🌴🌴🌴
اَلسَّلامُ عَلَیْ الحُسَین
وَ عَلی علی ابن الحُسَین
وَ عَلی اَولادِ الحُسَین
وَعَلی اَصحابِ الحسین
🌹🍃🌹🍃🌹🍃
چرا از یاد بردی نینوا را؟
نبوسیدی زمین کربلا را؟
چرا وقتی عطش بارید، باران!
رها کردی دل گنجشک ها را؟
🌴🌴🌴
🔰🔰🔰
واتساپ۳
https://chat.whatsapp.com/CjAw5lrnoqS9ZVzKHDiW2G
ایتا
http://eitaa.com/joinchat/1790640141C1372ba36fc
تلگرام
http://T.me/roozedahom
اینستاگرام
http://Instagram.com/roozedahom10
🏴 پاسخ به شبهات فضای مجازی
🔹 آیا امام حسن و امام حسین در جنگ اعراب علیه ایران شرکت داشتند؟
🔸 قبل از پاسخ لازم است دقت شود که اخیراً موضوع «حمله اعراب به ایران» بسیار متمسک مخالفین دین و سایتها، کانالها و پیجهایی که مأموریتی جز ضد تبلیغ علیه اسلام ندارند قرار گرفته است.
این ضدّ تبلیغ گسترده به همراه دروغ پراکنیها، خود جای تأمل و تعمق دارد، چرا که در تمام ادوار گذشته، ایران بارها و بارها هدف حمله از سوی کشورهای مختلف قرار گرفته است، اما به هیچ کدام از آنها به این اندازه پرداخته نشده است که نشان میدهد، اولاً هدف دارند اسلام را عربی نشان دهند، در حالی که دین ملیت ندارد، ثانیا میخواهند با عربی نشان دادن اسلام، حس وطن دوستی(ناسیونالیستی) مردم مسلمان ایران را علیه اعراب تحریک کنند، به گونهای که نتیجهاش دشمنی با اسلام خواهد شد.
🔸 و اما در پاسخ به این شبهه باید گفت، این مساله اولین بار در تاریخ طبری که نویسندهی آن اهل سنت است، آورده شده.
تاریخ طبری با وجود محاسنی که دارد گاه از روایان نه چندان موثق استفاده کرده و از این لحاظ نقدهای فراوانی به این کتاب وارد شده است.
سند این فراز (شرکت و فرماندهی حسنین (ع) در حمله به ایران) در تاریخ طبری، یکی «سیف بن عمر» است که در زمان حیاتش نیز به «زندیق» مشهور بود[1] و خود طبری در فرازهایی او را بیاعتبار خوانده است و سند دیگرش از «علی بن مجاهد» است که علما، محدثان، مورخان و مشاهیر اهل سنّت نیز خودشان وی را «جاعل و دروغگو» معرفی کردهاند و نوشتهاند که به تألیف تاریخ جنگها پرداخت و از خودش هر چه خواست دروغ نوشت[2].
🔸بنابراین می توان به طور کلی در موارد زیر پاسخ این شبهه را داد که:
اولاً هیچ سند محکمی دال بر رضایت حضرت امیر (ع) و عزیمت این دو امام وجود ندارد و ثانیاً معصوم هیچ گاه تحت پرچم غیر معصوم نمیرود و نمیجنگد و ثالثاً هیچ پیامبر یا امامی برای کشورگشایی نجنگیده است.
چنان چه بنابر نقل ابن اثير، ابن خلدون، سيد هاشم معروف الحسني و همچنين باقر شريف قرشی: «حسن و حسين(ع) بعد از پيامبر در هيچ فتحی شرکت نداشتند».
رابعاً گویا از تمام فرازهای تاریخ صدر اسلام فقط همین یک جمله نقل شدهی از زندیق، جاعل و دروغگو را خواندهاند!
آیا نخواندهاند که اساساً امیرالمؤمنین علی (ع) و فرزندانش را نه تنها از حکومت و تصمیمگیری در سیاستهای خُرد و کلان ساقط و خانه نشین کرده بودند، بلکه حتی قرآن مکتوب وی را نیز قبول نکردند، اموالش را غصب کردند و حتی اجازه گریه به همسرش نیز نمیدانند و طی آن 25 سال سیاه، جوّ اختناق شدیدی بر ایشان حاکم شده بود؟
حال چطور شد که فرزندان ایشان را فرماندههان حلمه اعراب در زمان حکومت عمر به ایران میخوانند؟!
1. المجروحین، این حبان، دار السوعی، ج1، ص341-342
2. تاریخ بغداد، الخطیب بغدادی – متوفی 463ق- ج 12، ص 106
▪️ پاسخ مفصل را می توانید در نشانی زیر بخوانید:
https://the14.ir/f
🔰🔰🔰
واتساپ
https://chat.whatsapp.com/C0YKkqJXQ2J085THYOIuDV
ایتا
http://eitaa.com/joinchat/1790640141C1372ba36fc
تلگرام
http://T.me/roozedahom
اینستاگرام
http://Instagram.com/roozedahom10
🌴🌴🌴
اَلسَّلامُ عَلَیْ الحُسَین
وَ عَلی علی ابن الحُسَین
وَ عَلی اَولادِ الحُسَین
وَعَلی اَصحابِ الحسین
🌹🍃🌹🍃🌹🍃
دلی در خون نشسته دوست داری؟
بگو قلبی شکسته دوست داری؟
تورا ای عشق ! بی سر دوست دارم
مرا با دست بسته دوست داری؟
🌴🌴🌴
🔰🔰🔰
واتساپ۳
https://chat.whatsapp.com/CjAw5lrnoqS9ZVzKHDiW2G
ایتا
http://eitaa.com/joinchat/1790640141C1372ba36fc
تلگرام
http://T.me/roozedahom
اینستاگرام
http://Instagram.com/roozedahom10
🏴 کربلا، مدرسهی اخلاق
▪️یکی از سرمایههای مهم اجتماعی در تمام جوامع و به ویژه در جامعه اسلامی، وفای به عهد و پایبندی به پیمان است که در فرهنگ دینی ما از فضایل بزرگ اخلاقی محسوب شده و باعث شکوفایی اعتماد در جامعه میشود.
ما امروز اثرات منفی خلف وعدهی برخی از مسئولین را در سطح کلان جامعه شاهد هستیم و میبینیم که این مساله چه قدر روی اعتماد عمومی تاثیر گذاشته و امنیت روانی جامعه را به خطر انداخته است.
وفای به عهد و پیمان از امور فطری است که هر انسانی با مراجعه به درون خود به زیبایی آن رسیده و زشتی مقابل آنرا در مییابد.
بررسی تاریخ به ویژه در دوران جاهلیت – که پایبندی به اصول اخلاقی چندان جایگاهی ندارد- نشان میدهد که حتی اعراب جاهلی نسبت به پیمانها از خود وفاداری نشان میدادهاند.
این فضیلت اخلاقی آن قدر مهم است که در قرآن به رعایت آن امر شدهایم:
"وَأَوْفُوا بِالْعَهْدِ إِنَّ الْعَهْدَ كَانَ مَسْئُولًا(اسرا، 34)" به عهد وفا کنید(که) قطعا از عهد پرسیده میشود.
به دلیل اینکه در آیه، صیغهی امر به کار رفته، دلالت بر وجوب وفای به عهد دارد.
امام صادق علیه السلام میفرماید:
"سه چیز است که خداوند متعال برای هیچیک از مردم در آنها رخصتی نداده است... تا آنجا که فرمود: و وفای به عهد نسبت به نیکوکار و فاجر[1]".
▪️ تجلی وفای به عهد در اردوگاه حسینی(علیه السلام)
اول اینکه حضرت اباعبدالله، به عنوان رهبر این جریان از همان آغاز حرکت کاملا صادقانه با همراهان خود مواجه شده و سرانجام کار را که شهادت و فدا شدن در راه دفاع از دین خداست، برایشان بازگو میکند، نه اینکه مثلا برای جذب نیرو وعدههایی بدهد که احتمال میدهد، قابل تحقق نیستند.
نکته دیگر اینکه خود ابا عبدالله، بالاترین مرتبه از وفاداری را نسبت به پیمان الهی از خود نشان میدهد و جان و مال و آبروی خود و نزدیکترین عزیزانش را در این راه فدا میکند.
چنان که در فرازی از زیارتنامهی آن حضرت میخوانیم:
"شهادت میدهم که تو (امر دین) را رساندی و نصیحت(و خیرخواهی) کردی و (به عهد خود با خدا) وفا نموده آن را به اتمام رساندی..."
این مساله باعث میشود که یارانی که در کربلا میمانند نیز، هر چند کم تعداد، اما در بالاترین سطح از وفای به عهد باشند، تا بدانجا که امام در توصیفی شگفت درباره یاران میفرماید:
" اما بعد من اصحابی باوفاتر و نیکوتر و اهل بیتی نیکتر و بااحسانتر از اهل بیتم نمیشناسم[2]"
امام بارها از همراهان خود میخواهد کربلا را ترک کنند و حتی شب عاشورا به آنها میگوید بروید و اگر میتوانید دست یکی از خانواده مرا هم بگیرید و با خود همراه کنید اما اصحاب به پا خواسته و بر وفای به عهد و پیمان خود پافشاری مینمایند.
امام به برادران و فرزندان مسلم میفرماید:
کشته شدن، با وجود کشته شدن پدرتان، مسلم بن عقیل برای شما کافی است. بروید که به شما اجازه دادم.
اما آنها پاسخ میدهند
"ابدا از تو جدا نمیشویم تا با شمشیرهایمان از تو محافظت کرده و در مقابل تو کشته شویم... [3]"
و جمله زیبا و ماندگار زهیر که در پاسخ به امام، اوج وفاداری این صحابی بزرگ کربلا را نشان میدهد.:
ای فرزند رسول خدا دوست داشتم هزار بار کشته شده، سپس زنده میشدم و خداوند(به واسطهی آن) کشته شدن را از تو و این جوانان، از برادران، فرزندان و اهل بیت دفع میکرد.
[1] . نورالثقلین ج3، ص164.
[2] . الارشاد، ج2، ص91.
[3] . لهوف، ص91-93
✍🏻 محسن ریاضی
🔰🔰🔰
واتساپ
https://chat.whatsapp.com/C0YKkqJXQ2J085THYOIuDV
ایتا
http://eitaa.com/joinchat/1790640141C1372ba36fc
تلگرام
http://T.me/roozedahom
اینستاگرام
http://Instagram.com/roozedahom10
🏴 شعر عاشورایی
▪️به مناسبت شهادت امام سجاد (ع)
▪️ شاعر: عبدالکریم خاضعی نیا
آشنای دردهای بی نشان
داغدار کربلا در هر زمان
ای که دادی هستی ات را ناگهان
در میان غسل با اشک روان
مثل زهرا زخم هایت شد عیان
....
السلام ای آفتاب چهارمین
ای امام و مقتدای اهل دین
راوی روز دهم تا اربعین
سیدالسجاد زین العابدین
السلام ای مقتدای کاروان
...
ای صبور سرفراز کربلا
کاروان را در اسارت رهنما
زخمی صد باره این ماجرا
تشنه و تب دار و با غم آشنا
قهرمان با وقار و خطبه خوان
....
قصه ی سر را تو از آغاز گو
از عمو از دست و از پرواز گو
قصه ی حلقوم و تیرانداز گو
از خرابه از رقیه بازگو
لعنت و نفرین حق بر ظالمان
....
سجده گاهت بوی تربت می دهد
بوی تنهایی و غربت می دهد
بوی خون بوی شهادت می دهد
شرح غم های اسارت می دهد
سجده گاهت شاهد فصل خزان
...
دست هایت در اسارت بسته بود
جانت اما از اسارت رسته بود
جسم تب دار شریفت خسته بود
روی قلبت آتشی بنشسته بود
ای که دستت تکیه گاه آسمان
...
از پدر تنها سری بر نیزه ماند
موی پر خاکستری بر نیزه ماند
چشم خونین و تری بر نیزه ماند
سایه ی بالا سری بر نیزه ماند
گریه می کردی به حال سایه بان
....
دیدن صحرا و امواج سراب
دیدن مشک و صدای سرد آب
دیدن آرامش طفلی بخواب
می کشاند خاطراتت تا رباب
یاد تیر و یاد اصغر الامان
...
آمدی از کوفه ی نیرنگ و رنگ
از میان بارش یک ریز سنگ
خطبه خواندی بی مهابا بی درنگ
کوفه را گفتی دیار مکر و ننگ
شاهد دندان و چوب خیزران
.....
شام عید و خنده و آوازه بود
چشم های هرزه بر دروازه بود
زخم نیش و سنگ بی اندازه بود
چشم بابا پر ز اشک تازه بود
سوختی هر لحظه تا اعماق جان
....
کربلا فصل بهارت را گرفت
کربلا دارو و ندارت را گرفت
کوفه و کاخش قرارت را گرفت
آب چشم اشکبارت را گرفت
شام پیرت کرده ای تازه جوان
▪️محرم ۱۴۰۰
🔰🔰🔰
واتساپ
https://chat.whatsapp.com/C0YKkqJXQ2J085THYOIuDV
ایتا
http://eitaa.com/joinchat/1790640141C1372ba36fc
تلگرام
http://T.me/roozedahom
اینستاگرام
http://Instagram.com/roozedahom10
🌴🌴🌴
اَلسَّلامُ عَلَیْ الحُسَین
وَ عَلی علی ابن الحُسَین
وَ عَلی اَولادِ الحُسَین
وَعَلی اَصحابِ الحسین
🌹🍃🌹🍃🌹🍃
خدا کند که بیایی وگرنه از سمتِ
کدام پنجره باید تو را صدا بزنم؟
به بازگشت من آقا دگر امیدی نیست
مگر دوباره سری رو به کربلا بزنم
🌴🌴🌴
🔰🔰🔰
واتساپ۳
https://chat.whatsapp.com/CjAw5lrnoqS9ZVzKHDiW2G
ایتا
http://eitaa.com/joinchat/1790640141C1372ba36fc
تلگرام
http://T.me/roozedahom
اینستاگرام
http://Instagram.com/roozedahom10
🏴 امام سجاد علیه السلام در کلام رهبری
شما ببینید خون مطهر حسینبنعلی (علیهالسلام) در کربلا در غربت بر زمین ریخته شد؛
اما بزرگترین مسؤولیتی که بر عهدهی امام سجاد (علیهالصلاةوالسلام) و زینب کبری (سلاماللَّهعلیها) قرار گرفت، از همان لحظهی اول این بود که این پیام را روی دست بگیرند و به سرتاسر دنیای اسلام آن را، به شکل های گوناگون، منتقل کنند.
این حرکت برای احیاء دین حقیقی و دین حسینبنعلی و آن هدفی که امام حسین برای آن شهید شد، یک امر ضروری و لازم بود. البته اجر الهی برای امام حسین محفوظ بود؛
میتوانستند او را در بوتهی سکوت بگذارند؛ اما چرا امام سجاد (علیهالسلام) تا آخر عمر - سی سال بعد از او، امام سجاد زندگی کردند - در هر مناسبتی نام حسین، خون حسین و شهادت اباعبداللَّه را مطرح کردند؛
آن را به یاد مردم آوردند؟ این تلاش برای چه بود؟ بعضی خیال میکنند این کار برای انتقام گرفتن از بنیامیه بود؛
در حالیکه بنیامیه بعدها از بین رفتند. امام رضا (علیهالسلام) که بعد از آمدن بنیعباس است، چرا به ریّانبنشبیب دستور میدهد مصیبتنامهی اباعبداللَّه را در میان خودتان بخوانید؟ آن وقت که بنیامیه نبودند؛ تارومار شده بودند.
این کار برای این است که راه حسینبنعلی و خون او عَلَم و پرچم حرکت عظیم امت اسلام به سوی هدف های اسلامی است؛
این پرچم باید سرپا بماند؛ تا امروز هم بر سر پا مانده و تا امروز هم هدایت کرده است.۱۳۸۳/۰۴/۱۶
بیانات در دیدار جمعی از خانوادههای شهدای استان همدان
🔰🔰🔰
واتساپ
https://chat.whatsapp.com/C0YKkqJXQ2J085THYOIuDV
ایتا
http://eitaa.com/joinchat/1790640141C1372ba36fc
تلگرام
http://T.me/roozedahom
اینستاگرام
http://Instagram.com/roozedahom10
◼️ حماسهای که امام زین العابدین علیه السلام در مجلس یزید آفرید!
▪️در روز جمعهاى در شام نماز جمعه است. ناچار خود یزید باید شرکت کند. اول آن خطیبى که به اصطلاح دستورى بود، رفت و هرچه قبلا به او گفته بودند گفت؛ تجلیل فراوان از یزید و معاویه کرد، هر صفت خوبى در دنیا بود براى اینها ذکر کرد و بعد شروع کرد به سبّ کردن و دشنام دادن على(ع) و امام حسین(ع) به عنوان اینکه اینها -العیاذباللَّه- از دین خدا خارج شدند، چنین کردند، چنان کردند.
▪️زین العابدین(ع) از پاى منبر نهیب زد: «ایهَا الْخَطیبُ! اشْتَرَیتَ مَرْضاةَ الَمخْلوقِ بِسَخَطِ الْخالِق» تو براى رضاى یک مخلوق، سخط پروردگار را براى خودت خریدى.
بعد خطاب کرد به یزید که آیا اجازه مىدهى من بروم بالاى این چوبها دو کلمه حرف بزنم؟ یزید اجازه نداد.
▪️آنهایى که اطراف بودند، از باب اینکه على بن حسین(ع)، حجازى است، اهل حجاز است و سخن مردم حجاز شیرین و لطیف است، براى اینکه به اصطلاح سخنرانىاش را ببینند، گفتند: اجازه بدهید، مانعى ندارد. ولى یزید امتناع کرد. پسرش آمد و به او گفت: پدرجان! اجازه بدهید، ما مىخواهیم ببینیم این جوان حجازى چگونه سخنرانى مىکند. گفت: من از اینها مىترسم. اینقدر فشار آوردند تا مجبور شد؛ یعنى دید دیگر بیش از این، اظهار عجز و ترس است؛ اجازه داد.
▪️ببینید این زین العابدین(ع) که در آن وقت از یک طرف بیمار بود (منتها بعدها دیگر بیمارى نداشت، با ائمّه دیگر فرق نمىکرد) و از طرف دیگر اسیر، و به قول معروفِ اهل منبر چهل منزل با آن غُل و زنجیر تا شام آمده بود، وقتى بالاى منبر رفت چه کرد! چه ولولهاى ایجاد کرد! یزید دست و پایش را گم کرد. گفت الآن مردم مىریزند و مرا مىکشند.
▪️دست به حیلهاى زد. ظهر بود، یکدفعه به مؤذّن گفت: اذان! وقت نماز دیر مىشود. صداى مؤذّن بلند شد. زین العابدین(ع) خاموش شد. مؤذّن گفت: «اللَّهُ اکبَرُ، اللَّهُ اکبَرُ»، امام حکایت کرد: «اللَّهُ اکبَرُ، اللَّهُ اکبَرُ». مؤذّن گفت: «اشْهَدُ انْ لا الهَ الَّا اللَّهُ، اشْهَدُ انْ لا الهَ الَّا اللَّهُ»، باز امام حکایت کرد، تا رسید به شهادت به رسالت پیغمبر اکرم(ص). تا به اینجا رسید، زین العابدین(ع) فریاد زد: مؤذّن! سکوت کن. رو کرد به یزید و فرمود: یزید! این که اینجا اسمش برده مىشود و گواهى به رسالت او مىدهید کیست؟ ایهاالناس! ما را که به اسارت آوردهاید کیستیم؟ پدر مرا که شهید کردید که بود؟ و این کیست که شما به رسالت او شهادت مىدهید؟ تا آن وقت اصلا مردم درست آگاه نبودند که چه کردهاند.
▪️آنوقت شما مىشنوید که یزید بعدها اهل بیت پیغمبر(ص) را از آن خرابه بیرون آورد و بعد دستور داد که آنها را با احترام ببرند. نعمان بن بشیر را که آدم نرمتر و ملایمترى بود، ملازم قرار داد و گفت: حداکثر مهربانى را با اینها از شام تا مدینه بکن.
▪️این براى چه بود؟ آیا یزید نجیب شده بود؟ روحیه یزید فرق کرد؟ ابداً. دنیا و محیط یزید عوض شد. شما مىشنوید که یزید، بعد دیگر پسر زیاد را لعنت مىکرد و مىگفت: تمام، گناه او بود. اصلا منکر شد و گفت من چنین دستورى ندادم، ابن زیاد از پیش خود چنین کارى کرد. چرا؟ چون زین العابدین(ع) و زینب(س) اوضاع و احوال را برگرداندند.
📚 این مطلب برگزیده ایست از کتاب حماسه حسینی، نوشته استاد مرتصی مطهری، ج1، ص294-293
این کتاب را می توانید جهت مطالعه از کتابخانه تخصصی موسسه عاشورا به امانت بگیرید.
🔰🔰🔰
واتساپ
https://chat.whatsapp.com/C0YKkqJXQ2J085THYOIuDV
ایتا
http://eitaa.com/joinchat/1790640141C1372ba36fc
تلگرام
http://T.me/roozedahom
اینستاگرام
http://Instagram.com/roozedahom10
🌴🌴🌴
اَلسَّلامُ عَلَیْ الحُسَین
وَ عَلی علی ابن الحُسَین
وَ عَلی اَولادِ الحُسَین
وَعَلی اَصحابِ الحسین
🌹🍃🌹🍃🌹🍃
قســم به حرمت آن بــازوان قاطــــع تو
که د جله د جله مرام تو در زمان جاری است
تو آب را بــه تمـــنای تشنـــگی بــرد ی
که در مرام تو زخم از پی سنان جاری است
🌴🌴🌴
🔰🔰🔰
واتساپ۳
https://chat.whatsapp.com/CjAw5lrnoqS9ZVzKHDiW2G
ایتا
http://eitaa.com/joinchat/1790640141C1372ba36fc
تلگرام
http://T.me/roozedahom
اینستاگرام
http://Instagram.com/roozedahom10
11.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
موسسه فرهنگی هنری، فرهنگ عاشورا تقدیم میکند :
⚫ مسابقه 📣📣📣 مسابقه
🏴 روایت سفر به سرزمین عشق
🚩🚩🚩 🚩 🚩 🚩 🚩 🚩 🚩 🚩 🚩 🚩
در این مسابقه به کودکان و نوجوانانی که به کربلای معلی سفر داشته اند این فرصت داده میشود تا یک خاطره زیبا از این سفر نورانی را در قالب یک کلیپ تصویری کوتاه برای ما ارسال نمایند.
✅ فرصت ارسال آثار تا اربعین حسینی
✅ فیلم های خود را به این شماره در پیام رسان واتساپ یا ایتا ارسال کنید:
09167384354
🏴حسینیه کودک روز دهم
ایتا
https://eitaa.com/joinchat/1188888637C5212e9df6e
واتساپ
https://chat.whatsapp.com/EPYMBOd56zrCSikLNGzY0X
🏴 اطلاعیه
موسسه فرهنگی عاشورا از همراهان کانال روزدهم برای انتشار و توزیع فصلنامه روزدهم کودک و نوجوان دعوت به همکاری میکند.
# ارگان ها و سازمان های دولتی
#موسسات خصوصی
#مساجد
# روضه های خانگی که به دلیل همه گیری ویروس کرونا تعطیل شده اند
#و ....
🔴 این فصلنامه را می توانید به عنوان یک هدیه فرهنگی یا نذر ماندگار در اختیار خانواده های زیرمجموعه ی خود قرار دهید.
🔴 شما می توانید فصلنامه را باتخفیف ۳۰درصد از موسسه عاشورا تهیه کنید.
🔹شماره تماس موسسه عاشورا:
42260012
🔰🔰🔰
واتساپ
https://chat.whatsapp.com/C0YKkqJXQ2J085THYOIuDV
ایتا
http://eitaa.com/joinchat/1790640141C1372ba36fc
تلگرام
http://T.me/roozedahom
اینستاگرام
http://Instagram.com/roozedahom10
🏴 سخنرانی+ فایل صوتی
⚫ زینب(س) ابالفضل بعد از کربلا
▪️ سخنران: دکتر محمدرضا سنگری
زینب(س) فاضله است، رشیده است.
معنای رشد چیست؟
رشد نقطه مقابل غیّ است.
«قد تبیّن الرّشدُ من الغیّ[۲]».
نقطه مقابل غیّ، رشد است.
گیجی و سردرگمی و ندانستن این که کجا هستی و چه هستی، اینها میشود معنای غیّ.
اما در هر موقعیتی بدانی کجا هستی و بهترین تصمیم را در آن موقعیت بگیری و کوچکترین تزلزلی در آرمانت ایجاد نشود، این معنای رشد است.
رشید کربلا ابالفضل العباس(ع) است.
رشیده بعد از کربلا، حضرت زینب(س) است.
که این مسیر را به خوبی طی میکند.
اگر کسی واقعا گفت و گوهای حضرت زینب(س)، اشعاری را که خوانده، چند خطبهای که از او باقی مانده، همه اینها را جمع کند و یک بار مرور کند و پیش از آن نهج البلاغه هم خوانده باشد احساس میکند صدا و زنگ گفت و گوی حضرت علی(ع) در گوشش است. این همان رشد است....
🔹 این سخنرانی را بصورت کامل گوش کنید:
https://www.roozedahom.com/wp-content/uploads/2015/10/zeynab-abalfazl-badaz-az-karbala.mp3
🔰🔰🔰
واتساپ
https://chat.whatsapp.com/C0YKkqJXQ2J085THYOIuDV
ایتا
http://eitaa.com/joinchat/1790640141C1372ba36fc
تلگرام
http://T.me/roozedahom
اینستاگرام
http://Instagram.com/roozedahom10