eitaa logo
روح الله دشتی
591 دنبال‌کننده
323 عکس
246 ویدیو
35 فایل
کانال اطلاع رسانی و انتشار صوتی تصویری و دستنوشته ها استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم و استاد دانشگاه، کارشناس ارشد علوم سیاسی، کارشناس طب و تمدن اسلامی،مدیر خانه قرآن و عترت مهدیه،دبیر سابق تشکل حوزه انقلابی آیدی ارتباطی @dashti1359
مشاهده در ایتا
دانلود
دعوت به حضور دوستان در جلسه دفاعیه پایان نامه با موضوع «جایگاه أمربه معروف و نهی از منکر در مردم سالاری دینی » که به تبیین جایگاه زیربنائی آن پرداخته است. بعد از پذیرش چاپ مقاله اینجانب در ۲۷ آذر ۱۴۰۰ ، قبل از پایان یافتن موعد مقرر۳۰ آذر ۱۴۰۰ که تقدیم اداره تحصیلات تکمیلی شد،اعلام نمودم که بنابراین قاعدتاً به زودی إنشاالله ، جلسه دفاعیه حقیر برگزار می شود که دوستان را پیشاپیش دعوت به شرکت در آن میکنم و جزئیات زمان دقیق را اطلاع خواهم داد آن برنامه که به دلایلی تا امروز به تأخیر افتاد انشاالله به زودی برگزار می گردد.
عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ: مَنْ أَعَانَ عَلَى مُؤْمِنٍ بِشَطْرِ كَلِمَةٍ لَقِيَ اَللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَوْمَ اَلْقِيَامَةِ مَكْتُوبٌ بَيْنَ عَيْنَيْهِ آيِسٌ مِنْ رَحْمَتِي . امروز برای حل و فصل امور چندماه عقب افتاده ام به موسسه رفتم ... بر سردر آسانسور موسسه دیدم حدیث زیبای فوق نقش بسته است... فرمود: هر كه به نيم كلمه بر ضرر مؤمنى اقدام كند روز قيامت خداى عز و جل را ديدار كند و ميان دو چشمش نوشته شده: نااميد است از رحمت من. (اصول كافى / ترجمه كمره اى ;  ج ۵  ص ۳۶۱) ...هیچی دیگه همین
1⃣مرحوم آقای مصباح، یک استاد فکر بود...که می‌توانست مرجع و ملجأ باشد ( امام خامنه ای) 2⃣امام صادق (علیه السلام): قَالَ لِي أَبُو عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ يَا رِفَاعَةُ أَ لاَ أُحَدِّثُكَ بِأَشَدِّ أَهْلِ اَلنَّارِ عَذَاباً قُلْتُ بَلَى قَالَ مَنْ أَعَانَ عَلَى مُؤْمِنٍ بِشَطْرِ كَلِمَةٍ اَلْخَبَرَ . امیرالمؤمنین (علیه السلام): مَنْ أَعَانَ عَلَى مُؤْمِنٍ فَقَدْ بَرِئَ مِنَ اَلْإِسْلاَمِ . ✍ در بین مؤمنین، آن کسی که بیش از همه در نظر خدا حرمت دارد، عالم فقیه مؤمن انقلابی است مانند که ولایت الهی را هم دارد و در رتبه بعد علمایی چون یزدی که نزد او زبانزد هستند و در رتبه بعد .... ...و در نهایت شامل کمترین مؤمنین هم می شود 🔻 من از خدای متعال میخواهم مرا حافظ این حرمت قرار دهد، از دیگران هم میخواهم به این انذار الهی پایبند باشند.. @rohallahdashti
قَضاءُ حاجَةِ المُؤمِنِ ۴۶۲۱.رسولُ اللّهِ صلى الله عليه و آله :مَن قضى لأخيهِ المؤمنِ حاجَةً كانَ كمَنْ عَبدَ اللّهَ دَهرَهُ . هر كس براى برادر مؤمن خود حاجتى برآورد، چنان است كه همه عمرش را به عبادت خدا سر كرده باشد. ✍لابد آن شعر منسوب به اسدی طوسی را شنیده اید که در هر بیتش مصرع اول سلطان غزنوی را خشمگین و مصرع دومش او را شاد می گرداند... این داستان دو پیام قبل ما بود که از جهتی تست شخصیت و آزمونی بود برای شناخت آدمهای عجول و احساساتی با قضاوت‌های خام و ناپخته و موضع گیری های خارج از ضوابط شرع.... @rohallahdashti
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‏🔴مصادره اموال نادر طالب زاده... یا مصادره سند و مدرک... یا ترور شخصیت... خداوند به ما صبر بر شداید مسیرش را بدهد... 🔻 افسانه نیست نقش نفوذی ها❗️ ✅حتما ببینید ممکن است آنچه برای مرحوم نادر طالب‌زاده رخ داد نظایر آن را برای من و شما هم به وجود بیاورند، آنگاه چه خواهیم کرد؟ ولو حاکم شرع بودند و بعداً صرفا عذرخواهی کردند و هرگز جبران نکردند و نمی توانند جبران کنند... ⭕️ با وجود سنگ اندازی انقلابی نماها، پایداری و ایستادگی مردانه ات پای اعتقادات و انقلاب دیدنی است. ✅ با امام حسین محشور بشی مرد عاشق بصیر زیرک برای ما هم دعا کن 🙏 🔶داشتم فکر میکردم اگه گوشه ای از این اتفاق برای دیگران افتاده بود چه میکردند ؟؟ 🔶دایره ی انکار و دشمنی شان تا کجا گسترده میشد ؟ 🔶طاقت تحمل گوشه ای از این تیرها رو تو مسیر داشتند ؟ و داریم؟ 🔷چقدر پای کار انقلابیم؟ 🌹صلوات و فاتحه ای به روح پاکشون هدیه کنیم @rohallahdashti
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یادی کنیم از سخنرانی حماسی رهبر عزیزمان در سال ۵۹ 🔹امام خامنه‌ای روحی فداه : «بسم اللّه محاکمه کنید! بسم اللّه آقایان پررو و وقیح، محاکمه کنید مرا! منم شما رو دعوت می کنم به محاکمه، محاکمه کنید تا مردم بفهمند که چه جریاناتی در پشت پرده‌های پلید سالوس و تزویر شما می گذرد! » 🔴پی نوشت کانال فریاد ابوذرها که بنده خیلی نپسندیدم اینه : در پی بیانیه ۲۳۳ نفر از نمایندگان مجلس و درخواست از وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه برای برخورد با منتقدین سفر خانواده آقای قالیباف به ترکیه ، یادی کنیم از... 🔻پی نوشت پیشنهادی شما چیست؟ 🔻ما هم فکر میکنیم شاید در آینده پی‌نوشت مناسبی تقدیم نمودیم... @rohallahdashti
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ إِيمَانا تُبَاشِرُ بِهِ قَلْبِي وَ يَقِينا حَتَّى أَعْلَمَ أَنَّهُ لَنْ يُصِيبَنِي إِلا مَا كَتَبْتَ لِي وَ رَضِّنِي مِنَ الْعَيْشِ بِمَا قَسَمْتَ لِي يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ خدايا ايمانى از تو مي‏خواهم كه دلم با آن همراه شود و باوری كه بدانم هرگز چيزى به من نمي رسد،مگر آنچه كه تو برايم ثبت كردى‏ و مرا از زندگى به آنچه كه نصيبم فرمودى خشنود بدار،اى مهربان‏ترين مهربانان. ✍این فراز آخر دعای ابو حمزه ثمالی، می آموزد که در برابر تمام ناملائمات آسوده خاطر باش و بگو : سلسله موی دوست حلقه دام بلاست هرکه در این حلقه نیست فارغ از این ماجراست.... گر بنوازي به لطف ور بگدازي به قهر حکم تو بر من روان زجر تو بر من رواست هر که به جور رقيب يا به جفاي حبيب عهد فرامش کند مدعي بي وفاست @rohallahdashti
روح الله دشتی
اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ إِيمَانا تُبَاشِرُ بِهِ قَلْبِي وَ يَقِينا حَتَّى أَعْلَمَ أَنَّهُ لَن
گر برود جان ما در طلب وصل دوست حیف نباشد که دوست، دوست تر از جان ماست گر بنوازی به لطف ور بگذاری به قهر مهر تو بر من روان قهر تو بر من رواست 🔹متن کامل این غزل سعدی در تصویر فوق.. @rohallahdashti
هدایت شده از حوزه انقلابی
4_5829948703049255525.mp3
45.56M
☑️علت شهادت نادر را از زبان خودش بشنوید ✅ مگوی استاد نادر در جلسه ای که بعد از فوت ایشان منتشر شد! صحبتهای آتشین مرحوم طالب‌زاده درباره: 🔴خیانت وزارت بهداشت به حجاج 🔴 واکسن های وارداتی سینوفارم و تزریق آن به عنوان برکت به مردم! 🔴 واکسیناسیون کووید یک اقدام تروریستی ! 🔴داروی امام کاظم علیه السلام را بیلبورد بزنید و تبلیغ کنید، دشمنان جلوی آنرا گرفته اند. (از دقیقه پنجاه به بعد) 🔻دفاع منطقی شهید نادر طالب‌زاده از کنار گذاشتن طب شیمیایی 🔻دفاع شهید نادر طالب زاده از اعتراضات مخالفان واکسیناسیون و کرونا هراسی 🔻دفاع شهید نادر طالب زاده از طب اسلامی و احادیث طبی 🌹 حوزه انقلابی ╭┅──────────────┅╮ 🕌https://eitaa.com/joinchat/307429376Ccb9b7c02da ╰┅──────────────┅╯
درخواست عفو و بخشش علی ابن الحسین از غلامان و کنیزانش در آخرین شب ماه مبارک رمضان  [الصحیفه السجادیه الجامعه - در آخرين شب آن - صفحه۲۸۵]  امام صادق عليه السلام مى فرمود: حضرت علىّ بن الحسين عليهماالسلام هرگاه ماه رمضان فرا مى رسيد، هيچ غلام و يا كنيزى را كتك نمى زد، و اگر غلام يا كنيزى گناهى مرتكب مى شد، نزد خود مى نوشت فلانى گناه كرد و فلان كنيز گناه كرد در فلان روز و فلان وقت و او را كيفر نمى داد، پس كيفر آنها جمع مى شد تا اينكه آخرين شب ماه رمضان فرا مى رسيد، و آنان را فرا مى خواند، و در اطراف خود جمعشان مى كرد، سپس آن نامه را آشكار مى نمود و مى فرمود: اى فلان تو چنين و چنان كردى، و تو را ادب نكردم، آيا اين را بياد مى آورى؟ و او مى گفت: آرى اى فرزند رسول خدا. تا به همه آنها رسيدگى مى كرد، و از همه اقرار مى گرفت، سپس در ميان آنان مى ايستاد و به آنها مى فرمود: صداهايتان را بلند كنيد و بگوييد: اى علىّ بن الحسين، پروردگار تو هر چه را عمل كردى بر تو شماره كرده است آنگونه كه شماره كرده اى بر ما هرچه را عمل كرده ايم، و نزد او نامه اى است كه به حق، با تو سخن مى گويد و هيچ كار كوچك يا بزرگى را رها نمى كند از آنچه عمل كرده اى، مگر اينكه آن را به شمار آورده باشد، و هر چه را عمل كرده باشى حاضر مى بينى، آنگونه كه ما يافتيم هر چه را عمل كرديم نزد تو حاضر، پس عفو كن و گذشت نما آنگونه كه از پروردگار اميد عفو دارى و آنگونه كه دوست دارى كه عفو كند پروردگار، تو را، پس ما را عفو كن، او را بخشنده و مهربان و آمرزنده مى يابى، و ستم نمى كند پروردگار تو بر كسى همانگونه كه نزد تو نامه اى است كه بر ما به حق سخن مى گويد و هيچ كار كوچك يا بزرگى را رها نكرده از آنچه انجام داده ايم مگر اينكه به شمار آورده است، پس بياد آور، اى علىّ بن الحسين، خوارى ايستادنت را در پيشگاه پروردگارت ، كه حاكم عادل است، و به سنگينى دانه خردلى ظلم نمى كند، و آن را روز قيامت مى آورد، و كافى است خداوند، كه حساب كننده و گواه باشد، پس عفو كن و گذشت نما، پروردگار، تو را عفو مى كند و مى گذرد، كه او مى فرمايد: «وَلْيَعْفُوا وَلْيَصْفَحُوا ألا تُحِبُّونَ اَنْ يَغْفِرَ اللّه ُ لَكُمْ». سپس آن حضرت به خود خطاب مى كرد و آن را بلند مى خواند، و آنان را تلقين مى كرد، و آنان همراه او فرياد مى كشيدند و او در ميانشان مى ايستاد، و گريه و زارى مى نمود و مى گفت: رَبِّ اِنَّكَ اَمَرْتَنا اَنْ نَعْفُوَ عَمَّنْ ظَلَمَنا وَقَدْ ظَلَمْنا اَنْفُسَنا، فَنَحْنُ قَدْ عَفَوْنا عَمَّنْ ظَلَمَنا كَما اَمَرْتَ، فَاعْفُ عَنّا فَاِنَّكَ اَوْلى بِذلِكَ مِنّا وَمِنَ الْمَأْمُورينَ، وَاَمَرْتَنا اَنْ لا نَرُدَّ سائِلاً عَنْ اَبْوابِنا وَقَدْ اَتَيْناكَ سُؤّالاً وَمَساكينَ، وَقَدْ اَنَخْنا بِفِنائِكَ وَ بِبابِكَ نَطْلُبُ نائِلَكَ وَ مَعْرُوفَكَ وَعَطاءَكَ، فَامْنُنْ بِذلِكَ (۲۴۹) عَلَيْنا وَلا تُخَيِّبْنا، فَاِنَّكَ اَوْلى بِذلِكَ مِنّا وَمِنَ الْمَأْمُورينَ. اِلهى كَرُمْتَ فَاَكْرِمْنى اِذْ كُنْتُ مِنْ سُؤّالِكَ، وَجُدْتَ بِالْمَعْرُوفِ فَاخْلُطْنى بِاَهْلِ نَوالِكَ يا كَريمُ. سپس روى به آنان مى كرد، و مى فرمود: شما را بخشيدم، آيا شما مرا و آنچه را از من به شما رسيده است از بدرفتاريم مى بخشيد؟ و آنها مى گفتند: تو را بخشيديم اى سرور ما، در حالى كه تو بدى نكرده اى. آنگاه حضرت عليه السلام به آنها مى فرمود: بگوييد: اَللّهُمَّ اعْفُ عَنْ عَليِّ بن الْحُسَيْنِ كَما عَفى عنّا، وَأعْتِقْهُ مِنَ النّار كَما أعتَقَ رِقابَنا مِنَ الرِّقِّ. و آنان اين را مى گفتند. حضرت مى گفت: اَللّهُمَّ امينَ يا ربَّ العالَمينَ. (خداوندا، اجابت فرما، اى پروردگار جهانيان) برويد، كه شما را عفو كردم، و گردنهايتان را از طوق بندگى رها نمودم، به اميد آنكه از من عفو شود، و گردنم رها گردد پس آنان را آزاد مى كرد، و هنگامى كه روز عيد فطر فرا مى رسيد به آنان جوايزى مى داد، كه آنها را نگه مى داشت، و بى نيازشان مى كرد از آنچه در دست مردم بود... «حديث» @rohallahdashti
گفت و شنود: آستین بالا زدن رهبری جلوی دوربینها را نمی بینید⁉️🧐 ( فرض کنید بجای سال ۱۴۰۰ اکنون سال ۱۳۹۵ بعد از فوت هاشمی است و این گفت و شنود را بخوانید و درباره سه دسته در این گفتگو نظر دهید) 1⃣🗣 : رهبر معظم، آستین رو زده بالا و آشکارا جلوی دوربین ها بزرگداشت گرفته برای هاشمی رفسنجانی(بعد از فوت هاشمی) و رهبری اندرون و بیرون ندارند رهبری فرمودند « من انقلابیم » ایشان با کسی تعارف ندارند... فعل رهبری هم حداقل برای انقلابی ها دلالت بر وجوب می کند حالا که فعل رهبری ( خصوصاً جلوی دوربین) دلالت بر وجوب دارد و ما ( حتی اگر فعل ایشان دال بر وجوب هم نبود )مثل سید حسن نصرالله فوق همه بحثها دنبال مقاصد قلبی رهبری هستیم و دل ایشان، مخالف عملشان نیست پس قطعاً ایشان علاقمند بزرگداشت گرفتن برای هاشمی هستند..... مهم اینه که ایشان آستین بالا زده باشند، خواه برای .... باشد خواه برای بزرگداشت هاشمی.... فرقی نمی کند.... قول به مصلحت و...هم یعنی فریبکاری و دورویی و ترس و .... پس واجب بوده همه نهادها و ارگان‌ها و...به تبع رهبری، برای هاشمی بزرگداشت بگیرند.... شما باید مواخذه کنید کسانی که بزرگداشت نگرفتند😃 و من الان خیلی احساس گناه میکنم که چرا ما نگرفتیم😃 😃آخه از دیگران انتظاری نیست اما فلان مرکز خیلی انقلابی دیگه چرا کوتاهی کرده؟☺️ و حداقلش اینه که فعل رهبری دلالت بر جواز می کند و شما نباید دفتر تبلیغات را که رفته مثل رهبری برای هاشمی بزرگداشت گرفته را مذمت و ملامت کنی...😢 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 2⃣👤 : آری از نظر ما هم باید مثل سیدحسن نصرالله دنبال مقاصد قلبی رهبر باشیم و آستین بالا زدن رهبری برای یک‌ کار، نه تنها هیچ دلالتی بر وجوب ندارد بلکه در چنین مواردی اگر قراینی داشته باشیم که داریم، فعل رهبری بنابر مصالحی بوده است، و مقصود قلبی ایشان از این اقدام مقابل رسانه ها، تشویق ما به این موضوع نبوده، و ممکن است در مواردی برای دیگران حتی جایز هم نباشد.... هیچ دال لفظی هم نداریم که صراحتا مردم را به این موضوع دعوت کرده باشند ممکنه به مسؤلین توصیه هایی کرده باشند اما به مردم توصیه نداشتند که بزرگداشت بگیرید.... بلکه دفترشان وقتی سؤال شده که « آیا ما هم باید از این فعل رهبری که رسانه ای شد تبعیت کنیم؟ » رسماً پاسخ شرعی دادند که نه چنین دلالتی وجود دارد و هم تصریح کردند که در این موضوعات نظر نمی دهند و به کارشناسان رجوع کنید و طبق نظرشان عمل کنید..‌‌.. حتی خودشان هم در آخرین سخنرانی به این قاعده فقهی(رجوع به خبره) تصریح کردند..... ➖➖➖➖➖➖➖➖ 3⃣👥 : تو داری با این حرفهات حجیت قول و فعل رهبری را زیرپا میگذاری و از بین میبری‼️ تو ولایت را تضعیف کردی و مردم را به قول خُبره ارجاع دادی درحالیکه رهبر خودش از هر خُبره ای، خُبره تر است‼️ تو با این ادبیات، تقابل کردی با آقا... و باید توبه کنی.....‼️‼️‼️ @dashti1359
‍ 🍃 نامه امام رضا علیه السلام به حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در مورد ضرورت حسن معاشرت شیعیان با یکدیگر! ✨ بسم الله الرحمن الرحیم یا عبدالعظیم! 1. أبلغْ عنّی أولیائی السلامَ وقل لهم: أن لا یجعلوا للشیطان على أنفسهم سبیلاً، اى عبدالعظيم! دوستانم را از جانب من سلام برسان و به آنان بگو كه: شيطان را به دل‌های خود راه ندهند. 2. ومُرْهم بالصدق فی الحدیث وأداء الأمانة، و ايشان را به راستگويى و امانتدارى سفارش كن. 3. ومُرْهم بالسکوت وترک الجدال فیما لا یَعْنیهم، به آنان توصيه كن كه خاموشى گزينند و بحث و جدل در کارهای بیهوده را رها کنند. 4. وإقبالِ بعضهم على بعض والمُزاوَرة، فإنّ ذلک قربة إلیّ. و به یکدیگر روی آورند، و به دیدار هم روند، زیرا این کارها سبب تقرّب و نزدیکی آنها به من می‌شود. 5. ولا یشغلوا أنفسهم بتمزیق بعضهم بعضاً، فإنّی آلیتُ على نفسی أنّه مَن فعل ذلک وأسخط ولیّاً من أولیائی دعوتُ الله لِیعذّبه فی الدنیا أشدّ العذاب، وکان فی الآخرة من الخاسرین. و خود را مشغول ریختن آبروی یکدیگر نکنند، که من با خود عهد کرده‌ام، هرکس مرتکب چنین کاری شود و یکی از دوستانم را ناراحت و خشمگین سازد، از خداوند بخواهم که در دنيا سخت‌ترين عذاب را به او بچشاند، و چنین فردی در آخرت از زیانکاران خواهد بود! 6. وعرِّفْهم أنّ الله قد غفر لمحسنهم، وتجاوز عن مسیئهم، إلاّ مَن أشرک به أو آذى ولیّاً من أولیائی أو أضمر له سوءً، و به دوستان ما آگاهی ده که خداوند، نیکو کارانِ آنان را مورد بخشایش خویش قرار می‌دهد و از بدکارانِ آنان می‌گذرد، مگر کسی که به او شرک ورزد و یا یکی از دوستان مرا آزار دهد، یا در دلش نسبت به وی قصد سوئی داشته باشد، 7. فإنّ الله لا یغفر له حتّى یرجع عنه، فإنْ رجع وإلاّ نُزع رُوح الإیمان عن قلبه، وخرج عن ولایتی، ولم یکن له نصیب فی ولایتنا، وأعوذ بالله من ذلک. پس خداوند، او را نمی‌آمرزد تا آنکه از این نیّت بازگردد. پس اگر همچنان بر این نیّت بماند، خداوند روح ایمان را از قلبش می‌برد، و چنین فردی از ولایت و دوستی من خارج می‌شود و از ولایت ما بهره‌ای نخواهد داشت، و پناه بر خدا از چنین چیزی! @rohallahdashti
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👓 اگر به حرف روحانیون دلسوز خرمشهر گوش می‌دادند، آن بخش از سقوط نمی‌کرد! ( و در کرونا نیز اگر بجای گوش دادن به who به سخن روحانیت جوان انقلابی و محقق و اندیشه ورز و دشمن شناس قم گوش می کردند، اینقدر تلفات و عوارض آتی را نداشتیم، اکنون هم به گل روی امام خامنه ای، برای حمایت از دولت مردمی، چیزی نمی گوییم) 📌 سخنرانی طوفانی رهبر انقلاب درباره وقایع سال ۵۹ 🔹 آقا برداشته در روزنامه عصر تهران سرمقاله زده که خامنه‌ای را باید محاکمه کنید! 🔹 چرا؟ چون بنده در فلان مصاحبه گفتم‌‌اگر به حرف دلسوز خرمشهر گوش داده می‌شد آن بخش خرمشهر سقوط نمی‌کرد! 🔹 محاکمه کنید تا ما هم حرفهایمان را بزنیم! 🔻 پی‌نوشت: این نکته رهبر معظم بسیار جای مانور و بررسی و تحقیق دارد که خرمشهر، بخاطر گوش ندادن به حرف روحانیت دلسوز و انقلابی بود! و شاید هیچ کس تا کنون این مبحث را نشکافته باشد که گروه بنی‌صدر که از این حرف آشفتند، بخاطر سیاست منهای روحانیت حرف روحانیون دلسوز را پشیزی حساب نکردند و سقوط خرمشهر رقم خورد! امروز هم طبق بیان صریح رهبری: خرمشهرها در پیش است و اگر به قول روحانیون عالم و دلسوز انقلابی گوش داده نشود، برخی دولتها و دولتمردان حتمی است! 📆سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر @rohallahdashti
هدایت شده از حوزه انقلابی
1264656129_997197372.mp3
8.29M
🎙بشنوید|صوت کامل بیانات رهبر انقلاب در دیدار نمایندگان مجلس |📥 Khl.ink/f/50314 @Khamenei_ir تأکید رهبر معظم بر برخی بیانات گذشته شان که در۲سال أخیر بوده و خوبه دقت کنند ونامه۲سال قبل حوزه انقلابی که توسط آیةالله اعرافی به دست رهبر معظم رسید را بخوانید که لینکش در همین پست اضافه میشه: 1⃣تا۵۰-۶۰سال دیگه عمرتان حادثه ها خواهید دید رمز پیروزی درآنها مثل بیت المقدس عمل جهادی عزم راسخ وابتکار عمل اخلاص وتوکل و نگاه بلند به آرمانها و ازخودگذشتگی در برابر خواسته های حقیر دنیایی نفس است 2⃣رقابت خصمانه دولتها وتحرکات نظامی وجنگ 3⃣،سه پروژه استعمار برای تغییر در مدیریت جهان که خیلی کم اتفاق افتاده(صدسال پیش برای ایجاد نظم فعلی جهان) 4⃣ ۳مرحله ازجدول از پیش تعیین شده نظام سلطه برای نظم نوین در 5⃣طرح حرف نوی در ادبیات سیاسی جهان 6⃣لزوم توجه به مسؤلیت خطیرشان در مدیریت کشور در این مقطع حساس تاریخی 7⃣توصیه مجلس به با و پرداختن به نه فرعی بر شعارهای که داده‌اند و و و نه اینکه فقط نطق آتشین کنند تدوین قانون برای سیاستهای کلی انتخابات وجعل قوانین،عدم انباشت طرحهای بی پشتوانه بر گرده دولت نیافزودن بر کسری بودجه که اُمّ الخبایثه ✍دشتی 🌹حوزه انقلابی 🕌 eitaa.com/joinchat/307429376Ccb9b7c02da
هدایت شده از حوزه انقلابی
1264656129_997197372.mp3
8.29M
🎙از دقیقه۲۰بیانات رهبر انقلاب در دیدار نمایندگان مجلس را بشنوید 📥Khl.ink/f/50314 تأکید رهبر معظم بر برخی بیانات گذشته شان که در۲سال أخیر بوده و خوبه دقت کنند ونامه۲سال قبل حوزه انقلابی که به دست رهبر معظم رسید را بخوانید: 👇لینک انتشارش در همین کانال👇 https://eitaa.com/howzehenghelabi/37543 🔻خلاصه بیانات: 1⃣تا۵۰-۶۰سال دیگه عمرتان حادثه ها خواهید دید رمز پیروزی درآنها مثل بیت المقدس عمل جهادی عزم راسخ وابتکار عمل اخلاص وتوکل و نگاه بلند به آرمانها و ازخودگذشتگی در برابر خواسته های حقیر دنیایی نفس است 2⃣رقابت خصمانه دولتها وتحرکات نظامی وجنگ 3⃣،سه پروژه استعمار برای تغییر در مدیریت جهان که خیلی کم اتفاق افتاده(صدسال پیش برای ایجاد نظم فعلی جهان) 4⃣ ۳مرحله ازجدول از پیش تعیین شده نظام سلطه برای نظم نوین در 5⃣طرح حرف نوی در ادبیات سیاسی جهان 6⃣لزوم توجه مجلس به مسؤلیت خطیرش در این مقطع حساس تاریخی 7⃣توصیه مجلس به با و پرداختن به نه فرعی بر شعارهای که داده‌اند و و و نه اینکه فقط نطق آتشین کنند تدوین قانون برای سیاستهای کلی انتخابات و... عدم انباشت طرحهای بی پشتوانه بر گرده دولت نیافزودن بر کسری بودجه که اُمّ الخبایثه ✍دشتی 🌹حوزه انقلابی 🕌 eitaa.com/joinchat/307429376Ccb9b7c02da
هدایت شده از حوزه انقلابی
نامه به رهبری در باره همه گیری کرونا 11 اردیبهشت.pdf
348.1K
✍️ *نامه مهم به رهبر معظم انقلاب در موضوع لزوم تغییر ستاد کرونا وکمیته علمی و‌سیاستها و پروتکلهای غلط آن :* 📌 در دی ماه 1399 در تحلیل أبعاد کرونا هراسی و پس پرده نظم نوین جهانی پس از جلسه حضوری خدمت آیة الله اعرافی(مدیریت حوزه علمیه قم)، ایشان ابراز تمایل در رساندن اسناد به رهبر معظم را اعلام میکنند که ثمره‌اش این نامه به انضمام 100صفحه مستندات شد در این نامه سه مرحله برنامه نظام سلطه برای استعمار شامل : 1⃣ 2⃣ 3⃣ ذکر شده که پروژه تحقق گام آخر در نظم نوین جهانی نیز شامل سه واقعه : 1⃣ 2⃣ 3⃣ (که ۱۰۰ سال پیش برای تحقق نظم فعلی جهان اجراء شد و بیل گیتس اعلام نمود تکرار خواهد شد تا نظم جدید شکل بگیرد )نیز بیان شده که با۱۰۰صفحه اسناد ضمیمه تقدیم رهبر معظم انقلاب شد. 🔻اعضای پژوهشگران تهیه کننده: 1⃣پروفسور علی کرمی 2⃣مهندس دلخوش محقق اسناد بین المللی(رییس اندیشکده هجرت وفاضل حوزوی) 3⃣حجت الاسلام دشتی(استاد سطح عالی حوزه و کارشناس طب و ارشد علوم سیاسی) 4⃣مجتبی بصیری (کارشناس علوم سیاسی) 5⃣حجت الاسلام جهانی(مهندس عمران) 6⃣مهندس شکوهیان راد(استاد دانشکده الکتروسایبر) 7⃣حجت الاسلام مهرانفر(پژوهشگر) 8⃣حجت الاسلام قاسمی(پژوهشگر) 9⃣مجتبی مرادی(مسؤل بسیج علمی) _ اساتیدی که درباره محتوای نامه و پژوهشها با ایشان مشورت شده است و موافق با محتوای آن هستند: 1⃣پروفسور سید موید علویان 1⃣دکتر حمیدرضا ضیایی(پزشک) 3⃣دکتر نعمت الله مسدودی 🔥 حوزه انقلابی ╭┅─────────────┅╮ 🕌https://eitaa.com/joinchat/307429376Ccb9b7c02da ╰┅─────────────┅╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تا سالها بعد هیچکس نمی‌دانست واقعاً، امام مخالف بوده؟ آیا امروز هم مسایلی هست که غالب افراد جامعه نفهمند واقعاً، امام خامنه ای مخالف بوده ولی ابراز نکرده؟!..... ⁉️ چرا رهبران ما گاهی می‌کنند؟ ⬅️مثلا چرا ره در قضیه بنی صدر یا بازرگان با اینکه مخالف بودند، سکوت کردند؟ ⬅️به ضرر جامعه نیست؟ خون‌هایی که بر اثر بی لیاقتی یا خیانت بازرگان و بنی صدر و... ریخته شد به گردن امام جامعه نیست؟ ✍ یاداشت احسنت به استاد بزرگوار پورازغدی! تحلیل دقیقیه👆👆👆 تو قضیه کرونا هم همین قاعده جریان دارد! و در معارف اسلامی، بابی داریم به نام تقیه مداراتی در برابر تقیه خوفی، در جاییکه خوف جان وجود ندارد اما مصالح هدایت و تربیت و إکمال جامعه اسلامی، آن صبر و سکوت و تجربه کردن و رشد کردن را إقتضاء می کند... @rohallahdashti
1_1198276948.mp3
6.19M
🔹همه تریبون‌ها را داده ایم وزارت بهداشتی که حرفهای سازمان بهداشت جهانی برایش حجت است، اما حرفهای بوعلی و قرآن و حدیث و صدها دانشمند بومی با میراث علمی ۲۰۰۰ ساله را حجت نمی‌داند.... و مکتب طب جندی شاپور و... همه تعطیل شد و سازمان بهداشت جهانی از بازوان ارتش آمریکا را حجت دانستیم که به قول حضرت آقا، اندیشکده های صهیونیستی برای آنها فکرسازی میکنند، و چهار تا مثل ما را که آن را قبول نداریم متهم می کنند که شما خلاف مشی جهانی عمل کردید..... 👆بخشی از سخنان دردمندانه مرحوم دکتر فرج نژاد👆 🔻پ ن : او همان حرف های ما را می‌گفت و امروز زیر تابوتش را برخی نادان انقلابی نما گرفته اند و میگویند یک فعال اندیشمند ضد صهیونیسم بود، اما ما با گفتن و امتداد همین سخنان در انتقاد از تبعیت وزارت بهداشت از سازمان بهداشت جهانی، می شویم ضد ولایت فقیه ؟! حاشا به جهالت تان از کی واکسن شده وحی مُنزَل و شاخص ولایت مداری؟! و مخالفت واکسن إجباری شده ضدیت با ولایت؟!.... اینجاست که خوب مظلومیت أمیر المومنین در تاریخ را درک می‌کنیم که چه بسا خواص نماهای مدعی فهم و بصیرتی داریم که یاران ولایت را به خانه غربت می‌فرستند و اسیر نفهمی و جهالت خویش اند و همانها بودند که در تاریخ امیرالمومنین را وادار نمودند که فرماندار شایسته خویش را عزل نماید ..... @rohallahdashti
2022-05-31 13.34.56.ogg
6.4M
🔻آینده روشن ایران اسلامی ، چگونه و کی محقق می‌شود؟ 🔰تبیین بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس در ۱۴۰۱/۳/۴ 🕌سخنرانی در مدرسه مبارکه فیضیه قم 🎙 حجت الاسلام دشتی 🔹تا کی باید این شرایط اقتصادی را تحمل کنیم؟ 🔹رمز پیروزی ها در جنگ چه بود و چگونه در اقتصاد هم پیاده میشود؟ 🔹اسارت کشور در نظام کارشناسی غربی تا کی ادامه دارد؟ 🔹ساختار کارشناسی محور غربی کی و چگونه حاکم شد؟ 🔹آیا امروز مدل اسلامی در کشور حاکم است یا ساختارهای غربی همچنان ادامه دارد؟ 🔹وجه فقهی تحمل این ساختارهای غلط غربی چیست؟ چرا رهبری معظم، آنها را بر هم نمی زند؟ تا کی و چرا آن را تحمل می‌کند؟ 🔸تا کی عوام و مخصوصاً خواص ما پیرو جبت و طاغوت زمان یعنی جلوه های فریبنده تمدن غربی هستند؟ 🔸 وظیفه با این عامه زمان ما 🔸 برنامه نظام سلطه برای پیاده سازی با 🌹 حوزه انقلابی ╭┅────────────┅╮ 🕌 eitaa.com/joinchat/307429376Ccb9b7c02da ╰┅────────────┅╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌿راه حلی که امام خامنه ای برای خروج از بحران ها به سید حسن نصرالله نشان داد و نتیجه گرفت. شما هم می توانید امتحان کنید 👆👆 فرمود : تو که هنوز جوانی و محاسنت سیاه، من چه بگویم از خستگی‌ها این طبیعی است که انسان در حرکتش مواجه شود با نامردی ها، سختی ها و خطرات گاهی از دشمن و گاهی از دوست، و از زخمی که دشمن میزند یعنی آدم بیشتر دردش میاید... خب انسان خسته میشود روح و جانش خسته میشود و احتیاج پیدا می‌کند به کسی که دستش را بگیرد... توصیه می کنم تنها در اتاقی وارد شو و با الله صحبت کن... قطعاً خدا هست و می داند و می بیند و قادر است و می تواند و بی نیاز است... @rohallahdashti
هدایت شده از حوزه انقلابی
1_1607751173.ogg
24.56M
🎙 صوت کامل لایو زنده جناب حجت الاسلام دشتی در تبیین بیانات أخیر رهبری معظم انقلاب خصوصاً در ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ با رسانه بی تعارف کرمان، با عنوان : 🌀 امام رهبر بزرگترین انقلاب ها و نرم افزار جامع تحول و تعالی به قله ها 🔻پیروزی ها ثمره انقلاب ما و تبدیل استبداد پهلوی به مردم‌سالاری دینی است 🔻ناکامی ها ، آفت آن ساختارهای غربی است که هنوز حاکم است و در آن انقلاب نکرده ایم و جایگزین برایش فراهم ننموده ایم. 🔻هنوز تربیت یافتگان غرب و شرق، برپادارندگان سلطه استعماری در ایران هستند 🔰 مدلهای حکمرانی بیگانه : ▫️۱- سرمایه سالاری و بازارسالاری ▫️۲- دولت سالاری ▫️۳- الگوی توسعه اقتصادی ( ترکیبی از دولت سالاری و سرمایه سالاری) ( پیوند صاحبان ثروت و قدرت) ▫️۴- الگوی توسعه سیاسی و فرهنگی ( سلبریتی سالاری به نام مردم سالاری و ngo های مرمی ) (ترکیبی از حکمرانی صاحبان قدرت و ثروت و سلبریتی های رسانه ای) ( ترکیبی از حکمرانی زر و زور و تزویر) ▫️۵- حکمرانی هوشمند ( دیکتاتوری مطلق نظام سلطه به بهانه حکمرانی پروتکل ها و سازمان های جهانی ) ♻️ تنها الگوی اسلامی، حکمرانی مبتنی بر أمربه معروف و نهی از منکر و نقش آفرینی مؤمنانه مردم در این قالب در مدیریت کشور است 🌹 حوزه انقلابی ╭┅───────────┅╮ 🕌 eitaa.com/joinchat/307429376Ccb9b7c02da ╰┅───────────┅╯
اصل و محتوای حکم معنادار رهبر معظم انقلاب برای روزنامه اطلاعات نشان از فاصله معنادار برخی مدعیان ولایت است که خود را وکیل مدافع مواضع ولایت می دانند و به این بهانه کارخانه ضدانقلاب سازی آنها مشغول تولید24ساعته است که امیدواریم خدا به آنها عقل بدهد.... خبرگزاری تسنیم نوشت👇 @TasnimNews ▪️تکریم تنوع سلایق در چارچوب انقلاب و مساله آزادی 🔹رهبر معظم انقلاب امروز در حکمی سید عباس صالحی را به عنوان مدیرمسول موسسه اطلاعات منصوب کردند. انتصابی که در پی رحلت حجت‌الاسلام دعایی مدیر پیشین این موسسه صورت گرفت و البته معانی مهمی دارد. 🔹کیهان و اطلاعات روزنامه‌هایی هستند که مدیران آنها در کشور توسط ولی فقیه انتخاب می‌شوند. مرحوم آقای دعایی حدود ۴۲ سال پیش با حکم امام خمینی(ره) به این سمت منصوب شده بود و همچون تمام احکام امام(ره)، آیت‌الله خامنه‌ای نیز بعد از رهبری، آن حکم را تغییر ندادند. 🔹عنایت به تفاوتهای بسیار میان کیهان و اطلاعات، بعضاً این تحلیل را‌ برای عده‌ای پیش می‌آورد که با توجه به تحلیلشان در نزدیکتر بودن موضع کیهان به مواضع رهبر معظم انقلاب، احتمالاً عدم جابجایی آقای دعایی صرفاً به دلیل ملاحظه‌ای ابقای حکم امام(ره) صورت میگیرد وگرنه رهبر انقلاب حتماً فردی نزدیک به سلیقه کیهان را بعنوان مدیر اطلاعات منصوب میکردند. 🔹اما اصل انتصاب آقای سید عباس صالحی به عنوان جایگزین مرحوم دعایی و محتوای این حکم بسیار پرمعنا بود. اولاً اقای صالحی از چهره‌های سیاسی هستند که به عنوان اصلاح‌طلب یا چپ سنتی شناخته‌ می‌شود و اگرچه فرد مقید و خوشامی است اما سلایق سیاسی او با اصولگرایان متفاوت است و از این جهت با آقای حسین شریعتمداری کیهان اختلاف نظرهای محسوس دارد. 🔹اما غیر از سابقه و کاراکتر آقای صالحی، متن حکم نیز تصریح میکند که آیت الله خامنه‌ای ترجیح می‌دهد روزنامه‌های زیر نظر ایشان با سلایق متعدد اداره شوند؛ با این حال یک قاعده و مبنای بسیار مهم وجود دارد و آن تنوع سلایق در چارچوب اعتقاد راسخ به انقلاب اسلامی است. 🔹درواقع اعتقاد به تنوع سلایق نه حالت رادیکال غیراصولی به خود میگیرد که ظلم و اقدام علیه انقلاب را به نام تجویز اختلاف سلیقه توجیه کنیم و نه آنکه در ذیل اصول نیز سلایق را به رسمیت نشناسیم. 🔹ممکن است سلیقه و بعضی اقدامات سیاسی آقای دعایی برای برخی دیگر در درون جبهه انقلاب مصداق خط مقدم و بهترین نوع عملکرد محسوب نشود، اما آنگاه که از دریچه حکمرانی و رشد جامعه به موضوع نگریسته شود، نگهداشتن این سلایق در کنار یکدیگر، اقدامی اصولی و هنرمندانه است. 🔹رهبر معظم انقلاب در تیرماه سال ۸۸ نیز فرموده بودند: «یک وقتی به خود آقای خاتمی هم گفتم که اگر امروز یک جریان چپی در کشور وجود نداشت، من لازم میدانستم یک جریان چپ به‌وجود بیاورم تا برآیند این دوتا حرکت -حرکت آقای هاشمی و او- یک برآیند معتدل شود. ۸۸/۰۴/۲۰» @rohallahdashti
🔻مجال‌دهیِ رسمی به متفاوت‌اندیشان 🖋 مهدی جمشیدی ___________________________ در حکم رهبر انقلاب آمده است: روزنامۀ اطلاعات، سخنگوی «قشرهایی از مردم عزیز» بوده که غالباً سخن آنان بیش از هر جای دیگر در این روزنامه انعکاس می‌یافته است. «چندوجهی‌بودن نگاه‌ها و سلایق سیاسی» در میان نخبگانی که در «اعتقاد راسخ به انقلاب و نظام اسلامی» مشترکند، وجود روزنامه‌ای با این خصوصیّت را مفید و شاید الزامی میکرده، و اکنون نیز آن‌چنان است. برادر انقلابی و پسندیده‌خصال، مرحوم حجت‌الاسلام دعائی، به گونه‌ای شایسته توانسته بودند «جهت‌گیری مزبور» را رعایت کنند( ۱۸ خرداد ۱۴۰۱). 1. رهبر انقلاب به‌صورت «آگاهانه/ حساب‌شده/ سنجیده»، بخشی از امکانِ رسانه‌ای را در اختیار دسته‌ای از نیروهای سیاسی قرار داده است که با تفکّر سیاسیِ ایشان، «فاصله‌ها/ زاویه‌ها/ اختلاف‌ها»یی دارند. این یعنی انتخاب مرحوم دعایی و تداوم حضور ایشان در طول سه دهه، برخاسته از یک «محاسبۀ سیاسی و اجتماعی» در ذهن رهبر انقلاب بوده است، نه «اتّفاقی» یا «ناخواسته». 2. و محاسبه، این است که وجود نخبگان سیاسی‌ای که «متفاوت» می‌اندیشند و تا حدی «دیگری» هستند، این ضرورت را در منطق حکمرانی در سطح عالی و راهبردی ایجاد می‌کند که رهبر انقلاب، «زمینه/ مجرا/ بستر»ی را نیز در اختیار آنان قرار بدهد تا نظام به «استبداد/ تک‌صدایی/ یکدستی»، متهم نشود. 3. در عین حال، همین نخبگانِ سیاسیِ متفاوت‌اندیش نیز دست‌کم باید دارای «اعتقادِ راسخ به انقلاب و نظام اسلامی» باشند تا از این زمینۀ رسانه‌ای استفاده کنند. پس این مجال‌دهی و زمینه‌سازی، «بی‌چهارچوب/ رهاشده/ ولنگار» نیست. 4. این‌که گفته شده «روزنامۀ اطلاعات، سخنگوی قشرهایی از مردم عزیز بوده که غالباً سخن آنان بیش از هر جای دیگر در این روزنامه انعکاس می‌یافته است»، به این معنی است که «منطقِ توزیعِ مدیریّتِ فرصت‌های رسانه‌ای»، در همه‌جا، یکسان نیست؛ یعنی این‌گونه نیست که بتوان بر اساس ملاحظۀ یادشده نتیجه گرفت «رؤسای رسانۀ ملّی» را نیز باید این‌چنین انتخاب کرد و لازم است در برخی دوره‌ها، این مسئولیّت را به متفاوت‌اندیشان سپرد. این منطق، «محدود» است و «قابل‌تعمیم» نیست. به‌‎بیان‌دیگر، این راهبرد نباید بیش از گشودنِ «روزنه» باشد و به‌صورت یک «حقّ فراگیر» درآید. 5. مجال‌دادن رسانه‌ای به این‌که دیدگاه‌ها و مواضع «متفاوت با سیاستِ رسمی» مطرح شوند، به معنی «حقّ» و «درست» بودن آنها نیست، بلکه از ضرورتِ وجودِ «آزادی» در عرصۀ سیاسی برمی‌خیزد. به‌عبارت‌دیگر، این‌گونه نیست که در دولت اسلامی، تنها «مواضع حقّ»، اجازۀ «مطرح‌شدن» و «اظهارشدن» داشته باشند، بلکه همۀ مواضع در چهارچوب قانون، «مجالِ بیان» دارند. بنابراین، میان «حقّ سخن‌ گفتن» و «سخنِ حقّ گفتن»، تفاوت وجود دارد. آنچه که باید «غالب» و «حاکم» باشد، سخن حقّ است، امّا نباید تنها سخن حقّ، «مجالِ اظهار» و «میدانِ بیان» داشته باشد. 6. «انقلابی‌بودن» و «انقلابی‌گری» به سبب ذات خویش، مفهومی «تشکیکی/ مرتبه‌مند/ پیوستاری» است و از این جهت، باید از تعبیر «غلیظ» یا «رقیق» بودن آن در افراد سخن گفت؛ چنان‌که ایمان اسلامی نیز چنین حکمی دارد و «اقویا» و «ضعفا» را شامل می‌شود. ازاین‌رو، می‌توان دربارۀ «ضریبِ انقلابی‌بودنِ اشخاص»، داوری کرد و کسانی را بر کسانی «ترجیح» داد و «برتر» انگاشت، امّا این موضع به معنی «نفیِ خصلتِ انقلابی» از عدّه‌ای نیست. 7. من در عین باورِ عمیقِ معرفتی به بندهای پیشین، از «واگذاریِ رسمی و ناگفتۀ» چنین «جهت‌گیری»‌ای به روزنامۀ اطلاعات، باخبر نبودم و فارغ از این ملاحظه، اظهارنظر کردم. حال که دریافتم که رهبر انقلاب، چنین طرحی در ذهن داشته و از اساس، در پیِ ایجادِ فضایی برای «سخنِ متفاوت گفتن» بودند، از داوری‌ام دربارۀ روزنامۀ اطلاعات، عبور می‌کنم و با وجود انتقاد به طبعِ سیاسیِ شخصیِ مرحوم دعایی، همچون رهبر انقلاب معتقدم که «مرحوم حجت‌الاسلام دعایی، به گونه‌ای شایسته توانسته بودند جهت‌گیری مزبور را رعایت کنند». در واقع، به دنبال تغییرِ «موضوع» - که در اینجا جهت‌گیریِ تعیین‌شدۀ روزنامۀ اطلاعات است - «حکم» من نیز تغییر کرد؛ برای چنین هدف و غایتی، باید نیز این‌گونه عمل کرد. https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi @rohallahdashti
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سؤال:آیا واکسن نمی تواند مانند جام زهر قطعنامه باشد که امام برخلاف میل باطنی آن را پذیرفت؟ پاسخ آیت الله سیفی مازندرانی حفظه الله(۱۸ / ۳ / ۱۴۰۱) اینکه امام(درباره قطعنامه ۵۹۸)فرمود: «جام زهر را نوشیدم» معنایش این نیست که خلاف نظر ایشان بوده و بر ایشان تحمیل شده است، بلکه تشخیص خود ایشان و تکلیف شرعی ایشان در آن شرایط بوده است در ماجرای واکسن هم، نمی توان گفت خلاف تشخیص ایشان از تکلیف شرعی بوده است.. پ ن: بعد از جلسه خدمت استاد عرض کردم: آری یقیناً حتی یک فرد معتقد به طب اسلامی هم اگر در این شرایط در جایگاه رهبری بود، قطعاً حکیمانه بود که همین تصمیم را می‌گرفت چرا که غالب بلکه إجماع کارشناسی حاکم بر بهداشت کشور،تسلیم راه انحصاری واکسن بود و این دیدگاه خواه علم باشد و خواه جهل مرکب، باید تبعیت شود تا زمانی که هنوز بطلان آن آشکار نشده است قبول داریم که واکسن همانند جام زهر قطعنامه،و برجام زهرجام،و تأیید گرانی بنزین، تشخیص صحیح رهبری معظم از تکلیف شرعی بوده است و نباید این تکلیف را در این شرایط خاص نقض کرد، اما آیا با دانستن وجه شرعی و تغییر شرایط چه بسا بتوانیم موجب تغییر تکلیف با قرار گرفتن در شرایطی بهتر شویم امام قبل از قطعنامه در۸شهریور۶۵ فرمودند:این صلحی که به ما می‌گویند مانند صلح تحمیلی به امام مجتبی است درباره طب غربی هم در کشف الاسرار فرمودند،طب استعماری است اما اگر کسی علیه آن حرفی بزند، علیه او هو و جنجال بسیار می کنند و او را از چشم قشر جوان و تحصیلکرده ساقط میکنند(به مفسده عظیم مخالفت با طب استعماری اشاره کردند که نقشه اصلی دشمن برای سقوط نظام است) @rohallahdashti
🔴حضرت آیت الله سیفی مازندرانی با زدن که خواستار و به منتقدین واکسن إجباری بودند، روش و تحلیلی را برگزیدند و ضمن تأکید بر لزوم مطالبه گری و انتقاد سازنده، حدود آن را نیز تبیین نمودند. ✳️در جلسه پرسش و پاسخ استادمان حضرت آیت‌الله علی‌اکبر سیفی مازندرانی با جمعی از شاگردان، روز چهارشنبه در دفتر معظم له در قم، فرمودند : براساس آیات و روایات، همه ما در قبال مسائل جاری کشور مسئول هستیم؛ با این حال نقد پرخاشگرانه که منجر به انوع هتک حرمت می‌شود و مخاطب از آن برداشت تضعیف می‌کند، حرام است. ✅روایت معروف است که اگر مردم از ظرافت و زیبایی کلام ائمه اطهار آگاه شوند، قطعا از این بزرگواران تبعیت می‌کنند؛ ما نیز باید از بیان نیکو در نقد استفاده کنیم تا مردم بپذیرند ✅موسس مرکز فقهی و اصولی معهد الاجتهاد الفعال مسئله جهاد را  امری مقدس توصیف کرد و افزود: جهاد تبیین در درجه اول از وظایف حوزویان است. ✅ایشان در تشریح موضوع مخالفت با احکام حکومتی در جمهوری اسلامی گفت: حکم مخالفت با ولی فقیه واضح است، اما این که سیاست‌های کلی نظام لازم الاتباع است یا خیر؛ می‌بایست تاکید کرد که هرچه که از شئون حکومت باشد و از سوی ولی فقیه بر آن تاکید شده باشد لازم الاتباع بوده و مخالفت با آن حرام است. ولی فقیه باید برای اداره کشور از طرفی در چارچوب احکام الهی تصمیم بگیرد، و از سوی دیگر باید تصمیم ایشان با ملاحظه نظر جمع کارگزاران باشد و یکی از وجوه افتراق حکومت دینی با حکومت‌های خودکامه و فردمحور همین است که . ✅استاد دروس خارج حوزه علمیه اضافه کرد: در مسئله واکسن نیز ( باتوجه به نظر تقریباً اجماعی کارگزاران) رهبر معظم انقلاب بر اهمیت واکسیناسیون و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی صحه گذاشتند. در اینجا بحث واکسیناسیون یک مسئله حکومتی می‌شود و هرگونه تضعیف و ایجاد شبهه در این رابطه، تضعیف نظام و رهبری محسوب می‌شود و حرام است. ✅معظم له در پاسخ این سؤال که« آیا می تواند تصمیم ولی فقیه درباب واکسن از باب تقیه باشد؟ » اظهار داشت: برخلاف ائمه‌اطهار که در زمان بنی‌امیه و بنی‌عباس زندگی می‌کردند؛ رهبر معظم انقلاب به هیچ وجه در هیچ جایی تقیه نداشته‌اند چرا که ایشان مبسوط الید هستند و تقیه بر ایشان حرام است. یکی از نمونه‌های این موضوع، مصادره کشتی‌های تحت حمایت آمریکا در پاسخ به زورگویی‌های آنان است. ⏬مشروح بیانات استاد در خبرگزاری فارس⏬ http://fna.ir/1pfpxa پس از بیانات استاد، بنده عرض کردم: مقصود ما از تقیه، تقیه خوفی نبود بلکه تقیه مداراتی بود که به جهت مصلحت جذب عامه ناس به دین انجام می‌شود، و اگر عنوان تقیه را منحصر به اهل سنت بدانیم، اما مناط حکم یعنی لزوم مدارا با افکار عمومی برای مصلحت جذب آنها به دین در اینجا وجود دارد، و مقصود ما همان نکته ای است که جنابعالی فرمودید که ولی فقیه نباید صرفاً به تشخیص شخصی عمل کند که مصداق حکومت‌های خودکامه فردمحور می شود بلکه باید با ملاحظه افکار عمومی و مخصوصاً نظر کارگزاران عمل کند و چه بسا تصمیم آنان را إمضاء نماید مانند جام زهر و صلح، برجام و مذاکره، کنترل جمعیت و واکسن و... و از آن جهت که داستان کرونا یک معضل برای کل کشور شده بود،حل معضل کرونا از وظایف حاکمیتی بود و بر این اساس، وقتی دستگاه های مسئول به این تشخیص رسیدند که تنها راه جمع کردن معضل کرونا، واکسیناسیون عمومی است، این تصمیم لازم الاجرا بود تا اقتصاد و معیشت مردم به وضعیت عادی بازگردد و نقض آن را ما هم صحیح نمیدانیم، و اما اشکال ما به مسؤلان این بود که وظیفه حاکمیت را با حکم حکومتی به واکسن اشتباه گرفته و آن را مجوز إجبار مردم به واکسن میشمردند درحالیکه صریحا و مکرراً دفتر رهبر معظم فرمودند: رهبری با وجود که بود، برای مردم فتوا یا حکم حکومتی به واکسن ندارند و دارند. برجام هم وقتی تصمیم دولت و مجلس شد، رهبری مشروط آن را امضا کرد و باید مردم هم تمکین میکردند و تقابل باطل بود اما ما به رهبری شما اساتید نقد و مطالبه گری داشتیم. هم جام زهر قطعنامه و هم کنترل جمعیت،هم زهرجام برجام و هم برجام پزشکی(واکسن)همگی برحسب نظر کارشناسی دستگاه های مسؤل تبدیل به تصمیم حاکمیت شد، اما باید مراقبت بشود به نام ولایت تمام نشود و نقد و عدم تبعیت از آن در زندگی شخصی هم منعی ندارد، چه اینکه رهبری،کنترل جمعیت را قبول نداشتند و شخصا هم عمل نکردند. در پایان پیشنهاد کردم مسأله مهم و تحت نظام سلطه،که رهبری آن را مصداق دانستند تبیین شود. زیرا پزشکان ما قابلیت تدبیر سیاستهای بومی در درمان پاندمی ها را دارند و تبعیت محض از سازمان های جهانی خطرناک است @rohallahdashti