سوپ گندم و ماش با گوشت گوسفند و شیر...
گذاشتم بجای آب ،گوشت با شیر بپزه🌱
برای کم خونی و کم قوتی عالیه عالی👌🌱
حتما حتما هفته ای یکی دوبار تو سبد غذایی تون باشه🌱
برای افزایش قد بچه ها، برای خانم های باردار، برای سیستم ایمنی خیلی مفیده👌
#طب_اسلامی
🏡روزمره های بانوی ایرانی☘
╚══════🍃🌺🍃═╝
روزمرّگی های بانوان ایرانی🇮🇷 🏴
سوپ گندم و ماش با گوشت گوسفند و شیر... گذاشتم بجای آب ،گوشت با شیر بپزه🌱 برای کم خونی و کم قوتی عالی
گفتید دستورش و بزارم🌱
مثل سوپ های دیگه گندم نصف پیمانه،
نصف پیمانه ماش
میتونید جو هم بریزید,
یه هویج هم رنده کردم،
نمک و فلفل و زردچوبه هم همون اول ریختم،
و پیاز هم با روغن ارده کنجد سرخ کردم و نیم ساعت آخر ریختم
و ترشی هم نیم ساعت آخر ریختم
شیر و گوشت هم گذاشتم تو آرام پز ،
آروم آروم پخت
📌سیلی/ راوی:محمد اکبری دولابی
در حین بازی با دوستان با شخصی هم سن خودم برخورد کردم که روحیاتش با بقیه فرق داشت!
مثل خود ما میگفت و میخندید شوخی میکرد اما اصلاً اهل گناه نبود.
نامش ابراهیم هادی بود کشتیگیر بود و بدن قویای داشت.
موقع نماز که میشد ما را به مسجد میکشاند یادم هست از مجالس حاج آقای کافی در مهدیه تهران خیلی تعریف میکرد میگفت بیا صبح جمعه بریم دعای ندبه تو مهدیه.
من هم میگفتم بابا حال داری ول کن!
من وقتی آخر هفته مزد میگرفتم همه رفقا را بستنی مهمان میکردم.
ابراهیم عصبانی میشد و میگفت یه خورده تو کارهات برنامهریزی کن. چرا یک دفعه تمام حقوق خودت رو از بین میبری؟پس انداز داشته باش.
ابراهیم نه تنها برای من بلکه برای تمام بچههای محل از همان نوجوانی وقت میگذاشت.
خیلی از آنها مسجدی و مومن شدند البته آنها هم که مسجدی نشدند اهل کاسبی شدند و به دنبال خلاف نرفتند.
همه اینها از برکات ابراهیم بود.
و ماجرایی که بعد از حدود ۴۰ سال،یاد آن دلم را میسوزاند و اشکم را جاری میکند ماجرای سیلی بود.
یک روز صبح حال رفتن به سر کار نداشتم آن روز به سراغ ابراهیم رفتم همنشینی با او لذت بخش بود. نصیحتها و سخنان او نمیدانید چقدر در انسان اثر میگذاشت.
آدم را به زندگی و کار امیدوار میکرد.
یک ساعتی گذشت استاد کار من که از بستگان ما بود یکباره با موتور جلوی ما آمد و با عصبانیت گفت:
حالا جرات کردی سر کار نیای و دنبال دوست و رفیق بری؟!
او که ابراهیم را نمیشناخت یکباره کشیده محکمی زد تو صورت ابراهیم، من هم با خودش برد توی محل کار...
وقتی زد توی صورت ابراهیم بند دل من پاره شد.
استادکار من آدم بدی نبود اما نمیدونست که ابراهیم چقدر دلسوزانه برای ما وقت میذاره.
ابراهیم با آن بدن قوی میتونست خیلی راحت جوابش رو بده و حالشو بگیره،اما هیچ عکس العملی نشان نداد؛
تا چند سال بعد از آن ماجرا بارها ابراهیم را دیدم و صحبت کردیم اما هیچ وقت حرفی از آن روز نزد...
همین باعث میشد که شرمندگی من بیشتر شود و بیشتر به راه او اعتقاد پیدا کنم.
#خاطرات_شهید
#سلام_بر_ابراهیم
🏡روزمره های بانوی ایرانی☘
╚══════🍃🌺🍃═╝
16.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آدم میفهمه که بوی امام زمان داره میاد🥺
#استاد_شجاعی
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج_بالقران 🤲
🏡روزمره های بانوی ایرانی☘
╚══════🍃🌺🍃═╝
2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آیسان جان، با پدرش رفته دریا
و گزارش لحظه به لحظه پدر😄👌
واقعا دلم خواست😊
آرامش دریا، تقدیم نگاهتون🌱🌊
منم تا شیطون گولم نزده،از فرصت طلایی استفاده کنم برای خودم🌱
یه چای دم کنم، بشینم یکم مولانا بخونم
و البته شام هم آماده کنم👌
#فریدونکنار
🏡روزمره های بانوی ایرانی☘
╚══════🍃🌺🍃═╝
🌸گر تو اهل دل نه بیدار باش/
طالب دل باش و در پیکار باش🌸
انسانها رو مولانا به سه دسته تقسیم کرده؛
دسته اول که اهل آب و گل هستند و غرق در دنیای مادی...
دسته دوم که اهل دل هستند و علاوه بر حواس ظاهری حواس معنوی و باطنیشون هم بیداره؛
و دسته سوم نمیخوان اهل آب و گل باشند ولی اهل دل هم نیستند حداقل این هست که طالب دل هستند و بیدارند؛و دائم خودشون رو محاسبه میکنند و با بدیهای نفسشون میجنگند؛
همونطور که پیامبر اکرم هم فرمودند؛
بزرگترین جهاد (اکبر )همون مبارزه با نفس هست؛
و پیامبر حدیثی دارند که میفرماید شاید من چشمم را ببندم ولی دلم هیچ وقت نمیخوابد و غافل نمیشود.
و اگر دقت کنیم تمام اولیا خاص خداوند همین ویژگی را دارند؛
که با وجود رفتن از این دنیا؛ولی بیدارند...
#مولانا
🏡روزمره های بانوی ایرانی☘
╚══════🍃🌺🍃═╝
کشک بادمجان
با کشک محلی نه کشک داخل سوپری،
که معلوم نیست چیه؟؛
از مراکز طب اسلامی و عطاری هایی که این محصولات رو دارن میتونید تهیه کنید😋
#طب_اسلامی
🏡روزمره های بانوی ایرانی☘
╚══════🍃🌺🍃═╝
دستکاری روانی یعنی وقتی تورو برای واکنشت نسبت به رفتار سمی خودشون مقصر میدونند؛
اما هرگز درباره بیاحترامی خودشون که باعث این واکنش در تو شد،
چیزی نمیگن🌱
#شبتون_سرشار_از_مهربانی🌸
🏡روزمره های بانوی ایرانی☘
╚══════🍃🌺🍃═╝
شمس گفت: تقدیر به آن معنا نیست که مسیر زندگیمان از پیش تعیین شده.
به همین سبب اینکه انسان گردن خم کند و بگوید چه کنم! تقدیرم این بوده,
نشانه ی جهالت است.
تقدیر همه راه نیست؛
فقط تا سر دوراهیهاست...
گذرگاه مشخص است،
اما انتخاب در دست مسافر است.
🌱🌱🌱
بنظرم قشنگترین تعریف از تقدیر میتونه باشه👌
#سلام
#صبحتون_به_شادی
🏡روزمره های بانوی ایرانی☘
╚══════🍃🌺🍃═╝