eitaa logo
روشنگرانه
449 دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
2.1هزار ویدیو
28 فایل
🌹🍃بسم الله الرحمن الرحیم🌹🍃 ♥الله جل جلاله♥ ★*●قُرآن موُنِسَم●*★ 💚عاشق اهل بیتم💚 ●مطیع ولایت فقیه● ❤️شیداےشھادت❤️ 🇮🇷☫مُحِبِّ ایرانم☫🇮🇷 گلچینی از مطالب ناب؛👇 « اخلاقی-اجتماعی ،حقوقی،سیاسی،تربیتی،فرهنگی،.......» ۱۴۰۰/۱/۲۲
مشاهده در ایتا
دانلود
⚡️اینک آخرالزمان💥 ✅حضرت محمد صلي‌الله‌عليه‌وآله در آخرین روزهای زندگی و در حجّه‌الوداع، فرمودند: ((از نشانه‌هاى نزديك شدن قيامت، تباه ساختن نماز، پيروى از شهوت‌ها، تمايل به هوس‌ها، بزرگداشت ثروت و فروختن دين به دنياست. در آن شرايط، همچنان كه نمك در آب حل مى‌شود، قلب مؤمن در درونش آب مى‌شود؛ به خاطر منكراتى كه مى‌بيند و توانِ تغيير دادن وضعیت را ندارد.)) 📚وسائل الشيعه، جلد ۱۱ صفحه ۲۷۶ ┏━✨🕊✨🌺🕊🌟━┓ @roshangarane_313 ┗━✨🕊✨🌺🕊🌟━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
10.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👌 جهان پس از ظهور حضرت ولی عصر(علیه السلام) ✅حتما ببینید ┏━✨🕊✨🌺🕊🌟━┓ @roshangarane_313 ┗━✨🕊✨🌺🕊🌟━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 ❓ چه کنیم امام زمان (عج) ما را دوست داشته باشد ❓ 👌 جواب : نیازی به کارهای سخت و عجیب و غریب نیست ، انسان ابتدا باید واجباتش را انجام دهد ، در مرحله بعد باید تمام تلاشش را در ترک همه گناهان انجام دهد ، هر وقت گناهی صورت گرفت سریع توبه کند و عزم کند دیگر سراغ آن کار نرود، حتی اگر دوباره تکرار کرد باز هم توبه کند و هیچ وقت نباید از توبه کردن خسته شد ، سپس سعی شود در ادای حق الله و حق الناس کوشش شود. 👈 مشکل اینجاست که عده ای فکر می کنند راه نزدیک شدن به امام زمان (عج) ، فقط چله گرفتن های عجیب و غریب است، چله گرفتن ها اگر درست باشد اشکالی ندارد، اما هیچ چیزی به اندازه انجام واجبات و ترک گناهان در نزدیک شدن به امام زمان (عج) و خوشحال کردن ایشان اثر ندارد. ┏━✨🕊✨🌺🕊🌟━┓ @roshangarane_313 ┗━✨🕊✨🌺🕊🌟━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅نياز رواني بچه‌هاي ما، عبارت است از انتقال اثر شش "ميم"... 🍃اين شش ميم را هر كس در كارنامه گذشته زندگي‌اش دريافت كرده باشد، ميم هفتمش "موفقيت" است كه خود به خود پديد خواهد آمد: 🍃تو محبوبي، تو محترمي، تو مطرحي، تو مهمي، تو مفيدي و تو مي‌فهمي ! 🍃ضد اين شش ميمي كه گفتيم، آرايه 7 «ت» است كه خيلي سخت است. 🍃اين 7 «ت» را هر كسي دريافت كرد، «ت» هشتمش "تباهي" است كه انتظارش را مي‌كشد ! 🍃تنبيه، توهين، تهديد، تحقير، تبعيض، تنفر و ترس. همه افراد شكست خورده و  جامعه ستيزها و...، در كارنامه‌هاي‌خود اين «ت» ها را دارند، يعني تاثير «ت» تحقير با «ت‌» تحسين، زمين تا آسمان است.» 👌با فرزندانمان آگاهانه رفتار کنیم ... ┏━✨🕊✨🌺🕊🌟━┓ @roshangarane_313 ┗━✨🕊✨🌺🕊🌟━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فواید دمنوش‌ بهار نارنج که بدن شما را از درون خانه‌تکانی میکند : ▫️پایین آوردن حرارت بدن ▫️تقویت معده ▫️آرامش بخش است ▫️رفع بی خوابی ▫️کاهش سر درد های عصبی و میگرن ▫️یک ق غ بهار نارنج را در قوری ریخته و آب با دمای 80 درجه را به آن اضافه کرده و اجازه میدهیم که به مدت 20 دقیقه دم بکشد. ┏━✨🕊✨🌺🕊🌟━┓ @roshangarane_313 ┗━✨🕊✨🌺🕊🌟━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
👇👇👇 ♨️ سوال: 🔰رویای صادقه چیست؟ از کجا بدانیم کدام خواب ما رویای صادقه است؟ ✍️ پاسخ: ✅ رؤیا از جهت آنچه که انسان در خواب می بیند و از حیث مقام و مرتبه وجودی انسان که گیرنده و دریافت کننده آن صورت ها می باشد دارای اقسامی است: ۱- خوابی که بسته به نوع مزاج بدنی انسان یا خلقیات وی، مستند به اسباب خارجی طبیعی، مزاجی و یا اسباب داخلی یا اخلاقی و روحی انسان می باشد. مثلا" گفته شده کسی که مزاجش گرم است حرکاتش مشوش و مضطرب بوده، خواب او هم پر از اضطراب است. این خواب آشفته مستند به مزاج بدنی خواب بیننده می باشد. یا اگر کسی ، انسانی یا کاری را خیلی دوست داشته باشد، آن را در خواب می بیند و یا نسبت به شخصی بغض و عداوت زیاد دارد ،در خواب با او جدال می کند. این جدال و آن همراهی ، مستند به خلقیات و ملکات اخلاقی انسان است. ۲- خوابی که به حوادث خارج از مسائل و مزاجی و خلقی، مربوط است. در این نوع خواب نفس انسانی از عالم دنیوی گذشته و با توجه به همگونی که با عالم مثال و عقل دارد، با آن دو مرتبط می گردد. این نوع خواب گاهی صریح و واضح است و تعبیرش آسان می باشد مانند خواب حضرت ابراهیم در کشتن فرزندش حضرت اسماعیل. گاهی غیرصریح و روشن است که ارجاع آن خواب به معنای اصلی خود مشکل و سخت است مانند خواب حضرت یوسف (ع). در مواردی خواب غیرصریح است که از این نوع خواب به (اضغاث احلام) یاد می کنند، یعنی خواب های پریشان و آشفته. خواب­ها از جهات دیگر به اقسام گوناگونی تقسیم می شود: برخی از رؤیاها ناشی از تأثیر اسباب و عوامل خارجی مانند گرما و سرما و یا عوامل داخلی مثل مریضی و وضع مزاج و پر بودن معده و ناراحتی های روحی و غیر آن، روی قوه متخیله انسان و در نتیجه درچگونگی رؤیا و خواب مؤثر است. همچنین اخلاق و خصوصیات انسانی تأثیر زیادی در نوع تخیل دارد مانند این که کسی یا چیزی و یا کاری را زیاد و بیش از حد دوست داشتن. البته اغلب خواب­ها ناشی از تخیلات نفسانی است که برآمده از تأثیر اسباب و عوامل خارجی یا داخلی است که در حقیقت حاکی از کیفیت عمل و اثر این اسباب است. -زمان خواب دیدن مثل سرشب یا وسط شب یا آخر شب یا بعد از نماز صبح نیز درچگو نگی رؤیا وصدق وکذب آن تأثیر می گذارد. معمولاً خواب‏هاى صادقه بعد از نیمه‏ شب تا پیش از اذان صبح می باشد . خواب‏هاى بعد از نماز صبح غالبا قابل تعبیر نیست، اگر چه با توجه به وضعیت جسمی وروحی متفاوت افرادنمی توان گفت هیچ یک از رؤیاهای بعد ازصبح تعبیر ندارد . حتى فصل‏هاى سال هم در تعبیرخواب تأثیر دارد؛ مثلاً فردى در پاییز ببیند که درختان میوه کرده است، دلالت بر ضرر وى دارد. اگر هنگام بهار همین رؤیا را ببیند دلالت بر منفعت او دارد. حتى شغل کسی که خواب می بیند تأثیر دارد مثلاً اگر کاسب خواب ببیند کاسه شیر می نوشد ،دلالت بر کسب مال دارد؛ ولى اگر دانشجو و طالب علم چنین خوابى ببیند، دلالت به تحصیل علم دارد و... . ابوبصیر از امام صادق‌پرسید: آیا خواب راست و دروغ هر دو یک منشأ دارد؟ حضرت فرمود: "درست است (با این تفاوت که‌) رؤیای دروغ و خلاف واقع را انسان در آغاز شب که هنگام تسلط (شیاطین‌) رانده شده و نابکار است می‌بیند. این گونه رؤیاها تخیلات آدمی است که دروغ و غیر واقعی و بی‌فایده می‌باشد. اما رؤیای صادق را بعد از گذشت دو سوم شب که فرشتگان فرود می‌آیند و آن پیش از سحر است می‌بیند. این گونه رؤیاها راستند و به خواست خدا تحقق می‌یابند مگر آن که بیننده خواب جنب یا ناپاک خوابیده باشد و خدا را چنان که شایسته است‌، یاد نکرده باشد. در این صورت رؤیا، مختلف و با درنگ و تأخیر تحقق می‌یابد."(۲) ‌ بنابراین تشخیص این که چه خوابى صادقه است کار دشوارى است. علم تعبیرخواب، علمی افاضی والهامی است. خداوند به هر کسی به تناسب صفای باطنش، تمام یا قسمتی ازآن را افاضه وعنایت می کند. پی‌نوشت‌ها: ۱. تفسیر المیزان، عربى، ج ۱۰، ص ۱۰۰؛ میزان الحکمه، ج ۴، ص ۱۶، انتشارات مکتبه الاعلام الاسلامی. ۲-روضه کافی ،کلینی ،ج ۸،ص۹۱،ح ۶۲ ؛مرأه العقول،ج ۲۵،ص۲۵۰ ┏━✨🕊✨🌺🕊🌟━┓ @roshangarane_313 ┗━✨🕊✨🌺🕊🌟━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا