیمه شبها تنها تو سایه‌ها را، تا نور می‌کشانی عطشان‌تر از کویری، ای ابر با کرامت این آتش درون را، تنها تو می‌نشانی ✍ قربان ولیئی 🔻 میلاد باسعادت بانوی عالمین، صدیقه طاهره، حضرت زهرای مرضیه به همه مسلمانان جهان تهنیت.🌹 🔻 رسانه نخبگانی بانوان این عید میلاد و روز زن و روز مادر را به همه همراهان کانال تبریک می‌گوید.🌹 💠 |@rnb1402|
🔸🔸 چرا جهان امروز به مادرانگی نیاز دارد؟ 🔻 در دوران تسلط ماشین‌ها و هوش مصنوعی، انسانیت در معرض فراموشی قرار گرفته است. ارزش‌های انسانی مانند شفقت، عشق بی‌قیدوشرط، صبوری و پرورش که ذات مادرانگی را تشکیل می‌دهند، به حاشیه رانده شده‌اند. در این میان، مادرانگی می‌تواند به مثابه طرحی احیاکننده عمل کند؛ نه تنها در خانواده، بلکه در تمام عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی و حتی سیاسی./تاملات 💠 |@rnb1402|
🔸🔸 آفرینش، پرورش، مراقبت 🔻 مادرانگی دیگر صرفاً به معنای نقش زیستی یا خانوادگی یک زن نیست؛ بلکه می‌تواند به معنای پرورش جامعه‌ای باشد که در آن همدلی، پذیرش و حمایت از دیگران جایگزین رقابت بی‌پایان می‌شود. مادرانگی در معنای نوین خود، می‌تواند الهام‌بخش سیاست‌هایی باشد که محورشان مراقبت از طبیعت، بازسازی روابط انسانی و ایجاد تعادل در نظام اقتصادی است. 🔻 از منظر فلسفی، مادرانگی نه صرفاً یک نقش اجتماعی یا زیستی، بلکه مفهومی بنیادین است که به معنای "آفرینش، پرورش، و مراقبت" در جهان تعبیر می‌شود. این مفهوم، هم درونی‌ترین لایه‌های وجود انسانی را شکل می‌دهد و هم ریشه در نظام‌های معنایی و ارزش‌های مشترک بشری دارد. اما چرا جهان امروز، در این پیچیدگی‌ها و بحران‌های مدرن، بیش از هر زمان دیگری به مادرانگی نیاز دارد؟ 🔻 فلاسفه‌ای مانند هانا آرنت به این نکته اشاره کرده‌اند که مدرنیته، با تأکید بر فردگرایی و عقلانیت ابزاری، بسیاری از ارزش‌های انسانی را که در دل پیوندهای عاطفی و اجتماعی نهفته‌اند، از دست داده است. در چنین جهانی، انسان‌ها به ماشین‌های تولید و مصرف تبدیل شده‌اند و نظام‌های اقتصادی و سیاسی، به جای تقویت انسانیت، به بیگانگی بیشتر دامن زده‌اند. مادرانگی، در معنای فلسفی آن، قدرت بازگشت به این ارزش‌های از دست رفته را دارد. 🔻 مادرانگی در فلسفه، با مفهوم آفرینش در ارتباط است؛ آفرینش زندگی، ایده‌ها و جهان‌هایی جدید. در اینجا می‌توان به اندیشه‌های مارتین هایدگر اشاره کرد که از مفهوم "بودن در جهان" صحبت می‌کند. هایدگر تأکید می‌کند که انسان باید رابطه‌ای خلاقانه با جهان خود برقرار کند. مادرانگی، با ذات آفرینش‌گر خود، می‌تواند این رابطه خلاقانه را دوباره احیا کند و به زیست‌جهانی نوین روح ببخشد. 🔻 یکی از بحران‌های بزرگ دنیای امروز، کاهش مسئولیت‌پذیری و اخلاق مراقبت است. کارول گیلیگان، فیلسوف و روان‌شناس، بر اهمیت اخلاق مراقبت در روابط انسانی تأکید دارد و معتقد است که بدون این اخلاق، جامعه به سمت فروپاشی پیش می‌رود. مادرانگی، در بطن خود، تجسمی از این اخلاق است؛ مراقبت از دیگری، پرورش دیگری و حفظ پیوندهایی که جهان انسانی را معنادار می‌کند. 🔻 جهان امروز، خسته از بی‌احساسی و مصرف‌گرایی، نیازمند بازگشت به ریشه‌های خود است؛ به مادرانگی به عنوان نیرویی که نه تنها حیات می‌بخشد، بلکه انسانیت را بازسازی می‌کند. اگر بتوانیم مادرانگی را در همه ابعاد زندگی روزمره و اجتماعی وارد کنیم، شاید بتوانیم زیست‌جهانی نوین خلق کنیم؛ جهانی که در آن عشق، همدلی و پرورش، جایگزین خشم، جدایی و بی‌ثباتی می‌شود./تاملات 💠 |@rnb1402|
🔸🔸 اجرای ۸۰۰ برنامه در هفته گرامی‌‌داشت مقام زن و روز مادر 🔻 معاون مراسم و ستادهای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در پنجمین روز از هفته زن، برنامه‌‌های این هفته را تشریح و از اجرای ۸۰۰ عنوان برنامه طی این هفته خبر داد. 🔻 حجت‌الاسلام عرب‌انصاری با اشاره به همزمانی میلاد امام خمینی(ره) با میلاد حضرت زهرا(س)، گفت: امام خمینی(ره) تأثیر بی‌بدیل در جهان داشته و جزو رهبران مطرح جهان هستند.  🔻 مادری مقامی است که انبیاء، اولیاء، مراجع، علمای دینی، بزرگان دنیا و فرزندان عالم در مقابل این جایگاه بی‌نظیر سر تعظیم فرود آورده و احترام کرده‌اند. به مادران بزرگ عالم حضرت خدیجه(س) و حضرت زهرا(س) که مادران امت اسلامی هستند، مادرانی که در دامن پرمهرشان پرورش یافته‌ایم و مادران حوزه مقاومت احترام می‌گذاریم. زن موجود بی‌نظیر خلقت است و خداوند در خلقت زن به گونه‌ای هنرنمایی و زن را منحصر به فرد کرده است و تکریم زن، تکریم فعال‌ترین بنده خدا و عضوی از جامعه است. 🔻 حجت‌الاسلام عرب‌انصاری با اشاره به فتوای امام و رهبری مبنی بر امکان تقلید بانوان از بانوان مجتهده که در حوزه زنان صاحب فتوا هستند، گفت: فتوایی که مقام معظم رهبری هفته گذشته در دیدار با بانوان مطرح کردند، پنجره جدیدی برای زنان گشود و سخنان ایشان سرفصل‌های عمیقی دارد که همگان به خصوص افرادی که در نهادهای فرهنگی و تبلیغی هستند را به مطالعه و تفکر در این سخنان دعوت می‌کنیم. 💠 |@rnb1402|
9.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸🔸 زن در خانه، هوایی است که بدون او تنفس بدون او ممکن نیست/ رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی 💠 |@rnb1402|
29.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸🔸 در حدیث کساء، شناخت از زاویه دید ملکوت رخ می‌دهد 🔻 بررسی خرق عادت جنسیتی در اسلام؛ با محوریت حدیث نورانی کساء/پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🔗 |فایل کامل تصویری| 💠 |@rnb1402|