eitaa logo
به سوی روشنایی
185 دنبال‌کننده
790 عکس
495 ویدیو
21 فایل
🔸️بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزادشهر (واحد خواهران)
مشاهده در ایتا
دانلود
امشب‌رضویون‌ همه‌ شادند همہ دل در حــرم رضــــا نهـــادند همہ عیـــدے ولادٺ از پــدر مےگیرنـد خشنــود ز مقـدم جـــوادنـد همہ (ع)💫 🆔@roshanaee99
۱۱ بهمن ۱۴۰۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۱۲ بهمن ۱۴۰۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۱۲ بهمن ۱۴۰۱
1_858976494.mp3
4.93M
🎊🎉🎊🎉🎊🎉🎊🎉🎊 🍃👏 اومد از راه ولی الله 🍃👏 تو شبی پر از ستاره 🍃👏 بخدا که زقدمهاش 🍃👏 برکت داره میباره 🎙 حاج مهدی رسولی (علیه السلام) 🆔@roshanaee99
۱۲ بهمن ۱۴۰۱
🔰 آغاز اردوی دانشجویی 📆 تاریخ اعزام: ٨تا ٢٠ اسفند ماه ١۴٠١ ⏱ بمدت یک هفته ⏳ آخرین مهلت ثبت نام: ٣٠ بهمن ماه١۴٠١ ✍️ برای و کسب اطلاعات بیشتر درمورد راهیان نور دانشجویی با شماره های زیر تماس بگیرید خواهران ٠٩٠٣۶۴٨٣٠١۴ برادران ٠٩١١۴٢۵٣٨۶٨ ٠٩١١٣٧۴۴٣۴٠ 🆔@roshanaee99
۱۲ بهمن ۱۴۰۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ شورای هماهنگی سران قوا با نظام حقوقی کشور چه می‌کند؟! 🎥 : 🔹 سازوکار شورای‌عالی هماهنگی سران برای حل مشکلات و گره‌های لاینحل هست یا دور زدن ساختارهای قانونی و مرسوم؟ 🔸 شورای سران برای این تشکیل شد که در شرایط جنگ اقتصادی تصمیمات حیاتی معطل سازوکارهای رسمی نشود. اما حالا ظرفیت آن درگیر تصمیمات روزمره و جاری می‌شود! 🔹 چرا در جلسات شورای هماهنگی مسائل مهم‌تر مثل و به جایی نمی‌رسد ولی در عوض برنامه‌هایی مثل تعیین نرخ و که کشور دچار قفل‌شدگی نیست و با سازوکارهای قانونی و مرسوم کشور قابل حل است، در این شورا تصمیم‌گیری می‌شود؟! 🔸 اگر رویه بشود که در همه چیز سازوکارهای رسمی قانون‌گذاری را کنار بزنیم، نظام حقوقی کشور دچار مشکل می‌شود. 🔹 واقعاً چقدر هماهنگی سران قوا توانسته به اهدافی که برای آن تشکیل شده، دست یابد؟! 🎬 @Mostazafin_TV
۱۲ بهمن ۱۴۰۱
شهید حسن باقری : « معنویتی که فقط روضه باشه و پشتش عمل نیاد معنویت نیست خلسه است.» 🆔@Roshanaee99
۱۳ بهمن ۱۴۰۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۱۳ بهمن ۱۴۰۱
دستوالعمل دوازده بندی حضرت علامه حسن زاده آملی به تمام حاضران در فضای مجازی 🔹۱- حق را با یاد کردن و تکرار کردنش زنده کنید. 🔹۲- باطل را با ترک کردنش نابود کنید. 🔹۳- از تصاویر حرام و غیرشرعی پرهیز کنید. 🔹۴- از بحث‌های بیهوده بپرهیزید. 🔹۵- از جوک‌هایی که دین و عبادات و مقدسات و اشخاص و ملت‌ها و قومیت‌ها را مسخره می‌کند، بپرهیزید. 🔹۶- مصدر نقل شایعات نباشید و قبل از نقل و انتشار هر حدیث یا روایت یا داستان و خبری از صحت آن مطمئن شوید. 🔹۷- بگذارید آن کلامی که می‌فرستید، به ‌نفع شما گواهی دهد نه علیه‌تان. 🔹۸- خودتان را کلید خیر و قفل شر قرار دهید. 🔹۹- هر متنی و پیامی که می‌فرستید، به‌ منزله تأیید و با امضای شما است. نگو که به من رسیده و کپی کرده‌ام. 🔹۱۰- تمام سعی خودتان را برای استفاده بهینه از این فناوری به کار گیرید و از آن برای دعوت الی اللّه و امر به معروف و نهی از منکر و آموزش مسائل دینی و فرهنگی و علمی و آموزشی استفاده کنید؛ یعنی: به ‌عنوان یک اصلاحگر به‌ تمام معنا، و نیت خودتان را درست و خالصانه کنید. 🔹۱۱- برای بیان حق، مجاملات و رودربایستی را کنار بگذارید، دین و حق، بر هر چیز مقدم و شایسته‌تر هستند. 🔹۱۲- تصویر پروفایل شما و پیام‌هایتان، معرف شخصیت شماست. التماس دعا 🆔@roshanaee99
۱۴ بهمن ۱۴۰۱
۱۴ بهمن ۱۴۰۱
🔻توصیه امسال رهبر انقلاب به معتکفین 🔹در آستانه ایام نیمه ماه رجب و برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در مساجد سراسر کشور، رئیس ستاد مرکزی اعتکاف با ارسال نامه‌ای از رهبر انقلاب درخواست کرده است که توصیه‌ای به معتکفین داشته باشند. 🔹حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پاسخ به این نامه خطاب به کسانی که امسال در مراسم معنوی اعتکاف شرکت میکنند توصیه‌ای مرقوم داشتند که خط حزب‌الله آن را منتشر میکند: 📝 بسم الله الرّحمن الرّحیم در ایام اعتکاف اقلّاً یک بار نماز حضرت جعفر را بخوانند اما اگر در هر سه روز اعتکاف این عمل را انجام دهند بهتر است. سیّدعلی خامنه‌ای ۱۴۰۱/۱۱/۱۳ 🆔@roshanaee99
۱۴ بهمن ۱۴۰۱
🔻 در اعتکاف، فقط خدا را صدا نزنیم؛ همدیگر را هم ببینیم! 🔻 اگر بنا بود در اعتکاف فقط به خدا توجه کنیم، در کنار هم جمع نمی‌شدیم 🔘 ابزار مهم ما برای مقابله با آسیب‌های رسانه‌های جمعی دشمن، «زندگی جمعی» است 🔘 یک بعد مهم اعتکاف، مثل اربعین، تقویت زندگی جمعی است 🔘 اعتکاف یعنی «ای مؤمنین، بیایید از همدیگر تأثیر مثبت بپذیریم»؛ این یک راهبرد مهم برای هدایت جامعه است 🔘 در اعتکاف، کسی از جمع فرار نمی‌کند؛ این باید برای کل زندگی ما الگو بشود تا جمع‌گریزی نداشته باشیم ___ در جمع خادمان اعتکاف: در مقابل شیوۀ ادارۀ افکار عمومی که امروز در جهان رایج شده و در مقابل آسیب‌های رسانه‌های جمعی، ما چه ابزار و امکاناتی داریم؟ ما هم به رسانۀ جمعی معتقدیم و باید از آن استفاده کنیم اما یک وسیله‌ای داریم به نام «زندگی جمعی»! اگر افراد را در یک زندگی جمعی و در یک ارتباط جمعی قرار بدهیم، تأثیر پذیرفتن آنها از رسانه‌های جمعیِ اغواگر، به صفر می‌رسد. رسول خدا(ص) حضور خودشان را برای جامعه کافی نمی‌دانستند، لذا برای تجمع مؤمنین و برای ارتباط مؤمنین با یکدیگر، مسجد را هم بنا کردند. اینکه مؤمنین در کنار هم بایستند و نماز بخوانند را هم کافی نمی‌دانستند، لذا عقد اخوت هم قرار دادند. بخشی از هدایت جامعه به عهدۀ پیامبر(ص) نیست بلکه به عهدۀ خود مردم است. قرآن می‌فرماید: «وَالمُؤمِنونَ وَالمُؤمِناتُ بَعضُهُم أَولِياءُ بَعضٍ يَأمُرونَ بِالمَعروفِ وَ يَنهَونَ عَنِ المُنكَرِ» (توبه، 71) امر به معروف و نهی از منکر، یک فعل فرد نسبت به دیگران نیست، بلکه یک تعریف است از نوع زندگی جمعی، یعنی «مردم، بیایید خودمان برای همدیگر بازدارنده یا وادارنده باشیم» برای اینکه این ارتباط جمعی بین مؤمنین تعمیق پیدا کند، برنامه‌هایی مثل اعتکاف، باب می‌شود. اعتکاف، در واقع یک زندگی سه‌روزۀ جمعی است که ما در کنار همدیگر داریم. آدم‌ها در کنار هم می‌نشینند و عبادت می‌کنند، نماز شب همدیگر را می‌بینند، با هم حرف می‌زنند و از همدیگر تأثیر می‌پذیرند. اینجا انگار همه می‌خواهند بر روی هم تأثیر بگذارند؛ این‌طور نیست که یک فرد در خلوت خودش مناجات کند و قرآن بخواند، اعتکاف یعنی «مؤمنین بیایید از همدیگر تأثیر بپذیریم» این یک روش و یک راهبرد بسیار مهم برای هدایت جامعه است. در اعتکاف، افراد از همدیگر خسته نمی‌شوند و زده نمی‌شوند، یک زندگی مسالمت‌آمیز است، کسی از جمع فرار نمی‌کند، این باید برای کل زندگی ما الگو قرار بگیرد. جمع‌گریزی نداشته باشیم، و بدانیم که می‌شود آدم در جمع باشد ولی آزار نبیند، خود مؤمنین در اعتکاف، این را به همدیگر آموزش می‌دهند. در اعتکاف، فقط خدا را صدا نزنیم؛ همدیگر را هم ببینیم! ما در اعتکاف فقط خدا را پیدا نمی‌کنیم، همدیگر را هم پیدا می‌کنیم. اگر بنا بود در اعتکاف فقط به خدا توجه کنیم، هیچ‌وقت کنار هم جمع نمی‌شدیم، بلکه می‌گفتند: هر کسی برود یک گوشه‌ای و یک غاری برای خودش انتخاب کند و تنهایی با خدا مناجات کند. کمااینکه راهب‌های نصرانی همین کار را انجام می‌دادند. اعتکاف باید به‌عنوان قطعه‌ای از کارکرد مسجد تعریف بشود. الان حاضرشدن خیلی‌ها در مسجد، مثل سوارشدن به اتوبوس شرکت واحد است! یعنی سوار می‌شوند ولی به بقیۀ کسانی که در اتوبوس هستند، هیچ کاری ندارند! بعضی‌ها هم به مسجد می‌روند و به بقیۀ نمازگزاران هیچ کاری ندارند؛ اعتکاف می‌خواهد این را بشکند و بگوید: «حداقل شما سه روز با هم باشید!» یک پیشنهاد خیلی ساده و خیلی مؤثر برای افزایش بهره‌گیری از اعتکاف، این است که به دوستان خودمان بگوییم: در سه روز اعتکاف، پیش دوستان خودتان ننشینید، بلکه پیش کسانی بنشینید که می‌خواهید با آنها دوست بشوید. اگر در این سه روز اعتکاف، دو نفر پیش هم بنشینند، حتی اگر کمترین حرف را با هم بزنند، ارتباطشان ماندگار خواهد بود. در بقیۀ اوقات سال هم باید این زندگی جمعی‌ای را که در اعتکاف پیدا می‌کنیم، ادامه بدهیم، در واقع زمان اعتکاف، زمان یارگیری است. بیایید اعتکاف را طوری برقرار کنیم که یک ستارۀ دنباله‌دار باشد، فرهنگ اعتکاف را که تحقق آن زندگی جمعی مؤمنانه و «ولایتِ عرضی بین مؤمنان» هست را در طول سال ادامه بدهیم. اعتکاف را می‌شود به «اربعین» تشبیه کرد. زیبایی و تأثیر عظیم اربعین و لذت آن هم به‌خاطر این است که یک جلوۀ اعتکافی دارد، در آنجا هم رفتارها مثل رفتارهای معتکفین با یکدیگر است. اگر زندگی جمعی را یاد بگیریم، کم‌کم مقدمات حکومت امام زمان(ع) فراهم می‌شود. آن چیزی که بازوی کار حضرت و عامل موفقیت ایشان است، زندگی جمعی گروه‌های مؤمنان است که با این زندگی جمعی قدرت پیدا کرده‌اند و این قدرت در محیط‌های مختلف، کارسازی می‌کند. 🆔@roshanaee99
۱۴ بهمن ۱۴۰۱