برخورد صحیح/راوی: جمعی از دوستان شهید
پاییز ۶۱ بود با موتور به سمت آزادی میرفتیم.
یک ماشین مدل بالا از کنار ما رد شد. خانمی کنار راننده نشسته بود که حجاب درستی نداشت نگاهی به ابراهیم انداخت و حرف زشتی زد.
ابراهیم گفت سریع برو دنبالش!
منتظر برخورد ابراهیم بودم ابراهیم کمی مکث کرد و بعد همینطور که روی موتور نشسته بود با راننده سلام و احوالپرسی گرمی کرد!
بعد از جواب سلام ابراهیم گفت من خیلی معذرت میخوام خانم شما فحش بدی به من و همه ریش داد...
راننده حرف ابراهیم را قطع کرد و گفت خانم بنده غلط کرد بیجا کرد...
ابراهیم گفت نه آقا اینطوری صحبت نکن من فقط میخوام بدونم آیا حقی از ایشان گردن بنده است یا من کار نادرستی کردم که با من اینطور برخورد کردند؟
راننده اصلاً فکر نمیکرد ما این گونه برخورد کنیم از ماشین پیاده شد صورت ابراهیم را بوسید و گفت نه دوست عزیز شما هیچ خطایی نکردی ما اشتباه کردیم خیلی هم شرمندهایم.
نحوه برخورد او مرا به یاد این آیه انداخت بندگان خاص خداوند رحمان کسانی هستند که با آرامش و بیتکبر بر زمین راه میروند و هنگامی که جاهلان آنان را مخاطب سازند و سخنان ناشایست بگویند به آنها سلام میگویند.
#خاطرات_شهید
#سلام_بر_ابراهیم
🏡روزمره های بانوی ایرانی☘
╚══════🍃🌺🍃═╝
شمس تبریزی: تو کیستی؟
مولانا؛ من هیچکس نیستم!!!
شمس؛ چه خوش اشتها!!! هیچ در عرفان مقام بالایی ست!!!!
پس من هیچ هم نیستم!!!!
🌱🌱🌱🌱🌱
شمس؛ تو دانش داری ولی بینش نه!!!
تمام راه عشق، این است اگر منیت رو کشتی، اونوقت هست که حجاب از تو برداشته میشه و مست از حضور عشق میشی🌱
همون خوار کردن و کشتن نفس، که در اشعار مختلف، مولانا در مثنوی ازش صحبت میکنه،
و تمام بعد جسمانی ما هست، که ما رو حبس و زندانی نفس کرده!!!
پس ناگزیر هستیم به تربیت نفس!!!
و شمس برای مولانا، همون کشتن نفس و دریافت معنی عمیق عشق بوده❤️
#مست_عشق
🏡روزمره های بانوی ایرانی☘
╚══════🍃🌺🍃═╝
روزمرّگی های بانوان ایرانی🇮🇷 🏴
شمس تبریزی: تو کیستی؟ مولانا؛ من هیچکس نیستم!!! شمس؛ چه خوش اشتها!!! هیچ در عرفان مقام بالایی ست!!!!
بعد از حضور شمس، در زندگی مولانا،
همه ی قونیه،خانوادش، پشتش حرف میزدن،
قضاوتش میکردن،
تهمت میزدن و ناروا میگفتن!!!
اون احترام قبل رو در بین عوام نداشت!!!
پس به خدا رسیدن، راحت نیست!!!
اگر پشتت حرف و حدیث زیاد شده، بدون که داری تو مسیرت موفق میشی...🌱
و خدا برایت کافی ست...
و جای تمام نداشته هایت را پر میکند...
#شبتون_سرشار_از_آگاهی_و_معرفت🤲
🏡روزمره های بانوی ایرانی☘
╚══════🍃🌺🍃═╝
سلام و نور و صلوات🌱
چه بارون قشنگی اومده😍
با صدای آسمون از خواب بیدار شدیم😍
خدایا شکرت بخاطر نعمت الهی🤲❤️
🏡روزمره های بانوی ایرانی☘
╚══════🍃🌺🍃═╝
و چون از ساعت ۷ بیدارم
و سحر خیزی واقعا نعمته👌🌱
به مناسبت روز دختر برای آیسان جانم با امکاناتی که تو خونه داشتم یه پنکیک خوشمزه ی موزی با شیر محلی و کره محلی هم درست کردم که کلی خوشحال بشه😍
🏡روزمره های بانوی ایرانی☘
╚══════🍃🌺🍃═╝
طرز تهیه پنکیک موزی🥞
آرد یک پیمانه 🌾
موز له شده یک عدد 🍌
تخم مرغ یک عدد 🥚
شکر قهوهای ۳ قاشق غذاخوری 🍶
شیر محلی یک پیمانه🥛
کره محلی ۵۰ گرم
بکینگ پودر یک قاشق چایخوری
🍌🍌🍌🍌
ابتدا یک پیمانه آرد الک شده را با شکر و بکینگ پودر مخلوط میکنیم،
سپس شیر هم دمای محیط و تخم مرغ و موز له شده و کره رو به مواد اضافه میکنیم و خوب هم میزنیم.
و بعد داخل ماهیتابه چرب شده میریزیم و وقتی که حباب زد برعکس میکنیم پنکیکمون آماده است🌱
🏡روزمره های بانوی ایرانی☘
╚══════🍃🌺🍃═╝