eitaa logo
خیمه عاشورایی "روز دهم"
656 دنبال‌کننده
3هزار عکس
1.2هزار ویدیو
15 فایل
پرسش ها و یا نظرات خود را به نام کاربری زیر ارسال کنید : @Rooze10hom
مشاهده در ایتا
دانلود
♦️ 📘 حضرت اباعبدالله(ع) می فرمایند:《یاابن آدم انک انت ایام کلما مضی یوم مضی بعضک》 ای انسان تو جز یک مجموعه روز چیزدیگری نیستی هر روزی که بگذرد بخشی از وجود تو رفته است. پس روزها و فرصت ها را دریابید و استفاده کنید. در جای دیگر (ع) می فرمایند: 《ایها الناس نافسوا فی المکارم》ای مردم وقتی به مکرمت ها، بزرگی ها، خوبی ها و نیکی ها رسیدید پیشتاز باشید."نافسوا" منافسه به معنای مسابقه و پیشتازی است. وقتی امر خیری مطرح می شود پیشتاز باشید و گام جلو بگذارید، دریادل باشید، اهل خطر باشید. 📘کتاب روزدهم ۲، صص۶۷و ۶۸ 🔰🔰🔰🔰 کانال روزدهم در ایتا و سروش @roozedahom10
🌴🌴🌴 اَلسَّلامُ عَلَیْ الحُسَین وَ عَلی علی ابن الحُسَین وَ عَلی اَولادِ الحُسَین وَعَلی اَصحابِ الحسین 🔰🔰🔰 ✅ کانال در ایتا را به دوستان خود معرفی کنید: @roozedahom10
📚 کتاب روز دهم۱ 🔰 عوامل انحراف خواص در حادثه یکی از علل انحراف خواص در حادثه‌ی عاشورا بریدگی از بود که منشأ آن را باید پس از رحلت پیغمبر(ص) دانست چرا که هدف اصلی رسالت انبیاء نزدیک کردن بندگان خدا و ایجاد معنویت در بین آنان بوده است. نیز انقلاب جهانی خود را براساس معنویت بنا نهاد و رسالت خویش را با دعوت به معنویات و فراخواندن بندگان به سوی خدای بی‌همتا آغاز کرد و با تکیه بر همین عنصر اساسی به در هم کوبیدن آثار شرک و گمراهی پرداخت و مردم را از بیراهه‌ی بت پرستی به خداپرستی هدایت فرمود. بر همین اساس آغاز رسالت او با نزول سوره‌های آخرین قرآن که عمدتاً پیرامون بوده‌اند، شکل گرفت. در سایه‌ی همین برنامه‌ی بود که تربیت یافتگان پیغمبر(ص)، جلوه‌های بارز معنویت و بودند بدان‌گونه که خود را فرمانبردار حقیقی اوامر الهی می‌دانستند و در اطاعت دستورات دینی به مسابقه می‌پرداختند. 🔸 در« اسدالغابه» چنین آمده است: برخی از جوانان برای این که قدّشان بلندتر نشان داده شوند و اجازه‌ی حضور در میدان جنگ پیدا کنند، روی پنجه پای خود می‌ایستادند و هر گاه نوجوانی اجازه‌ی میدان رفتن می‌یافت، نوجوان دیگری برای آنکه او هم خود را به میدان برساند می‌گفت من هم چون او قادرم بجنگم و برای اثبات این مدعی حاضر به کشتی گرفتن و مسابقه با او هستم. .... 🔸 اما پرسش مهمی که در این جا نقش می بندد آن است که چه شد که پس از پیامبر(ص) این معنویت به افول گرایید و دوباره جامعه‌ی مسلمین بستری برای احیای امور غیرارزشی گردید و سال‌های سال جامعه‌ی اسلامی را در سیطره‌ی خود قرار داد؟ حقیقت آن است که علت اصلی این عقب‌گرد نامیمون را در افول معنویت در ضمیر مردم باید جستجو کرد خصوصاً که جلودار عوامند. وقتی خواص با روی آوری به دنیا، اسیر دست بسته‌ی مظاهر آن شوند و را در ظاهر یک سری خلاصه کنند، روح معنویت که در توجه به خدا پیدا می‌شود، خود به خود از بین می‌رود و آن‌جاست که ماجرای سقیفه به راحتی و بدون هیچ دغدغه‌ای شکل می‌بندد و سفره خواران این ولیده‌ی نامبارک تا سال ها از نشستن بر سر این سفره و تناول از آن خسته نمی‌شوند تا آن‌جا که ذوی القربای پیامبر(ص) به مسلخ می‌روند. 📚 منبع: کتاب روزدهم یک، مقاله ی نقش خواص و عوام در حادثه عاشورا نوشته ی دکتر حسن رضایی مهر، صص ۳۴_ ۳۵ 🔰🔰🔰 ✅ کانال در ایتا را به دوستان خود معرفی کنید: @roozedahom10
✍شرح زیارت عاشورا 🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟 معنای کلمه برائت واژه مشتقات و صورت‌های گوناگون دارد. آن از جمله واژه‌هایی است که در لغت عرب معنی واضح و روشنی بر آنها ذکر#ـ نشده است. #ـ کلمه برائت در رابطه با زیارت عاشورا به این معنی است که :«خدایا من به واسطه با تو از دشمنان تو و اولیا تو قطع و جدایی می‌کنم و این همان معنی است که در ترجمه کلمه#ـ برائت نوعاً به کار برده می‌شود .» 🌱معنای کلمه اشیاع جمع کلمه شیعه است .ومعنای آن عبارت است از متابعت و پیروی و دنباله‌روی ،و آنچه به این معنی نزدیک است. 🌱 معنای کلمه اتباع اتباع جمع کلمه تابع به معنای پیرو و دنباله رو می‌باشد. کلمه اتباع با اشیاع این است که اتباع علاوه بر پیروی و شدن را نیز نشان می‌دهد. 🌱 معنای کلمه اولیاء جمع کلمه است و کلمه ولی دارای معانی مختلفی است از جمله :مولا ـدوست پیرو ـتابع ،یاور و سرپرست، قیّم و همراه و هم پیمان . همه این‌ها با عبارت فوق در زیارت عاشورا است یعنی:« لعنت خدا بر کسانی که دوست و یاور و همسو و هم جهت با قاتلان حضرت حسین علیه السلام و اصحابش می‌باشند» 🌱 چرا باید بیزاری جست؟ در قرآن و روایات برای این است که و خط و کفر و و باطل و#ـ راست و معلوم شود و نشان داده شود و اهل حق در مقابل اهل باطل باشند اگر نباشد و ولایت نیز قبول شد بلکه و و و همواره در صورتی قبول خواهد بود که هم بوده و از هم نباشند. 🌱 جابر از امام#ـ باقر علیه السلام روایت کرده است ,فرمود:« هر که بدی آنچه را بر ما رسیده است از طرف بر ما ستم کرده است و حقی که از ما شده است و آنچه درباره ما شده‌اند, پس او شریک است با آنکه این را درباره ما انجام داده است در آنچه ما شده‌ایم» ✍به نقل از کتاب :پیام عاشورا شیخ علی صحّت 🔰🔰🔰 ✅ کانال در ایتا را به دوستان خود معرفی کنید: @roozedahom10
🔻در اینجا به دو تحریف می‌پردازیم که هر کدام به گونه‌ای امام حسین ع را به عیسی‌بن‌مریم ـ علیه‌السلام ـ شبیه کرده‌اند: ـ الف. به آسمان رفتن بعضی از غلات شیعه که در پاسخ به پرسش سخت: چگونه امام [ ظاهرا ً] شکست خورد و کشته شد؟ درمانده شده بودند، وضعیت امام را با وضعیت عیسی‌بن‌مریم ـ علیه‌السلام ـ مقایسه کرده و گفتند: هما‌ن‌طور که یـهودیان شخصی یهودی را اشتباها ًبه جای مسیح(ع) به صلیب کشیدند و حضرت مسیح(ع) کشته نشد بلکه به امر الهی به آسمان رفت. همان‌گونه در روز عاشورا نیز کوفیان فرد دیگری به نام ـ حنظله‌بن‌اسعدشامی ـ را به جای امام به قتل رسانده و امام حسین ـ علیه االسلام ـ در واقع زنده مانده و به آسمان رفته است . 🔶این موضوع در زمان امام رضا ـ علیه‌السلام ـ به سرعت شیوع یافت تا جایی که امام صراحتـا ً در مقابل آن موضع‌گیری کرده و عکس‌العمل تندی نشان دادند. « ابن‌بابو‌یه به سند معتبر روایت کرده: که ابوصلت هروی به خدمت رضا ـ علیه‌السلا م ـ عرض کرد که گروهی در کوفه هستند که مدعی‌اند، حسین‌بن‌علی کشته نشده و حق‌تعالی شباهت او را بر خنظله‌بن‌اسعدشامی افکند و آن حضرت را به آسمان برد، چنان‌که عیسی(ع) را به آسمان بالا برد. ♦️حضرت فرمود: دروغ می‌گویند، غضب و لعنت خدا بر ایشان باد، اینان با تکذیب کردن پیغمبر خدا ص که خبر داد آن حضرت کشته خواهد شد کافر گشته‌اند، به خدا سوگند که حسین(ع) کشته شد و کسی که از حسین(ع) بهتر بود، امیرمؤمنان(ع) امام‌حسن(ع) هم کشته شدند و هیچ یک از اهل رسالت نیست مگر کشته می‌شود… » 💠در این‌باره از امام صادق ــ علیه‌السلام ــ نیز در لعن غالیانی که در حق اهل‌بیت از حد گذشته‌اند داریم که: «خداوند غلات و اهل تـفویض را لعنت فرمود همانا اینان سرکشی پروردگار را کوچک شمردند و به او کا فر شدند و شرک ورزیدند و گمراه شدند و گمراه کردند به خاطر فرار از برپایی واجبات و اداء حقوق.» 🔻ب ــ خون ایشان کفاره گناهان امت عده‌ای بر این باورند که امام حسین ع قیام کرد تا کشته شود. برای اینکه کفاره گناهان امت باشد . ❓عمق ایـن مطلب از کجاست؟ آیا از سخنان پیامبر و امامان گرفته شده یا از جای دیگری است. هر کس آشنایی کمی با ادیان آسمانی داشته باشد در می‌یابد این طرز تفکر شبیه تفکر مسیحیان است که قائلند حضرت مسیح (ع) به صلیب کشیده شد تا کفاره گناهان امت باشد. یعنی گناهان خودشان را به حساب حضرت عیسی(ع) می‌گذارند. 🔻این نوع تفکر در بین مسلمانان خدای ناکرده با عث تحریک و هتک دستورات دینی خواهد شد. یعنی هر گناهکاری که گناه کند فرقی ندارد مسلمان عادی باشد یا یزید و شمر و عمرسعد و …، ریخته شدن خون امام جوابگوی گناهان آنها خواهد بود . باید گفت: ایـن سخن کجا با منطق امام حسین ـ علیه الـسـلام ـ و دلیل نهضت ایشان یکسان است؛ آنجا که می‌فرمایند: «همانا من از روی سرمستی، گردنکشی، تبهکاری و ستمگری قیام نکرده‌ام، بلکه بپاخواسته‌ام تا کار امّت جد خویش به صلاح آرم و می‌خواهم که امربه‌معروف و نهی‌از‌منکر کنم؛ و روش جدم و پدرم علی‌بن‌ابیطالب(ع) در پیش گیرم. هر کس مرا با پذیرش حق پذیرفت خداوند به حق سزاوارترین است؛ و هر کسی این را از من نپذیرد، شکیبایی می‌ورزم تا خداوند میان من و مردم داوری فرماید و او بهترین داوران است، تو فیق من تنها از خداوند است، بر او توکل می‌کنم و به سوی او باز می‌گردم.» 💠باید گفت: هدف امام بنا بر فرمایش ایشان چیزی جز برپایی اسلام ناب محمدی و مبارزه کردن با گناهکاری نبوده است. 📚 منبع: مقاله تحریف شناسی عاشورا، اعظم بیانی و دیگران، به کوشش مرکز پژوهش و نشر فرهنگ عاشورا-چاپ نشده   🔰🔰🔰 ✅ کانال در ایتا را به دوستان خود معرفی کنید: @roozedahom10
💫 🥀 عنوان تو ساقی حرم خواهد شد نام تو به عالمی علم خواهد شد 🥀 در جوهر خون توست «لبیک حسین» بنویس! دو دست تو قلم خواهد شد ✍🏻 🏴🕯🏴🕯🏴🕯🏴 ✅ کانال در ایتا را به دوستان خود معرفی کنید: @roozedahom10
💫 💠قال الحسین(ع): طولُ التَّجارِبِ زیادهٌ فى‌العمل تجربه‌هاى طولانى، بر عقل و خرد انسان مى‌فزاید(تجربه اندوزى به بارورى اندیشه کمک مى‌کند.) 📚 حکمت نامه امام حسین(ع)، ترجمه محمدى رى شهرى، جلد ۲، ص۲۷۹، 🔰🔰🔰 ✅ کانال در ایتا را به دوستان خود معرفی کنید: @roozedahom10
18.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌴🌴🌴 اَلسَّلامُ عَلَیْ الحُسَین وَ عَلی علی ابن الحُسَین وَ عَلی اَولادِ الحُسَین وَعَلی اَصحابِ الحسین 🔰🔰🔰 ✅ کانال در ایتا را به دوستان خود معرفی کنید: @roozedahom10
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
(ع) می‌فرماید: روزی شخص نابینائی اجازه گرفت و به خانه (س) آمد و (س) خود را از او پوشاند. (ص) به او فرمود: چرا از این نابینا گرفتی در حالی که او تو را نمی‌بیند؟ فاطمه(س) در جواب گفت: اگر او مرا نمی‌بیند من که او را می‌بینم علاوه او بوی نامحرم را که استشمام می‌کند! (ص)فرمود: شهادت می‌دهم که تو پاره تن من هستی. 📚 منبع : مجلسی، بحارالانوار، ج44، ص91 🔰🔰🔰 ✅ کانال در ایتا را به دوستان خود معرفی کنید: @rooze10hom