eitaa logo
روشنگر مدیا
1هزار دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
560 ویدیو
68 فایل
ارتباط با ادمین: @RmediaAdmin خرید نسخه فیزیکی روشنا: 09199163684 خرید نسخه دیجیتال روشنا: https://b2n.ir/x56424 وب سایت: www.RoshangarMedia.com آپارات: aparat.com/Roshangarmedia یوتیوب: @roshangarmedia" rel="nofollow" target="_blank">youtube.com/@roshangarmedia اینستاگرام: Roshangar.Media@
مشاهده در ایتا
دانلود
✅برگزاري مراسم نكوداشت «وارطان ساهاکیان »، موسیقی‌دان وآهنگساز ایرانی ارمنی‌تبار @Feraghvaadyan
روشنگر مدیا
✅برگزاري مراسم نكوداشت «وارطان ساهاکیان »، موسیقی‌دان وآهنگساز ایرانی ارمنی‌تبار @Feraghvaadyan
✅برگزاري مراسم نكوداشت «وارطان ساهاکیان »، موسیقی‌دان وآهنگساز ایرانی ارمنی‌تبار 🔺مراسم نكوداشت ساهاكيان، موسيقي‌دان ارمني‌تبار ايراني به همت مؤسسه فرهنگی هنری "راد نو اندیش" و مشارکت بنیاد فرهنگی هنری رودکی ، فردا سه‌شنبه (نهم‌مردادماه)در تالار وحدت تهران برگزار می شود. ساهاکیان فارغ‌التحصیل دانشکده هنرهای زیبا و دارای مدرک درجه یک هنری (معادل دکترا) از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدرک معادل دکترای عمومی از دانشگاه هنر می‌باشد. از وی در اختتامیه بیست و هفتمین جشنواره موسیقی فجر تجلیل شد. از فعالیت‌های هنری وارطان ساهاکیان در جایگاه موسیقیدان می توان تدریس در هنرستان موسیقی، دانشگاه سوره، دانشگاه هنر، دانشگاه علم و فرهنگ (جهاد دانشگاهی) و مراکز آموزش موسیقی تهران، عضویت در کانون آهنگسازان سینمای ایران، عضویت در هیئت مدیره کانون آهنگسازان خانه موسیقی ایران، آهنگسازی برای فیلم‌های سینمایی از جمله: «سگ‌کشی» اثر بهرام بیضایی و «صورتی» اثر فریدون جیرانی، ترجمه کتاب «هارمونی کاربردی» اثر ریمسکی کورساکف برای هنرجویان مقطع لیسانس و فوق لیسانس رشته آهنگسازی، عضویت در هیئت داوران انتخاب فیلم‌های سینمایی هجدهمین جشن خانه سینمای ایران و عضویت در هیئت داوران سی‌دومین جشنواره موسیقی فجر را نام برد.🔺 @Feraghvaadyan
🎤مصاحبه سخنگوي طيف افراطي اهل‌حق با بي.بي.سي و سريال تكراري مظلوم‌نمايي @Feraghvaadyan
روشنگر مدیا
🎤مصاحبه سخنگوي طيف افراطي اهل‌حق با بي.بي.سي و سريال تكراري مظلوم‌نمايي @Feraghvaadyan
🎤مصاحبه سخنگوي طيف افراطي اهل‌حق با بي.بي.سي و سريال تكراري مظلوم‌نمايي 👈«س.ح»، نماينده طيف افراطي اهل‌حق، موسوم به «مجمع -غيرقانوني- فعالان مدني يارسان» طي مصاحبه‌اي با بي.بي.سي فارسي، ادعاهاي هميشگي و نخ‌نماي سابق خود را در باب نقض‌حقوق شهروندي، محروميت از مشاركت اجتماعي و به رسميت شناخته نشدن در قانون اساسي مطرح ساخت. نكته تازه در سخنان وي، ادعاي «تحميل پوششي یل پوششی غیر از پوشش خود ما و گریز از قیدوبندهای اجتماعی» به سبب تفاوت اين آيين با فقه اسلامي است؛ امري كه نه‌تنها شواهد جاري، برخلاف آن بوده بلكه با اقوال و افعال قاطبهاهل‌حق نيز در تضاد قرار دارد. اين‌دست اظهارنظرها، شائبه ايجاد جرياني تازه و قرائتي نوين در اهل‌حق توسط افراطيون را پررنگ‌تر مي‌سازد؛ جرياني پذيرفته‌نشده در ميان اهل‌حق كه سهم‌خواهي، قدرت‌طلبي و عناد با حاكميت، شاخصه‌هاي اصلي آن مي‌باشد. 🔺 اين‌دست اقدامات ، هم‌راستا با همان افراط‌گرايي‌هاي سابق جريان مزبور ارزيابي مي‌گردد؛ از دوختن لب و دهان گرفته تا تحريك و تشجيع افراد و رقم خوردن خودسوزي‌هاي تأسف‌بار. @Feraghvaadyan
🔺برخی فرق،‌ خود را به عنوان یک جریان مبتنی بر طب معرفی می‌کنند. نمونه آن، مسلک موسوم به "آیورودا" است. پیروان این جریان، آن را مجموعه‌ای از آگاهی‌های باطنی در عرصه درمان می‌دانند که دانشمندان و سالکان هندی در طول سال‌ها به تدریج از طریق مراقبه فکری و درون‌نگری کشف کرده‌اند. طب آیورودا که از نظر گرایش‌های باطن‌گرایانه، به "خواهر یوگا" لقب یافته، نوعی طب کل‌نگر و کلیت‌گراست. 🔺به اعتقاد پیروان این روش، اساس موجودیت انسان، نوعی انرژی کیهانی بوده که به دلیل هوشمندی و برخورداری از شعور درونی قادر است ضمن تحول درونی و باطنی، انسان را به شفا و بهبودی برساند. به عابرت دقیق، آنها عامل اصلی را تغییرات ذهن می‌دانند و معتقدند ذهن، بدن را به سوی بیماری یا سلامتی سوق می‌دهد. نکته قابل ذکر درباره این فنون این است که اغلب سرکردگان این فرق به نارسایی و ناکارآمدی این مسلک‌ها اعتراف و اذعان کرده‌اند. چنانکه یکی از سران این دست جریان‌ها در کتاب‌ خود می‌نویسد: «من ماه‌ها وقت خود را صرف انجام تمرینات مختلف چاکرایی می‌کردم، به کمک کریستال‌ها با انرژی دادن، با ایجاد حالت‌های روحی خاص. تجربیات شخصی من این بوده که ضرر این‌گونه تمرین‌ها، بیشتر از منافع آن بوده‌است. چنین مداخله‌ ناآگاهانه‌‌ای در طبیعت بدن، تنها سبب ناتوان ساختن بدن می‌شود. پس بهتر است انسان جانب احتیاط را رعایت کند. در طی کار کردن با چاکراها، تجربیات فراوانی رخ می‌دهد. هرچند این تجربیات، جالب بودند اما هیچ‌یک نتوانستند به گونه‌ای پایدار، زندگی مرا متحول کنند. در واقع، در برابر حقیقت زندگی، ارزش چندانی نداشتند.»(پرانا، اتریا، ترجمه آرام، ص79) 🔺آنچه در باب عرفان‌واره‌‌های درمان‌گر، قابل‌توجه است این نکته مشترک است که این روش‌ها اگر هم در ادعای درمانی خود، به شکل کامل توفیق یابند، باید پرسید اساساً درمان چه نسبتی با عرفان دارد؟ عرفان راهی است که به معرفت الهی و رضایت ذات مقدس منتهی می‌شود و چرا باید درمان جسمی،‌ مترادف معرفت الهی قلمداد شود؟ چه تضمینی وجود دارد که اگر انسان‌ها در یک مرام به‌ظاهر معنوی، سلامت جسمی خویش را بازیابند، به رضایت الهی هم دست یافته باشند؟ بنابراین مهم‌ترین مغالطه در این باب، تلفیق درمان و عرفان است که هیچ دلیل منطقی و معقولی بر این ادعا اقامه نشده‌است. هرچند، درمانی هم که شعارش را می‌دهند هم مانند طب رایج، گاهی جواب می‌دهد و گاه ناموفق است و کارایی ویژه‌ای برای آن تصور نمی‌شود. @Feraghvaadyan
✝️مذهب پيوريتنيسم ابتدا به سال 1559 م. در شكل اعتراض عليه تعيين لباس هاى رسمى براى روحانيان و ديگر آداب و رسومى كه در مراسم «عشاى ربانى» كليساى انگلستان وجود داشت، پا گرفت. عقايد پيوريتن ها از جهاتى با مسيحيت كاتوليك تفاوت دارد. يكى از قديمى ترين اعتراضات پيوريتن ها، به «عشاى ربانى انگليكان» مربوط مى شود. يكى از آثار معروف بيانگر آراى اين نهضت، كتاب حركت مسافر به پيش، اثر جان بنيان (1688 م.) است. 🔺در مكتب پيوريتنيسم سرمايه دارها «آيات و نشانه هاى بركت خدا» تلقى مى شوند.31 پيوريتنيسم داراى انعكاس گسترده اى در تاريخ است. اين مذهب عامل مهمى در تشكيل دموكراسى مدرن بوده كه ريشه هاى مسيحى آن از ميان پيوريتنيسم انگليسى عبور مى كند. تحقيقات اخير تأكيد كرده است كه پيوريتنيسم تا حد زيادى زمينه اى بود تا سرمايه دارى در زمينه اقتصادى، از آن پديد آيد.32 🔺بر اساس تلّقى ماكس وبر، در انديشه پيوريتنيسم، استثمار تا حدى مشروعيت مى يابد و انسان گويى به نوعى «ماشين تحصيل ثروت» تنزّل مى يابد. جالب اين كه پيوريتنيسم نيز همچون فراماسونرى از جهاتى ريشه در يهوديت دارد;33 در واقع نوعى يهوديت دنيوى شده و تحريف گرديده است. همچنين آراى پيوريتنى از عناصر شكل دهنده عقيده ليبراليسم است. @Feraghvaadyan
عرفان راستین ◀ همانا راه عرفان ، تهذیب و تزکیه روح بر اساس عمل به فرایض و سنن و دوری از محرمات و مکروهات است و مدعای اهل عرفان،وحدت اطلاقی وجود و ظهور هستی در مزایای متکثره. نزد اهل عرفان، حقیقت هستی، همان ذات ادب و صمدی است که غیری در جهان باقی نمی گذارد. ◀ بر اساس این دیدگاه، جهان امکان به ذات، وصف و فعل خود جوهره جز ارایه و نشانه هستی واحد ندارد. این معنا با قول و فعل مدعیان عرفان و عارف نمایانی که به دنبال کسب ثروت و قدرت و مریدپروری هستند، فاصله ای زیاد دارد. منبع: عمل عرفانی در پرتو علم وحیانی در آثار ایت الله جوادی آملی @Feraghvaadyan
انحرافی دیگر در پیشوایان همگام با جریان وهابیت، پیمودن مسافت برای را حرام دانسته و اظهار داشته‌اند: «در بشارت نازل که شدّ رِحال (پیمودن مسافت) برای زیارت قبور جایز نه، این حکم عمومی است مگر مواقع منصوصه و لکن هر مَرقد مُنوری از شهداء و غیر شهداء از أحیاء در هر مملکتی هست، باید نهایت احترام را مجری داشته و زیارتش سبب روحانیت و نورانیت قلب می‌گردد».[1] این در حالیست که بهائیان با تأویل‌های نابجا همه‌ساله از سراسر دنیا عازم پیامبرخوانده‌ی این فرقه در شده و به سهم خود، صنعت اسرائیل را رونق بخشیده‌اند؛ همچنان که آیتی (مبلّغ پیشین بهائیت) در نقل این تناقض می‌گوید: «بهاء زیارت قبور را جایز ندانست، ولی پیروانش، با همین تأویل و توجیه‌ها، برای زیارت قبر باب و بهاء به عکا و حیفا می‌روند».[2] بنابراین، استثنای چنین حکمی توسط بهائیان از دو حال خارج نیست، یا این‌که بهائیان به صلاح‌دید خود احکام به اصطلاح الهی بهاء را تغییر داده‌اند و یا این‌که پیشوایان بهائی، در اجرای احکام ساختگی خود مستثنا هستند. : [1]. اشراق خاوری، گنجینه‌ی حدود و احکام 128 بدیع، ص 272. [2]. ر.ک: عبدالحسین آیتی، کشفف الحیل (3 جلدی)، ج 3، ص 152. @feraghvaadyan @ferghenews
⚠️نکته اینجاست که خود انجمن نیز واقف است مسئله آن روز و مشکلش با رفتار انقلابی، نه دفاع از امام‌زمان(عج)، بلکه موضوع اصلی دفاع از محمدرضا پهلوی بود. باید پرسید چگونه است که وقتی صحبت از ولایت شد، حجت قوی کردند که عادل بودن کافی نیست، اما طاغوت را پذیرا بودند و در نظرشان محمدرضا پهلوی افسق و افجد، کافی می‌آمد؟! انجمن، ارتباط خوبی با سلطنت داشت، از آن تأییدیه می‌گرفت، به آن گزارش می‌داد و... . مسئله حائز اهمیت و قابل تأمل این است که چه طور رژیمی که حرمت امام(ره) و فقهای ما را نگاه نداشت، چنین تعامل صمیمانه‌ای با انجمن‌حجتیه دارد؟ بنابراین به جرئت می‌توان اذعان داشت که گرچه انحراف انجمن‌حجتیه و تعارضش با نظام و مکتب، از بسیاری گروه‌های انحرافی چپ و راست، کمتر می‌باشد، اما خطر آن بیشتر است. به این دلیل گروهی چون انجمن‌حجتیه، به ادبیات مردم مسلط بوده و به مراتب، تأثیر ضدانقلابی بیشتری بر آنان می‌گذارد. با عنایت به اهمیت موضوع، ان‌شاءا... در قسمت‌های آتی، سایر بدعت‌های انجمن‌حجتیه را مورد بررسی قرار خواهیم داد. 📚پی‌نوشت: 1. سوره مبارکه غاشیه، آیات مبارکه 4-3. 2. باقی، عمادالدین، در شناخت حزب قاعدین، نشر دانش اسلامی، 1363، (خطبه آقای حلبی تحت عنوان نظام (ارتش) در اسلام)، ص211. 3. همان 4. الكافي، شيخ كليني، ج1، ص67. @Feraghvaadyan
🔘 بدعت‌های 👈این قسمت: نفی انقلاب و تشکیل حکومت اسلامی در عصر غیبت ✍مسئله انجمن‌حجتیه از آن دست موضوعاتی است که با گذشت سال‌ها از آغاز فعالیتش، همچنان در هاله‌ای از ابهام باقی مانده. این عدم شفافیت، گاهی به خاطر انتقاداتی است که آنچنان پایه صحیحی نداشته و موجب انحراف از مسائل مهم‌تر شده‌است. به بیان دقیق‌تر، اشکالات انجمن‌حجتیه بسیار جدی‌تر از آن است که اختلاف نظر با این جریان را در سطحی غیرحرفه‌ای فروکاهیم. در حقیقت می‌توان گفت، مشکل اساسی با انجمن‌حجتیه، بر سر بدعت‌گذاری‌های آن شکل گرفته‌است. بدعت‌گذاری به معنی نسبت دادن چیزی به دین است در حالی که در واقع جزء شریعت نباشد و انجمن با این بدعت‌ها، دقیقاً شاهرگ‌های موجودیت اسلام را مورد هدف قرار داده‌است. ♦️بدعت اول و دوم : نفی و حرام بودن انقلاب و تشکیل حکومت اسلامی در عصر غیبت امام زمان(عج) خلاصه این دو بدعت این است که در عصر غیبتِ حضرت صاحب‌الزمان(عج)، انقلاب و تشکیل حکومت اسلامی، نه‌تنها واجب نیست که حرام نیز می‌باشد. بنابراین آنان که در این مسیر جان دادند، چون در خدمت انحراف بودند، مصداق «عامله ناصبه؛ تصلا نارً حامیه»(1) شده‌اند. آقای حلبی ضمن سخنرانی تند و البته ضدانقلابی در سال 1356 (اوج نهضت حضرت امام(ره))، تأکید دارد که جهاد، تشکیل حکومت و رهبری عادل، ابداً درست نیست و باید «رهبر معصوم پیدا کنید»(2) وی در توجیح آورده: «عادل گاهی اشتباه می‌کند، خون مردم، مال مردم، عرض مردم، ناموس مردم را نمی‌توان داد به کسی که خطا می‌کند.»(3) این حرف شاید ظاهراً درست و زیبا به نظر آید، اما از درون به تلخی زهر مار است. آقای حلبی طوری سخن گفته که گویی امام‌عصر(عج) ظهور کرده‌ و مردم میان ایشان و امام خمینی(ره) مرددند، حال آنکه مسئله انتخاب بین امام عادل و محمدرضا پهلوی بود. لذا وقتی به بطن سخن می‌رویم، انحراف کاملاً مشهود است. این طرز تفکر ساخته انجمن است و چیزی جدا از کتاب و سنت می‌باشد. در تأیید این طرز فکر حتی یک آیه، حدیث و فتوا وجود ندارد. اتفاقاً در رد آن ادله زیادی است که معلوم می‌شود انجمنی‌ها اهل بیت(ع) را خوب نشناخته‌اند. پس اولاً، در عصر غیبت، میان «ولی عادل» و «طاغوت»، عقل سلیم، ولی عادل را انتخاب و در راه رسیدن به آن تلاش می‌کند. ثانیاً، این نظر انجمن نه تنها در هیچ کجای قرآن، حدیث و فقه تأیید نشده، بلکه دقیقاً ضد آن وجود دارد. امام صادق(ع) تاکید دارند «هر كس در برابر مرجعيت بايستد و به آنها اهانت كند، به ما ائمه(ع) اهانت كرده است و كسي كه به ما ائمه(ع) اعتراض كند، به خداوند اعتراض كرده و اين در حد شرك به خداوند است.»(4) امام(ع) می‌فرمایند هرکس حکومت و ولایت عادل را نپذیرید، ما را رد کرده است. پس انجمن -خلاف ادعایی که دارد- نه تنها عاشق اهل بیت(ع) نیست که عملکردش نقطه مقابل خواست امام زمان(عج) هم می‌باشد. ♦️انجمنی‌ها ادعا می‌کنند پیرو مراجع هستند و به اسلام فقاهتی معتقدند، مثلاً به میزان زیادی به شیخ انصاری استناد می‌کنند، اما اظهارات ایشان را هم گلچین کرده و مورد سوءاستفاده ابزاری قرار می‌دهند. همه علما، از اخباریون گرفته (مانند علامه مجلسی، شیخ یوسف بحرانی) تا اصولیون، هرگز در این مورد نظری مطابق با نظر انجمن‌حجتیه نداشتند. این بدعت انجمن، علیه ضروریات دین است که حتی اهل سنت هم آن را نمی‌پذیرد و آن‌ها با طرح چنین بدعتی در ردیف جریانی همچون «قادیانیه» قرار گرفته‌است. معنای این نگرش انجمن، این است که می‌پذیرند احکام خدا روی زمین باشد و طواغیت بر مردمان حک‌فرمایی کنند، چراکه تا خودِ معصوم نباشد، نباید کاری کرد! در صورتی که حتی در عصر ظهور، امام(عج) فقط مرکز حکومت را اداره می‌کنند و باقی مناطق، توسط ولی فقیه‌های مختلف اداره می‌شوند. زمان پیامبر(ص) و امیرالمؤمنین(ع)، آنجا که ولی امر نبود، امام عادل که همان مالک اشتر، سلمان فارسی و... بودند، حکومت داشتند.
یکی از مهمترین دلایل گرایش به جنبش های معنوی نوپدید، خلا معنوی و اسارت آدمی در زندان مادی جهان مدرن است که غایت آمال و ارزش ها را در رفاه و مصرف گرایی معنا می کند. بی تردید این لذات مادی به هیچ وجه قادر به پاسخگویی نیازهای معنوی و عطش ذات خداجو و حق طلب آدمی نیستند، لذا تنها با ایجاد شکاف هایی، زمینه را برای ظهور و بروز جریانهای مدعی معنویت فراهم می سازند که با عنایت به آموزههای باطل و اهداف مادی گرایانه اغلب این جریان ها، در چرخه ای باطل، افراد سرخورده تر از قبل، نه تنها معنویتی کسب نمی کنند بلکه در گردابی انحرافات، فرومی غلتند. بنابراین، شناخت نقاط خلا معنوی و تلاش برای پر کردن آنها با روشهایی مطلوب پسندیده، گام موثری است در تقابل با حرکت جنبش های معنوی نوپدید. ✔بخش تحلیلی روشنگر @Feraghvaadyan
روشنگر مدیا
🔘 بدعت‌های #انجمن‌_حجتیه 👈این قسمت: نفی انقلاب و تشکیل حکومت اسلامی در عصر غیبت ✍مسئله انجمن‌حجتیه
⚠️نکته اینجاست که خود انجمن نیز واقف است مسئله آن روز و مشکلش با رفتار انقلابی، نه دفاع از امام‌زمان(عج)، بلکه موضوع اصلی دفاع از محمدرضا پهلوی بود. باید پرسید چگونه است که وقتی صحبت از ولایت شد، حجت قوی کردند که عادل بودن کافی نیست، اما طاغوت را پذیرا بودند و در نظرشان محمدرضا پهلوی افسق و افجد، کافی می‌آمد؟! انجمن، ارتباط خوبی با سلطنت داشت، از آن تأییدیه می‌گرفت، به آن گزارش می‌داد و... . مسئله حائز اهمیت و قابل تأمل این است که چه طور رژیمی که حرمت امام(ره) و فقهای ما را نگاه نداشت، چنین تعامل صمیمانه‌ای با انجمن‌حجتیه دارد؟ بنابراین به جرئت می‌توان اذعان داشت که گرچه انحراف انجمن‌حجتیه و تعارضش با نظام و مکتب، از بسیاری گروه‌های انحرافی چپ و راست، کمتر می‌باشد، اما خطر آن بیشتر است. به این دلیل گروهی چون انجمن‌حجتیه، به ادبیات مردم مسلط بوده و به مراتب، تأثیر ضدانقلابی بیشتری بر آنان می‌گذارد. با عنایت به اهمیت موضوع، ان‌شاءا... در قسمت‌های آتی، سایر بدعت‌های انجمن‌حجتیه را مورد بررسی قرار خواهیم داد. 📚پی‌نوشت: 1. سوره مبارکه غاشیه، آیات مبارکه 4-3. 2. باقی، عمادالدین، در شناخت حزب قاعدین، نشر دانش اسلامی، 1363، (خطبه آقای حلبی تحت عنوان نظام (ارتش) در اسلام)، ص211. 3. همان 4. الكافي، شيخ كليني، ج1، ص67. @Feraghvaadyan