هدایت شده از مباحثه
روح الله دشتی:
سلام خیر باید ماهیت کار را دید و شناخت
اما اصل کلی و اولی بر اجتناب است الا عندالضرورة
تفاوت کار مانند کار امام حسین با عمرسعد است که غایتش تشر زدن و دعوت و ارشاد و امربه معروف و نهی از منکر است نه صرف دیدو بازدید
مخصوصا اگر طرف اهدافش و ..مشکوک باشد
هدایت شده از حوزه انقلابی
سوال یکی از طلاب ارجمند :
ایا دیدار با اتباع کشورهای دیگه (به طور خاص کشورهای معاند) به شکل مطلق مذمومه یا تحت شرابطی مجازه؟
اگر تحریم رو باطلاقه حکم نمیفرمایید، ملاکش چیه؟
تشخیص خود فرد؟ تشخیص عموم طلاب بدون تزریق رسانه های مختلف؟
تشخیص عده ای از طلاب تحت عنوان فلان گروه و دسته و...؟
پاسخ :
پاسخ شما با مطالعه پروژه SSR روشن میشود(که سال۱۹۹۷) برای ایران طراحی کردند
اندیشکده یقین در ۷ جلد آن را تبیین کرده که در ۷ برجام و ۵ مرحله میخواهند ایران را تسلیم نظام سلطه کنند
و این نوع دیدارها که در پیامها اشاره شد از این قبیل هستند که البته در فرصتی تبیین خواهم کرد
زیرا یک مرحله طرح سلطه عادی سازی سازش و نشست وبرخاست حوزویان با أجانب(مقاماتشان نه مردم آن کشورها) است تا قبح ارتباط وسازش با دول أجنبی بریزد
سؤال دوم این برادر عزیز :
استظهار بنده از این پاسخ اینه که هرگونه دیدار حرام و ممنوعه مطلقا
درست فهمیدم منظور اقای دشتی رو؟
پاسخ :
روح الله دشتی:
خیر باید ماهیت کار را دید و شناخت
اما اصل کلی و اولی بر اجتناب است الا عندالضرورة
تفاوت کار مانند کار امام حسین با عمرسعد است که غایتش تشر زدن و دعوت و ارشاد و امربه معروف و نهی از منکر است نه صرف دیدو بازدید
مخصوصا اگر طرف اهدافش و ..مشکوک باشد
@howzehenghelabi
هدایت شده از مباحثه
1.8M
پاسخ صوتی بنده به سؤال آقا سید هادی عزیز و ارجمند درخصوص مناط جواز یاعدم جواز دیدار با أجانب
@howzehenghelabi
هدایت شده از مباحثه
1.8M
پاسخ صوتی بنده به سؤال آقا سید هادی عزیز و ارجمند درخصوص مناط جواز یاعدم جواز دیدار با أجانب
@howzehenghelabi
هدایت شده از حوزه انقلابی
سؤال مجدد طلبه ارجمند جناب
آقاسیدهادی:
خلاصه حرفتون رو اینتطور فهمیدم:
رابطه با اجانب مجاز نیست چون موجب قبح شکنی رابطه با استعمار و و البته حب با کفار در دل افراد ضعیف که همه اینها موجب تسلط اونهاست (و استناد به نفی سبیل و لاتتخذو الیهود و النصاری اولیاء و... فرمودین)
این مطلب از دیدگاه شما سه استثناء داره :
1. برای امر به معروف و نهی از منکر (مثل شب عاشورا و یا رابطه امام و شوروی)
2. زمانی که ما سلطه داشته باشیم
3. در خصوص افرادی که اعزةٍ علی الکافرین و نفوذ ناپذیر باشند
اونچه به ذهنم میرسه اینه که به طور خلاصه همه ما در این کبرای قرآنی و دینی مشترکیم که ارتباطی که موجب سلطه کفار بر مسلمانان و همچنین ضرر مسلمین باشه مذمومه. تا اینجا حرفی نیست و چه بسا نیاز به 13 دقیقه اذیت کردن خودتون هم نبود
انما الکلام (کما اینکه دیشب هم پرسیدم) در اینکه ملاک تشخیص اینکه آیا فلان دیدار مصداق سلطه پذیری و... هست یا نه چیست و با کیست؟
خیلی جالبه همین الان که دارم اینها رو مینویسم یک خاطره ای در سایت مباحثات منتظر شد که جالب اومد به نظرم. اینکه قطعا اونها در صدد نفوذ و.. هم هستند و اتفاقا نیروی امنیتی هم میفرستند لکن آیا این دیدارها واقعا منجر به نفوذه یا به عکس موجب تقویت ماست؟ منافع ما رو تامین میکنه؟ کلام شما برادر محترم هیچ ملاک تشخیصی –دست کم به بنده- ارائه نکرد.
از کجا تشخیص میدهید که فلان دیدار ذیل سه مورد استثناء شده خودتان قرار نمیگیرد؟
خلاصه اینکه هنوز سوال ما رو پاسخ نفرموده اید
داستان دیدار شهید بزرگوار مرحوم آیتالله بهشتی و ژنرال هایزر رو همون موقهای اول انقلاب چگونه تحلیل میکردند؟
یکی از مهمترین و سنگین ترین هجمه ها علیه ایشون که در ادامه هم شایعاتی مانند همسر آمریکایی و... درست کرد همین دیدار بوده
.
منتظر پاسخ باشید
@howzehenghelabi
هدایت شده از حوزه انقلابی
بسمه تعالی :
۱- اولا در پاسخ بالا علاوه بر بیانات فوق تأکید داشتیم بر اثر رفتار بر دستگاه گرایش(حب وبغض) همانطور که دستگاه گرایشی ما بر دستگاه ادراکی اثر میگذارد ( حبّ الشیء یُعمی و یُصِم)
و سرّ اینهمه تکرّر لعن زبانی در امثال زیارت عاشوراء همین اثرگذاری ذکر زبانی بر قلب است
و از سوی دیگر آثار سوء نشست وبرخاست حتی با أهل معاصی هم نهی شده است چه رسد به کُفّار، خصوصا در فضای دوستانه!! مگر اینکه در فضای تبلیغ دین و ارشاد و تشر زدن ... باشیم و إلّا قرآن درآیات ۵۱تا۵۷ سوره مائده چنین افرادی را مرتدّ تنزیلی میشناسد و غیر محبوب خدا....
والبته شواهد فراوانی هست که دیدار فوق از این قبیل است نه از نوع ارشاد و دعوت و تشر و... وبرخی موارد عبارتند از :
۱_ نوع افرادی که انتخاب شده اند هم فرد حوزوی انتخاب شده و هم طرف انگلیسی انتخاب شده
۲_ واسط ای که اقدام به آن نموده است که وزارت خارجه است نه دستگاه های ترویجی اسلامی و...
5- مخفیانه و بی سروصدا بودن مقدمات این دیدار تا آمدنشان به قم
۶_ انتخاب نکردن بزرگان حوزوی تراز بالاتر و یا شناخته شده به گرایشات انقلابی مانند مراجع و جامعه مدرسین یا...و مطلع نکردن آن حضرات
7_ سوابق دیدارهای آقای علوی بروجردی و آقای بیات و نوع رفتارهایی که بر این دیدارها حاکم بوده است و مانند دیدار باشیرازی ها و انگلیسی ها و..
۸_ مقام تجاری بودن طرف انگلیسی
9_ برگزاری دیدار دراین مقطع حساس که بر پروژه نفوذssr تطبیق میکند و دلالی وزارت خارجه دولت غربگرای فعلی برای انجام آن
در پایان حتی اگر هم شواهد فوق یقین حاصل نکرد و نتیجه اش فقط شک بود به تعبیر امام در مسائل سیاسی اصالةالبرائة جاری نمیشود و اصل بر فساد است
@howzehenghelabi
هدایت شده از حوزه انقلابی
نکته تکمیلی حاج آقای توکلی عزیز ما :
نکته دیگر در تکمیل جواب:روایت داریم اتقوا مواضع التهمة خودتان را درمعرض تهمت قرار ندید،اگر کسی از مواضع تهمت پرهیز نکرد باید به عملکرد او در مسائل حیاتی مربوط به سرنوشت حوزه و اسلام با حساسیت و بدگمانی و تردید نظر انداخت،
هدایت شده از حوزه انقلابی
آخرین نوشته طلبه گرامی آقاسیدهادی در نقد دیدار برخی حوزویان با أجانب :
اگرچه تصریح نفرموده اید ولی ظاهرا پاسخ شما به سوال بنده (که البته بازهم پراکنده گویی بود) که پرسیدم "ملاک تشخیص کیست" این است که خودم ملاک تشخیصم!
اگرچه ادله ای آورده اید (مبنی بر اشکالات در بیت فلان و یا وزرات خارجه) که البته برخی مورد تایید بنده وبرخی برای من محرز نیست و تشخیص شماست، لکن نهایت اتفاقی که افتاده این است که چون وزارت خارجه مشکل دارد (که دارد) پس خودمون دورهمی میشیم ملاک تشخیص
این یعنی بی قانونی بهتر از قانون بد است!!
تازه بگذریم که شما اطلاعاتی میدهید که منبع آن مشخص نیست (دیدم که سابقا از شهود هم نام برده بودید که من متوجه اون نمیشم!)
جسارتا نقل مرسل و یا اجتهاد شخصی شما در عین محترم بودن در جای خودش برای دیگرانی مثل حقیر نمیتونه حجت باشه (اگرچه در تحلیل شخصی خودم در مورد خصوص مصداق اخیر تا حدی با شما همنظرم که بعید نیست بیت محترم مذکور مانند خیلی از بیوت دیگر مقبول من و شما تحت تاثیر واقع میشد و همچنین از دید بنده با دیدار های اینچنینی هم باید با احتیاط برخورد کرد)
با گذر از همه اینها و فرضاً پذیرش سخنان شما یعنی
دشمنی که قطعا دنبال نفوذ و... هم هست و این مصداق و یا مصادیق دیگر هم همونه که شما میفرمایید
خوب در اینها فعلا بحثی نیست ، قبول؟
ولی بحث در شیوه برخورد و تاکتیک روشنگری ماست
یعنی چرا فکر میکنیم وقتی به ظن یا اطمینان یا یقین شخصی به این رسیدیم که فلان دیدار یا فلان اتفاق نباید رخ بده یا فلان تشکل به نظر ما نباید وجود داشته باشه، ما مجازیم با های و هوی و داد و بیداد عمومی جلوی اون رو بگیریم ؟ آیا راه دیگری نیست؟
معروفه در نجف رساله زیاد نبود دلیل عمده اش هم ارتباط علما و شناخت مراتب علمی هم بود که البته در کنار تقواشون موجب میشد وقتی اعلم از خودشون رو میدیدن رساله ای هم ندن
چرا تو حوزه کنونی ما همه شدیم جزیره دور از هم؟ چرا فکر میکنیم وقتی به زعم ما(یا اطمینان همه اصلا) یک حرکت اشتباهی رخ داد ما باید با شیمشیر آخته وسری تراشیده و کفنی سرتاپا پوشیده بیایم وسط؟
آیا راه دیگری نیست؟
آیا پل های گفتگوهای درون حوزوی رو در قبل ساختیم یا خراب کردیم؟
ما قاعدتا سر سفره منیه المرید ها باید نشسته باشیم
اینجا حوزه است نه دانشگاه و نه خیابون . مخاطب ما پهلوی و صدام و آمریکا نیستند. همین حوزویانی هستند که (ولو در فلان اندیشه سیاسی به قول شما ساده اندیش و بی بصیرت هم باشند ولی) قصدشان و قصدمان و قصدتان همه رضایت حضرت حجت است ان شاء الله
قاعدتا تاکتیک "اشداء علی الکفار" ، در فضای "بینهم" صحیح نیست
بگذریم از مفاسدی هم که بر این های و هوی ها مترتب است مثل فرو فکندن فلان چهره غیر داغ به سمت دیگر و...
دوستی در همینجا گفته بود چرا انقابی گری را به معنی های و هوی دارند چا می اندازند
اتفاقا من هم به شدت با ایشان همدردم
واقعا چرا برخی از دوستان دغدغه مند و انقلابی ، به جای پرداختن به هنر ها و ظرافت های کار سیاسی و رسانه ای در دوران معاصر "رفاعةبن شداد" گونه عمل به تکلیف انقلابی خویش را در رمی و نفی و طرد دیگران میبینند؟ دیگرانی که اگر خیلی خودی نباشند، حداقل غیرخودی نیستند
چرا دایره خودی های ما محدود به "افراد مورد پسند تفکر من به تشخیص خود من" محدود میشود؟ و البته این محدودیت فراتر از مرتبه نظری و در مقام عمل و بیانیه و طومار و... هم خودنمایی میکند!
تکرار میکنم این مطالب با فرض پذیرش مصادیق و به اصطلاح طلبگی "سلمنایی" بود و وارد بحث مصداقی نمیشویم وگرنه اصلا تشخیص مصادیق و ... گاهی و شاید بیشتر از گاهی خطاپذیری زیادی دارد
سیاه مشقم رو با این عبارت شهید همت پایان میدم و امیدوارم روزی به کمترینی از درجات خاک پوتین امثال ایشون برسم
برای اینکه خدا , لطفش و رحمتش و آمرزشش شامل حال ما بشه , باید اخلاص داشته باشیم
و برای اینکه ما اخلاص داشته باشیم یک سرمایه می خواهد که از همه چیزمون بگذریم
و برای اینکه از همه چیزمون بگذریم هر کاری می کنیم برای رضای خدا باشد
باید شبانه روز دلمون و وجودمون و همه چیزمون با خدا باشه
اینقدر پاک باشیم که خدا کلاً ازمون راضی باشه
قدم برمی داریم برای رضای خدا
قدم برمی داریم برای کاری برای رضای خدا
حرف می زنیم برای رضای خدا
شعار می دهیم برای رضای خدا
می جنگیم برای رضای خدا
همه چیز , همه چیز , همه چیز خاص خدا باشه
که اگر شد پیروزی نزدیک است
چه بکشیم چه کشته بشیم اگر اینچنین باشیم
پیــروزیـم
و هیچ ناراحتی نداریم وشکست معنا نداره برای ما
چه بکشیم چه کشته بشیم
پیــروزیـم
اگر اینچنین باشیم
نسأل الله منازل الشهداء
👇👇👇👇👇
مطلب فوق را بخوانید . منتظر پاسخش در کانال باشید انشاالله
ما معتقدیم به کرسیهای آزاداندیشی و از آن استقبال میکنیم
@howzehenghelabi
هدایت شده از حوزه انقلابی
به نمایندگانتان پیام دهید
طبق ماده 610 :
هرگاه دونفر یا بیشتر اجتماع و تبانی نمایند که جرایمی بر ضد امنیت داخلی مرتکب شوند یا وسایل ارتکاب آن را فراهم نمایند در صورتی که عنوان محارب بر آنان صدق نکند به 2 تا 5 سال حبس محکوم خواهند شد.
طبق ماده فوق(۶۱۰) از دستگاه قضایی میخواهیم تا درصورت تصویبFATF
نمایندگان خاطی مجلس را به این جرم ۲تا۵سال حبس نماید
هدایت شده از حوزه انقلابی
آن #روشنفکرنمای #راحت_طلب و #ریاکار و #منافق که دشمنی آمریکا را نمیفهمد ونسخه تسلیم دربرابر آمریکا برای دولت وملّت مینویسد اگر #عامل_دشمن نباشد حداقل مرد میدان پیشرفت کشور نیست
(امام خامنه ای ۱۲مهر۹۷)
هدایت شده از حوزه انقلابی
4_5809925660004581987.xlsx
58.5K
شماره نمایندگان دور دهم مجلس، به تفکیک شهر، استان و کمیسیون
هدایت شده از حوزه انقلابی
4_5809925660004582002.xls
83.5K
فایل آماده شماره نمایندگان برای انتقال به مخاطبین اندروید