eitaa logo
روشنگر مدیا
1هزار دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
559 ویدیو
68 فایل
ارتباط با ادمین: @RmediaAdmin خرید نسخه فیزیکی روشنا: 09199163684 خرید نسخه دیجیتال روشنا: https://b2n.ir/x56424 وب سایت: www.RoshangarMedia.com آپارات: aparat.com/Roshangarmedia یوتیوب: @roshangarmedia" rel="nofollow" target="_blank">youtube.com/@roshangarmedia اینستاگرام: Roshangar.Media@
مشاهده در ایتا
دانلود
💢اهانت بهاء الله به قومیت ها و غیربهائیان ▪️فرقه بهائیت همواره مدعی صلح دوستی، مودت، تساوی و برابری همه انسان هاست اما قول و سخن بزرگان این فرقه ماهیت اصلی آن‌ها را آشکار می سازد و در الواح و نوشته‌ها می توان اهانت‌های الله و سایر بزرگان بهائی را به قومیت های مختلف دید. 👈🏻در یکی از این اقوال وقتی بهاء الله از عثمانی ها رنجیده خاطر بود می گوید: «اُترُکُوا التُرُوک و لَو کانَ اَبُوک، اِن احِبُّوک اکلُوک و اِن ابغضُوک قَتَلُوک. یعنی ز تُرک زبان‌ها دوری کن و فاصله بگیر، اگرچه پدرت باشد. چرا که اگر دوستت بدارد، خواهَدَت خورد و اگر دشمن بدارد خواهَدَت کشت» ▫️از این قبیل اهانت ها در مرام بزرگان کم نیست حال آنکه طرفداران این آئین ساختگی همواره دم از حقوق انسانی ومسائلی از این دست می زنند که با ماهیت آنها ربطی ندارد. 📚اسدالله فاضل مازندرانی، اسرالآثار خصوصی، بی‌جا: مؤسسه‌ی ملّی مطبوعات امری، 124 بدیع، ج 2، ص 154. @Feraghvaadyan
📄 بیانیه «نورعلی تابنده»، قطب فرقه گنابادی در برائت از عوامل اغتشاشگر غائله گلستان هفتم و ابراز همدردی با خانواده شهدای فاطمی.
روشنگر مدیا
📄 بیانیه «نورعلی تابنده»، قطب فرقه گنابادی در برائت از عوامل اغتشاشگر غائله گلستان هفتم و ابراز همدر
✍روز پنج شنبه، نهم اسفند ماه جاری، نورعلی تابنده ، قطب فرقه گنابادی پس از یک سال سکوت نسبی، با صدور بیانیه ای تازه در محکومیت اغتشاشگران غائله گلستان هفتم ۱۳۹۶، ضمن ابراز همدردی با خانواده شهدا، خواستار برخورد قانونی با متخلفان شد. 👈از دیگر نکات این بیانیه، اشاره به تمرد افراطیون از فرامین قطب و رقم زدن حوادث سال گذشته و تداوم این روند با تحرکات رسانه ای در سال جاری است که در بند پایانی، ضمن رد رسانه های منتسب به افراطیون، ایشان را به پیروی از اصل «اطاعت امر» در درویشی، فرا می خواند. 🔹این بیانیه مبسوط در سالگرد غائله گلستان هفتم و به دنبال پروپاگاندای وسیع افراطیون صادر شد تا تاکیدی باشد بر خط تمایز میان قاطبه دراویش با طیف افراطی فرقه. 🔹تابنده که این روزها در ضعف بیماری و کهولت سن به سر می برد، با نگرانی مربوط به سرنوشت سلسله پس از خود نیز مواجه است. حوادث سال گذشته، شرایط وخیمی برای فرقه ایجاد کرد به طوری که آثار آن تا مدت ها گریبانگیر دراویش خواهد بود. به همین سبب، تمام تلاش قطب سالخورده طی سال گذشته بر اتخاذ سیاست محتاطانه و دعوت به آرامش دراویش جهت بازگشت شرایط عادی به فرقه، متمرکز گردید؛ امری که تا حدودی موفق بود و مجالس درویشی بار دیگر آغاز شد. انتشار این بیانیه نیز نمود دیگری است از تلاش تابنده برای نشان دادن مواضع همدلانه دراویش و زدودن آلودگی نارفتارهای افراطیون از دامن فرقه. 🔹با توجه به شرایط حساس فرقه گنابادی در خصوص تعیین جانشین، این تدابیر تابنده، امری است طبیعی. ❓اما تنها گذشت زمان است که مشخص خواهد کرد این راهکارها تا چه حد موثر خواهد افتاد و آینده فرقه، از مداخلات جریان نوظهور مجذوبان نور، در امان خواهد ماند؟ 📚بخش تحلیلی روشنگر @Feraghvaadyan
⭕️«رائیلیان»، فرقه‌ای فرازمینی ▪️ امروز هر جریان و فرد مدعی نمی تواند به راحتی توجه افراد را به خود جلب نماید و انسان های عصر دیجیتال و دنیای مجازی، به دنبال مسائل خارق العاده و به دور از روزمرگی های موجود هستند. همین گرایش است که عرصه را برای ظهور و بروز انواع جریان های عجیب و غریب با ادعاهای متفاوت فراهم ساخته است. یکی از جالب ترین مصادیق این جریان های مدعی معنویت، فرقه موسوم به «# است که هسته اصلی آن، اعتقاد به موجودات فرازمینی می باشد. «انسانیت، عشق، سکس، دانش»، شعار فرقه مزبور، بیش از هر امر دیگری می تواند گویای مبانی فکری و اعتقادی رائیلیان باشد که در برهه ای از زمان، توانست اندک هوادارانی نیز در ایران دست وپا کند. ❌رائیلیان، پیامبران را «دختران و پسران خدا» می نامند که قادر به فهم و رمزگشایی پیام های کتب آسمانی نبوده اند و تنها رائیل(موسس فرقه) با کمک الوهیم، موفق به درک معنا و پیام این کتب شده است. رائیل حتی به مسئله #پیامبران از خطا و اشتباه نیز خدشه وارد ساخته و آن ها را انسان هایی فراموشکار، دروغگو و مروج خرافه در میان مردم معرفی می کند.» 📚رائیل وریلهون، کلود (1974) ، الوهیم مرا به سیاره خویش بردند، ترجمه 1986، انتشارات پیام، ص51. @Feraghvaadyan
💢رسانه های تبشیری و تخریب چهره بزرگان ارامنه در ایران 👈🏻یکی از مهمترین حوزه های عملیات رسانه ای جریان ، تلاش برای فرمایشی نشان دادن بزرگان و نمایندگان جامعه ارامنه در ایران و القای این باور است که آنها گزینش ارامنه نیستند یا اینکه به سبب تعاملات سازنده شان با نظام اسلامی، شایستگی نمایندگی و رهبری جامعه ارامنه را ندارند. ▫️در این زمینه، شبکه «محبت» و سایت وابسته به آن «محبت نیوز»، سالهاست ای گسترده ای را به راه انداخته و در قبال هر رفتار و سخنان این افراد، واکنش هایی گاه تند و تیز و انتقادی نشان داده و می کوشد میان قاطبه و بزرگانشان، اختلاف اندازد. @Feraghvaadyan
❌آسیب‌های جریان‌های فرقه‌ای 📌فرقه ها برخی از بهترین اذهان جامعه را از آموزش و افکار مثبت، #منحرف می کنند. بسیاری افراد به فرقه ها کشانده شدند؛ جایی که تمام سالهای عمرشان را فقط برای قدرت و منافع رهبر فرقه صرف نموده اند. آنها بهترین سالهای زندگیشان را از دست داده اند و در صورت جدایی، ممکن است نتوانند تواناییها و استعدادهای قبلیشان را به کار گیرند.» 📌«به علت تعهد کاملی که از اعضا خواسته میشود...فرقه ها آسیب بسیار جدی به روش دموکراتیک زندگی ما میزنند. آنها عمداً جلوی اهداف تحصیلی و شغلی را میگیرند، خانواده ها را از هم می گسلند، روابط شخصی را به درگیری می کشانند و پیروان را به اعطای پس انداز، متعلقات و سایر داراییهای خود وادار می نمایند. در بسیاری از موارد، عواقب عضویت در #فرقه، خردکننده، دراز مدت و گاه غیرقابل جبران است. 📚سینگر، مارگارت تالر، فرقه ها در میان ما، ترجمه ابراهیم خدابنده، انتشارات دانشگاه اصفهان، 1387، ص122. @Feraghvaadyan
روشنگر مدیا
❓جنبش اجتماعی با جنبش ضداجتماعی؟ 👈نقدی بر یادداشت عنصر مجذوبانی ✍️در ادامه پروپاگاندای رسانه ای افراطیون فرقه گنابادی، یکی از مدیران سایت مجذوبان نور ، اقدام به نگارش سلسله یادداشت هایی می کند که به یاری رسانه موتلفه شان، «ایران وایر» منتشر می شود. در ادامه، نیم نگاهی داریم به آخرین نوشته عنصر مزبور در باب «جنبش اجتماعی» خواندن رفتارهای افراطی دراویش گنابادی طی دو دهه گذشته. 🔹نخستین نکته این یادداشت مبسوط - که برآمده از ندامتگاه و خلال دوران محکومیت نویسنده است که در جریان غایله گلستان هفتم بازداشت شده- تلاش وی برای «،جنبش» خواندن تمامی نارفتارها و آشوبگری ها و اقدامات غیرقانونی و نابهنجار افراطیون فرقه گنابادی از دهه ۸۰ تا نقطه اوج آن یعنی اسفند ماه ۱۳۹۵ است. 👈در پاسخ به این تلاش باید ابراز داشت که آنچه از تحرکات دراویش طی این سالها در صفحات تاریخ، ثبت و ضبط شده، در نگاهی اجمالی و بدون هرگونه کنکاش، بیش از آنکه به یک جنبش اجتماعی -به زعم عنصر مجذوبانی- شبیه باشد، حایز شاخص های یک « جنبش ضد اجتماعی » یا در نگاهی خوشبینانه یک «جنبش جامعه ای» است. 🔹نیک واقفیم که هدف جنبش های ضد اجتماعی، بهره گیری از خلأ ها یا نقاط ضعف سیستم یا سواستفاده از هر فرصتی و چه بسا فرصت سازی از طریق تدابیر بلندمدت، جهت پیشبرد منافع نامشروع و سهم خواهی است؛ که به وضوح با رفتارها، اهداف و رویکرد جریان مجذوبان نور، مطابقت دارد. 👈در جنبش های جامعه ای نیز گروه فعال ، در پی تغییر شرایط جهت تسلط بیشتر و در دست گرفتن قدرت در دایره هویت مد نظر خود اعم از قومی یا مذهبی و... است که این نیز در فرض خوشبینانه به اقدام دراویش ،نزدیک تر است. هرچند، شواهد از مطابقت شق اول با منش ایشان حکایت دارد. 🔹با این اوصاف، به‌نظر می رسد این بار نیز مجذوبانی ها در تحلیل مغرضانه نارفتار های خود -خواسته یا ناخواسته- قدری به خطا رفته اند. 🔹بماند که حتی جنبش های اجتماعی نیز به لحاظ روشهای پیشبرد منویات خویش که می تواند خشن و غیر قانونی باشد، مورد نقد هستند و این نیز مهر تاییدی است بر نابهنجاری ماهیتی عمل دراویش. 👈در پایان، یکبار دیگر باید بر این نکته تاکید داشت که رأفت و مدارای متولیان در اتخاذ روش گفتگو و پرهیز از تقابل تا جای ممکن که به عفو برخی متخلفان در سالهای گذشته یا آزادی چهار درویش اغتشاشگر در زمستان ۹۶ و امثالهم انجامید، نباید به معنای مثمر ثمر شدن رفتارهای های ضد اجتماعی دراویش قلمداد کرد؛ توهمی که مجذوبانی ها هنوز هم بدان دچارند. 📚بخش تحلیلی روشنگر @Feraghvaadyan
✝️کودکان کلیسایی 👈کانون شادی در ایران 🔹از زمانی که کلیسای جماعت ربانی در زیرزمین خانه ست یقنظر به وجود آمد، برنامه #کانون_شادی برای کودکان نیز در روزهای یکشنبه برقرار بود. کانون شادی» یا Sunday school که مدرسه «شبت» (sabat school) نیز نامیده می شود، بخشی از ساختار اجرایی کلیسایی مسیحیت است که به آموزش کودکان، نوجوانان و جوانان اختصاص دارد. بسیاری از فرق #مسیحی، این بخش را در کلیسای خود لحاظ کرده اند. 🔹کانون شادی با توجه به جایگاهی که داشت، از سال1375( 1995م) به یکی از کمیته های کلیسا تبدیل شد که نشان دهنده اهمیت آن برای سران تبشیری در تهران است. کمیته کانون شادی در کلیسای جماعت ربانی، وظیفه برنامه ریزی، سازماندهی، هماهنگی و تجهیز کانون های شادی کلیساهای تابعه را بر عهده داشت. وجود کانون شادی، نمودی است از اهمیت آموزش در سال های کودکی و تلاش جریان تبشیری برای کاشتن بذر انحراف در نهاد افراد. در عین حال، از اهتمام جریان مزبور بر امر آموزش حکایت دارد. @Feraghvaadyan
✅کشیش معروف اونجلیست: ترامپ نظر کرده خداوند است! 🔸جیم بکر از کشیشان معروف کلیسای اونجلیست و از حامیان ترامپ و مجری برنامه معروف بشارت انجیل، به تازگی گفته است دونالد ترامپ از زمانی که رئیس جمهور آمریکا شده است چندین بار به طریق غیبی از خطرات جدی نجات یافته است. او در برنامه تلویزیونی خود گفته است ایالات متحده هر روز شاهد معجزه ایست که از کاخ سفید خارج میشود. 🔹این #کشیش ۶ اکتبر ۱۹۸۹ در دادگاه شهر شارلوت ایالت کارولینای شمالی متهم به سوء استفاده از برنامه تلویزیونی او کلاهبرداری و محکوم به زندان شد. بکر میگوید تنها در دوره ترامپ بوده است که کشیشان آمریکا به جایگاه واقعی خود نزدیک شدند. وی افزود چند انسان برگزیده را میشناسد که باعث شده اند ترامپ به دین #مسیحیت گرایش پیدا کند. 🔸وی همچنین ادعا کرد خداوند #ترامپ را وسیله ای قرار داده است تا مقدمات ریاست جمهوری مایک پنس از اولترا محافظه کاران جمهوریخواه در سال ۲۰۲۴ فراهم کند! @Feraghvaadyan
🔹بخشی از سخنان اخیر «نورعلی تابنده»، قطب فرقه گنابادی در مذمت دراویش افراطی و سایت «مجذوبان نور»: «مجذوبان نور را وسیله ای برای فساد و اختلاف قرار دادند» 👈تاکیدی دیگر بر تمایز دراویش از افراطیون. @feraghvaadyan
⭕️انجمن حجتیه و انقلاب اسلامی 🔻 از دیدگان انجمن حجتیه: «در عصر غیبتِ حضرت صاحب الزمان(عج)،نه جایز است و نه تشکیل حکومت اسلامی؛ یعنی انقلاب و تشکیل حکومت اسلامی، نه تنها واجب نیست که حرام نیز می باشد. بنابراین آنان که در این مسیر جان دادند، چون در خدمت انحراف بودند، مصداق «عامله ناصبه؛ تصلا نارً حامیه»شده اند.» 🔻باید دید انجمن حجتیه، انقلاب و حکومت اسلامی در عصر غیبت را تحت چه عنوانی تحریم نموده. شیخ محمود، موسس انجمن ضمن سخنرانی بسیار تند و البته ضدانقلابی در سال 1356 (اوج نهضت حضرت امام(ره) ) تأکید دارد که جهاد، کشته شدن، تشکیل حکومت و رهبری عادل، ابداً صحیح نیست و ابراز می دارد: درست این است که «رهبر معصوم پیدا کنید.» 📚باقی، عمادالدین، در شناخت حزب قاعدین، نشر دانش اسلامی، 1363، (خطبه آقای حلبی تحت عنوان نظام (ارتش) در اسلام)، ص211. @Feraghvaadyan