eitaa logo
روح الله دشتی
588 دنبال‌کننده
320 عکس
244 ویدیو
35 فایل
کانال اطلاع رسانی و انتشار صوتی تصویری و دستنوشته ها استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم و استاد دانشگاه، کارشناس ارشد علوم سیاسی، کارشناس طب و تمدن اسلامی،مدیر خانه قرآن و عترت مهدیه،دبیر سابق تشکل حوزه انقلابی آیدی ارتباطی @dashti1359
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌿راه حلی که امام خامنه ای برای خروج از بحران ها به سید حسن نصرالله نشان داد و نتیجه گرفت. شما هم می توانید امتحان کنید 👆👆 فرمود : تو که هنوز جوانی و محاسنت سیاه، من چه بگویم از خستگی‌ها این طبیعی است که انسان در حرکتش مواجه شود با نامردی ها، سختی ها و خطرات گاهی از دشمن و گاهی از دوست، و از زخمی که دشمن میزند یعنی آدم بیشتر دردش میاید... خب انسان خسته میشود روح و جانش خسته میشود و احتیاج پیدا می‌کند به کسی که دستش را بگیرد... توصیه می کنم تنها در اتاقی وارد شو و با الله صحبت کن... قطعاً خدا هست و می داند و می بیند و قادر است و می تواند و بی نیاز است... @rohallahdashti
هدایت شده از حوزه انقلابی
1_1607751173.ogg
24.56M
🎙 صوت کامل لایو زنده جناب حجت الاسلام دشتی در تبیین بیانات أخیر رهبری معظم انقلاب خصوصاً در ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ با رسانه بی تعارف کرمان، با عنوان : 🌀 امام رهبر بزرگترین انقلاب ها و نرم افزار جامع تحول و تعالی به قله ها 🔻پیروزی ها ثمره انقلاب ما و تبدیل استبداد پهلوی به مردم‌سالاری دینی است 🔻ناکامی ها ، آفت آن ساختارهای غربی است که هنوز حاکم است و در آن انقلاب نکرده ایم و جایگزین برایش فراهم ننموده ایم. 🔻هنوز تربیت یافتگان غرب و شرق، برپادارندگان سلطه استعماری در ایران هستند 🔰 مدلهای حکمرانی بیگانه : ▫️۱- سرمایه سالاری و بازارسالاری ▫️۲- دولت سالاری ▫️۳- الگوی توسعه اقتصادی ( ترکیبی از دولت سالاری و سرمایه سالاری) ( پیوند صاحبان ثروت و قدرت) ▫️۴- الگوی توسعه سیاسی و فرهنگی ( سلبریتی سالاری به نام مردم سالاری و ngo های مرمی ) (ترکیبی از حکمرانی صاحبان قدرت و ثروت و سلبریتی های رسانه ای) ( ترکیبی از حکمرانی زر و زور و تزویر) ▫️۵- حکمرانی هوشمند ( دیکتاتوری مطلق نظام سلطه به بهانه حکمرانی پروتکل ها و سازمان های جهانی ) ♻️ تنها الگوی اسلامی، حکمرانی مبتنی بر أمربه معروف و نهی از منکر و نقش آفرینی مؤمنانه مردم در این قالب در مدیریت کشور است 🌹 حوزه انقلابی ╭┅───────────┅╮ 🕌 eitaa.com/joinchat/307429376Ccb9b7c02da ╰┅───────────┅╯
اصل و محتوای حکم معنادار رهبر معظم انقلاب برای روزنامه اطلاعات نشان از فاصله معنادار برخی مدعیان ولایت است که خود را وکیل مدافع مواضع ولایت می دانند و به این بهانه کارخانه ضدانقلاب سازی آنها مشغول تولید24ساعته است که امیدواریم خدا به آنها عقل بدهد.... خبرگزاری تسنیم نوشت👇 @TasnimNews ▪️تکریم تنوع سلایق در چارچوب انقلاب و مساله آزادی 🔹رهبر معظم انقلاب امروز در حکمی سید عباس صالحی را به عنوان مدیرمسول موسسه اطلاعات منصوب کردند. انتصابی که در پی رحلت حجت‌الاسلام دعایی مدیر پیشین این موسسه صورت گرفت و البته معانی مهمی دارد. 🔹کیهان و اطلاعات روزنامه‌هایی هستند که مدیران آنها در کشور توسط ولی فقیه انتخاب می‌شوند. مرحوم آقای دعایی حدود ۴۲ سال پیش با حکم امام خمینی(ره) به این سمت منصوب شده بود و همچون تمام احکام امام(ره)، آیت‌الله خامنه‌ای نیز بعد از رهبری، آن حکم را تغییر ندادند. 🔹عنایت به تفاوتهای بسیار میان کیهان و اطلاعات، بعضاً این تحلیل را‌ برای عده‌ای پیش می‌آورد که با توجه به تحلیلشان در نزدیکتر بودن موضع کیهان به مواضع رهبر معظم انقلاب، احتمالاً عدم جابجایی آقای دعایی صرفاً به دلیل ملاحظه‌ای ابقای حکم امام(ره) صورت میگیرد وگرنه رهبر انقلاب حتماً فردی نزدیک به سلیقه کیهان را بعنوان مدیر اطلاعات منصوب میکردند. 🔹اما اصل انتصاب آقای سید عباس صالحی به عنوان جایگزین مرحوم دعایی و محتوای این حکم بسیار پرمعنا بود. اولاً اقای صالحی از چهره‌های سیاسی هستند که به عنوان اصلاح‌طلب یا چپ سنتی شناخته‌ می‌شود و اگرچه فرد مقید و خوشامی است اما سلایق سیاسی او با اصولگرایان متفاوت است و از این جهت با آقای حسین شریعتمداری کیهان اختلاف نظرهای محسوس دارد. 🔹اما غیر از سابقه و کاراکتر آقای صالحی، متن حکم نیز تصریح میکند که آیت الله خامنه‌ای ترجیح می‌دهد روزنامه‌های زیر نظر ایشان با سلایق متعدد اداره شوند؛ با این حال یک قاعده و مبنای بسیار مهم وجود دارد و آن تنوع سلایق در چارچوب اعتقاد راسخ به انقلاب اسلامی است. 🔹درواقع اعتقاد به تنوع سلایق نه حالت رادیکال غیراصولی به خود میگیرد که ظلم و اقدام علیه انقلاب را به نام تجویز اختلاف سلیقه توجیه کنیم و نه آنکه در ذیل اصول نیز سلایق را به رسمیت نشناسیم. 🔹ممکن است سلیقه و بعضی اقدامات سیاسی آقای دعایی برای برخی دیگر در درون جبهه انقلاب مصداق خط مقدم و بهترین نوع عملکرد محسوب نشود، اما آنگاه که از دریچه حکمرانی و رشد جامعه به موضوع نگریسته شود، نگهداشتن این سلایق در کنار یکدیگر، اقدامی اصولی و هنرمندانه است. 🔹رهبر معظم انقلاب در تیرماه سال ۸۸ نیز فرموده بودند: «یک وقتی به خود آقای خاتمی هم گفتم که اگر امروز یک جریان چپی در کشور وجود نداشت، من لازم میدانستم یک جریان چپ به‌وجود بیاورم تا برآیند این دوتا حرکت -حرکت آقای هاشمی و او- یک برآیند معتدل شود. ۸۸/۰۴/۲۰» @rohallahdashti
🔻مجال‌دهیِ رسمی به متفاوت‌اندیشان 🖋 مهدی جمشیدی ___________________________ در حکم رهبر انقلاب آمده است: روزنامۀ اطلاعات، سخنگوی «قشرهایی از مردم عزیز» بوده که غالباً سخن آنان بیش از هر جای دیگر در این روزنامه انعکاس می‌یافته است. «چندوجهی‌بودن نگاه‌ها و سلایق سیاسی» در میان نخبگانی که در «اعتقاد راسخ به انقلاب و نظام اسلامی» مشترکند، وجود روزنامه‌ای با این خصوصیّت را مفید و شاید الزامی میکرده، و اکنون نیز آن‌چنان است. برادر انقلابی و پسندیده‌خصال، مرحوم حجت‌الاسلام دعائی، به گونه‌ای شایسته توانسته بودند «جهت‌گیری مزبور» را رعایت کنند( ۱۸ خرداد ۱۴۰۱). 1. رهبر انقلاب به‌صورت «آگاهانه/ حساب‌شده/ سنجیده»، بخشی از امکانِ رسانه‌ای را در اختیار دسته‌ای از نیروهای سیاسی قرار داده است که با تفکّر سیاسیِ ایشان، «فاصله‌ها/ زاویه‌ها/ اختلاف‌ها»یی دارند. این یعنی انتخاب مرحوم دعایی و تداوم حضور ایشان در طول سه دهه، برخاسته از یک «محاسبۀ سیاسی و اجتماعی» در ذهن رهبر انقلاب بوده است، نه «اتّفاقی» یا «ناخواسته». 2. و محاسبه، این است که وجود نخبگان سیاسی‌ای که «متفاوت» می‌اندیشند و تا حدی «دیگری» هستند، این ضرورت را در منطق حکمرانی در سطح عالی و راهبردی ایجاد می‌کند که رهبر انقلاب، «زمینه/ مجرا/ بستر»ی را نیز در اختیار آنان قرار بدهد تا نظام به «استبداد/ تک‌صدایی/ یکدستی»، متهم نشود. 3. در عین حال، همین نخبگانِ سیاسیِ متفاوت‌اندیش نیز دست‌کم باید دارای «اعتقادِ راسخ به انقلاب و نظام اسلامی» باشند تا از این زمینۀ رسانه‌ای استفاده کنند. پس این مجال‌دهی و زمینه‌سازی، «بی‌چهارچوب/ رهاشده/ ولنگار» نیست. 4. این‌که گفته شده «روزنامۀ اطلاعات، سخنگوی قشرهایی از مردم عزیز بوده که غالباً سخن آنان بیش از هر جای دیگر در این روزنامه انعکاس می‌یافته است»، به این معنی است که «منطقِ توزیعِ مدیریّتِ فرصت‌های رسانه‌ای»، در همه‌جا، یکسان نیست؛ یعنی این‌گونه نیست که بتوان بر اساس ملاحظۀ یادشده نتیجه گرفت «رؤسای رسانۀ ملّی» را نیز باید این‌چنین انتخاب کرد و لازم است در برخی دوره‌ها، این مسئولیّت را به متفاوت‌اندیشان سپرد. این منطق، «محدود» است و «قابل‌تعمیم» نیست. به‌‎بیان‌دیگر، این راهبرد نباید بیش از گشودنِ «روزنه» باشد و به‌صورت یک «حقّ فراگیر» درآید. 5. مجال‌دادن رسانه‌ای به این‌که دیدگاه‌ها و مواضع «متفاوت با سیاستِ رسمی» مطرح شوند، به معنی «حقّ» و «درست» بودن آنها نیست، بلکه از ضرورتِ وجودِ «آزادی» در عرصۀ سیاسی برمی‌خیزد. به‌عبارت‌دیگر، این‌گونه نیست که در دولت اسلامی، تنها «مواضع حقّ»، اجازۀ «مطرح‌شدن» و «اظهارشدن» داشته باشند، بلکه همۀ مواضع در چهارچوب قانون، «مجالِ بیان» دارند. بنابراین، میان «حقّ سخن‌ گفتن» و «سخنِ حقّ گفتن»، تفاوت وجود دارد. آنچه که باید «غالب» و «حاکم» باشد، سخن حقّ است، امّا نباید تنها سخن حقّ، «مجالِ اظهار» و «میدانِ بیان» داشته باشد. 6. «انقلابی‌بودن» و «انقلابی‌گری» به سبب ذات خویش، مفهومی «تشکیکی/ مرتبه‌مند/ پیوستاری» است و از این جهت، باید از تعبیر «غلیظ» یا «رقیق» بودن آن در افراد سخن گفت؛ چنان‌که ایمان اسلامی نیز چنین حکمی دارد و «اقویا» و «ضعفا» را شامل می‌شود. ازاین‌رو، می‌توان دربارۀ «ضریبِ انقلابی‌بودنِ اشخاص»، داوری کرد و کسانی را بر کسانی «ترجیح» داد و «برتر» انگاشت، امّا این موضع به معنی «نفیِ خصلتِ انقلابی» از عدّه‌ای نیست. 7. من در عین باورِ عمیقِ معرفتی به بندهای پیشین، از «واگذاریِ رسمی و ناگفتۀ» چنین «جهت‌گیری»‌ای به روزنامۀ اطلاعات، باخبر نبودم و فارغ از این ملاحظه، اظهارنظر کردم. حال که دریافتم که رهبر انقلاب، چنین طرحی در ذهن داشته و از اساس، در پیِ ایجادِ فضایی برای «سخنِ متفاوت گفتن» بودند، از داوری‌ام دربارۀ روزنامۀ اطلاعات، عبور می‌کنم و با وجود انتقاد به طبعِ سیاسیِ شخصیِ مرحوم دعایی، همچون رهبر انقلاب معتقدم که «مرحوم حجت‌الاسلام دعایی، به گونه‌ای شایسته توانسته بودند جهت‌گیری مزبور را رعایت کنند». در واقع، به دنبال تغییرِ «موضوع» - که در اینجا جهت‌گیریِ تعیین‌شدۀ روزنامۀ اطلاعات است - «حکم» من نیز تغییر کرد؛ برای چنین هدف و غایتی، باید نیز این‌گونه عمل کرد. https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi @rohallahdashti
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سؤال:آیا واکسن نمی تواند مانند جام زهر قطعنامه باشد که امام برخلاف میل باطنی آن را پذیرفت؟ پاسخ آیت الله سیفی مازندرانی حفظه الله(۱۸ / ۳ / ۱۴۰۱) اینکه امام(درباره قطعنامه ۵۹۸)فرمود: «جام زهر را نوشیدم» معنایش این نیست که خلاف نظر ایشان بوده و بر ایشان تحمیل شده است، بلکه تشخیص خود ایشان و تکلیف شرعی ایشان در آن شرایط بوده است در ماجرای واکسن هم، نمی توان گفت خلاف تشخیص ایشان از تکلیف شرعی بوده است.. پ ن: بعد از جلسه خدمت استاد عرض کردم: آری یقیناً حتی یک فرد معتقد به طب اسلامی هم اگر در این شرایط در جایگاه رهبری بود، قطعاً حکیمانه بود که همین تصمیم را می‌گرفت چرا که غالب بلکه إجماع کارشناسی حاکم بر بهداشت کشور،تسلیم راه انحصاری واکسن بود و این دیدگاه خواه علم باشد و خواه جهل مرکب، باید تبعیت شود تا زمانی که هنوز بطلان آن آشکار نشده است قبول داریم که واکسن همانند جام زهر قطعنامه،و برجام زهرجام،و تأیید گرانی بنزین، تشخیص صحیح رهبری معظم از تکلیف شرعی بوده است و نباید این تکلیف را در این شرایط خاص نقض کرد، اما آیا با دانستن وجه شرعی و تغییر شرایط چه بسا بتوانیم موجب تغییر تکلیف با قرار گرفتن در شرایطی بهتر شویم امام قبل از قطعنامه در۸شهریور۶۵ فرمودند:این صلحی که به ما می‌گویند مانند صلح تحمیلی به امام مجتبی است درباره طب غربی هم در کشف الاسرار فرمودند،طب استعماری است اما اگر کسی علیه آن حرفی بزند، علیه او هو و جنجال بسیار می کنند و او را از چشم قشر جوان و تحصیلکرده ساقط میکنند(به مفسده عظیم مخالفت با طب استعماری اشاره کردند که نقشه اصلی دشمن برای سقوط نظام است) @rohallahdashti
🔴حضرت آیت الله سیفی مازندرانی با زدن که خواستار و به منتقدین واکسن إجباری بودند، روش و تحلیلی را برگزیدند و ضمن تأکید بر لزوم مطالبه گری و انتقاد سازنده، حدود آن را نیز تبیین نمودند. ✳️در جلسه پرسش و پاسخ استادمان حضرت آیت‌الله علی‌اکبر سیفی مازندرانی با جمعی از شاگردان، روز چهارشنبه در دفتر معظم له در قم، فرمودند : براساس آیات و روایات، همه ما در قبال مسائل جاری کشور مسئول هستیم؛ با این حال نقد پرخاشگرانه که منجر به انوع هتک حرمت می‌شود و مخاطب از آن برداشت تضعیف می‌کند، حرام است. ✅روایت معروف است که اگر مردم از ظرافت و زیبایی کلام ائمه اطهار آگاه شوند، قطعا از این بزرگواران تبعیت می‌کنند؛ ما نیز باید از بیان نیکو در نقد استفاده کنیم تا مردم بپذیرند ✅موسس مرکز فقهی و اصولی معهد الاجتهاد الفعال مسئله جهاد را  امری مقدس توصیف کرد و افزود: جهاد تبیین در درجه اول از وظایف حوزویان است. ✅ایشان در تشریح موضوع مخالفت با احکام حکومتی در جمهوری اسلامی گفت: حکم مخالفت با ولی فقیه واضح است، اما این که سیاست‌های کلی نظام لازم الاتباع است یا خیر؛ می‌بایست تاکید کرد که هرچه که از شئون حکومت باشد و از سوی ولی فقیه بر آن تاکید شده باشد لازم الاتباع بوده و مخالفت با آن حرام است. ولی فقیه باید برای اداره کشور از طرفی در چارچوب احکام الهی تصمیم بگیرد، و از سوی دیگر باید تصمیم ایشان با ملاحظه نظر جمع کارگزاران باشد و یکی از وجوه افتراق حکومت دینی با حکومت‌های خودکامه و فردمحور همین است که . ✅استاد دروس خارج حوزه علمیه اضافه کرد: در مسئله واکسن نیز ( باتوجه به نظر تقریباً اجماعی کارگزاران) رهبر معظم انقلاب بر اهمیت واکسیناسیون و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی صحه گذاشتند. در اینجا بحث واکسیناسیون یک مسئله حکومتی می‌شود و هرگونه تضعیف و ایجاد شبهه در این رابطه، تضعیف نظام و رهبری محسوب می‌شود و حرام است. ✅معظم له در پاسخ این سؤال که« آیا می تواند تصمیم ولی فقیه درباب واکسن از باب تقیه باشد؟ » اظهار داشت: برخلاف ائمه‌اطهار که در زمان بنی‌امیه و بنی‌عباس زندگی می‌کردند؛ رهبر معظم انقلاب به هیچ وجه در هیچ جایی تقیه نداشته‌اند چرا که ایشان مبسوط الید هستند و تقیه بر ایشان حرام است. یکی از نمونه‌های این موضوع، مصادره کشتی‌های تحت حمایت آمریکا در پاسخ به زورگویی‌های آنان است. ⏬مشروح بیانات استاد در خبرگزاری فارس⏬ http://fna.ir/1pfpxa پس از بیانات استاد، بنده عرض کردم: مقصود ما از تقیه، تقیه خوفی نبود بلکه تقیه مداراتی بود که به جهت مصلحت جذب عامه ناس به دین انجام می‌شود، و اگر عنوان تقیه را منحصر به اهل سنت بدانیم، اما مناط حکم یعنی لزوم مدارا با افکار عمومی برای مصلحت جذب آنها به دین در اینجا وجود دارد، و مقصود ما همان نکته ای است که جنابعالی فرمودید که ولی فقیه نباید صرفاً به تشخیص شخصی عمل کند که مصداق حکومت‌های خودکامه فردمحور می شود بلکه باید با ملاحظه افکار عمومی و مخصوصاً نظر کارگزاران عمل کند و چه بسا تصمیم آنان را إمضاء نماید مانند جام زهر و صلح، برجام و مذاکره، کنترل جمعیت و واکسن و... و از آن جهت که داستان کرونا یک معضل برای کل کشور شده بود،حل معضل کرونا از وظایف حاکمیتی بود و بر این اساس، وقتی دستگاه های مسئول به این تشخیص رسیدند که تنها راه جمع کردن معضل کرونا، واکسیناسیون عمومی است، این تصمیم لازم الاجرا بود تا اقتصاد و معیشت مردم به وضعیت عادی بازگردد و نقض آن را ما هم صحیح نمیدانیم، و اما اشکال ما به مسؤلان این بود که وظیفه حاکمیت را با حکم حکومتی به واکسن اشتباه گرفته و آن را مجوز إجبار مردم به واکسن میشمردند درحالیکه صریحا و مکرراً دفتر رهبر معظم فرمودند: رهبری با وجود که بود، برای مردم فتوا یا حکم حکومتی به واکسن ندارند و دارند. برجام هم وقتی تصمیم دولت و مجلس شد، رهبری مشروط آن را امضا کرد و باید مردم هم تمکین میکردند و تقابل باطل بود اما ما به رهبری شما اساتید نقد و مطالبه گری داشتیم. هم جام زهر قطعنامه و هم کنترل جمعیت،هم زهرجام برجام و هم برجام پزشکی(واکسن)همگی برحسب نظر کارشناسی دستگاه های مسؤل تبدیل به تصمیم حاکمیت شد، اما باید مراقبت بشود به نام ولایت تمام نشود و نقد و عدم تبعیت از آن در زندگی شخصی هم منعی ندارد، چه اینکه رهبری،کنترل جمعیت را قبول نداشتند و شخصا هم عمل نکردند. در پایان پیشنهاد کردم مسأله مهم و تحت نظام سلطه،که رهبری آن را مصداق دانستند تبیین شود. زیرا پزشکان ما قابلیت تدبیر سیاستهای بومی در درمان پاندمی ها را دارند و تبعیت محض از سازمان های جهانی خطرناک است @rohallahdashti
جهاد تبیین ، تقیه مداراتی ۲۱ خرداد۱۴۰۱ فیضیه.ogg
4.22M
🎥 جهاد تبیین با با افکار عمومی باورمند به مدرنیته در برابر اسلام 🎙 سخنرانی حجت‌الاسلام دشتی 🕌 مدرسه مبارکه فیضیه تبیین بعد سوم از ابعاد جهاد تبیین مورد مطالبه رهبر معظم: 1⃣ مقابله با تطهیر نظام سفیه و سفاک پهلوی توسط دشمن 2⃣ مقابله با بزرگنمایی مشکلات توسط دشمن و القای ناکارآمدی 3⃣ تبیین ریشه مشکلات کشور که در گرو روی گردانی از آرمان هاست نه ایستادگی روی آرمانها 🔻دیروز با اهل سنت و امروز با عامه معتقد به مدرنیته 🔻عامه دیروز، اهل سنت در برابر شیعه 🔻عامه امروز، مردم معتقد به مدرنیته و نظام کارشناسی غربی در برابر اسلام 🔰لینک جلسه قبل👇 https://eitaa.com/rohallahdashti/1024 پ ن : جای بحث فقهی با عنوان است که هرچند چه بسا عنوان تقیه مداراتی منحصر به مصلحت هدایت‌گری اهل سنت باشد( برای شیعه در برابر اهل سنت) اما امروز که اسلام در برابر مدرنیته است نیز باید با عامه معتقد به آن مدارا کرد و مناط مدارا با افکار عمومی با هدف هدایت آیا اینجا نیز جاری است؟ .... 🌹 حوزه انقلابی ╭┅───────────┅╮ 🕌 eitaa.com/joinchat/307429376Ccb9b7c02da ╰┅───────────┅╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برادران❗️به تبع : شما را دعوت میکنم بیایید همدلانه گفتگوی علمی و فقهی کنیم و در جبهه واحد با دشمن بجنگیم... حتی در جایی که واقعا منکری رخ داده توصیه آقایمان این است، چه رسد به جایی که فقط برداشت و تلقّی منکر وجود دارد و واقعاً چنین نبوده... نه مشت بزنید نه تکفیر کنید نه حق کسی را ضایع کنید، نه منازعات سیاسی را در مباحث علمی دخیل کنید‌‌‌... : 🔵 تا یه منکری دیده شد با مشت نرید سراغش‼️ باید چندین بار ببینیم و سرلوحه قرار بدیم👌🏼 @rohallahdashti
روح الله دشتی
🔻جایگاه رضایت عامه(مردم‌سالاری و اعتبار رأی اکثریت) در حکمرانی اسلامی 🔻 تبیین آیین حکمرانی اسلامی ا
بخشی از سلسله جلسات تبیین آیین حکمرانی اسلامی با محور نامه ۵۳ نهج البلاغه در ماه مبارک رمضان توسط حجت الاسلام دشتی👇 جلسه اول https://eitaa.com/howzehenghelabi/44680 جلسه دوم https://eitaa.com/howzehenghelabi/44696 جلسه سوم https://eitaa.com/howzehenghelabi/44718 جلسه چهارم https://eitaa.com/howzehenghelabi/44734 جلسه پنجم https://eitaa.com/howzehenghelabi/44752 جلسه ششم https://eitaa.com/howzehenghelabi/44766 جلسه هفتم https://eitaa.com/rohallahdashti/881 لینک برخی دیگر از مباحث پیرامون حکمرانی و اصل مدارا در حکمرانی👇 👇ارجاع به پستهای ذیل در کانال👇 امام رهبر بزرگترین انقلاب ها https://eitaa.com/howzehenghelabi/45778 صوت لایو تبیین بیانات ۱۴ خرداد رهبر انقلاب https://eitaa.com/howzehenghelabi/45788 https://eitaa.com/rohallahdashti/1032 https://eitaa.com/rohallahdashti/1024 https://eitaa.com/howzehenghelabi/44673 https://eitaa.com/howzehenghelabi/41027
هدایت شده از حوزه انقلابی
تبیین جایگاه مهم و در کنار عدالت و علم و پیشرفت در سیاست داخلی توسط آیت الله اراکی و دیگر مباحث مهم در نشست تخصصی بررسی سیره حکمرانی رهبر معظم انقلاب با حضور حضرات آیات اراکی و کعبی در سالن جلسات خبرگزاری رسا این نشست از ساعت ۱۹ از طریق نشانی زیر به صورت زنده در حال پخش بوده است👇👇 https://heyatonline.ir/ABARAT.TV پ ن حوزه انقلابی : به لطف خدا پس از طرح مباحثی در حوزه انقلابی پیرامون و سیره حکمرانی رهبر معظم انقلاب ، خصوصا مبتنی بر ( با همان مناط که با اهل سنت داریم و در رابطه اسلام با طرفداران مدرنیته نیز تعمیم می یابد) مباحث علمی در برخی نهادها آغاز شد و امیدواریم برخی خبرگزاری ها نیز از این پس بجای مسیر تکفیری که در گذشته داشتند، به همین مسیر علمی که آغاز نموده اند ادامه دهند انشالله 👇ارجاع به پستهای ذیل در کانال👇 https://eitaa.com/howzehenghelabi/45778 https://eitaa.com/howzehenghelabi/45788 https://eitaa.com/rohallahdashti/1032 https://eitaa.com/rohallahdashti/1024 https://eitaa.com/howzehenghelabi/44673 https://eitaa.com/howzehenghelabi/41027 لینک بخشی از جلسات آیین حکمرانی اسلامی توسط حجت الاسلام دشتی در ماه مبارک رمضان👇 https://eitaa.com/rohallahdashti/1034 تبیین آیت‌الله اراکی از اصل مدارا در سیاست داخلی در حکمرانی اسلامی به عنوان ضروری ترین شرط یک رهبری موفق در سیره رهبر معظم انقلاب «إنا معاشرالانبیاء بُعِثنا بمداراة الناس» 🌹 حوزه انقلابی 🕌 eitaa.com/joinchat/307429376Ccb9b7c02da
روح الله دشتی
تبیین جایگاه مهم #اصل_مدارا و #وحدت_گرایی در کنار عدالت و علم و پیشرفت در سیاست داخلی توسط آیت الله
مردمی که اصل مدارا با آنان ضروری ترین شرط رهبری موفق ، در بیان آیت‌الله اراکی است گاهی : ۱-برادران اهل سنت هستند که همان معنای مصطلح تقیه مداراتی است ۲-عموم مردم به جهت ضعف دینداری هستند ۳-خواص و عامه تابع آن خواص غربزده در علم و تخصص و کارشناسی غربی هستند ( مدارای با طرفداران مدرنیته) این قسم سوم محل نزاع و بحث ما است که جبت و طاغوت یعنی اولی و دومی آنان غرب و شرق است و رحمةالله علیه درباره آنها فرمود و شرق و و به این زودی ها از شر آنان خلاصی نخواهیم یافت و مصداقش : ۱- اکثریت کارشناسان اقتصادی تابع غرب است که در دولت رییسی همانند دولتهای قبل با نظریه ای غلط به تبع wb و Imf، اقتصاد را بر باد میدهند ۲- اکثریت پزشکان در کنترل جمعیت، نسل را بر باد میدهند ۳- اکثریت پزشکان، با نسخه های who, قرنی است که مردم را مریض و دور از طب سنتی و سبک زندگی اسلامی خودمان نموده اند با حذف نوره ضد سرطان با نمک شیمیایی با غذای صنعتی با داروی شیمیایی با نان و برنج و شکر سفید بی سبوس و....... و چرا نپذیریم که داستان واکسن و پروتکلهای کرونایی هم از آخرین مصداقهایش بود؟!
هدایت شده از حوزه انقلابی
آیت‌الله اراکی: در عرصه‌های مختلف، از ضروری ترین شرایط یک رهبری موفق است حتی در حدیثی به این مضمون داریم که «إنا معاشرالانبیاء بُعِثنا بمداراة الناس» ایشان در نشست تخصصی«بررسی سیره حکمرانی رهبر معظم انقلاب» در بخش سیاست داخلی فرمودند: 1⃣مدارا در قاموس فکری رهبر معظم انقلاب بسیار مهم است؛ گاهی اوقات بسیاری از ما ناراحت می‌شویم که چرا رهبر انقلاب آنقدر مدارا می‌کنند؛ البته این در اصل از شیوه‌های انبیا و اصول سیاست حکمرانی در طول تاریخ انبیا بوده و عجیب‌ترین شکل مدارا نیز توسط رسول اکرم رقم خورد. 2⃣وحدت‌گرایی دیگر شاخصه سیاست‌های کلان رهبر انقلاب است و فراخواندن جامعه به سوی وحدت و اجتناب دادن از تنش زایی درونی جامعه بسیار اهمیت دارد؛ رهبر معظم انقلاب بسیار حکیمانه در این راستا عمل کردند که مسأله وحدت شیعه و سنی، فقط یکی از جلوه‌های آن در داخل کشور است که این رویکرد رهبر معظم انقلاب باعث شد توطئه بزرگ اسرائیل،انگلیس و آمریکا با کمک مزدورانشان در حاشیه خلیج فارس در برافروختن آتش فتنه بین شیعه و سنی، از بین رفت. تأکید رهبر انقلاب بر وحدت شیعه و سنی کشور را نجات داد فتنه آن‌ها برانگیختن احساسات در دو مجموعه شیعه و سنی، بر علیه همدیگر بود؛ آن‌ها ایران را به‌عنوان هدف اصلی مدنظر داشتند، همه جای دنیا را هم به فتنه آتش کشیدند؛ آن‌ها می‌خواستند کار‌هایی را نیز در داخل ایران انجام دهند، ولی موفق نشدند و اساس این شکست آن‌ها در ایجاد آتش فتنه داعش در داخل کشور با تدبیر رهبر انقلاب رقم خورد. 🌹 حوزه انقلابی ╭┅───────────┅╮ 🕌 eitaa.com/joinchat/307429376Ccb9b7c02da ╰┅───────────┅╯
هدایت شده از بیاری
من یک وقتی به دکتر چمران گفتم: من هیچ دو نفری را ندیدم در این اوضاع و احوال که از لحاظ دیدگاه های سیاسی این اختلاف نظرهایی که ما داریم را با هم داشته باشند و این قدر نسبت به هم صدیق باشند. گفت: آره ،‌ من هم همین جور. ایشان خیلی به من محبت داشتند و معلوم بود. من هم به ایشان خیلی محبت داشتم. یعنی: "واقعا محبت فی ما بین، همه مسائل را حل می کرد" (کتاب به آسمان نگاه کن"(خاطرات آیت الله امام خامنه ای از شهیدان انقلاب و دفاع مقدس. به اهتمام هادی شیرازی.ص 475) یکی از مشکلات سیاسی امروز ما همین است که: با کسانی که از جهت سیاسی با ما متفاوت می اندیشند دوست نیستیم و بین ما محبت حاکم نیست و الا خیلی از مسائل حل می شد. البته که بحث مخالفین نظام و معاندین، از دایره این بحث خارج است. حساب آنها جداست.
هدایت شده از حوزه انقلابی
1401.03.24-Panahian-Haram-H-Masumeh-Jahad-Tabeen-J06-Medium.mp3
23.9M
🔉تبیین اختلافات شیعیان در آخرالزمان و و رفق و رعایت عقول مردم در بیان معارف و تحمیل تکالیف بر مردم توسط حجت الاسلام ( با تنقیح مناط،أعم از اهل سنت شده و شامل شیعیان با اختلاف مرتبه ایمان هم میشود) 🔉 تبیین سابقه و اختلافات شدید بین أصحاب أیمه در زمان حضورشان که حضرت حکمتی در آن قائل بودند و میفرمودند: ذلک أبقی لنا و لَکُم (مانند دو طیف هشام بن حکم و هشام بن سالم که هم را تکفیر میکردند و حضرت هیچیک را طرد نکرد) ⚠️تذکر:👆توضیحات مقدماتی فوق به قلم تحریریه حوزه انقلابی است👆 🔻اختلفت الشیعه وسمی بعضهم بعضاً کذابین و تفل بعضهم فی وجوه بعض 1⃣إنا معاشرالانبیاء اُمِرنا أنْ نُکَلِّم الناس علی قدر عقولهم 2⃣امام رضا علیه السلام به یونس بن عبدالرحمن که مورد تکفیر أصحاب واقع شده بود فرمودند:وقتی امام تو از تو راضی است سخن مردم چه ارزشی دارد؟ أما یونس؛حدِّث الناس بما یعرفون، وٱتْرُکْهُم ممّا لایعرفون کانّک ترید أن تکذّب علی الله فی عرشه؟ (توصیه حضرت به یونس که بیان معارف فوق درک مردم موجب تکفیرش شده و باید از آن بپرهیزد چراکه چه بسا موجب تکذیب خدا می‌شود) 3⃣وجوب جبران شکستن ایمان کسانی که با بیان معارف فوق طاقت به آنان موجب ضربه به ایمانشان شده ایم: ولاتحملنّ علیه بما لایطیقُه فتکسره، فانّ مَن کسر مومناً فعلیه جَبْرُه 4⃣یکی از محل های نزاع شدید بیان اهم و مهم در مفاهیم دینی است «لیس العاقل من یعرف الخیر من الشر و لکن العاقل من یعرف خیر الشَرَّین» 📅 جلسه ششم| ‌۱۴۰۱/۳/۲۴ ضرورت چهارم جهاد تبیین 🔻حرم حضرت معصومه(س) 👈 @Panahian_ir @Panahian_mp3‌‌
2022-07-04 13.41.27.ogg
9.11M
تکلیف هارون به با فریب خوردگان گوساله و سامری امت بنی اسرائیل تکلیف معصومین با فریب خوردگان جبت و طاغوت امت پیامبر اسلام تکلیف امروز ما با فریب خوردگان غربی، فریبنده آخرالزمان 🎙 سخنرانی حجت‌الاسلام دشتی در یکی از مراکز تخصصی حوزه علمیه قم با موضوع آزمون ولایت پذیری در ایام معلومات بمناسبت دهه اول ذی الحجة 1⃣سرّ ۳۰ شبه اعلام شدن میقات و افزایش غیر منتظره ۱۰ شبه میقات الهی 2⃣آزمون های عبرت آموز بنی اسرائیل 3⃣کلا إن معی ربی سیهدین (شعراء ۶۱-۶۲) 4⃣قال فما خطبک یا سامری (طه ۹۵-۹۶) 5⃣إجعل لنا الها کما لهم آلهة (اعراف ۱۳۸) 6⃣و واعدنا موسی ثلاثین لیلا(اعراف ۱۴۱) @rohallahdashti
🔰لزوم تحمل فحش ها و تهمتها برای نهی از منکر 🔸️در مقام عمل این‌گونه نیاندیشیم كه مثلاً اگر كسی بی‌حجاب یا باحجاب باشد، به ما ربطی ندارد؛ بلكه باید بدانیم بعضی از مسائل امر‌به‌معروف و نهی‌از‌منکر به ما هم مربوط می‌شود و این موضوع همه را درگیر می‌کند؛ حتی اگر این موضوع درست و شفاف بیان شود، برای خود ما هم تکالیفی را معین خواهد کرد که چه‌بسا خیلی با مزاج‌مان سازگار نباشد. 🔹️ما دوست داریم همه چیز را توجیه كنیم، با همه رفیق باشیم، وضعیت آرام باشد و سر‌و‌صدایی ایجاد نشود و به كارمان برسیم؛ اما در برخی موارد امر‌به‌معروف و نهی‌از‌منکر با این مسائل سازگاری ندارد؛ بلكه باید به میدان آمد و مبارزه کرد و سختی‌ها، محرومیت‌ها، فحش‌ها، و تهمت‌هایش را هم تحمل كرد. ۱۳۹۳/۰۲/۱۸ 📱 @mesbahyazdi_ir پ ن : گاهی فحش ها و تهمتها در مسیر مبارزه با نظام کارشناسی غربزده است که بیشترین سختی را دارد و آنها را نیز تحمل خواهند کرد... @rohallahdashti
« » امیدبخش ترین آیه در قرآن، شاید همین آیه شریفه باشد و ما منتظر آثار آن هستیم که به ظهور موفور السرور حضرت حجت ختم می شود. @rohallahdashti
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گویند علی می‌زده صد وصله به کفشش، ای کاش دلِ خستهٔ ما کفش علی بود...❤️ کلیپ زیبای «بند نعلین علی» با صدای حاج‌محمود تقدیم نگاهتان @rohallahdashti
هدایت شده از حوزه انقلابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢| بـرجـام یکی از واضح‌ترین رسـوایی‌های قبیله‌های سیاسی در محضـر ملت انقلابی ما بود و عامل تولد 🌀| اصولگرایان و اصلاح طلبان هر دو با یک جمله از پیش طراحی شده، نظام اسلامی و ولایت فقیه را متهم کردند؛ و یک صدا گفتند: برجام تصمیم نظام بود!!! و این نشان دهنده وجود یک اتاق فرمان واحد و یک حلقه وصل، میان این دو قبیله سیاسی است. 📌درضمن اگرچه برجام به تعبیر رهبر انقلاب، بود، امّا مدیریت ایشان موجب شد برجام به شکل گیری جریان مستقل و انقلابی که همیشه در طول این سالها در اقلیّت بوده، تسریـع ببخشد. اگرچه تا رسیدن به وضعیت مطلوب راه زیادی پیش روی ماست. 🎙 دکتر امیر حسین ثابتی پ ن حوزه انقلابی: همانند برجام سیاسی، در برجام اقتصادی هم همین نگاه وجود دارد، اما اتحاد قبیله‌ای بسیار گسترده تری در برجام پزشکی ( تحمیل کرونا و واکسن) وجود داشت و تنها این جریان انقلابی مستقل نوظهور بود که در همه این عرصه ها در برابر همه این برجامها ایستاد و مقاومت کرد و تهمتها و اهانت‌ها دید اما موفق هم شد 🔻لینک قسمت سوم از سه قسمت برگزیده👇 https://eitaa.com/howzehenghelabi/46448 جهادتبیین همینــ جاستـــ👇👇 🌹 حوزه انقلابی ╭┅───────────┅╮ 🕌 eitaa.com/joinchat/307429376Ccb9b7c02da ╰┅───────────┅╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 غدیر، جعل حکومت است[برای اسلام نه فقط شخص حضرت أمیر] 🎥 نسخه استوری 💠 امام خمینی ♨️ مقامات معنوی قابل نصب نیست... ✍ روح الله دشتی: یک سوال تاریخی این است که در غدیر چه اتفاق تازه ای افتاد که موجب اکمال دین و اتمام نعمت الهی بود؟ آنچه ظاهراً اتفاق افتاد یک نصب بود درحالیکه مقامات معنوی قابل نصب نیست پس جعل مقام حکومت بود اما از سوی دیگر اصل حکومت که قبلاً برای پیامبر وجود داشت و چیز تازه‌ای نبود که بدون آن دین ناقص باشد و نمی توان گفت دین با حکومت پیامبر ناقص بوده و با حکومت علی ع کامل شده، آن هم حکومتی که غصب شد و پیاده نشد صرف اضافه شدن یک حاکم جدید مانند حضرت امیر که حکومتش محقق هم نشد هم نمی تواند اکمال دین باشد پس غدیر چه بود؟ حقیقت این است که آنچه در غدیر جعل شد ،صرفا جعل حکومت برای علی ع نبود، بلکه جعل حکومت برای ذات اسلام و جعل جانشینی و جعل استمرار حکومت بود و این بود که موجب اکمال دین و اتمام نعمت بود جعل جانشینی یعنی جعل استمرار و انقطاع ناپذیری حکومت اسلامی، و به عبارت دیگر جعل حکومت برای اسلام بود و خروج حکومت از اینکه منحصر به شخص پیامبر باشد به عبارت دیگر ، تفهیم این معنا بود که نپندارید فقط شخص پیامبر به جهت مقام رسالت و‌نبوتش حق حکومت و ولایت دارد، بلکه ذات اسلام حق حکومت دارد و ثمره این نگاه این است که برای همه طول تاریخ باید برای اسلام قائل به حکومت باشید و براین اساس این آیه« الیوم أکملت...» و حادثه غدیر از بهترین ادله اثبات جواز و وجوب تشکیل حکومت اسلامی و ولایت فقیه در عصر غیبت است. 🔻آیدی ارتباطی @dashti1359 @rohallahdashti
🌼امام کاظم علیه السلام: هر که میخواهد قوی‌ترین مردم باشد، بر خدا توکل نماید. (بحارالانوار ج۷ ص۱۴۳) پ ن : چرا که خدای متعال فرمود : « کتب الله لأغلبنّ أنا و رسلی » ‌ 🌸 میلاد امام کاظم(ع) مبارک باد ‌ 💫 برای خشنودی حضرت و بهره مندی از شفاعت ایشان، ۷ تا صلوات بفرستیم و ثوابش را به ایشان هدیه کنیم. @rohallahdashti
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مدرک بهتون راحت نمی‌دن توی دانشگاه ترور شخصیت تون میکنن تدریس بهتون نمیدن هیأت علمی تان نمی کنن اگر هیأت علمیت کنن اذیتت میکنن رفیقات تمسخرت می کنن ولی عیبی ندارد که... خدا که پشتت باشه تیراژ کتابت میشه ۵۰۰٫۰۰۰ تا اونوقت چشم همشون کور میشه حرف تو میشه حرف اول .... 🔴تمام آنچه که بویژه در دو دهه اخیر از طرف علی‌الخصوص باند ، علیه طلاب انقلابی در حال اجراست!!! 🔹 رفقا باید با تمام قوا و بدون چشم‌داشت کار کنیم، مبارزه اینجاست 🔻با محرومیت‌ها 🔻با ممنوعیت‌ها 🔻با پرونده‌سازی‌ها 🔻با اما بدانیم 🔹ألا إن حزب‌الله هم ألغالبون 🔹کتب الله لأغلبن أنا و رسلی 🔹إن ألله یدافع عن ألذین أمنوا 🔷شادی روح و حجةالاسلام فرج نژاد صلوات رفقا باید کار کنیم.. باید شب تا صبح بیداری بکشیم... 🌙 شادی روحش صلوات 🥀 @rohallahdashti
🔻تقیه مداراتی در زمان پیامبر و زمان قدرت حاکم اسلامی به جهت ملاحظه عدم بصیرت و فهم کافی یا خودساختگی در مردم👇 🔸حدیثی ذیل آیه(مائده/ ۶۷) آمده که : الرّضا (علیه السلام)- عَن سَهْلِ‌بْنِ‌الْقَاسِمِ النُّوشْجَانِیِّ قَالَ: قَالَ رَجُلٌ لِلرِّضَا (علیه السلام) یَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ (علیه السلام) إِنَّهُ یُرْوَی عَنْ عُرْوَهًَْ‌بْنِ‌زُبَیْرٍ أَنَّهُ قَال: « تُوُفِّیَ النَّبِیُّ (صلی الله علیه و آله) وَ هُوَ فِی تَقِیَّهًٍْ » فَقَالَ أَمَّا بَعْدَ قَوْلِ اللَّهِ عَزَّوَجَلَّ یا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ ما أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ وَ إِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ وَ اللهُ یَعْصِمُکَ مِنَ النَّاسِ فَإِنَّهُ أَزَالَ کُلَّ تَقِیَّهًٍْ بِضَمَانِ اللَّهِ عَزَّوَجَلَّ لَهُ وَ بَیَّنَ أَمْرَ اللَّهِ وَ لَکِنَّ قُرَیْشاً فَعَلَتْ مَا اشْتَهَتْ بَعْدَهُ وَ أَمَّا قَبْلَ نُزُولِ هَذِهِ الْآیَهًِْ فَلَعَلَّهُ. امام رضا (علیه السلام)- مردی خدمت امام رضا (علیه السلام) عرض کرد: «ای فرزند رسول خدا (صلی الله علیه و آله)، از عروۀبن‌زبیر روایت کردهاند که گفت: «رسول خدا (صلی الله علیه و آله) در حال تقیّه رحلت کرد»! فرمود: «پس از نزول آیه: یا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ ما أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ وَ إِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ وَ الله یَعْصِمُکَ مِنَ النَّاسِ؛ پیامبر (صلی الله علیه و آله) هرگونه تقیّه را با ضمانتی که خداوند عزّوجل از وی به عمل آورده بود، کنار گذاشت و فرمان خدای متعال را روشن ساخت، لیکن پس از وی، قریش هرچه خواست کرد، امّا پیش از نزول این آیه، شاید آن حضرت تقیّه کرده باشد». تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۴، ص۱۷۰ بحارالأنوار، ج۱۶، ص۲۲۱/ عیون أخبار الرضا (ع)، ج۲، ص۱۳۰/ نورالثقلین 🔻قسمت بعد: وجه تقیه مداراتی پیامبر چه بود⁉️👇 https://eitaa.com/rohallahdashti/1049 @rohallahdashti
روح الله دشتی
🔻تقیه مداراتی در زمان پیامبر و زمان قدرت حاکم اسلامی به جهت ملاحظه عدم بصیرت و فهم کافی یا خودساختگی
🔻وجه تقیه مداراتی پیامبر چه بود⁉️ 👇👇 ۱ -۱(هود/ ۱۲) الرّسول (صلی الله علیه و آله)- عن عبدالله‌بن‌عباس: إِنَّ رَسُولَ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) لَمَّا أُسْرِیَ بِهِ إِلَی السَّمَاءِ ... فَتَقَدَّمَ (صلی الله علیه و آله) مَا شَاءَ اللَّهُ أَنْ یَتَقَدَّمَ حَتَّی سَمِعَ مَا قَالَ الرَّبُّ تَبَارَکَ وَ تَعَالَی أَنَا الْمَحْمُودُ وَ أَنْتَ مُحَمَّدٌ (صلی الله علیه و آله) شَقَقْتُ اسْمَکَ مِنِ اسْمِی فَمَنْ وَصَلَکَ وَصَلْتُهُ وَ مَنْ قَطَعَکَ بَتَکْتُهُ انْزِلْ إِلَی عِبَادِی فَأَخْبِرْهُمْ بِکَرَامَتِی إِیَّاکَ وَ أَنِّی لَمْ أَبْعَثْ نَبِیّاً إِلَّا جَعَلْتُ لَهُ وَزِیراً وَ أَنَّکَ رَسُولِی وَ أَنَّ عَلِیّاً (علیه السلام) وَزِیرُکَ فَهَبَطَ رَسُولُ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) فَکَرِهَ أَنْ یُحَدِّثَ النَّاسَ بِشَیْءٍ لِأَنَّهُمْ کَانُوا حَدِیثِی الْعَهْدِ بِالْجَاهِلِیَّهًِْ حَتَّی مَضَی لِذَلِکَ سِتَّهًُْ أَیَّامٍ فَأَنْزَلَ اللَّهُ تَبَارَکَ وَ تَعَالَی فَلَعَلَّکَ تارِکٌ بَعْضَ ما یُوحی إِلَیْکَ وَ ضائِقٌ بِهِ صَدْرُکَ فَاحْتَمَلَ رَسُولُ‌اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) ذَلِکَ حَتَّی کَانَ یَوْمُ الثَّامِنِ فَأَنْزَلَ اللَّهُ تَبَارَکَ وَ تَعَالَی یا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ ما أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ وَ إِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ وَ اللهُ یَعْصِمُکَ مِنَ النَّاس. پیامبر (صلی الله علیه و آله)- عبدالله‌بن‌عبّاس نقل می‌کند: شبی که رسول خدا (صلی الله علیه و آله) به آسمان عروج کرد ... تا آنجا که خدا می‌خواست بالا رفت و سخنان و کلمات خداوند متعال را شنید که می‌فرمود: «من محمودم و تو محمّد (صلی الله علیه و آله) و نام تو را از نام خودم گرفته‌ام. هرکس که با تو پیوند داشته باشد، من نیز با وی پیوند دارم و هرآنکه از تو جدا شود، من نیز از او جدا می‌شوم. نزد بندگانم برو و بزرگواری مرا در حقّ خویش به اطلاع آنان برسان و بگو: «من پیامبری را مبعوث نکرده‌ام، مگر آنکه برای او وزیری برگزیده‌ام. تو پیامبر من هستی و علی (علیه السلام) وزیر توست». وقتی رسول خدا (صلی الله علیه و آله) از معراج بازگشت، دوست نداشت چیزی از آن موضوع را با مردم در میان بگذارد که او را سازند؛ چراکه عربها تازه از جاهلیّت فاصله گرفته بودند. از آن موضوع(روز عید قربان که امر الهی آمده بود) شش روز گذشت و خداوند آیه: فَلَعَلَّکَ تَارِکٌ بَعْضَ مَا یُوحَی إِلَیْکَ وَ ضَآئِقٌ بِهِ صَدْرُکَ را نازل کرد. باز رسول خدا (صلی الله علیه و آله) آن را بروز نداد و صبر کرد تا هشت روز از آن ماجرا گذشت و پروردگار متعال آیه: ای پیامبر، آنچه را از پروردگارت بر تو نازل شده است به مردم برسان. اگر چنین نکنی امر رسالت او را ادا نکرده‌ای. خدا تو را از مردم حفظ می‌کند. (مائده/۶۷) را نازل فرمود. تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۶، ص۶۱۶ بحار الأنوار، ج۳۷، ص۱۰۹/ الأمالی للصدوق، ص۳۵۴ و تأویل الآیات الظاهرهًْ، ص ۱۶۲، فیهما: «فأحتمل... من الناس» محذوف @rohallahdashti
مقام معظم رهبری جوانها امروز باید این جوری حرکت کنند؛ مثل مبارزات مبارزین دوران طاغوت... آنچه ما از شما جوانهای عزیز که من خیلی به شماها واقعاً‌ علاقه‌مندم، انتظار داریم این است که شماها باید خودجوش باشید، باید خودکار باشید، باید منتظر این نباشید که شما را به کار وادار کنند؛ بخصوص جوانهایی که مثلاً مربوط به تشکّلهای گوناگون دانشجویی هستند. باید خودکار حرکت کنید، باید بچّه‌هایی که اهل اندیشه هستند؛ بعضی‌ها هستند در اندیشه‌ورزی پیشرو هستند، بعضی‌ها در حرکتهای اجرائی پیشرو هستند؛ هر کدام در هر قسمتی که توانایی‌اش را دارید بایستی خودجوش و خودکار باشید؛ مثل مبارزات مبارزین زمان طاغوت. خب، اگر باور میکنید ما هم یک وقتی هم‌سنّ شما بودیم، یک زمانی در همین دوره [بودیم]. اتّفاقاً در این سنین دوران مبارزات بود. واقعاً‌ آن روز ماها خودجوش حرکت میکردیم. نمیخواهم حالا من راجع به خودمان حرف بزنم امّا یک واقعیّتی است. آن روز -در آن سالهای مبارزه- کسی بالای سر ما نبود؛ نه حزبی بود، نه سازمانی بود، ‌نه جمعیّتی بود؛ [تنها] امام بزرگوار بود [آن هم] در نجف یا در ترکیه. گاهی اوقات یک پیامی از امام می‌آمد، یک اعلامیّه‌ای می‌آمد، خونی در رگهای ما به جریان می‌انداخت و ما را هدایت میکرد. خب موانع هم زیاد بود؛ هم کتک بود، هم زندان بود، هم موانع پولی بود، هم گرسنگی کشیدن بود، از این چیزها هم بود امّا در عین حال حرکت میکردیم، پیش میرفتیم. جوانها امروز باید این جوری حرکت کنند؛ مثل مبارزات مبارزین دوران طاغوت. بیانات در جمع جوانان و دانشجویان مورخه 1398/3/1 @rohallahdashti